Eensquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zover ik weet stralen piloten een iets hoger niveau uit dan een dergelijke post op FOK!
Waarom zou een luchtverkeersleider geen belasting in Nederland betalen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Opleiding kost minimaal een ton, afhankelijk waar je de opleiding doet.
Verantwoordelijk werk... als hij daadwerkelijk piloot is voor bijv. KLM dan moet hij dus dagelijks honderden mensen vervoeren in een vliegtuig, dan ben je verantwoordelijk voor al die mensen om ze veilig naar de bestemming te brengen. Dat weegt toch zwaarder dan vakkenvullen in de supermarkt.
Tevens denk ik dat hij luchtverkeersleider is, gezien zijn uren / salaris.
Hij gaf aan geen Nederlandse belasting te betalen, dus betaalt hij belasting in het land waar hij werkt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:00 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom zou een luchtverkeersleider geen belasting in Nederland betalen?
hmm.. en als verkeersleidier verdien je ook ZO veel??quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:58 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Opleiding kost minimaal een ton, afhankelijk waar je de opleiding doet.
Verantwoordelijk werk... als hij daadwerkelijk piloot is voor bijv. KLM dan moet hij dus dagelijks honderden mensen vervoeren in een vliegtuig, dan ben je verantwoordelijk voor al die mensen om ze veilig naar de bestemming te brengen. Dat weegt toch zwaarder dan vakkenvullen in de supermarkt.
Tevens denk ik dat hij luchtverkeersleider is, gezien zijn uren / salaris.
Punt, ik had het idee dat luchtverkeersleiders niet zo "mobiel" waren. Maar hij kan prima elders werken natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:06 schreef Peter1612 het volgende:
[..]
Hij gaf aan geen Nederlandse belasting te betalen, dus betaalt hij belasting in het land waar hij werkt?
Allereerst vliegt een piloot een kist ter waarde van vele miljoenen, dus heeft een piloot een flinke verantwoordelijkheid naar zijn werkgever toe. Verder zitten er ook nog vaak 100+ mensen, dus heeft een piloot daarin ook nog een flinke verantwoordelijkheid. Opleiding van een piloot kost rond de 100.000 euro dacht ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
wat kost zo'n opleiding dan?
en verantwoordelijk werk.. wat is verantwoordelijk werk?
Opleiding luchtverkeersleider wordt voor je betaald maar daar zit een zeer streng 4 stappen sollicitatieprocedure aan vast (incl. Persoonlijkheidsonderzoek/interview e.d.)quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:08 schreef Barreltje het volgende:
[..]
hmm.. en als verkeersleidier verdien je ook ZO veel??
kost DIE opleiding dan?
en jah.. het "werken " met mensen levens is verantwoordelijk werk.. maar de ingenieur die het nieuwe remsysteem van een auto moet ontwerpen waar ook honderden mensen per dag in stappen krijgt niet zoveel betaald h oor
Ach, zo kun je overal de vergelijking trekken. Een buschauffeur heeft ook dagelijks de verantwoordelijkheid over honderden levens, alsmede een treinmachinist en ga zo maar door. Vliegen is statistischer ook nog eens veiliger dan grondvervoer. De argumenten zijn dus niet zo heel erg steekhoudend, ook omdat de kisten tegenwoordig gewoon netjes alles op de automatische piloot doen. Precies de reden dat ik ook niet klap als een vliegtuig veilig landt. Ik klap toch ook niet als ik uit een bus stap?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:16 schreef Blik het volgende:
[..]
Allereerst vliegt een piloot een kist ter waarde van vele miljoenen, dus heeft een piloot een flinke verantwoordelijkheid naar zijn werkgever toe. Verder zitten er ook nog vaak 100+ mensen, dus heeft een piloot daarin ook nog een flinke verantwoordelijkheid. Opleiding van een piloot kost rond de 100.000 euro dacht ik
Afgelopen zomer was ik aan het duiken samen met een piloot van Emirates op de long-haul vluchten. En dat is toch wel erg relax hoor. Hij hoefde maar iets van 4 vluchten per maand te doen, zijn vrouw was free-lance fotograaf dus die ging heel vaak gewoon mee. Hij vertelde ook uit de tijd dat die nog piloot was in Amerika, en dat was véél zwaarder en minder romantisch. de hele tijd op en neer vliegen tussen 2 steden, lange dagen maken, weinig leuke tripjes.
Natuurlijk snap ik, dat er mensen zijn die dan vragen gaan stellen. Daarom twijfelde ik of het een goed idee was.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 03:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Niet om flauw te doen hoor.. maar.. Je snapt zelf ook wel dat je salaris erg hoog is en dat mensen daar vragen over gaan stellen... Toch wil je gevoelige info die van belang is niet prijsgeven..
Wat was nou je doel bij het posten van je lijstje?
Ja piloten, gaan echt veel meer moeite in een post op Fok! steken. Elke post van een piloot is op proefschrift niveau.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:49 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zover ik weet stralen piloten een iets hoger niveau uit dan een dergelijke post op FOK!
zoalsquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:33 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik, dat er mensen zijn die dan vragen gaan stellen. Daarom twijfelde ik of het een goed idee was.
Mijn doel was om aan te geven, dat er banen zijn waarbij je goed kunt verdienen zonder 30 jaar werkervaring, eigen bedrijf, hoge management positie enzovoorts. Kijk bij je carrière planning naar andere dingen dan de standaard banen.
maar dat is vaak ook zo bij minder goed betaalde banen.. dat "rechtvaardigd" niet het salaris..quote:Sommige goed betaalde banen vergen wel daarentegen na je studie wel een investering van jouw kant. Kan tijd,geld of beiden zijn.
Vergeet ook niet de verantwoordelijkheid die een piloot heeft naar zijn werkgever toe. Een vliegtuig is iets duurder dan een bus. Ook is de kans op overleven bij een vliegtuigongeluk net wat kleiner dan bij een busongeluk.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, zo kun je overal de vergelijking trekken. Een buschauffeur heeft ook dagelijks de verantwoordelijkheid over honderden levens, alsmede een treinmachinist en ga zo maar door. Vliegen is statistischer ook nog eens veiliger dan grondvervoer. De argumenten zijn dus niet zo heel erg steekhoudend, ook omdat de kisten tegenwoordig gewoon netjes alles op de automatische piloot doen. Precies de reden dat ik ook niet klap als een vliegtuig veilig landt. Ik klap toch ook niet als ik uit een bus stap?
Verder heb ik geen oordeel over of het (te) veel is dat piloten verdienen of niet en of het zwaar werk is of niet, want ik doe het niet. Ik wilde gewoon even aanstippen dat die argumenten op zichzelf niet een (heel) hoog salaris rechtvaardigen, anders moest de buschauffeur het ook krijgen.
Uiteraard snap ik dat de opleiding een stuk lastiger is dan die van een buschauffeur.
Top dat je kans krijgt een HBO opleiding te volgen! Volledig in eigen tijd?quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:46 schreef Over-de-heuvel het volgende:
01: Bedrijfstak: energiebedrijf
02: Functie: Werkvoorbereider
03: Opleiding: mbo 2. HBO (nu mee bezig)
04: Leeftijd: 24
05: Aantal uren per week: 40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 2380
09: Netto maand salaris: 1872
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 6
12: Goodies: Laptop
Veel verdienen hoeft niet meteen te betekenen, dat het werk niet leuk is. Maar ik kan niet voor je beslissen welk werk leuk is. Dat is compleet persoonsgebonden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:41 schreef Barreltje het volgende:
zoals
ik probeer werk te doen wat ik LEUK vind.. niet het werk waar ik het meeste mee zou verdienen
Ik heb hierboven uitgelegd welke factoren meespelen, waardoor in sommige bedrijfstakken de salarissen hoger liggen.quote:maar dat is vaak ook zo bij minder goed betaalde banen.. dat "rechtvaardigd" niet het salaris..
Ik betaald het wel gewoon zelf en het is ook in mijn eigen tijd. Heeft ook niets met mijn werk te maken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:56 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Top dat je kans krijgt een HBO opleiding te volgen! Volledig in eigen tijd?
Ah ok, jammer danquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:58 schreef Over-de-heuvel het volgende:
[..]
Ik betaald het wel gewoon zelf en het is ook in mijn eigen tijd. Heeft ook niets met mijn werk te maken.
Als jij een beetje je best doet met dat gas produceren en een leidinggevende functie hebt, dan kun je dat ook wel verdienen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 09:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik vind het eigenlijk wel een beetje bizar dat een piloot zoveel verdient.. waar is dat op gebaseerd eigenlijk?
net zoals ik het debiel vind als mensen gaan klappen als het vliegtuig geland is.. er staat hier ook niet een legertje klapvee naast mijn buro wat gaat klappen als ik mijn werk goed doe
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:33 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Als jij een beetje je best doet met dat gas produceren en een leidinggevende functie hebt, dan kun je dat ook wel verdienen.
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 10:33 schreef tong_poh het volgende:
Mijn doel was om aan te geven, dat er banen zijn waarbij je goed kunt verdienen zonder 30 jaar werkervaring, eigen bedrijf, hoge management positie enzovoorts. Kijk bij je carrière planning naar andere dingen dan de standaard banen.
Jouw nettoloon zal waarschijnlijk niet zo veel afwijken ten opzichte van je brutoloon. Je betaalt wat WGA-premie en eventuele personeelsaankopen, maar daar blijft het meestal wel bij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik heb net een nieuwe bijbaan, en ben nooit echt thuis geweest op de bruto/netto etc. Ik krijg een 12-uren contract voor 335¤/maand en krijg loonheffingkorting. Hoe kan ik erachter komen hoeveel ik netto ongeveer zal krijgen elke maand?
Ik verdien ¤7.30 bruto bij m'n bijbaantje en daarbij heb ik loonheffingskorting. Door die loonheffingskorting krijg ik ook ¤7.30 netto. Pas boven de ¤500 aan salaris wordt er loonheffing ingehouden, maar dat kun je geloof ik aan het eind van het jaar nog weer terug krijgen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 13:40 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Ik heb net een nieuwe bijbaan, en ben nooit echt thuis geweest op de bruto/netto etc. Ik krijg een 12-uren contract voor 335¤/maand en krijg loonheffingkorting. Hoe kan ik erachter komen hoeveel ik netto ongeveer zal krijgen elke maand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |