Ik ben gewoon een ramp in namen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 13:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lol
Ik vraag wel altijd even naar de nick, maar thats it. Weet niet, iemand bij de nick noemen vind ik vaag.
Ze staan soms wel zo in mijn telefoonboek . Ligt een beetje aan het contact of het enkel de nick is, enkel de echte naam of eerst echtenaam - nick of juist precies andersom
Je kan er beter in wordenquote:
Moet je de benen meer spreiden.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:00 schreef Cue_ het volgende:
Al willen sommige namen er toch echt niet in.
En bij James Bond keek je ook steeds op?quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:01 schreef Q. het volgende:
Een collega van me heeft een naam die begint met een Q, iedereen noemt hem ook Q. Had ik in het begin wel wat moeite mee.
Ik ben heel goed in gezichten, die vergeet ik nooit meer, maar namen, ik weet het niet.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je kan er beter in wordenGewoon gelijk herhalen en evt een ezelsbruggetje proberen te verzinnen.
Moet zeggen dat ik er wel beter in ben geworden het laatste jaar. Al willen sommige namen er toch echt niet in.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:01 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik ben heel goed in gezichten, die vergeet ik nooit meer, maar namen, ik weet het niet.
Soms heb ik ook dat ik dan een andere naam voor ogen heb bij zo'n persoon en dus altijd door de war raak.![]()
En ezelsbruggetjes zijn gevaarlijk. Zo heb ik een manager gehad wiens achternaam ik altijd vergat, en ik had een ezelsbruggetje bedacht op het feit dat zijn achternaam op kaal rijmde, en hij kaal was.
Totdat ik dat dus een keer hardop per ongeluk tegen hem zei.
Ik heb nu na een paar maanden eindelijk alle namen van het rollerderbyteam in mijn hoofd, tenminste, als ik er goed over nadenk. Maar als ik er tijdens de training één naar de kant moet sturen, is het nog steeds lastig.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Je kan er beter in wordenGewoon gelijk herhalen en evt een ezelsbruggetje proberen te verzinnen.
Moet zeggen dat ik er wel beter in ben geworden het laatste jaar. Al willen sommige namen er toch echt niet in.
Ja, daarom laat ik die ezelsbruggetjes maar achterwege en probeer ik het te onthouden.quote:
lolquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:03 schreef Kluts het volgende:
Ja, daarom laat ik die ezelsbruggetjes maar achterwege en probeer ik het te onthouden.
Wat ook zo irritant is, is dat we hier met 12 collega's zitten, er zitten er 3 tussen (waaronder ik) wiens naam niet met een M begint.En al die vrouwennamen lijken op elkaar, dus soms roep je 6 namen voor je de goeie hebt.
Klinkt als mijn oma.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:03 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ja, daarom laat ik die ezelsbruggetjes maar achterwege en probeer ik het te onthouden.
Wat ook zo irritant is, is dat we hier met 12 collega's zitten, er zitten er 3 tussen (waaronder ik) wiens naam niet met een M begint.En al die vrouwennamen lijken op elkaar, dus soms roep je 6 namen voor je de goeie hebt.
Mijn pa riep vroeger ook regelmatig maar de namen van alle 3 zijn kinderen, dan heb je sowieso een keer de goede.quote:
Mijn oma ging bij mijn haar dochters eerst de namen langs van de 3 andere. En bij de kleinkinderen eerst een hele rits andere.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijn moeder![]()
En ik ben nog wel haar enige dochter
Ik krijg nog steeds weleens de naam van de hond naar m'n hoofd geslingerd. Beestje is al 3,5 jaar dood. Of de naam van m'n tante. Soms komt de hele familie voorbij voor ze de goede heeft.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mijn moeder![]()
En ik ben nog wel haar enige dochter
Mijn pa noemt mij bewust anders. Maar goed, dat is ons ding. De naam die ik ooit voor mijzelf had bedacht voor ik mijn echte naam kon uitspreken.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mijn pa riep vroeger ook regelmatig maar de namen van alle 3 zijn kinderen, dan heb je sowieso een keer de goede.
nu ben ik wel benieuwdquote:Op donderdag 26 juli 2012 14:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Mijn pa noemt mij bewust anders. Maar goed, dat is ons ding. De naam die ik ooit voor mijzelf had bedacht voor ik mijn echte naam kon uitspreken.
Sterktequote:Op donderdag 26 juli 2012 14:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik beloof bij deze plechtig dat ik mijn kinderen altijd bij de juiste naam zal noemen.
Dat kun jij makkelijk beloven ja.quote:Op donderdag 26 juli 2012 14:16 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik beloof bij deze plechtig dat ik mijn kinderen altijd bij de juiste naam zal noemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |