Niks regelen. Mensen moet zelf regelen.quote:Op maandag 23 juli 2012 20:06 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Er zijn mensen die die bijstand niet uitkomen. En dan heb ik het niet over de mensen die niet willen, maar die gewoon niet aangenomen worden. Al dan niet als gevolg van een handicap.
Regel daar maar een oplossing voor dan.
Niet bij de SP. Regel 1: de overheid kan het altijd beter.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks regelen. Mensen moet zelf regelen.
Ik dacht dat de libertariërs er waren voor eigen verantwoordelijkheid?quote:Op maandag 23 juli 2012 22:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
als de overheid het moet doen. Bouw grote barakken en breng daar de bijstandstrekkers in onder die van mening zijn dat zij niet hoeven te werken en plaats hun kinderen in gezinnen van betere mensen zodat die kinderen in ieder geval niet opgroeien om ook als niksnut te eindigen.
Enkel als het ze zelf goed uitkomt uiteraard. Anderen mogen natuurlijk gewoon tot slaaf of Untermensch gedegradeerd worden.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik dacht dat de libertariërs er waren voor eigen verantwoordelijkheid?
Ik zou graag willen weten hoe ze zouden reageren als het een keer gebeurt met hen.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Enkel als het ze zelf goed uitkomt uiteraard. Anderen mogen natuurlijk gewoon tot slaaf of Untermensch gedegradeerd worden.
Niet als het geld kost van anderen hé. Waar we nu mee zitten is dat mensen zich voor hun slechte gewoontes en spendeerdrift beroepen op de overheid, maar daar niet zo consequent in zijn als het ze niet bevalt.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik dacht dat de libertariërs er waren voor eigen verantwoordelijkheid?
Het zijn net bankenquote:Op maandag 23 juli 2012 23:20 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niet als het geld kost van anderen hé. Waar we nu mee zitten is dat mensen zich voor hun slechte gewoontes en spendeerdrift beroepen op de overheid, maar daar niet zo consequent in zijn als het ze niet bevalt.
Klopt, banken hebben veel meer nodig.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Ja maar dat is anders.....................
Inderdaad. En dus moet je zorgen dat mensen aan de onderkant niet een too-big-to-fail industrie worden zoals het nu is, maar perspectief bieden, desnoods met wat hardere hand de ogen even openen. Zelfde geldt voor banken: opsplitsen, geen systeemcrashes meer en dus geen chantage.quote:
Wat ben jij ongelooflijk simpel.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Bijstand is om te overleven punt uit. als je het beter wilt hebben dan ga je aan de slag. als het moet iedere dag een ander baantje. Stront scheppen als het moet. als je vind dat je daar te goed voor bent en dat Polen dat maar moeten doen dan moet je niet zeiken en je schikken in je lot.
niemand hoeft je naar werk te begeleiden tenzij je een debiel bent maar dan had je waarschijnlijk een WAJONG uitkering. ALLE mensen in de bijstand kunnen werken. Dat ze dat niet doen is een keuze.
Mensen die niet willen werken laat ik i.d.d. graag barsten.
Tuurlijk knul. Vaak klappen gehad op school zeker? Niet geheel onterecht danquote:Op maandag 23 juli 2012 22:57 schreef Paper_Tiger het volgende:
als de overheid het moet doen. Bouw grote barakken en breng daar de bijstandstrekkers in onder die van mening zijn dat zij niet hoeven te werken en plaats hun kinderen in gezinnen van betere mensen zodat die kinderen in ieder geval niet opgroeien om ook als niksnut te eindigen.
Dat werkt dus niet altijdquote:Op maandag 23 juli 2012 22:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks regelen. Mensen moet zelf regelen.
De ogen openen?quote:Op maandag 23 juli 2012 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad. En dus moet je zorgen dat mensen aan de onderkant niet een too-big-to-fail industrie worden zoals het nu is, maar perspectief bieden, desnoods met wat hardere hand de ogen even openen. Zelfde geldt voor banken: opsplitsen, geen systeemcrashes meer en dus geen chantage.
Het zal je verbazen, een beetje tienermoeder beurt meer met de bijstand en bijbehorende regelingen dan ze bij elkaar kan verdienen.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:
Natuurlijk zitten er ook mensen in de bijstand die niets mankeren en die "tussen 2 banen zitten", zij moeten zo snel mogelijk aan het werk, ongeacht welk werk. Maar met de beperkte bijstand die we tegenwoordig hebben denk ik niet dat er veel mensen zijn die voor hun plezier nog een maandje langer dan nodig in de bijstand blijven hangen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De overheid in zijn huidige staat kan er weinig aan doen dat het een too-big-to-fail industrie wordt. In de huidige bezuinigingsdrift neemt men een (tijdelijke) oplopende werkeloosheid op de koop toe.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Inderdaad. En dus moet je zorgen dat mensen aan de onderkant niet een too-big-to-fail industrie worden zoals het nu is, maar perspectief bieden, desnoods met wat hardere hand de ogen even openen. Zelfde geldt voor banken: opsplitsen, geen systeemcrashes meer en dus geen chantage.
