Jep papieren etc. Maar toen ze dat vroeg aan haar werkgever of ze iets moest laten zien zeiden ze van niet. Maar hoe kunnen ze dan beweren dat het cosmetisch is?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Ze heeft er vast een bewijs van dat het een ingreep om medische reden is?
De vraag is of ze dan doorbetaald krijgt.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:40 schreef Felixa het volgende:
De reden maakt niet uit; het gaat er niet zo zeer om dat je ziek bent, maar om het feit dat je arbeidsongeschikt bent. De reden hoeft je werkgever helemaal niet te weten.
Ik heb zelf ooit deze vraag gesteld aan de arbodienst toen ik mijn ogen wilde laten laseren (in principe ook een cosmetische ingreep) en kreeg toen dit antwoord.
^^ Dat. Vooraf ziekmelden is dus hooguit een gunst richting werkgever, als werkgever dat blijkbaar niet kan waarderen gewoon ziekmelden op de dag zelf.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:40 schreef Felixa het volgende:
De reden hoeft je werkgever helemaal niet te weten.
Natuurlijk.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:42 schreef Omdatkip. het volgende:
[..]
De vraag is of ze dan doorbetaald krijgt.
Ja en ze was nog aardig geweest om het 3/4 weken van te voren aan te geven zodat ze haar niet inroosteren. Volgens mij hebben hun geen poot om op te staan.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Felixa het volgende:
Normale procedure is als volgt: op de eerste arbeidsongeschiktheidsdag belt zij de werkgever. Reden voor de arbeidsongeschiktheid hoeft ze niet op te geven. De werkgever meldt dit bij de arbodienst. Arbodienst neemt contact met haar op en tegen de arbo-arts vertelt ze de reden van haar arbeidsongeschiktheid en hoe lang ze denkt dat het gaat duren.
De arbodienst koppelt dit terug aan de werkgever, zonder de reden te melden maar wel hoe lang het circa gaat duren.
Dat klopt, maar de realiteit is dat je als je bij een supermarkt voor zoiets te hard op je strepen gaat staan je bij voorbaat weet dat je contract niet verlengd wordt. Lijkt me toch een factor om mee te nemen in je afweging, triest maar waar.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Omdatkip. het volgende:
[..]
Ja en ze was nog aardig geweest om het 3/4 weken van te voren aan te geven zodat ze haar niet inroosteren. Volgens mij hebben hun geen poot om op te staan.
Verkeerde topic?quote:Op zondag 22 juli 2012 20:52 schreef DroogDok het volgende:
Misschien moet je iemand versieren buiten het uitgaan om?
Dit.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:55 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat klopt, maar de realiteit is dat je als je bij een supermarkt voor zoiets te hard op je strepen gaat staan je bij voorbaat weet dat je contract niet verlengd wordt. Lijkt me toch een factor om mee te nemen in je afweging, triest maar waar.
Nee hoor, dat MOET helemaal niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar je moet wel rechtsbijstandsverzekering hebben OF zelf een (dure) advocaat in de arm nemen om je gelijk te halen.
Heddegij het topic wel gelezen he troll?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ze is niet ziek. Dus GEEN ziekteverzuim. Klaar.
Ja en het is gewoon een cosmetische ingreep.quote:Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Heddegij het topic wel gelezen he troll?
Wat begrijp je niet aan "ingreep om medische redenen" ?quote:Op zondag 22 juli 2012 22:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ja en het is gewoon een cosmetische ingreep.
TS' zus heeft al vrij gevraagd, dus het zijn VRIJE DAGEN. Geen ziektedagen.
quote:Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Dan komt er (na grofweg anderhalve maand) zo'n 50% bij. Maar je moet wel rechtsbijstandsverzekering hebben OF zelf een (dure) advocaat in de arm nemen om je gelijk te halen.
In geval van een cosmetische ingreep is het anders dan wanneer er een medische noodzaak is. Cosmetisch houdt namelijk in dat het een keuze is van de werknemer, en dus de arbeidsongeschiktheid bewust heeft veroorzaakt (zonder medische noodzaak). Is wel wat jurisprudentie over te vindenquote:Op zondag 22 juli 2012 20:40 schreef Felixa het volgende:
De reden maakt niet uit; het gaat er niet zo zeer om dat je ziek bent, maar om het feit dat je arbeidsongeschikt bent. De reden hoeft je werkgever helemaal niet te weten.
Ik heb zelf ooit deze vraag gesteld aan de arbodienst toen ik mijn ogen wilde laten laseren (in principe ook een cosmetische ingreep) en kreeg toen dit antwoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |