abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114638139
Hallo,

Ik heb een hartslagmeter die soms een paar seconden uitvalt en dan weer verder gaat met meten. Het product is een jaar oud en heb een garantietermijn van 2 jaar.

4 weken terug heb ik het product naar de leverancier opgestuurd en hij kwam terug met de melding dat er geen storingen waren ontdekt. Het product is nog steeds niet deugdelijk omdat hij nog steeds regelmatig wegvalt. Nu heeft de winkel weer contact opgenomen met de leverancier, die zegt dat in de handleiding staat dat het product interventies kan hebben bij de volgende situaties:
Er kan zich interferentie voordoen in de buurt van hoogspanningskabels, verkeerslichten, bovenleidingen
van een tram, trein of trolleybus, televisietoestellen, auto's, fietscomputers, elektrisch aangedreven
fitnessapparatuur, mobiele telefoons, of als u door een elektronisch beveiligingspoortje loopt. Voorkom
onregelmatige metingen door uit de buurt te blijven van mogelijke storingsbronnen.

Nu fiets ik wel eens langs hoogspanningskabels maar het gebeurd ook als ze een km van me af zijn en er verder geen storingsvelden aanwezig zijn. Mijn mobiel heb ik altijd bij mij.

Maar goed, duidelijk dat ik dus niet tevreden ben. De leverancier zei letterlijk: Dan moet hij maar een duurdere kopen". De winkel verschuilt zich achter de leverancier en zegt: "het stond in de handleiding dus het product functioneert niet minder dan ze hebben beloofd"

Ik heb toch een overeenkomst met de winkel en niet met de leverancier. Zij moeten het onderling maar uitvechten. Wat zijn mijn rechten hierin?
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_114638304
Test dat ding sowieso eens zonder mobiele telefoon in de buurt
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114638380
Schrijf een brief aan de verkoper met de eis dat je binnen een redelijke termijn óf een reparatie wilt óf een vervangend product wilt ontvangen. Doet hij dat niet binnen die termijn, kun je de verkoper in gebreke stellen en de koopovereenkomst laten ontbinden.
pi_114638420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Schrijf een brief aan de verkoper met de eis dat je binnen een redelijke termijn óf een reparatie wilt óf een vervangend product wilt ontvangen. Doet hij dat niet binnen die termijn, kun je de verkoper in gebreke stellen en de koopovereenkomst laten ontbinden.
Op basis van wat?
Er staat toch dat er interferentie kan optreden in de buurt van mobiele telefoons?
Aangezien TS zijn mobiele telefoon bij zich draagt terwijl hij dat ding gebruikt zou het best daaraan kunnen liggen.
pi_114638424
quote:
Ook wanneer het gebrek in de handleiding stond en ik het dus kon weten?
pi_114638445
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:08 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ook wanneer het gebrek in de handleiding stond en ik het dus kon weten?
Nee.
pi_114638482
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Op basis van wat?
Er staat toch dat er interferentie kan optreden in de buurt van mobiele telefoons?
Aangezien TS zijn mobiele telefoon bij zich draagt terwijl hij dat ding gebruikt zou het best daaraan kunnen liggen.
Ik had begrepen dat het niet gebeurde met een andere interfentie erbij. My bad. Als het in de handleiding staat dat het kan gebeuren, heb je niet echt een poot om op te staan ben ik bang.
pi_114638485
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Test dat ding sowieso eens zonder mobiele telefoon in de buurt
Ik gebruik de mobiel voor GPS tracking. Zou het helpen als ik de internet en belfunctie uitzet maar wel de gps aan laat staan?
pi_114638563
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:10 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ik gebruik de mobiel voor GPS tracking. Zou het helpen als ik de internet en belfunctie uitzet maar wel de gps aan laat staan?
Test het.
Of ben je bang dat je de weg naar huis niet meer terug kunt vinden? :P
pi_114638603
quote:
Even een klein detail:
Je stelt hem in gebreke met de aanmaning dat hij, in redelijk termijn het product moet vervangen of een vervangend product moet verzorgen. Wanneer hij dat niet doet is hij in verzuim en kan je de koopovereenkomst ontbinden.
pi_114638825
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:13 schreef Patroon het volgende:

[..]

Even een klein detail:
Je stelt hem in gebreke met de aanmaning dat hij, in redelijk termijn het product moet vervangen of een vervangend product moet verzorgen. Wanneer hij dat niet doet is hij in verzuim en kan je de koopovereenkomst ontbinden.
die koopovereenkomst kun je niet ontbinden.

http://www.consuwijzer.nl(...)denheid_over_aankoop
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114639259
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:22 schreef Deetch het volgende:

[..]

die koopovereenkomst kun je niet ontbinden.

http://www.consuwijzer.nl(...)denheid_over_aankoop
Want?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114639480
Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was.

TS kan nl. niet bewijzen dat het product kapot is.
Supra Groningam Nihil
pi_114639674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:59 schreef Patroon het volgende:
De leverancier zei letterlijk: Dan moet hij maar een duurdere kopen".
Zie daar het bewijs dat het product non-conform is.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114639717
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Laat ts nou eerst de boel eens testen zonder mobiele telefoon.
Doet dat kreng het daarna nog niet dan heeft hij een punt.
pi_114639858
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Laat ts nou eerst de boel eens testen zonder mobiele telefoon.
Doet dat kreng het daarna nog niet dan heeft hij een punt.
Testen oke, dan kun je het probleem afpalen.

Maar je maakt mij niet wijs dat je voor het gebruik van een consumentenprodukt anno 2012 een mobiele telefoon thuis moet laten (en als dat hoe dan ook wel zo is, dan had hem dat voor aankoop medegedeeld moeten worden).

Doet dat kreng het daarna wel, dan heeft TS nog steeds een punt.
.
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:00:38 #17
130803 Gripper
Get a grip
pi_114639880
Nou weet ik toevallig van welk merk die hartslagmeter is Patroon, en ook hoe beroerd hun service op dit vlak is. De winkel met het knaagdier waar mijn vriendin werkt heeft om die reden al afscheid genomen van de importeur, omdat ze zo'n product niet eens willen verkopen. Dus jouw winkel wil misschien wel, maar loopt ook tegen een muur op bij de importeur.

Ik heb volgens mij dezelfde hartslagmeter als jij, en geen noemenswaardige problemen (hoewel de mijne ook wel eens een enkele keer uitvalt) Ook ik heb mn telefoon bij me op de fiets.

Volgende wordt toch een garmin product, want betere functionaliteit, en betere service.... En je hoeft niet een nieuwe borstband te kopen als de batterij op is, maar je kunt er gewoon een nieuwe knoopcel in zetten. Want dat is bij polar echt 3x :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_114640889
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:00 schreef Gripper het volgende:
Nou weet ik toevallig van welk merk die hartslagmeter is Patroon, en ook hoe beroerd hun service op dit vlak is. De winkel met het knaagdier waar mijn vriendin werkt heeft om die reden al afscheid genomen van de importeur, omdat ze zo'n product niet eens willen verkopen. Dus jouw winkel wil misschien wel, maar loopt ook tegen een muur op bij de importeur.

Ik heb volgens mij dezelfde hartslagmeter als jij, en geen noemenswaardige problemen (hoewel de mijne ook wel eens een enkele keer uitvalt) Ook ik heb mn telefoon bij me op de fiets.

Volgende wordt toch een garmin product, want betere functionaliteit, en betere service.... En je hoeft niet een nieuwe borstband te kopen als de batterij op is, maar je kunt er gewoon een nieuwe knoopcel in zetten. Want dat is bij polar echt 3x :')
Ik heb een duurdere versie cs400 en kan de batterij zelf vervangen. Als ik zonder mobiel heb getest en hij blijft storen blijf ik van mening dat het niet een deugdelijk product is. Zoals hierboven ook gezegd mag anno 2012 een mobiel geen probleem meer zijn. Vind maar eens een route zonder bovengenoemde obstakels. Nu lijkt 5 seconden uitval niet veel, maar is bloed irritant als je interval doet van 1 min.

Prima dat de winkel tegen een muur oploopt maar zij verkopen het product en ik heb een overeenkomst met hen.

Ik kan trouwens met de grafieken aantonen dat het product uitvalt.
pi_114641590
Heb net telefonisch contact gehad met de leverancier zelf. Hij gaat mij eerst een nieuwe snelheidssensor toesturen. Helpt dat niet afdoende dan gaan we verder kijken naar een oplossing.
pi_114643383
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:52 schreef r_one het volgende:

[..]

nope alleen dat de leverancier aangeeft dat het product wat TS gekocht heeft niet aan de wensen van TS voldoet en hij daarom een duurdere moet kopen die (mogelijk) minder storingsgevoelig is.
Supra Groningam Nihil
pi_114643422
hoe doe ik het trouwens als advocaat van de duivel :P
Supra Groningam Nihil
pi_114645284
quote:
3s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:41 schreef Deetch het volgende:

[..]

nope alleen dat de leverancier aangeeft dat het product wat TS gekocht heeft niet aan de wensen van TS voldoet en hij daarom een duurdere moet kopen die (mogelijk) minder storingsgevoelig is.
Nope, het voldoet niet aan de verwachtingen die de koper aan een product mag stellen.
.
pi_114646506
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 15:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Nope, het voldoet niet aan de verwachtingen die de koper aan een product mag stellen.
Wat als die verwachting, zoals in dit geval, al getemperd is in de handleiding?
pi_114650581
Hoe werkt dat ding? Zit er zo een band om je borst? Is die wel goed gepositioneerd en vochtig gemaakt?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_114650925
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Wat als die verwachting, zoals in dit geval, al getemperd is in de handleiding?
Die tempering kwam pas na de koop, toch?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')