Mensen vergeten weleens, of zijn niet op de hoogte van het feit, dat het al heel streng is. Er heerst al een "law en order" mentaliteit bij uitkeringsinstanties. Je moet verplicht solliciteren, en ook de sociale dienst draagt vacatures aan, en je moet al het werk accepteren wat je tegenkomt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:06 schreef dortmund09 het volgende:
[..]
De overheid in zijn huidige staat kan er weinig aan doen dat het een too-big-to-fail industrie wordt. In de huidige bezuinigingsdrift neemt men een (tijdelijke) oplopende werkeloosheid op de koop toe.
Ik vind wel inderdaad dat de overheid strenger moet controleren en eventueel moet korten in uitkeringen op het moment dat bijstandstrekkers werk weigeren of niet voldoen aan hun sollicitatieplicht.
Dit eerste gedeelte kan ik niet onderschrijven. Maar dat kan misschien eraan liggen dat er per gemeente op een verschillende manier gecontroleerd wordt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 07:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mensen vergeten weleens, of zijn niet op de hoogte van het feit, dat het al heel streng is. Er heerst al een "law en order" mentaliteit bij uitkeringsinstanties. Je moet verplicht solliciteren, en ook de sociale dienst draagt vacatures aan, en je moet al het werk accepteren wat je tegenkomt.
Schiet je hierin tekort, of werk je niet mee aan je reintegratietraject - vrijwel altijd ook verplicht (veelal houdt dit in dat mensen werken voor hun uitkering) - dan wordt je onverbiddelijk gekort, of je uitkering zelfs volledig stopgezet.
Ook wordt er allang zeer streng gecontroleerd op uitkeringsfraude, zover dat je zelfs kunt spreken van inbreuk op de privacy van mensen (die zich alles maar moeten laten welgevallen), zoals verplicht bijstands-controleurs toestaan in hun woning voor inspectie, en dan heb ik het nog niet over alle gegevens die je door moet geven iedere maand, ieder kwartaal, ieder half jaar of ieder jaar.
Er gaat ontzettend veel geld zitten in het opsporen van uitkeringsfraude, terwijl het eigenlijk slechts om kruimels gaat. De vraag is zelfs of de kosten opwegen tegen het bedrag dat je aan fraude opspoort.
Dit terwijl aan de andere kant miljoenen, zo niet miljarden verdwijnen aan belastingontwijking, - ontduiking en kapitaalvlucht, en daar niet of nauwelijks wat mee gedaan wordt. Dit terwijl dergelijke immense bedragen echt invloed kunnen hebben op de rijksbegroting.
Dus ook hier bespeur ik een scheefgroei en een zekere hypocrisie als het gaat over waar men de focus legt wat betreft het weghalen van geld cq bezuinigen. Je zou namelijk verwachten dat als het écht gaat om het bezuinigen en het rond krijgen van de overheidsbegroting dat men dan pragmatisch is en kijkt waar het meeste te halen valt, maar dit lijkt meer op een ideologisch ingegeven standpunt wat men probeert recht te praten cq verbloemen door te praten over noodzakelijkheid ivm bezuinigingen, rechtvaardigheid, en de overheidsbegroting als excuus.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 06:12 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het zal je verbazen, een beetje tienermoeder beurt meer met de bijstand en bijbehorende regelingen dan ze bij elkaar kan verdienen.Als alleenstaande tienerr wordt het al wat lastiger om koters op de wereld te zetten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan je verzekeren dat mijn oom, die Multiple Sclerose heeft, niet kan werken.quote:Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
ALLE mensen in de bijstand kunnen werken. Dat ze dat niet doen is een keuze.
Mensen die niet willen werken laat ik i.d.d. graag barsten.
Mensen die niet is de WAO/WIA zitten kunnen gewoon werken. (alleen ze vertikken het of solliciteren op een baan die te hoog is gegrepen)quote:Op maandag 23 juli 2012 23:51 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat ben jij ongelooflijk simpel.
Het is een feit dat er velen gehandicapten en chronisch zieken in de Bijstand terecht zijn gekomen na afschaffing van de WAO. Als je denkt dat iedereen in de Bijstand kan werken heb je echt een plaat voor je kop, oogkleppen op, en ben je wereldvreemd.
Daarom is er ook begeleiding nodig om aan de slag te komen. Want niet alle mensen met een beperking kunnen één op één aan de slag bij iedere werkgever.
Natuurlijk zitten er ook mensen in de bijstand die niets mankeren en die "tussen 2 banen zitten", zij moeten zo snel mogelijk aan het werk, ongeacht welk werk. Maar met de beperkte bijstand die we tegenwoordig hebben denk ik niet dat er veel mensen zijn die voor hun plezier nog een maandje langer dan nodig in de bijstand blijven hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |