Dan zou ik meteen mijn vakantie cancellen en eventueel zelfs gewoon naar het werk gaan met m'n zieke kop.....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:24 schreef gargamel het volgende:
Lees je CAO na.
Mijn CAO is beroerder. Wordt je ziek net voor je geplande vakantie en loopt je ziekte dan door in de vakantie, dan krijg je je vakantiedagen ook niet terug. SInds dit jaar.
Alleen je bovenwettelijke vakantiedagen volgens mij:quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:24 schreef gargamel het volgende:
Lees je CAO na.
Mijn CAO is beroerder. Wordt je ziek net voor je geplande vakantie en loopt je ziekte dan door in de vakantie, dan krijg je je vakantiedagen ook niet terug. SInds dit jaar.
Vast welquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:27 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dan zou ik meteen mijn vakantie cancellen en eventueel zelfs gewoon naar het werk gaan met m'n zieke kop.....
Ja, mits dit is geregeld in de arbeidsvoorwaarden of overkoepelende CAO. Als het willekeur richting jou alleen is, uiteraard niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Meertn88 het volgende:
Goedemorgen allemaal,
ik kreeg vandaag mijn urenlijst van afgelopen week en ik zag dat mijn snipperuren met 8 uur waren teruggelopen. Dit is omdat ik mij voor de tweede keer ziek heb gemeld. Mag mijn werkgever dit zomaar doen?
Dit.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ja, mits dit is geregeld in de arbeidsvoorwaarden of overkoepelende CAO. Als het willekeur richting jou alleen is, uiteraard niet.
Dit komt omdat je tegenwoordig ook 100% opbouwt tijdens ziekte. Nieuwe wettelijke regeling sinds 01-01-2012....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:24 schreef gargamel het volgende:
Lees je CAO na.
Dat laatste is natuurlijk niet per definitie te wijten aan de werkgever, er staan 2 handtekeningen onder je arbeidscontract..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:22 schreef Meertn88 het volgende:
Ik val onder cao kleinmetaal. Ik heb al gezocht maar kan zo snel niks vinden. Ik vind het nogal een rare regeling, ik meld me toch niet zomaar ziek. Daarbij komt dat ik helemaal niet op de hoogte was van deze regeling.
Die URL werkt niet (je moet even je uitroepteken weghalen in de URL)quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:03 schreef fruityloop het volgende:
Ah, de kleinmetaal CAO aanvulling voor autoschadeherstelbedrijven kent deze bepaling wél, onder artikel 52. (pdf)
Nu istie wel goed.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die URL werkt niet (je moet even je uitroepteken weghalen in de URL)
Dat is bij ons ook. Maar die regeling is expres ingevoerd: hiervoor hadden ze de regeling dat je 70% van je loon moest inleveren bij ziekte. Heb je een gebroken arm waardoor je 6 weken niet kunt werken (in de fabriek): 6 weken slechts 70% loon. Dan liever 1 ziektedagje bij je 2e keer ziek zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:22 schreef Meertn88 het volgende:
Ik val onder cao kleinmetaal. Ik heb al gezocht maar kan zo snel niks vinden. Ik vind het nogal een rare regeling, ik meld me toch niet zomaar ziek. Daarbij komt dat ik helemaal niet op de hoogte was van deze regeling.
Maar hoe doen ze dat dan bij ernstige ziektes etc.? Dan heb je maar pech?quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:26 schreef tombolafan het volgende:
Hier worden de eerste 2 dagen ziekte niet uitbetaald (en dus ook niet van je vrije dagen afgehaald, al zou je dat willen), en daarna 70%Ik zou het liever van mn vrije dagen af laten gaan, dan verlies je niet zoveel inkomen
Ja daar komt het wel op neerquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:38 schreef Yesse het volgende:
[..]
Maar hoe doen ze dat dan bij ernstige ziektes etc.? Dan heb je maar pech?
Misschien het gewoon eens vragen aan hem?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Meertn88 het volgende:
Goedemorgen allemaal,
ik kreeg vandaag mijn urenlijst van afgelopen week en ik zag dat mijn snipperuren met 8 uur waren teruggelopen. Dit is omdat ik mij voor de tweede keer ziek heb gemeld. Mag mijn werkgever dit zomaar doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |