Het ergste vond ik nog, dat ze toendertijd al 25 jaar oud was, nog bij haar ouders woonde en nog geen seconde bezig was geweest met de gedachte om uit huis te gaan. Ze stond nog niet eens bij een woningstichting ingeschreven ofzo. Ik kwam bij haar thuis en haar ouders waren helemaal saai: ze waren wel aardig hoor, maar ze toonden 0 interesse in mij, stelden me geen enkele vraag over mezelf en besteedden eigenlijk niet eens echt veel aandacht aan mij. Terwijl ik volgens mij toch echt wel één van de eerste, zoniet dé eerste vriend, van hun dochter was.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Als ik je beschrijving van die vrouw zo lees, dan is ze voor niemand de juiste vrouw
Nee, het is niet oprecht als je super lief en aardig bent. Je wilt dan iets bewerkstelligen.quote:Op maandag 30 juli 2012 00:15 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
[..]
Dat is toch érgens diep van binnen heel triest, dat lief en aardig iets négatiefs is?
Ik zeg niet, dat het per sé een slecht iets is hoor, het is puur mijn mening. Ik zie namelijk graag een 'sterke' vrouw, in die zin dat ze weet wat ze wilt, voor zichzelf op komt, niet op haar mondje gevallen is en duidelijk zegt, wat ze vindt. Ze mag naar mijn mening best een tikkie dominant zijn. Dat heb ik veel liever dan al die besluiteloosheid, gebrek aan initiatief en alles maar goed vinden.quote:Op maandag 30 juli 2012 21:39 schreef Comp_Lex het volgende:
Ah, je beschrijft een beetje hoe ik was en hoe mijn ouders zijn
Dit.quote:Op zondag 29 juli 2012 15:32 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat een lief moppie
Maargoed, ik ben serieus over de sportschool... Daar ga je meer testosteron van aanmaken waardoor je minder onzeker doet. (Werkt serieus)
Daar ben ik het simpelweg mee oneensquote:Op maandag 30 juli 2012 21:40 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Nee, het is niet oprecht als je super lief en aardig bent. Je wilt dan iets bewerkstelligen.
Het is niet natuurlijk om altruïstisch te zijn.
Altruisme is juist zeer natuurlijk, vanuit evolutionair oogpunt!quote:Op maandag 30 juli 2012 21:40 schreef Coco98 het volgende:
[..]
Nee, het is niet oprecht als je super lief en aardig bent. Je wilt dan iets bewerkstelligen.
Het is niet natuurlijk om altruïstisch te zijn.
In de biologie valt daar nog steeds altijd een stuk eigenbelang over.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 01:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Altruisme is juist zeer natuurlijk, vanuit evolutionair oogpunt!
Maar je geeft toch ook aan dat jij zelf 'juist niet zo wil zijn' ?quote:Op maandag 30 juli 2012 21:28 schreef TJ_79 het volgende:
[..]
Hey gast, ik heb nergens gezegd dat ik dat negatief vond. Ik vond de betreffende vrouw ook absoluut een erg aardige, vriendelijke dame waar ik graag mee omging en zelfs na het verbreken van de relatie nog een lange tijd mee om ben gegaan. Ik zocht alleen naar een verklaring waarom ik mijn gevoelens voor haar al vrij snel kwijt raakte en dacht dat dit het misschien wel eens kon zijn. Ik zeg nergens dat het verkeerd het is dat vrouwen lief en aardig zijn. Het was juist iets heel positiefs bij haar en juiste hetgene wat mij in het begin zo aantrok bij haar.
Ik miste echter alleen dat beetje initiatief, het verrassend uit de hoek komen, dat vonkje wat iemand voor mij écht bijzonder maakt. Ik vond haar, ondanks dat ze heel lief, aardig en vriendelijk was, gewoon een beetje saai, sorry.... Ze vond altijd alles goed, nam zelf weinig initiatief, was tijdens het samen kijken van een leuke film of serie echt doodstil (niet eens een lachje of een oeh of aah), kleedde zich saai, had totaal geen hobbies of bijzondere interesses en was gewoon altijd veel te serieus. Nooit eens ff lekker gek doen, iemand in de maling nemen of iets grappigs vertellen. In plaats van dat ik uitkeek naar onze ontmoetingen, begon ik er steeds minder zin in te krijgen, waardoor het voor mij duidelijk was dat zij niet de juiste vrouw voor mij was.
Nee je moet wat verder durven denken, een cadeau geven doe je uiteindelijk ook voor je zelf, je wilt immers haar affectie. Je wilt haar blij maken, zodat jij ook blij wordt. Durf verder te denkenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 01:13 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Maar je geeft toch ook aan dat jij zelf 'juist niet zo wil zijn' ?
Het ging me er niet zozeer om wat jij er van vond in haar, maar meer in algemene zin.
Meneer coco bevestigt het stigma zojuist nog maar eens.
Uiteraard hoef je niet alles te accepteren en compleet over je heen te laten lopen, maar er zijn ook voldoende situaties waar het voordeel voor de partner groter is dan het nadeel voor jou.
Als ik bijvoorbeeld een kadootje geef, zou ik dat niet doen met als achterliggende gedachte dat zij mij dan lief vind, maar dat ik haar dan een plezier doe, wat meer waard is dan de xx euro die het kost. Zelfde als ik iets voor diegene doe: okay, het kost jou tijd, maar als iemand waarvan je beweert dat je er van houdt daar blij mee kan zijn, dan is het dat toch waard? Je zou toch ook willen dat dat dan andersom zo is, en 1+1 samen 3 wordt? Daarbij vind ik het dan ook nog niet belangrijk of ik uiteindelijk minimaal 1,50 van die 3 "in handen heb", figuurlijk. Ook met 1,45 heb ik nog altijd 45 procent winst. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat lijkt mij dan. Maar wie ben ik. Het schijnt niet 'normaal' te zijn.
Zucht.... Als je deze jankzakkerige kutattitude niet laat varen zal geen enkel leuk wijf je ooit willenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:38 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Natuurlijk is een flink deel van de mannen enkel daarnaar op zoek. Blijven er echter genoeg over die wel op zoek zijn naar iets serieuzers, maar die worden dan weer als 'watjes' gezien. Vrouwen weten niet wat goed voor ze is. (even lekker generaliseren). In ieder geval zijn de verschillen enorm, waarbij je kansen als 'serieuze' man erg klein zijn.
Dat onderzoek is complete onzin, pubers weten ook niet hoe het versierspel werkt. Maar er is geen gouden regel die zegt dat je dat per se in de pubertijd moet leren, dat kan op latere leeftijd ook nog wel. Maar dat kost wel tijd en moeite, want je zal aan jezelf moeten werken en moeten leren van je fouten, maar laat dat nou precies hetzelfde zijn wat pubers ook doen in de pubertijd.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 08:54 schreef muhahaha het volgende:
@malena
Heb je de post met de quote mbt het onderzoek wel gelezen?? Ts weet niet hoe het versierspel werkt.
QFT!quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:38 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Je hoeft ook helemaal geen versierspel te kennen. Je moet gewoon niet zo verschrikkelijk saai zijn.
Er niet naar ''op zoek'' zijn gaat je niet helpen hoor.. Wat wel helpt is meer contact onderhouden met mensen in het algemeen... Onbevangen gesprekjes in gaat en niet iemand al gelijk te zien als potentiele levenspartner... Open zijn over jezelf... En open je eigen impulsen volgen (Zoals zin hebben om even het gezicht van de gene die tegenover je zit te aaien oid.... En het dan gewoon doen)quote:
Het kan inderdaad, maar het kost je veel meer moeite en energie door de verwachtingen dat anderen van je hebben. Op mijn leeftijd gaat de gemiddelde vrouw er van uit dat ik 5-10 relaties achter de rug heb, want dat schijnt "normaal en gezond" te zijn tegenwoordig.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat onderzoek is complete onzin, pubers weten ook niet hoe het versierspel werkt. Maar er is geen gouden regel die zegt dat je dat per se in de pubertijd moet leren, dat kan op latere leeftijd ook nog wel. Maar dat kost wel tijd en moeite, want je zal aan jezelf moeten werken en moeten leren van je fouten, maar laat dat nou precies hetzelfde zijn wat pubers ook doen in de pubertijd.
Dus laat niemand je ooit vertellen dat je op latere leeftijd niet zou kunnen veranderen, het kan wel degelijk.
Dat zeg ikquote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:26 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat wel helpt is meer contact onderhouden met mensen in het algemeen... Onbevangen gesprekjes in gaat en niet iemand al gelijk te zien als potentiele levenspartner..
Hier geef ik je wel gelijk. Hoewel vrouwen net zo (erg) zijn als mannen: wij willen ook dat wat we niet kunnen krijgen. In combinatie met wat mysterie (vind ie me nou leuk of niet) werkt dat echt wel.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 10:26 schreef kingtoppie het volgende:
De vrouwelijke variant van versieren is een heel stukje passiever dan die van de mannen.. Niks doen als man is je eigen doodvonnis.. Als vrouw krijg je toch die aandacht wel... Dus er niet naar op zoek zijn betekend dan gewoon dat je een stukje meer onbevangen wordt en minder hopeloos..
Dan moet je op latere leeftijd ook iemand vinden die je de kans wil geven om het te leren. Als je staat te stuntelen om iets gezegd te krijgen, rood aanloopt door verlegenheid in een gesprek met een vrouw of het gesprek stil valt en je niks hebt om het mee op gang te houden, dan heeft een vrouw al gauw genoeg van je. Na een bepaalde leeftijd is dat experimenteren, 'trial and error' etc. over, na begin 20 moet je toch wel weten hoe het in elkaar steekt. Dan hebben de meeste vrouwen geen zin om nog lerares te spelen voor de 'trage leerling', te frustrerend.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 09:32 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dat onderzoek is complete onzin, pubers weten ook niet hoe het versierspel werkt. Maar er is geen gouden regel die zegt dat je dat per se in de pubertijd moet leren, dat kan op latere leeftijd ook nog wel. Maar dat kost wel tijd en moeite, want je zal aan jezelf moeten werken en moeten leren van je fouten, maar laat dat nou precies hetzelfde zijn wat pubers ook doen in de pubertijd.
Dus laat niemand je ooit vertellen dat je op latere leeftijd niet zou kunnen veranderen, het kan wel degelijk.
Maar wat jij hier beschrijft heeft niets met gebrek aan ervaring te maken. Als jij gewoon op een goede sociale manier met vrouwen om kunt gaan, dan zijn er echt wel vrouwen die er niet zo'n punt van maken dat jij geen relatie ervaring hebt. Er zijn genoeg laatbloeiers die nog op latere leeftijd een relatie krijgen. Maar je zal dus eerst aan je sociale vaardigheden moeten werken als dat stuntelen echt zo'n probleem is.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 01:52 schreef Marx1990 het volgende:
[..]
Dan moet je op latere leeftijd ook iemand vinden die je de kans wil geven om het te leren. Als je staat te stuntelen om iets gezegd te krijgen, rood aanloopt door verlegenheid in een gesprek met een vrouw of het gesprek stil valt en je niks hebt om het mee op gang te houden, dan heeft een vrouw al gauw genoeg van je.
Makkelijker gezegd dan gedaan met autisme. Maar goed, laten we hier niet op mijn problemen ingaan en blijven bij die van de OP.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 10:10 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Maar wat jij hier beschrijft heeft niets met gebrek aan ervaring te maken. Als jij gewoon op een goede sociale manier met vrouwen om kunt gaan, dan zijn er echt wel vrouwen die er niet zo'n punt van maken dat jij geen relatie ervaring hebt. Er zijn genoeg laatbloeiers die nog op latere leeftijd een relatie krijgen. Maar je zal dus eerst aan je sociale vaardigheden moeten werken als dat stuntelen echt zo'n probleem is.
Wat jij zegt komt er nog altijd op neer dat je in de pubertijd de skills aanleert om met vrouwen om te gaan.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 13:38 schreef Cavalinho het volgende:
Ik denk ook dat je altijd nog bij kunt leren als je het maar niet opgeeft en jezelf wijs maakt dat je nu eenmaal zo bent zoals je bent.
Wat die pubers betreft:
Bij pubers is er geen versierspel, omdat ze dat helmaal niet nodig hebben, omdat die veel ongeremder zijn en geen gevolgen kunnen overzien.
Volwassen zijn bewust of onbewust veel meer bezig met langere termijn gevolgen van hun acties en dat staat juist vaak in de weg bij relatie zoeken. Daarbij zoekt een puber feitelijk ook niet echte relatie. Ze zijn veel meer in het hier en nu bezig, genieten gewoon van wat er is en zijn totaal niet kritisch en vallen sneller voor iemand omdat de criteria anders zijn (gewoon "leuk" is genoeg).
Daarom is het zo belangrijk dat je in die tijd bevestigd wordt in "het is leuk om samen te zijn en "het is niet erg om afgewezen te worden, morgen is er weer wat anders" en "als ik initiatief neem heb ik hem/haar zo in bed" om het even grof te zeggen in een paar zinnen.
Daar komt dan het (zelf)vertrouwen uit dat je zo nodig hebt en je leert je gaandeweg heel wat vaardigheden aan omdat pubers keihard kunnen zijn wat betreft je fouten en punten die voor verbetering vatbaar zijn. Zij zullen bv rustig roepen dat je uit je bek stinkt, waar een volwassene amper daar wat van durft te zeggen of dat heel omslachtig zal doen.
Je raakt dus gepolished als je positief bent ingesteld, maar helaas raak je ook helemaal van slag als je onzeker bent. En dat heeft echt wel zijn weerslag in je later leven.
Overigens moet ik dit alles rationeel benaderen want kan ik me zelf lastig inbeelden wat het is om niet succesvol te zijn op het gebied van versieren omdat ik ze van me af moet slaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |