Eensquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zover ik weet stralen piloten een iets hoger niveau uit dan een dergelijke post op FOK!
Waarom zou een luchtverkeersleider geen belasting in Nederland betalen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Opleiding kost minimaal een ton, afhankelijk waar je de opleiding doet.
Verantwoordelijk werk... als hij daadwerkelijk piloot is voor bijv. KLM dan moet hij dus dagelijks honderden mensen vervoeren in een vliegtuig, dan ben je verantwoordelijk voor al die mensen om ze veilig naar de bestemming te brengen. Dat weegt toch zwaarder dan vakkenvullen in de supermarkt.
Tevens denk ik dat hij luchtverkeersleider is, gezien zijn uren / salaris.
Hij gaf aan geen Nederlandse belasting te betalen, dus betaalt hij belasting in het land waar hij werkt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom zou een luchtverkeersleider geen belasting in Nederland betalen?
hmm.. en als verkeersleidier verdien je ook ZO veel??quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Opleiding kost minimaal een ton, afhankelijk waar je de opleiding doet.
Verantwoordelijk werk... als hij daadwerkelijk piloot is voor bijv. KLM dan moet hij dus dagelijks honderden mensen vervoeren in een vliegtuig, dan ben je verantwoordelijk voor al die mensen om ze veilig naar de bestemming te brengen. Dat weegt toch zwaarder dan vakkenvullen in de supermarkt.
Tevens denk ik dat hij luchtverkeersleider is, gezien zijn uren / salaris.
Punt, ik had het idee dat luchtverkeersleiders niet zo "mobiel" waren. Maar hij kan prima elders werken natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Hij gaf aan geen Nederlandse belasting te betalen, dus betaalt hij belasting in het land waar hij werkt?
Allereerst vliegt een piloot een kist ter waarde van vele miljoenen, dus heeft een piloot een flinke verantwoordelijkheid naar zijn werkgever toe. Verder zitten er ook nog vaak 100+ mensen, dus heeft een piloot daarin ook nog een flinke verantwoordelijkheid. Opleiding van een piloot kost rond de 100.000 euro dacht ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat kost zo'n opleiding dan?
en verantwoordelijk werk.. wat is verantwoordelijk werk?
Opleiding luchtverkeersleider wordt voor je betaald maar daar zit een zeer streng 4 stappen sollicitatieprocedure aan vast (incl. Persoonlijkheidsonderzoek/interview e.d.)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hmm.. en als verkeersleidier verdien je ook ZO veel??![]()
kost DIE opleiding dan?![]()
en jah.. het "werken " met mensen levens is verantwoordelijk werk.. maar de ingenieur die het nieuwe remsysteem van een auto moet ontwerpen waar ook honderden mensen per dag in stappen krijgt niet zoveel betaald h oor
Ach, zo kun je overal de vergelijking trekken. Een buschauffeur heeft ook dagelijks de verantwoordelijkheid over honderden levens, alsmede een treinmachinist en ga zo maar door. Vliegen is statistischer ook nog eens veiliger dan grondvervoer. De argumenten zijn dus niet zo heel erg steekhoudend, ook omdat de kisten tegenwoordig gewoon netjes alles op de automatische piloot doen. Precies de reden dat ik ook niet klap als een vliegtuig veilig landt. Ik klap toch ook niet als ik uit een bus stap?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Allereerst vliegt een piloot een kist ter waarde van vele miljoenen, dus heeft een piloot een flinke verantwoordelijkheid naar zijn werkgever toe. Verder zitten er ook nog vaak 100+ mensen, dus heeft een piloot daarin ook nog een flinke verantwoordelijkheid. Opleiding van een piloot kost rond de 100.000 euro dacht ik
Afgelopen zomer was ik aan het duiken samen met een piloot van Emirates op de long-haul vluchten. En dat is toch wel erg relax hoor. Hij hoefde maar iets van 4 vluchten per maand te doen, zijn vrouw was free-lance fotograaf dus die ging heel vaak gewoon mee. Hij vertelde ook uit de tijd dat die nog piloot was in Amerika, en dat was véél zwaarder en minder romantisch. de hele tijd op en neer vliegen tussen 2 steden, lange dagen maken, weinig leuke tripjes.
Natuurlijk snap ik, dat er mensen zijn die dan vragen gaan stellen. Daarom twijfelde ik of het een goed idee was.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 03:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet om flauw te doen hoor.. maar.. Je snapt zelf ook wel dat je salaris erg hoog is en dat mensen daar vragen over gaan stellen... Toch wil je gevoelige info die van belang is niet prijsgeven..
Wat was nou je doel bij het posten van je lijstje?
Ja piloten, gaan echt veel meer moeite in een post op Fok! steken. Elke post van een piloot is op proefschrift niveau.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zover ik weet stralen piloten een iets hoger niveau uit dan een dergelijke post op FOK!
zoalsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik, dat er mensen zijn die dan vragen gaan stellen. Daarom twijfelde ik of het een goed idee was.
Mijn doel was om aan te geven, dat er banen zijn waarbij je goed kunt verdienen zonder 30 jaar werkervaring, eigen bedrijf, hoge management positie enzovoorts. Kijk bij je carrière planning naar andere dingen dan de standaard banen.
maar dat is vaak ook zo bij minder goed betaalde banen.. dat "rechtvaardigd" niet het salaris..quote:Sommige goed betaalde banen vergen wel daarentegen na je studie wel een investering van jouw kant. Kan tijd,geld of beiden zijn.
Vergeet ook niet de verantwoordelijkheid die een piloot heeft naar zijn werkgever toe. Een vliegtuig is iets duurder dan een bus. Ook is de kans op overleven bij een vliegtuigongeluk net wat kleiner dan bij een busongeluk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, zo kun je overal de vergelijking trekken. Een buschauffeur heeft ook dagelijks de verantwoordelijkheid over honderden levens, alsmede een treinmachinist en ga zo maar door. Vliegen is statistischer ook nog eens veiliger dan grondvervoer. De argumenten zijn dus niet zo heel erg steekhoudend, ook omdat de kisten tegenwoordig gewoon netjes alles op de automatische piloot doen. Precies de reden dat ik ook niet klap als een vliegtuig veilig landt. Ik klap toch ook niet als ik uit een bus stap?
Verder heb ik geen oordeel over of het (te) veel is dat piloten verdienen of niet en of het zwaar werk is of niet, want ik doe het niet. Ik wilde gewoon even aanstippen dat die argumenten op zichzelf niet een (heel) hoog salaris rechtvaardigen, anders moest de buschauffeur het ook krijgen.
Uiteraard snap ik dat de opleiding een stuk lastiger is dan die van een buschauffeur.
Top dat je kans krijgt een HBO opleiding te volgen! Volledig in eigen tijd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:46 schreef Over-de-heuvel het volgende:
01: Bedrijfstak: energiebedrijf
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding: mbo 2. HBO (nu mee bezig)
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2380
09: Netto maand salaris: 1872
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6
12: Goodies: Laptop
Veel verdienen hoeft niet meteen te betekenen, dat het werk niet leuk is. Maar ik kan niet voor je beslissen welk werk leuk is. Dat is compleet persoonsgebonden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:41 schreef Barreltje het volgende:
zoals![]()
ik probeer werk te doen wat ik LEUK vind.. niet het werk waar ik het meeste mee zou verdienen
Ik heb hierboven uitgelegd welke factoren meespelen, waardoor in sommige bedrijfstakken de salarissen hoger liggen.quote:maar dat is vaak ook zo bij minder goed betaalde banen.. dat "rechtvaardigd" niet het salaris..
Ik betaald het wel gewoon zelf en het is ook in mijn eigen tijd. Heeft ook niets met mijn werk te maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Top dat je kans krijgt een HBO opleiding te volgen! Volledig in eigen tijd?
Ah ok, jammer danquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:58 schreef Over-de-heuvel het volgende:
[..]
Ik betaald het wel gewoon zelf en het is ook in mijn eigen tijd. Heeft ook niets met mijn werk te maken.
Als jij een beetje je best doet met dat gas produceren en een leidinggevende functie hebt, dan kun je dat ook wel verdienen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk wel een beetje bizar dat een piloot zoveel verdient.. waar is dat op gebaseerd eigenlijk?![]()
net zoals ik het debiel vind als mensen gaan klappen als het vliegtuig geland is.. er staat hier ook niet een legertje klapvee naast mijn buro wat gaat klappen als ik mijn werk goed doe![]()
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als jij een beetje je best doet met dat gas produceren en een leidinggevende functie hebt, dan kun je dat ook wel verdienen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:33 schreef tong_poh het volgende:
Mijn doel was om aan te geven, dat er banen zijn waarbij je goed kunt verdienen zonder 30 jaar werkervaring, eigen bedrijf, hoge management positie enzovoorts. Kijk bij je carrière planning naar andere dingen dan de standaard banen.
Jouw nettoloon zal waarschijnlijk niet zo veel afwijken ten opzichte van je brutoloon. Je betaalt wat WGA-premie en eventuele personeelsaankopen, maar daar blijft het meestal wel bij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik heb net een nieuwe bijbaan, en ben nooit echt thuis geweest op de bruto/netto etc. Ik krijg een 12-uren contract voor 335¤/maand en krijg loonheffingkorting. Hoe kan ik erachter komen hoeveel ik netto ongeveer zal krijgen elke maand?
Ik verdien ¤7.30 bruto bij m'n bijbaantje en daarbij heb ik loonheffingskorting. Door die loonheffingskorting krijg ik ook ¤7.30 netto. Pas boven de ¤500 aan salaris wordt er loonheffing ingehouden, maar dat kun je geloof ik aan het eind van het jaar nog weer terug krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik heb net een nieuwe bijbaan, en ben nooit echt thuis geweest op de bruto/netto etc. Ik krijg een 12-uren contract voor 335¤/maand en krijg loonheffingkorting. Hoe kan ik erachter komen hoeveel ik netto ongeveer zal krijgen elke maand?
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:01 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
Jouw nettoloon zal waarschijnlijk niet zo veel afwijken ten opzichte van je brutoloon. Je betaalt wat WGA-premie en eventuele personeelsaankopen, maar daar blijft het meestal wel bij.
Wanneer de loonheffingskorting wordt toegepast, zal er pas loonheffing worden ingehouden bij een bedrag van ongeveer 500-550 euro per maand.
Ah super, dan ben ik echt enorm blij met mijn salaris, 7eu/uur is echt lekker en ben 19, maar ik zou ook al wel werken voor 5eu/uur =pquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Ik verdien ¤7.30 bruto bij m'n bijbaantje en daarbij heb ik loonheffingskorting. Door die loonheffingskorting krijg ik ook ¤7.30 netto. Pas boven de ¤500 aan salaris wordt er loonheffing ingehouden, maar dat kun je geloof ik aan het eind van het jaar nog weer terug krijgen.
En nu in het nederlands....quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:33 schreef Surferboy het volgende:
Dus ik zet mijn geld op F/o bij FR, klopt volgens mij redelijk met het nettoloon en het geen belasting betalen.
en wat is dan een first officerquote:
Co-piloot.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 15:00 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en wat is dan een first officer
is dat een piloot?
Hou je nog wat over van de reiskostenvergoeding?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 14:15 schreef IkbendeSjaak het volgende:
01: Bedrijfstak: Actuarieel
02: Functie: Administratief Medewerker
03: Opleiding: Econometrie & OR (jaar 2/3)
04: Leeftijd: 20
05: Aantal uren per week: 12 (40)
06: Aantal vakantiedagen: ? (25)
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 510(1700)
09: Netto maand salaris: 510(???)
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: Neen.
12: Goodies: 220(voor 3 werkdagen per week) reiskostenvergoeding edit: Onlangs iPad gekregen(wel 200 euro belasting zelf moeten betalen)
Ben wel benieuwd of ik goed had gegokt!quote:
Een first officer verdient bij Ryanair never nooit 10k per maand.quote:
Ik heb niet gezegd, dat ik een first officer ben bij Ryanair. Ik gaf alleen antwoord op de vraag van Droogdok die zich afvroeg wat F/o bij FR betekende.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:01 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Een first officer verdient bij Ryanair never nooit 10k per maand.
Ken er een, en die verdiend dat zeker niet idd.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:01 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Een first officer verdient bij Ryanair never nooit 10k per maand.
Ja reiskostenvergoeding is netto.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 18:59 schreef zweefbij het volgende:
[..]
Hou je nog wat over van de reiskostenvergoeding?
Ik vind je salaris inderdaad niet hoog gezien je functie en verantwoordelijkheden, misschien komt het door je nog korte werkervaring?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:36 schreef junkiexp het volgende:
13: Tevreden: Opzicht wel maar er gaat de laatste tijd steeds meer tijd inzitten en het is vooralsnog niet mogelijk om meer salaris te krijgen. Eind van het jaar afwachten wat de mogelijkheden zijn en dan een keuze maken.
Ik geef leiding aan 3 verkopers die best wat aandacht nodig hebben en ben tevens verantwoordelijk voor een rayon klanten, er wordt dus best veel van me verwacht.
Dat zie ik wel als een uitdaging echter moet hier dan ook een goed salaris tegenover staan.
Het gaat niet slecht, maar het gaat ook niet bijzonder gaat met het hele bedrijf.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 16:09 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik vind je salaris inderdaad niet hoog gezien je functie en verantwoordelijkheden, misschien komt het door je nog korte werkervaring?
Senior wat?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 09:55 schreef Daanno86 het volgende:
01: Bedrijfstak: Financiële dienstverlening
02: Functie: Senior
03: Opleiding: Bsc. Accountancy
04: Leeftijd: 26
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 30
07: 13e maand: Nee, wel winstuitkering
08: Bruto maand salaris: 3200
09: Netto maand salaris: 2250 (+ ca 500 netto reiskostenverg.)
10: Overuren betaald: Nee (tijd voor tijd)
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Tel/Laptop
Sowieso "Senior" op je 26stequote:
Die term wordt ook te pas en te onpas gebruikt, ben op mijn huidige functie ook 'senior' simpelweg omdat ik de enige ben...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |