^^ Plus dat middeling uitsluitend achteraf kan plaatsvinden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef jroz het volgende:
Middelen kan alleen met inkomstenbelasting, niet met toeslagen.
Waarom zou ik me moeten schamen? Als je hebt gestudeerd en je hebt een baan ben je niet ineens 'binnen' ofzo hoor. Ik heb meer studieschuld dan een gemiddeld bijstandsgezin, dus hou even op met je snelle oordeel.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Deetch het volgende:
Dus je hebt gestudeerd en een baan en wilt nu huursubsidie? Je zou je moeten schamen.![]()
Door jou wordt er nu gesproken over de wetgeving omtrent scheefhuren waar ook mensen het slachtoffer van worden die niet anders kunnen dan scheefhuren.
Verder moet je als je huurt in de sociale sector een salarisstrook oid overleggen.
Studieschuld heb je zelf gemaakt en jouw inkomen is aanzienlijk hoger dan een bijstandsgezin dus heb je niks te zoeken in de sociale huur.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:44 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarom zou ik me moeten schamen? Als je hebt gestudeerd en je hebt een baan ben je niet ineens 'binnen' ofzo hoor. Ik heb meer studieschuld dan een gemiddeld bijstandsgezin, dus hou even op met je snelle oordeel.
Ik hoef niet perse in de sociale huursector te huren. Particulier vind ik ook prima. De woningen waar ik wil gaan wonen zijn echter dusdanig aan de prijs dat ik heel weinig overhou om te leven. En ik geef mn geld liever uit aan andere dingen dan alleen mn huur en het terugbetalen van mn studieschuld.
Ja, natuurlijk heb ik die zelf gemaakt, maar zonder die studieschuld had ik niet kunnen studeren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:50 schreef Deetch het volgende:
[..]
Studieschuld heb je zelf gemaakt en jouw inkomen is aanzienlijk hoger dan een bijstandsgezin dus heb je niks te zoeken in de sociale huur.
potdorie zeg, hoe zuur kan je zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Deetch het volgende:
Dus je hebt gestudeerd en een baan en wilt nu huursubsidie? Je zou je moeten schamen.![]()
Door jou wordt er nu gesproken over de wetgeving omtrent scheefhuren waar ook mensen het slachtoffer van worden die niet anders kunnen dan scheefhuren.
Verder moet je als je huurt in de sociale sector een salarisstrook oid overleggen.
Als ik het kan middelen (en als dat is toegestaan): natuurlijk. Jij bent zeker zo'n iemand die braaf alle geld wat 'ie uit kan geven aan de staat ook daadwerkelijk uitgeeft? Vandaar dat je zo verzuurd bent. Ik zoek de zaken liever even goed uit voordat ik alles over de balk gooi. Als ik er op de één of andere manier recht op heb, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:59 schreef Deetch het volgende:
je geeft zelf al aan dat je inkomen te hoog is voor huursubsidie en nu wil je met een trucje toch huursubsidie krijgen?
Gelukkig is de nederlandse staat ook "verzuurd". Laatste zinnetje in onderstaande link is voor jou van belang: http://www.belastingkijker.nl/inkomstenbelasting_middeling.shtmlquote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:01 schreef Skv het volgende:
[..]
Als ik het kan middelen (en als dat is toegestaan): natuurlijk. Jij bent zeker zo'n iemand die braaf alle geld wat 'ie uit kan geven aan de staat ook daadwerkelijk uitgeeft? Vandaar dat je zo verzuurd bent. Ik zoek de zaken liever even goed uit voordat ik alles over de balk gooi. Als ik er op de één of andere manier recht op heb, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?
Kom op zeg. Als je hier alleen maar komt om mij de les te lezen, ga dan gewoon weer weg alsjeblieft.
En dat was dan ook gewoon het antwoord op zijn vraag. Of het mogelijk is om te middelen om in aanmerking te komen voor huursubsidie. Dat dit alleen geldt voor inkomstenbelasting wist TS dus niet. Dat had je natuurlijk ook kunnen zeggen aan het begin. Dat de staat "verzuurd" is slaat natuurlijk nergens op. Zij maken de regels en de grenzen om in aanmerking te komen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:06 schreef Deetch het volgende:
[..]
Gelukkig is de nederlandse staat ook "verzuurd". Laatste zinnetje in onderstaande link is voor jou van belang: http://www.belastingkijker.nl/inkomstenbelasting_middeling.shtml
![]()
Als dat via legale wegen mogelijk is (die probeert TS dus ook te zoeken), dan zou je dom zijn om dat niet te doen. Waarom minder geld binnenhalen dan mogelijk is?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Deetch het volgende:
^^ Dit dusquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef jroz het volgende:
Middelen kan alleen met inkomstenbelasting, niet met toeslagen.
Sociale woningbouw kom ik niet in ivm wachtlijsten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:00 schreef dyna18 het volgende:
[..]
^^ Dit dus
Verder gewoon zo snel mogelijk een huurwoning nemen op basis van je lage inkomen. Wanneer je 33.000 verdient kom je namelijk niet meer een sociale huurwoning binnen.
Als dat lukt, mijn ervaring is dat je al wo of hbo starter te weinig verdiend om aan die belachelijke huureisen te voldoen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:12 schreef Skv het volgende:
[..]
Sociale woningbouw kom ik niet in ivm wachtlijsten.Ben dus aan het kijken om gewoon particulier wat te huren.
Welke belachelijke huureisen bedoel je? Ik ben wo-starter idd.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als dat lukt, mijn ervaring is dat je al wo of hbo starter te weinig verdiend om aan die belachelijke huureisen te voldoen.
Daarom ook mijn advies, probeer zo snel mogelijk met je lage loon een sociale huurwoning te krijgne.
je maandloon / 4.5 is de maximale huur van een woning dat je mag huren.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:25 schreef Skv het volgende:
[..]
Welke belachelijke huureisen bedoel je? Ik ben wo-starter idd.
Sociale woningbouw regelen binnen 6 weken in Haarlem gaat niet lukken.
Kale huur heb je het over dan denk ik? Dan kom ik precíes uit op mijn voorgenomen budget (575 ex, 675 inc).quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je maandloon / 4.5 is de maximale huur van een woning dat je mag huren.
die 4.5 verschilt per geval, en soms wordt er ook maar 1 inkomen meegeteld, geen 2.
Die moeten er dus wel zijn.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:27 schreef Skv het volgende:
[..]
Kale huur heb je het over dan denk ik? Dan kom ik precíes uit op mijn voorgenomen budget (575 ex, 675 inc).
Ja in theorie, als die panden te vinden zijn inderdaad. Het aanbod houdt niet echt over ofzo.quote:
Daarom. Succes met het vindenquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef Skv het volgende:
[..]
Ja in theorie, als die panden te vinden zijn inderdaad. Het aanbod houdt niet echt over ofzo.
Wat raad jij me aan om te doen dan? Zelf iets kopen zie ik absoluut niet zitten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je maandloon / 4.5 is de maximale huur van een woning dat je mag huren.
die 4.5 verschilt per geval, en soms wordt er ook maar 1 inkomen meegeteld, geen 2.
Verdien 2400 bruto, normaal als wo-er, dan mag je maar een woning huren van ierts van 500 per maand. Dat is dus een kleine studio. En die meoten er ook zijn, want daar zijn vaak ook wachtlijsten voor.
Daarnaast krijg je als particuleire huurder geen hulp van de overheid in je woonlasten, terwijl iedereen anders dat wel krijgt. Die hulp is onafhankelijk van inkomen.
Eigen woning -> HRA
sociale huurwoning -> idiote lage huren in de randstad, maar idioot hoge huren in het oosten en evt huurtoeslag.
particuliere huurwoning -> helemaal niks!!
Naar het oosten verhuizenquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:30 schreef Skv het volgende:
[..]
Wat raad jij me aan om te doen dan? Zelf iets kopen zie ik absoluut niet zitten.
Ook bij particuliere huur heb je, als je voldoet aan de voorwaarden, recht op huurtoeslag, hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
particuliere huurwoning -> helemaal niks!!
Ik ben zat van Enschede, wil weg. Al mn vrienden zijn ook naar 't westen gegaan. En heb een bijzonder toffe baan geregeld.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:30 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Naar het oosten verhuizenAnders genoegen nemen met een klein achterstands kamertje voor een aantal jaar.
Gewoon in Enschede blijven, daar vind je een sociale huurwoning in enkele maanden en bij 1 WBC mag je onbeperkt afwijzen
Banen zijn overal en pas naar haarlem verhuizen als je meer verdiend en voor hetzelfde geld 10x kleiner wilt wonen.
Ik merk het, anders moet ik maar iets meer betalen voor iets minder. Wel mooi dicht bij Amsterdam en de zee.quote:Als je toch echt wilt, dan wens ik je succes met zoeken. Dat heb je nodig.
Ik heb geen hoge persoonlijke onderhoudskosten. Heb een motor ipv een auto en geef verder niet veel uit. Ook geen enorme studieschuld (wel een aardige, maar toch). En een woning moeilijker dan een baan?quote:Ik zou voor geen goud naar het westen gaan. Daar is alles veelst te duur en daar zou ik nooit kunnen rondkomen zoals ik het nu doe.
Als je toch weg wilt uit het oosten, dan zou ik eerst een woning zoeken en daar werk zoeken. Een woning is namelijk stukken moeilijker te vinden dan een baan.
Nee 575 kale huur, 675 inclusief GWL, 1050-1100 inclusief vaste lasten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:06 schreef Catch22- het volgende:
je moet niet zo zwaar tillen aan een studieschuld.
Maar je houdt rekening met 100 euro voor je vaste lasten? Vind ik dapper... En 575 en wat in het westen vinden...
Ik kan je alleen maar succes wensen.
Bloemendaal/Zandvoort/Heemstede/Aerdenhout?quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:09 schreef ElisaB het volgende:
Ook een goeien tip: een beetje buiten Haarlem gaan wonen
Ja.quote:
Nou ja, het is maar een ideequote:Op woensdag 25 juli 2012 13:10 schreef Skv het volgende:
Bloemendaal/Zandvoort/Heemstede/Aerdenhout?
Wordt er niet beter op qua prijzen hoor. Hoofddorp etc vind ik te pauper voor woorden.
iets pauper noemen en in enschede wonen kan niet.quote:
Ik gok dat dat lastig wordt, maargoed.. Ken de huizenmarkt daar ook weer niet zó goed.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:51 schreef Skv het volgende:
Je hebt gelijk Lies, maar ik wil nu even genieten van het feit dat ik eindelijk afgestudeerd ben en gewoon lekker in het centrum van een leuke stad kan gaan wonen.
Ook in Enschede heb je wel goede wijken hoor.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
iets pauper noemen en in enschede wonen kan niet.
[..]
Ik gok dat dat lastig wordt, maargoed.. Ken de huizenmarkt daar ook weer niet zó goed.
Snap ik heel goedquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:51 schreef Skv het volgende:
Je hebt gelijk Lies, maar ik wil nu even genieten van het feit dat ik eindelijk afgestudeerd ben en gewoon lekker in het centrum van een leuke stad kan gaan wonen.
Volgens mij verkijk je je een beetje op de woningmarkt. Ik zocht in ZH ook iets dan net wat meer was dan een studentenkamer. Het liefst ook woonkamer/keuken + slaapkamer, gewoon een 2-kamer appartement dus. Dit vind je in ZH en ik vermoed ook in Haarlem niet voor minder dan 700 euro kale huur. Uiteindelijk heb ik waarschijnlijk wat gevonden. 750 euro kale huur, behoorlijk duur, maar het eerste 2-kamer appartement in het rijtje als ik het op prijs sorteer.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:07 schreef Skv het volgende:
[..]
Nee 575 kale huur, 675 inclusief GWL, 1050-1100 inclusief vaste lasten.
En ja, ik weet dat het tyfusveel geld is, maar ik verdien dan ook eindelijk. Alles is een upgrade t.o.v. mijn huidige kamertjeIk hoef ook geen enorm appartement ofzo. Woonkamertje met keuken er in en een losse slaapkamer is al meer dan zat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |