abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114524429
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114524783
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is de werking van chamodent dan? Ik gebruik alleen dentinox maar dat breng je rechtstreeks op het tandvlees zodat het verdooft. Maar als je gewoon druppelt in de mond lijkt het effect me minder?
*gewoon nieuwsgierig*
Wij gebruiken ook chamodent. Ik laat het door een wattenstaafje absorberen en smeer het daarmee op het tandvlees. Daarna nog twee druppeltjes ofzo los in haar mond.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:35:43 #3
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114526197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is best rap, 2 tandjes al Fee..
Krijgt hij nog iets in de late fles, rijstebloem? Anders misschien zonder proberen? Of gewoon nog een half uurtje spelen na de fles?
Bedankt voor het meedenken DF :). Hij krijgt geen rijstebloem in ieder geval. Hij krijgt z'n laatste fles om 22.00 uur. Daarna slapen is geen probleem. Maar na de fles van 18.30/19.00 uur wel. Ik laat hem dan al heel lang nog spelen, tot hij echt moe is. Nouja, t is gewoon een lastig slaapje. Zal wel een faaaaaase zijn :P. Ik denk dat het allemaal vanzelf weer gaat veranderen als we hier met fruit gaan beginnen en als we de laatste fles laten vallen. We zullen zien!

Kyara wat lief dat Midas al zo veel verschillende geluidjes maakt :).

Chamodent doe ik ook altijd met een wattenstaafje op het tandvlees. Werkt prima!
pi_114528051
Kyara mijn moppie lust nog steeds geen brood met 8 maanden :D in het begin wel, toen vond ze het interessant maar nu gaat het meteen op de grond uiteraard met boter kant naar beneden :D ik geef rode appels en haal de schil er vanaf!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 22 juli 2012 @ 13:45:08 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_114528200
Oliver eet schijfjes wortel en komkommer en ontvelde tomaat
eet stronkjes broccoli, meloen en sperzieboon en paprika sabbelt hij op!
En organix goodies tomatenringetjes is van mais en tomaat en lekker snack formaat kan hij zelf eten O+

Hij kan officieel meer verdragen als zijn zus met 3 jaar oud kon *O*

Toch zijn het maar kleine mini hapjes per dag maar hij ontdekt en begint van mijn bord te pikken O+ dat ansich vind ik al helemaal tof *O* ( sommigen die het drama van oudste kennen snappen wel waarom :))

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 22-07-2012 13:50:28 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 juli 2012 @ 13:46:11 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114528222
ik heb jonagolds geprobeerd. Ook zonder schil maar ik vond ze nog wel wat zurig (vind ik zelf wel lekker, eet altijd de granny smith's maar dat zal ik hem niet aan doen....).

volgende week ook maar eens meloen proberen.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:52:44 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114538109
Boh, het is verspreid nu naar haar handjes ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zit nu dus eigenlijk bijna overal, behalve haar gezicht is nog ongeschonden... Maar wat het nou is? :? Als ik op internet lees over de 6de ziekte, dan zou ze 3 dagen hoge koorts gehad moeten hebben. Ze heeft wel koorts gehad, maar hoog? 38.2 is niet hoog toch? Bij hoge koorts denk ik aan 39+ Het jeukt niet (voor zover ik dat kan bepalen uiteraard ;) ) en ze is niet hangerig of iets dergelijks. Speelt gewoon lekker etc etc.
Morgen toch maar langs ha (alweer...)?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114538179
Niet gewoon van de warmte susie?
The way you rock'n'roll
pi_114538288
ja het ziet er inderdaad uit als warmtebultjes! Daar had ik zelf als baby ook last van namelijk.
pi_114538345
Even een vraagje aan de ervaren moeders hier. Wat heb ik allemaal nodig voor de verzorging van mijn kindje straks? Ik heb alvast 3 pakken pampers gehaald in maatje 1 en 2. Maar als ik kijk naar de verzorgingsproducten weet ik niet waar ik moet beginnen. Shampoo, douchgel of 2 in 1. Haargel of haarolie. Massage olie of bodylotion. En wat voor zalf is goed voor de billetjes? En heb ik dan iets van talkpoeder nodig? Ik zie door de bomen de bos niet meer! Heeft er iemand tips voor een starterskit :P
  zondag 22 juli 2012 @ 19:09:24 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114538666
Agossie wat naar Susie.
Ik denk ook meteen aan warmtebultjes eigenlijk.

Kwisted, ik had wasgel, shampoo, badschuim en bodylotion in huis. Haarlotion gebruik ik nu pas om zijn piekhaar vast te plakken maar was in het begin echt nog niet nodig. Haargel zou ik al helemaal mee wachten.

Talkpoeder is niet zo heel goed geloof ik. Pot sudocrem is wel handig.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:09:49 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114538686
Oh en vergeet de billendoekjes niet.
pi_114538704
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Kwisted het volgende:
Even een vraagje aan de ervaren moeders hier. Wat heb ik allemaal nodig voor de verzorging van mijn kindje straks? Ik heb alvast 3 pakken pampers gehaald in maatje 1 en 2. Maar als ik kijk naar de verzorgingsproducten weet ik niet waar ik moet beginnen. Shampoo, douchgel of 2 in 1. Haargel of haarolie. Massage olie of bodylotion. En wat voor zalf is goed voor de billetjes? En heb ik dan iets van talkpoeder nodig? Ik zie door de bomen de bos niet meer! Heeft er iemand tips voor een starterskit :P
Maat 1 heb ik 2weken gebruikt en mt 2 tot 6 weken, daarna mt 3 (mt 3 omdat die beter veel poep kon opvangen ivm hogere aansluiting bij de rug :9)

Verder shampoo, douchegel, bodylotion en olie. Vitamine k en d (als je bv wilt gaan geven) zalf voor de billen & talkpoeder heb ik nog nooit gebruikt maar we hebben sudocreme en bepanthen (handig voor het vervellen) in huis
Veeel hydrofielen is een tip :9
Haarborsteltje oid wel in huis maar gebruik ik niet
En we hebben 2 kruiken gekocht maar met 1 hadden we ons ook gered.

Oja, we hebben ook 2 verschoonkussens, 1 voor beneden & 1 boven. Beneden hebben we een commode met allemaal babyspullen, echt heel handig.
pi_114538876
Vitamine d ook als je kunstvoeding geeft ;)

Wij hadden wel twee kruiken lang nodig.
Veel van het zwitsal spul e.d. heb je helemaal niet direct nodig dus ik zou niet al teveel in huis halen en eerst kijken wat voor huidje je kindje heeft.
Borstel en de haarolie gebruikten en is nog steeds veel in gebruik hier. Maar krijg je een kale baby dan zal het de eerste in de la liggen :P
The way you rock'n'roll
pi_114539341
Ah dat wist ik niet DML!

Een 2e kruik kun je eventueel ook lenen, we hebben die 2e alleen de eerste week gebruikt (S heeft het snel warm en ook al boven de 4kg met 1week) hangt ook van het kindje af natuurlijk.

2 thermometers vond ik wel handig, was ook een vraag vd kraamhulp
pi_114539543
Ehm. Hoeveel scheten laten is normaal bijeen baby van vier maanden? :@. Ik wil het eigenlijk op darmrijping gooien. Hij moppert wel Es' maar er wordt niet hartverscheurend gehuild bij wat lijkt op krampjes.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114539585
Nog even een snelle impressie van het feestje van gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114539658
Vitamine D tot 4 jaar geven is het laatste advies. Hema heeft ze ook. Scheelt in al die jaren wel t.o.v. Davitamon :P
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 19:36:20 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114539670
Mja, zo warm is het nu ook weer niet toch? Vorige keer, toen het zo'n 10 graden warmer was, had ze het niet. Maar dat ook op haar handen? Dat het onder de romper zit, kan ik mij wel voorstellen.

Bepanthen-zalf Kwisted. Hier een dame die zich veel open krabte, die zalf erop en het verdween supersnel (gebruik het zelf nu bij koortsuitslag ^O^ ) En verder wat er al genoemd is zo'n beetje?
Niet voor de baby, maar voor jezelf; zoogcompressen (die had ik dus niet in huis) en maandverband, maatje surfplank.... hoef je je man niet op pad te sturen :P
pi_114539972
Zoogcompressen idd! Etos vind ik het fijnst
En zwarte onderbroeken :D haha
pi_114540248
Vaseline voor de billetjes de eerste dagen als ze die zwarte troep poepen. Veeg je het er zo af.
pi_114540696
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:44 schreef Zoë23 het volgende:
Zoogcompressen idd! Etos vind ik het fijnst
En zwarte onderbroeken :D haha
Ik had van een zuster in het ziekenhuis boxershorts gekregen voor thuis. Dan blijven de surfplanken beter zitten. Helaas waren ze wel wit.
pi_114541299
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:04 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Ik had van een zuster in het ziekenhuis boxershorts gekregen voor thuis. Dan blijven de surfplanken beter zitten. Helaas waren ze wel wit.
Ja das ook handig!
Die netbroekjes vond ik helemaal top. Netbroekje + onderbroek erover :9
  zondag 22 juli 2012 @ 20:44:32 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114542309
Pfff, combinatie van een niet willen slapen baby en ongesteld moeten worden met de bijbehorende onderrugpijn is niet fijn ;( Lief heeft het nu overgenomen, want ik trok het niet meer... Jezus, wat doet mijn rug zeer, geef mij maar een wee :D
Ben benieuwd wanneer ze omvalt, ze heeft vanaf half 2 niet meer geslapen... Ik ben bang dat we in de verlatingsangst-fase terecht gaan komen....
pi_114542406
Nou Susie, al Anoukje er geen last van heeft zou ik het gewoon even aankijken hoor :)

En babyverzorging.... Wij hadden zoveel in huis.. En uiteindelijk bijna niets gebruikt.. Wat wel de eerste weken: wasgel van etos huismerk en na et afdrogen standaard balneum ivm het vervellen: heerlijk spul. We gebruiken het nog steeds regelmatig en je doet superlang met zo'n verpakking.
pi_114543088
bedankt voor de tips allemaal! ik heb nu:
- zoogcompressen (etos hoor ik vaker dat die fijn zijn ja)
- (zwart) ondergoed, groot genoeg voor maat surfplank
- surfplanken :P

- shampoo
- douchegel
- bodylotion
- haarolie ( ik verwacht een kind met een dikke bos haar O+ )
- bepanthen
- vaseline
- pampers (niet teveel kleine maatjes inslaan)
pi_114543159
Billendoekjes!! En ik vond de eerste dagen de netbroekjes ook het fijnst :)
Oh, en wij gebruiken ook veel badolie.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_114543178
Sudocreme en vitamines zou ik toevoegen aan de lijst. Van douchegel zou ik badolie maken maar een neutrale variant.
Bodylotion zou ik een babyolie/massage babyolie van maken.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:06:43 #29
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114543306
Babyvoeding :) en ik ben 3 keer op pad geweest voor surfplanken en zoogcompressen. Waren niet aan te slepen hier..
Trotse mamma :)
pi_114543354
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:03 schreef Marjolijntje het volgende:
Billendoekjes!! En ik vond de eerste dagen de netbroekjes ook het fijnst :)
Oh, en wij gebruiken ook veel badolie.
welk merk billendoekjes is fijn als ik geen zwitsal wil? Die geur van die doekjes vind ik zo zwaar aanwezig op mijn handen de uren erna..
pi_114543422
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:06 schreef Faithz het volgende:
Babyvoeding :) en ik ben 3 keer op pad geweest voor surfplanken en zoogcompressen. Waren niet aan te slepen hier..
Is het slim om melkpoeder (noem je dat zo??) in huis te hebben voor het geval de borstvoeding niet lukt?
pi_114543453
Wij houden van zwitsal. Pampers vonden wij veel te nat! Aldi waren ook prima maar plakten wat erg aan elkaar wat irritant is meen ik me te herinneren.
The way you rock'n'roll
pi_114543474
ik hou wel van zwitsal als de baby er naar ruikt O+
Niet als ik er zelf naar ruik :P
pi_114543506
Daarom vraag ik me ook echt af wie in godsnaam die zwitsal parfum koopt :o
Tenminste ik neem aan dat dat niet bedoeld is voor kinderen?? :?
pi_114543510
Nooit echt last van. Was ook zelf mijn handen nadien nog. De snoetenpoetsers stinken erger :D
The way you rock'n'roll
pi_114543523
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

welk merk billendoekjes is fijn als ik geen zwitsal wil? Die geur van die doekjes vind ik zo zwaar aanwezig op mijn handen de uren erna..
Wij hebben van die geurloze doekjes van kruidvat, maar die gebruiken we alleen voor handjes en gezicht. Geen idee of die ook fijn zijn voor de billetjes?
pi_114543525
Die van de Etos zijn erg fijn!
pi_114543636
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:09 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Is het slim om melkpoeder (noem je dat zo??) in huis te hebben voor het geval de borstvoeding niet lukt?
Bij mij duurde het een dag of 5 voor de borstboeding op gang kwam.. En wij hadden niets in huis en hebben een nacht lang met een krijsende baby rondgelopen: want honger...
pi_114543710
Niet dat je het van mij niet in huis moet halen hoor maar Nirak dan heeft de nachtapotheek bij het ziekenhuis het toch wel als het goed is?
The way you rock'n'roll
pi_114543794
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wij houden van zwitsal. Pampers vonden wij veel te nat! Aldi waren ook prima maar plakten wat erg aan elkaar wat irritant is meen ik me te herinneren.
Mijn mini kan niet eens tegen Pampers. Daarbij vind ik ze ook zo snel stinken als ze nat zijn :')
Voor de rest kan ze overal tegen. En koop ik ze dus ook overal :P Etos. Kruidvat, Albert Heijn of Plus :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_114543836
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:15 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Niet dat je het van mij niet in huis moet halen hoor maar Nirak dan heeft de nachtapotheek bij het ziekenhuis het toch wel als het goed is?
De nachtapotheek bij ons had alleen die hypo allergeen troep. Normale verkopen ze niet.
pi_114543870
quote:
Kijk, dat wist ik dus niet :) Maar dan moet je dus wel in de nacht naar het zkh rijden, moet ook net in de buurt zijn...
pi_114543907
Luiers of doekjes tally? Ik had het over de doekjes in dit geval. Maar de luiers ben ik ook vanaf gestapt nu. Bij de kleine maatjes vond ik ze wel heel fijn.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:20:25 #44
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_114543939
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:07 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Ik koop die altijd van de Action, 1 euro voor een pak, ze laten goed van elkaar los en zijn wat dikker als andere doekjes.
ff opgezocht ze zijn van Huggies.

En ik had 2 pakjes kant-en klare kunstvoeding in huis (die zijn ook per 2 verpakt)
Voor het geval dat de borstvoeding niet lukte op een of andere manier.
Die kan je bijvoorbeeld bij het kruidvat kopen.
Rayen 2½ jaar!
pi_114543942
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:18 schreef Tally het volgende:

[..]

De nachtapotheek bij ons had alleen die hypo allergeen troep. Normale verkopen ze niet.
Is hypo allergeen troep?
  zondag 22 juli 2012 @ 21:20:59 #46
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114543968
quote:
Ja daar heb je 's nachts zin in :P

Die ellende kun je, je dus ook besparen :)
pi_114543978
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef Nirak het volgende:

[..]

Kijk, dat wist ik dus niet :) Maar dan moet je dus wel in de nacht naar het zkh rijden, moet ook net in de buurt zijn...
Het heeft mijn voorkeur ook niet maar dan weet jij of een ander dat voor de volgende keer ;)
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:21:43 #48
100412 mefke79
komt goed!
pi_114544007
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:18 schreef Tally het volgende:

[..]

Laten ze nou precies hypoallergeen aanraden als je ook borstvoeding wilt geven...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114544019
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:19 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Luiers of doekjes tally? Ik had het over de doekjes in dit geval. Maar de luiers ben ik ook vanaf gestapt nu. Bij de kleine maatjes vond ik ze wel heel fijn.
Owh okay. Nou de doekjes kan ze alles hebben behalve waar olie in zit :')
Kleine maatjes kwam ik achter dat ze er niet tegen kon. Ze krijgt me dan een partij luieruitslag.
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef Nirak het volgende:

[..]

Is hypo allergeen troep?
Voor iemand die het nodig heeft niet.
pi_114544056
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef Faithz het volgende:

[..]

Ja daar heb je 's nachts zin in :P

Die ellende kun je, je dus ook besparen :)
Er zijn mensen die de 'verleiding' niet in huis willen hebben maar uiteindelijk wel omhoog zitten.
The way you rock'n'roll
pi_114544128
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:21 schreef mefke79 het volgende:

[..]

Laten ze nou precies hypoallergeen aanraden als je ook borstvoeding wilt geven...
Ik bedoel ook niet hypo allergeen :') Dat zijn ze bijna allemaal bij Nutrilon (dat is wat ik mee kreeg in het ziekenhuis).
Bedoelde pepti. Voor kindjes met een koemelkallergie. Dat verkopen ze alleen bij ons.
pi_114544172
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:20 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Ik koop die altijd van de Action, 1 euro voor een pak, ze laten goed van elkaar los en zijn wat dikker als andere doekjes.
ff opgezocht ze zijn van Huggies.

En ik had 2 pakjes kant-en klare kunstvoeding in huis (die zijn ook per 2 verpakt)
Voor het geval dat de borstvoeding niet lukte op een of andere manier.
Die kan je bijvoorbeeld bij het kruidvat kopen.
Huggies luiers zijn ook fijn. :)
Kan je soms ook bij de action kopen.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:27:00 #53
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544244
Had ik het toen maar geweten inderdaad DML :)

Dat was ons dus ook verteld. Je zou maar in de verleiding komen. Bah! Ik heb er geen woorden voor hoe ik daar nu over denk.
pi_114544323
Ik heb wel kv in huis gehad voor als het nodig zou zijn, baby huilde heel erg de eerste paar nachten en wij dachten ook honger, maar van de fles met kv moest ze niks hebben. Ze had behoefte aan mama en wou niet weggelegd worden, juist van mijn borst werd ze rustig.

Ik vind switzal ook een overheersende geur hebben en gebruik de billendoekjes van de etos.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 22 juli 2012 @ 21:29:44 #55
100412 mefke79
komt goed!
pi_114544368
Bij ons heeft de apotheek in het ziekenhuis wel hypoallergeen van zowel friso als van nutrilon + aparte varianten als pepti enzo. Maar, ook de VK had altijd noodpakjes in haar tas, dus die konden we ook bellen. Ik was voorbereid na het fiasco met nummer 1, dus ik had bij Tienus de pakjes gewoon klaar liggen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_114544403
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:27 schreef Faithz het volgende:
Had ik het toen maar geweten inderdaad DML :)

Dat was ons dus ook verteld. Je zou maar in de verleiding komen. Bah! Ik heb er geen woorden voor hoe ik daar nu over denk.
In het ziekenhuis moest ik 3 dagen blijven en na de eerste nacht ging ze huilen omdat ze honger had (borstvoeding kwam maar niet op gang) en bijna elke keer heb ik een discussie moeten voeren waarom ik wilde dat ze kunstvoeding kreeg. Na 5 keer (en een zware nacht) wilde de verpleegkundige weer beginnen en zei ik dat ze kon ophouden want ik wist het maar wilde toch de kunstvoeding. Mijn man heeft die dagen (en nachten) de mini eten gegeven met een cupje.
En thuis zijn we verder gegaan met een spuitje (met borst en kunstvoeding).
pi_114544469
Ik had in mijn bevallingsplan ook staan de eerste 48 uur niet bijvoeden. Nu kwam het bij mij direct op gang maar toen hij 's nachts (net 6 uur oud) niet wilde drinken begonnen ze al over bijvoeden. Dat vind ik nog steeds onnodig vroeg maar 48 uur zou ik nu niet meer in mijn plan zetten. Vind het toch iets te lang. 24 uur zou ik het nu ophouden denk ik.
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:33:34 #58
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544549
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:30 schreef Tally het volgende:

[..]

In het ziekenhuis moest ik 3 dagen blijven en na de eerste nacht ging ze huilen omdat ze honger had (borstvoeding kwam maar niet op gang) en bijna elke keer heb ik een discussie moeten voeren waarom ik wilde dat ze kunstvoeding kreeg. Na 5 keer (en een zware nacht) wilde de verpleegkundige weer beginnen en zei ik dat ze kon ophouden want ik wist het maar wilde toch de kunstvoeding. Mijn man heeft die dagen (en nachten) de mini eten gegeven met een cupje.
En thuis zijn we verder gegaan met een spuitje (met borst en kunstvoeding).
Belachelijk. Bij ons vroegen ze wat we wilden. Daarna hebben ze meteen geholpen met aanleggen.

Maar het kwam niet op gang zoals Nirak al schreef en na een ramp nacht thuis zorgde onze kraamzorg ervoor dat er flesvoeding in ging. Binnen 10min een heerlijk tevreden baby. Die verleiding wil ik ten alle tijde in huis hebben :P
pi_114544556
Ja, kunstvoeding staat hier ook nog in de kast, voor het geval dat. Vond het rustgevend om het te hebben staan.

