abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114596700
Goedemorgen allemaal,

ik kreeg vandaag mijn urenlijst van afgelopen week en ik zag dat mijn snipperuren met 8 uur waren teruggelopen. Dit is omdat ik mij voor de tweede keer ziek heb gemeld. Mag mijn werkgever dit zomaar doen?
pi_114596729
Hooguit eerste dag. Maar dit staat in de arbeidsvoorwaarde dan wel cao
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_114596924
Lees je CAO na.

Mijn CAO is beroerder. Wordt je ziek net voor je geplande vakantie en loopt je ziekte dan door in de vakantie, dan krijg je je vakantiedagen ook niet terug. SInds dit jaar.
pi_114596985
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:24 schreef gargamel het volgende:
Lees je CAO na.

Mijn CAO is beroerder. Wordt je ziek net voor je geplande vakantie en loopt je ziekte dan door in de vakantie, dan krijg je je vakantiedagen ook niet terug. SInds dit jaar.
Dan zou ik meteen mijn vakantie cancellen en eventueel zelfs gewoon naar het werk gaan met m'n zieke kop.....
pi_114597724
quote:
Lees je CAO na.

Alleen je bovenwettelijke vakantiedagen volgens mij:
http://www.arbeidsrechter(...)tbetalen-ziektedagen

Een en ander staat in je CAO.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:57:21 #6
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_114597760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:27 schreef xibalba het volgende:

[..]

Dan zou ik meteen mijn vakantie cancellen en eventueel zelfs gewoon naar het werk gaan met m'n zieke kop.....
Vast wel :')

Verder idd, welke CAO val je onder? Als je dat niet weet, welk bedrijf werk je/type werk doe je. Is er een personeelshandboek?
Dum de dum
pi_114598163
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Meertn88 het volgende:
Goedemorgen allemaal,

ik kreeg vandaag mijn urenlijst van afgelopen week en ik zag dat mijn snipperuren met 8 uur waren teruggelopen. Dit is omdat ik mij voor de tweede keer ziek heb gemeld. Mag mijn werkgever dit zomaar doen?
Ja, mits dit is geregeld in de arbeidsvoorwaarden of overkoepelende CAO. Als het willekeur richting jou alleen is, uiteraard niet.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114598350
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ja, mits dit is geregeld in de arbeidsvoorwaarden of overkoepelende CAO. Als het willekeur richting jou alleen is, uiteraard niet.
Dit.
Is bij mij ook het geval. Zat dan ook 2 weken geleden een dag met 39,5 graden koorts op m'n werk. Als werkgevers dit soort domme regeltjes willen, dan moeten ze ook de gevolgen dragen.
pi_114606406
quote:
Lees je CAO na.

Dit komt omdat je tegenwoordig ook 100% opbouwt tijdens ziekte. Nieuwe wettelijke regeling sinds 01-01-2012....

Vroeger was dit in veel cao's alleen 100% over laatste half jaar van ziekte en rest naar rato afhankelijk van je herstelpercentage...

Enige uitzondering is als je écht in coma ligt en niet van je vakantie kunt geniet :)
I'm not the man you think I am!
pi_114612845
Ik val onder cao kleinmetaal. Ik heb al gezocht maar kan zo snel niks vinden. Ik vind het nogal een rare regeling, ik meld me toch niet zomaar ziek. Daarbij komt dat ik helemaal niet op de hoogte was van deze regeling.
pi_114632736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:22 schreef Meertn88 het volgende:
Ik val onder cao kleinmetaal. Ik heb al gezocht maar kan zo snel niks vinden. Ik vind het nogal een rare regeling, ik meld me toch niet zomaar ziek. Daarbij komt dat ik helemaal niet op de hoogte was van deze regeling.
Dat laatste is natuurlijk niet per definitie te wijten aan de werkgever, er staan 2 handtekeningen onder je arbeidscontract.. ;) En daar staat als het goed is ook in, waar de bedrijfseigen arbeidsvoorwaarden afwijken van de CAO.

De CAO kleinmetaal kent zo te lezen inderdaad deze specifieke provisie (snipperdag inleveren bij ziekte) niet, maar conform artikel 26 van die CAO, heeft de OR hier wel over mee moeten beslissen, dus ik zou het even aan je OR vertegenwoordiger vragen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114632784
Ah, de kleinmetaal CAO aanvulling voor autoschadeherstelbedrijven kent deze bepaling wél, onder artikel 52. (pdf!)

[ Bericht 0% gewijzigd door fruityloop op 25-07-2012 09:56:53 ]
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:45:04 #13
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114633285
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:03 schreef fruityloop het volgende:
Ah, de kleinmetaal CAO aanvulling voor autoschadeherstelbedrijven kent deze bepaling wél, onder artikel 52. (pdf)
Die URL werkt niet (je moet even je uitroepteken weghalen in de URL)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114634657
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die URL werkt niet (je moet even je uitroepteken weghalen in de URL)
Nu istie wel goed. ;)
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:24:12 #15
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114636920
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:22 schreef Meertn88 het volgende:
Dat is bij ons ook. Maar die regeling is expres ingevoerd: hiervoor hadden ze de regeling dat je 70% van je loon moest inleveren bij ziekte. Heb je een gebroken arm waardoor je 6 weken niet kunt werken (in de fabriek): 6 weken slechts 70% loon. Dan liever 1 ziektedagje bij je 2e keer ziek zijn.

Probleem is vooral dat veel mensen (vooral in de fabrieken etc.) vaak bij een klein snotneusje al roepen dat ze ziek zijn. Dat kost de werkgever natuurlijk geld. Natuurlijk lijden hier de eerlijke mensen ook onder maar dat is jammer maar helaas.

Trouwens ook gehad dat ze je gewoon elke ziekmelding (ook de 1e) de eerste dag niet uitbetaalde.
Fuck the EBU
pi_114637001
Hier worden de eerste 2 dagen ziekte niet uitbetaald (en dus ook niet van je vrije dagen afgehaald, al zou je dat willen), en daarna 70% :) Ik zou het liever van mn vrije dagen af laten gaan, dan verlies je niet zoveel inkomen :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:38:56 #17
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_114637414
quote:
6s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:26 schreef tombolafan het volgende:
Hier worden de eerste 2 dagen ziekte niet uitbetaald (en dus ook niet van je vrije dagen afgehaald, al zou je dat willen), en daarna 70% :) Ik zou het liever van mn vrije dagen af laten gaan, dan verlies je niet zoveel inkomen :+
Maar hoe doen ze dat dan bij ernstige ziektes etc.? Dan heb je maar pech? :o
Fuck the EBU
pi_114637689
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:38 schreef Yesse het volgende:

[..]

Maar hoe doen ze dat dan bij ernstige ziektes etc.? Dan heb je maar pech? :o
Ja daar komt het wel op neer :')

En zo hoog is het salaris al niet :P
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_114663949
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 10:15 schreef Meertn88 het volgende:
Goedemorgen allemaal,

Misschien het gewoon eens vragen aan hem?
Misschien is er gewoon een foutje gemaakt?

Het mag in ieder geval niet zonder toestemming (van or, cao of in je contract)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')