quote:'Windows 8 doodsteek voor gamen op pc'
(Novum) - De komst van Windows 8 is geen goede zaak voor de toekomst van gamen op de pc. Dat zei topman Gabe Newell van gamebedrijf Valve volgens techwebsite All Things Digital tijdens de gamebeurs Casual Connect in Seattle. Volgens Newell is het besturingssysteem gesloten en te duur voor ontwikkelaars.
"Ik denk dat Windows 8 een catastrofe is voor iedereen die aan pc-games werkt", zei Newell. Volgens de topman van Valve werkt Windows 8 niet alleen beperkend, maar vraagt Microsoft ook veel geld aan ontwikkelaars om een spel te kunnen maken. Newell ziet het besturingssysteem Linux als alternatief.
Valve is zelf ook niet vrij van kritiek. Gameontwikkelaar Markus Persson, de bedenker van het pc-spel Minecraft, zei tegenover het tijdschrift PC Gamer dat hij zich zorgen maakt over de positie van distributiekanaal Steam. "Het kan niet zo zijn dat een bedrijf dertig procent van de verkoop van elke pc-game opstrijkt", vindt hij. Volgens hem moeten meer gameontwikkelaars hun spellen eigenhandig uitgeven.
Omdat Windows-versies geen auto's zijn die op een gegeven moment niet meer economisch rendabel zijn. Een goede PC, die stabiel draait onder Windows, zou met incidentele vervanging van defecte componenten redelijk eeuwig mee kunnen gaan. Dus moet er regelmatig een nieuwe versie uitkomen, in de hoop dat de oude systemen op een gegeven moment niet meer compatibel zijn en vervangen moeten worden (de drijvende kracht achter de introductie van de .docx, .xlsx, .pptx formats in de moderne Office-suite). Aangezien er momenteel niet echt meer een performance-probleem is, wordt het steeds moeilijker om gebruikers en bedrijven te overtuigen de uitstekend functionerende bestaande systemen te vervangen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:33 schreef HeatWave het volgende:
Elke fucking nieuwe versie weer dit gezeik, over 5 jaar komt hetzelfde gezeur over dat kutte Windows 9, waarom niet bij het goed werkende 8 blijven!?
Lees m'n post nog eens goedquote:Op donderdag 26 juli 2012 12:39 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Omdat Windows-versies geen auto's zijn die op een gegeven moment niet meer economisch rendabel zijn. Een goede PC, die stabiel draait onder Windows, zou met incidentele vervanging van defecte componenten redelijk eeuwig mee kunnen gaan. Dus moet er regelmatig een nieuwe versie uitkomen, in de hoop dat de oude systemen op een gegeven moment niet meer compatibel zijn en vervangen moeten worden (de drijvende kracht achter de introductie van de .docx, .xlsx, .pptx formats in de moderne Office-suite). Aangezien er momenteel niet echt meer een performance-probleem is, wordt het steeds moeilijker om gebruikers en bedrijven te overtuigen de uitstekend functionerende bestaande systemen te vervangen.
Geldt alleen als je je spel via de Windows 8 store wil verkopen. De Store is wel de enige manier om aan applicaties op je tablet (Windows 8 RT) te komen, op de desktop kun je nog altijd doen en laten wat je zelf wilt.quote:Op donderdag 26 juli 2012 12:40 schreef TonyVermicelli het volgende:
Ik wist helemaal niet dat ontwikkelaars geld aan Microsoft moeten betalen om hun spel op Windows te mogen draaien..
Of telt dit alleen voor windows 8?
http://allthingsd.com/201(...)-windows-8-and-more/
Grappig hoe dit ook helemaal niet genoemd wordt in het originele interview. Welke debiel heeft dit vertaald?
Ook mijn gedachte inderdaad..quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:18 schreef STING het volgende:
Is dit niet gewoon PR van Valve om zieltjes te winnen op het Linux front? Aangezien ze hier in toenemende mate effort aan het steken zijn.
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik gebruik nog steeds Vista. Geen idee waarom.
Dat is inderdaad best wel erg.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 00:41 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik gebruik nog steeds Vista. Geen idee waarom.
Oh ik ook hoor. Snap eigenlijk niet waar al dat gezeik over Vista vandaan komt. Alles wat ik hoorde was dat het zo verschrikkelijk traag was toen het uit kwam. Ja duh, dat krijg je als je het op een P4 uit 2003 probeert te draaien. Zelfde als dat je Windows XP op een PII uit 1998 probeerde te draaien destijds. Je stopt toch ook geen lullig 1.2 liter groen eco motortje in een Land Rover? Bij mij heeft Vista altijd als een zonnetje gedraaid. Ja, 't is idd wel een resource hog, maar daar heeft m'n quadcore geen enkel probleem mee.quote:
Ik denk dat:quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:18 schreef STING het volgende:
Is dit niet gewoon PR van Valve om zieltjes te winnen op het Linux front? Aangezien ze hier in toenemende mate effort aan het steken zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |