abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114723875
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door V1z0R op 27-07-2012 16:23:47 ]
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114723952
Mogge! Gat in de dag geslapen...

Hoorde net dat het D pizza wordt, toeval?
Vannacht nog wel extra s gegeten omdat ik zo moe was :@ beschuit, kleine ontbijtkoek, bakje vanillevla en bij tankstation later iced moccachino om waker te boven (van illy, goed te doen :9 )t
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:23:51 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114724052
O+ cq. :') :D cq. aww.

"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114724318
:D ik heb een 10% kortingscode gevonden haha, handig!
pi_114724526
EINDELIJKZMR12
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114724560
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:35 schreef V1z0R het volgende:
EINDELIJKZMR12
ja, er was ook een 12% maar toen had ik al op "verzenden" geklikt :D
pi_114724651
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:20 schreef MevrouwPuff het volgende:
Mogge! Gat in de dag geslapen...

Hoorde net dat het D pizza wordt, toeval?
Vannacht nog wel extra s gegeten omdat ik zo moe was :@ beschuit, kleine ontbijtkoek, bakje vanillevla en bij tankstation later iced moccachino om waker te boven (van illy, goed te doen :9 )t
Is het weer denk ik ;)

Nog even bedenken wat er op gaat... Of neem ik er 2?! heb wel trek in wat...
Pizza 1: Paprika, salami en spaanse pepers (alles dubbel natuurlijk)
Pizza 2: Ham, ui, champignons en spek
:9~

[ Bericht 6% gewijzigd door V1z0R op 27-07-2012 16:49:15 ]
pi_114725579
Zo, pff, ik heb onze kelder opgeruimd. Oude stelli glast uit elkaar, spul overzetten, oude meuk weggooien etc. en nu ben ik moe :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? vrijdag 27 juli 2012 @ 17:04:46 #9
70532 loveli
N
pi_114725907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
O+ cq. :') :D cq. aww.

[ afbeelding ]
:D O+
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:06:41 #11
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114725977
Plaatje in OP :9

Boh, vakantie voorbij morgen begint het echte leven weer :r

Maria, je bent heeeeeeeeeeeeeeel goed bezig *O*

Kutlijst, ben moe, laat van bed, om 21 uur weer naar bed dus ...

O: kwark en vla
S: 11 km hardlopen met een gangetje van 10.5/uur (was benauwd en het ging regenen)
L: 2 boterhammen ham, beschuit kaas, 2 beschuit gekookt ei, melk, rauwkost
B: recreatief zwemmen
Ts: dropjes, appel, nectarine, halve ananas, blokje choco
D: broccoli, salade, gebakken aardappelen, slavink, roergebakken groente (kool, courgette, champignons, paprika, ui en knoflook.
T: kwark en vla
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:16:06 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114726314
Weekend! Lekker niks doen. Behalve schoonmaken, boodschappen doen en verder werken aan m'n personeelsbladplan dat ik komende week eindelijk aan mijn manager ga presenteren *O* Hoop dat het allemaal doorgaat want is een hele leuke uitdaging voor mij en carrièretechnisch gezien ook een goeie zet :) plus ik kan het project inbrengen in de opleiding die ik vanaf september ga volgen, wat een hoop werk scheelt :P.

Hongerrr. Zo even maaltijdsalade scoren bij de Appie :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_114726366
Beuh, nog steeds aan het verhuizen. Ben het langzamerhand zat. Zondagmiddag rijden we weg, gelukkig...
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:18:43 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114726388
Heb een collega die me aan jou doet denken, Jag :P lang, blond en bereisd :P
Niet meer actief op Fok!
pi_114726470
Bestelling geplaatst! Over uurtje lekker pizza's eten! :9~
pi_114726482
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:18 schreef Viking84 het volgende:
En een lekker ding?
pi_114726833
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:18 schreef Viking84 het volgende:
Ik las: lang, blond en bereid.

Ik dacht: foei, Vik!
pi_114727031
Willing and able :9
pi_114727580
Zo, de pasta salade staat @ koelkast. En nu ben ik moe van al het snij werk :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_114727725
Zo, bijgelezen.

Henk: het gaat goed met de kleine uk, wel wat last van de warmte. Hij woog dinsdag 3880 gram bij 51,2 cm, dat was precies goed :).

Plaatje:

Nespresso: ik laf Dulsao!

Jag, alvast succes met de mega-autorit!
Uniek, hoop dat je morgen lekker eet :*

Verder weet ik al niet meer wat ik wilde zeggen :@
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114727752
Phaidra, rammel O+ wat een droppie
  Vis een optie? vrijdag 27 juli 2012 @ 18:00:49 #22
70532 loveli
N
pi_114727797
Wilde net tegen Phaidra zeggen dat ze boft dat ze voor de hitte bevallen is. Skoap, hebben jullie airco?
crap in = crap out
pi_114727934
Phaidra O+.

Extra B vandaag: ongeveer 45 minuten op hakken lopen van werk naar huis en terug, omdat ik m'n fietssleutel per ongeluk mee de was in had gegooid op m'n werk, de textielservice al gesloten was en ik thuis moest zoeken naar een reservesleutel o|O :'). Helaas niet gevonden, dus slot laten opbreken en een nieuw slot laten plaatsen.

Wedden dat ik de reversesleutel over een paar weken vind? oO<
pi_114727935
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:00 schreef loveli het volgende:
Wilde net tegen Phaidra zeggen dat ze boft dat ze voor de hitte bevallen is. Skoap, hebben jullie airco?
op het werk niet... Dat is soms best klote zo op het eind van de dag, dan zweet je het kantoor uit. Thuis heb ik een mobiele airco, daarmee maak ik de slaapkamer s avonds lekker koel O+
  Vis een optie? vrijdag 27 juli 2012 @ 18:08:10 #25
70532 loveli
N
pi_114728032
Ik zeg meer thuiswerken.
crap in = crap out
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')