abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114524429
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114524783
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is de werking van chamodent dan? Ik gebruik alleen dentinox maar dat breng je rechtstreeks op het tandvlees zodat het verdooft. Maar als je gewoon druppelt in de mond lijkt het effect me minder?
*gewoon nieuwsgierig*
Wij gebruiken ook chamodent. Ik laat het door een wattenstaafje absorberen en smeer het daarmee op het tandvlees. Daarna nog twee druppeltjes ofzo los in haar mond.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:35:43 #3
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114526197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is best rap, 2 tandjes al Fee..
Krijgt hij nog iets in de late fles, rijstebloem? Anders misschien zonder proberen? Of gewoon nog een half uurtje spelen na de fles?
Bedankt voor het meedenken DF :). Hij krijgt geen rijstebloem in ieder geval. Hij krijgt z'n laatste fles om 22.00 uur. Daarna slapen is geen probleem. Maar na de fles van 18.30/19.00 uur wel. Ik laat hem dan al heel lang nog spelen, tot hij echt moe is. Nouja, t is gewoon een lastig slaapje. Zal wel een faaaaaase zijn :P. Ik denk dat het allemaal vanzelf weer gaat veranderen als we hier met fruit gaan beginnen en als we de laatste fles laten vallen. We zullen zien!

Kyara wat lief dat Midas al zo veel verschillende geluidjes maakt :).

Chamodent doe ik ook altijd met een wattenstaafje op het tandvlees. Werkt prima!
pi_114528051
Kyara mijn moppie lust nog steeds geen brood met 8 maanden :D in het begin wel, toen vond ze het interessant maar nu gaat het meteen op de grond uiteraard met boter kant naar beneden :D ik geef rode appels en haal de schil er vanaf!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 22 juli 2012 @ 13:45:08 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_114528200
Oliver eet schijfjes wortel en komkommer en ontvelde tomaat
eet stronkjes broccoli, meloen en sperzieboon en paprika sabbelt hij op!
En organix goodies tomatenringetjes is van mais en tomaat en lekker snack formaat kan hij zelf eten O+

Hij kan officieel meer verdragen als zijn zus met 3 jaar oud kon *O*

Toch zijn het maar kleine mini hapjes per dag maar hij ontdekt en begint van mijn bord te pikken O+ dat ansich vind ik al helemaal tof *O* ( sommigen die het drama van oudste kennen snappen wel waarom :))

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 22-07-2012 13:50:28 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 juli 2012 @ 13:46:11 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114528222
ik heb jonagolds geprobeerd. Ook zonder schil maar ik vond ze nog wel wat zurig (vind ik zelf wel lekker, eet altijd de granny smith's maar dat zal ik hem niet aan doen....).

volgende week ook maar eens meloen proberen.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:52:44 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114538109
Boh, het is verspreid nu naar haar handjes ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zit nu dus eigenlijk bijna overal, behalve haar gezicht is nog ongeschonden... Maar wat het nou is? :? Als ik op internet lees over de 6de ziekte, dan zou ze 3 dagen hoge koorts gehad moeten hebben. Ze heeft wel koorts gehad, maar hoog? 38.2 is niet hoog toch? Bij hoge koorts denk ik aan 39+ Het jeukt niet (voor zover ik dat kan bepalen uiteraard ;) ) en ze is niet hangerig of iets dergelijks. Speelt gewoon lekker etc etc.
Morgen toch maar langs ha (alweer...)?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114538179
Niet gewoon van de warmte susie?
The way you rock'n'roll
pi_114538288
ja het ziet er inderdaad uit als warmtebultjes! Daar had ik zelf als baby ook last van namelijk.
pi_114538345
Even een vraagje aan de ervaren moeders hier. Wat heb ik allemaal nodig voor de verzorging van mijn kindje straks? Ik heb alvast 3 pakken pampers gehaald in maatje 1 en 2. Maar als ik kijk naar de verzorgingsproducten weet ik niet waar ik moet beginnen. Shampoo, douchgel of 2 in 1. Haargel of haarolie. Massage olie of bodylotion. En wat voor zalf is goed voor de billetjes? En heb ik dan iets van talkpoeder nodig? Ik zie door de bomen de bos niet meer! Heeft er iemand tips voor een starterskit :P
  zondag 22 juli 2012 @ 19:09:24 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114538666
Agossie wat naar Susie.
Ik denk ook meteen aan warmtebultjes eigenlijk.

Kwisted, ik had wasgel, shampoo, badschuim en bodylotion in huis. Haarlotion gebruik ik nu pas om zijn piekhaar vast te plakken maar was in het begin echt nog niet nodig. Haargel zou ik al helemaal mee wachten.

Talkpoeder is niet zo heel goed geloof ik. Pot sudocrem is wel handig.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:09:49 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114538686
Oh en vergeet de billendoekjes niet.
pi_114538704
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Kwisted het volgende:
Even een vraagje aan de ervaren moeders hier. Wat heb ik allemaal nodig voor de verzorging van mijn kindje straks? Ik heb alvast 3 pakken pampers gehaald in maatje 1 en 2. Maar als ik kijk naar de verzorgingsproducten weet ik niet waar ik moet beginnen. Shampoo, douchgel of 2 in 1. Haargel of haarolie. Massage olie of bodylotion. En wat voor zalf is goed voor de billetjes? En heb ik dan iets van talkpoeder nodig? Ik zie door de bomen de bos niet meer! Heeft er iemand tips voor een starterskit :P
Maat 1 heb ik 2weken gebruikt en mt 2 tot 6 weken, daarna mt 3 (mt 3 omdat die beter veel poep kon opvangen ivm hogere aansluiting bij de rug :9)

Verder shampoo, douchegel, bodylotion en olie. Vitamine k en d (als je bv wilt gaan geven) zalf voor de billen & talkpoeder heb ik nog nooit gebruikt maar we hebben sudocreme en bepanthen (handig voor het vervellen) in huis
Veeel hydrofielen is een tip :9
Haarborsteltje oid wel in huis maar gebruik ik niet
En we hebben 2 kruiken gekocht maar met 1 hadden we ons ook gered.

Oja, we hebben ook 2 verschoonkussens, 1 voor beneden & 1 boven. Beneden hebben we een commode met allemaal babyspullen, echt heel handig.
pi_114538876
Vitamine d ook als je kunstvoeding geeft ;)

Wij hadden wel twee kruiken lang nodig.
Veel van het zwitsal spul e.d. heb je helemaal niet direct nodig dus ik zou niet al teveel in huis halen en eerst kijken wat voor huidje je kindje heeft.
Borstel en de haarolie gebruikten en is nog steeds veel in gebruik hier. Maar krijg je een kale baby dan zal het de eerste in de la liggen :P
The way you rock'n'roll
pi_114539341
Ah dat wist ik niet DML!

Een 2e kruik kun je eventueel ook lenen, we hebben die 2e alleen de eerste week gebruikt (S heeft het snel warm en ook al boven de 4kg met 1week) hangt ook van het kindje af natuurlijk.

2 thermometers vond ik wel handig, was ook een vraag vd kraamhulp
pi_114539543
Ehm. Hoeveel scheten laten is normaal bijeen baby van vier maanden? :@. Ik wil het eigenlijk op darmrijping gooien. Hij moppert wel Es' maar er wordt niet hartverscheurend gehuild bij wat lijkt op krampjes.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114539585
Nog even een snelle impressie van het feestje van gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114539658
Vitamine D tot 4 jaar geven is het laatste advies. Hema heeft ze ook. Scheelt in al die jaren wel t.o.v. Davitamon :P
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 19:36:20 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114539670
Mja, zo warm is het nu ook weer niet toch? Vorige keer, toen het zo'n 10 graden warmer was, had ze het niet. Maar dat ook op haar handen? Dat het onder de romper zit, kan ik mij wel voorstellen.

Bepanthen-zalf Kwisted. Hier een dame die zich veel open krabte, die zalf erop en het verdween supersnel (gebruik het zelf nu bij koortsuitslag ^O^ ) En verder wat er al genoemd is zo'n beetje?
Niet voor de baby, maar voor jezelf; zoogcompressen (die had ik dus niet in huis) en maandverband, maatje surfplank.... hoef je je man niet op pad te sturen :P
pi_114539972
Zoogcompressen idd! Etos vind ik het fijnst
En zwarte onderbroeken :D haha
pi_114540248
Vaseline voor de billetjes de eerste dagen als ze die zwarte troep poepen. Veeg je het er zo af.
pi_114540696
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:44 schreef Zoë23 het volgende:
Zoogcompressen idd! Etos vind ik het fijnst
En zwarte onderbroeken :D haha
Ik had van een zuster in het ziekenhuis boxershorts gekregen voor thuis. Dan blijven de surfplanken beter zitten. Helaas waren ze wel wit.
pi_114541299
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:04 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Ik had van een zuster in het ziekenhuis boxershorts gekregen voor thuis. Dan blijven de surfplanken beter zitten. Helaas waren ze wel wit.
Ja das ook handig!
Die netbroekjes vond ik helemaal top. Netbroekje + onderbroek erover :9
  zondag 22 juli 2012 @ 20:44:32 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114542309
Pfff, combinatie van een niet willen slapen baby en ongesteld moeten worden met de bijbehorende onderrugpijn is niet fijn ;( Lief heeft het nu overgenomen, want ik trok het niet meer... Jezus, wat doet mijn rug zeer, geef mij maar een wee :D
Ben benieuwd wanneer ze omvalt, ze heeft vanaf half 2 niet meer geslapen... Ik ben bang dat we in de verlatingsangst-fase terecht gaan komen....
pi_114542406
Nou Susie, al Anoukje er geen last van heeft zou ik het gewoon even aankijken hoor :)

En babyverzorging.... Wij hadden zoveel in huis.. En uiteindelijk bijna niets gebruikt.. Wat wel de eerste weken: wasgel van etos huismerk en na et afdrogen standaard balneum ivm het vervellen: heerlijk spul. We gebruiken het nog steeds regelmatig en je doet superlang met zo'n verpakking.
pi_114543088
bedankt voor de tips allemaal! ik heb nu:
- zoogcompressen (etos hoor ik vaker dat die fijn zijn ja)
- (zwart) ondergoed, groot genoeg voor maat surfplank
- surfplanken :P

- shampoo
- douchegel
- bodylotion
- haarolie ( ik verwacht een kind met een dikke bos haar O+ )
- bepanthen
- vaseline
- pampers (niet teveel kleine maatjes inslaan)
pi_114543159
Billendoekjes!! En ik vond de eerste dagen de netbroekjes ook het fijnst :)
Oh, en wij gebruiken ook veel badolie.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114543178
Sudocreme en vitamines zou ik toevoegen aan de lijst. Van douchegel zou ik badolie maken maar een neutrale variant.
Bodylotion zou ik een babyolie/massage babyolie van maken.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:06:43 #29
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114543306
Babyvoeding :) en ik ben 3 keer op pad geweest voor surfplanken en zoogcompressen. Waren niet aan te slepen hier..
Trotse mamma :)
pi_114543354
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Billendoekjes!! En ik vond de eerste dagen de netbroekjes ook het fijnst :)
Oh, en wij gebruiken ook veel badolie.
welk merk billendoekjes is fijn als ik geen zwitsal wil? Die geur van die doekjes vind ik zo zwaar aanwezig op mijn handen de uren erna..
pi_114543422
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:06 schreef Faithz het volgende:
Babyvoeding :) en ik ben 3 keer op pad geweest voor surfplanken en zoogcompressen. Waren niet aan te slepen hier..
Is het slim om melkpoeder (noem je dat zo??) in huis te hebben voor het geval de borstvoeding niet lukt?
pi_114543453
Wij houden van zwitsal. Pampers vonden wij veel te nat! Aldi waren ook prima maar plakten wat erg aan elkaar wat irritant is meen ik me te herinneren.
The way you rock'n'roll
pi_114543474
ik hou wel van zwitsal als de baby er naar ruikt O+
Niet als ik er zelf naar ruik :P
pi_114543506
Daarom vraag ik me ook echt af wie in godsnaam die zwitsal parfum koopt :o
Tenminste ik neem aan dat dat niet bedoeld is voor kinderen?? :?
pi_114543510
Nooit echt last van. Was ook zelf mijn handen nadien nog. De snoetenpoetsers stinken erger :D
The way you rock'n'roll
pi_114543523
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

welk merk billendoekjes is fijn als ik geen zwitsal wil? Die geur van die doekjes vind ik zo zwaar aanwezig op mijn handen de uren erna..
Wij hebben van die geurloze doekjes van kruidvat, maar die gebruiken we alleen voor handjes en gezicht. Geen idee of die ook fijn zijn voor de billetjes?
pi_114543525
Die van de Etos zijn erg fijn!
pi_114543636
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:09 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Is het slim om melkpoeder (noem je dat zo??) in huis te hebben voor het geval de borstvoeding niet lukt?
Bij mij duurde het een dag of 5 voor de borstboeding op gang kwam.. En wij hadden niets in huis en hebben een nacht lang met een krijsende baby rondgelopen: want honger...
pi_114543710
Niet dat je het van mij niet in huis moet halen hoor maar Nirak dan heeft de nachtapotheek bij het ziekenhuis het toch wel als het goed is?
The way you rock'n'roll
pi_114543794
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij houden van zwitsal. Pampers vonden wij veel te nat! Aldi waren ook prima maar plakten wat erg aan elkaar wat irritant is meen ik me te herinneren.
Mijn mini kan niet eens tegen Pampers. Daarbij vind ik ze ook zo snel stinken als ze nat zijn :')
Voor de rest kan ze overal tegen. En koop ik ze dus ook overal :P Etos. Kruidvat, Albert Heijn of Plus :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114543836
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Niet dat je het van mij niet in huis moet halen hoor maar Nirak dan heeft de nachtapotheek bij het ziekenhuis het toch wel als het goed is?
De nachtapotheek bij ons had alleen die hypo allergeen troep. Normale verkopen ze niet.
pi_114543870
quote:
Kijk, dat wist ik dus niet :) Maar dan moet je dus wel in de nacht naar het zkh rijden, moet ook net in de buurt zijn...
pi_114543907
Luiers of doekjes tally? Ik had het over de doekjes in dit geval. Maar de luiers ben ik ook vanaf gestapt nu. Bij de kleine maatjes vond ik ze wel heel fijn.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:20:25 #44
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114543939
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ik koop die altijd van de Action, 1 euro voor een pak, ze laten goed van elkaar los en zijn wat dikker als andere doekjes.
ff opgezocht ze zijn van Huggies.

En ik had 2 pakjes kant-en klare kunstvoeding in huis (die zijn ook per 2 verpakt)
Voor het geval dat de borstvoeding niet lukte op een of andere manier.
Die kan je bijvoorbeeld bij het kruidvat kopen.
Rayen 2½ jaar!
pi_114543942
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:18 schreef Tally het volgende:

[..]

De nachtapotheek bij ons had alleen die hypo allergeen troep. Normale verkopen ze niet.
Is hypo allergeen troep?
  zondag 22 juli 2012 @ 21:20:59 #46
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114543968
quote:
Ja daar heb je 's nachts zin in :P

Die ellende kun je, je dus ook besparen :)
pi_114543978
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Kijk, dat wist ik dus niet :) Maar dan moet je dus wel in de nacht naar het zkh rijden, moet ook net in de buurt zijn...
Het heeft mijn voorkeur ook niet maar dan weet jij of een ander dat voor de volgende keer ;)
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:21:43 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_114544007
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:18 schreef Tally het volgende:

[..]

Laten ze nou precies hypoallergeen aanraden als je ook borstvoeding wilt geven...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114544019
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Luiers of doekjes tally? Ik had het over de doekjes in dit geval. Maar de luiers ben ik ook vanaf gestapt nu. Bij de kleine maatjes vond ik ze wel heel fijn.
Owh okay. Nou de doekjes kan ze alles hebben behalve waar olie in zit :')
Kleine maatjes kwam ik achter dat ze er niet tegen kon. Ze krijgt me dan een partij luieruitslag.
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef Nirak het volgende:

[..]

Is hypo allergeen troep?
Voor iemand die het nodig heeft niet.
pi_114544056
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef Faithz het volgende:

[..]

Ja daar heb je 's nachts zin in :P

Die ellende kun je, je dus ook besparen :)
Er zijn mensen die de 'verleiding' niet in huis willen hebben maar uiteindelijk wel omhoog zitten.
The way you rock'n'roll
pi_114544128
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Laten ze nou precies hypoallergeen aanraden als je ook borstvoeding wilt geven...
Ik bedoel ook niet hypo allergeen :') Dat zijn ze bijna allemaal bij Nutrilon (dat is wat ik mee kreeg in het ziekenhuis).
Bedoelde pepti. Voor kindjes met een koemelkallergie. Dat verkopen ze alleen bij ons.
pi_114544172
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik koop die altijd van de Action, 1 euro voor een pak, ze laten goed van elkaar los en zijn wat dikker als andere doekjes.
ff opgezocht ze zijn van Huggies.

En ik had 2 pakjes kant-en klare kunstvoeding in huis (die zijn ook per 2 verpakt)
Voor het geval dat de borstvoeding niet lukte op een of andere manier.
Die kan je bijvoorbeeld bij het kruidvat kopen.
Huggies luiers zijn ook fijn. :)
Kan je soms ook bij de action kopen.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:27:00 #53
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544244
Had ik het toen maar geweten inderdaad DML :)

Dat was ons dus ook verteld. Je zou maar in de verleiding komen. Bah! Ik heb er geen woorden voor hoe ik daar nu over denk.
pi_114544323
Ik heb wel kv in huis gehad voor als het nodig zou zijn, baby huilde heel erg de eerste paar nachten en wij dachten ook honger, maar van de fles met kv moest ze niks hebben. Ze had behoefte aan mama en wou niet weggelegd worden, juist van mijn borst werd ze rustig.

Ik vind switzal ook een overheersende geur hebben en gebruik de billendoekjes van de etos.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:29:44 #55
100412 mefke79
komt goed!
pi_114544368
Bij ons heeft de apotheek in het ziekenhuis wel hypoallergeen van zowel friso als van nutrilon + aparte varianten als pepti enzo. Maar, ook de VK had altijd noodpakjes in haar tas, dus die konden we ook bellen. Ik was voorbereid na het fiasco met nummer 1, dus ik had bij Tienus de pakjes gewoon klaar liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114544403
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:27 schreef Faithz het volgende:
Had ik het toen maar geweten inderdaad DML :)

Dat was ons dus ook verteld. Je zou maar in de verleiding komen. Bah! Ik heb er geen woorden voor hoe ik daar nu over denk.
In het ziekenhuis moest ik 3 dagen blijven en na de eerste nacht ging ze huilen omdat ze honger had (borstvoeding kwam maar niet op gang) en bijna elke keer heb ik een discussie moeten voeren waarom ik wilde dat ze kunstvoeding kreeg. Na 5 keer (en een zware nacht) wilde de verpleegkundige weer beginnen en zei ik dat ze kon ophouden want ik wist het maar wilde toch de kunstvoeding. Mijn man heeft die dagen (en nachten) de mini eten gegeven met een cupje.
En thuis zijn we verder gegaan met een spuitje (met borst en kunstvoeding).
pi_114544469
Ik had in mijn bevallingsplan ook staan de eerste 48 uur niet bijvoeden. Nu kwam het bij mij direct op gang maar toen hij 's nachts (net 6 uur oud) niet wilde drinken begonnen ze al over bijvoeden. Dat vind ik nog steeds onnodig vroeg maar 48 uur zou ik nu niet meer in mijn plan zetten. Vind het toch iets te lang. 24 uur zou ik het nu ophouden denk ik.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:33:34 #58
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544549
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:30 schreef Tally het volgende:

[..]

In het ziekenhuis moest ik 3 dagen blijven en na de eerste nacht ging ze huilen omdat ze honger had (borstvoeding kwam maar niet op gang) en bijna elke keer heb ik een discussie moeten voeren waarom ik wilde dat ze kunstvoeding kreeg. Na 5 keer (en een zware nacht) wilde de verpleegkundige weer beginnen en zei ik dat ze kon ophouden want ik wist het maar wilde toch de kunstvoeding. Mijn man heeft die dagen (en nachten) de mini eten gegeven met een cupje.
En thuis zijn we verder gegaan met een spuitje (met borst en kunstvoeding).
Belachelijk. Bij ons vroegen ze wat we wilden. Daarna hebben ze meteen geholpen met aanleggen.

Maar het kwam niet op gang zoals Nirak al schreef en na een ramp nacht thuis zorgde onze kraamzorg ervoor dat er flesvoeding in ging. Binnen 10min een heerlijk tevreden baby. Die verleiding wil ik ten alle tijde in huis hebben :P
pi_114544556
Ja, kunstvoeding staat hier ook nog in de kast, voor het geval dat. Vond het rustgevend om het te hebben staan.

Even een rant, sorry.
SPOILER
Morgen naar de osteopaat toe, Faye ligt heel veel op 1 kant van haar hoofdje, draaien heeft geen zin, ze draait net zo hard zelf weer terug. En nu heeft ze aan die kant dus een 'rand' op haar schedeltje wat er aan de andere kant niet zit. We gaan er dus maar even naar laten kijken.
Misschien kan hij ook wat doen tegen de krampjes. Ze heeft ze gelukkig zelden meer 's nachts, maar het is nog steeds meerdere keren per dag goed raak. En vandaag voor het eerst met echte tranen :'( Wat is dat enorm zielig zeg..
  zondag 22 juli 2012 @ 21:36:25 #60
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544695
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had in mijn bevallingsplan ook staan de eerste 48 uur niet bijvoeden. Nu kwam het bij mij direct op gang maar toen hij 's nachts (net 6 uur oud) niet wilde drinken begonnen ze al over bijvoeden. Dat vind ik nog steeds onnodig vroeg maar 48 uur zou ik nu niet meer in mijn plan zetten. Vind het toch iets te lang. 24 uur zou ik het nu ophouden denk ik.
Bij ons had hij de eerste 24u ook geen honger. Pas de tweede nacht. 32u ongeveer denk ik. 48u is inderdaad net te lang denk ik.

Maar met de bijvoeding tussendoor is alles prima op gang gekomen en was het binnen notime bv only :) kan ze goed hoor, die Nirak ;)
pi_114544706
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:33 schreef Faithz het volgende:

[..]

Belachelijk. Bij ons vroegen ze wat we wilden. Daarna hebben ze meteen geholpen met aanleggen.

Maar het kwam niet op gang zoals Nirak al schreef en na een ramp nacht thuis zorgde onze kraamzorg ervoor dat er flesvoeding in ging. Binnen 10min een heerlijk tevreden baby. Die verleiding wil ik ten alle tijde in huis hebben :P
Ik vond het ook belachelijk maar moest me koest houden van man :+
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat ik de eerste 3 maanden een huilbaby was omdat ik te weinig eten kreeg. Borstvoeding was er maar was niet genoeg. En toen ze overging op kunstvoeding had ze geen problemen meer met mij. Met dat in mijn achterhoofd heb ik na 24 uur (en ze niet wilde slapen) om kunstvoeding gevraagd. Kolven wilde ik best, had ik geen problemen mee maar ze moest gewoon een volle buik hebben. En elke keer kreeg ik te horen: Ja dat is niet goed. Want tepel en speelverwarring. Of nee dan leert ze het verkeerd. Joh het is MIJN kind dus het is MIJN keuze. En ik wil die kunstvoeding. En als ze geen tepel meer wil dan krijgt ze een fles. Zo simpel is dat.
pi_114544770
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:33 schreef Marjolijntje het volgende:
Ja, kunstvoeding staat hier ook nog in de kast, voor het geval dat. Vond het rustgevend om het te hebben staan.

Even een rant, sorry.
SPOILER
Morgen naar de osteopaat toe, Faye ligt heel veel op 1 kant van haar hoofdje, draaien heeft geen zin, ze draait net zo hard zelf weer terug. En nu heeft ze aan die kant dus een 'rand' op haar schedeltje wat er aan de andere kant niet zit. We gaan er dus maar even naar laten kijken.
Misschien kan hij ook wat doen tegen de krampjes. Ze heeft ze gelukkig zelden meer 's nachts, maar het is nog steeds meerdere keren per dag goed raak. En vandaag voor het eerst met echte tranen :'( Wat is dat enorm zielig zeg..
Mocht je nu alles geprobeerd hebben voor de krampjes. Dan kan je venkelwater proberen. In het begin deed ik elke fles een theelepeltje venkelwater in. En later om de fles. En toen 1 keer op een dag in een fles. En nog steeds gaat het goed :+
pi_114544793
Die luiers nog zelf willen verschonen kom je wel van terug als je kind ouder is en tandjes luiers heeft of dat je uren staat te boenen om de kiwi pitjes er af te poetsen :')

Maar vervelend. Samen standvastig zijn en blij zijn met die 150km er tussen ;)
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:38:50 #64
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544795
Tally :Y exactly. Bovendien blijkt dat nu ook alweer achterhaald :)
pi_114544856
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:38 schreef Faithz het volgende:
Tally :Y exactly. Bovendien blijkt dat nu ook alweer achterhaald :)
Ze heeft dr zelf nooit problemen mee gehad. Toen ze 1 jaar en 4 dagen was wilde ze geen tepel meer. Trok een vies gezicht :') Dacht dan stoppen we toch :D
pi_114544875
Marjolijntje, klinkt als mijn moeder. Die geloofde niet dat er zoiets bestaat als "overprikkeld" en dat ik het maar verzin...
Ben blij dat ze 500km van hier wonen.

Ik hoop dat de osteopaat kan helpen :*
pi_114545152
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
:D
Ik zweer bij de doekjes van pampers. Ik vind zwitsal juist te droog :D

En hmzz misschien toch nog kv in huis halen. Aan de.andere kant is t ook zo gehaald.
Vorige keer wel nodig gehad, althans bij onrustige baby met hoofdpijn vond k t wel prettig.
Echt bizar hoe die 10 cc een verschil maakten :o
pi_114546170
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:36 schreef Faithz het volgende:

[..]
Maar met de bijvoeding tussendoor is alles prima op gang gekomen en was het binnen notime bv only :) kan ze goed hoor, die Nirak ;)
Wat lief van je.

Marjolijntje, Bitterend en moeders met dezelfde ervaring. Ik heb die ervaring met mijn moeder ook gemaakt met name bij mijn eerste zoontje. Ik snap haar ook best, het is best moeilijk voor een oma, zeker met een afstand zoals Bitterends en mijn moeder 500-750 km (bij ons) weg wonen van je kleinkind is alles behalve leuk en ik wens me dat ook niet later bij mijn kinderen. Maar dan nog ergens is er een grens. Troost je bij tweede kinderen wordt het wat beter ook al vind ik het nog steeds teveel. Ook vasthouden voor zijn boertje. Sorry hoor, maar als ik nog niet klaar ben met voeden en er is geen goede reden, geef ik hem niet uit de hand.

Kwisted het is een beetje lastige vraag want het hangt misschien ook af van je kind en voorkeur. Ik gebruik badolie als hij in het babybad gaat vanwege de berg en anders zeepvrije wasgel. Ik vind baby- massageolie niet handig, gebruik liever bodylotion etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114546978
Tinu :* Nu is R groter is, en na dat ik een paar keel heel erg boos ben geworden doet ze weer iets terughoudender. Vond het heel jammer dat het zo moest en dat ik haar wellicht ook heb gekwetst maar het kon echt niet meer hoe het was...

Ik vind trouwens de wasgel van natussan erg goed, zacht en geen overheersende geur :Y
pi_114547252
Ik gebruik zeepvrije wasgel etosmerk en heb nu kruidvat merk gekocht, maar nog niet geprobeerd. Voor mijn oudere had ik Natusan bad, dat was ook erg lekker.

Ik ben ook flink boos geworden bij beide kinderen. En dan scheelde het nog dat de mijnes tenminste niet zozeer overstuur waren door het steeds vasthouden. En het is ook echt niet leuk als je elkaar al zo weinig ziet om dan ruzie te hebben. Mijn moeder claimde mijn oudste zoon na de geboorte ontzettend en dat ondanks dat er ook zijn tante, opa en bij wijze van grootoma van hem waren, die hem misschien ook even wilden vasthouden. Die waren tenslotte net zo voor het eerst tante, opa en grootoma geworden als zij voor het eerst oma was geworden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juli 2012 @ 23:04:12 #71
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114548732
Kwisted, ik haal alle babyproducten bij de Action, badschuim, shampoo, babyolie (voor als ze die schilfertjes krijgen op het hoofd..) Wasgel heb ik ook gehaald, maar nog niet gebruikt...
Haarlotion en bodylotion oid gebruiken wij hier ook niet.
En ook de billendoekjes van de action zijn fijn! (en niet duur ;) ) Die vind ik ook minder stinken dan die van de kruidvat en etos....bah!

@ Marjoleintje, succes morgen, bij de osteopaat! Hopenlijk helpt het...

Bemoeierige moeders/schoonmoeders......heb ik ook....Vandaag was mn moeder jarig, hele tent vol daar natuurlijk, en Cristel allemaal aan het janken...Ja vind ik ook niet zo gek, veel te druk voor haar natuurlijk! Gelukkig had ik mn draagdoek mee, dus daar heeft ze ff lekker in geslapen!
pi_114556769
PE *O* voor de draagdoek.

Mijn schoonouders en ooms, tante en grootoma van lief waren gisteren hier en mijn schoonmoeder zegt dan ook altijd. Moet hij niet in zijn bedje slapen. Nou dat lukt dus echt niet tussen 18 en 21 uur nog. Dus ik heb hem in de kinderwagen gelegd omdat we buiten zaten en ja hoor dat ging niet goed. Dus ook in de draagdoek. Zelfs toen hij in slaap was gevallen en schoonmoeder vroeg of ik hem nu kon overleggen naar de kinderwagen en ik dat deed, ging het al na een kwartiertje weer mis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 23 juli 2012 @ 07:36:49 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114556776
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:34 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Nog even een snelle impressie van het feestje van gisteren
SPOILER
Het ziet er gezellig uit Liedjes!
pi_114556903
:* voor alle familieperikelen..

Wij hadden geen kunstvoeding in huis, maar we hadden het wel nodig (direct gestart met bijvoeden omdat de uk dysmatuur was). Geloof dat de kraamhulp een pakje mee had genomen, ze kwam nog een uurtje langs voor we de nacht ingingen.

Wij gebruiken luiers van Kruidvat (nog steeds maat 1 met bijna 6 weken ;)), doekjes wisselen. Die van de Etos kwamen niet lekker uit het pakje; moest steeds vissen naar het volgende doekje. Voor in bad heb ik badolie van Kruidvat, voor gevoelige huid. Bepanthen voor de billetjes (heb geen sudocreme). Meer verzorgingsproducten gebruik ik (nog) niet.

Zeg me dat het snel beter gaat met huilen 's avonds... Het is zo sneu, zo'n jochie dat helemaal overstuur is... Niet willen slapen, niet willen drinken, alleen met hem wandelen is ok. Vaak lukt het pas tegen 22 uur om hem in bed te leggen, vaak begint het rond etenstijd ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 juli 2012 @ 08:17:32 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114556999
Zou wel willen Phaidra, maar hier is het niet anders op het moment. :*
pi_114557051
Bummer. :* voor jou dan ook!

Edit: gewoon even een fotootje O+
quote:

[ Bericht 65% gewijzigd door Phaidra op 23-07-2012 08:32:18 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 juli 2012 @ 08:49:30 #77
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_114557268
Het wordt echt beter meiden. Bij ons was het keerpunt rond de 8 weken, ik hoop dat het voor jullie ook bijna zo ver is. Hou vol! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door __Isis__ op 23-07-2012 09:00:27 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 23 juli 2012 @ 08:49:57 #78
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_114557275
Mooi kereltje Phaidra! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_114557309
Phaidra :* en wat een schatje O+

het wordt beter hoor :) als hij 16 is slaapt hij zelfs langer dan jij ;)
pi_114557331
Ow, en hier schoonfamilie op afstand (250 km), weekend dagje daar geweest, maar gaat prima. Niet hebberig ofzo, je moet hem bijna bij ze op schoot zetten, zo terughoudend.
Mijn ouders zijn er vrijer mee, maar inmiddels in een goede balans (heeft even geduurd)
pi_114557536
Hier beide families om 200km. Mijn moeder pakt hem wel, maar niet teveel. En mijn vader kan helemaal niet tegen gehuil. Als het erg is (krampjes, oververmoeid, ongelukje) Dan zit hij zelf met tranen in zijn ogen O+
Mijn schoonouders zijn veel voorzichtiger, mijn schoonmoeder wil heeeel graag, maar doet niks zonder wij iets zeggen. Maar liever zo, dan overprikkelen..

Verder hier een Hema fan: billendoekjes, rompers, shampoo/zeep etc..
En luiers eerst van de c1000 en nu de Lidl.. Het laatste pak nr 3 is aangebroken..

Kv hebben we hier uit de supermarkt gehaald toen Daan heel erg begon af te vallen (-11,5%). Ik had een behoorlijke productie, maar toch niet genoeg om van te groeien. We hebben gewoon de standaard kv gebruikt, omdat we verder geen allergieën hebben.. We hadden van die kleine pakjes 2x200cc in een verpakking. Blijf je niet met zo'n groot pak poeder zitten.

Gisteren dagje met s-familie naar ouwehands dierentuin. Daan heeft 3 keer een half uur geslapen, en verder bijna continu vrolijk geweest. Heerlijk makkelijk!
Alleen tijdens 1 huilbui zag ik in zijn onderlaag 4 witte streepjes zitten, en in zijn bovenkaak 1 rode streep.. Kijken wanneer de grote ellende daarvan komt.
  maandag 23 juli 2012 @ 09:21:13 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114557688
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:52 schreef Nirak het volgende:
Phaidra :* en wat een schatje O+

het wordt beter hoor :) als hij 16 is slaapt hij zelfs langer dan jij ;)
_O- dan moet je ze hun bed uittrappen :D

Wat een lieffie Phaidra O+
  maandag 23 juli 2012 @ 11:03:45 #83
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114559453
Mijn moeder is ook zo'n mens, zodra Draakje daar is geweest of mijn moeder hier ben ik nog een dag erna bezig om Draakje weer in d'r eigen ritme te krijgen.
Mijn moeder blijft echt tegen haar bezig, babbelen, knuffelen, spelen etc. En ga echt niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zitten entertainen, dus de volgende dag ligt ze de hele dag te miepen omdat ze (volgens haar) te weinig aandacht krijgt... Meestal bind ik haar dan op m'n rug in de Beco en dan is het ook goed, maar handig is het niet natuurlijk...

En als Draakje moet gaan slapen blijft ze ook bij d'r zitten totdat ze slaapt...
Nou, dan kun je dus wachten tot je een ons weegt, want zodra ze mensen ziet en hoort dan denk maar niet dat madam gaat slapen _O- .

Maar goed, ik heb nog maar 1 actief stel opa's en oma's voor d'r in de aanbieding, dus we nemen die 'regeldag' maar voor lief.
pi_114560921
Phaidra wat een lieverd. Had hij echt gehuild otdat je de foto nam?

NTS, ik probeer me ook een beetje in te houden bij mijn eigen moeder omdat ik het echt begrijp en ze er ook niet zo vaak is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114562392
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:05 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra wat een lieverd. Had hij echt gehuild otdat je de foto nam?

NTS, ik probeer me ook een beetje in te houden bij mijn eigen moeder omdat ik het echt begrijp en ze er ook niet zo vaak is.
Haha, nee, foto is van 2 dagen terug ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 13:06:55 #86
309370 Nanadu
pi_114562785
Phaidra vreselijk he dat huilen 's avonds :'( Bram was gisteren ook niet in slaap te krijgen 's avonds na zijn fles van half acht. Hij was alleen stil in onze armen, maar zodra hij in bed gelegd werd helemaal overstuur. Uiteindelijk hebben we hem eerder de fles gegeven en is hij tegen elf uur in slaap gevallen. (mooie foto trouwens :) )

Wat balen van al die (schoon)ouders die zo ver weg wonen en vervolgens de baby overprikkelen. Gelukkig hier niet echt last van. Ik heb wel deze keer besloten om anders met het bezoek om te gaan. De vorige keer haalde ik mijn dochter vaak uit bed, omdat het bezoek haar dan vast wilde houden. Deze keer let ik wat beter op de tijden dat ik afspraken maak en laat ik Bram beneden in de reiswieg slapen. Als ze dan langskomen en hij slaapt dan kunnen ze even kijken naar hem.
pi_114563842
Even een actiefoto van meneer erin gooien. Alleen gaan staan is niet spannend genoeg meer. En ook al kan hij van de poef naar de bank stappen, het is leuker om met je rug ernaartoe te draaien en dan naar het andere deel van de bank toe te vallen....

En nadat ik hem nu 2x geholpen heb met gaan zitten lukt het hem soms ook zelf *O* hoef ik niet zo vaak op te staan
  maandag 23 juli 2012 @ 13:48:28 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114563986
Tof Nirak! *O*
pi_114564243
Susie hoe is het met Anouk? Kan het geen reactie zijn op voedsel wat zij voor het eerst heeft gekregen? Of deed zij nog niet aan groente of fruit?

Phaidra, L. Is al 2,5 maand en s'avonds wegleggen om te slapen lukt nog niet. Hij huilt niet de hele tijd, maar moet wel op de arm of in de doek zitten/ liggen. Pas na 21.30/ 22/ 22.30 uur gaat hij in zijn wieg slapen na de voeding. We zien wel wanneer dat overgaat. Ik zou kunnen proberen om hem boven op bed te voeden bij de voeding daarvoor en kijken of hij dan in zijn wiegje gaat slapen.

gisteren was de familie hier en hebben wij erg leuke foto's gemaakt. Bijzonder leuk is een erg mooie waar hij bij grootoma zit en erg breed naar papa lacht.

Nirak wat een stoere actiefoto. Erg leuk en O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114565061
Slapen gaat hier in periodes goed of minder goed, net als eten..
Op het moment gaat het overdag weer niet fantastisch met slapen en duurt het ook even voordat hij 's avonds zijn lange slaap gaat maken.
In het begin hanteerde wij een heel strak ritme in de avond. Na ons eten gingen we met hem naar boven, eerst een voeding op bed (borst 1), dan lekker douchen met een van zijn mama's en na het aankleden dan op bed de volgende borst en daarna slapen.
Maar na een poos vond hij 1 borst voldoende en zijn we die na het douchen gaan geven. Het douchen (lekker warm) in combinatie met de borst maakte ons kereltje lekker loom en slaperig. Nu hij wat ouder is werkt dat helaas niet meer..

Nu raced hij heel zijn bed door, kruipen, staan, rollen, you name it en hij probeert het.. om vervolgens te gaan huilen omdat hij oververmoeid is :') En als wij hem dan weer neer komen leggen wordt hij boos :(
Slapen is volgens mij voor alle jonge ouders een probleem.. Heb je een vast ritme phaidra, 's avonds?

En tinu, dat boven op bed voeden zou best wel eens kunnen helpen bij de dag / nacht beleving? Van de week was het hier weer bal toen ik me net stond uit te kleden voor de douche. En toen liep ik met mijn blote lijf naar zijn slaapkamertje. Hij zag mij en ging meteen weer rustig liggen. Nu ik er zo over nadenk zou dat best eens te maken kunnen hebben met dat ik 's nachts ook altijd half naakt z'n kamertje binnen kom.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:47:20 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114565792
Even niet bijgelezen maar hier ook maar even een update

SPOILER
pi_114566190
Supertof en superspannend kyara!! Gefeliciteerd!!! *O*

Voel je je buiten de vermoeidheid goed? En gaat dat allemaal goed met Midas?
Tralalalaaa
  maandag 23 juli 2012 @ 15:08:21 #93
250838 Fee-nix
pi_114566362
Woohooooo Kyaraaaaaa *O* *O* *O* .Supergoed zeg! Gefeliciteerd! Spannend hoor! En voel je je goed?
  maandag 23 juli 2012 @ 15:10:32 #94
30252 Soempie
Procreating
pi_114566421
* toch even binnensluipt

Kyara, ook hier gefeliciteerd! *O* heb je een echo gehad?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 23 juli 2012 @ 15:11:04 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114566434
:o }:| }:| }:| *O* *O* *O* *O* Gefeliciteerd Kyara!!!!
  maandag 23 juli 2012 @ 15:13:55 #96
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114566506
En stuntende Danne! Goed bezig ;)

Met slapen hebben wij hier geen problemen....gisteravond had ze bij mn moeder een fles gehad, om 7 uur...we waren om 10 uur thuis en gelijk naar bed gebracht...werd ze pas weer wakker om 6 uur vanochtend!

Helaas dus geen tips voor jullie.... :{ Denk gewoon maar hopen dat het een keer over gaat ofzo.
Sorry :@

Oh en rammel :X bedankt Kyara }:| :P
pi_114566512
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:11 schreef PureEvil het volgende:
:o }:| }:| }:| *O* *O* *O* *O* Gefeliciteerd Kyara!!!!
Dit!! :D. Proficiat Kyara!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114566770
Gefeliciteerd Kyara!! *O* *O* *O*
  maandag 23 juli 2012 @ 15:30:02 #99
348178 NotTheSame
pi_114566878
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Kyara *O* *O* *O* *O* !

Pfff, ik heb hier een heel sneu kindje... Wel beeld, geen (of amper) geluid :') .
Draakje is helemaal schor! Het begon vannacht al maar nu kan ze helemaal niks meer uitbrengen ;( .
Ze is verder wel gewoon vrolijk, eet goed, drinkt goed, geen koorts oid. Dus we kijken het maar aan en als het niet beter word zullen we de huisarts erop zetten...
  maandag 23 juli 2012 @ 15:34:54 #100
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114567008
Ik gooi er ondertussen ff wat foto's in van Cristel;

Zo gaat ze de hele box rond :P

( En dan ga ik nu weer ff buiten zitten)
pi_114567532
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:44 schreef Nirak het volgende:
Even een actiefoto van meneer erin gooien. Alleen gaan staan is niet spannend genoeg meer. En ook al kan hij van de poef naar de bank stappen, het is leuker om met je rug ernaartoe te draaien en dan naar het andere deel van de bank toe te vallen....

[ afbeelding ]

En nadat ik hem nu 2x geholpen heb met gaan zitten lukt het hem soms ook zelf *O* hoef ik niet zo vaak op te staan
Wat goed!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114567788
Wat een lieve foto's weer! :D

Kyara! :D gefeliciteerd! Komt er nog zo'n knapperd bij O+
pi_114568348
Kyara, uit de kast komen net nu ik had uitgevogeld wie je was :{ ;)

Van harte meis!! *O* Beetje aan het idee gewend inmiddels?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114568357
Wt een lieve foto's

Gefeliciteerd Kyara en hoe voelt dat voor jou? *O* *O* *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114568521
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:24 schreef Nirak het volgende:
Slapen gaat hier in periodes goed of minder goed, net als eten..
Op het moment gaat het overdag weer niet fantastisch met slapen en duurt het ook even voordat hij 's avonds zijn lange slaap gaat maken.
In het begin hanteerde wij een heel strak ritme in de avond. Na ons eten gingen we met hem naar boven, eerst een voeding op bed (borst 1), dan lekker douchen met een van zijn mama's en na het aankleden dan op bed de volgende borst en daarna slapen.
Maar na een poos vond hij 1 borst voldoende en zijn we die na het douchen gaan geven. Het douchen (lekker warm) in combinatie met de borst maakte ons kereltje lekker loom en slaperig. Nu hij wat ouder is werkt dat helaas niet meer..

Nu raced hij heel zijn bed door, kruipen, staan, rollen, you name it en hij probeert het.. om vervolgens te gaan huilen omdat hij oververmoeid is :') En als wij hem dan weer neer komen leggen wordt hij boos :(
Slapen is volgens mij voor alle jonge ouders een probleem.. Heb je een vast ritme phaidra, 's avonds?

En tinu, dat boven op bed voeden zou best wel eens kunnen helpen bij de dag / nacht beleving? Van de week was het hier weer bal toen ik me net stond uit te kleden voor de douche. En toen liep ik met mijn blote lijf naar zijn slaapkamertje. Hij zag mij en ging meteen weer rustig liggen. Nu ik er zo over nadenk zou dat best eens te maken kunnen hebben met dat ik 's nachts ook altijd half naakt z'n kamertje binnen kom.
Working on it. We gaan nu rond half 9 / 9 uur naar boven voor een badje, dan drinken en in bed. Zelf blijven we dan ook boven, want voor hij stil is, is het voor ons ook bedtijd ;). We moeten nodig een babyfoon, want met 2 verdiepingen tussen woon- en slaapkamer durf ik hem overdag (en op de vroege avond) niet in z'n wieg te leggen omdat ik hem dan niet goed hoor.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114568602
Kyara *O*, jij gaat het druk krijgen! En z&g En hier posten :P Hoe lang ben je al?
  maandag 23 juli 2012 @ 16:32:40 #107
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114568846
PE! Wat een moppie! O+

En Kyara! :D ook hier nog even een felicitatie! *O* Wat spannend weer!

@Tinuviel; thx voor vragen. Het is nagenoeg weer weg? Gelukkig! Ze is wel aan de groente en fruit, ik zat te denken misschien aan een reactie op meloen? Maar dat heeft ze woensdags gehad, dus dan vrijdag een reactie? Ik weet niet hoe snel er eventueel een reactie kan optreden? Anders mijn zus even vragen wat ze daar gehad heeft. Het is in ieder geval zo goed als weg *O* Ben benieuwd hoe het slapen vanavond weer gaat...hoop op tijd, kan ik er ook op tijd in *gaap*
pi_114568854
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:23 schreef Nirak het volgende:
Kyara *O*, jij gaat het druk krijgen! En z&g En hier posten :P Hoe lang ben je al?
Kan best hoor. En in het peuter en kleuter topic ook nog :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114568871
PE, een beauty heb jij :)

ik ga nu even naar een overstuur krijsend kind toe.. want: niet willen slapen :(
  maandag 23 juli 2012 @ 16:33:49 #110
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114568880
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:32 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

Kan best hoor. En in het peuter en kleuter topic ook nog :P
Je hebt alttijd baas boven baas natuurlijk :P :D
pi_114568884
*O* Kyara, wat leuk!!
pi_114568897
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 16:33 schreef Susie het volgende:

[..]

Je hebt alttijd baas boven baas natuurlijk :P :D
  maandag 23 juli 2012 @ 18:54:21 #113
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114573206
Dank jullie wel! Gaat verder prima hoor. Heel moe en beetje misselijk. Maar scheelt dat ik een hele makkelijke baby heb en Midas slaapt ook nogal veel dus op de dagen dat ik thuis ben, slaap ik gewoon met hem mee. En Midas vindt het ook heel erg leuk. Toen ik het hem vertelde moest hij lachen :D

Midas had gister een regeldagje/sprongetje. Wilde amper slapen. Zodra ik de kamer uit liep was het huilen. Zodra we alles uitgesloten hadden (geen pijn, koorts, viesze luier, honger, warm/koud) toch maar laten huilen. Ik was nog niet beneden of hij sliep al O+
pi_114575458
Kyara fijn dat Midas zo makkelijk is en veel slaapt. Zodat jij op de thuisdagen ook je rust kunt pakken. Lijkt me straks nog wel best zwaar als je er 2 hebt met een klein leeftijdverschil.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 23 juli 2012 @ 20:02:19 #115
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114575742
Kyara gefeliciteerd *O* en inderdaad erg kort op elkaar :D maar wel heel leuk
Ben erg benieuwd of Midas een broertje of zusje krijgt ;) In beide gevallen word het vast weer een knapperd ;)
Rayen 2½ jaar!
pi_114576501
Je laat er geen gras over groeien Kyara :o :o gefeliciteerd!

Nirak wat doet Danne het goed zeg! *O*

Phaidra je hebt echt een lekkere moppie O+ O+
  maandag 23 juli 2012 @ 20:17:47 #117
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114576537
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:17 schreef bitterend het volgende:
Je laat er geen gras over groeien Kyara :o :o gefeliciteerd!

het was ook niet helemaal zo gepland hoor. Maar ontzettend welkom!
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 20:22:04 #118
309370 Nanadu
pi_114576774
Kyara gefeliciteerd *O* *O*
  maandag 23 juli 2012 @ 20:26:16 #119
348178 NotTheSame
pi_114576967
Kyara, ik ben heel even recht voor m'n raap, maar uit je bovenste post concludeer ik dat het zonder medicijnen is gegaan? Want jij kwam de vorige keer toch ook uit AZW/BNZMG?
Ach, gepland of niet gepland, who cares? Het word gewoon net zo'n lekkertje als Midas, dat weet ik zeker!
  maandag 23 juli 2012 @ 20:31:33 #120
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114577230
Even onder spoiler want offtopic

SPOILER
pi_114577327
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:17 schreef Kyara het volgende:

[..]

het was ook niet helemaal zo gepland hoor. Maar ontzettend welkom!
* Nirak is jaloers
konden wij dat maar per ongeluk laten gebeuren :P
Superfijn dat het welkom is. Hoe lang ben je nu? Check! Spoiler gelezen :) zitten ze net niet bij elkaar in de klas ;)
  maandag 23 juli 2012 @ 20:34:17 #122
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114577364
Nirak, :D
Ja, dat wordt toch lastig bij jullie :P
Pas 7 weken hoor. Is nog pril.
pi_114577439
quote:
17s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:34 schreef Kyara het volgende:
Nirak, :D
Ja, dat wordt toch lastig bij jullie :P
Pas 7 weken hoor. Is nog pril.
Mn post al aangepast, ik ben zo traag als een schildpad via mn mobiel :')
pi_114578087
O+ Kyara. Vind het zo leuk O+
En nu maar op zoek naar een goede duowagen :D
pi_114595053
Goeiemorgen!
Al was het dat om 6.15 al..

Mijn zusje heeft er nu 3 onder de 3,5. Dat is nu flink aanpoten, maar die is straks wel sneller door de nachtelijke feestje en baby ellende heen. Dus komt vast wel goed Kyara.. Het heeft allebei zijn voordelen..
pi_114595495
Goeiemorgen!

S draait steeds vaker op dr zij O+ Verder vaak wakker vannacht maar dat zal wel door de warmte komen. Ze sliep ook weer snel gelukkig

Moet van de fysio grenzen opzoeken mbt wat ik kan.. Bepaalde afstand besproken om te lopen, en dat was dus te ver (al was het maar een klein stukje verder dan wat ik normaal loop) Dus nu sinds gister weer veel pijn -O- zo lastig! Moet het proberen maar kan erna bijna niks meer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:23:40 #127
348178 NotTheSame
pi_114595551
Ook goeiemorgen!
Pfff ik heb gewoon niet geslapen met die Draak langs me... Maar zij des te beter! Slechts 2x wakker geweest in 12uur. En d'r stemmetje is gelukkig ook wat beter, er komt iig weer wat geluid uit.

Deepfreeze, das inderdaad weer lekker vroeg! Maar met dit weer lijkt me dat niet zo'n straf, toch?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:32:40 #128
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114597108
DF, ruilen? :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:42:34 #129
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114597355
Hier was Midas nog knock-out toen ik om half 8 weg ging. Hopelijk slaapt hij morgen ook uit want dan ben ik ook thuis :+

En hij heeft gister op het kdv wel 10 hapjes banaan gegeten *O*
pi_114597424
Matthias neemt het er met dit weer ook van. Slaapt gerust tot uur of 9 uit. En dan vanaf 19:00 's avonds. Wij vinden het wel lekker.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 10:50:21 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114597567
Bij Midas is het gewoon standaard eigenlijk. Dat is gewoon een slapertje.

Ik moet mezelf er wel steeds aan herinneren dat dat bij nummer 2 nog wel eens anders kan zijn. Want Midas is volgens mij wel heel erg makkelijk...
pi_114597691
Matthias is normaal om 06:30/07:00 wakker. Dus dan is dit wel lekker. Alleen jammer dat de andere 2 wel eerder wakker zijn :P
Ik ga er ook vanuit dat de baby (die nog geboren moet worden voor de duidelijkheid :D ) een slechte slaper word. Het is hier om en om. De oudste goeie slaper, middelste slechte slaper, jongste goeie slaper, dus moet er nu wel weer een slechte slaper komen ;)
pi_114599384
DF vroege morgen. Wel een goede?
Onze peuter is normaal ook op dat soort tijden wakker.
DF dat is zeker flink aanpoten, lijkt me best zwaar. Maar je bent idd sneller uit de luiers en de babyzaakjes gegroeid. Ik dacht ook dat de kids bij kleinere leeftijdsverschillen sneller en vaak leuker met elkaar spelen.

Zoë leuk, he? De mijne draait ook steeds vaker, al is dat niet altijd de bedoeling volgens mij. Dus hij is er dan niet altijd happy mee.

NTS, waarom sliep jij dan niet, vanwege de grote draak?

MeNicole en Kyara, lekker zulke slapers. MeNicole handig is dat als ze zo'n schema volgen.

Gisteravond was het echt drama bij ons. Hij dronk, kort daarna huilde hij ontzettend omdat hij niet lekker was door iets. Ik heb geen idee wat en dat ging weer over in huilen door honger. Dus toen gevoed en toen konden wij lekker gaan slapen tot 4 uur, weer voeden en daarna ging hij poepen en weer slapen tot 7.30 uur. En mijn peuter sliep lekker uit tot 7.10 uur.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:15:24 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_114599994
Mijn grote was, en is, ook een heel goede slaper. Helaas doet de kleine dat ook een stuk minder.. vooral de eerste maanden waren erg aanpoten.maar nu, Liene is inmiddels bijna 1 en ik heb eindelijk het gevoel dat het rustiger en zo wordt. Hier scheelt het overgiens 20 maanden, dus wel iets meer...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_114600646
Tinu, als ik mijn moeder hoor over mijn oudste 2 neefje, weet ik dat leuk samen spelen nog niet.. Er zit anderhalf jaar tussen, maar ze zijn even groot, en koppig, dus dat levert nog mooie knijp en mep partijen op :X
Tussen heerlijke rustige momenten door..

Ik ruil niks, de ochtend was verder goed. Wel vroeg erin, maar een klein uurtje langer geslapen dan normaal. Dus vrolijk genoeg!
(ik moest naar de tandarts, dus laten we het over mijn ochtend maar niet hebben ;) )
pi_114600990
BJ, fijn dat het nu wat rustiger wordt.

DF ja het is natuurlijk ook afhankelijk van hun karakter. Mijn grote is op dit moment erg vergelijkend en opscheppend ingestel. Hij is groter, beter, sneller etc. dan de andere kindjes vind hij. Laatst zelfs tegen een meisje wat dus echt bijna 2 jaar ouder was dan hij. Maar misschien is het ook gewoon een fase.

Hier is de volgende poepluier een feit, 40 minuten na de laatste verschoonactie. Ik wenste dat de mijne maar 1x per dag poepte, zonder dat hij er last van heeft uiteraard :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:04:00 #137
348178 NotTheSame
pi_114601386
Tinuviel, ik kon niet slapen omdat Draakje langs me sliep vannacht, want ze was zo schor dat ze niet meer kon huilen of geluidjes maken. En ik was zo bang dat ik een geluidje miste dat ik eigenlijk de hele nacht naar haar heb liggen kijken :@ .

En nog een bericht van huishoudelijke aard:
SPOILER

[ Bericht 32% gewijzigd door NotTheSame op 24-07-2012 13:28:32 ]
pi_114605173
NTS oh daarom. Begrijp ik goed. Je post doet me denken aan na de bevalling van mijn eerste. Had de hele nacht niet geslapen. En na de geboorte was mijn man naar huis om te slapen. En ik lag wakker mijn slapende baby te bewonderen O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 24 juli 2012 @ 20:57:50 #139
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114616657
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:01 schreef Tinuviel het volgende:
NTS oh daarom. Begrijp ik goed. Je post doet me denken aan na de bevalling van mijn eerste. Had de hele nacht niet geslapen. En na de geboorte was mijn man naar huis om te slapen. En ik lag wakker mijn slapende baby te bewonderen O+
Ik was op geweest vanaf ongeveer 23.00 (en dus eigenlijk die hele dag dus ook, bedenk ik mij nu), ze is geboren de volgende dag om 18.29 en dan vervolgens die nacht ook om de haverklap wakker want je dochter ligt naast je O+ Hoe hou je dat vol, geen idee!

Even een vraagje: ik ben op zoek naar een goede tuitbeker die echt niet lekt. Ze zetten leuk op de verpakking "lekt niet" maar de avent en de difrax lekker gewoon allebei. Ik had een mooie beker van tupperware, die echt niet lekte (tenzij ze die met de tuit op de grond drukte :P), maar mijn Bam Bam heeft het handvat stuk weten te krijgen (lijkt mij niet mogen bij tupperware, dus daar ga ik nog even achteraan).
Dussss, wie heeft de gouden tip? Of doe ik iets verkeerd met die krengen?
pi_114616788
Nuby hebben wij Susie en leeft nog steeds bij 1,5 jaar oude sloopdreumes.

NTS, er is een topic nu in de aanbieding! Dan ziet iedereen die hier niet mee leest zulke tips ook ^O^
The way you rock'n'roll
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:03:08 #141
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114616838
Nuby werkt hier goed :) Maar Danne zuigt hem wel vaak vacuum.

Hij drinkt beter uit een bekertje :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:32:20 #142
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114617941
Ah Nuby dus. Mijn zus wist niet meer goed welk merk zij 10 jaar geleden had, was dat het waarschijnlijk! Thanks!
pi_114618597
Susie, ik heb er eentje van de prenatal, die lekt ook echt niet. Maar Eva snapt ze niet. Ze heeft nu een rietjesbeker van de Hema, helemaal prima, we slaan dus het stapje tuitbeker gewoon over.

Oh en Tupperware: je hebt een leven lang garantie, dus je zou gewoon een nieuwe moeten kunnen krijgen (of je geld misschien terug, maar dat weet ik niet.)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:55:43 #144
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114618973
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 20:57 schreef Susie het volgende:
. Ik had een mooie beker van tupperware, die echt niet lekte (tenzij ze die met de tuit op de grond drukte :P), maar mijn Bam Bam heeft het handvat stuk weten te krijgen (lijkt mij niet mogen bij tupperware, dus daar ga ik nog even achteraan).Dussss, wie heeft de gouden tip? Of doe ik iets verkeerd met die krengen?
Krijg je gewoon een nieuwe! Tupperware geeft levenslang garantie!

Oh te laat :P sorry danic :@

Hebben ze trouwens ook goede tuitbekers met een harde tuit??? Ik zie tegenwoordig alleen nog maar die siliconen krengen
pi_114619265
Hema heeft harde tuit maar niet anti-lek
The way you rock'n'roll
pi_114619410
Kruidvat heeft antilek met harde tuit, hema.ook trouwens.(maar geen ervaring mee)
pi_114619446
Die ik net van prenatal noemde heeft ook een harde tuit.
Ff een plaatje zoeken.
Deze:

Is ook nog eens een goede prijs, ¤2,99
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:05:20 #148
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114619489
Nou idd, dat van Tupperware. Ga ik ook nog wel achteraan hoor, was verder wel een fijne beker namelijk (en past leuk bij de rest :P )
pi_114620072
Ik heb de kikker set van de ikea! slabbetje, bordje en een harde tuit bekertje :D
pi_114620944
Oh die hebben wij ook Bitterend, maar ik gebruikte die tuitbeker niet. Is die dan wel antilek?

Bij die van Prenatal kun je ook de dop afschroeven en hebt toch nog de handvaten eraan zitten of niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114621893
Wij hebben de anti lek van kruidvat, maar toen ik daar zelf aan probeerde te zuigen kreeg ik er niets uit... Is het normaal dat er zooooo hard aan dat ding gezogen moet worden?
pi_114622033
Zoiets hadden wij met de rietjesbeker van difrax. Daar moet je eerst met je tanden een soort van bijten wil er wat uitkomen. Schoonzus en ik hebben hem allebei weg gegooid. Dat snappen die kleintjes niet.
The way you rock'n'roll
pi_114624939
Ik heb hier de anti lek beker van nuby, maar na twee maanden ingebruik lekt ie dus wel (en flink ook..) en heb ook de rietjesbeker van nuby die niet zou mogen lekken maar die lekte al vanaf ongeveer het begin.. beetje jammer..

Die rietjesbeker van nuby is ook met zo'n systeem die je met je tanden moet in bijten maar dat systeem werkt op zich wel hier. Had ie zo door.. meneer wil alleen geen handvaten.. dat snapt ie dan weer niet..
pi_114632951
Help..! Hebben jullie misschien tips hoe ik mn kabouter af kan leren dat ie niet mag bijten.? Hij probeert echt iedereen te bijten en omdat ie nogal snel is lukt hem dat nog vaak ook... :(
En hij bijt behoorlijk hard ook nog.
Ik probeer wel trekken belonen met heb knuffel als ik zie dat ie wil bijten en hij doet het toch niet.
En ook mopper ik als hij het toch doet maar dat vind ie alleen maar grappig.. ik weer het even niet meer.. hij bijt ook andere mensen dat vind ik nog wel het vervelendste..

Zijn er meer kinderen die dit hebben?
pi_114632993
Matthias bijt alleen tijdens het knuffelen in je schouder, heel zachtjes O+ Dus geen tips hier!
  woensdag 25 juli 2012 @ 08:40:40 #156
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114633222
Hilliebillie, geen idee...

Midas drinkt graag water bij zijn eten maar weet ook niet zo goed hoe ik hem dat moet geven. Tuitbeker snapt ie niet (zal nog wel een zachte tuit proberen maar hij houdt hem gewoon te laag dus dan komt er uberhaupt niets uit) en water uit de fles vindt hij prima alleen vertikt hij het om hem zelf vast te houden }:|
pi_114633621
Rietjesbeker kan ie niet? Anders die eens proberen. Om te oefenen is dan een beker die je beetje in ka knijpen het makkelijkst. Dan komt het drinken al beetje omhoog en hebben ze snel door wat ze moeten doen. Matthias had wel een rietjesbeker maar die hield hem als een fles op de kop dus kam er niks uit. Die die heeft antilek of gewoon fles met zachte tuit erop!
pi_114634210
Hilbillie
lastig :(!

en goed om alvast te lezen over de anti lek bekers enz.

O+ hier een slaperige baby, gister bijna de hele dag geslapen.
vannacht een paar keer wakker, het was echt warm! na het drinken valt ze weer snel in slaap
pi_114634358
Hillibillie heeft hij al tanden of krijgt hij tanden? Volgens mij het enige wat je kunt doen is zeggen dat hij niet mag bijten, afleiden, evtl. wat tegen tandenpijn geven, direct een bijtring geven als je ziet dat hij wil bijten en erbij zeggen dat hij daarop wel mag bijten en jou of anderen niet mag bijten.

Lekker Zoë. Hier helaas weinig slapen. En als hij slaapt dan alleen in de doek. De nacht was ook niet zo goed. 23-0.30-3-6 of zoiets. Gaap. Gelukkig nog tot 9.15 uur geslapen. En anders vanmiddag nog eens. Hoewel me dat de laatste dagen niet lukte.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114634739
dat is minder tinuviel :(
lastig ook voor de kleintjes deze warmte. S vind het helemaal niet fijn om bij ons te liggen, we hebben haar dan even in een badcape en dat helpt wel (voor tijdens het voeden enz)
ze ligt verder of in de box, kinderwagen buiten of in haar bedje en valt dan wel in slaap.
pi_114634984
Hier jammer genoeg geen slaperige baby. Wel lief gaan slapen gisterenavond. Vannnacht wakker geworden toen het nog donker was (ben erachter dat als ik de tijd ga bijhouden een stuk chagerijniger word, dus dat doe ik niet meer). Slapend gevoed en werd rond 8 uur wakker vanmorgen, valt mee dus :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:11:16 #162
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114634996
Ik heb een (zachte)tuitbeker van Avent en rietjebeker van de Hema, daar dronk ze altijd uit vanaf een maand of 6 tot een maand of 11.
Toen ontdekte ik de tuitbeker van de Hema, die is veel handiger! Ze drinkt er makkelijker uit en hij blijft fris en schoon.
Dus nu heb ik er twee van en gebruik ik die alleen nog maar, en melk krijgt ze uit de borst of in een flesje.

woensdag 25 juli 2012 @ 10:34:14 #163
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114635639
Binnekort maar eens even gaan kijken voor zo'n beker dan....

Iemand tips wat we kunnen gaan doen met cristel erbij??? We willen straks ff weggaan, maar het is zo warm :{ En 't is niet de bedoeling dat ze een zonnesteek krijgt natuurlijk ;)

(of weet iemand een buitenbad oid in de buurt van Venray? )
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:51:47 #164
250838 Fee-nix
pi_114636050
Hilliebillie ik denk gewoon nee blijven zeggen en weghalen uit de situatie. Steeds opnieuw, op een gegeven moment moet het kwartje dan vallen ;). En ook wat Tinuviel zegt: misschien bijtring geven als alternatief.

PE geen idee. Ik woon ook totaal niet bij je in de buurt, dus weet niet wat leuke plekjes zijn daar. Misschien is er een leuk park waar jullie op een kleedje in de schaduw kunnen zitten met wat lekkere hapjes?

Voor Jesper heb ik nooit een tuitbeker gehad. Hij heeft altijd de rietjesbeker van de Hema. En hij kan nu ook prima uit een bekertje drinken. Sander krijgt alleen nog de fles. Ben nu aan het oefenen dat hij hem zelf gaat vasthouden. Gaat al best goed!

En Sander heeft vandaag z'n eerste fruithapje gehad!! Heb zo'n leuke fotoserie gemaakt :D.

Oja en gisteren naar het CB geweest. Hij is bij 5,5 maand alweer 8,3 kilo en 67,5 cm. Volgt mooi z'n eigen lijntje. Verder ook alles prima. Hij is nog steeds niet echt bewust omgerold (wel van de week een keer in bed van buik naar rug), maar dat hoeft geloof ik ook nog niet per se. Hij heeft er gewoon niet zo'n haast mee. Maar hij begint nu wel op een leeftijd te komen dat ik het al leuker begin te vinden :). Ik ben niet zo'n kleine-babietjes moeder, blijkt maar weer.

En ik wil met hem naar de kapper! Z'n haar wordt ineens zo lang! Als ik het rechtop 'trek' zeg maar, dan steken er ook overal superlange sprieten uit :D.

O en ik kan toch niet uit dit topic wegblijven.... maar dat was misschien al duidelijk ;).
pi_114639752
PE, ik ben niet bekend in die regio, dus geen tips helaas...

Fee, fijn dat Sander zo goed groeit!

Zielig al die ukkies in de warmte... Wij hebben er vannacht niet zo'n last van gehad, hij heeft netjes geslapen van 21.45-3.00 en van 3.45-7.00. Maar overdag wil hij veel drinken, nu ook weer van 11.30 tot 12.45 bijna non-stop gelurkt. Niet erg, maar ondertussen wil ik zelf ook wel wat eten :+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114639953
Ik mis mijn vrolijke baby :( Ze heeft ook echt heel veel last van de warmte, het is drinken, slapen, huilen huilen huilen ;( En ook alleen maar bij ons willen liggen, wat het nog veel warmer maakt. Arm ding ;(
Vannacht was het ook niet gewedig, geslapen van half 12 tot 3, daarna wakker geweest tot 5, heb haar toen tegen me aan getrokken en gevoed, zo is ze in slaap gevallen tot 8 uur. Daarna is ze eruit gegaan met mijn vriend en heb ik nog wat kunnen slapen.
Eten en drinken gaat hier voor mezelf ook echt lastig, ben blij dat mijn vriend nu nog thuis is, kan hij het voor me pakken.
We gaan Faye straks maar even in bad doen, misschien knapt ze daar even van op. Als ze groter was geweest hadden we lekker gaan zwemmen..
pi_114640152
Ja fijn hè, dat gehang en geplak met deze temperatuur... Sterkte!

Nu poging 3 om hem in de wandelwagen een dutje te laten doen, kijken of het dit keer langer dan 5 min. goed gaat :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:14:15 #168
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114640302
:{ Vervelend hoor...Dat die kleintjes zo'n last hebben van de warmte! Heb je ze al in een rompertje gelegd? Zonder verdere kleding?

Cristel heeft er gelukkig (nog) geen last van....Die ligt (zoals gewoonlijk ;) ) weer heerlijk te slapen in de box....

We gaan vandaag denk ik maar niet weg met Cristel, ik zat net zelf 10 minuten in de zon en gelijk werd mn huid wat rood, 't is gelukkig niet echt verbrand ofzo.
pi_114640394
Matthias vind dit weer heerlijk. Hij kruipt steeds naar buiten waar een bak water staat. En slapen kan ie altijd.
pi_114640813
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:14 schreef PureEvil het volgende:
:{ Vervelend hoor...Dat die kleintjes zo'n last hebben van de warmte! Heb je ze al in een rompertje gelegd? Zonder verdere kleding?
Jups, en zo ziet dat er nu uit:

*O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:35:07 #171
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114640926
O+

Midas slaapt gewoon (nog) meer met dit weer. En ben blij dat hij water drinkt zodat hij extra vocht binnen krijgt. Maar we blijven wel binnen. Veel te warm buiten.

Sterkte voor de kindjes die er minder goed tegen kunnen. *
Verkoelen door lauw badje, weinig kleding en zorgen voor genoeg vocht. Meer kan ik ook niet bedenken....
pi_114641218
Gisterenavond had Eva echt geen zin om te slapen. Veeeeeel te warm!!
Uiteindelijk was het 23.00 u voordat ze ging slapen! Ze was om 3 u weer wakker en toen om 6.45 weer, maar toen moest ik toch bijna werken dus moest ze sowieso wakker worden. Maar kan me voorstellen dat ze nu wel heel moe is vandaag! Ook heeft ze niet in haar slaapzakje geslapen, ging beter dan verwacht. Lekker alleen in een korte-mouwen rompertje.

Ze heeft me gisteren wel voor het eerst gebeten met die kleine ondertandjes van haar, en dat deed PIJN!! :')

Ohja en wat drinken betreft: Eva drinkt via een rietje. Gaat helemaal goed :)
Ik had eerst een anti-lekbeker maar nadat ik 'm een dag had laten staan met water erin, was het ventiel etc helemaal zwart geworden. Sindsdien wil ik die bekers niet meer :')
Tralalalaaa
pi_114641407
Faye heeft ook alleen een rompertje aan :) En iedere 1-2 uur wil ze drinken.
En een warme Faye ziet er zo uit:

Okay, das een klein beetje vals spelen, ze viel ook bijna in slaap ;)
pi_114641876
Over mn eerdere vraag van het bijtprobleem, jelle heeft idd tandjes (7 nu) en hij bijt ook echt hard. Verbieden doen we al consequent maar dat vind ie alleen maar erg grappig (zoals met alles wat je verbiedt :( ) bijtring e.d. speelt ie overdag ook al wel mee maar ik zal idd eens gaan proberen deze te geven als hij bijt.. kijken of hij dat dan wil..

Sterkte voor alle kindjes die last hebben van de hitte!
pi_114642149
Lieve fotos O+

Na het middageten samen met S in bad geweest, echt zo leuk!
En nu ligt ze alweer een tijdje te slapen O+

Morgen naar het cb, geen zin in :@ weer prikjes.. Gelukkig gaat (8> dit keer mee
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:09:39 #176
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114642240
quote:
17s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:35 schreef Kyara het volgende:
O+

Midas slaapt gewoon (nog) meer met dit weer. En ben blij dat hij water drinkt zodat hij extra vocht binnen krijgt. Maar we blijven wel binnen. Veel te warm buiten.

Mag Cristel dan ook 'gewoon' water? En dan koud/lauw ofzo? Of mag ze nog iets anders.....?
pi_114642299
Gewoon lekker water geven inderdaad. En niet enorm koud, maar gewoon een fijne temp om te drinken :)
Tralalalaaa
pi_114642321
Water mag altijd lijkt me? Hoe oud is Cristel? Ik gaf Cas vanaf 6 maanden een klein drupje diksap door zijn water.
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:14:14 #179
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114642406
volgens mij wel hoor PE, inderdaad niet te koud.
Cyntiaa, deed je dat omdat hij het anders niet lekker vond?
pi_114642523
S vind water ook lekker. In bad en onder de douche steekt ze dr tong uit. In bad hebben we eerst dus ook geen zeep.
Nu met de warmte geef ik haar een paar drupjes water op een lepeltje, niet veel & ze wordt er helemaal vrolijk van.
pi_114642613
quote:
17s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:14 schreef Kyara het volgende:
volgens mij wel hoor PE, inderdaad niet te koud.
Cyntiaa, deed je dat omdat hij het anders niet lekker vond?
Hij lust graag water dus ik deed het om hem ook eens een andere smaak te leren kennen :)
pi_114642834

Iemand het hoofd gezien van mijn zoon?
pi_114642922
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:26 schreef MeNicole2 het volgende:
[ afbeelding ]
pi_114642946
Die is er van af gevallen door de warmte?? :P
Tralalalaaa
pi_114642972
Gesmolten :P
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:47:43 #186
348178 NotTheSame
pi_114643558
Marjolijntje O+ O+

MeNicole, Draakje vind dat ook een heerlijke positie om in te liggen. Vooral als de tv aan staat dan hangt ze op de kop tv te kijken _O- !

Hier eigenlijk niet zo veel last van de warmte. Ze slaapt redelijk en overdag houden we het ook rustig. Nou is het hier niet zo mega warm binnen (22 graden) en no way dat ik met haar naar buiten ga nu.
Water krijgt ze in een tuitbeker, maar daar zit ze meer op te buiten dan dat ze daadwerkelijk er iets uit drinkt. Of ik maak koude rooibosthee, dat vind ze ook wel lekker.
pi_114643735
Marjolijntje, precies wat jij omschrijft heeft mijn uk hier ook. Echt alleen op ons slapen. Ben nu aan het voeden en dan toch maar de wieg proberen. Hopelijk kanik dan ook wat slaap pakken. Ik hoop dat als ik op 6 augustus weer ga werken (wil er nog niet aan denken) de beloofde airco al is geinstalleerd, anders is het echtniet te doen.

Was net even buiten en kwam Kersjes en de kleine Seth tegen O+. Wat. Is die nog klein zeg. Ik denkongeveer de helft van mijn kind. Kersjes, is Seth nou alweer 6 weken?

MeNicole, misschien hangt die in een bakmet water ;)

Phaidra die beentjes van je uk helemaal inkikkerhouding O+

en Faye O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:10:59 #188
250838 Fee-nix
pi_114644428
Sander heeft gelukkig geen last van de warmte, heeft gewoon nog z'n eigen ritme. En nu z'n twee tandjes goed door zijn heb ik ook weer mijn vrolijke baby terug! (Hij had er dus blijkbaar wel een beetje last van...)

MeNicole :D.
pi_114646289
Kun je je baby op de buik laten slapen als hij in een andere kamer ligt? Ik heb de babyfoon wel aan, maar heb geen camerababyfoon of kan ik dan beter om de zoveel tijd gaan kijken?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:11:09 #190
250838 Fee-nix
pi_114646744
Tuurlijk kan dat Tinuviel, maar het gaat om je eigen gevoel er bij. Ik heb zelf totaal geen probleem met buikslapen. Sander slaapt al op zijn buik sinds hij een week oud is. In het begin keek ik wel altijd even als hij sliep of hij zijn hoofdje goed opzij had liggen. Maar nu regelt hij dat al heel lang prima zelf.
  woensdag 25 juli 2012 @ 16:14:56 #191
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114646888
Er wordt toch minder geslapen hier.

Hij is al sinds kwart voor 2 wakker. In de woonkamer is het 26 graden. Midas heeft een tijdje in zijn blote kont gelegen en nu alleen met een luier aan. Hopelijk wil hij zo nog even slapen.
pi_114647237
Faye is ook een buikslaper, wij laten haar ook zo liggen, zo slaapt ze beter :)

We hebben haar net lekker in bad gehad op het balkon, daarna een voeding en nu ligt ze al ruim een uur te slapen op mijn buik. Ze kan het gebruiken. Als ik haar weg leg, wordt ze gelijk wakker en is het weer huilen.
Ondertussen heeft ze wel een plak-mama :P
pi_114647340
Lekker koude woninge hebben wij dan, 24 graden in de woonkamer en dat vlakbij het raam aan de voorkant. Hoewel de zon nu niet meer hier aan deze kant staat.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114647424
Marjolijntje tot nu toe, heeft hij nog niet op zijn buik geslapen. Maar nu ging dat toch beter. Als hij op zijn rug ligt, gooit hij zijn beentjes in de lucht. Soms als ik s'avonds nog niet slaap, kijk ik naar de wieg waar hij in ligt en dat hele ding schud gewoon. :P O+

Plakkindje= plakmama O+

Fee-nix, was net kijken en toen had hij zijn hoofd keurig op zij gelegd en lag aan zijn handje te sabbelen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:16:12 #195
250838 Fee-nix
pi_114648946
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 16:28 schreef Tinuviel het volgende:

Fee-nix, was net kijken en toen had hij zijn hoofd keurig op zij gelegd en lag aan zijn handje te sabbelen.
^O^ :)
pi_114649112
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 17:16 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

^O^ :)
Nou hij heeft toch lekker een uurtje zo geslapen. Toen was de pret weer voorbij en had hij HONGER. :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:36:17 #197
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114649641
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:26 schreef MeNicole2 het volgende:
[ afbeelding ]
_O-

Verder; pffffffffff, dit is weer teveel van het goede hoor! Mag de kachel ietsjes lager?
pi_114653074
Hier 26.5 graden in de huiskamer pff!
Boven is het koeler gelukkig.
pi_114653445
Hier was het vanmiddag 28 graden :(
  woensdag 25 juli 2012 @ 19:45:01 #200
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114653851
Het is ook nooit goed he? :P
pi_114654177
Gelukkig niet nee :D waar anders dan het weer zouden we dan over moeten klagen? :P
pi_114654188
Wij nederlanders hebben altijd wat te klagen he :P
Hier 24 graden trouwens.
pi_114654680
Ik win, de babyfoon geeft 32 graden in onze kamer boven waar R sinds 17.30 in enkel haar luier ligt te slapen

Als het zo warm is geef ik haar lekker meloen, tomaat en komkommer :Y
pi_114658224
:o bitterend

S wil graag zitten :? Ze zit dan zelf en ik hou dr bij dr okseltjes vast zegmaar, haar hoofdje kan ze goed rechtop houden. Maar volgens mij is dat nog niet zo goed voor dr rugje enz? Als ze bij me ligt dan trekt ze zelf dr buik aan zodat dr hoofdje en bovenlijf richting 'zitten' gaan zegmaar. Ze wil alleen dat of gedragen worden..anders is het brullen.

Ook is ze steeds meer aan het rollen op dr zij. Ze zet zich met 1 been af, en zwiept dat been weer naar voren zodat ze richting zij gaat. Wel knap en leuk om te zien.
Volgens mij zijn al die ontdekkingen wel wat veel voor dr omdat ze vanavond opeens zoveel huilt, doet ze niet vaak
pi_114658386
Ja dat willen zitten heeft Cara ook de afgelopen weken. Weet niet hoe het zit met het rugje. Af en toe huilt ze en als je haar laat zitten dan is alles weer goed. Misschien wil S. ook graag rond kijken en alles ontdekken. Volgens mij kunnen ze met 3 maanden nu ook goed diepte zien enzo. Zoveel te ontdekken voor die kleintjes :)
pi_114658568
Ja ze wil graag rondkijken, lekker nieuwschierig!
Die ontwikkelingen zijn echt zo leuk om mee te maken O+
pi_114658852
L. heeft dat ook. Net zaten we bij schoonouders in de tuin. Hij was op de arm bij oma. Zij zegt zal ik hem in de wagen leggen. Zij gaat het proberen, maar hij huilt. Toen zette ik hem op mijn schoot, met ondersteuning achter zijn rug en hij gaat echt naar voren leunen. Toen zat hij lekker op schoot te kletsen. En hij pakte mijn vinger vast en ging hem min of meer in zijn mond stoppen. O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114658921
O+ schattig tinu!
pi_114659871
Tinu :D

Zoe lekker je aan zetten dan zo haar rug tegen je knieën! heb we ook gedaan!
pi_114660013
Wat lief Tinu O+

Ja dat met die knieeën is een goede tip, doe ik als ik in bed lig :)
pi_114672359
Ik heb net een mail terug gekregen van de speen die kapot was gegaan. Moet de speen opsturen en krijg van hen een nieuwe speen terug. En de kapotte sturen ze naar Zwitserland om te laten onderzoeken.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:10:29 #212
348178 NotTheSame
pi_114673371
Mogguh!

MeNicole, fijn dat ze bij Bibi de zaak willen onderzoeken. Op zo'n momenten ben ik stiekem echt heel blij dat wij een speenweigeraar hebben.

Pffff, wat een KL0TE nacht hier zeg, en wat er nou aan de hand was? I don't know. Om 20.00uur in bed gedoken, om 22.30uur werd ze wakker, maar ik stond onder de douche dus ze moest even wachten. Ineens een hoop gekrijs en gehuil, en NIET meer stil te krijgen!!! Zelfs de borst weigerde ze, dus dan is er echt iets aan de hand. Geen koorts, geen tandjes te zien, niks... Tot 2.00uur hebben we er mee rondgesjouwd en toen viel ze bij (8> op de arm in slaap. Om 6.00uur was ze weer aan het babbelen dus er weer uit :O ...

Ik heb vandaag overigens een einde gemaakt aan het wandelwagenbak-tijdperk. De vorige keer dat ik met d'r ging wandelen ging ze zo zitten wringen dat ze langs de rand van de bak (op zitstand) kon kijken, dus ik denk dat ze voortaan wat meer van de wereld wil zien :+ .

Nou had (8> het meteen ook maar over een vervolgstoel, maar dat vind ik toch nog veel te vroeg. Ze kan weliswaar al goed zelf zitten, maar ze past nog prima in de MC. (65cm en zo'n 6,5 kilo denk ik, dus nog ruim binnen de marges)
Wat zouden jullie doen? De vervolgstoel die wij op het oog hebben (de Recaro Young Sport) heeft een slaapstand en dat komt aardig overeen met de zitpositie van de MC.
  donderdag 26 juli 2012 @ 10:14:02 #213
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114673470
Wij gaan dit weekend ook over op de wandelwageninzet.

Ik heb wat betreft de maxicosi altijd begrepen dat achteruit rijden nog altijd de veiligste manier van vervoeren is dus zolang het nog past en ze het zelf nog accepteert zou ik de mc blijven gebruiken.

Sterkte vandaag. Heeft ze last van de warmte gehad misschien?
pi_114673599
Zou met de autostoel nog wachten. Matthias is nu 10 maand en 2 weken en die zit nu denk ik sinds 3 weken in andere stoel. Als we ver rijden zit ie nog in de mc.
pi_114674545
ik vind al jullie baby verhalen zo leuk om te lezen O+
Ik wil ook!!
nog 8 weken
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:15:41 #216
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114675148
Geduld Kwisted ;)

Anouk is nu denk zo rond de 9500 gram, 72 cm (?) En die gaat maandag nog gewoon in de mc mee naar Frankrijk. Ze steekt met haar hoofd er nog lang niet boven uit, dus lijkt mij het veiligst. ( wat een wijsheid... :P ook alleen maar hier op Fok! gelezen :P ).
pi_114675220
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 10:10 schreef NotTheSame het volgende:
Mogguh!

MeNicole, fijn dat ze bij Bibi de zaak willen onderzoeken. Op zo'n momenten ben ik stiekem echt heel blij dat wij een speenweigeraar hebben.

Pffff, wat een KL0TE nacht hier zeg, en wat er nou aan de hand was? I don't know. Om 20.00uur in bed gedoken, om 22.30uur werd ze wakker, maar ik stond onder de douche dus ze moest even wachten. Ineens een hoop gekrijs en gehuil, en NIET meer stil te krijgen!!! Zelfs de borst weigerde ze, dus dan is er echt iets aan de hand. Geen koorts, geen tandjes te zien, niks... Tot 2.00uur hebben we er mee rondgesjouwd en toen viel ze bij (8> op de arm in slaap. Om 6.00uur was ze weer aan het babbelen dus er weer uit :O ...

Ik heb vandaag overigens een einde gemaakt aan het wandelwagenbak-tijdperk. De vorige keer dat ik met d'r ging wandelen ging ze zo zitten wringen dat ze langs de rand van de bak (op zitstand) kon kijken, dus ik denk dat ze voortaan wat meer van de wereld wil zien :+ .

Nou had (8> het meteen ook maar over een vervolgstoel, maar dat vind ik toch nog veel te vroeg. Ze kan weliswaar al goed zelf zitten, maar ze past nog prima in de MC. (65cm en zo'n 6,5 kilo denk ik, dus nog ruim binnen de marges)
Wat zouden jullie doen? De vervolgstoel die wij op het oog hebben (de Recaro Young Sport) heeft een slaapstand en dat komt aardig overeen met de zitpositie van de MC.
Kindjes die overstuur zijn ;( Sterkte vandaag :*.

Wij hadden ook een wat onrustiger nacht, met voedingen om 22.00, 1.00, 4.00 en 6.00. Die laatste heb ik liggend in bed gedaan en zo heb ik toch nog zo'n anderhalf uur kunnen slapen O+.

Kwisted, leuk om te horen! Tot gauw, nog even en dan kan je je eigen verhalen ook hier kwijt *O*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114675280
De wandelwagen bak gebruiken we al vanaf 5 maanden, ze zat al behoorlijk goed en we hebben hem op de lig stand gehad.
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:23:23 #219
348178 NotTheSame
pi_114675386
Nouja als ik echt de richtlijnen aan moet gaan houden die MC hanteert, dan kan Draakje met 2 jaar nog in de MC _O- !
Maar zoals jullie denken, denk ik ook. De MC is toch nog het veiligst.

Kyara, ik denk niet dat het de warmte was. Het is bij ons boven vrij koel (ongeveer 23 graden) en ze lag in d'r romper te slapen. Maar goed, het blijft gewoon gissen, en het is gebeurd, ze is nu weer de vrolijkheid zelve dus we gaan gewoon met frisse moed naar de volgende nacht.

Phaidra ook al zo'n prutnachtje... :* !

Bitterend, jij hebt R. toch nog naar je toe gericht zitten (zag ik op de foto's van Twiske)? Nou, dat blieft madam dus niet meer, dus wij zijn nu officieel over naar de buggyinzet en dus face forward.
pi_114675510
Vervolgstoelen zijn meestal pas vanaf 9 kg meen ik NTS. Daar zit draakje nog wel erg vanaf. Ik zou nog wat langer wachten.
The way you rock'n'roll
  donderdag 26 juli 2012 @ 11:37:57 #221
250838 Fee-nix
pi_114675838
Ik ben benieuwd wat ze concluderen over de speen, MeNicole!

Susie, hoe oud is Anouk nu eigenlijk? Ik ben zo nieuwsgierig of Sander een beetje gelijk op gaat met haar qua lengte en gewicht. (Hij was dus eergisteren bij 5,5 maand 8,3 kilo en 67,5 cm.)

J heeft hier nog in de maxicosi gezeten tot hij 13 maanden was! S zit er nu ook nog prima in. Hoewel de baby-inzet er misschien wel uit mag :P.

En nog ff z'n geknipte koppie showen hoor :). Links is 'voor' en rechts is 'na'.
-weg-
Ah nou, je ziet het helemaal niet zo goed -O- . Ik had m ook op een donkere achtergrond moeten leggen, maar ik had haast :P. Maargoed, het idee en het blije smoeltje zijn ook leuk :). En hij heeft dus nog een klein kuifje bovenop :).

[ Bericht 5% gewijzigd door Fee-nix op 26-07-2012 16:17:14 ]
pi_114676073
Arme Draakje en arme mama :* hoop dat ze beter slaapt vannacht!

Ahh zo noem je het dus als ze naar de wereld kijken - buggy inzet? klopt we hebben haar altijd naar ons toe gedraaid, ik zou het maf vinden om niet naar haar kunnen kijken en met haar te kletsen tijdens het wandelen :D wellicht komt het als ze groter is dat we het om gaan draaien!
pi_114676086
Hij is er zelf wel helemaal blij mee Fee! ;)

NTS: wat naar ;( Ik hoop dat jullie de komende nacht een betere nacht hebben!

Hier gelukkig wel een goede nacht gehad! Ze is zelf in slaap gevallen rond 23:30 en heeft geslapen tot 04:00 ongeveer, toen een voeding, makkelijk weer gaan slapen en toen was het half 9 toen ze weer wakker was O+ Maakt veel goed voor de drama overdag, dit weer is niet leuk ;(
pi_114676583
Schattig Fee! staat m goed

NTS :* wat vervelend zo'n nacht!

Gisteravond een plakbaby, mn vriend liet dr schrikken (blazen op de buik,. vond ze nog niet zo leuk :P) en veel huilen, ze was ook moe & aan het vechten tegen de slaap
uiteindelijk sliep ze van half 12 tot 6

stats van het cb:
met 11weken 6155 gram en 64cm

hoofdje is ook mooi rond en verder was ook alles goed :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Zoë23 op 26-07-2012 14:37:54 ]
pi_114677088
Nts balen van de slechte nacht. Ik hoop dat vanavond beter is.
Speenweigeren beschermt helaas niet voor soortgelijke gebeurtenissen. Zo een misproductie kan ook voorkomen bij een flessenspeen of speeltje.

Wel goed MeNicole dat ze het gaan onderzoeken en dat jij een nieuwe krijgt.

Phaidra hoop voor jou ook dat je nog slaap kunt pakken vandaag of komende nacht gaan bijslapen.

Fee, leuk kapsel, vind je zoontje ook.

Mijn uk wil graag heel vaak op vingers sabbelen en hij bijt ook al best hard erop soms met zijn kaakjes. Helaas vind hij speeltjes minder leuk voor sabbelen of bijten dan de vinger.

Geen idee meer wanneer wij overstapten van mc naar grote stoel en van ligbak naar buggyinzet. Ik kan het wel opzoeken :P

Zoe mooie stats. Misschien zie ik het niet goed maar voor mij lijkt het wel alsof de punt op de 6 markering zit. Balen van het schrikken en de mindere a ond.

Bij ons was de avond ook een beetje bal. Klooien tot 23 en dan slapen tot kwart voor fijf s'ochtends. En toen gingen we vroeg ons bed uit, 7 uur, om met opa ons bezoek naar het vliegveld te brengen. Maar meneer was een en al praatjes en goed gehumeurd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 26 juli 2012 @ 12:27:38 #226
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114677325
Fee, Anouk is inmiddels 9 maanden alweer :D
Edit; in augustus mag ik weer naar cb, bij 10 maanden.
  donderdag 26 juli 2012 @ 12:37:00 #227
250838 Fee-nix
pi_114677607
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2012 12:27 schreef Susie het volgende:
Fee, Anouk is inmiddels 9 maanden alweer :D
Edit; in augustus mag ik weer naar cb, bij 10 maanden.
Jemig, gaat hard! Maar ik bedoelde ook eigenlijk: hoe zwaar/lang was zij bij 5,5/6 maanden? Staat er niet zo duidelijk :P.
  donderdag 26 juli 2012 @ 12:38:13 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114677642
Grappige foto's Fee!

Mooie stats Zoë! Flinke dame O+

Bij ons kan de wandelwageninzet alleen van je af. Vind ik persoonlijk ook minder maar het is niet anders. Denk dat M het wel leuk vind, beetje om zich heen kijken.

Morgen wordt het nog warmer.....
pi_114678466
Vandaag is het eigenlijk best goed te doen bij ons dan. Er waait ook een beetje een windje.

Net kennis gemaakt met de logees van onze buren, dat is zijn zus met 3 kids (8, 5 en 2,5 jaar oud) en ze hebben onze moppie bewondert. Gingen ze ook gelijk vergelijken met hun neefje. Die is sowieso 2 maanden ouder en was bij geboorte al 1 kg zwaarder en hij scheelt nu nog veel meer met de mijne.

Denk dat ik morgen maar een badje neerzet voor de kids.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114681431
Ah nu zie ik t wel goed :@ dat de stats kloppen

Morgen krijgen we onze draagzak en zitzak dus kan S lekker aan me vast plakken en als ze wil zitten, op dr zitzak :9.

Hier ook een windje tinuviel,
lekker! Wij wonen heel dicht bij zee O+
En kindjes vergelijken heeft weinig zin, het verschilt zo! Als ze maar gezond & blij zijn, das het belangrijkste
  donderdag 26 juli 2012 @ 15:47:45 #231
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114683443
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 12:37 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Jemig, gaat hard! Maar ik bedoelde ook eigenlijk: hoe zwaar/lang was zij bij 5,5/6 maanden? Staat er niet zo duidelijk :P.
Oh! Hahaha! Euhmmm... dat weet ik zo even niet uit mijn hoofd eigenlijk :@
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:02:13 #232
348178 NotTheSame
pi_114683955
quote:
17s.gif Op donderdag 26 juli 2012 12:38 schreef Kyara het volgende:
Grappige foto's Fee!

Mooie stats Zoë! Flinke dame O+

Bij ons kan de wandelwageninzet alleen van je af. Vind ik persoonlijk ook minder maar het is niet anders. Denk dat M het wel leuk vind, beetje om zich heen kijken.

Morgen wordt het nog warmer.....
Wij hebben een kinderwagenbak die je ook als zitgedeelte kan maken. Kwestie van 2 ritsjes sluiten, 1 ritsje open en de bovenkant van de bak kantelen ^O^ .
Maar dat blieft mevrouw dus niet meer, want ze meent dat ze om zich heen moet kunnen kijken.
pi_114684771
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:47 schreef Susie het volgende:

[..]

Lang leve het groeiboekje.

Leuk Zoë, van de nieuwe doek en de zitzak. Morgen zou het nog wel warmer worden dan vandaag. Welke zitzak krijgen jullie?

Nts, ik kan me niet zo goed voorstellen wat je bedoelt. Heb je ook een foto? ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:29:56 #234
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114684969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:24 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Lang leve het groeiboekje.

Yupp, maar die heb ik niet mee naar mijn werk ;)
Totaal geen zin meer, heb mijn werk eigenlijk zo goed als op orde en afgerond voor mijn vakantie en dan moet ik morgen nog een dag..... damn
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:31:02 #235
250838 Fee-nix
pi_114685020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 15:47 schreef Susie het volgende:

[..]

Ja dan moet je ook ff in het CB boekje kijken, duhhhhh :P. Hahaha. Nee, ik was gewoon nieuwsgierig hoor. Ik wil je niet dwingen om met dit mooie weer voor mij in een boekje te gaan turen ;). Je was me net voor. Balen zeg, zit je nog op je werk ook :P.

Oh! En en en Sander is vandaag voor het eerst omgerold van rug naar buik!! *O* En meteen ook maar weer terug :). Dat deed hij in z'n bedje al, maar had ik nog nooit gezien.
pi_114685259
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:29 schreef Susie het volgende:

[..]

Yupp, maar die heb ik niet mee naar mijn werk ;)
Totaal geen zin meer, heb mijn werk eigenlijk zo goed als op orde en afgerond voor mijn vakantie en dan moet ik morgen nog een dag..... damn
Mooi excuus om naar huis te gaan. ïk moet heel nodig wat nakijken thuis" :P
Oh balen, morgen nog een dag. Kun je vast wat voor na je vakantie doen?

Fee en Sander *G*
Carpe Diem- Pluk de Dag
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:01:32 #237
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114685909
Mja, kan... Maar geen zin in! Hahaha! Nee, vermaak mij morgen wel met opschoon acties en dat soort dingen.
pi_114686245
Tinu
http://www.sitandjoyzitzakken.nl/sit-and-joy-snoozy-roze
Een roze :+ zit ze niet heel rechtop maar dan hoeft ook nog niet

Susie
:( bah kan me voorstellen dat je geen zin hebt in werken zo voor de vakantie
Is Anouk al weer helemaal fit?
(sorry als ik eroverheen gelezen heb)

Sander *G* !!

S slaapt echt al de hele middag, net wel even de borst aangeboden natuurlijk. Zal wel door de warmte en de prikjes komen.
  donderdag 26 juli 2012 @ 17:44:41 #239
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114687143
Die is weer aardig fit ja. Verder zeg ik niets ivm fok-wet enzo :D Ik zie echt 2 puntjes onderin ook! Heul klein nog hoor, maar ze zitten er!
pi_114687333
*O* *O* *O*
  donderdag 26 juli 2012 @ 18:05:32 #241
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114687751
Jaaaa, tandjes voor Anoukje! *O*

En Sander heeft gerold *G*
pi_114689261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 17:44 schreef Susie het volgende:
Die is weer aardig fit ja. Verder zeg ik niets ivm fok-wet enzo :D Ik zie echt 2 puntjes onderin ook! Heul klein nog hoor, maar ze zitten er!
Gelukkig!

Oeh tandjes! :D
  donderdag 26 juli 2012 @ 19:38:46 #243
348178 NotTheSame
pi_114690778
Tinuviel, ik zit mobiel dus plaatjes posten is wat lastig, maar wij hebben de Recaro BabyZen met de Yoga kinderwagenbak. Ik denk dat een rondje google wel wat duidelijkheid geeft ;).

Tandjes voor Anouk *O*!!
pi_114693299
Ha, ik ben weer terug van vakantie. Pietje heeft t merendeel van de vakantie amper geslapen, dus t was geen groot succes eigenlijk...

Hij heeft wel zn eerste hapjes fruit op, wat best goed ging, en hij kan heeeel goed achteruit tijgeren.

Heb niet erg bijgelezen, dus sorry voor egopost.
pi_114693810
Tandjes voor Anouk *O*

Ik ben alleen thuis met 2 kids en ze slopen me behoorlijk. Dat in combinatie met de hitte is echt niet te doen. Oudste komt steeds zijn bed uit en vraagt naar zijn papa. De jongste wil de hele tijd drinken en is aardig van slag door de hitte.
Puh ik hoop dat papa snel terug is.

Welkom terug Bleie. Balen dat de vakantie niet zo een succes was wat betreft slapen. Fruit ging daarentegen goed. Wat heeft hij gehad? En hij tijgert achteruit *G*. Komt hij ook steeds klem te zitten?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114694327
Men. Ik vind t heerlijk dat t mooi weer is maar ben blij als t weer wat is afgekoeld.
Hummeltje wil niet slapen savonds en vandaag heeft ze tussen 7.30 en nu totaal maar 1,5 uur geslapen. De rest van de tijd ben ik bezig geweest met haar entertainen, ben helemaal gaar!!!
En ze is echt wel moe maar zodra ik ook maar naast haar bed met r sta is het huilen geblazen. Leg ik r neer, draait ze zich direct om en gaat nog harder huilen. En omdat ik zo gaar ben kan ik daar niet tegen en haal ik haar er maar weer uit. Straks maar in de herkansing...
Tralalalaaa
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:22:11 #247
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114694875
Ah bah TAP, das niet fijn! :*

Wat balen Bleie! Misschien door de nieuwe omgeving? Wij gaan dus maandag 2 weken weg, ben reuze benieuwd hoe at gaat allemaal (en hoe we alles in de auto gaan krijgen :X )

En even helemaal gemist dat S heeft gerold *O* en heb dus ook de foto gemist van zijn nieuw coupe :( En nu ff opgezocht, gewoon voor de leuk: Anouk was met 6 maanden 8435 gram en 67 cm. :P
  donderdag 26 juli 2012 @ 21:25:37 #248
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114695051
Oeh en hier heeft het buurjongetje van bijna 4 maanden een sprong ofzo... Ik hoor hem af en toe huilen, zo sneu. Maar nog wel zo'n zacht huiltje op zich...Anouk maakt dan echt wel herrie hoor! :D
  donderdag 26 juli 2012 @ 22:05:24 #249
250838 Fee-nix
pi_114697003
Balen van de vakantie Bleie :( . *O* voor het achteruit tijgeren!

Anouk krijgt tandjes! *O*
En wat leuk dat je het hebt opgezocht :D . Ze schelen dus inderdaad niet zo heel veel. Sander was dus bij 5,5 maand 8350 gram en 67,5 cm. Dus ietsjes langer dan Anouk en qua gewicht verwacht ik dat hij over twee weken ook zeker wel boven de 8400 zit :). Hij is echt zooooo anders dan Jesper. Die was lang en dun. Mijn schoonmoeder zei gisteren ook nog: ik verbaas me iedere keer weer als ik hem zie :D .
Edit: o en die foto... was toch niet zo goed te zien. Ik plaats binnenkort wel een 6 maanden spam en dan zie je ook z'n nieuwe coupe ;).
pi_114700520
Anouk tandjes!!

Tinu, is je man inmiddels thuis? Wat rot zo'n avond :*

bleie, jammer dat het slapen op vakantie zo slecht ging ;(.

TAP hopelijk is het nu wel gelukt. De warmte is voor onze kleintjes niet zo handig idd...

Hier een baby met mamahonger :D. Ik had nagym van m'n zwangerschapscursus, dus 2 uur van huis. En nu wil mijn ukkie alleen maar bij me liggen. In bedje huilen en zodra hij bij me ligt is het weer goed O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114709278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 23:10 schreef Phaidra het volgende:

TAP hopelijk is het nu wel gelukt. De warmte is voor onze kleintjes niet zo handig idd...

Hier een baby met mamahonger :D. Ik had nagym van m'n zwangerschapscursus, dus 2 uur van huis. En nu wil mijn ukkie alleen maar bij me liggen. In bedje huilen en zodra hij bij me ligt is het weer goed O+.
TAP, ging je baby s'nachts wel goed slapen?
Hier hetzelfde probleem trouwens. Overdag weinig slapen en dan alleen op Mama, in de doek soms of naast Mama in bed na een voeding. :*

Phaidra dikke :* ook voor jou. Hier hetzelfde hoor. Gisteravond laat, rond 24 uur ging hij na een half uur proberen en sussen in zijn wiegje slapen. Om 3 uur gevoed en toen toch maar bij ons in bed gehouden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juli 2012 @ 08:39:49 #252
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114709657
:* voor de brakke nachten

Midas slaapt 's nachts prima maar overdag zijn het maar korte slaapjes. Entertainen, afleiden en niet te veel prikkelen dan komen we de dag wel door.
pi_114710586
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 08:39 schreef Kyara het volgende:
:* voor de brakke nachten

Midas slaapt 's nachts prima maar overdag zijn het maar korte slaapjes. Entertainen, afleiden en niet te veel prikkelen dan komen we de dag wel door.
En dat over een jaartje keer 2. :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114711165
Even scannend wat bijgelezen.

Kyara: gefeliciteerd!

Tandjes voor Anouk *O* !

Tinu: wat een rotavond zeg. Ging de nacht welk oké?

En kindjes met mamahonger, best vermoeiend.

Die van mij was geloof ik blij om weer in zijn eigen bed te liggen, hij heeft van 19-4 geslapen, heeft zich toen volgetankt, en daarna tot 8.30 weer geslapen.

Op vakantie was t denk ik een combinatie van van alles. Vreemde omgeving, slaapkamer delen (eerst met grote zus en toen met ons - en toen hij de laatste paar nachten weer alleen sliep, sliep hij 'gewoon' de hele nacht door), en aan het eind van de vakantie werd ik ongesteld :( . Nou ja, we zijn weer thuis.

En hij heeft banaan en perzik gegeten. Hij keek er wel een beetje raar naar, en vond het best lastig om het van voorin zijn mond naar achteren te krijgen, dus echt veel zal hij niet binnen hebben gekregen, denk ik zo. Gaat meer om het idee. Nu langzaamaan meer werk van maken.

Ongelooflijk dat hij alweer 6 maanden is...
  vrijdag 27 juli 2012 @ 10:15:50 #255
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114711451
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 09:35 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

En dat over een jaartje keer 2. :)
hopelijk slapen ze dan wel tegelijkertijd.....
pi_114712554
Ze is uiteindelijk tegen 22.30 gaan slapen. Werd gelukkig pas om 6.00u weer wakker, daarna om 8.00u en ligt vanaf 10.00 weer te slapen.
Tralalalaaa
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:09:41 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114712839
Mag Midas diepvriesspinazie?

(ik kan het bijvoedingstopic niet terugvinden)
pi_114713682
Ik ga thuis bijlezen want ben langer bij mijn ouders gebeleven:) Amber wou nog een keer naar de efteling en aangezien mijn vader daarop trakteerde nog eens geweest. vanmiddag naar huis toe:)

Gisteren gebeld voor een recept voor de voeding want ik kwam tekort. ze zouden het regelen en kn het op gaan halen. Half uurtje later werd ik opgebeld door de kinderartsdat ze het er niet mee eens was wat de vorige dokter had gezegd en dat de ziekenhuis opnamens nog helemaal niet nodig zijn. ze vond het zo overduidelijk dat Lisa erop vooruit gegaan was dat ze met de maagdarmlever arts had gesproken en nu voor 3 maanden een machtiging uitgeschreven hadden en dat ze pas met de 6 maanden de test hoeft te doen:) ik ben helemaal opgelucht en heb een super week gehad. de kids ook. Lisa heeft genoten van de lange ritten in de kinderwagen haha!
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_114713704
quote:
17s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 10:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

hopelijk slapen ze dan wel tegelijkertijd.....
Uit de verhalen, die ik heb gehoord is dat bijna nooit zo. Bij de mijne kan het nog wel, omdat een paar maanden oude baby zo vaak slaapt. Als ik hem ga voeden, slaapt hij daarna wel. Maar straks gaat dat niet meer lukken denk ik.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juli 2012 @ 11:51:40 #260
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114714291
jammer ;)

Midas is te dik voor de bumbo geworden. Zijn spekbeentjes passen er al bijna niet meer tussen.
pi_114714403
Voor welke leeftijd is de bumbo dan? Is dat veel handiger met bijvoeding dan een wippertje of kinderstoel?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:00:32 #262
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114714657
Ik weet niet precies voor welke leeftijden de bumbo is Tinu. Ik vind hem wel heel handig voor hapjes want de wipper kan niet zo rechtop en voor de kinderstoel kan hij nog niet goed genoeg zitten. Hoewel die kinderstoel dit weekend wel in gebruik wordt genomen. Maar hij zit nu ook veel beter dan 2 weken geleden.

Midas vond het trouwens ook al snel erg leuk om te zitten en om zich heen te kijken en dat kan in de bumbo ook heel goed.

edit: volgens de site van bumbo is de bumbo geschikt van 3 tot 14 maanden. Dat laatste vind ik wel knap.....
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:43:55 #263
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114716144
Boh, wat kan een kind je laten schrikken.
Hoor ik zojuist allemaal vreemde borrelende geluiden door de babyfoon dus ik een sprint naar boven omdat ik dacht dat hij lag te stikken. Kom ik boven, ligt er me eentje met een enorme grijns aan te kijken en ik zie ook de oorzaak van het geborrel...
Gelukkig was hij wel binnen de lijntjes gebleven maar mèn....
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:16:47 #264
250838 Fee-nix
pi_114717124
Oeh Asy, dat rook vast lekker ;).
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:18:18 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114717165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 13:16 schreef Fee-nix het volgende:
Oeh Asy, dat rook vast lekker ;).
bv poep. dat stinkt niet echt...
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:21:24 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114717261
volgens mij ruikt bv poep echt naar bloemetjes. Zeker als ik al die verhalen hoor over de stank wanneer ze bijvoeding krijgen. Ik ruik namelijk niet heel veel verschil.....
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:29:18 #267
250838 Fee-nix
pi_114717497
Nou ik weet precies hoe bv poep ruikt en dat is niet naar bloemetjes hoor :P. Ok, het is een iets zoeter luchtje dan kv poep, maar echt lekker is het niet :).
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:35:40 #268
351479 KatyM
Hihaah!
pi_114717742
Die stank was niet te harden hier toen B. bijvoeding kreeg, wat een verschrikking! Nu met alleen bv scheelt het een hoop!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:35:50 #269
348178 NotTheSame
pi_114717748
Over de Bumbo; wij hadden vorige week een stevig manneke van 23 maanden erin gezet... Eruit was een ander verhaal hihi!
  vrijdag 27 juli 2012 @ 13:40:13 #270
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114717927
Ja, dat had ik dus ook. Kind er in gepropt, ging prima. Alleen toen ik hem eruit wou walen bleef de bumbo aan zijn kont hangen :X

en hij is heus niet heel dik.
pi_114718059
Tinu
:* vervelend zo'n avond! Hoe gaat het nu?

Draagzak en zitak zijn een succes O+
gisteravond wilde mevr weer niet zo graag slapen, wel in de armen van (8> en verder niet. Uiteindelijk heb ik dr ingestopt en toen was het wel goed. Ze heeft van 21:30 tot 6 en toen tot 9:30 geslapen. Nog steeds moe van de prikjes en de warmte denk ik.
pi_114718146
Even gegoogles op bumbo

Dat is van plastic? Beweegt dus niet echt mee. Ziet er ook niet echt 'groot' uit zegmaar
Vinden ze het leuk om er in te zitten?
pi_114718731
De bumbo mogen ze toch maar 10-15 minuten in zitten (zolang ze niet zelf kunnen zitten)? Mijn inmiddels peuter vond het op het kdv toen wel echt geweldig.

Hier nog steeds ontzettend veel spuitluiers, ook fijn.

Net weer een paar hapjes banaan, nu maar eens geprakt en op een lepeltje. Ongeveer het eerste wat meneer deed, was die lepel uit m'n handen trekken. :D Maar echt veel kreeg hij nog niet binnen.

Kyara: verse spinazie mag vanaf 6 maanden, volgens het schema van Kleintjes. Wel maar 2 x per week ivm nitraat. Ik zou gokken dat dan gehakte spinazie uit de diepvries ook wel mag, hoewel daar misschien extra zout in zit? À la crème zou ik niet zo snel doen (hij is ongeveer 6 maanden toch?).
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:13:30 #274
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114719253
Bumbo hebben wij nooit gebruikt :N

Dit is momenteel het meest favo-spelletje van Huubke
  vrijdag 27 juli 2012 @ 14:14:31 #275
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114719295
Zoë, de bumbo is wel flexibel ja.

Langer dan 15 minuten zit ie er ook niet hoor. Maar hij vindt het wel helemaal super.

Thanx Bleie, ik zal wel even checken of er zout aan toegevoegd is. A la creme lijkt me ook niet zo'n goed idee.
pi_114721739
Asy wat schattig O+

vandaag bij CB geweest, 71cm (verkeerd gemeten, hij lag wat ineengedoken) en 8970 gram. De volgende keer kan hij niet meer in de weegschaal, want die gaat maat tot 9. Dus op de lengte na volgt hij netjes zijn eigen lijntje, wvk was tevreden (wij ook) :)

Verder tandjesleed (nog steeds), slecht slapen, veel huilen en weinig tot niks eten. Maar het is zo'n lekker ventje als hij even geen tandpijn heeft O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Nirak op 27-07-2012 16:00:59 ]
pi_114726291
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 14:13 schreef Asyniur het volgende:
Bumbo hebben wij nooit gebruikt :N

Dit is momenteel het meest favo-spelletje van Huubke
O+
  vrijdag 27 juli 2012 @ 17:18:25 #278
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114726379
Schattig filmpje Asy O+

Sterkte voor Danne Nirak! Fijn dat hij netjes zijn lijntjes volgt

Ik ga Midas een broodkorst om op te sabbelen, eet ie de helft op }:| Maar wel netjes en goed gekauwd dus ik denk dat we na onze vakantie wel met brood kunnen beginnen. Wat gaat het hard dan ineens :o
  vrijdag 27 juli 2012 @ 18:31:20 #279
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114728747
Ach, huubke! O+

:* voor Danne en zeker ook de mama's, tandjes krijgen is niet leuk :(
pi_114730096
Kyara en NTS :P
Hier hebben we geen Bumbo gebruikt bij onze peuter, ik weet niet meer hoe wij het hebben gedaan toen met bijvoeding. Was natuurlijk pas met 6 maanden. Misschien op schoot en in het wippertje ofzo voordat hij in de kinderstoel ging.

Nou slaapjes is nog steeds niet echt een hit hier vandaag. Overdag even een uurtje in de kinderwagen. Mijn peuter wou niet gaan slapen, dus het is niks met bijslapen overdag.

Maar mijn peuter en buurmeisje hebben wel lol. Heb even het badje opgezet. Dan kunnen ze nog even genieten van de laatste mooie dag zoals ik het weerbericht begrijp.

Nirak mooie stats.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 27 juli 2012 @ 19:13:32 #281
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114730211
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 18:31 schreef Susie het volgende:
Ach, huubke! O+

:* voor Danne en zeker ook de mama's, tandjes krijgen is niet leuk :(
Ooh zo slecht hebben we het niet, we zitten bij de Griek met zn drieeen :)

vrijdag 27 juli 2012 @ 19:32:12 #282
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_114730842
ooh wat is Danne leuk! O+
pi_114731102
O+ Danne

Hier alweer drama voor het slapen gaan. Vanmiddag van 14 tot 15 en toen tot 17uur.. Geen probleem. Maar elke keer rond 19uur is het huilen.. En wil ze alleen maar getild worden. (8> Heeft haar in bad gedaan, ging goed, tot ze werd aangekleed.. Huilen.. Geen borst niks.. Alleen maar getild willen worden :?
Een nieuwe fase ofzo?
Overdag en snachts slaapt ze heel snel in, alleen om deze tijd is het nu 3 nachten achter elkaar mis. Als (8> naar een ander kamertje loopt is ze stil :?
Het is niet zo dat ze perse moet slapen rond 19 of 20uur maar dan is ze erg moe en komt het zo uit. Ze ligt nu in de box lekker te slapen..
pi_114731524
Vorige twee nachten was het tien min huilen voordat ze sliep in haar wieg. Ze gaat zo naar bed, ben benieuwd.

Mm, lekker bij de Griek. Leuke foto *insert hartjes smiley* (zit mobiel)
  vrijdag 27 juli 2012 @ 20:15:01 #285
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114732498
Nou dan neem ik hem terug Faithz, jullie hebben het heul niet zwaar :P

Herkenbaar Zoe! En ik heb helaas geen oplossing voor je :*

Xanteh O +, maar dan zonder spatie ;)

Nou, hier gaan we wat nieuws proberen. Ze heeft nu namelijk om 19 al de papfles gehad en nu is het niet de bedoeling dat ze die nog eens krijgt omstreeks 22 natuurlijk :P Ik ben benieuwd!
pi_114732684
O+ O+
pi_114732699
hoop dat het slapen zo lukt susie
we hebben S net naar boven gebracht en toen bleef ze gelukkig slapen, maar ik hoor haar nu alweer op de babyfoon.. :P

nog maar even snel een mini spam

SPOILER
pi_114735067
Ah ja de zoete geur van bv poep! ik mis het <3

Zoe hier ook zulke fases!vooral toen ze nog heeel klein was, gezellig de hele dag en de avond was het huilen! je kon haar niet neer leggen, papa heeft veel met haar heen en weer gelopen :*
pi_114735165
Ohhh lekker ventje is Danne! heeft ie genoten bij de griek?

Lekker chillen S O+
  vrijdag 27 juli 2012 @ 21:26:56 #290
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114735496
Zoe, wat een mupke O+
En, euhm, die vazen die daar staan he? Die zouden nu bij Anouk niet meer veilig zijn :D :P
pi_114736627
Ohja haha dat je dat durft zoe die vazen :D
pi_114736828
Bitterend
Het is ook wel weer lief om te zien hoe hij haar troost en de tijd die ze dan samen hebben.

Susie
Haha dat moment zal hier ook wel komen :9. Is op de commode beneden. Ons huis is nog niet grijphandjes-proof haha maar dat moeten we tegen die tijd maar veranderen. De bank is nu in ieder geval spuug-proof :+
pi_114739284
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 20:15 schreef Susie het volgende:
Nou dan neem ik hem terug Faithz, jullie hebben het heul niet zwaar
Echt wel! Je had die poepluier (tandjes) moeten zien die hij daar in die konderstoel geproduceerd had :') dat was helemaal niet tof, maar een van de vier boventandjes is er nu met een puntje door *O*

hoe is het nu met Anouk en dr tandjes? En het expiriment?

Zoe, hoe vervelend ook, maar dat is een fase.. Met heel veel moeite heb ik daar toen aan toe gegeven. Sterkte :*
Maar dat moet goedkomen met dat mooie meisje van jou O+
  vrijdag 27 juli 2012 @ 23:00:31 #294
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114741642
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 22:30 schreef Nirak het volgende:

[..]

Echt wel! Je had die poepluier (tandjes) moeten zien die hij daar in die konderstoel geproduceerd had :') dat was helemaal niet tof, maar een van de vier boventandjes is er nu met een puntje door *O*

hoe is het nu met Anouk en dr tandjes? En het expiriment?

Zoe, hoe vervelend ook, maar dat is een fase.. Met heel veel moeite heb ik daar toen aan toe gegeven. Sterkte :*
Maar dat moet goedkomen met dat mooie meisje van jou O+
Luiers hier zijn ook niet aan te slepen! Van de week was het echt heel erg, maar dat is denk ik echt alleen bij het doorbreken van de tandjes? Ik denk dat ik er 2 uur tijd wel een stuk 7 doorheen gejaagd had ofzo?
Experiment gaat tot nu toe goed :X shhhht... :P Ik lig ook lekker al en ga nog even lekker lezen voordat de luikjes dichtvallen met dat getik op de ramen van de regen O+ (als het morgen maar weer droog is! :) )
  zaterdag 28 juli 2012 @ 00:38:15 #295
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114748989
Experiment mislukt :( Brullen was het, ik lag denk ik net 5 minuten te slapen, in de weer geweest met d'r, uiteindelijk toch maar een flesje gegeven en nu is ze weer rustig.
pi_114755767
Aah dat is jammer ;(
Heeft ze daarna nog goed geslapen?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 07:03:14 #297
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114755816
Tja, wat is goed, zij blijkbaar wel, want was om half 7 uitgeslapen, met nog 2 keer wakker om 1 en 5... Ach, vandaag weer een nieuwe dag! En ik heb vakantie! *O* Dus wat maakt het uit!
pi_114755850
Gelukkig vrij :)
Ik ben ook al wakker maar komt omdat man is werken en ik niet meer kan slapen.
Rowan slaapt nog, denk tot een uurtje of half 9.
  zaterdag 28 juli 2012 @ 08:44:25 #299
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114756124
Wat een leuke foto's Zoë!
En Danne O+

Hier was het om 5 en 7 uur even een speen en toen doorgeslapen tot 08:00 uur. En nu ligt hij weer rondjes om zijn as te draaien omdat hij echt niet voor of achteruit komt met zijn getijger O+
pi_114756244
Komt vanzelf kyara, geniet er nog maar even van ;)
En susie, dan krijgt ze toch nog lekker een fles om 2200 uur? Dat is toch niet erg?
pi_114756264
Hier vannacht trouwens enorme tandjespijn, hij was helemaal overstuur.. Goddank heb ik troosttieten, maar man wat doen die pijn als er weer zo'n scherp tandje bijgekomen is :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')