abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 september 2010 @ 16:28:07 #1
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_86831481


Wie speelt deze prachtgame nog meer?

Ik wil het topic openen met een vraag.

Mijn capitalists krijgen hun life needs maar niet vol. Ik heb de stockpile handmatig vol gekocht, maar ze hebben geen geld om de spullen te kopen. Hun belastingtarief staat op een lage 10%, maar ook dat helpt niet.

Hebben jullie tips?
  maandag 27 september 2010 @ 17:07:56 #2
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_86906785
Check het paradox forum eens. Staat een hoop op.
Spel zit helaas vol bugs. Maar dat weerhoudt mij er niet van om gerust door te spelen en om 4 uur eens op de wekker te kijken en te denken. Kut was het alweer zo laat.

Hopelijk lost patch 1.2 een hoop op.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_90622418
Heb dit spel sinds kort ook, was in de aanbieding op Steam. Vind het voorlopig nog best moeilijk om mijn economie op orde te krijgen en houden. Verder nog niet echt veel kunnen spelen.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_90632292
Speelde het nog niet, nu wel.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 19:03:45 #5
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_90717064
quote:
1s.gif Op donderdag 30 december 2010 12:14 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Heb dit spel sinds kort ook, was in de aanbieding op Steam. Vind het voorlopig nog best moeilijk om mijn economie op orde te krijgen en houden. Verder nog niet echt veel kunnen spelen.
Tutorials gelezen ? En de handleiding staan ook een hoop nuttige dingen in.
Tip is om als belgie te beginnen. Klein landje sterke industrie en doordat het klein is ben je niet steeds druk met dezelfde dingen en kun je wat uitproberen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_90718921
Nou ik heb het een uurtje uitgezeten, wat ellendig veel keuzes zeg. Ik ga wel weer aan de Deep Sea Tycoon 2.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  zaterdag 1 januari 2011 @ 22:29:06 #7
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_90725246
Het wordt echt irritant als je verkiezingen kijgt. En je bent groot.
STaat dit wil dat. beslis voor ons. En dan kun je wel 4!!!!!!! hele procenten van je bevolking beinvloeden. Schiet dus ook niet op :P En hoe meer gebieden je hebt hoe meer schermpjes je krijgt :D

Maar 1 uurtje maar ? Potjes beginnen pas als je 3 uur speeltijd hebt. Dan kun je namelijk pas echt iets doen. Het eerste uur is alles regelen naar wens enzo. Al wordt je daar wel beter/sneller in als je dingen hebt die je fijn vindt.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  zondag 2 januari 2011 @ 14:57:30 #8
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_90745074
Inderdaad. Dit is best een complex spel, wat vrij lastig te 'handelen' kan zijn. Maar dat maakt 't juist uitdagend! :)
pi_90771403
Ik ben er aan begonnen maar snap er nog geen hol van! Wel heb ik als Nederland meteen belgie veroverd.. dit zorgde voor een oorlog met great power United Kingdom die mij meteen aanviel in Nederlands indie.. die in het begin maar 6000 man daar heeft :') .. Uiteindelijk heb ik mijn gebieden terug in ruil voor belgie die wallonie terugkrijgt.. niet dat mij dat wat uitmaakt want nu heb ik binnen een jaar industrie veroverd terwijl nederland nog niks had!
pi_90912386
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 23:06 schreef Roarzcorp. het volgende:
Ik ben er aan begonnen maar snap er nog geen hol van!
De tutorial is aardig informatief!

Ik begon met de zieke man van Europa, het Ottomaanse Rijk! Het handigste is om meteen Bosnië en Bulgarije onafhankelijkheid te geven, zodat er tussen de Pruisen, Oostenrijk en vooral Rusland en het OR een buffer ontstaat. De landen die jij onafhankelijk maakt zullen je eeuwig dankbaar zijn en altijd bijstaan tijdens oorlogen. Als je die gebieden geen onafhankelijkheid schenkt, verlies je ze ook vrijwel zeker, omdat het OR een groot land is met een aardig leger maar géén industrie en een hoog analfabetisme.

Momenteel zit ik in het jaar 1880, ben de 4e macht van de wereld (begon als 8e) maar word constant gehinderd door massale burgerlijke opstanden. Ik weet ook niet wat ik er tegen kan beginnen. De belastingen zijn laag, de administratie staat op 100%. Politieke hervormingen kan ik niet doorvoeren omdat het parlement tegen is... :'(
Je länger ein Blinder lebt, desto mehr sieht er - Viva la revolucion !
pi_90913083
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 januari 2011 19:03 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Tutorials gelezen ? En de handleiding staan ook een hoop nuttige dingen in.
Tip is om als belgie te beginnen. Klein landje sterke industrie en doordat het klein is ben je niet steeds druk met dezelfde dingen en kun je wat uitproberen.
Nah, met Nederland beginnen en met de casus belli België pakken. Pruissen wil meestal toch wel vriendjes worden, en als jij meteen aan het begin Engeland meevraagt, helpen ze vaak wel.

Bij mij altijd wel, iig.id

En je hebt al een beste stapel koloniën, over de hele wereld verspreid

[ Bericht 4% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 06-01-2011 08:31:42 ]
  vrijdag 7 januari 2011 @ 01:47:09 #12
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_90962881
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 23:41 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Nah, met Nederland beginnen en met de casus belli België pakken. Pruissen wil meestal toch wel vriendjes worden, en als jij meteen aan het begin Engeland meevraagt, helpen ze vaak wel.

Bij mij altijd wel, iig.id

En je hebt al een beste stapel koloniën, over de hele wereld verspreid
Die vervolgens schijtvervelend zijn omdat je er een navy voor moet hebben. En die is DUUUUUUR :P

Te duur iig. Daarom begin ik pas met kolonies rond 1880 ofzo. Dan loopt het over het algemeen al zo dat ik me niet meer hoef druk te maken over andere naties watbetreft infamy enzo.

Wat ook een leuke is om van griekenland weer het byzantijnse rijk te maken. Iig er was een decision die dat doet. Ben ik nu met Ugjerke en nog iemand anders mee bezig in een multiplayer potje. Zo maken wij nog wel eens vaker plannen om de wereld te veroveren :D :D
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_90971679
Heb het toch maar weer geprobeerd op te pakken maar ik kom er echt niet uit.

Ik heb geprobeerd het scenario van aldiewillentekaaprenvaren na te doen, maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

Eerst heb ik een bondgenoodschap met de pruizen gesloten, daarna mijn volledige leger richting Belgie gestuurd. Uiteindelijk ben ik op brussel beland maar dat was het wel. België is niet van mij daarna en zijn leger loopt nog steeds door het land.

Waar moet ik beginnen en hoe neem je een land over?
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_91042177
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 januari 2011 12:29 schreef b4kl4p het volgende:
Heb het toch maar weer geprobeerd op te pakken maar ik kom er echt niet uit.

Ik heb geprobeerd het scenario van aldiewillentekaaprenvaren na te doen, maar ik weet niet eens waar ik moet beginnen.

Eerst heb ik een bondgenoodschap met de pruizen gesloten, daarna mijn volledige leger richting Belgie gestuurd. Uiteindelijk ben ik op brussel beland maar dat was het wel. België is niet van mij daarna en zijn leger loopt nog steeds door het land.

Waar moet ik beginnen en hoe neem je een land over?
Als je nou eerst het Belgische hoofdleger stuk maakt met dat van jou, ondertussen nieuwe troepen recruteert (Kan bij het begin alleen nog in Arnhem, dacht ik) en je milities oproept, dan moet het wel lukken. Bij mij lukt het altijd wel zo.

Hun grootste leger kun je wel aan als je de milities in jouw hoofdleger zet. Pruisen en Luxemburg belegeren ondertussen al wel een aantal steden voor je.

De clou is dan dus om zijn legers te vernietigen, zodat je jouw leger in kleine legers op kunt splitsen en in alle provincies kunt neerzetten. Gewoon daar laten staan, het belegeren gaat vanzelf.

Je moet trouwens echt héél België bezet houden, voor je annexatie kunt eisen.

Belangrijk is België wel, aangezien zij een industrie hebben, en jij niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 08-01-2011 21:55:43 ]
  woensdag 19 januari 2011 @ 20:33:00 #15
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91579749
Ik ben begonnen met Argentinië. Het gaat best redelijk. Zorg dat mijn inkomsten op pijl zijn en houd mijn uitgaven in de gaten. Ben al wat aan het industrialiseren.

Wat ik me alleen afvraag is hoe ik mijn maximum aantal brigades van de huidige negen kan opkrikken.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_91584534
Het maximum aantal brigades wordt bepaald door POP. Dit wil zeggen dat de brigades aan een specifieke provincie gelinkt zijn en daarvandaan worden onderhouden.

Per drieduizend geschikte mannen in één provincie kun je een brigade recruteren. De bevolking groeit automatisch als het goed gaat, dus je hoeft er niks voor te doen. Het gaat natuurlijk wel een stuk sneller als je nieuwe provincies veroverd, omdat die vaak meteen met POP starten.

Als je met Nederland speelt, heeft de regio Arnhem volgens mij meteen al drieduizend mannen vrij. Die kun je dus meteen recruteren. Arnhem kan op dat moment dus één brigade onderhouden.
Tien jaar later zijn er weer drieduizend mannen vrij en kan Arnhem een extra brigade onderhouden.

Het groeit inderdaad vrij langzaam, de groei hangt van je economie af. Veel fabrieken, lage belastingen = veel POP.

Je kunt trouwens in het militaire overzichtsmenu je reserves mobiliseren. Deze troepen zijn slecht, komen in lage aantallen maar vallen wél buiten de 'brigade limit' en kosten geen onderhoud, maar verlagen wél je productie tijdelijk. Dûh, wie vecht kan niet tegelijkertijd werken.
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:02:09 #17
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91586853
thnx
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_91586969
Geen probleem. Dit topic is jammer genoeg wel echt te rustig eigenlijk, voor een dergelijk spel.
  woensdag 19 januari 2011 @ 22:08:25 #19
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_91587366
Dat is het zeker. Heb het spel nog niet zo heel lang, dus een beetje ervaringen van anderen om te lezen zouden wel fijn zijn.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_91588569
Begin een soort van AAR binnen dit topicje, zou ik zeggen. Screentjes van je rijkje, de tips/complimenten komen dan vanzelf!

Beter nog, ik start toch al een nieuw spel, dan flikker ik af en toe een update hier neer. Bij vraagjes moet je je vooral niet inhouden, daarvoor doe ik het.

[ Bericht 40% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 19-01-2011 22:41:05 ]
pi_91593811
Het uitverkoren volkje is Nederland. Gewoon, omdat.
Ik bedelde om allianties bij Groot-Brittannië, Pruisen en Oostenrijk.
Allemaal accepteerden ze, dus ik kon direct met de oorlog tegen België starten. In de standaardsetting is België namelijk een jaartje onafhankelijk, dus Nederland heeft een geldige oorlogsreden.

Oorlogsverklaring gestuurd, Pruissen en Groot-Brittannië doen mee.



De oorlog draait redelijk, hoewel het belgische hoofdleger ongestoord rondliep. Normaal is dat dus dom, maar mijn focus lag op het snel veroveren van steden om de oorlogsscore te verhogen.
Alles ging goed, dus vandaar dit:

  donderdag 20 januari 2011 @ 16:56:38 #22
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_91618698
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 23:51 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Het uitverkoren volkje is Nederland. Gewoon, omdat.
Ik bedelde om allianties bij Groot-Brittannië, Pruisen en Oostenrijk.
Allemaal accepteerden ze, dus ik kon direct met de oorlog tegen België starten. In de standaardsetting is België namelijk een jaartje onafhankelijk, dus Nederland heeft een geldige oorlogsreden.

Oorlogsverklaring gestuurd, Pruissen en Groot-Brittannië doen mee.

[ afbeelding ]

De oorlog draait redelijk, hoewel het belgische hoofdleger ongestoord rondliep. Normaal is dat dus dom, maar mijn focus lag op het snel veroveren van steden om de oorlogsscore te verhogen.
Alles ging goed, dus vandaar dit:

[ afbeelding ]
Wat wil je nu gaan doen dan ?
Stukken duitsland ? Of coloniseren ?
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_91622376
Ik wacht tot ik een casus belli krijg, als je zonder reden oorlog verklaart krijgt iedereen een hekel aan je. Pruissen wil ik aanhouden als vriend, maar liever nog Groot-Brittannië. Mijn doel is om zo snel mogelijk Frankrijk aan te vallen en het noorden te veroveren. Bescheidenheid. :P

Ik recruteer ondertussen troepen in Java en stuur ze linea recta naar Vlaanderen, om me alvast voor te bereiden.
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:05:32 #24
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_91624141
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 18:26 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik wacht tot ik een casus belli krijg, als je zonder reden oorlog verklaart krijgt iedereen een hekel aan je. Pruissen wil ik aanhouden als vriend, maar liever nog Groot-Brittannië. Mijn doel is om zo snel mogelijk Frankrijk aan te vallen en het noorden te veroveren. Bescheidenheid. :P

Ik recruteer ondertussen troepen in Java en stuur ze linea recta naar Vlaanderen, om me alvast voor te bereiden.
Hehe, Frankrijk is wel leuk ja. Krijg je duitsland ook altijd wel mee. Alleen moet je wel warleader blijven. En proberen een beetje te stoken tussen duitsland en frankrijk :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_91625262
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 19:05 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

Hehe, Frankrijk is wel leuk ja. Krijg je duitsland ook altijd wel mee. Alleen moet je wel warleader blijven. En proberen een beetje te stoken tussen duitsland en frankrijk :P
Alleen moet mijn leger dan wel immens zijn, want zij kunnen natuurlijk gigantische reserves mobiliseren. Normaal speel ik meer EU3, daar werk je natuurlijk niet met reserves, dus het is weer even wennen. :{

Onderhand heb ik tweeëntwintig brigades opgeroepen, waarvan de helt in Batavia staat. Transportbootjes bouwen en heen en weer varen dus. Ik kreeg ondertussen een leuk berichtje:



Brazilië heb ik binnen invloedssfeer gebracht, nu ben ik Argentinië aan het doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')