abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114548231
Whiting zei vorig jaar al dat zoiets kon gebeuren :)

http://www.f1fanatic.co.u(...)pass-leader-whiting/
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 22 juli 2012 @ 22:57:00 #202
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_114548387
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou moet je je eigen gedrag niet projecten op mij. Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de regels niet voor hem gelden, en wanneer hij weer eens choket. Ik doe niet alsof hij minder snel is dan hij is of dat hij niet in de regen kan rijden of zo ondanks dat ik hem niet mag. Dat is iets voor een ander type F1-kijker.

Maar hij doet het gewoon wéér. Wanneer was de laatste keer dat een coureur die op een rondje was gezet in de weg ging zitten bij de strijd om plek 1? En nu doen de Hamiltonfans alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Sneu is het.
Ten eerste doet hij niet alsof de regels niet voor hem gelden. Volgens de regels mag een gelapte coureur namelijk inhalen. Daarnaast heeft hij geen straf gekregen van de stewards. Dus wat zou hij dan fout gedaan moeten hebben? Als hij had gechocked, dan had hij wel een straf gekregen.

Ten tweede, hoezo in de weg zitten? Hij ging er clean voorbij. Met die actie heeft Vettel nog niet eens een tiende verloren. Waar hij wel tijd mee verloor was het kinderlijke handjes uit de cockpit steken daarna. Hij haalt zichzelf uit de concentratie. Daarnaast reed Vettel nog niet bepaald Alonso voorbij. Als hij slim was geweest had hij proberen te proviteren van DRS op Hamilton om zo dichterbij Alonso te komen.

Doe niet zo kinderachtig en laat het voor wat het is. De FIA is het al niet met jou eens, dus wat je hier probeert te bereiken is me een raadsel. Of vind je jezelf beter dan de FIA?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_114548524
In principe kan de leider van een race natuurlijk ook gewoon de blauwe vlag krijgen. Want een blauwe vlag betekent feitelijk niets anders dan: Snellere coureur achter je, laat hem passeren.
pi_114548572
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
In principe kan de leider van een race natuurlijk ook gewoon de blauwe vlag krijgen. Want een blauwe vlag betekent feitelijk niets anders dan: Snellere coureur achter je, laat hem passeren.
Neen.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:01:41 #205
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_114548600
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Whiting zei vorig jaar al dat zoiets kon gebeuren :)

http://www.f1fanatic.co.u(...)pass-leader-whiting/
Working as intended dus, aangezien Hamilton precies onder de categorie van punt 1 valt.

Ik vind soms dat DRS ook werkt op onterechte momenten. De raceleader (of andere coureur die voorligt) kan DRS gebruiken als hij binnen 1 sec van een backmarker ligt, of een voorliggende coureur kan door twee personen tegelijk ingehaald worden, omdat ze allebei DRS hebben (terwijl de persoon op de derde plaats zonder DRS nooit voorbij de persoon op de eerste plaats zou komen, teveel afstand voor een inhaalmaneouvre zonder DRS). Maar er zijn beperkingen in het systeem en er is voor gekozen om het zo te doen, dus doen we het zo.

Ik vind Vettel een onvolwassen coureur in dit soort situaties. Wat dat betreft kan hij nog veel leren van zijn teamgenoot.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_114548650

Vingertje _O_

Waarom kreeg Rosberg dan geen straf in Bahrein? ''All the time you have to leave space!!''

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2012 23:03:59 ]
pi_114548666
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:01 schreef wimderon het volgende:

[..]

Neen.
Uitleg :).

quote:
A light blue flag, sometimes with a diagonal yellow, orange, or red stripe, informs a driver that a faster car is approaching and that the driver should move aside to allow one or more faster cars to pass. During a race, this would usually only be shown to a driver getting lapped
  zondag 22 juli 2012 @ 23:03:21 #208
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_114548687
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
Als je om grid positie vecht dan krijg je geen blauwe vlaggen. Het kan best zijn dat een ander veel sneller is dan bv. de race leader, om wat voor 'n reden dan ook, maar dan komt hij er zonder blauwe vlaggen ook wel langs.
pi_114548718
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:03 schreef twiFight het volgende:

[..]

Als je om grid positie vecht dan krijg je geen blauwe vlaggen. Het kan best zijn dat een ander veel sneller is dan bv. de race leader, om wat voor 'n reden dan ook, maar dan komt hij er zonder blauwe vlaggen ook wel langs.
Klopt, als het om positie gaat zal het niet gebeuren. Gaat het niet om positie dan mag het best gebeuren als ik de regels lees.
pi_114548741
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:02 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk m.b.t. wat een blauwe vlag betekent, maar een langzamere auto die voor een positie aan het strijden is krijgt echt geen blauwe vlag natuurlijk :)
pi_114548787
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:04 schreef Aniron het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk m.b.t. wat een blauwe vlag betekent, maar een langzamere auto die voor een positie aan het strijden is krijgt echt geen blauwe vlag natuurlijk :)
Dat klopt natuurlijk. Maar als Karthikeyan vooraan rijdt met Vettel achter hem op 1 ronde, denk ik dat Karthikeyan best een blauwe vlag kan krijgen.
Althans, volgens de regels zou dat moeten kunnen :{
pi_114548870
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:02 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

[..]

Met selectief quoten kom je er wel ja.
pi_114549113
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:06 schreef wimderon het volgende:

[..]

Met selectief quoten kom je er wel ja.
Zonder uitleg kom jij er wel :')
Ik denk dat jij tig keer zwakker staat op dit moment omdat jij geen uitleg, bron of wat dan ook geeft.
FIA F1 regs:
quote:
20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver
must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been
caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he
must allow the following driver to overtake.
Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.
  zondag 22 juli 2012 @ 23:12:20 #214
34586 kepler
No bounce, no play
pi_114549210
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nou moet je je eigen gedrag niet projecten op mij. Ik bash hem wanneer hij weer eens doet alsof de regels niet voor hem gelden, en wanneer hij weer eens choket. Ik doe niet alsof hij minder snel is dan hij is of dat hij niet in de regen kan rijden of zo ondanks dat ik hem niet mag. Dat is iets voor een ander type F1-kijker.

Maar hij doet het gewoon wéér. Wanneer was de laatste keer dat een coureur die op een rondje was gezet in de weg ging zitten bij de strijd om plek 1? En nu doen de Hamiltonfans alsof het de normaalste zaak van de wereld is? Sneu is het.
Er is geen regel die Hamilton verbied om zich te unlappen. Was hij er wel geweest dan had hij zeker een straf gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn zeg :')
The line is a dot to you!
pi_114549378
quote:
2s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:12 schreef kepler het volgende:

[..]

Er is geen regel die Hamilton verbied om zich te unlappen. Was hij er wel geweest dan had hij zeker een straf gekregen. Hoe moeilijk kan het zijn zeg :')
Hij is zelfs niet eens "under investigation" geweest. Op zich toch wel een duidelijke indicatie dat er volgens de raceleiding echt niets aan de hand was. Want ook die hebben de wuivende handjes van Vettel gezien natuurlijk. En meestal onderzoeken ze incidenten bij enige twijfel altijd wel tegenwoordig.
pi_114550304
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zonder uitleg kom jij er wel :')
Ik denk dat jij tig keer zwakker staat op dit moment omdat jij geen uitleg, bron of wat dan ook geeft.
FIA F1 regs:

[..]

Het gaat over lappen, en dat kan zowel de leider doen als een achterligger. Dus als Karthikeyan vooraan rijdt, en Vettel komt dichterbij, terwijl ie op 1 ronde staat, kan Karthikeyan gewoon een blauwe vlag krijgen.
Ja, want iemand inhalen is iemand lappen :')14.gif
  zondag 22 juli 2012 @ 23:36:05 #217
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_114550405
Jullie doen net alsof het de eerste keer ooit is dat iemand zich unlapt :D.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_114550528
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:34 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, want iemand inhalen is iemand lappen :')[ afbeelding ]
Vettel unlapt zichzelf, hij haalt niet in. :')
Ik zeg toch:
Karthikeyan ligt 1 ronde voor op Vettel, en Vettel komt dichterbij.

De enige die hier zich zeer simpel gedraagt ben jij. En dan kom je ook nog eens zonder argumenten. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier überhaupt energie in te steken.
pi_114550666
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Vettel unlapt zichzelf, hij haalt niet in. :')
Ik zeg toch:
Karthikeyan ligt 1 ronde voor op Vettel, en Vettel komt dichterbij.

De enige die hier zich zeer simpel gedraagt ben jij. En dan kom je ook nog eens zonder argumenten. Ik heb eigenlijk geen zin meer om hier überhaupt energie in te steken.
Unlappen is wel gelijk aan lappen?

Ok, dan zijn we er ^O^
  zondag 22 juli 2012 @ 23:49:21 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114551069
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:10 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Klopt niet wat jij stelt
pi_114551123
Er zit weinig verschil in, bovendien heeft Charlie Whiting al eens aangegeven dat unlappen dus best kan gebeuren, zeker met DRS.
In beide gevallen gaat het om een snellere coureur van achteren, en gaat het niet om een positie. Dus zou in feite de blauwe vlag getoond kunnen worden.

Verder staat er dat de blauwe vlag 'usually' only be shown to a driver getting lapped.
Dus gewoonlijk is dat zo, maar het zou dus ook wel bij iemand kunnen gebeuren die unlapped wordt, alleen is dat ongewoon.

quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

Klopt niet wat jij stelt
Ik wil bewijs :)
De regels zeggen namelijk niet dat een leider geen blauwe vlag kan krijgen indien er een veel snellere gelapte coureur achter hem rijdt..
Ik denk dat het theoretisch gewoon mogelijk en toegestaan is. :{
  zondag 22 juli 2012 @ 23:52:24 #222
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114551255
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:50 schreef Glijdt_licht het volgende:
Er zit weinig verschil in, bovendien heeft Charlie Whiting al eens aangegeven dat unlappen dus best kan gebeuren, zeker met DRS.
In beide gevallen gaat het om een snellere coureur van achteren, en gaat het niet om een positie. Dus zou in feite de blauwe vlag getoond kunnen worden.

Verder staat er dat de blauwe vlag 'usually' only be shown to a driver getting lapped.
Dus gewoonlijk is dat zo, maar het zou dus ook wel bij iemand kunnen gebeuren die unlapped wordt, alleen is dat ongewoon.

[..]

Ik wil bewijs :)
20.5 As soon as a car is caught by another car which is about to lap it during the race the driver
must allow the faster driver past at the first available opportunity. If the driver who has been
caught does not allow the faster driver past, waved blue flags will be shown to indicate that he
must allow the following driver to overtake.
pi_114551487
Dat is geen bewijs, die regel geeft alleen aan indien er een langzamere op achterstand geraakte coureur niet aan de kant gaat dat er blauwe vlaggen komen.
Er staat niks over een snellere op afstand geraakte coureur (vrij logisch, omdat het nauwelijks voorkomt).

Maar ook de unlappende coureur kan de snellere coureur zijn, en daarvoor is puur de blauwe vlag bedoeld, om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Een snellere coureur die ergens voorbij moet, tenzij het om een positie gaat..

Ik heb nog een unlappende coureur gevonden:
Barrichello bij Hamilton in Abu Dhabi 2011..
  maandag 23 juli 2012 @ 00:00:10 #224
131800 Tarado
capô de fusca
pi_114551713
quote:
19s.gif Op zondag 22 juli 2012 23:55 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dat is geen bewijs, die regel geeft alleen aan indien er een langzamere op achterstand geraakte coureur niet aan de kant gaat dat er blauwe vlaggen komen.
Er staat niks over een snellere op afstand geraakte coureur (vrij logisch, omdat het nauwelijks voorkomt).

Maar ook de unlappende coureur kan de snellere coureur zijn, en daarvoor is puur de blauwe vlag bedoeld, om gevaarlijke situaties te voorkomen.
Een snellere coureur die ergens voorbij moet, tenzij het om een positie gaat..
Alleen tijdens Practice wordt een blauwe vlag gezwaaid indien een andere auto met een sneller rondje bezig is. Tijdens de race kunnen alleen gelapte achterblijvers de blauwe vlag krijgen, er zijn geen andere situaties voor een blauwe vlag tijdens de race.

Zou toch ook heel vreemd zijn, ik begrijp niet waarom jij denkt dat het mogelijk is
pi_114552014
Omdat een blauwe vlag gaat om snellere coureurs. Daarom. Ik ben verer gewoon benieuwd en ga deze vraag gewoon ff aan Olav Mol twitteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')