Prowl | zondag 22 juli 2012 @ 22:36 |
![]() Vorig topic: [Autotopic] Citroën #9 - Bling Bling! [ Bericht 36% gewijzigd door Prowl op 22-07-2012 22:42:43 ] | |
Erasmo | zondag 22 juli 2012 @ 22:46 |
Haast is voor Audi-rijders ![]() | |
2cv | zondag 22 juli 2012 @ 22:48 |
1:19 op benzine vind ik ERG zuinig. Ik rijd als ik mijn best doe net wat zuiniger dan 1:18 met mijn Driezel. | |
GrunnigsTrots | zondag 22 juli 2012 @ 22:49 |
wat is het verbruik van een xantia break diesel 1.9 automaat ongeveer? ![]() | |
Erasmo | zondag 22 juli 2012 @ 22:49 |
Voor mij is het dan ook een sport om zo zuinig mogelijk te rijden, dus consequent schakelen bij 2500 toeren en als ik er niemand achter me ziet laat ik hem de laatste 300 meter voor een rotonde gewoon uitrollen in z'n vrij. | |
2cv | zondag 22 juli 2012 @ 22:56 |
Hangt van de stand van het gaspedaal af. Maar ik gok dat het ongeveer twee keer de helft zal zijn. | |
GrunnigsTrots | zondag 22 juli 2012 @ 22:57 |
![]() wil weten of ik met 1 tank van 65 liter groningen-rotterdam retour kan doen | |
Erasmo | zondag 22 juli 2012 @ 22:59 |
Moet te doen zijn. | |
2cv | zondag 22 juli 2012 @ 23:03 |
Want tussen Groningen en Rotterdam staan geen tankstations ? Ik zou als je een auto nog maar net hebt het er niet op aan laten komen. Zelfs auto's van hetzelfde type hebben een andere actieradius en/of een tankmeter die anders doet. | |
GrunnigsTrots | zondag 22 juli 2012 @ 23:07 |
tuurlijk zijn er wel tankstations onderweg maar volle tank zal een eurootje of 80 zijn en meer dan dat ga ik niet betalen voor 2-3 uurtjes rotterdam natuurlijk ![]() | |
2cv | maandag 23 juli 2012 @ 00:18 |
http://www.leboncoin.fr/voitures/340421422.htm?ca=5_s Leuk ding ![]() | |
GrunnigsTrots | maandag 23 juli 2012 @ 21:32 |
iemand hier die met een foto of een duidelijke uitleg kan vertellen waar in de LHM in m'n xantia moet gooien? ![]() wil het vanavond nog ff bijvullen maar heb geen idee waar het in moet ![]() | |
GrunnigsTrots | maandag 23 juli 2012 @ 22:11 |
lama, was zo makkelijk als ik al dacht ![]() | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 02:20 |
Heb je ook even in het instructieboekje gekeken in welke stand de vering moet staan bij het bijvullen en hoeveel LHM er in moet ? En weet je ook wanneer de LHM voor het laatst vervangen is en het systeem doorgespoeld ? | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 02:43 |
tuurlijk ![]() wanneer het voor het laatst doorgespoeld is weet ik niet maar hij rijdt met nieuwe vloeistof wel beter ![]() | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 02:47 |
Mooi ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:01 |
dit is zo'n mooi schoon blok dat het wel goed lijkt ![]() maar volgende maand gaat ie voor de apk dus dan mss nog het een en ander laten fixen ![]() | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:05 |
Blok ? Die LHM komt in je veer- en remsysteem hoor. | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:22 |
joh ![]() maar de motor ziet er zo mooi uit alsof ie net uit de showroom komt in 1999, lijkt me dat die bollen ook nog wel goed zijn ![]() | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:25 |
Oftewel: de eigenaar probeert het nog wat te laten lijken door het motorblok te poetsen. Zo lijkt het ook net alsof de motor geen olie lekt ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:30 |
dat kan ook ja ![]() de tijd zal het leren, maar ik heb een goed gevoel bij deze auto ![]() | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:33 |
Ok, sterkte er mee dan. | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 03:42 |
en lang leve pechhulp voor 4 euro per maand bij de verzekering ![]() | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 04:10 |
Kijk wel goed in de voorwaarden, | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 09:52 |
ja dat komt goed ![]() in de handleiding staat dat er specifieke citroen koelvloeistof in moet, moet dat echt? ![]() | |
Prowl | dinsdag 24 juli 2012 @ 16:40 |
Action kvs is net zo goed Ik heb nog geen enkele BX en/of Xantia horen klagen hier ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 16:44 |
net bij de gamma een fles gehaald voor 9 euro, kom ik later bij de action dat het daar veel goedkoper is ![]() hoeveel gaat er in het reservoir? staat niet in de handleiding | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 16:50 |
En in een Fiat moet speciale Fiat-koelvloeistof. En in een Opel moet speciale Opel-koelvloeistof. En in een Ford moet speciale Ford-koelvloeistof. En in een VW moet speciale VW-koelvloeistof. En in een Peugeot moet speciale Peugeot-koelvloeistof. En in een Skoda moet speciale Skoda-koelvloeistof. En in een Tata moet speciale Tata-koelvloeistof. En in een Saab moet speciale Saab-koelvloeistof. En in een Volvo moet speciale Volvo-koelvloeistof. En in een Zastava moet speciale Zastava-koelvloeistof. En in een Mercedes moet speciale Mercedes-koelvloeistof. En in een Messerschmit moet speciale Messerschmit-koelvloeistof. En in een Vauxhall moet speciale Vauxhall-koelvloeistof. ![]() Maar ik zou voor de zekerheid zou ik niet willekeurig er iets in gieten wat koelvloeistof heet. In het ergste geval gaat je koppakking dan stuk en evt. ook wat dingen zoals je waterpomp. Let wel: in het ergste geval. Even uitpluizen dus. | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 16:52 |
stonden bij de gamma 2 soorten, 5 jaar/250k km en gewone maar die 250k km hadden ze niet in een 5 liter fles dus heb ik maar een 5 literfles gewone meegenomen. zal wel geen kwaad kunnen lijkt me | |
GrunnigsTrots | dinsdag 24 juli 2012 @ 16:55 |
staat in de handleiding dat het tegen corrosie moet beschermen, dat doet deze ook dus het zal wel goed zijn ![]() staat op de fles dat het voor alle koelsystemen is | |
2cv | dinsdag 24 juli 2012 @ 16:57 |
Dus het is ook geschikt voor de motor van mijn Eend ? | |
Prowl | dinsdag 24 juli 2012 @ 17:23 |
Zal wel goed zijn, gaat alleen zo roken en geeft een smeerbende ![]() | |
Garbageman | dinsdag 24 juli 2012 @ 21:55 |
![]() | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 20:28 |
zag net dat er 2 lekken zijn in het hydraulisch systeem, vandaar dat er zoveel spul in moest ![]() morgen maar ff naar de garage brengen om het te laten fixen want voor 14 euro per liter valt er niet tegen bij te vullen ![]() | |
2cv | woensdag 25 juli 2012 @ 20:40 |
Waar lekt het precies en onder welke omstandigheden ? | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 20:42 |
