Ah ok.quote:Op maandag 10 december 2012 13:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die gaan naar je totale score. Na een troonopvolging begin je met je huidige machthebber op nul.
Niet echt. Zijn allemaal te sterke tegenstanders en de naam van de persoon die je erachter ziet is degene die dan daar op de troon zou komen. In dit geval dus overal iemand anders an jezelf.quote:Op maandag 10 december 2012 14:04 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb nu 6 weak claims, wat kan ik daarmee doen?
[ afbeelding ]
Niet helemaal, de volgende speelbare personen houden de prestige die ze zelf al hadden. Meestal nul, maar door gemaakte keuzes bij events kan het ook behoorlijk wat zijn.quote:Op maandag 10 december 2012 13:55 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Die gaan naar het totale score van je dynastie. Na een troonopvolging begin je met je huidige machthebber op nul.
Ja, als ik het snap. Die tutorial is iig bagger.quote:Op maandag 10 december 2012 13:54 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Zoals je ziet. Je speelt nu EU3?
Hearts of Iron bedoel je?quote:Op maandag 10 december 2012 14:45 schreef Leonos het volgende:
Is Hearths of Lion misschien makkelijker?
Ik zal vanavond thuis is kijken welke versie ik speel.
Crusader Kings 2 vond ik makkelijker dan europa universalis.quote:Op maandag 10 december 2012 14:56 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
[..]
Hearts of Iron bedoel je?
Qua ingewikkeldheid is de Europa Universalis reeks imho de makkelijkste.
Ja? Zo ervoer ik dat eigenlijk totaal niet. EU3 was toch wel vrij makkelijk als je de mechanics doorhad. Dan kon je eigenlijk wel met elk land de grootste worden. Hier ook wel maar dan duurt het wat langer.quote:Op maandag 10 december 2012 15:28 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Crusader Kings 2 vond ik makkelijker dan europa universalis.
Hoe kan ik dat het beste doen?quote:Op maandag 10 december 2012 17:08 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Meh, Ierland veroveren en koninkrijk stichten, daarna Wales, daarna Schotland etc. etc.
Waarom niet? Die legers zijn weg.quote:Op maandag 10 december 2012 19:03 schreef AureliusM het volgende:
Nee, en vooral niet als die landen mee doen met de Kruistocht
Hoe ik het aanpak is kijken welke counties tot een duchy behoren. In Ierland zijn het altijd twee of drie counties per duchy. De eerste county pak je door er een chancellor heen te sturen en claims te fabricaten (is volgens mij dat schildje). Als je dan 1 of 2 hebt (50% of meer) krijg je een casus belli voor de andere county. Die kan je dan ook jatten. Soms kan dat niet, dan moet je eerst nog de titel van de duchy creëren.quote:Op maandag 10 december 2012 17:10 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Hoe kan ik dat het beste doen?
En ik kan m'n vrouw (de koningin) niet Steward maken, waarom niet?
En ik stop nu al m'n geld in het verbeteren van m'n steden, kerken en kastelen.
Ja is goed.quote:Op maandag 10 december 2012 21:10 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn Chancellor heeft een Diplomacy of 20, dat moet wel voldoende zijn denk ik?
County (=graafschap) is een provincie, ja. Een duchy (hertogdom) bestaat uit verschillende counties. Een Koninkrijk bestaat uit verschillende duchies. Een keizerrijk bestaat uit verschillende koninkrijken.quote:Op maandag 10 december 2012 21:33 schreef DeHovenier het volgende:
County is dus een provincie, en een Duchy zijn een meerdere? En een vazal? Kan een vazal meerde Duchies beheren?
Een major vassal is volgens mij of een Duke of een Count en een minor vassal is een mayor, bishop of baron.quote:Op maandag 10 december 2012 21:33 schreef DeHovenier het volgende:
County is dus een provincie, en een Duchy zijn een meerdere? En een vazal? Kan een vazal meerde Duchies beheren?
Slim plan.quote:Op maandag 10 december 2012 23:44 schreef JimmyJames het volgende:
Ik heb de oorlog tegen Denemarken vrij eenvoudig gewonnen. Helaas heeft hun koning toch enkele gebieden in bezit gehouden in de hoedanigheid van Koning van Sicilië. Er zijn nu dus wat verloren stukjes Sicilië verspreid over Scandinavië en Engeland![]()
[ afbeelding ]
Ik ga nu werken aan mijn PR want ik word om de haverklap geëxcommuniceerd op aandringen van zure verliezers. Bovendien mogen mijn nieuwe onderdanen in Engeland mij nog niet echt. Ik ga proberen een flinke oorlog te ontketenen tegen de moslims om zodoende een wit voetje te halen bij de Paus en een externe vijand te creëren
Bedankt! Nu lekker pitten, moet over 6 uur weer opquote:
Nee, learning is hoe goed jij bent in het overdragen van je kennis. Als dat matig is blijft er niet heel veel van de stats over, maar het is meestal wel beter om je erfgenaam zelf op te voeden. Met een heir met allemaal sins wil je niet zitten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 00:00 schreef JimmyJames het volgende:
Je kunt met dergelijk goede stats beter zelf je kroost opvoeden, denk ik. Of heeft je vrouw nog betere stats?
--
Hmm ik was er een beetje aan voorbijgegaan dat elk Koninkrijk dat ik bezit zijn eigen successiewet kent. Ik dacht dat alles wel onder de Zweedse regels zou vallen nadat ik het had veroverd/geërfd maar niet dus. Als ik niet oppas kan ik Denemarken en Engeland zo weer verliezen![]()
Nee natuurlijk niet, maar je moet gewoon trouwen met die ene optie aan. Zodat de kinderen binnen de familie van de vrouw vallen en niet van de man.quote:Op dinsdag 11 december 2012 18:38 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom gaan m'n koningen al dood als ze midden 40 zijn
Dit is de 2e al!
Mijn Heir is nu m'n enige dochter....dus mocht ik geen zoon krijgen dan zou ik de successielijn moeten veranderen?
Matrilineal bedoel je? Oh, dan valt dat nog mee.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:01 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, maar je moet gewoon trouwen met die ene optie aan. Zodat de kinderen binnen de familie van de vrouw vallen en niet van de man.
Ja die moet je dan aangevinkt hebbenquote:Op dinsdag 11 december 2012 19:07 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Matrilineal bedoel je? Oh, dan valt dat nog mee.
Maar ik kon toch Matrilineal aanvinken, dat worden die titels toch meegeerfd? Of gaat dat weer anders?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:05 schreef JimmyJames het volgende:
Je hebt zeker gavelkind succession? Zo ja, de betreffende erfgenaam vermoorden of het klooster insturen.
-
Ik moet een vrouw voor mijn erfgenaam uitzoeken en ik vind het best moeilijk om de juiste balans te kiezen tussen gunstige stats en gunstige titels/allianties. Kiezen jullie wel eens voor een hovelinge met geweldige stats ipv een prinses?
Klopt, je hebt nu toch ook maar 1 kind?quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:42 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Maar ik kon toch Matrilineal aanvinken, dat worden die titels toch meegeerfd? Of gaat dat weer anders?
Nee, nu heb ik 2 dochtersquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:43 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Klopt, je hebt nu toch ook maar 1 kind?
Ok. Even kijken waar ik dat kan vindenquote:Op dinsdag 11 december 2012 21:16 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Sowieso even van Gavelkind naar elective of primogeniture switchen. Elective kan na tien jaar al.
Ah ok. Maar dan moet ik eerst nog een aantal jaartjes wachten, en zorgen dat een vazal blij met me is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:27 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Laws, dat hamertje bovenin. Derde icon dacht ik.
Edit: tweede van de blauwe knoppen.
Als je eenmaal een Paradox Entertainment spel door hebt, is de leercurve bij het volgende spel ook meteen een stuk korterquote:Op woensdag 12 december 2012 11:57 schreef Leonos het volgende:
Ik snap EU trouwens
Gewoon inderdaad proberen. Bazen spel!
Gewoon switchen naar elective, kun je ook een zoon van je broer of een broer als opvolger kiezen. Gewoon kiezen wie het meest geschikt is.quote:Op dinsdag 11 december 2012 22:10 schreef DeHovenier het volgende:
Ennn de derde dochter is geboren
De titels die de koning (ik dus) nu heeft, zullen worden verdeeld onder m'n oudste 2 dochters, tenzij ik die opvolging switch, maar dat kan nog niet. Zal dit een probleem worden?
Wat gebeurt er als een Bischop/Mayor sterft? Wie bestuurt dan die holding? Want ik zou evt. die Bishop die me haat, kunnen vermoorden.
Jahquote:Op woensdag 12 december 2012 00:09 schreef DutchErrorist het volgende:
Haha DeHovenier heeft zoveel vragenMaar toch leuk om je vorderingen te zien
Idd tof!quote:Op woensdag 12 december 2012 11:54 schreef JimmyJames het volgende:
Woont er nog iemand in Zweden?
http://forum.paradoxplaza(...)-in-Stockholm-Sweden
Tof initiatief zeg
Ik kan nog niet switchen, maar dat komt wel goed.quote:Op woensdag 12 december 2012 13:44 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Gewoon switchen naar elective, kun je ook een zoon van je broer of een broer als opvolger kiezen. Gewoon kiezen wie het meest geschikt is.
Ik vind elective veruit het fijnste spelenquote:Ik kan nog niet switchen, maar dat komt wel goed.
Fok!meet in Zwedenquote:Op woensdag 12 december 2012 21:14 schreef BlaZ het volgende:
We kunnen wel naar Zweden gaan haha, Ryanair naar Stockholm eurotje of 50
[..]
Ik vind elective veruit het fijnste spelen
Zo hoort het toch ook.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ben ik de enige die in CKII altijd zijn vrouw vermoord zodra die boven de 40 is zodat ik die om kan ruilen voor een jonger exemplaar?![]()
quote:Oh en als de Schotten beginnen en daarmee heel de UK overnemen.
Heb een vrouw van in de twintig. Werp enkel meiden. Geef haar een jaar anders is het over met de liefde...quote:Op woensdag 12 december 2012 22:53 schreef ChocolateJesus. het volgende:
Ben ik de enige die in CKII altijd zijn vrouw vermoord zodra die boven de 40 is zodat ik die om kan ruilen voor een jonger exemplaar?![]()
Oh en als de Schotten beginnen en daarmee heel de UK overnemen.
quote:Op donderdag 13 december 2012 19:48 schreef ChocolateJesus. het volgende:
HAHA die 'vrouwlijke' gezichten van de nieuwe Russian Portraits pack
[ afbeelding ]
Ik ben ondanks mijn principes bijna bereid om het te kopen.
En als het uiteenvalt, wat dan? Welk doel heb je voor jezelf gezet?quote:Op vrijdag 14 december 2012 17:10 schreef JimmyJames het volgende:
Dat valt idd niet altijd mee met 92 vazallen. De belangrijkste vazallen probeer ik iig tevreden te houden.
Bovendien is het best lastig dat er een zee ligt tussen de verschillende onderdelen van mijn Koninkrijk. Ik kan dus niet zo gemakkelijk met mijn leger in volle sterkte ergens in het Rijk interveniëren.
Enfin ik verwacht niet dat mijn Rijk tot 1460 intact blijft, het zal wel een keer uiteenvallen
Ah ja, je vazallen zorgen maar voor hun eigen holdingsquote:Op vrijdag 14 december 2012 17:20 schreef JimmyJames het volgende:
Mijn doel is de eindstreep halen![]()
Je moet zeker bouwen in je eigen holdings. Eerst de gebouwen die meer belastingen opleveren en dan de militaire gebouwen. Ik heb nu maar 8 holdings (mede door mijn bagger stewardship) dus dat valt te overzien.
Schijnt normaal te zijnquote:Op maandag 17 december 2012 21:01 schreef Doler12 het volgende:
Oke ik heb nu mijn meeste smerigste personage ooit gehad. Koning Cyneheard I van Anglia die een relatie heeft met zijn bloed eigen dochter. En natuurlijk is een kind van gekomen, oeps.heb geen idee of het een bug is of aan de mod ligt, maar het is wel grappig.
Wel een baas, als 56jarige een 16 jarige pakkenquote:Op maandag 17 december 2012 23:46 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Als ze maar lekker is en goede kinderen baart, zie ik het probleem niet.
Krijg je allemaal van die Traits als inbred etc.quote:Op maandag 17 december 2012 23:33 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Schijnt normaal te zijn
Ik kan me een screen herinneren van iemand anders die is getrouwd met z'n eigen kleindochter
Crusader Kings als die in de sale is. Die is niet zo moeilijk.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:03 schreef knight18 het volgende:
welk spel van paradox raden jullie mij aan? Ik heb net victoria 2 gekocht, maar het is mij veel te ingewikkeld :/
Bij victoria 2 raak ik de kluts al vrij snel kwijt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:28 schreef JimmyJames het volgende:
U vraagt wij draaien: Midweek Madness - Crusader Kings II, 75% Off![]()
Al denk ik niet dat de game minder ingewikkeld is dan victoria 2?
Keizer of koning boeit in feite erg weinig, de overgang van Hertog naar Koning vond ik wel altijd lastig.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:19 schreef JimmyJames het volgende:
Brengt jezelf tot keizer bekronen eigenlijk wel voordelen met zich mee? Want dat heb ik net gedaan (Keizer van Britannia) en gelijk werden al mijn vazallen boos op mij en even later werd ik door de Mongolen aangevallen![]()
Ik ga wel even save scummen want tegen die kutmongolen ben ik niet opgewassen.
Hearts of Iron III of Europa Universalis IIIquote:Op dinsdag 18 december 2012 21:03 schreef knight18 het volgende:
welk spel van paradox raden jullie mij aan? Ik heb net victoria 2 gekocht, maar het is mij veel te ingewikkeld :/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |