abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114721238
Eerste deel:
10 jaar dating, de resultaten...

quote:
IK heb onlangs een dubieus jubileum gevierd: 10 jaar datingsites en datingbureaus...(Ik ben overigens 33). Was eens benieuwd of er mensen zijn die dezelfde ervaring hebben als ik?

Ik sta namelijk sinds 2002 al op verschillende datingsites. Noem ze maar op: Lexa, Relatieplanet, Lexamore, Parship, Match.com, Be2, Dating2000, Knuz en nog een hele hoop andere sites waar ik de naam ondertussen van vergeten ben. Kanttekening daarbij is dat ik echter bij geen een site er 10 jaar onafgebroken op heb gestaan, omdat ik het hier en daar soms helemaal gehad had en er een tijd ben weggegaan.

Wat maak ik namelijk tot op de dag van vandaag mee op al deze sites? Het aantal bezoeken per week is vaak op 1 hand te tellen, evenals het aantal berichten dat ik mag ontvangen in steeds een jaar tijd. Ik heb regelmatig betaalde abonnementen genomen en honderden berichten verstuurd. Dat waren steeds leuke en beleefde berichten, absoluut geen knip- en plakwerk, maar in zo'n 90% van de gevallen heb ik geen antwoord teruggekregen. In de andere 10% keeg ik een 'geen interesse'bericht terug. Dat is nog niet eens het vervelende... 99% van deze vrouwen doet nog niet eens de moeite om mijn profiel te bezoeken en besluit aan de hand van mijn bericht (en de bijgaande mini-foto) al dat ik geen aandacht of een bezoekje waard ben. Zelfs vrouwen die in hun profieltekst zeggen dat ze altijd een reactie geven, doen dat bij mij niet.

Dan ga je bij jezelf denken: 'Leg ik nou de lat te hoog en ga ik alleen voor de knapste vrouwen?' Nou nee... Ik reageer al expres niet op vrouwen waar iedereen op valt. Ik lees echt de profielen en hecht minder waarde aan het uiterlijk. Maar ook deze aanpak levert dus helemaal niks op.

Wat heeft 10 jaar datingsites mij netto opgeleverd: honderden 'geen-interesse' berichten, een handvol berichten van vrouwen uit het buitenland of van vrouwen ouder dan 40 en slechts een vijftal e-mailcontacten, verspreid over deze 10 jaar. 2 daarvan bleken oplichters te zijn die met een betaalde sms-dienst aan kwamen zetten, met 2 anderen klikte het niet en met slechts 1 vrouw leidde het tot een date. Na deze date zei ze dat ze me een leuke, aardige jongen vond maar dat er bij haar geen klik was. En dat was de hele opbrengst van 10 jaar internetdaten...

Dan ga je echt aan jezelf twijfelen.. Ik weet dat ik geen Brad Pitt ben, maar er is mij gezegd dat ik toch echt niet zo lelijk ben. In mijn berichten gedraag ik me altijd heel netjes, toon interesse in onderwerpen die de betreffende dames op hun profiel vermelden en vertel kort wat over mezelf. Dat kan het toch ook niet zijn wat de vrouwen afschrikt?

Ik heb enkele jaren geleden daarom dus ook voor enkele duizenden euro's enkele relatiebureaus geprobeerd. Eentje stelde elke maand 1 vrouw aan me voor en garandeerde me 6 contacten voor het geld dat ik betaalde. Ook daar ging het echter precies hetzelfde: praktisch iedereen wees me af en dat met stomme redenen zoals 'hij straalt uit dat hij geen ervaring heeft', 'ik val niet op 'basisschoolleerkrachten' en het meest gehoord: 'hij is gewoon mijn type niet'. De vrouwen die ik afwees op basis van hun profiel, met goede gegronde redenen overigens, schenen volgens mijn contactpersoon van het bureau wél positief op mij gereageerd te hebben. Anderhalf jaar ging dat zo door: alle vrouwen waar ik graag contact mee wilde, wezen mij met stomme redenen af en die paar vrouwen die ik afwees, wilden mij zogenaamd wél zien. Op een gegeven moment vertrouwde ik het niet meer en besloot gewoon om voortaan altijd positief te gaan reageren. En wat gebeurde er? 8 afwijzingen op rij! Toen belde het bureau mij op met de mededeling dat ze er alles aan hadden gedaan, maar dat ze er toch echt mee op gingen houden, behalve als ik opnieuw ging betalen! Ik vroeg naar mijn 6 gegarandeerde contacten, waar ik na 2 jaar nog 0 van had gehad. Hun antwoord: 'Je hebt zelf je best niet genoeg gedaan en niet opengestaan voor onze voorgestelde personen. Je had makkelijk 6 contacten kunnen hebben als je het een kans had willen geven'. Al die vrouwen mochten mij dus blijkbaar met stomme redenen afwijzen en ik had maar gewoon af moeten spreken met vrouwen waar ik totaal niks in zag? Sorry, maar ik heb niks met mensen die streng gelovig zijn en vaak naar de kerk gaan, ik geloof zelf niet. Ook val ik niet op huismussen die graag breien en borduren en nooit eens gezellig gaan stappen of in het buitenland op vakantie willen. Helaas kon ik het niet winnen en was het klaar: meer dan duizend euro uitgegeven voor niks...

Daarna een ander bureau geprobeerd. Leuk intakegesprek gehad met een vriendelijke dame en ging met een positief gevoel naar huis. Helaas was ik slecht geïnformeerd en bleek het cliëntele van dit bureau voornamelijk uit 50-plussers te bestaan. Heb in een jaar tijd toch nog 1 zeer kort mailcontact gehad met een leeftijdsgenoot, maar de betreffende dame wist na het zien van mijn foto's al snel dat ik haar type niet was.

Nu is mijn vraag: Zijn er mensen met dezelfde ervaringen? En heeft er iemand tips?

Bedankt!
Laatste post vorig deel:

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:36 schreef ssebass het volgende:

[..]

Dit is wel merkwaardig. Ik ken je niet dus kan je moeilijk advies geven, maar als je zoveel uitgaat en ook met doel vrouwen te ontmoeten, dan gaat daar dus wel iets mis. Je durft wel op vrouwen af te stappen en een praatje te maken, dan ben je al best ver. Wat gebeurt er dan als je met een vrouw aan de praat bent? Zal vast iets in je houding zijn of je moet echt de hele tijd kak teksten hebben. Ook gebrek aan fysiek contact kan een probleem zijn. Als je elkaar totaal niet aanraakt, dus niet eens een keer een hand op de schouder oid dan is de stap naar zoenen ook erg groot en kan ze van schrikken. Het zijn allemaal van die kleine dingen. Sommigen doen dit van nature goed en voor anderen voelt het heel onnatuurlijk. Geloof dat jij in de laatste groep zit.

Geen tijd gehad om het topic te lezen, maar heb je de teksten die je op die sites hebt gepost ook hier neer gezet. Misschien valt ons iets op daaruit. Je mag mij ook wel een pm sturen. Heb namelijk het idee dat het iedereen wel moet lukken om iemand te kunnen versieren.

[ Bericht 2% gewijzigd door roos85 op 27-07-2012 15:43:49 ]
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:06:45 #2
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114721280
Probeer eens langs een professionele fotograaf te gaan, goede foto's zijn een pre
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_114721294
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 12:08 schreef vencodark het volgende:

[..]

Of iemand die het alleen maar over zijn ex had. :P
Oh vreselijk!! ook zo'n date gehad, bijna de hele avond gezeur over zijn ex.
En als klap op de vuurpijl dacht meneer wel even met mij in bed te eindigen :')
pi_114721329
Een déjà vu (uit het Frans: reeds gezien) is een bekend verschijnsel in de psychologie; het betreft de ervaring iets mee te maken waarvan men tegelijkertijd de indruk heeft het al eerder te hebben meegemaakt, terwijl men weet dat dat niet het geval is. De term déjà vu is afkomstig uit het boek L'Avenir des Sciences Psychiques (De toekomst van de psychische wetenschappen) van de Franse onderzoeker Émile Boirac. Déjà vu slaat in de wetenschap meestal op een onechte herinnering of herinneringsbeleving (zie verklaringen). In het algemene spraakgebruik is men echter de term ook gaan gebruiken als aanduiding van elke bekende situatie.
pi_114721601
Ik deel je mening deels.

Heb in het verleden een betaalde dienst afgenomen van parship, vreselijk duur en er kwam niets uit, aanbod was belachelijk weinig. vervolgens op RP gezeten maar dat was te massaal.

Daarna heb ik via knuz.nl een gratis profiel aangemaakt, dat werkte, ik heb 4 echte dates gehad, binnen 2 maanden, en nummer 4 bleek een blijvertje.

een paar tips:
- dring je zelf niet te veel op
- zorg voor een goed profiel, en laat goede vrienden (liefst ook dames) je profiel doornemen en volg eventuele tips op
- regel goede foto's waar je er goed overkomt
- loop niet te zeiken en zeuren, hou het positief
- gebruik correct nederlands (gebruik desnoods de spellings/grammer controle van word)
pi_114722033
Klinkt allemaal bijzonder desperate; geen wonder dat het al tien jaar duurt. :P
pi_114722256
Heeft de oorspronkelijke TS nou eigenlijk al foto's van zichzelf gedeeld?
Tombstone shadow, stretchin' across my path.
Every time I get some good news, ooh.
There's a shadow on my back.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:34:27 #8
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114722365
Deprimerend.

Bizar ook eigenlijk als je er bij nadenkt, hoe je als vrouw inderdaad als een kind door een snoepwinkel kan lopen, en als man honderden keren afgewezen kan worden.

Vorige topic binnenkort eens lezen.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_114722452
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:34 schreef Chewbalhaar het volgende:
Bizar ook eigenlijk als je er bij nadenkt, hoe je als vrouw inderdaad als een kind door een snoepwinkel kan lopen, en als man honderden keren afgewezen kan worden.
Maar als vrouw ligt het er ook maar net aan wat je daar zoekt.

Genoeg mannen die vooral seks willen en geen serieuze relatie. Dus als je een serieuze relatie zoekt, blijft er van die snoepwinkel ook niet meer zoveel over denk ik.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:38:29 #10
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_114722518
Ik ben halverwege gestopt met lezen nadat je begon over kieskeurigheid: gun jij jezelf uberhaupt wel eens doodordinaire fun?
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:38:33 #11
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114722521
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:36 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Maar als vrouw ligt het er ook maar net aan wat je daar zoekt.

Genoeg mannen die vooral seks willen en geen serieuze relatie. Dus als je een serieuze relatie zoekt, blijft er van die snoepwinkel ook niet meer zoveel over denk ik.
Natuurlijk is een flink deel van de mannen enkel daarnaar op zoek. Blijven er echter genoeg over die wel op zoek zijn naar iets serieuzers, maar die worden dan weer als 'watjes' gezien. Vrouwen weten niet wat goed voor ze is. (even lekker generaliseren). In ieder geval zijn de verschillen enorm, waarbij je kansen als 'serieuze' man erg klein zijn.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:41:04 #12
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114722624
@TS: Bij het lezen dacht ik dat jij een vrouw zocht, en werd pas later duidelijk dat je een quote van een andere user had geplaatst. Wellicht iets aanpassen richting quote?

Ontopic: ik heb alleen bij paiq in het verleden leuke ervaringen gehad, maar ook paiq is ondertussen dusdanig commercieel dat ik dat nu niet meer zou verwachten.
Wellicht een optie om na 10 jaar vruchteloos websites gebruiken om te daten daar eens mee te stoppen?
censuur :O
pi_114722706
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:41 schreef RemcoDelft het volgende:
@TS: Bij het lezen dacht ik dat jij een vrouw zocht, en werd pas later duidelijk dat je een quote van een andere user had geplaatst. Wellicht iets aanpassen richting quote?

Zal de OP in quote zetten :)
pi_114722735
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:38 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ben halverwege gestopt met lezen nadat je begon over kieskeurigheid: gun jij jezelf uberhaupt wel eens doodordinaire fun?
Wat is doodordinaire fun? 1 of ander lelijk wijf waar je verder niks mee hebt pakken tegen de verveling en vervolgens met het gezeur achteraf zitten als zij er wel gevoelens bij had? Zoiets? :P
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:44:45 #15
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_114722761

[ Bericht 100% gewijzigd door Sosa op 27-07-2012 15:45:08 ]
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:45:27 #16
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_114722786
is TS nu man of vrouw?
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 15:51:27 #17
12888 Skull-splitter
pi_114722986
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:44 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Wat is doodordinaire fun? 1 of ander lelijk wijf waar je verder niks mee hebt pakken tegen de verveling en vervolgens met het gezeur achteraf zitten als zij er wel gevoelens bij had? Zoiets? :P
Een zes of een zeven kan ook heel leuk zijn, botert het niet dan botert et niet, maar klagen dat je niets krijgt... Je krijgt niets in het leven als je alleen achterover zit...
pi_114723090
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:45 schreef Sosa het volgende:
is TS nu man of vrouw?
De oorspronkelijke TS is een man.
pi_114723392
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:15 schreef CarltonBanks het volgende:
- gebruik correct nederlands (gebruik desnoods de spellings/grammer controle van word)
Ik ben ook geen briljant speller (d's en t's) maar ik heb eens met iemand gechat die behalve domme dingen zei, ook vreselijke spelfouten maakte. Hij zei wel dat ie dyslectisch was maar toch merkte ik dat ik het behoorlijk irritant vond (of dat lag ook aan het algemene niveau van zijn antwoorden/vragen/verhalen).
pi_114723478
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:51 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Een zes of een zeven kan ook heel leuk zijn
Na 10 jaar zou hij bij een zes of zeven ook gewoon een relatie aangaan, vermoed ik.

Tenzij jouw definitie daarvan anders is. Een 6 is immers 'voldoende'.

Ik heb echter - toen ik mij echt eenzaam voelde - een date gehad met iemand die ik eerder een 4 of 5 zou noemen. Twijfelachtig of ik het er ueberhaupt op zou kunnen. Tsja, dan blijf ik toch netjes, hou de date een beetje gezellig, neem afscheid en doe vooral niks waar ik spijt van zou kunnen krijgen.
pi_114723800
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:38 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Natuurlijk is een flink deel van de mannen enkel daarnaar op zoek. Blijven er echter genoeg over die wel op zoek zijn naar iets serieuzers, maar die worden dan weer als 'watjes' gezien. Vrouwen weten niet wat goed voor ze is. (even lekker generaliseren). In ieder geval zijn de verschillen enorm, waarbij je kansen als 'serieuze' man erg klein zijn.
Ik vind dit nonsens. Ik heb vrijwel alleen maar vrouwen gedate via sites die serieus op zoek waren. Slechts één of twee keer iemand die enkel op seks uit was.

Als serieuze man zijn je kansen heel groot.

Om even een metafoor te gebruiken: als iemand slecht kan spellen gebruikt deze vaak het excuus dyslectisch te zijn (zoals hierboven ook gemeld is). Dyslexie als excuus voor enorme luiheid/domheid.

Dodelijk saaie en niet heel aantrekkelijke mannen gebruiken vaak als excuus dat ze 'serieus op zoek zijn'. Dat is een slap excuus, als serieus op zoek zijn gelijk staat aan een profiel vol clichés en een stel foto's die het goed zouden doen tegen de ratten in de kelder dan mankeert er iets aan je uitstraling, niet aan je intentie.

Op datingsites zijn vrouwen gewoon op zoek naar serieuze mannen. Als je als man vaak afgewezen wordt dan ligt dat niet aan 'vrouwen die niet weten wat goed voor hun is', dan ligt dat aan de man zelf.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:19:00 #22
12888 Skull-splitter
pi_114723888
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:08 schreef Tangledup het volgende:

[..]

Na 10 jaar zou hij bij een zes of zeven ook gewoon een relatie aangaan, vermoed ik.

Tenzij jouw definitie daarvan anders is. Een 6 is immers 'voldoende'.

Ik heb echter - toen ik mij echt eenzaam voelde - een date gehad met iemand die ik eerder een 4 of 5 zou noemen. Twijfelachtig of ik het er ueberhaupt op zou kunnen. Tsja, dan blijf ik toch netjes, hou de date een beetje gezellig, neem afscheid en doe vooral niks waar ik spijt van zou kunnen krijgen.
Dates zijn om je smaak te verkennen, right?
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:20:22 #23
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114723941
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:16 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik vind dit nonsens. Ik heb vrijwel alleen maar vrouwen gedate via sites die serieus op zoek waren. Slechts één of twee keer iemand die enkel op seks uit was.

Als serieuze man zijn je kansen heel groot.

Om even een metafoor te gebruiken: als iemand slecht kan spellen gebruikt deze vaak het excuus dyslectisch te zijn (zoals hierboven ook gemeld is). Dyslexie als excuus voor enorme luiheid/domheid.

Dodelijk saaie en niet heel aantrekkelijke mannen gebruiken vaak als excuus dat ze 'serieus op zoek zijn'. Dat is een slap excuus, als serieus op zoek zijn gelijk staat aan een profiel vol clichés en een stel foto's die het goed zouden doen tegen de ratten in de kelder dan mankeert er iets aan je uitstraling, niet aan je intentie.

Op datingsites zijn vrouwen gewoon op zoek naar serieuze mannen. Als je als man vaak afgewezen wordt dan ligt dat niet aan 'vrouwen die niet weten wat goed voor hun is', dan ligt dat aan de man zelf.
Uiteraard zit er verschil in per man, maar het punt blijft dat voor vrouwen de kansen veel hoger zijn, ook als ze 'dodelijk saai' zijn. Dat vrouwen niet weten wat goed voor ze is, gaat niet zozeer over datingsites maar in het algemeen.
pi_114723954
Klinkt wel een beetje bekend, al ben ik een stuk jonger. Hoewel ik nog steeds weinig succes heb, heb ik wel geleerd dat 2 dingen heel erg belangrijk zijn.

Het eerste is dat vrouwen geprikkeld willen worden! Hoe je dat het beste kan doen verschilt natuurlijk per vrouw. Wat zou er bijvoorbeeld gebeuren als je iemand die heel veel van dolfijnen houdt trakteert op een dagje dolfinarium? Hup, prik er op los... Op zich zijn er ook wel aanwijzingen dat iemand geprikkeld is. Kan vanalles zijn ook eigenlijk. Rood worden, snel wegkijken, niet uit de woorden kunnen komen, ik heb vanalles gezien eigenlijk. Ook gewoon uitgebreide combinaties eigenlijk, recentelijk had ik nog een keertje bijna alles tegelijk. Dat was doodgewoon een collega op werk, toen stond m'n hoofd er niet eens naar. Die aanwijzingen is iets waar ik persoonlijk wel wat moeite mee heb om dat te herkennen. Vaak herken ik het ook pas achteraf. Of als ik het wel herken sla ik dicht en dat brengt me op het 2e belangrijke punt.

Doe gewoon lekker wat je goeddunkt. Biedt eens een drankje aan of vraag of ze zin hebben in wat dan ook te doen. Trek je niet zo aan van al die mensen die je afkeuren. Zij willen niet investeren in jou, dat maakt ze per definitie niet de moeite waard. Dit kan ook makkelijker gezegd dan gedaan zijn. Als stap 1 goed gaat gaat het hier bij mij bijna altijd alsnog mis, omdat ik dichtsla als ik een kans denk te hebben. Maar wanneer je dit goed doet zou je zelfverzekerheid moeten opbouwen, die ofwel aantrekkingskracht an sich creëert, ofwel je in staat stelt om elke keer een stapje verder te gaan. Hiervoor zijn datingssites wel erg geschikt imo, het is een erg grote vijver en als je iets verkeerd doet, hoef je tenminste niet diegene steeds op werk of op je hobby tegen te komen.
pi_114724156
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:20 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Uiteraard zit er verschil in per man, maar het punt blijft dat voor vrouwen de kansen veel hoger zijn, ook als ze 'dodelijk saai' zijn. Dat vrouwen niet weten wat goed voor ze is, gaat niet zozeer over datingsites maar in het algemeen.
En wat zou het als hun kansen hoger zijn? Dan is dat maar zo. Waarom altijd de verongelijkte roep om emancipatie, dat vrouwen maar eens net zoveel initiatief moeten nemen als mannen? Het is nu eenmaal in het echte leven zowel als online nou eenmaal zo dat van mannen vaker verwacht wordt dat ze initiatief nemen. Dan kan je dat oneerlijk vinden, maar je kan er ook wat mee doen. Van de zijlijn roepen dat het eigenlijk anders zou moeten gaat zeker geen succes opleveren.

Trouwens, in mijn ervaring nemen vrouwen op datingsites ook vaak genoeg contact op. Ze selecteren gewoon op leuke foto's en met dito profiel. Zorg dus dat die twee in orde zijn, zo moeilijk kan het niet zijn om je meest voordelige foto's uit te kiezen. Ik stond er op sites ook altijd veel beter op dan wanneer je zomaar even een foto van mij zou nemen. Dat is naar mijn mening gewoon geaccepteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')