abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114722112
Originele OP van Droomert

quote:
Seksisme op straat in Brussel

RITS-studente Sofie Peeters heeft haar eindwerk gemaakt over seksisme op straat in Brussel. In de documentaire is te zien hoe ze, telkens ze buitenkwam, werd aangesproken of toegeroepen, voornamelijk door allochtonen. Wij tonen u nu al een voorsmaakje van haar documentaire "Femme de la rue". Vanavond krijgt u in Terzake de volledige reportage te zien.
http://www.deredactie.be/(...)binnenland/1.1380360
Wat verwacht je precies, als je mensen haalt uit landen waar vrouwen geen betekenis hebben?
All those moments will be lost in time, like tears in rain.
pi_114722154
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef Toolshed het volgende:
Problemen met hangjongeren worden gekoppeld aan problemen met geloof. In mijn ogen zijn dat heel verschillende dingen, en allebei vereisen ze een verschillende aanpak.
Elke hangjongere roept dus vrouwen na voor hoer?
Ik heb vroeger ook veelvuldig gehangen, maar ik heb nooit iemand voor hoer uitgemaakt die ik niet kende.

het gaat hier niet om hangjongeren, want er zijn ook oudere allochtonen die dit soort gedrag vertonen. Het gaat om het onheus bejegenen van vrouwen in het algemeen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:29:53 #3
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_114722191
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:28 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik heb vroeger ook veelvuldig gehangen, maar ik heb nooit iemand voor hoer uitgemaakt die ik niet kende.

het gaat hier niet om hangjongeren, want er zijn ook oudere allochtonen die dit soort gedrag vertonen.
Het gaat uiteraard vooral om de moslim jongeren.... je mag het niet zeggen van 'links fok' maar het is gewoon zo. Ik hoor nooit Chinezen die vrouwen lastigvallen, het zijn altijd die "KOMO Jongeren"
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:30:42 #4
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_114722224
Die vieze hoer vroeg er zelf om
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 juli 2012 @ 15:30:56 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_114722230
Ik wil tietuh zien.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_114722234
quote:

het gaat hier niet om hangjongeren, want er zijn ook oudere allochtonen die dit soort gedrag vertonen.
Nee misschien jij niet, ik heb het ook over probleemjongeren (en ouderen) die niet netjes zijn opgevoed. Het is alleen niet juist om dit te koppelen aan het begrip moslim.
pi_114722257
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:29 schreef mossad_agent het volgende:

[..]

Het gaat uiteraard vooral om de moslim jongeren.... je mag het niet zeggen van 'links fok' maar het is gewoon zo. Ik hoor nooit Chinezen die vrouwen lastigvallen, het zijn altijd die "KOMO Jongeren"
Ik las iets over groeiend anti-semitisme in Europese landen, jij bent zo iemand met een account op elke forum? Dat verklaart het wel zowat.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:31:36 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_114722258
quote:

[..]

Altijd? Er zijn ook genoeg Nederlandse tokkies die dergelijk gedrag vertonen.
pi_114722261
quote:

[..]

De vraag zou dus moeten zijn, waarom dit gedrag weinig voorkomt bij Chinezen en wel veel bij moslim jongeren? Opvoeding mag ik niet zeggen want dit heeft er volgens verschillende gebruikers niets mee te maken.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114722293
quote:

[..]

Nee het gaat vooral om aso tokkies.. punt is dat als je uit een ander land komt om hier je heil te zoeken, je dat niet zomaar doet. Oftwel dat allochtonen op straat vaak problemen hebben is niet zo raar. Zelfde geldt voor alle andere mensen die een slechte achtergrond hebben en naar een ander land verhuizen.
pi_114722298
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:31 schreef remlof het volgende:

[..]

Altijd? Er zijn ook genoeg Nederlandse tokkies die dergelijk gedrag vertonen.
heb je het dan over naroepen in het algemeen of naroepen voor hoer? zit wel degelijk een verschil in.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:34:38 #12
104871 remlof
Europees federalist
pi_114722378
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:31 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De vraag zou dus moeten zijn, waarom dit gedrag weinig voorkomt bij Chinezen en wel veel bij moslim jongeren? Opvoeding mag ik niet zeggen want dit heeft er volgens verschillende gebruikers niets mee te maken.
Het heeft alles met opvoeding te maken. En met de controle van de ouders op het gedrag van de kinderen. Dat dat laatste in het geval van allochtonen vaak een stuk minder is omdat ze niet goed zijn ingeburgerd zal ik niet ontkennen, maar je kan niet stellen dat ze dergelijk gedrag vertonen omdat het moslims zijn. Sterker nog, bijna elke imam zal dergelijk gedrag ten strengste afkeuren.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:35:22 #13
104871 remlof
Europees federalist
pi_114722403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:32 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

heb je het dan over naroepen in het algemeen of naroepen voor hoer? zit wel degelijk een verschil in.
Ook uitschelden voor hoer. Dat deden ze al toen ik jong was en toen waren er nauwelijks Marokkaanse jongeren :P
pi_114722416
Mooie link.
pi_114722475
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:35 schreef remlof het volgende:

[..]

Ook uitschelden voor hoer. Dat deden ze al toen ik jong was en toen waren er nauwelijks Marokkaanse jongeren :P
Crap. Nu waren wij echt geen lieverdjes, maar vrouwen voor hoer/slet/teef weet ik veel wat uitmaken omdat ze met een (doornormaal) jurkje liepen is echt een no go.
En iedere vrouw die wel eens alleen door de grote steden loopt weet dondersgoed WELKE groepering dit doet, zoals ook in de getoonde filmpjes te zien is.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:38:50 #16
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_114722541
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Crap. Nu waren wij echt geen lieverdjes, maar vrouwen voor hoer/slet/teef weet ik veel wat uitmaken omdat ze met een (doornormaal) jurkje liepen is echt een no go.
En iedere vrouw die wel eens alleen door de grote steden loopt weet dondersgoed WELKE groepering dit doet, zoals ook in de getoonde filmpjes te zien is.
Ik scheld vrouwen ook altijd uit voor hoer als ze er zo bij lopen en ik ben gewoon een Nederlander hoor...
pi_114722545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dus nu weet jij precies welke groepering dit doet, ik zou zeggen doe er je voordeel mee en verzin een oplossing!
pi_114722558
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef remlof het volgende:

[..]

Het heeft alles met opvoeding te maken. En met de controle van de ouders op het gedrag van de kinderen. Dat dat laatste in het geval van allochtonen vaak een stuk minder is omdat ze niet goed zijn ingeburgerd zal ik niet ontkennen, maar je kan niet stellen dat ze dergelijk gedrag vertonen omdat het moslims zijn. Sterker nog, bijna elke imam zal dergelijk gedrag ten strengste afkeuren.
Als het alles met de opvoeding te maken heeft, heeft het ook alles met religie te maken. Bij de meeste moslims die ik ken is hun privé leven doordrenkt met geloof.
Als ik maar vaak genoeg hoor dat schaars geklede vrouwen onzedelijk zijn en hoerig, wat is dan precies het grote probleem als ik ze op straat aanspreek met hoer?
En doe nou niet alsof moslims thuis het woord hoer niet te horen krijgen, ik denk dat veel dochters onder de plak worden gehouden met een combinatie van sociale druk en het zijn van een hoer als je je anders kleedt als de wens van de ouders.
pi_114722636
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

En doe nou niet alsof moslims thuis het woord hoer niet te horen krijgen, ik denk dat veel dochters onder de plak worden gehouden met een combinatie van sociale druk en het zijn van een hoer als je je anders kleedt als de wens van de ouders.
Dit is een algemeenheid die ook in een 'westerse' opvoeding waar is. Hoeveel papa's hebben dochters niet gekwetst door te zeggen dat ze zich met een naveltruitje naar een feestje belachelijk maakt?

En jij denkt dus te weten hoe het er bij de hangjongeren thuis aan toe gaat hier in mijn buurt?
pi_114722638
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:38 schreef YazooW het volgende:

[..]

Ik scheld vrouwen ook altijd uit voor hoer als ze er zo bij lopen en ik ben gewoon een Nederlander hoor...
Dat zegt dan genoeg over jou intelligentie, ik zou er trots op zijn. :')

ik heb ook wel eens vrouwen voor hoer uitgemaakt, maar die vrouwen wisten wel waarom ze het naar hun hoofd kregen. Ik heb nooit en te nimmer een onbekende meid voor hoer uit gemaakt en de meeste mensen die ik ken ook niet. Hoewel wij in het verelden vaak genoeg meiden nariepen, eigenlijk altijd positief.
pi_114722708
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:41 schreef Toolshed het volgende:

[..]

Dit is een algemeenheid die ook in een 'westerse' opvoeding waar is. Hoeveel papa's hebben dochters niet gekwetst door te zeggen dat ze zich met een naveltruitje naar een feestje belachelijk maakt?

En jij denkt dus te weten hoe het er bij de hangjongeren thuis aan toe gaat hier in mijn buurt?
We hebben het hier niet over westerse opvoeding, daar worden nog meer dingen bij betrokken zodat het meer evenwichtig is.

als jij eenzelfde filmpje kan produceren met allemaal westerse mannen die vrouwen voor hoer uit maken, dan gaan we daar nader op in. laten we het zolang bij de allochtonen houden, daar hebben we in ieder geval bewijs van.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:43:31 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114722710
Een foto uit Amsterdam:

Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:44:04 #23
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_114722726
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:43 schreef eriksd het volgende:
Een foto uit Amsterdam:

[ afbeelding ]
kijk die hoer dan, ze vraag er ook gewoon om
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:44:17 #24
104871 remlof
Europees federalist
pi_114722741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:39 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Als het alles met de opvoeding te maken heeft, heeft het ook alles met religie te maken. Bij de meeste moslims die ik ken is hun privé leven doordrenkt met geloof.
Als ik maar vaak genoeg hoor dat schaars geklede vrouwen onzedelijk zijn en hoerig, wat is dan precies het grote probleem als ik ze op straat aanspreek met hoer?
Waarom scheer je nou weer alle moslims over één kam? Er zullen best streng-religieuze gezinnen zijn waar dat gebeurt, maar dat is een minderheid net als dat stelletje zwarte kousen op de Veluwe.

Ik ben er van overtuigd dat het merendeel van de de moslimjongeren gewoon goed is opgevoed met het doel hen een goede kans te geven in onze cultuur en zich daar ook naar te gedragen. Ik ken er in ieder geval genoeg voorbeelden van.

Je moet mensen op hun gedrag aanspreken als individu, niet als (bevolkings)groep. Tenminste, zo ben ik opgevoed.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:44:35 #25
3542 Gia
User under construction
pi_114722751
Deze dame was helemaal niet onzedelijk gekleed. Tenminste niet naar westerse maatstaven. Was gewoon een keurig zomerjurkje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')