abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114541783
Hallo,

Het verhaal is als volgt. Mijn zusje werkt bij de Albert Heijn en heeft een 9 uren contract.
Als zij zich ziekmeldt moet zij gewoon uitbetaald krijgen.
Ze gaat binnenkort om medische redenen een borstverkleining doen, dit wordt ook vergoed door de verzekering.
Vrij vragen bij de AH is al gelukt, maar ze willen haar niet doorbetalen. Want ja het is een cosmetische ingreep volgens hun en ja ze moet dan maar haar vakantiedagen gebruiken.
Dit kunnen ze toch helemaal niet doen?

Heeft iemand hier verstand van?

Dankje.
Niggah niggah niggah niggah niggah niggah..
They hatin cuz our dicks are biggah.
pi_114541951
Ze heeft er vast een bewijs van dat het een ingreep om medische reden is?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114542117
De reden maakt niet uit; het gaat er niet zo zeer om dat je ziek bent, maar om het feit dat je arbeidsongeschikt bent. De reden hoeft je werkgever helemaal niet te weten.
Ik heb zelf ooit deze vraag gesteld aan de arbodienst toen ik mijn ogen wilde laten laseren (in principe ook een cosmetische ingreep) en kreeg toen dit antwoord.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_114542159
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:36 schreef spijkerbroek het volgende:
Ze heeft er vast een bewijs van dat het een ingreep om medische reden is?
Jep papieren etc. Maar toen ze dat vroeg aan haar werkgever of ze iets moest laten zien zeiden ze van niet. Maar hoe kunnen ze dan beweren dat het cosmetisch is?
pi_114542181
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:40 schreef Felixa het volgende:
De reden maakt niet uit; het gaat er niet zo zeer om dat je ziek bent, maar om het feit dat je arbeidsongeschikt bent. De reden hoeft je werkgever helemaal niet te weten.
Ik heb zelf ooit deze vraag gesteld aan de arbodienst toen ik mijn ogen wilde laten laseren (in principe ook een cosmetische ingreep) en kreeg toen dit antwoord.
De vraag is of ze dan doorbetaald krijgt.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:43:04 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114542240
quote:
De reden hoeft je werkgever helemaal niet te weten.
^^ Dat. Vooraf ziekmelden is dus hooguit een gunst richting werkgever, als werkgever dat blijkbaar niet kan waarderen gewoon ziekmelden op de dag zelf.
En bij weigeren te betalen? Dan komt er (na grofweg anderhalve maand) zo'n 50% bij. Maar je moet wel rechtsbijstandsverzekering hebben OF zelf een (dure) advocaat in de arm nemen om je gelijk te halen.
censuur :O
pi_114542294
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:42 schreef Omdatkip. het volgende:

[..]

De vraag is of ze dan doorbetaald krijgt.
Natuurlijk.
pi_114542414
Normale procedure is als volgt: op de eerste arbeidsongeschiktheidsdag belt zij de werkgever. Reden voor de arbeidsongeschiktheid hoeft ze niet op te geven. De werkgever meldt dit bij de arbodienst. Arbodienst neemt contact met haar op en tegen de arbo-arts vertelt ze de reden van haar arbeidsongeschiktheid en hoe lang ze denkt dat het gaat duren.
De arbodienst koppelt dit terug aan de werkgever, zonder de reden te melden maar wel hoe lang het circa gaat duren.
pi_114542464
Staat er niet iets in de CAO over bijvoorbeeld verlof hiervoor?
pi_114542468
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:47 schreef Felixa het volgende:
Normale procedure is als volgt: op de eerste arbeidsongeschiktheidsdag belt zij de werkgever. Reden voor de arbeidsongeschiktheid hoeft ze niet op te geven. De werkgever meldt dit bij de arbodienst. Arbodienst neemt contact met haar op en tegen de arbo-arts vertelt ze de reden van haar arbeidsongeschiktheid en hoe lang ze denkt dat het gaat duren.
De arbodienst koppelt dit terug aan de werkgever, zonder de reden te melden maar wel hoe lang het circa gaat duren.
Ja en ze was nog aardig geweest om het 3/4 weken van te voren aan te geven zodat ze haar niet inroosteren. Volgens mij hebben hun geen poot om op te staan.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:52:49 #11
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114542672
Misschien moet je iemand versieren buiten het uitgaan om?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114542775
Zelfs een sterilisatie is reden om doorbetaling te verwachten (zie jurisprudentie). In dit geval dus ook....de reden voor de ziekte is in beginsel niet relevant.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_114542823
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:48 schreef Omdatkip. het volgende:

[..]

Ja en ze was nog aardig geweest om het 3/4 weken van te voren aan te geven zodat ze haar niet inroosteren. Volgens mij hebben hun geen poot om op te staan.
Dat klopt, maar de realiteit is dat je als je bij een supermarkt voor zoiets te hard op je strepen gaat staan je bij voorbaat weet dat je contract niet verlengd wordt. Lijkt me toch een factor om mee te nemen in je afweging, triest maar waar.
  zondag 22 juli 2012 @ 20:59:56 #14
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_114543008
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:52 schreef DroogDok het volgende:
Misschien moet je iemand versieren buiten het uitgaan om?
Verkeerde topic?
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
  zondag 22 juli 2012 @ 21:27:22 #15
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_114544264
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:55 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Dat klopt, maar de realiteit is dat je als je bij een supermarkt voor zoiets te hard op je strepen gaat staan je bij voorbaat weet dat je contract niet verlengd wordt. Lijkt me toch een factor om mee te nemen in je afweging, triest maar waar.
Dit.

Je hebt (natuurlijk) recht op doorbetaald ziekteverzuim maar de vraag is wat je ermee opschiet om het ook te gaan 'eisen'.

Wat je zusje het beste zou kunnen doen, als ze de ziekmelding-van-tevoren niet accepteren, is zich ziekmelden op de dag zelf. De AH schakelt dan een of andere arbo-instantie in, die niets anders kunnen concluderen dan dat de ziekmelding terecht is en dus zou AH moeten uitbetalen.

Daarna zijn er globaal 3 opties:
- Ze betalen inderdaad, ze gaat na de hersteltijd weer aan het werk en daarmee is het verder klaar
- Ze betalen inderdaad, ze gaat na de hersteltijd weer aan het werk en na afloop van het huidige contract staat ze buiten
- Ze betalen niet, en dan moet je je geld gaan halen. Ze zal het uiteindelijk wel krijgen want je staat in je recht, maar je kunt ook meteen op zoek naar ander werk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 22 juli 2012 @ 21:37:55 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_114544756
Wat staat er in haar verzuimreglement hierover?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_114545960
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar je moet wel rechtsbijstandsverzekering hebben OF zelf een (dure) advocaat in de arm nemen om je gelijk te halen.
Nee hoor, dat MOET helemaal niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114546850
Ze is niet ziek. Dus GEEN ziekteverzuim. Klaar.
5 Ferrari's op videoband!
pi_114547089
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ze is niet ziek. Dus GEEN ziekteverzuim. Klaar.
Heddegij het topic wel gelezen he troll?
pi_114547690
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Heddegij het topic wel gelezen he troll?
Ja en het is gewoon een cosmetische ingreep.
TS' zus heeft al vrij gevraagd, dus het zijn VRIJE DAGEN. Geen ziektedagen.
pi_114547818
Ze heeft slechts een 9 uurscontract, zal wel krap bij kas zitten, en wil zo toch nog geld ontvangen. Profiteren heet dat in mijn stad.
pi_114548052
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:42 schreef Ferrari_Tape het volgende:

[..]

Ja en het is gewoon een cosmetische ingreep.
TS' zus heeft al vrij gevraagd, dus het zijn VRIJE DAGEN. Geen ziektedagen.
Wat begrijp je niet aan "ingreep om medische redenen" ?
  zondag 22 juli 2012 @ 23:40:02 #23
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114550611
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Dan komt er (na grofweg anderhalve maand) zo'n 50% bij. Maar je moet wel rechtsbijstandsverzekering hebben OF zelf een (dure) advocaat in de arm nemen om je gelijk te halen.
:N
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  maandag 23 juli 2012 @ 08:33:30 #24
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_114557126
quote:
In geval van een cosmetische ingreep is het anders dan wanneer er een medische noodzaak is. Cosmetisch houdt namelijk in dat het een keuze is van de werknemer, en dus de arbeidsongeschiktheid bewust heeft veroorzaakt (zonder medische noodzaak). Is wel wat jurisprudentie over te vinden :Y

In dit geval overigens niet aan de orde, op de OP gebaseerd.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_114581584
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee hoor, dat MOET helemaal niet.
Klopt; arbeidszaken zijn sector kanton.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')