SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die laatste is uiteraard een photoshop (gelukkig).![]()
Ik word er dus ook helemaal naar van en als ik er te lang naar kijk zelfs misselijk. Het vreemde is dat ik het niet heb bij bijvoorbeeld een bijenraat, maar misschien heeft dat ermee te maken dat die gaten redelijk symmetrisch zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En er zijn dus mensen die het bij werkelijk alles hebben, zelfs bij gaten in een blok kaas of een stuk brood. Maar waar komt dit vandaan, vanwaar die afkeer? Zijn er veel mensen die het hebben en zo ja, heeft het dan een bepaald evolutionair nut? Het is voor zover ik weet nog niet officieel erkend als fobie.
Ik ben benieuwd of er users zijn die dit herkennen.Of als je een andere, redelijk onbekende fobie hebt of denkt te hebben is dat misschien ook leuk om hier te delen.
Misschien heeft het met bepaalde besmettelijke ziektes te maken. Dat mensen met deze (gezonde?) afkeer minder snel die ziektes opliepen en dus overleefden.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:17 schreef Lithia het volgende:
Ik herken het wel.en dan krijg ik rillingen, overal jeuk rondom mijn lichaam en het houdt niet op na minimaal 10 minuten ofzo.
Geen idee waar het vandaan komt en waarom.
quote:Op maandag 23 juli 2012 14:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien heeft het met bepaalde besmettelijke ziektes te maken. Dat mensen met deze (gezonde?) afkeer minder snel die ziektes opliepen en dus overleefden.
Zelfkastijding.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:39 schreef Yesse het volgende:
Sommigen kan ik wel tegen, vooral die laatste is erg. Dan krijg ik 't gevoel dat ik ze zelf ook op m'n lichaam heb ofzo
Overigens heb ik van meer dingen last: Ik weet precies wat ik ga vinden onder de spoiler knop.. maar toch even kijken he
Hm.. ik ben om de paar weken ziek.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien heeft het met bepaalde besmettelijke ziektes te maken. Dat mensen met deze (gezonde?) afkeer minder snel die ziektes opliepen en dus overleefden.
Maar niet van dodelijke huidziektes denk ik?quote:
Maar zijn er zoveel ziektes die gaatjes in de huid veroorzaken?quote:Op maandag 23 juli 2012 14:29 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Je hebt natuurlijk pokken, maar dat zijn geen kraters.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:49 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Maar zijn er zoveel ziektes die gaatjes in de huid veroorzaken?
Klopt, daarom vind ik deze fobie ook een beetje apart.quote:Angst voor spinnen of slangen is in die zin gemakkelijker te verklaren vanuit de evolutie denk ik.
Je bent de eerste.quote:Overigens doen die plaatjes mij totaal niks
nee, dat weer niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:48 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar niet van dodelijke huidziektes denk ik?![]()
Sowieso zou dat moeten betekenen dat de meeste mensen het hebben. Maar gezien de reacties in dit topic zit die kans er best in.
Wel interessant inderdaad. Ik zit een beetje te googlen maar er ik kan er niet zoveel over vinden. Kan me voorstellen dat het toch een bepaald voordeel heeft inderdaad, als zoveel mensen er last van hebben.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:51 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet ik eigenlijk niet. Je hebt natuurlijk pokken, maar dat zijn geen kraters.
[..]
Klopt, daarom vind ik deze fobie ook een beetje apart.
[..]
Je bent de eerste.
Volgens een amateur psycholoog.quote:I think it relates specifically to insect and parasite infestations, be it in the form of the clusters of eggs they might leave on bad fruit or something as awful as a cluster of blood-sucking ticks on flesh, or the gaping holes parasites can leave behind in skin.
As creatures both obsessed with grooming and finding safe, edible sources of food for our wide-ranging palates and safe, bug-free shelter, we would be right to find all of these things repulsive. Our urge to groom may explain why some of these pictures both bother us and yet we have this strange urge to want to touch or pick at the thing in question.
Daar zijn ook weer gradaties in lijkt mij. De meeste mensen zijn bang voor spinnen, maar dat maakt het nog niet tot een fobie (in klinische zin). Zo weet ik het verhaal van een vrouw die alle naadjes in haar huis dicht maakte om zo te voorkomen dat spinnen binnen kwamen. En ze kwam om die reden ook niet meer buiten. Daarbij valt angst voor spinnen in het algemeen natuurlijk in het niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:00 schreef Re het volgende:
fobieen heb je in alle soorten en maten natuurlijk, het is gewoon een angst, een irreele angst over het algemeen en dient niet verward te worden met voorzichtigheid voor bepaalde situaties
quote:Op maandag 23 juli 2012 14:17 schreef Lithia het volgende:
Ik herken het wel.en dan krijg ik rillingen, overal jeuk rondom mijn lichaam en het houdt niet op na minimaal 10 minuten ofzo.
Interessant.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:56 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Volgens een amateur psycholoog.
Bron
Maar toch niet alle angsten zijn normaal? Zo zou ik bang zijn voor bijvoorbeeld kots niet normaal willen noemen. Walging, begrijpelijk. Maar is angst niet alleen normaal als deze gegrond is? En dat is bij kots niet echt het geval.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:12 schreef Re het volgende:
een fobie heeft invloed op je dagelijkse functioneren denk ik, als je ergens bang voor bent lijkt me dat geheel normaal maar verder onschuldig
Inderdaad.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:16 schreef Polarcat het volgende:
Edit: kut. hij was al gepost![]()
Dat men die laatste over het algemeen erger vindt, ondersteunt trouwens wel de theorie van die amateur psycholoog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan trouwens ook leuke related video's bij!
[ Bericht 12% gewijzigd door Lithia op 23-07-2012 18:45:43 ]
quote:Op maandag 23 juli 2012 15:24 schreef Polarcat het volgende:
Deze dan?Brrr.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door Lithia op 23-07-2012 18:45:59 ]
quote:Op maandag 23 juli 2012 19:21 schreef Fera het volgende:
Het is moeilijk in te beelden, want ik voel er helemaal niks bij. Het zijn wel smerig uitziende planten, maar echt eng vind ik ze niet.
Maar wat is eigenlijk de grens tussen een angst en een fobie? Daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
quote:Een fobie (Grieks: φοβος, phobos = angst, vrees) is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor specifieke zaken of situaties. Deze angst staat niet in verhouding tot de reële bedreiging die van de situatie of het object uitgaat en de lijder is zich hiervan goed bewust.
Dat vind ik een vage omschrijving, dus ik vraag het even met een voorbeeld:quote:
Je zou zeggen een fobie, omdat die paniekreactie niet in verhouding staat tot de werkelijke dreiging van zo'n wesp. Hij kan je hooguit steken en dat gebeurt meestal niet zomaar. Aangezien je wel gewoon in de tuin gaat zitten, belemmert het je dagelijks functioneren blijkbaar niet. Dus dan zou je zeggen, het is gewoon een vervelende angst. Lastig onderscheid inderdaad.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat vind ik een vage omschrijving, dus ik vraag het even met een voorbeeld:
Ik ben bijvoorbeeld erg bang voor wespen. Als er een wesp op het kozijn zit, wil ik er niet mee in dezelfde kamer zijn. Als ik buiten zit aan een tuintafel en er komt een wesp aanvliegen, dan durf ik niet eens op te staan en maak ik mezelf klein en wil ik niet meer bewegen. Vanmorgen zat er ineens één spontaan op m'n arm. Ik moest heel erg hard gillen en sloeg wild met mijn arm (gelukkig vloog 'ie weg zonder me te steken), maar ik moest echt een volle minuut op adem komen en had een paar minuten later nog last van jeuk en het idee dat 'ie nog ergens op mijn lichaam.
Kortom: ik raak volledig in paniek en begin of heel erg wild te bewegen of maak mezelf heel klein in de hoop dat 'ie vanzelf weg gaat. Is dit een angst of een fobie?
Oké, twijfelgeval dus. Ik heb het ook bij spinnen en in minder mate langpootmuggen (vraag me niet waarom).quote:Op maandag 23 juli 2012 19:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je zou zeggen een fobie, omdat die paniekreactie niet in verhouding staat tot de werkelijke dreiging van zo'n wesp. Hij kan je hooguit steken en dat gebeurt meestal niet zomaar. Aangezien je wel gewoon in de tuin gaat zitten, belemmert het je dagelijks functioneren blijkbaar niet. Dus dan zou je zeggen, het is gewoon een vervelende angst. Lastig onderscheid inderdaad.
Volgens mij vaak met jeuk over het lichaam en misselijkheid. In erge gevallen een paniekaanval idd.quote:Op maandag 23 juli 2012 19:41 schreef Fera het volgende:
[..]
Oké, twijfelgeval dus. Ik heb het ook bij spinnen en in minder mate langpootmuggen (vraag me niet waarom).
Maar in het geval van trypophobia, hoe reageert men dan op die gaten? Ook paniekaanvallen en/of hyperventilatie? Is er nog verschil in reactie tussen een plaatje van a-symmetrische gaten en ze in het echt zien?
Een fobie zou het zijn als je bij voorbaat al niet in de tuin gaat zitten want er zou maar een wesp kunnen zijn...quote:Op maandag 23 juli 2012 19:30 schreef Fera het volgende:
[..]
Dat vind ik een vage omschrijving, dus ik vraag het even met een voorbeeld:
Ik ben bijvoorbeeld erg bang voor wespen. Als er een wesp op het kozijn zit, wil ik er niet mee in dezelfde kamer zijn. Als ik buiten zit aan een tuintafel en er komt een wesp aanvliegen, dan durf ik niet eens op te staan en maak ik mezelf klein en wil ik niet meer bewegen. Vanmorgen zat er ineens één spontaan op m'n arm. Ik moest heel erg hard gillen en sloeg wild met mijn arm (gelukkig vloog 'ie weg zonder me te steken), maar ik moest echt een volle minuut op adem komen en had een paar minuten later nog last van jeuk en het idee dat 'ie nog ergens op mijn lichaam.
Kortom: ik raak volledig in paniek en begin of heel erg wild te bewegen of maak mezelf heel klein in de hoop dat 'ie vanzelf weg gaat. Is dit een angst of een fobie?
Wou dat ik het mooi kon vinden. Ik krijg rillingen en word dan misselijk..quote:Op maandag 23 juli 2012 19:51 schreef Timwonnacott het volgende:
Ik vind die foto's en de 4de in het speciaal juist erg mooi. Al kwam die bij mij ondanks photoshop meer over als een tattoe dan vreemde gaatjes vanwege het patroon dat er in zit.
Gelukkig is het niet zo erg, al heb ik dus wel moeite om in de zomer de ramen open te doen. Ik laat ze vrijwel altijd dicht, vanwege de wespen. Ik zou een wesp niet zelf kunnen doden/verjagen, hij zou mij verjagen uit mijn eigen huis.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:15 schreef Re het volgende:
[..]
Een fobie zou het zijn als je bij voorbaat al niet in de tuin gaat zitten want er zou maar een wesp kunnen zijn...
Dit ja. Raar soort kippenvel en overal jeuk.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:22 schreef BMS-THAD het volgende:
Herkenbaar. Vind niks te gek, gore en alles maakt me niks uit. Maar dat soort plaatjes krijg ik het benauwd van.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 01:42 schreef spoor4 het volgende:
Doet me echt helemaal niks; niet eens een klein beetje afkeer, eigenlijk...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Crutch op 24-07-2012 12:48:10 ]Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door Crutch op 24-07-2012 12:48:20 ]Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Get this guy a jockstrap and a cookie!
Geen idee dat het zo gevoelig lag.quote:
Tja, toch is het gewenst om daar een beetje rekening mee te houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:51 schreef
mighty_myte het volgende:
[..]
Geen idee dat het zo gevoelig lag.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:02 schreef mighty_myte het volgende:
Deze vingers wil ik bv het liefst kapotstampen.Is misschien hoe jij erover denkt, maar toch een beetje ongepast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je moeder is een hamster
Ik denk er steeds sterker over...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:55 schreef Crutch het volgende:
[..]
Is misschien hoe jij erover denkt, maar toch een beetje ongepast.
Beetje herkenbaar. Ik heb altijd enorm de neiging zulke dingen kapot te maken. Klinkt misschien vreemd, maar zo voel ik dat. Vooral bij die foto van die zwam krijg ik dat gevoel.
Deze vingers wil ik bv het liefst kapotstampen.Dat heb ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vroeger had ik het vele malen erger, toen konden die beelden mijn hele dag verpesten. Een soort gevoel van walging wat maar bleef. Die plaatjes in de OP doen me nu gek genoeg niet zo veel meer(had ze eerder ook al gezien). Wel krijg ik af en toe kriebels ja. Maar het zijn vooral zulke beelden met een vorm van beweging erin die me helemaal agressief kunnen maken, het liefst wil ik dan ook die dingen kapot maken.
Wat het nut ervan is, blijft me een raadsel. Kon er zelf in ieder geval niets over vinden.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:16 schreef Megablast het volgende:
[..]
Dat heb ik ook![]()
Vroeger had ik het vele malen erger, toen konden die beelden mijn hele dag verpesten. Een soort gevoel van walging wat maar bleef. Die plaatjes in de OP doen me nu gek genoeg niet zo veel meer(had ze eerder ook al gezien). Wel krijg ik af en toe kriebels ja. Maar het zijn vooral zulke beelden met een vorm van beweging erin die me helemaal agressief kunnen maken, het liefst wil ik dan ook die dingen kapot maken.
Wat het nut ervan is, blijft me een raadsel. Kon er zelf in ieder geval niets over vinden.
Nou bijvoorbeeld die video met die pad eerder in het topic. Eerst heb je veel gaten naast elkaar op een beest zijn rug, erg lelijk en raar. Dan heb je ook nog dingen die daarin leven, bewegen en tegelijkertijd allemaal uit springen, verschrikkelijk.quote:
Nee.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:31 schreef Eenskijken het volgende:
zijn vooral vrouwen die hier reageren en er zeggen last van te hebben?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you open your mind too much your brain will fall out
Gedaan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
eh jawel. kijk maar naar de reacties
Dan lees je toch dat meerdere mannen het ook hebben?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:20 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
eh jawel. kijk maar naar de reacties
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:02 schreef Sprouts het volgende:
Oh my, ik dacht altijd dat ik gek was. Maar het is dus een officiële fobie! Vooral dat koraal en die zwammen, brrr..
Hier nog een voorbeeld waar ik écht de jeuk van krijg, een navelsinaasappel. (het Googlen van de afbeelding bezorgde me al kippenvel.)Haha dat vind ik ook altijd een beetje vies.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
Beetje herkenbaar. Ik heb altijd enorm de neiging zulke dingen kapot te maken. Klinkt misschien vreemd, maar zo voel ik dat. Vooral bij die foto van die zwam krijg ik dat gevoel.
Deze vingers wil ik bv het liefst kapotstampen.De meeste dingen heb ik maar weinig last van, zo'n sinaasappel doet me bijvoorbeeld niets, maar gaten in je botten.....SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
[ Bericht 26% gewijzigd door Chewbalhaar op 25-07-2012 00:05:11 ]Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
quote:Op maandag 23 juli 2012 15:24 schreef Polarcat het volgende:
Deze dan?SchattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan trouwens ook leuke related video's bij!
Hoe lief van die mamma-pad
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:36 schreef BMS-THAD het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ook die uitgeholde vingersquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:19 schreef mstx het volgende:
Ik heb het tegenovergestelde, ik vind het interessant en wil het aanraken om de structuur te voelen.
Als het echt zou zijn wel ja. Waarom niet?quote:
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:02 schreef Sprouts het volgende:
Oh my, ik dacht altijd dat ik gek was. Maar het is dus een officiële fobie! Vooral dat koraal en die zwammen, brrr..
Hier nog een voorbeeld waar ik écht de jeuk van krijg, een navelsinaasappel. (het Googlen van de afbeelding bezorgde me al kippenvel.)Fobieën zijn niet 'officieel' of nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je ergens een ziekelijke, irrationele angst voor hebt is het een fobie. Dat kan iets zijn wat niemand anders heeft, of iets met een hele logische en natuurlijke achtergrond zoals hoogtevrees.
ja ik dus ookquote:Op maandag 26 november 2012 11:32 schreef scrub_nurse het volgende:
van dat gephotoshopte plaatje heb ik jeuk over mijn hele lijf,maar vooral mijn hoofdhuid *gruwel* Ik ben niet gauw onder de indruk van vieze plaatjes,maar dit soort plaatjes , bah!
Hetzelfde hier, deze pagina heeft nieteens plaatjes nog maar krijg al rillingen en kippenvel als jullie erover pratenquote:Op maandag 26 november 2012 11:32 schreef scrub_nurse het volgende:
van dat gephotoshopte plaatje heb ik jeuk over mijn hele lijf,maar vooral mijn hoofdhuid *gruwel* Ik ben niet gauw onder de indruk van vieze plaatjes,maar dit soort plaatjes , bah!
Ik ken iemand die exact hetzelfde heeft met kreeft. Nog erger zelfs, hij kan ook geen kreeft(-achtigen) eten.quote:Op maandag 26 november 2012 18:14 schreef MaLo het volgende:
Niemand die mijn vissenfobie herkent?Dacht al dat ik redelijk uniek was, zelfs google meldt er weinig over
Hier nog eentje. Krabben en kreeften, ik walg ervan. Conflict kijkt graag naar Deadliest Catch en ik vind het ook mooi om te zien, maar op het moment dat ze de netten op gaan halen zit ik met mijn ogen dicht.quote:Op maandag 26 november 2012 18:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken iemand die exact hetzelfde heeft met kreeft. Nog erger zelfs, hij kan ook geen kreeft(-achtigen) eten.
omdat ze rillingen krijgen van een paar enge plaatjes... nou phoe phoe... ik zou zeggen, haal het uit je forumlijst en ga lekker ergens anders lopen jankzakkenquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:46 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik krijg altijd het gevoel dat dit forum van fok vol zit met allemaal types die zich overal in herkennen en denken dat ze allerlei problemen hebben en overal problemen in zien
Sommigen hebben het toch wel erg hoor in dit topic. En ja anderen herkennen zich er een beetje in zonder dat het echt een fobie is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:46 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Ik krijg altijd het gevoel dat dit forum van fok vol zit met allemaal types die zich overal in herkennen en denken dat ze allerlei problemen hebben en overal problemen in zien
FOK! zit ook vol pedo's.quote:Op donderdag 21 maart 2013 10:46 schreef DEVIEZEMAN. het volgende:
Als er ongesteldheid in mijn gel zit wordt ik ook wel even onpasselijk hoorquote:Op donderdag 21 maart 2013 10:59 schreef Ziba het volgende:
maar ik dacht dat het - vreemd genoeg - te maken had met mijn ongesteldheid.
Dat zeg ik nergensquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:15 schreef Deshain het volgende:
[..]
Als er ongesteldheid in mijn gel zit wordt ik ook wel even onpasselijk hoor![]()
Plaatjes doen me overigens niks behalve dat ik na een tijdje scheel ga kijken omdat ik niet goed weet waar ik moet focussen blijkbaar.
Dan heb ik je verkeerd begrepenquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:24 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergensik denk dat ik omdat ik ongesteld was, zo reageerde
en natuurlijk moest ik die pipa opzoekenquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:46 schreef Candaasje het volgende:
Oh jeez jasses. Ik word er echt kotsmisselijk van.![]()
Vooral plaatjes waarbij er ook nog eens iets 'in' die gaatjes zit...ik krijg echt neiging om het eruit te peuteren/kapot te krabben totdat alles weg is. En die uitgeholde vingers zou ik het liefst helemaal wegbreken vanaf die holtes.![]()
Overigens heb ik het vooral met foto's. Als ik het kan aanraken, vind ik het vaak veel minder erg.
(Ik kan ook niet naar operaties/behandelingen op TV kijken, maar in het echt heb ik geen moeite met de meeste dingen.)
Ik kwam er jaren geleden achter dat ik niet tegen veel van dit soort dingen kan. Wist niet dat het een veelvoorkomend iets was. Het begon met mij met de Pipa....die stond in een boek. Ik wist niet ik wat walgelijker vond; die eitjes in die sponzige huid (alles schreeuwde 'haal het weg, schraap het eruit!') of de kikkertjes die door de huid heen barsten![]()
Gatver..en dan toch kijken naar die foto's hè.....brr.....ik word er helemaal onrustig van en krijg echt dwangneigingen. (handen in elkaar moeten duwen, onder m'n nagels duwen....heel maffe dingen.)
En bedankt eeuwige nieuwsgierigheidquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:46 schreef Candaasje het volgende:
Het begon met mij met de Pipa....die stond in een boek. Ik wist niet ik wat walgelijker vond; die eitjes in die sponzige huid (alles schreeuwde 'haal het weg, schraap het eruit!') of de kikkertjes die door de huid heen barsten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |