abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114601895
Deel 1: Ons nieuwbouwhuis!

Een week of drie geleden viel er een brochure op de mat van een nieuwbouwproject hier in de buurt. Wij houden allebei heel erg niet van nieuwbouw, maar we houden wel van een groter huis en een eigen tuin. :P Bovendien was er bij dit project sprake van dat alle gevels anders zouden zijn, dat sprak ons wel aan. Bovendien zijn de indelingen van alle verdiepingen door de bewoners zelf te bepalen, er is keuze uit heel veel varianten.

De voordelen voor ons op een rijtje:
- Meer ruimte, we willen heel graag nog 1 of 2 kinderen, dit huis heeft groeikansen :+
- Eigen buitenruimte, die hebben we nu niet.
- De huizen zijn redelijk dicht bij grote uitvalswegen,
- centraal op loopafstand van het winkelaanbod,
- dicht bij een heule grote bewaakte speeltuin (niet onbelangrijk met twee kinders...),
- dicht bij de basisschool van onze keuze en
- dicht(er) bij onze gastouder.

Een impressie van de gevels:

Het grote type:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Deel 2 alweer!

De samenvatting van deel 1:
* we hebben het grotere type toegewezen gekregen
* we hebben nog geen bouwnummer
* de oplevering wordt verwacht net na de bouwvak 2013
* budget is erg klein, het wordt dus de kunst om met zo min mogelijk zoveel mogelijk te bereiken.
* Er is al 1 en ander aan spul bij elkaar gezocht, gekocht en gekregen, voornamelijk voor de meidenkamers.

Het spul wat al verzameld is:

een kinderstoeltje

decoratieve meuk voor in de letterbakken

letterbakken :Y)

een grote ladekast die inmiddels zijdelings een laag grondverflakspul heeft gekregen

Nog op het verlanglijstje (af te werken tot volgend jaar :P te halen: overal en nergens)
* tof behang om her en der wat mee op te leuken
* houten vloeren
* verf
* buffetkast/vitrinekast x2
* (peuter)bed voor meisje2.0
* gordijnen x2
* rijstpapieren lampen xveel :+
* platen en posters voor aan de muren
* 2 scrolls voor in de woonkamer, 1 met Japanse tekst en 1 met Chinese tekst. mijn Hij studeerde Japans, ik studeerde Chinees, dan krijg je dat :P
* knopjes voor op kastjes
* een bureautje of tafeltje
* kistjeskitsjeskistjes en plankjes
* meuk voor in de tuin
* oneindig veel letterbaktroep O+
:)
pi_114601944
Letterbakken...is dat weer helemaal in of zo? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114601959
woah! kreeg ik toch even de zenuwen toen ie mn topic niet wilde plaatsen :') :D

anyroads, het ging over een kastje verven en druipers enzo :P
en ik zei dat ik de twee lades van het kastje helemaal bovenin het liefst van andere knopjes zou voorzien (kastje zelf wordt blauwig, denk ik.)

deze twee vind ik, naar aanleiding van een tip van mn zusje, heel tof.
pi_114601983
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:21 schreef trovey het volgende:
Letterbakken...is dat weer helemaal in of zo? :P
ja!
en ik loop lekker mee met de hype :D :+
maar dan wel gerommelmarkte hoor, anders is de sport van het bij elkaar zoeken eraf...
pi_114602035
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

ja!
en ik loop lekker mee met de hype :D :+
maar dan wel gerommelmarkte hoor, anders is de sport van het bij elkaar zoeken eraf...
Ik ga nooit in herhaling :{w :+ ....heb het ooit gehad en laat het nu dan maar lekker aan mij voorruit gaan. :P Tip....zorg ervoor dat die kast een beetje goed hangt anders blijf je de zooi van de grond afpakken. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_114602112
:D_!
goeie!

misschien is het wat om hem een heeeeel klein tikje schuin naar binnen te hangen. Klinkt weer lekker vaag. Nouja. Inderdaad zodat ik niet om de haverklap alles er weer in hoef te doen.
pi_114602145
En met dank aan Lamb, een inspiratieplaatje voor het sfeertje op de kinderkamers:
pi_114602724
Hola, ik was je kwijt omdat je er geen reeks van hebt gemaakt! Heel leuk, die knopjes! Ik houd van zulke details.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_114603113
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:46 schreef Claudia_x het volgende:
Hola, ik was je kwijt omdat je er geen reeks van hebt gemaakt! Heel leuk, die knopjes! Ik houd van zulke details.
ik had gewoon "open nieuw deel" gedingest maar toen deed ie stom ;(

help! lief modje? pretty please?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:02:41 #10
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114605207
Waar had je eigenlijk die leuke ijzeren beestjes vandaan? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik faal :') Was dat gewoon toeval 2e hands?
Fuck the EBU
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:08:14 #11
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114605359
Ik zag laatst echt een mignonne-kast in een boekie. Met de voorkanten behangen. Is dat iets voor je kastje ook? De laatjes behangen aan de butenkant?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:29:19 #12
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114605957
Oh leuk ook nog een 2e deel!

Ik heb laatst van mijn vader ook 2 van die oude letterbakken gekregen en we hebben er 1 boven het bed van mijn oudste hamster eh dochter gehangen. Die is nu telkens bezig om alle prutjes en schelpen er weer in een andere volgorde in te plaatsen O+
pi_114606310
Mignonne, heb je misschien belang bij een bak vol letterbak spulletjes? Van mijn bak van vroeger :)
pi_114607534
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:40 schreef mrien het volgende:
Mignonne, heb je misschien belang bij een bak vol letterbak spulletjes? Van mijn bak van vroeger :)
ooooh des te leuker!! O+ O+
wat wil je ervoor hebben?
pi_114607554
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:02 schreef Yesse het volgende:
Waar had je eigenlijk die leuke ijzeren beestjes vandaan? Ik heb geprobeerd te zoeken maar ik faal :') Was dat gewoon toeval 2e hands?
kofferbakverkoop uit Overschie komen deze vandaan. Een paar komen uit de oude letterbak van mijn eigen oma en ik heb er twee uit de kringloop hier.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:22:55 #16
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_114607685
Kringloop hebben ze inderdaad vaak dat soort spulletjes. Rommelmarkten in verzorgingstehuizen ook. verder passen er perfect prutjes uit surprise-eieren in en dingen als gummetjes en schelpjes. :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 16:23:16 #17
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114607699
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:18 schreef mignonne het volgende:

[..]

kofferbakverkoop uit Overschie komen deze vandaan. Een paar komen uit de oude letterbak van mijn eigen oma en ik heb er twee uit de kringloop hier.
Oh wat gaaf! Zelf had ik stiekem niet eens gehoord van kofferbakverkopen tot dit topic. (ik begin me steeds meer te beseffen dat er nog een hele wereld voor me open moet gaan) dus gelijk even gegoogled!
Fuck the EBU
pi_114608287
:D t is haske leuk!
Er schijnt iedere eerste zondag van de maand ook een grote te zijn in Hoek van Holland en vast door het hele land heen wel meer van dit soort dingen.

Stiemie!! Rommelmarkt in een bejaardenhuis/verzorgingshuis omg :o dat klinkt als een schatkamer :D :9 waar vind ik die rommelmarkten?

Ik heb net kleurstaaltjes gehaald voor de kast...
ben benieuwd welke het wordt, ik heb nog even geen idee :')

het blauw-blauw

Het blauwgroenigeietsigs

het groenige
pi_114608300
en de kleuren vertekenen ietsjes want telefoonfoto, dus eigenlijk hebben jullie hier geen klap aan, maar het idee is leuk :+
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:19:46 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114610749
De onderste. Middelste rij de meest rechtse. Da's kastengroen :+ oh pardon, vier rijen. De een na laatste rij dus.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_114611091
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef mignonne het volgende:
:D t is haske leuk!
Er schijnt iedere eerste zondag van de maand ook een grote te zijn in Hoek van Holland en vast door het hele land heen wel meer van dit soort dingen.

Stiemie!! Rommelmarkt in een bejaardenhuis/verzorgingshuis omg :o dat klinkt als een schatkamer :D :9 waar vind ik die rommelmarkten?

Ik heb net kleurstaaltjes gehaald voor de kast...
ben benieuwd welke het wordt, ik heb nog even geen idee :')

[ afbeelding ]
het blauw-blauw

[ afbeelding ]
Het blauwgroenigeietsigs

[ afbeelding ]
het groenige
Groenig !

eerste rij tweede van rechts :P
pi_114617592
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:19 schreef debuurvrouw het volgende:
De onderste. Middelste rij de meest rechtse. Da's kastengroen :+ oh pardon, vier rijen. De een na laatste rij dus.
Ja die is mooi hè?
Het gaat hem niet worden ( :') ) maar ik ga hem wel in mn portmonnee steken want ik vind het wel een plan voor een buffetkast of iets dergelijks.

Ik heb uit alle kleurtjes B. zijn voorkeuren uit laten kiezen. Ik ga er nog eens goed voor zitten welke het moet worden, het wordt echt blauwig in elk geval, keuze-variatie tussen grijsblauw of groenblauw. Ik vind die grijsblauwe te 'veilig' denk ik. Ga ze straks even op de kast plakken en een foto maken, voor een idee :+
pi_114617601
quote:
17s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Toffe kast !

[ afbeelding ]
O+ tnx!
  Moderator dinsdag 24 juli 2012 @ 21:27:00 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_114617704
Ik heb er even een reeks van gemaakt :) dan blijven beide verbouwingstopic verbonden aan elkaar :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')