Waarom niet een fonds oprichten dat mensen 1 op 1 helpt?
En dan niet zomaar een fonds, nee eentje waar jij als persoon een bedrag kan storten, en daar krijg jij rente over, als een soort spaarrekening alleen komt dan de rente van de griek die rente op jaarbasis teruggeeft, via datzelfde fonds die jou dan weer uitbetaald.
Geen enorme rente bedrag overigens, maar bijv. 2% op jaarbasis (dit doe je dan ook niet om rijk te worden maar om concreet iemand te helpen die het harder nodig heeft dan een smerige bankier, no offense)
Naar mijn idee heeft een grieks burger ong. 1000 euro per maand nodig.
Wellicht minder, maar we ronden het af naar boven.
Ze hebben het niet allemaal nodig want minimaal 15% heeft geld zat (en de oorzaak van de ellende daar veelal)
Er zijn ong. 11m grieken.
Dus laten we heel ruim zeggen dat zo'n 8m daarvan 1000 euro per maand nodig hebben.
Zelfs dat bedrag is op jaarbasis nog lager dan wat nu excl. naar de banken gaat en is gegaan.
En waar niets bij de burger terecht komt behalve via dure grote leningen zoals bijv. hypotheken waar je dan flink veel rente op moet betalen.
Is dat niet beter dan puur alleen voornamelijk banken steunen?
Er zal ongetwijfeld allerlei economische zaken zijn die ik niet weet, zie nu, of begrijp.
Zoals dat luxe artikelen ecomonisch meer opleverd dan mensen die alleen boodschappen kopen etc.
Maar in mijn mening gaan die 1000 euro direct terug de maatschappij in daar, waaral het gaat roeleren in allerlei bedrijven en zaken.
En oh ja er zullen bedrijven over de kop gaan, maar dat is nu sowieso al zeker.
Dit idee is puur dat, een los idee dat eigenlijk te binnen schoot en niet echt uitgewerkt is op geen enkele manier.
Wellicht zal het hard worden afgeschoten vanwege het amateurisme

of uitgelachen etc.
Maar hoe denken anderen hier over?
Misschien is zoiets al een keer voorbij gekomen en/of hoort het hier niet thuis maar ik kan geen goed subforum bedenken. (voel je vrij het te verplaatsen indien noodzakelijk mods)
Ik vind persoonlijk dat banken nou eenmaal te groot zijn geworden.. als spil van een maatschappij in plaats van een toevoeging, een plek waar jij je geld veilig stalt oorspronkelijk, tot gedrocht dat alles bepalend blijkt te zijn.