abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114722891
quote:
9s.gif Op donderdag 26 juli 2012 12:23 schreef Omdatappel het volgende:
En als je zelf je onderbroek uitdoet? Dan kan ze daar moeilijk nog over gaan wrijven, lijkt me.
Commando!

I like the way you think!
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:09:44 #252
215849 MrMonkeyman
( ͡° ͜&#
pi_114723535
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:45 schreef probeer het volgende:

[..]

.....

:{w
Mijn ex gaf me advies dat ik altijd maar gewoon moest beginnen en dat ze dan vanzelf wel zin zou krijgen. Dan zat ze eerst tegen te stribbelen of me te negeren om dan opeens te vragen wanneer ik hem er nou instopte omdat ze dan opeens bloedgeil was...

Heb me echt verrot gevoeld daardoor. Nee was bij haar altijd misschien.
( ͡° ͜ʖ ͡°)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:31:51 #253
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114724370
quote:
9s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:09 schreef MrMonkeyman het volgende:

[..]

Mijn ex gaf me advies dat ik altijd maar gewoon moest beginnen en dat ze dan vanzelf wel zin zou krijgen. Dan zat ze eerst tegen te stribbelen of me te negeren om dan opeens te vragen wanneer ik hem er nou instopte omdat ze dan opeens bloedgeil was...

Heb me echt verrot gevoeld daardoor. Nee was bij haar altijd misschien.
Dat lijkt me een betere reden om ze in te ruilen dan die van TS :')
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_114724890
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:50 schreef simmu het volgende:

[..]

en vanaf hoe oud is seks dan eigenlijk verplicht om te zorgen dat je je vriend niet kwijtraakt dan? of maakt dat niet uit? gewoon neuken met je donder, want anders is je relatie niks waard? :N

ik hoopte toch echt dat seksuele vrijheid precies dat was: vrijheid; niet de verplichting om te neuken wanneer je vent dat wil
Relaties gebaseerd op seks zijn niets waard.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:51:10 #255
37769 erodome
Zweefteef
pi_114725253
Ik vind wel een groot verschil zitten tussen zeggen ik ben nog niet toe aan seks omdat(vul hier een van de vele redenen in, van gewoon nog niet aan toe tot heb hele nare ervaring gehad die ik nog moet verwerken) en wel friemelen, laten vingeren, laten beffen en verder niets, ook geen reden geven waarom niet meer mogelijk is.

Ik denk niet dat het nog niet toe zijn aan seks het grote probleem is, maar de onduidelijkheid en de ongelijkheid in dit verhaal.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:55:06 #256
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_114725459
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:44 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar relaties zonder seks lopen toch vaker niet dan wel goed af.
Ook geen sig dus
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:01:39 #257
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114725747
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:55 schreef Dennis_enzo het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn, maar relaties zonder seks lopen toch vaker niet dan wel goed af.
Relaties met ook.
Your point being :')
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_114725856
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:51 schreef erodome het volgende:
Ik vind wel een groot verschil zitten tussen zeggen ik ben nog niet toe aan seks omdat(vul hier een van de vele redenen in, van gewoon nog niet aan toe tot heb hele nare ervaring gehad die ik nog moet verwerken) en wel friemelen, laten vingeren, laten beffen en verder niets, ook geen reden geven waarom niet meer mogelijk is.

Ik denk niet dat het nog niet toe zijn aan seks het grote probleem is, maar de onduidelijkheid en de ongelijkheid in dit verhaal.
ik weet het niet hoor, het zou ook zomaar kunnen dat die meid dingen maar gewoon toelaat omdat het nu eenmaal (blijkt hier nu ook) erbij hoort als je zo oud bent. dan is vingeren en beffen wellicht nog wel doenbaar ook al vindt ze het eng juist omdat ze niets zelf hoeft te doen. zelf dingen doen vereist mentaal nog een knop om zeg maar.

heej, ik probeer ook maar mee te denken he, 3 kinderen leveren het bewijs dat ik aan seks doe :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:07:29 #259
37769 erodome
Zweefteef
pi_114726010
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:04 schreef simmu het volgende:

[..]

ik weet het niet hoor, het zou ook zomaar kunnen dat die meid dingen maar gewoon toelaat omdat het nu eenmaal (blijkt hier nu ook) erbij hoort als je zo oud bent. dan is vingeren en beffen wellicht nog wel doenbaar ook al vindt ze het eng juist omdat ze niets zelf hoeft te doen. zelf dingen doen vereist mentaal nog een knop om zeg maar.

heej, ik probeer ook maar mee te denken he, 3 kinderen leveren het bewijs dat ik aan seks doe :P
Ik denk dat je maar zo gelijk kan hebben...
Maar dan is het wel belangerijk om dat te uiten, want ik denk dat het voor een jongen veel makkelijker is om geduld te hebben als hij weet wat er speelt.
Als ze dit maar laat gebeuren omdat ze denkt dat het moet maakt ze daarmee het probleem groter, de aversie voor seks zal bij haar toenemen en de frustratie bij haar vriend.

Ik weet niet of het zo is, maar als het zo is dan is het een nare vicieuze cirkel.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_114726323
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 11:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Eh 18 en 19 en jij vindt het raar dat na 9 (!!!) maanden geduld TS zijn geduld op begint te raken?
Misschien heel ouderwets maar bij mij heeft dat ook 9 mnd geduurd. Gewoon geduld, veel knuffelen evt praten over (mogelijke) slechte ervaringen. Je laten aanraken is al een stap, maar iemand anders aanraken ook, misschien bang dat ze iets niet goed doet ofzo.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_114726338
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:44 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

dit dus
pi_114726363
Maar dat betekent niet dat seks in een relatie niets waard of niet belangrijk is. Bovendien gaat het om de manier waarop de vriendin van TS (niet) communiceert.
pi_114726429
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:17 schreef Polarcat het volgende:
Maar dat betekent niet dat seks in een relatie niets waard of niet belangrijk is.
Dat zeggen we ook niet. Maar een relatie OM de seks....
Relaties gaan vaker fout omdat er niet gepraat word.
Maar je openstellen voor iemand (lichamelijk en geestelijk) is voor niet iedereen even makkelijk.
pi_114726446
Ik denk dat niemand hier kan beweren dat TS een relatie is aangegaan om de sex. Dan was 'ie al lang weg. Vandaar dat ik niet begrijp waarom het principe dat je citeert ook maar relevant is.
pi_114726523
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:20 schreef Polarcat het volgende:
Ik denk dat niemand hier kan beweren dat TS een relatie is aangegaan om de sex. Dan was 'ie al lang weg. Vandaar dat ik niet begrijp waarom het principe dat je citeert ook maar relevant is.
Beweer ook niet dat TS zo denkt, maar sommige die hier posten wel.
pi_114726689
Dat is wat simmu ervan maakt. Als je de quotes terugvolgt kom je uit op deze post: 9 maanden relatie; nog geen seks

Devion stelt hier dat het een communicatie tekort van de kant van de vriendin is, en simmu vervormt dat argument tot "seks is verplicht" en "de verplichting om te neuken wanneer je vent het wil". Dat zegt hij echter niet - hij zegt, communicatie (over seks) is een plicht in een relatie. Dat vervormen van argumenten noemt men een stroman en het leidt de discussie af van waar het werkelijk om gaat.
pi_114727009
ja, dat snap ik maar krijg nu het gevoel dat ik daar op aangevallen word. En volgens mij word er heel wat gereageerd op het seks verhaal en niet de communicatie. En word er ook op andere post gereageerd en niet alleen op TS zijn probleem. Dus val hen aan en niet mij. Dank je.
pi_114727077
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:27 schreef Polarcat het volgende:
Dat is wat simmu ervan maakt. Als je de quotes terugvolgt kom je uit op deze post: 9 maanden relatie; nog geen seks

Devion stelt hier dat het een communicatie tekort van de kant van de vriendin is, en simmu vervormt dat argument tot "seks is verplicht" en "de verplichting om te neuken wanneer je vent het wil". Dat zegt hij echter niet - hij zegt, communicatie (over seks) is een plicht in een relatie. Dat vervormen van argumenten noemt men een stroman en het leidt de discussie af van waar het werkelijk om gaat.
dat is niet wat ik zeg, dat haal jij er dan weer uit.
pi_114727086
Ik val je nergens persoonlijk aan (voel je vrij anders mijn scheldkannonades op je persoon te citeren), ik ga nergens ook maar op jouw persoon in. Het gaat puur om de dingen die je zegt - inhoudelijk dus - en het feit dat ze niet relevant zijn in deze discussie.

Simmu, dat is een letterlijk citaat van jouw post. "de verplichting om te neuken wanneer je vent het wil". En dat heeft Devion niet beweerd, en is dus totaal irrelevant. Verder ga je helemaal niet in op zijn stelling over communicatie, maar gaat je hele post over sexuele vrijheid. Dat is een absoluut recht, ben ik helemaal met je eens, zozeer zelfs dat het hier niet ter discussie staat. Vandaar dat jouw post niet eens beschouwd kan worden als een inhoudelijk antwoord op wat Devion zegt.

Laten we het gewoon hebben over waar het werkelijk over gaat.
pi_114727272
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:39 schreef Polarcat het volgende:
Ik val je nergens persoonlijk aan (voel je vrij anders mijn scheldkannonades op je persoon te citeren), ik ga nergens ook maar op jouw persoon in. Het gaat puur om de dingen die je zegt - inhoudelijk dus - en het feit dat ze niet relevant zijn in deze discussie.

Simmu, dat is een letterlijk citaat van jouw post. "de verplichting om te neuken wanneer je vent het wil". En dat heeft Devion niet beweerd, en is dus totaal irrelevant. Verder ga je helemaal niet in op zijn stelling over communicatie.
waar dan? voor het gemak hieronder de genoemde poststukjes:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:50 schreef simmu het volgende:

[..]

en vanaf hoe oud is seks dan eigenlijk verplicht om te zorgen dat je je vriend niet kwijtraakt dan? of maakt dat niet uit? gewoon neuken met je donder, want anders is je relatie niks waard? :N

ik hoopte toch echt dat seksuele vrijheid precies dat was: vrijheid; niet de verplichting om te neuken wanneer je vent dat wil
en voor de volledigheid nog een quote over waar ik inga op communicatie:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:15 schreef simmu het volgende:

[..]

je hebt helemaal gelijk dat het veel zegt over de relatie dat wanneer de seks niet zo wil, hij erover wil praten, zij moet huilen en dat hij dan een topic op fok opent :Y

echter; we hebben het hier over verdedelde pubers, geen volwassenen. hell, plenty volwassenen maken er op dit gebied een zootje van
en voor de volledigheid; iemand van 18 is niet volwassen. verwacht dan dus ook geen volwassen relatie met alle toebehoren zoals seks en goede communicatie. dat is onrealistisch. het is een leerproces. daarnaast vind ik het vrij bot om te stellen dat moderne jonge vrouwen aan seks moeten doen en als ze dat niet doen, dan te zeggen dat er iets mis is met zo'n vrouw die dat niet doet.
pi_114727285
Communicatie doe je met twee of meer. De frustratie ligt bij hem, dus het lijkt mij handig dat hij die uitspreekt om de dialoog te beginnen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 15:08 schreef Wanderingwhy het volgende:

[..]

Tsja....mss speelt ze nog met Playmobil.... Zijn alle lessen biologie en sexuele voorlichting aan haar voorbij gegaan?

Heeft ze nog noooooit iets gezien op tv of internet? Heeft ze ook geen vriendinnen met wie hierover gepraat is?
Kom jij dingen tegen over hoe je de ander met hand en mond moet bevredigen in biologie of sexuele voorlichtng? Of sowieso over GEVOELENS? Zo ja, dan is het in Nederland anders, en heb ik niks gezegd, maar ik weet dat over het algemeen meer gaat over voorkoming van zwangerschap en soa' s (bangmakerij dus eigenlijk als je daar gevoelig voor bent) dan dat het lekker is en hoe je een ander kunt plezieren.
Zie je dat op TV, aftrekken en pijpen? Meestal is het meer suggestie. Op internet moet je er ook naar zoeken en dus moet je al interesse hebben en misschien is die er ook niet zo. Dat moet soms gewekt.
En mannen praten honderd uit over sex met vrienden, maar ik weet niet of dat bij meisjes/vrouwen ook zo is. Opvoeding heeft daar ook wel wat mee te maken. Niet iedereen praat makkelijk over sex.

We weten nu eenmaal helemaal niet wat ze wel en niet weet, maar je kunt er niet van uit gaan dat ze wel weet wat ze moet op gebied van man bevredigen.
TS kan beginnen met dat eens te vragen bv.
Verder, en dat is ook genoemd, denk ik dat het ook wel belangrijk is om te vertellen dat ook als ze zwanger zou raken, er wel een oplossing komt.
En nogmaals geef een gebruiksaanwijzing. Beter een keer teveel dan te weinig, toch?
Hoe meer je haar het idee kan geven dat er niks mis kan gaan, hoe minder ze het idee zal hebben dat ze kan falen, hoe meer ze zal durven. Lijkt mij.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_114727414
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:39 schreef Polarcat het volgende:

Volgens mij heb ik alleen gezegd dat ik persoonlijk 9 mnd nog niet erg lang vind gevolgd door wat ik denk dat hij het beste kan doen... En daarnaast een reactie op wat andere zeggen. Als dat verboden is op fok kunnen ze het wel opdoeken.
pi_114727496
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:45 schreef simmu het volgende:

waar dan?
Nou, in de laatste elf woorden van dat stukje staat dus exact hetgene wat ik al 2 keer van je citeer. Misschien heb je die over het hoofd gezien. De rest van het stukje gaat trouwens ook om de sexuele vrijheid die niemand ter discussie stelt.

Meer ga ik hier niet over zeggen - het hele punt is juist dat we het hier niet over hoeven te hebben omdat het een misrepresentatie van de discussie en de situatie van TS geeft. Niemand in zijn gezonde verstand zal willen dat de vriendin van TS gedwongen of gepusht wordt tot sex. Laat het echter evenzeer vaststaan dat communicatie wel een plicht is waar je als 18 jarige op zijn minst aan moet beginnen te werken, en dat die plicht niets met sexuele dwang te maken heeft. Goed dat je een stukje over communicatie citeert, laten we daar verder over praten.
pi_114727680
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 17:45 schreef Cavalinho het volgende:
Communicatie doe je met twee of meer. De frustratie ligt bij hem, dus het lijkt mij handig dat hij die uitspreekt om de dialoog te beginnen.

[..]

Kom jij dingen tegen over hoe je de ander met hand en mond moet bevredigen in biologie of sexuele voorlichtng? Of sowieso over GEVOELENS? Zo ja, dan is het in Nederland anders, en heb ik niks gezegd, maar ik weet dat over het algemeen meer gaat over voorkoming van zwangerschap en soa' s (bangmakerij dus eigenlijk als je daar gevoelig voor bent) dan dat het lekker is en hoe je een ander kunt plezieren.
Zie je dat op TV, aftrekken en pijpen? Meestal is het meer suggestie. Op internet moet je er ook naar zoeken en dus moet je al interesse hebben en misschien is die er ook niet zo. Dat moet soms gewekt.
En mannen praten honderd uit over sex met vrienden, maar ik weet niet of dat bij meisjes/vrouwen ook zo is. Opvoeding heeft daar ook wel wat mee te maken. Niet iedereen praat makkelijk over sex.

We weten nu eenmaal helemaal niet wat ze wel en niet weet, maar je kunt er niet van uit gaan dat ze wel weet wat ze moet op gebied van man bevredigen.
TS kan beginnen met dat eens te vragen bv.
Verder, en dat is ook genoemd, denk ik dat het ook wel belangrijk is om te vertellen dat ook als ze zwanger zou raken, er wel een oplossing komt.
En nogmaals geef een gebruiksaanwijzing. Beter een keer teveel dan te weinig, toch?
Hoe meer je haar het idee kan geven dat er niks mis kan gaan, hoe minder ze het idee zal hebben dat ze kan falen, hoe meer ze zal durven. Lijkt mij.
Had het niet beter kunnen zeggen. Al heb ik dan geluk gehad. Wij kregen bij seksuele opvoeding zoals ze dat bij ons op school noemde over omgaan met zaken zoals bespreken waar je je prettig bij voelt en zelfs een les in zelfverdediging en hoe om te gaan met ongewenste intimiteit. En precies, misschien weet ze het niet. Vraag haar wat ze fijn zou vinden om wel te doen of of ze vragen heeft. En als er iets met pil/condoom verkeerd gaat is er altijd nog een morning afterpil/spiraal.
pi_114727747
Waar jij je prettig bij voelt, maar leerde je ook waar hij zich dan prettig bij voelde als jij dat deed bv?
Even een zijweg, maar ik wil graag wat meer inzicht.
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')