links en rechtsvoor achter/in de wielkassen. aan 1 kant zit het in een rubberen slang dus das niet zo'n ramp en de andere kant niet gezien maar die lekte wel minder. viel me gister na het vullen al op dat er een plasje lag en vandaag weer een liter erin gegooid tot ie eigenlijk iets TE vol was maar dat was met de lekkage al vrij snel weer gezakt geloof ik ![]() | |
2cv | woensdag 25 juli 2012 @ 20:46 |
Lekt het als je de auto in de hoogste stand zet of als je hem laat zakken ? | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 20:47 |
beide, tijdens het verhogen wat meer maar als ie helemaal hoog staat lijkt het alsof ie een klein beetje minder lekt | |
2cv | woensdag 25 juli 2012 @ 20:49 |
Klinkt als een lekkage in het hogedruk-systeem. | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 20:51 |
is dat erg?(duur dus ![]() | |
2cv | woensdag 25 juli 2012 @ 20:53 |
Hangt er vanaf. Moet een nieuw leidinkje in waarschijnlijk. | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 20:57 |
dat klinkt niet zo duur ![]() steeds bijvullen voor 14 euro per fles iig een stuk duurder ![]() ik ga ff bier halen ![]() | |
2cv | woensdag 25 juli 2012 @ 21:03 |
Klinkt ... Als je subframe er onderweg moet wordt het duurder. | |
2cv | woensdag 25 juli 2012 @ 21:04 |
Rest v/d leidingen kan ook (half) rot zijn btw. | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 21:38 |
naast het lekken vind ik het hele hydraulische systeem wel soepel gaan dus hoop dat het meevalt | |
GrunnigsTrots | woensdag 25 juli 2012 @ 21:49 |
hij heeft trouwens wel een fucking grote tank, mocht net 100 euro afrekenen bij de pomp ![]() met m'n vorige auto was het hooguit een keer 55 maar meestal 45-50, en dan was dat nog benzine ook. hopen dat ie de tank niet in 1 keer leegzuipt ![]() | |
GrunnigsTrots | donderdag 26 juli 2012 @ 15:55 |
godver, probeer een remlicht te vervangen maar lukt niet ![]() volgens de handleiding zou ik op ten duur in de kofferbak de lampenunit eruit moeten krijgen, maar dat lukt me met geen mogelijkheid ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 19:18 |
heb trouwens een klein probleempje. heb dus 2 lekker in het hydraulische systeem van m'n xantia. maar m'n monteur is een maand op vakantie. nou heb ik ff rondgevraagd naar een tijdelijke oplossing en hoor van iedereen dat ik het beste een doek eromheen kan doen, een blikje daar omheen en dat met klemmen vastzetten tot ie naar de garage gaat. is dit wel een goede tijdelijke oplossing? tis namelijk beetje krakersstijl en die hebben niet altijd de beste ideeën ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 19:22 |
Fijn afblijven. Met een beetje pech trek je alles stuk. Mijn BX lekt ook. Ik weet ongeveer waar, maar ik blijf er af omdat ik het anders geheid sloop. Overigens staat het in de planning om het later wel definitief te repareren hoor. Hoeveel lekt het ongeveer ? | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 19:26 |
daar ben ik dus ook een beetje bang voor ja ![]() het lekt best wel erg, aan de rechterkant meer dan aan de linkerkant. heb er maandag 2 liter vloeistof in gegooid en nu brand het waarschuwingslampje alweer, maar als ie eenmaal warmgedraaid is dan gaat ie wel weer uit. nou zei een van die gasten dat ik tot ie bij de garage is geweest ik er ook wel remvloeistof ipv hydraulische olie in kan gooien omdat dat wat goedkoper is. maar wederom vond ik dat niet echt als een strak plan klinken ![]() zal nu het peil trouwens weer ff checken ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 19:34 |
ff gekeken en zowel in de hoogste als in de laagste stand geeft het paraplutje aan dat ie zo'n beetje leeg is. gast van de garage zei dat ik dan maar ff moest stoppen met vullen tot ie gerepareerd was maar is dat niet behoorlijk slecht voor dat ding? | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 19:41 |
Tip: als hij adviseert iets te doen, doe dan juist het tegenovergestelde. Dan is de kans aanzienlijk groter dat je het niet verneukt. Remvloeistof (DOT) reageert met de rubber afdichtingen en retourleidingen waarodor je Xantia in no-time een vergiet wordt. Tip: ga niet meer naar die garage. Die vloeistof is niet alleen voor je vering, maar ook voor je remmen. Mensen die dit soort debiele adviezen geven mogen wat mij gebrandmerkt worden met een symbool dat er op wijst dat je aan hen geen autotechnisch advies moet vragen. | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 19:51 |
die eerste quote was een krakersadvies en dat niet meer bijvullen zei de verkoper tegen me,niet de monteur. die jongen doet af en toe een radiootje inbouwen maar verder is ie gewoon verkoper, z'n broer is dus de monteur en die is op vakantie. heb nog een contract met deze garage dus zomaar wisselen gaat niet zomaar ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 20:05 |
Een contract met een garage ? Dat heb je toch alleen bij leasedozen ? | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 20:08 |
nope, ik heb m'n pony ingeruild met de voorwaarde dat ik nieuwe apk erop krijg en dat ze eventueel achterstallig onderhoud zouden aanpakken. als ik nu naar een andere garage zou gaan zou me dat weer een paar honderd euro kosten en bij deze garage zijn de reparaties gratis dan. en ik ben niet achterlijk natuurlijk dus andere deel van het contract is dat ik de laatste helft van de auto pas betaal op het moment dat ik de nieuwe apk erop heb ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 20:11 |
autoverkopers zijn namelijk tuig, dus dan moet je je voorzorgsmaatregelen wel nemen ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 20:16 |
Klinkt als een goede constructie. Maar wellicht kan je de LHM dan ook in rekening brengen ? | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 20:20 |
zou er wel enige compensatie voor kunnen krijgen lijkt me ja. maar toen ik de auto ophaalde vroeg ie nog of ik niet liever nog een maandje in de pony zou blijven rijden tot deze nieuwe apk enzo zou hebben, dit heb ik afgeslagen. dus de lhm die ik er nu zelf ik heb gegooid is gewoon eigen schuld, maar mss dat ik wel een leenauto kan fixen tot ie klaar is. sws wil ik na apk en reparaties gewoon alle vloeistofjes gevuld natuurlijk maar of ze me 4x30 euro gan vergoeden voor die zooi lijkt me stug ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 20:25 |
Misschien een beetje rondshoppen voor LHM dan. Die is er wel in verschillende merken en soorten (dank bijvoorbeeld aan LHM en LHM+), maar als het LHM heet en groen is kan je het gewoon door elkaar gooien. Ik dacht dat ik altijd een tientje per liter betaal. | |