Even een rant, sorry.
SPOILER
Morgen naar de osteopaat toe, Faye ligt heel veel op 1 kant van haar hoofdje, draaien heeft geen zin, ze draait net zo hard zelf weer terug. En nu heeft ze aan die kant dus een 'rand' op haar schedeltje wat er aan de andere kant niet zit. We gaan er dus maar even naar laten kijken.
Misschien kan hij ook wat doen tegen de krampjes. Ze heeft ze gelukkig zelden meer 's nachts, maar het is nog steeds meerdere keren per dag goed raak. En vandaag voor het eerst met echte tranen :'( Wat is dat enorm zielig zeg..
Mama van F. (2012) en M. (2016)
  zondag 22 juli 2012 @ 21:36:25 #60
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544695
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik had in mijn bevallingsplan ook staan de eerste 48 uur niet bijvoeden. Nu kwam het bij mij direct op gang maar toen hij 's nachts (net 6 uur oud) niet wilde drinken begonnen ze al over bijvoeden. Dat vind ik nog steeds onnodig vroeg maar 48 uur zou ik nu niet meer in mijn plan zetten. Vind het toch iets te lang. 24 uur zou ik het nu ophouden denk ik.
Bij ons had hij de eerste 24u ook geen honger. Pas de tweede nacht. 32u ongeveer denk ik. 48u is inderdaad net te lang denk ik.

Maar met de bijvoeding tussendoor is alles prima op gang gekomen en was het binnen notime bv only :) kan ze goed hoor, die Nirak ;)
pi_114544706
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:33 schreef Faithz het volgende:

[..]

Belachelijk. Bij ons vroegen ze wat we wilden. Daarna hebben ze meteen geholpen met aanleggen.

Maar het kwam niet op gang zoals Nirak al schreef en na een ramp nacht thuis zorgde onze kraamzorg ervoor dat er flesvoeding in ging. Binnen 10min een heerlijk tevreden baby. Die verleiding wil ik ten alle tijde in huis hebben :P
Ik vond het ook belachelijk maar moest me koest houden van man :+
Mijn moeder heeft me altijd verteld dat ik de eerste 3 maanden een huilbaby was omdat ik te weinig eten kreeg. Borstvoeding was er maar was niet genoeg. En toen ze overging op kunstvoeding had ze geen problemen meer met mij. Met dat in mijn achterhoofd heb ik na 24 uur (en ze niet wilde slapen) om kunstvoeding gevraagd. Kolven wilde ik best, had ik geen problemen mee maar ze moest gewoon een volle buik hebben. En elke keer kreeg ik te horen: Ja dat is niet goed. Want tepel en speelverwarring. Of nee dan leert ze het verkeerd. Joh het is MIJN kind dus het is MIJN keuze. En ik wil die kunstvoeding. En als ze geen tepel meer wil dan krijgt ze een fles. Zo simpel is dat.
pi_114544770
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:33 schreef Marjolijntje het volgende:
Ja, kunstvoeding staat hier ook nog in de kast, voor het geval dat. Vond het rustgevend om het te hebben staan.

Even een rant, sorry.
SPOILER
Morgen naar de osteopaat toe, Faye ligt heel veel op 1 kant van haar hoofdje, draaien heeft geen zin, ze draait net zo hard zelf weer terug. En nu heeft ze aan die kant dus een 'rand' op haar schedeltje wat er aan de andere kant niet zit. We gaan er dus maar even naar laten kijken.
Misschien kan hij ook wat doen tegen de krampjes. Ze heeft ze gelukkig zelden meer 's nachts, maar het is nog steeds meerdere keren per dag goed raak. En vandaag voor het eerst met echte tranen :'( Wat is dat enorm zielig zeg..
Mocht je nu alles geprobeerd hebben voor de krampjes. Dan kan je venkelwater proberen. In het begin deed ik elke fles een theelepeltje venkelwater in. En later om de fles. En toen 1 keer op een dag in een fles. En nog steeds gaat het goed :+
pi_114544793
Die luiers nog zelf willen verschonen kom je wel van terug als je kind ouder is en tandjes luiers heeft of dat je uren staat te boenen om de kiwi pitjes er af te poetsen :')

Maar vervelend. Samen standvastig zijn en blij zijn met die 150km er tussen ;)
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 21:38:50 #64
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_114544795
Tally :Y exactly. Bovendien blijkt dat nu ook alweer achterhaald :)
pi_114544856
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:38 schreef Faithz het volgende:
Tally :Y exactly. Bovendien blijkt dat nu ook alweer achterhaald :)
Ze heeft dr zelf nooit problemen mee gehad. Toen ze 1 jaar en 4 dagen was wilde ze geen tepel meer. Trok een vies gezicht :') Dacht dan stoppen we toch :D
pi_114544875
Marjolijntje, klinkt als mijn moeder. Die geloofde niet dat er zoiets bestaat als "overprikkeld" en dat ik het maar verzin...
Ben blij dat ze 500km van hier wonen.

Ik hoop dat de osteopaat kan helpen :*
pi_114545152
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
:D
Ik zweer bij de doekjes van pampers. Ik vind zwitsal juist te droog :D

En hmzz misschien toch nog kv in huis halen. Aan de.andere kant is t ook zo gehaald.
Vorige keer wel nodig gehad, althans bij onrustige baby met hoofdpijn vond k t wel prettig.
Echt bizar hoe die 10 cc een verschil maakten :o
pi_114546170
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 21:36 schreef Faithz het volgende:

[..]
Maar met de bijvoeding tussendoor is alles prima op gang gekomen en was het binnen notime bv only :) kan ze goed hoor, die Nirak ;)
Wat lief van je.

Marjolijntje, Bitterend en moeders met dezelfde ervaring. Ik heb die ervaring met mijn moeder ook gemaakt met name bij mijn eerste zoontje. Ik snap haar ook best, het is best moeilijk voor een oma, zeker met een afstand zoals Bitterends en mijn moeder 500-750 km (bij ons) weg wonen van je kleinkind is alles behalve leuk en ik wens me dat ook niet later bij mijn kinderen. Maar dan nog ergens is er een grens. Troost je bij tweede kinderen wordt het wat beter ook al vind ik het nog steeds teveel. Ook vasthouden voor zijn boertje. Sorry hoor, maar als ik nog niet klaar ben met voeden en er is geen goede reden, geef ik hem niet uit de hand.

Kwisted het is een beetje lastige vraag want het hangt misschien ook af van je kind en voorkeur. Ik gebruik badolie als hij in het babybad gaat vanwege de berg en anders zeepvrije wasgel. Ik vind baby- massageolie niet handig, gebruik liever bodylotion etc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114546978
Tinu :* Nu is R groter is, en na dat ik een paar keel heel erg boos ben geworden doet ze weer iets terughoudender. Vond het heel jammer dat het zo moest en dat ik haar wellicht ook heb gekwetst maar het kon echt niet meer hoe het was...

Ik vind trouwens de wasgel van natussan erg goed, zacht en geen overheersende geur :Y
pi_114547252
Ik gebruik zeepvrije wasgel etosmerk en heb nu kruidvat merk gekocht, maar nog niet geprobeerd. Voor mijn oudere had ik Natusan bad, dat was ook erg lekker.

Ik ben ook flink boos geworden bij beide kinderen. En dan scheelde het nog dat de mijnes tenminste niet zozeer overstuur waren door het steeds vasthouden. En het is ook echt niet leuk als je elkaar al zo weinig ziet om dan ruzie te hebben. Mijn moeder claimde mijn oudste zoon na de geboorte ontzettend en dat ondanks dat er ook zijn tante, opa en bij wijze van grootoma van hem waren, die hem misschien ook even wilden vasthouden. Die waren tenslotte net zo voor het eerst tante, opa en grootoma geworden als zij voor het eerst oma was geworden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 22 juli 2012 @ 23:04:12 #71
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114548732
Kwisted, ik haal alle babyproducten bij de Action, badschuim, shampoo, babyolie (voor als ze die schilfertjes krijgen op het hoofd..) Wasgel heb ik ook gehaald, maar nog niet gebruikt...
Haarlotion en bodylotion oid gebruiken wij hier ook niet.
En ook de billendoekjes van de action zijn fijn! (en niet duur ;) ) Die vind ik ook minder stinken dan die van de kruidvat en etos....bah!

@ Marjoleintje, succes morgen, bij de osteopaat! Hopenlijk helpt het...

Bemoeierige moeders/schoonmoeders......heb ik ook....Vandaag was mn moeder jarig, hele tent vol daar natuurlijk, en Cristel allemaal aan het janken...Ja vind ik ook niet zo gek, veel te druk voor haar natuurlijk! Gelukkig had ik mn draagdoek mee, dus daar heeft ze ff lekker in geslapen!
pi_114556769
PE *O* voor de draagdoek.

Mijn schoonouders en ooms, tante en grootoma van lief waren gisteren hier en mijn schoonmoeder zegt dan ook altijd. Moet hij niet in zijn bedje slapen. Nou dat lukt dus echt niet tussen 18 en 21 uur nog. Dus ik heb hem in de kinderwagen gelegd omdat we buiten zaten en ja hoor dat ging niet goed. Dus ook in de draagdoek. Zelfs toen hij in slaap was gevallen en schoonmoeder vroeg of ik hem nu kon overleggen naar de kinderwagen en ik dat deed, ging het al na een kwartiertje weer mis.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 23 juli 2012 @ 07:36:49 #73
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114556776
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:34 schreef LiedjeBackstage het volgende:
Nog even een snelle impressie van het feestje van gisteren
SPOILER
Het ziet er gezellig uit Liedjes!
pi_114556903
:* voor alle familieperikelen..

Wij hadden geen kunstvoeding in huis, maar we hadden het wel nodig (direct gestart met bijvoeden omdat de uk dysmatuur was). Geloof dat de kraamhulp een pakje mee had genomen, ze kwam nog een uurtje langs voor we de nacht ingingen.

Wij gebruiken luiers van Kruidvat (nog steeds maat 1 met bijna 6 weken ;)), doekjes wisselen. Die van de Etos kwamen niet lekker uit het pakje; moest steeds vissen naar het volgende doekje. Voor in bad heb ik badolie van Kruidvat, voor gevoelige huid. Bepanthen voor de billetjes (heb geen sudocreme). Meer verzorgingsproducten gebruik ik (nog) niet.

Zeg me dat het snel beter gaat met huilen 's avonds... Het is zo sneu, zo'n jochie dat helemaal overstuur is... Niet willen slapen, niet willen drinken, alleen met hem wandelen is ok. Vaak lukt het pas tegen 22 uur om hem in bed te leggen, vaak begint het rond etenstijd ;(.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 juli 2012 @ 08:17:32 #75
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114556999
Zou wel willen Phaidra, maar hier is het niet anders op het moment. :*
pi_114557051
Bummer. :* voor jou dan ook!

Edit: gewoon even een fotootje O+
quote:

[ Bericht 65% gewijzigd door Phaidra op 23-07-2012 08:32:18 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 23 juli 2012 @ 08:49:30 #77
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_114557268
Het wordt echt beter meiden. Bij ons was het keerpunt rond de 8 weken, ik hoop dat het voor jullie ook bijna zo ver is. Hou vol! :*

[ Bericht 0% gewijzigd door __Isis__ op 23-07-2012 09:00:27 ]
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 23 juli 2012 @ 08:49:57 #78
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_114557275
Mooi kereltje Phaidra! O+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_114557309
Phaidra :* en wat een schatje O+

het wordt beter hoor :) als hij 16 is slaapt hij zelfs langer dan jij ;)
pi_114557331
Ow, en hier schoonfamilie op afstand (250 km), weekend dagje daar geweest, maar gaat prima. Niet hebberig ofzo, je moet hem bijna bij ze op schoot zetten, zo terughoudend.
Mijn ouders zijn er vrijer mee, maar inmiddels in een goede balans (heeft even geduurd)
pi_114557536
Hier beide families om 200km. Mijn moeder pakt hem wel, maar niet teveel. En mijn vader kan helemaal niet tegen gehuil. Als het erg is (krampjes, oververmoeid, ongelukje) Dan zit hij zelf met tranen in zijn ogen O+
Mijn schoonouders zijn veel voorzichtiger, mijn schoonmoeder wil heeeel graag, maar doet niks zonder wij iets zeggen. Maar liever zo, dan overprikkelen..

Verder hier een Hema fan: billendoekjes, rompers, shampoo/zeep etc..
En luiers eerst van de c1000 en nu de Lidl.. Het laatste pak nr 3 is aangebroken..

Kv hebben we hier uit de supermarkt gehaald toen Daan heel erg begon af te vallen (-11,5%). Ik had een behoorlijke productie, maar toch niet genoeg om van te groeien. We hebben gewoon de standaard kv gebruikt, omdat we verder geen allergieën hebben.. We hadden van die kleine pakjes 2x200cc in een verpakking. Blijf je niet met zo'n groot pak poeder zitten.

Gisteren dagje met s-familie naar ouwehands dierentuin. Daan heeft 3 keer een half uur geslapen, en verder bijna continu vrolijk geweest. Heerlijk makkelijk!
Alleen tijdens 1 huilbui zag ik in zijn onderlaag 4 witte streepjes zitten, en in zijn bovenkaak 1 rode streep.. Kijken wanneer de grote ellende daarvan komt.
  maandag 23 juli 2012 @ 09:21:13 #82
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114557688
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:52 schreef Nirak het volgende:
Phaidra :* en wat een schatje O+

het wordt beter hoor :) als hij 16 is slaapt hij zelfs langer dan jij ;)
_O- dan moet je ze hun bed uittrappen :D

Wat een lieffie Phaidra O+
  maandag 23 juli 2012 @ 11:03:45 #83
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114559453
Mijn moeder is ook zo'n mens, zodra Draakje daar is geweest of mijn moeder hier ben ik nog een dag erna bezig om Draakje weer in d'r eigen ritme te krijgen.
Mijn moeder blijft echt tegen haar bezig, babbelen, knuffelen, spelen etc. En ga echt niet van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat zitten entertainen, dus de volgende dag ligt ze de hele dag te miepen omdat ze (volgens haar) te weinig aandacht krijgt... Meestal bind ik haar dan op m'n rug in de Beco en dan is het ook goed, maar handig is het niet natuurlijk...

En als Draakje moet gaan slapen blijft ze ook bij d'r zitten totdat ze slaapt...
Nou, dan kun je dus wachten tot je een ons weegt, want zodra ze mensen ziet en hoort dan denk maar niet dat madam gaat slapen _O- .

Maar goed, ik heb nog maar 1 actief stel opa's en oma's voor d'r in de aanbieding, dus we nemen die 'regeldag' maar voor lief.
pi_114560921
Phaidra wat een lieverd. Had hij echt gehuild otdat je de foto nam?

NTS, ik probeer me ook een beetje in te houden bij mijn eigen moeder omdat ik het echt begrijp en ze er ook niet zo vaak is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114562392
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:05 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra wat een lieverd. Had hij echt gehuild otdat je de foto nam?

NTS, ik probeer me ook een beetje in te houden bij mijn eigen moeder omdat ik het echt begrijp en ze er ook niet zo vaak is.
Haha, nee, foto is van 2 dagen terug ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  † In Memoriam † maandag 23 juli 2012 @ 13:06:55 #86
309370 Nanadu
pi_114562785
Phaidra vreselijk he dat huilen 's avonds :'( Bram was gisteren ook niet in slaap te krijgen 's avonds na zijn fles van half acht. Hij was alleen stil in onze armen, maar zodra hij in bed gelegd werd helemaal overstuur. Uiteindelijk hebben we hem eerder de fles gegeven en is hij tegen elf uur in slaap gevallen. (mooie foto trouwens :) )

Wat balen van al die (schoon)ouders die zo ver weg wonen en vervolgens de baby overprikkelen. Gelukkig hier niet echt last van. Ik heb wel deze keer besloten om anders met het bezoek om te gaan. De vorige keer haalde ik mijn dochter vaak uit bed, omdat het bezoek haar dan vast wilde houden. Deze keer let ik wat beter op de tijden dat ik afspraken maak en laat ik Bram beneden in de reiswieg slapen. Als ze dan langskomen en hij slaapt dan kunnen ze even kijken naar hem.
pi_114563842
Even een actiefoto van meneer erin gooien. Alleen gaan staan is niet spannend genoeg meer. En ook al kan hij van de poef naar de bank stappen, het is leuker om met je rug ernaartoe te draaien en dan naar het andere deel van de bank toe te vallen....

En nadat ik hem nu 2x geholpen heb met gaan zitten lukt het hem soms ook zelf *O* hoef ik niet zo vaak op te staan
  maandag 23 juli 2012 @ 13:48:28 #88
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114563986
Tof Nirak! *O*
pi_114564243
Susie hoe is het met Anouk? Kan het geen reactie zijn op voedsel wat zij voor het eerst heeft gekregen? Of deed zij nog niet aan groente of fruit?

Phaidra, L. Is al 2,5 maand en s'avonds wegleggen om te slapen lukt nog niet. Hij huilt niet de hele tijd, maar moet wel op de arm of in de doek zitten/ liggen. Pas na 21.30/ 22/ 22.30 uur gaat hij in zijn wieg slapen na de voeding. We zien wel wanneer dat overgaat. Ik zou kunnen proberen om hem boven op bed te voeden bij de voeding daarvoor en kijken of hij dan in zijn wiegje gaat slapen.

gisteren was de familie hier en hebben wij erg leuke foto's gemaakt. Bijzonder leuk is een erg mooie waar hij bij grootoma zit en erg breed naar papa lacht.

Nirak wat een stoere actiefoto. Erg leuk en O+
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_114565061
Slapen gaat hier in periodes goed of minder goed, net als eten..
Op het moment gaat het overdag weer niet fantastisch met slapen en duurt het ook even voordat hij 's avonds zijn lange slaap gaat maken.
In het begin hanteerde wij een heel strak ritme in de avond. Na ons eten gingen we met hem naar boven, eerst een voeding op bed (borst 1), dan lekker douchen met een van zijn mama's en na het aankleden dan op bed de volgende borst en daarna slapen.
Maar na een poos vond hij 1 borst voldoende en zijn we die na het douchen gaan geven. Het douchen (lekker warm) in combinatie met de borst maakte ons kereltje lekker loom en slaperig. Nu hij wat ouder is werkt dat helaas niet meer..

Nu raced hij heel zijn bed door, kruipen, staan, rollen, you name it en hij probeert het.. om vervolgens te gaan huilen omdat hij oververmoeid is :') En als wij hem dan weer neer komen leggen wordt hij boos :(
Slapen is volgens mij voor alle jonge ouders een probleem.. Heb je een vast ritme phaidra, 's avonds?

En tinu, dat boven op bed voeden zou best wel eens kunnen helpen bij de dag / nacht beleving? Van de week was het hier weer bal toen ik me net stond uit te kleden voor de douche. En toen liep ik met mijn blote lijf naar zijn slaapkamertje. Hij zag mij en ging meteen weer rustig liggen. Nu ik er zo over nadenk zou dat best eens te maken kunnen hebben met dat ik 's nachts ook altijd half naakt z'n kamertje binnen kom.
  maandag 23 juli 2012 @ 14:47:20 #91
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114565792
Even niet bijgelezen maar hier ook maar even een update

SPOILER
pi_114566190
Supertof en superspannend kyara!! Gefeliciteerd!!! *O*

Voel je je buiten de vermoeidheid goed? En gaat dat allemaal goed met Midas?
Tralalalaaa
  maandag 23 juli 2012 @ 15:08:21 #93
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114566362
Woohooooo Kyaraaaaaa *O* *O* *O* .Supergoed zeg! Gefeliciteerd! Spannend hoor! En voel je je goed?
  maandag 23 juli 2012 @ 15:10:32 #94
30252 Soempie
Procreating
pi_114566421
* toch even binnensluipt

Kyara, ook hier gefeliciteerd! *O* heb je een echo gehad?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  maandag 23 juli 2012 @ 15:11:04 #95
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114566434
:o }:| }:| }:| *O* *O* *O* *O* Gefeliciteerd Kyara!!!!
  maandag 23 juli 2012 @ 15:13:55 #96
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114566506
En stuntende Danne! Goed bezig ;)

Met slapen hebben wij hier geen problemen....gisteravond had ze bij mn moeder een fles gehad, om 7 uur...we waren om 10 uur thuis en gelijk naar bed gebracht...werd ze pas weer wakker om 6 uur vanochtend!

Helaas dus geen tips voor jullie.... :{ Denk gewoon maar hopen dat het een keer over gaat ofzo.
Sorry :@

Oh en rammel :X bedankt Kyara }:| :P
pi_114566512
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 15:11 schreef PureEvil het volgende:
:o }:| }:| }:| *O* *O* *O* *O* Gefeliciteerd Kyara!!!!
Dit!! :D. Proficiat Kyara!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114566770
Gefeliciteerd Kyara!! *O* *O* *O*
  maandag 23 juli 2012 @ 15:30:02 #99
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_114566878
Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeej Kyara *O* *O* *O* *O* !

Pfff, ik heb hier een heel sneu kindje... Wel beeld, geen (of amper) geluid :') .
Draakje is helemaal schor! Het begon vannacht al maar nu kan ze helemaal niks meer uitbrengen ;( .
Ze is verder wel gewoon vrolijk, eet goed, drinkt goed, geen koorts oid. Dus we kijken het maar aan en als het niet beter word zullen we de huisarts erop zetten...
  maandag 23 juli 2012 @ 15:34:54 #100
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_114567008
Ik gooi er ondertussen ff wat foto's in van Cristel;

Zo gaat ze de hele box rond :P

( En dan ga ik nu weer ff buiten zitten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')