Erasmo | zondag 29 juli 2012 @ 20:42 |
Hier en daar kun je het uit het vat krijgen, heb nu een adresje waar ik ¤5 betaal. | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 20:46 |
Dat is echt goedkoop ![]() ![]() | |
Erasmo | zondag 29 juli 2012 @ 21:19 |
Bij een garage die zich specialiseert in het onderhoud aan ds+cx, ze kopen het per tankwagen in ofzo ![]() | |
Prowl | zondag 29 juli 2012 @ 21:58 |
@groniger Al geregistreerd op t Xantia forum en daar je vraag gesteld? Net trouwens de LHM uit mn BX gehaald zodat ik morgen het systeem helemaal kan doorspoelen met de nieuwe leidingen, het leek wel motorolie ![]() Je kreeg het zelfs gratis bij aankoop van een BX ![]() Hoeveel km heb je er inmiddels mee gereden? | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 22:01 |
5 euro per liter is nog wel te doen ja ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 22:12 |
maar de gemiddelde citroen dealer/garage zal het niet hebben lijkt me? dat hele hydraulische systeem is inmiddels beetje achterhaald natuurlijk | |
Prowl | zondag 29 juli 2012 @ 22:28 |
![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 22:29 |
ja, lijkt me toch dat zo'n dealer/garage niet 5000 liter gaat inslaan "omdat er weleens iemand met een 12+ jaar oude auto erom vraagt" ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 22:31 |
mijn neefje van 8 vind het trouwens helemaal de bom als ik dat ding omhoog doe, dan roept ie al z'n vriendjes erbij enzo ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 22:33 |
Misschien wel, maar vuistregel is dat alles bij de dealer duurder is. Ga je mond eens HEEL snel spoelen met LHM ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 22:36 |
zeg niet dat het niet heel stoer is zo'n hydraulisch systeem maar tegenwoordig gewoon stukje duurder te onderhouden omdat het niet meer in de nieuwe auto's zit ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 22:50 |
Je weet dat de C6 en C5 hydropneumatisch veren ? Wel met een andere vloeistof dan LHM overigens. | |
Erasmo | zondag 29 juli 2012 @ 23:00 |
![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 23:28 |
nee dat wist ik niet ![]() maar dan alleen bij het starten en uitzetten neem ik aan? niet zoals de oude auto's echt met een hoogteregelaar enzo | |
Prowl | zondag 29 juli 2012 @ 23:29 |
Ik doe ondertussen bijna alles zelf zonder een centje pijn, ik heb ondertussen het halve leiding werk van mijn BX vervangen terwijl ik 4 jaar geleden alleen wist hoe ik benzine moest tanken ![]() Tegenwoordig lach ik iedereen in mijn familie uit als ik weer hoor wat voor kosten ze wel weer niet aan hun renault/opel/mercedes hebben gehad ![]() Vertel ik wat mijn hele wagenpark aan kosten heeft gehad het afgelopen jaar dan kijken ze mij glazig aan en geloven ze het niet 1 groot nadeel van HP geveerde auto's is dat de meeste eigenaren de boel niet onderhouden en daardoor alles kaduuk gaat waardoor ze een slechte naam krijgen omdat ze te lui zijn om een keer bollen te laten vullen of de lhm te verversen met alle gevolgen van dien ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 23:30 |
Alleen bij het starten en uitzetten ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 23:30 |
![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 23:35 |
![]() als ik de xantia start moet ie altijd eerst ff een stukje omhoog komen voor ik wegrijd en hij zakt ook weer als je heb geparkeerd hebt | |
Popples | zondag 29 juli 2012 @ 23:46 |
geweldige man heb ik he? ![]() ![]() | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 23:47 |
stuur hem hier anders maar langs ![]() kan ie mooi de xantia opknappen ![]() | |
2cv | zondag 29 juli 2012 @ 23:50 |
De hele tijd veert de auto hydropneumatisch, tenzij de auto in de hoogste/laagste stand staat. Het omhoog gaan op zich is niet het doel van die vering. Het doel is een comfortabele rit. En toevallig krijg je dat het beste met hydropneumtische vering. Voor reparaties is het nuttig om het systeem eenvoudig drukloos te maken (auto zakt in de laagste stand) en/of om de auto zo hoog mogelijk te zetten (zodat je makkelijk in de wielkassen of onder de auto kan kijken). Echter, op den duur gaat het systeem intern een beetje lekken (dus niet dat de LHM op straat komt maar het gaat via de retourleidingen terug naar het voorraadvat) en daardoor zakt de auto wat in als je parkeert. Wanneer je de motor start wordt dat weer gecorrigeerd. | |
GrunnigsTrots | zondag 29 juli 2012 @ 23:54 |
das duidelijk maar dan nog zijn er tegenwoordig wel betere manieren om voor een comfortabele rit te zorgen? hoewel het idd wel erg lekker rijdt met die hydro-vering ![]() ![]() | |
2cv | maandag 30 juli 2012 @ 00:00 |
Ja, Eendjes enzo veren ook uitstekend. | |
GrunnigsTrots | maandag 30 juli 2012 @ 00:05 |
zag er net nog eentje rijden, wat zien die dingen er maf uit in het donker ![]() | |
Erasmo | maandag 30 juli 2012 @ 00:05 |
Hij had het over tegenwoordig ![]() | |
Popples | maandag 30 juli 2012 @ 12:11 |
als jij voor ons gaat verhuizen, klussen enz? ![]() ben al blij dat hij de Xantia in order heeft gemaakt en zijn BX bijna klaar heeft zodat die naar de apk kan. ![]() ![]() ![]() | |
Fiorano | maandag 30 juli 2012 @ 12:55 |
Zekers kun je een C5 omhoog en omlaag zetten. Het is wel iets harder geveerd als vroeger, maar ik merk zeker het verschil tussen de C5 van pa en van mijn Xsara | |
GrunnigsTrots | donderdag 2 augustus 2012 @ 17:45 |
gisteravond viel m'n stuurbekrachtiging trouwens weg bij het wegrijden, pas toen ik hem geparkeerd had en ff op en neer had laten gaan deed ie het weer. gaat ie dit nu elke keer doen tot dat lek gefixt is? ![]() | |
2cv | donderdag 2 augustus 2012 @ 18:30 |
Nee, tot je systeem eens goed doorgespoeld is. | |
GrunnigsTrots | donderdag 2 augustus 2012 @ 18:32 |
kunnen ze dat bij elke beunhaas garage of moet dat bij een citroen dealert/garage? | |
2cv | donderdag 2 augustus 2012 @ 18:42 |
Dat kan elke debiel, maar niemand weet hoe het moet omdat het vrijwel nooit gedaan wordt. Meestal kiepperen ze alleen de voorraadbak LHM leeg en plempen ze daar vers spul in. | |
Erasmo | donderdag 2 augustus 2012 @ 19:21 |
Kun je zelf doen. | |
GrunnigsTrots | donderdag 2 augustus 2012 @ 19:22 |
dat betwijfel ik ![]() | |
Erasmo | donderdag 2 augustus 2012 @ 19:25 |
Doorspoelen staat in het vorige topic beschreven, echt niet moeilijk. | |
GrunnigsTrots | donderdag 2 augustus 2012 @ 19:29 |
zou niet eens weten waar die nippels zitten. staat het niet met een plaatje in de handleiding? | |
2cv | donderdag 2 augustus 2012 @ 19:52 |
Ontluchtingsnippels van de remklauwen. Jij moet alleen ook nog een paar keer van uiterst links naar uiterst rechts sturen. | |
Garbageman | dinsdag 7 augustus 2012 @ 09:30 |
Heb ik ook ooit eens gedaan met mijn Xantia. Flink stuk doorzichtige slang gebruiken, kan je het alleen doen. Of eens bij mij in Oost Grunn langskomen :-) | |
GrunnigsTrots | dinsdag 7 augustus 2012 @ 12:59 |
stuurbekrachtiging doet het alweer ![]() nu nog ff tot de 28ste wachten tot ie naar de garage kan | |
Fiorano | dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:05 |
Xsara ook weer eens gepoetst van binnen en buiten, flexibele slang richting de luchtinlaat is wel verrot dus daar moet van de week even een nieuwe op... | |
GrunnigsTrots | dinsdag 7 augustus 2012 @ 13:06 |
ik heb dat lek net eens wat beter bekeken en het zou zomaar kunnen dat dat nog wel in de papieren kan gaan lopen ![]() | |
Erasmo | dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:23 |
Hoezo dan? Had gele H4's gekocht voor de BX, blijken ze én niet te passen én gewoon wit te zijn ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:34 |
monteur zit lekker in turkije ![]() moet de 25ste nieuwe apk op en dat lek moet gefixt worden maar dat gaat niet eerder dan 28ste worden. dus dan rij ik 3 dagen zonder apk, zul je zien dat ik juist dan opeens weer aan de kant gezet ga worden ![]() | |
Erasmo | dinsdag 7 augustus 2012 @ 18:55 |
Dan laat je gewoon je afspraak zien. | |
Prowl | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:19 |
Bixje gaat morgen voor de APK, ben benieuwd wat ie van mijn laskunsten vind ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:36 |
ja, of ik breng hem de 25ste heen en neem een leenauto mee ofzo | |
Prowl | dinsdag 7 augustus 2012 @ 19:55 |
Ik heb nog (steeds) een goede Xantia staan, moeten alleen nieuwe remmen op voor apk ![]() | |
Woods | dinsdag 7 augustus 2012 @ 20:36 |
Gaaf dat er een Citroën topic is ![]() | |
Popples | dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:06 |
ik zal je zeggen met mijn whiplash heb ik haast geen meer pijn dan anders met de xantia maar zodra ik in een andere auto rijd dan heb ik de poppen aan het dansen en kan ik plat liggen. vorige week de auto van mijn ouders geleend(opel) ik ga nog liever fietsen dan die kut auto. | |
Woods | dinsdag 7 augustus 2012 @ 21:20 |
Klopt, vroeger wilde ik altijd een snelle 'stoere' auto als ik al mn rijbewijs zou halen, duurt nog wel een tijd, maar ik ben blij met de auto die we nu hebben en de Xantia kan je al voor ¤1000 kopen, wel met enig onderhoud maar dat komt wel goed. Performance is leuk maar daar maak je echt niet de hele tijd gebruik van en dan is comfort het beste. Nadeel: bijv. de Activa of de V6 hebben wel iets meer bollen dan de normale 1.6 ![]() Ik vind het best wel epic dat bijv. de Activa of V6 gewoon 10 van die bollen kunnen hebben ![]() Maar er zijn laatst van die nieuwe grijze bollen uitgekomen die 'nooit' meer op zouden gaan, natuurlijk om de kosten voor de klant te drukken dat ze nog voor HP kiezen, maar helaas is het alleen nog maar op de C6 en C5? [ Bericht 11% gewijzigd door Woods op 07-08-2012 21:25:35 ] | |
Erasmo | dinsdag 7 augustus 2012 @ 22:10 |
Helaas wel. | |
Prowl | woensdag 8 augustus 2012 @ 15:59 |
En weer APK ![]() 2 maanden geen APK gehad en gelukkig geen brief van de RDW gehad ![]() | |
Erasmo | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:30 |
Congrats. Brieven van de RWD zijn niet zo erg, die van het CJIB wel ![]() | |
Popples | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:41 |
dat weten we maar al te goed ![]() ![]() op de vroege zondagochtend staan ze gewoon op een stuk rustige snelweg. ![]() | |
Erasmo | vrijdag 10 augustus 2012 @ 10:42 |
Je rijdt zelf te hard. Oh en de BX heeft vanaf nu gele koplampen, staat supermooi bij de zwarte BX ![]() | |
Popples | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:02 |
Was maar een paar km te hard wel een bon van 100 euro, kan diegene wel mooi blij zijn dat hij toch nog iemand heeft geflitst ![]() heb je ze geverfd ![]() | |
Erasmo | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:08 |
Da's afhankelijk van de locatie 14/20 km/h te hard, om dat nou een paar km te noemen ![]() Nee je hebt speciale sokjes voor H4 lampen: ![]() | |
JohnnyKnoxville | vrijdag 10 augustus 2012 @ 11:37 |
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze op een rode BX ook prima staan. Na een korte vakantie in Frankrijk heb ik wel gemerkt dat gele koplampen echt een uitstervend verschijnsel zijn, net als BX-en, bijna geen rijdende meer gezien. | |
Fiorano | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:00 |
Wat is de zin/onzin van Brandstof toevoeging, heb er nu een flesje ingegooid maar wat ga ik er nu van merken ? | |
Erasmo | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:11 |
Kost meer dan het oplevert. | |
2cv | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:17 |
Eigenlijk niets omdat de motor minder snel zou slijten/kapot gaan. Als ik het praatje van de Citroënboer mag geloven maakt het de motor schoon. Ik heb er gebruik van gemaakt onder het mom van 'baadt het niet, schaadt het niet'. | |
Fiorano | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:30 |
Haha dat was mijn idee ook al, af en toe doet ie wat moeilijk met starten vandaar, ik dacht misschien helpt het misschien niet. | |
Erasmo | vrijdag 10 augustus 2012 @ 12:34 |
Alles wat Frans en ouder dan 20 is mag van mij wel gele lampjes, herken je gelijk de liefhebbers op de weg ![]() Dat is symptoombestrijding. Wat voor auto en wat gebeurt er als je wilt starten? | |
Fiorano | vrijdag 10 augustus 2012 @ 13:20 |
Citroën Xsara, bij starten komt ie niet boven de 700 toeren uit, dan flink bij gassen, sleutel "los"laten en dat blijft ie wel draaien | |
Garbageman | vrijdag 10 augustus 2012 @ 15:17 |
mja, dat los je denk ik niet op met een flesje. Ik gebruik wel eens reiniger als mijn 2.1Td wat begint te bokken bij het invoegen, lijkt wel te helpen. Ooit bedacht de garage dat 5w40 volsyntheet een prima afwisseling was in plaats van 10w40 halfsynthetisch. Niet dus, afgrijselijk lawaai van de klepstoters bij het starten en de eerste 150 meter rijden. Het ding sloeg zelfs een keer af, da's knap bij de Xantia 2.1Td... In afwachting van de nieuwe olie (dus weer 10w40 erin) heb ik zo'n flesje gekocht dat je bij de olie kiepert voor de klepstoters. Werkte boven verwachting goed! Na drie keer naar mijn werk was het geratel weg. | |
GrunnigsTrots | donderdag 16 augustus 2012 @ 17:49 |
godver, dacht net ff dat ik in 1400 kg runaway steel zat ![]() rij net hier voor de deur weg, wil afremmen voor de bocht, helemaal niks! na beetje pompen gelukkig wel weer, maar heb er gister nog een liter lhm ingegooid. gelukkig is volgende week de monteur weer terug van vakantie ![]() | |
2cv | donderdag 16 augustus 2012 @ 19:20 |
Was je Xant wel omhoog gekomen of dat ook nog niet ? | |
GrunnigsTrots | donderdag 16 augustus 2012 @ 19:32 |
ja, maar wel met tegenzin. | |
2cv | donderdag 16 augustus 2012 @ 20:01 |
Ga je systeem eens spoelen. En snel. | |
GrunnigsTrots | donderdag 16 augustus 2012 @ 20:25 |
ja, dat was ik ook wel van plan ja ![]() | |
Erasmo | donderdag 4 oktober 2012 @ 10:35 |
Ik heb nu eindelijk een radio ingebouwd in de BX maar nu merk ik dat een geschakelde plus wel handig is. Iemand suggesties waar ik hem het beste vanaf kan tappen? | |
2cv | donderdag 4 oktober 2012 @ 11:10 |
Een geschakelde plus handig ? Okee ... Komt er niet zo'n geval ergens al uit je dashboard ? Want als het goed is moet dat er wel in zitten. | |
Prowl | donderdag 4 oktober 2012 @ 22:28 |
Kan dat al in een BX dan? ![]() | |
2cv | donderdag 4 oktober 2012 @ 22:32 |
Waarom zou dat niet kunnen ? | |
Erasmo | vrijdag 5 oktober 2012 @ 22:24 |
Ja, dan hoef je niet iedere keer de radio handmatig uit en aan te zetten. Volgens de handleiding zit er geen geschakelde plus draadje in en het enige wat ik er verder in de buurt zit is de ventilatie. Maar daar de stroom voor de radio aftappen is niet zo'n briljant idee. | |
2cv | zaterdag 6 oktober 2012 @ 01:27 |
Relaisje er tussen. | |
Prowl | maandag 8 oktober 2012 @ 18:48 |
[TK] Citroën 2CV origineel zwart '86 | |
Erasmo | maandag 8 oktober 2012 @ 21:51 |
Wil ik wel maar heb er al 4 ![]() | |
Prowl | vrijdag 12 oktober 2012 @ 18:41 |
http://www.citroen-forum.(...)00049/P2820/#1665350![]() ![]() Tis wel binnenkort APK tijd hè ![]() | |
Erasmo | zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:38 |
Zijn zelfs BX-en nu al spotwaardig dan? ![]() Ze rijdt nog steeds heerlijk op een klein ongemakje met de snelheidsmeter na ![]() Apart, ik kan mij niet op citroen-forum registreren omdat:
| |
Prowl | zondag 14 oktober 2012 @ 20:12 |
BX-en zijn populairder dan je denkt ![]() Gmail en hotmail adressen werken daar volgens mij niet ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Erasmo | donderdag 18 oktober 2012 @ 14:50 |
Prowl wat voor olie deed jij in de bx? 10w40 of 15w40? | |
Prowl | donderdag 18 oktober 2012 @ 16:49 |
Ik had er nog niet eens de kans voor gehad om de olie te vervangen maar ik zou er zelf 15w40 in doen 10w40 is meer voor wat modernere en gevoelige motorblokken In de Xantia gaat elke 20.000 altijd action of lidl 15w40 ![]() Komt er net zo schoon uit als het er in gaat ![]() Hoeveel km heb je inmiddels al bij de BX bijgeschreven? ![]() | |
GrunnigsTrots | donderdag 18 oktober 2012 @ 18:23 |
die nieuwe reclame voor de C3 ![]() | |
Erasmo | vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:08 |
Ik lees op Citroënforum verschillende verhalen, maar ik denk dat ik voor de 15W40 ga. Ongeveer 10.000, ongeveer want ik heb nog steeds geen nieuwe kilometertellerkabel gevonden ![]() | |
2cv | vrijdag 19 oktober 2012 @ 21:48 |
Ben je lid van de BX-club ? | |
Erasmo | vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:03 |
Neen. | |
AdoraBelle | vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:09 |
Zijn er hier ook mensen die de 24ste naar Abbenes gaan? | |
Prowl | vrijdag 26 oktober 2012 @ 09:16 |
Die kabeltjes zijn zo duur toch niet? Hoe staat het met de nieuwe APK, ben benieuwd ![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:03 |
Niemand Xantia ruilen tegen een BX? Erasmo? | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:05 |
ruilen tegen een kratje bier? ![]() | |
2cv | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:05 |
Wat voor motor zit er in ? | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:05 |
Ik drink geen kattepis ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:06 |
flesje whiskey dan? ![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:06 |
[TK] 2x Citroen Xantia Break 1.8i 16V LPG-G3 Airco En ja dat past met aanpassingen in een BX ![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07 |
50 flessen | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:08 |
zoveel passen er niet in m'n kofferbak ![]() | |
AdoraBelle | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:09 |
Ik heb nog wel een glaasje benzine voor je ![]() | |
AdoraBelle | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:10 |
Koop je deze gewoon: [TK] 2x Citroen Xantia Break 1.8i 16V LPG-G3 Airco Dan past het met gemak ![]()
| |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:11 |
daar probeer ik ze juist voor te ruilen ![]() stiekem mis ik m'n xantia wel ![]() ![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:12 |
Renault, rijd fijn het zo achterop een sleepwagen ![]() | |
2cv | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:12 |
Ik heb even iemand getipt. | |
AdoraBelle | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:14 |
Je bedoelt: ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:14 |
tot nu toe nog geen last van gehad ![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:15 |
Wat niet is kan nog komen.... ![]() | |
2cv | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:16 |
Nee, dan had ik het topic genote. | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:16 |
hoor ik de hele week al, maar eentje uit 99' zal toch heus wel meevallen lijkt me | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:16 |
2cv gaat iemand laten omleggen ![]() | |
Prowl | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:19 |
De laguna (2000) van mn schoonvader heeft meer onkosten gehad dan dat de aanschafprijs was van dat geld had ie een nieuwe auto kunnen kopen ![]() | |
GrunnigsTrots | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:21 |
ach, als ie echt irritant begint te worden dan ruil ik hem gewoon voor een andere ![]() zat namelijk te twijfelen tussen een audi,alfa en deze en weet nog niet zeker of ik de goeie keus heb gemaakt ![]() | |
Erasmo | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:27 |
Moet ik er wel eerst eentje vinden ![]() En nee ben niet zo van de breaks ![]() | |
AdoraBelle | dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:33 |
Dan tip je een moderator ![]() ![]() | |
Prowl | zaterdag 10 november 2012 @ 18:36 |
1x Xantia weg, BX 14RE erbij | |
2cv | zaterdag 10 november 2012 @ 18:38 |
![]() ![]() ![]() | |
Prowl | zaterdag 10 november 2012 @ 18:42 |
Blauwe Xantia word gesloopt aangezien niemand interesse heeft ![]() Nu op zoek naar een BX Break TZI in Gris Graphite ![]() | |
Erasmo | zaterdag 10 november 2012 @ 18:43 |
Pics ![]() BX hier goed leeg gereden om te kijken of ik 2x op en neer naar het werk redde, moest 60 liter in ![]() | |
Prowl | zaterdag 10 november 2012 @ 18:44 |
Ik mis em ![]() Nieuwe APK zag ik? ![]() | |
Prowl | zaterdag 10 november 2012 @ 18:45 |
FF gejat van CiFo![]() Toffe trekhaak ![]() | |
Erasmo | zaterdag 10 november 2012 @ 18:45 |
Stalker ![]() Was wel een dure ![]() | |
Prowl | zondag 11 november 2012 @ 12:04 |
![]() | |
2cv | zondag 11 november 2012 @ 21:02 |
Waarschijnlijk een beetje aan het klussen geweest zonder na afloop ook maar iets afgesteld te hebben. | |
Prowl | zondag 11 november 2012 @ 21:44 |
of gewoon het plastic palletje geknapt van de hoogte regelaar zodat ie in de hoogste stand blijft staan Typisch xantia kwaaltje ![]() | |
2cv | zondag 11 november 2012 @ 21:51 |
Kan ook ja ![]() ![]() | |
Erasmo | zondag 11 november 2012 @ 23:08 |
Net een mooie CX tegengekomen op de snelweg. Even geseind met grootlicht waarna ze antwoordde met de mistlampjes achter. Maakt gelijk je hele rit weer goed ![]() | |
Prowl | zaterdag 17 november 2012 @ 18:43 |
V&A / [TK] Citroën BX 14E 1988 Ik heb toch liever een Break ![]() | |
Popples | zaterdag 17 november 2012 @ 18:57 |
MET stuurbekrachtiging | |
Erasmo | zaterdag 17 november 2012 @ 18:57 |
Club-bx gespot:![]() | |
Prowl | zaterdag 17 november 2012 @ 19:11 |
Wel met een 1.4 motor dan? ![]() | |
2cv | zondag 18 november 2012 @ 01:17 |
Dat zit in je armen. | |
AdoraBelle | zondag 18 november 2012 @ 01:23 |
Bij vrouwen is dat meestal wat minder het geval ![]() | |
2cv | zondag 18 november 2012 @ 01:35 |
Ik heb geen enkele vrouw, inclusief jou, horen klagen over het gebrek aan stuurbekrachtiging in mijn BX. | |
Popples | zondag 18 november 2012 @ 09:02 |
Ik zou er geen problemen mee hebben maar mijn whiplash wel en na een kort ritje 3 dagen plat liggen is geen doen met 3 kids. | |
AdoraBelle | zondag 18 november 2012 @ 16:01 |
Nou als ik stapvoets rijd dan vind ik het toch best lastig om te sturen. En dat is dan met de 205 dan heb ik het nog niet eens over jouw BX ![]() | |
2cv | maandag 19 november 2012 @ 00:34 |
Dat is een heel ander verhaal ja ![]() Stuurbekrachtiging trainen dus ![]() | |
Erasmo | maandag 19 november 2012 @ 10:15 |
Een bx parkeren is best hard werken hoor ![]() Klopt het dat de kentekenverlichtin op 2 verschillende manieren vast zit? Linkerlamp zit hier met schroeven vast en rechts met een clipje. | |
Erasmo | maandag 19 november 2012 @ 19:23 |
Dafuck sinds de apk rij ik een kwart minder per tank. Nu zitten er achter wel nieuwe sloffen op maar zoveel maakt dat toch niet uit? | |
Prowl | maandag 19 november 2012 @ 19:24 |
bandjes goed op spanning? (te veel/te weinig) | |
Erasmo | maandag 19 november 2012 @ 19:46 |
Zijn goed op spanning, zie wel op de factuur dat ze met stikstof gevuld zijn. Morgen bel ik sowieso om te vragen of ze aan de carb hebben gezeten | |
Prowl | maandag 19 november 2012 @ 19:57 |
Dat kan ook, te rijk afgesteld om door de apk te komen oid en later niet terug gesteld | |
Erasmo | maandag 19 november 2012 @ 22:03 |
Want het scheelt gewoon ruim een kwart zo. Morgen eens bellen. Ik zit nog even te kijken naar die BX die je aanbiedt, ik vraag me af of die zuiniger is voor mij(80% snelweg). Zit ook te speuren naar een diesel. | |
Prowl | maandag 19 november 2012 @ 23:30 |
Een citroën is gemaakt voor 90km/u en dan zijn ze ook meestal op zn zuinigst 120 km/u zijn ze al een stuk minder zuinig Ik zit zelf nu ook over een diesel BX te twijfelen want 5.000 ~ 10.000 km maak ik toch wel per jaar maar geen 25.000 km meer om Xantia te rijden (stiekem toch wel jammer) | |
2cv | dinsdag 20 november 2012 @ 02:37 |
Andere maat ? Klopt, nu ik maximaal 100 rijd verbruik ik +/- 10-20% minder diesel. Van 1:16/1:17/1:18 naar +/- 1:20. | |
Erasmo | dinsdag 20 november 2012 @ 17:27 |
Nope zelfde maat. Aanstaande vrijdag kijken bij een diesel CX ![]() | |
2cv | dinsdag 20 november 2012 @ 17:41 |
Het zijn geweldig mooie wagens, van horen zeggen heb ik begrepen dat ze heerlijk rijden (geloof ik ook echt wel), maar ik heb één keer onder de motorkap gekeken en toen wist ik dat ik nooit zo'n ding wil, tenzij ik rentenier ben met 'teveel' geld. | |
Erasmo | dinsdag 20 november 2012 @ 18:11 |
Tsjah 2,5 liter turbo ![]() Maar hij staat er voor een klein prijsje, leuk om een half jaartje te hebben ![]() | |
2cv | dinsdag 20 november 2012 @ 18:40 |
Wil je (ook) foto's van de motorruimte maken ? | |
Prowl | woensdag 21 november 2012 @ 10:42 |
Gisteren liep er een man in het dorp die boos voor zich uit aan kijken was totdat we voorbij kwamen in de BX en er een glimlach op zijn gezicht kwam en hij bleef de auto nakijken totdat we uit het zicht waren ![]() Je ziet mensen gewoon in zichzelf praten van, heej een BX, die zie je nou nooit meer............ ![]() Met de Progress die Erasmo nu heeft was ik 2x aangesproken van dat ze het zo'n leuke auto vonden en zo zeldzaam waren geworden | |
2cv | woensdag 21 november 2012 @ 13:29 |
Heb ik nooit ![]() | |
Erasmo | maandag 26 november 2012 @ 18:48 |
Mijn auto staat voor de deur dus ik zie er altijd mensen ook even wat langer naar kijken ![]() Heb de CX laten staan, hij zag er te goed uit voor een auto van duizend euro. | |
Erasmo | maandag 26 november 2012 @ 19:35 |
Ben trouwens aan het zoeken naar stallingsruimte, in Duitsland ![]() | |
Prowl | maandag 26 november 2012 @ 19:46 |
Gisteren in een café bonsde er iemand keihard op de ramen toe in in wou stappen met een 14.gif en zoiets van "omhoog met die wagen"![]() | |
Erasmo | maandag 26 november 2012 @ 19:59 |
Ruim café als je er kan parkeren ![]() | |
Prowl | zaterdag 15 december 2012 @ 18:32 |
Leuke oprit hier straks: DS Blanc Meije CX Blanc Meije BX Blanc Meije ![]() | |
2cv | zaterdag 15 december 2012 @ 18:57 |
Wie ? | |
Erasmo | zaterdag 15 december 2012 @ 19:21 |
Koop er een AX bij, puur omdat je dan een ABC rijdt ![]() | |
Fiorano | zaterdag 15 december 2012 @ 19:42 |
Iemand enig idee of dit soort kapjes:![]() ook op standaard Xsara stalenvelgen passen? Ben 1 vd 4 wieldoppen verloren en vind het zo debiel om rond te rijden met 3 wieldoppen.... | |
Popples | zaterdag 15 december 2012 @ 19:58 |
![]() ik heb hier nu 2x BX en 1x Xantia staan en mijn DS staat bij mijn ouders en vrijdag komt de CX ![]() | |
Prowl | vrijdag 21 december 2012 @ 19:32 |
CX met oliebollen ![]() Vorige baasje d8 dat dit zo hoorde Ik moest gelijk weer denken aan de eerste maanden in mn Xantia ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Prowl op 21-12-2012 23:25:31 ] | |
Chuck-N0rr1s | vrijdag 21 december 2012 @ 22:57 |
nog meer citrofielen hier ![]() | |
Erasmo | zaterdag 19 januari 2013 @ 15:20 |
Bixie heeft het niet zo op de winter, ergens klinkt een V-snaar bij lage toeren alsof er een nestje kittens tussen zit en de lucht uit de blowers is niet meer dan lauwwarm ![]() | |
2cv | zondag 20 januari 2013 @ 02:41 |
Check je thermostaat, ontlucht je systeem, check je kachelkraan, check of de draaiknop niet doordraait. | |
Erasmo | zondag 20 januari 2013 @ 10:45 |
Volgende week rijd ik hem naar binnen bij de sleutelplaats. De temperatuurdraaiknop is al een tijdje geleden afgebroken ![]() | |
Prowl | zondag 20 januari 2013 @ 10:47 |
![]() | |
Erasmo | zondag 20 januari 2013 @ 11:22 |
Ik kreeg hem niet ver genoeg in het rood ![]() ![]() Maar ik heb hem nog hoor, beetje 2-componentenlijm er tussen en hij zal weer dienst doen. | |
AdoraBelle | zondag 20 januari 2013 @ 11:39 |
Die had een zakje beschimmelde oliebollen onder de motorkap liggen? Of had die speciaal z'n CX omgebouwd naar olievering? | |
Prowl | zondag 20 januari 2013 @ 12:32 |
Kachelkraan die vastzit is een standaard probleem bij type 2/3 ![]() Die draaiknoppen was geen goed idee van Citroën Veerbol membraan kaduuk = oliebol omdat er geen lucht meer bij zit en niet meer fatsoenlijk veert ![]() Stuiterbak BMW mode ![]() | |
Erasmo | zondag 20 januari 2013 @ 12:33 |
Type 1 had toch nog van die schuifjes? Waar zit die kachelkraan eigenlijk? M'n Haynes is nog onderweg ![]() | |
Prowl | zondag 20 januari 2013 @ 12:38 |
Type 1 heeft idd schuifjes en de Xantia heeft zo ook weer, zal wel een reden hebben.......... Meestal zijn de kabeltjes/hendeltjes stroef/lam of zit er troep in de kraan maar wat wil je ook na 20 jaar Kachelkraan zit links bij de voeten van de bijrijder achter het dashboard kastje verstopt | |
AdoraBelle | zondag 20 januari 2013 @ 17:35 |
Ah zo. Ik zie ook dat ik een andere Citroën in gedachten had dan een CX ![]() | |
2cv | zondag 20 januari 2013 @ 23:02 |
Bovenste en onderste dashboardkastje er uit halen en aan de kachelknop draaien, dan zie je het wel. | |
Prowl | donderdag 24 januari 2013 @ 15:27 |
Wat een heerlijk geluid heeft zo'n tandwielen CX diesel toch ![]() Alleen is het een echte import stinkbak ![]() | |
Erasmo | maandag 4 februari 2013 @ 20:36 |
3 letters horen niet op een CX ![]() Zo kan eindelijk weer sleutelen aan de BX ![]() Net even naar het onderste handschoenenkastje gekeken, klopt het dat ie maar met twee schroeven vastzit? | |
Kadooosh | woensdag 6 februari 2013 @ 11:43 |
Zou vanmiddag naar België gaan om shag te halen(¤5,50 in plaats van ¤8,10 hier ![]() Rij vanaf Amsterdam richting Antwerpen en weer terug. | |
Erasmo | woensdag 6 februari 2013 @ 20:41 |
Wut? | |
Prowl | woensdag 6 februari 2013 @ 21:02 |
![]() | |
Erasmo | woensdag 6 februari 2013 @ 21:08 |
Oh Prowl de speakers doen het trouwens prima, echter ik heb de kroonsteentjes toch maar vervangen door soldeer ![]() | |
Prowl | donderdag 7 februari 2013 @ 00:19 |
Die kwamen uit de achterdeur van mn blauwe Xantia ![]() | |
Garbageman | donderdag 7 februari 2013 @ 05:43 |
Mijn Xantia 2.1Td heeft een revisie van de dieselpomp gehad. 650 euro (auww) Maar het ding rijdt weer lekker ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Garbageman op 07-02-2013 10:08:27 ] | |
Prowl | donderdag 7 februari 2013 @ 09:43 |
Ik mis mijn Xantia's ![]() | |
2cv | donderdag 7 februari 2013 @ 17:58 |
Nope. Zit vast met 4 (2 boven,2 onder) + nog 2 om een plaatje (de bodem) vast te houden. Ik moet er bij zeggen dat ik het niet 100% meer weet ... | |
Prowl | donderdag 14 februari 2013 @ 14:19 |
http://www.marktplaats.nl(...)1-8i-16v-pallas.html![]() ![]() | |
Erasmo | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:06 |
Is dat niet een van jouw oude dames? | |
Erasmo | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:07 |
Oh en door 2CV ben ik de hele avond al op zoek naar loadrunners ![]() | |
2cv | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:10 |
![]() Drop je ff een link als je iets geschikts tegen komt ? | |
Erasmo | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:17 |
Nee want dan snaai jij hem voor mijn neus weg ![]() Bouw hem een beetje uit en je eend kan achterin ![]() | |
2cv | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:41 |
Goed idee. Maar als jij het apparaat afkeurt mag je hier het linkje wel plaatsen hoor ![]() | |
Mehari | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:46 |
Ik zit een beetje op fok rond te kijken, kom ik dit topic tegen. Hier kan ik ook een beetje BX meekletsen, heb sinds 1996 een BX14RE van 1988. Naast dan nog 2 eenden en een Mehari. Hoewel eigenlijk 1 eend bedoeld is voor mijn dochter. | |
2cv | zaterdag 2 maart 2013 @ 22:50 |
Dan weet ik nu wie je bent ![]() | |
Mehari | zaterdag 2 maart 2013 @ 23:04 |
Ik zit al even bij chinese telefoons en tablets te reageren maar deze vandaag pas gevonden. | |
2cv | zaterdag 2 maart 2013 @ 23:23 |
![]() | |
Prowl | zaterdag 2 maart 2013 @ 23:56 |
Zal wel iets in DIG zijn Heb wel een zelfde kleur berline gehad Dit is toch wel de ultieme Xantia voor mij ![]() Beter dan de huidige CX waar de achterbak al vol zit met 1 kinderwagen ![]() | |
Erasmo | zondag 3 maart 2013 @ 09:30 |
Welkom, nog wat beeldmateriaal van je vloot? ![]() Zag hier laatst nog een XM break staan, is dat niet wat voor jou? | |
Prowl | zondag 3 maart 2013 @ 09:41 |
Helaasch, met alle belangrijke winkels nu op loopafstand is het geld weg gooien aan wegenbelasting en verzekering omdat we al zeker 50% minder kilometers maken Ik zou wel willen maar van die 100,= p/m die ik nu bespaar kan ik nu ook een hoop andere leuke dingen doen ![]() Klikje ![]() | |
Mehari | zondag 3 maart 2013 @ 10:23 |
Deze 3 heb ik nu het langst. ![]() Mehari vanaf juni 1980, 18PK vanaf januari 1979, BX van sept 1996. Deze is de meest recente toevoeging, rijdend sinds april vorig jaar. ![]() | |
Prowl | zondag 3 maart 2013 @ 18:34 |
Toffe kleurtjes ![]() Ik kom niet verder dan wit ![]() | |
Erasmo | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:14 |
Een liefhebber van het eerste uur ![]()
| |
Prowl | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:23 |
| |
Erasmo | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:24 |
| |
Prowl | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:24 |
| |
Erasmo | vrijdag 8 maart 2013 @ 11:25 |
Oude natuurlijk ![]() | |
Popples | vrijdag 8 maart 2013 @ 13:05 |
die staan hier bij de buren 3 of 4 in de garage ![]() | |
2cv | vrijdag 8 maart 2013 @ 19:26 |
Met enig laswerk past er een 2cv-motor (602cc) in een Fiat 500 naar het schijnt. | |
Mehari | zondag 10 maart 2013 @ 10:43 |
Ik heb dat al een keer gezien met een Visa 2 cilinder er in. Volgens de Duitse bestuurder reed het aanmerkelijk veel beter dan de originele motor. De wielophanging en remmen waren aan gepast want volgens deze bestuurder werden snelheden tot behoorlijk boven de 120 gehaald. | |
Erasmo | donderdag 14 maart 2013 @ 22:33 |
DS gekocht ![]() | |
Prowl | donderdag 14 maart 2013 @ 22:34 |
![]() | |
2cv | donderdag 14 maart 2013 @ 22:50 |
Gaaf ! Gefeliciteerd ! Hoe goed/slecht is het ding ? | |
Erasmo | donderdag 14 maart 2013 @ 22:52 |
Pallas, staat een jaar stil, beetje dof, onder de kippenstront, moet nieuwe startmotor op, lhm-leidingen zijn vervangen. Beeldmateriaal komt later. | |
2cv | donderdag 14 maart 2013 @ 23:02 |
Hoe is de bodem/de dorpels ? Geen (grote) roestschade ? Ik ken de specefieke roestpunten van de DS helaas (gelukkig ? ![]() Een rondje bollen vullen zal geen kwaad kunnen en even kijken hoe oud de banden zijn ook niet. | |
Erasmo | maandag 18 maart 2013 @ 21:12 |
Paar cosmetische plekjes maar niks ergs:![]() Ik krijg haar in apk-waardige staat mee zo. | |
2cv | maandag 18 maart 2013 @ 21:45 |
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaffffffffffffffffffffffffffff ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mooie kleur ook. | |
GeneraalOnbenul | dinsdag 19 maart 2013 @ 14:48 |
Wauw! | |
Erasmo | dinsdag 19 maart 2013 @ 22:40 |
Thanks ze is een beetje dofjes maar dat valt met een potje Commandant wel op te lossen. Voor de rest gewoon lekker rustig weer mooi maken en genieten. | |
Sjoegerd | woensdag 20 maart 2013 @ 13:14 |
En dan zie je een gele CX Renard rijden ![]() | |
Prowl | woensdag 20 maart 2013 @ 13:37 |
Als ik naar buiten kijk zie ik een vaal/vuil witte CX ![]() | |
Popples | woensdag 20 maart 2013 @ 17:55 |
mooie DS! ![]() | |
2cv | woensdag 20 maart 2013 @ 18:01 |
Renard had een ambulance-BX van EXACT het type dat ik ook wil. Had ... | |
Sjoegerd | woensdag 20 maart 2013 @ 19:50 |
Je vind m nog wel 2cv! ![]() | |
2cv | woensdag 20 maart 2013 @ 19:50 |
![]() | |
Sjoegerd | woensdag 20 maart 2013 @ 19:57 |
Zo ben ik aan het kijken of ik een AX 1.5d kan vinden hier in Nederland. Weet niet of ik er één wil maar ze zijn toch niet te vinden. | |
2cv | woensdag 20 maart 2013 @ 20:07 |
Waarom ben je dan op zoek ? ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 20 maart 2013 @ 20:11 |
Kweet niet, misschien stiekem toch een verlangen naar een knikkerhok ![]() | |
Prowl | woensdag 20 maart 2013 @ 20:11 |
Ben er al genoeg tegengekomen voor weinig, meestal worden ze toch niet verkocht dus is het een enkeltje sloop ![]() ![]() Autohandelaren willen niet lang met zon ding blijven zitten | |
Sjoegerd | woensdag 20 maart 2013 @ 20:13 |
Zonde, zijn namelijk goedkope blikjes waar goed aan te sleutelen is volgens mij. Iig wel bij mijn 1.1 | |
Prowl | woensdag 20 maart 2013 @ 20:15 |
Tja, een saxo is beter verkoopbaar en zelfs die gaan al met massa naar de sloper ![]() | |
Sjoegerd | woensdag 20 maart 2013 @ 20:17 |
Vind een AX er alleen leuker uitzien. Qua luxe en comfort is een Saxo natuurlijk fijner. En ja, je vind ze genoeg op de sloop. | |
Woods | donderdag 21 maart 2013 @ 10:54 |
We rijden zelf geringe tijd een Xantia 1.6 en qua comfort bevalt me deze erg. Het voordeel is dat Xantia's voor lage prijzen tweedehands worden aangeboden en ik naast de Xantia die we al hebben zelf als ik me eigen roze papiertje wil halen eenzelfde wil hebben. Hoe is jullie ervaringen met de Xantia? | |
Prowl | donderdag 21 maart 2013 @ 11:48 |
Een betere zweefteef bestaat er niet ![]() | |
Erasmo | donderdag 21 maart 2013 @ 20:08 |
XM is ook leuk zweven met zijn zes miljoen bollen ![]() V-snaar van de BX is extra opgespannen, was een leuk klusje om uit te zoeken ![]() | |
Erasmo | maandag 8 april 2013 @ 13:20 |
Zijn er toevallig nog BX-eigenaren die een zonneklepmiddengedeelte, dat ding met die klemmetjes/haakjes over hebben? Hier is een van de schroefgaten afgebroken ![]() | |
Prowl | maandag 8 april 2013 @ 14:46 |
Ik heb die wel maar geen idee waar, ik zal zo eens kijken of die van de Xantia t zelfde is | |
Erasmo | maandag 8 april 2013 @ 16:41 |
Graag want die dingen zijn lastig te vinden. Die kant was al eerder gelijmd kwam ik achter toen ik hem loshaalde ![]() | |
2cv | maandag 8 april 2013 @ 19:56 |
Ik wil wel kijken wat ik voor je kan regelen. Als je er geld voor over hebt (los van verzendkosten) kan ik het eens via de club vragen. | |
Erasmo | dinsdag 9 april 2013 @ 07:29 |
Ik heb er wel een paar duiten voor over mits redelijk. | |
2cv | dinsdag 9 april 2013 @ 13:32 |
Heb je ook een kleurvoorkeur ? | |
Erasmo | dinsdag 9 april 2013 @ 14:31 |
Grijs. | |
2cv | woensdag 10 april 2013 @ 01:05 |
Ff kijken wat ik voor je kan regelen. Morgen moet ik een auto slopen, wellicht zit daar toevallig een goede in. En anders kijk ik ff verder. | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2013 @ 14:30 |
Hallon Waterballon ![]() Is een BX nou écht zo`n rampen bak als er overal gezegd word? Lijkt mij een hééééérlijke auto ondanks dat hij naar het schijnt wat kwaaltjes heeft (Voor onderhoud kan ik elke maand wel redelijk wat aan de kant leggen.. dus dat is het probleem niet) | |
Prowl | woensdag 10 april 2013 @ 14:51 |
Valt best mee, betrouwbaar is wat anders ![]() Een Xantia is betrouwbaarder en rijd een stuk degelijker | |
#ANONIEM | woensdag 10 april 2013 @ 14:52 |
Ja.. maar een Xantia is niet zo`n unieke bak als een BX ![]() Maar niet betrouwbaar?.. vertel.. | |
Prowl | woensdag 10 april 2013 @ 15:04 |
Tja als je zelf niet aan een auto kan sleutelen niet aan een BX beginnen Op simpele dingetjes kan je portemonnee leeg lopen bij een garage maar dat is eigenlijk wel bij elke auto Wat ik gemerkt heb aan alle BX-en die ik gehad heb is dat ze allemaal hun eigen karakter hebben qua vering maar dat krijg je nou eenmaal met 20+ jaar ![]() | |
Erasmo | woensdag 10 april 2013 @ 23:57 |
Ben benieuwd ![]() | |
2cv | donderdag 11 april 2013 @ 02:18 |
![]() Ohja, dat zou ik doen ![]() | |
Erasmo | donderdag 11 april 2013 @ 02:30 |
Het dopje zit er weer op vastgelijmd maar het is een kwestie van tijd voor ie het weer begeeft ![]() |