Laat maar dan.quote:Op donderdag 15 november 2012 11:57 schreef Syntix het volgende:
[..]
feyenoorders en psvers sowieso niet. Maher idd wel.
quote:Op donderdag 15 november 2012 11:57 schreef Syntix het volgende:
[..]
feyenoorders en psvers sowieso niet. Maher idd wel.
quote:Fischer wil langer bij Ajax blijven
Terwijl Christian Eriksen voorlopig nog twijfelt over een langer verblijf bij Ajax, lijkt het er op dat Viktor Fischer zijn contract bij Ajax spoedig zal verlengen. Het huidige contract van de vleugelspeler loopt over anderhalf jaar af.
Menig topclub zit achter het talent aan, maar Fischer gelooft dat een langer verblijf bij Ajax een betere keuze is dan een vroegtijdig vertrek naar de Europese top. Eerder gaf directeur voetbalzaken Marc Overmars al aan dat hij verwachtte dat Fischer zou verlengen. De speler heeft dat nu zelf ook aangegeven.
'Ik houd ervan om hier te spelen. Ik wil doorgroeien bij Ajax, het is de juiste club voor mij', benadrukte de kersverse international vrijdag in gesprek met RTV Noord-Holland. 'Ik probeer er van te genieten en me langzaam te ontwikkelen. Ik moet rustig blijven en mijn best blijven doen.'
Interview Fischer met RTV N-Hquote:Fischer: "Ajax is de juiste club voor mij"
Viktor Fischer zegt dat het een goede optie is om langer bij Ajax te blijven. "Ik hou er van om hier te spelen. Ik wil doorgroeien bij Ajax, het is de juiste club voor mij."
Fischer speelde afgelopen week voor het eerst 90 minuten in Ajax 1 en debuteerde en passant in de Deense ploeg. Hij kreeg dertig minuten speeltijd tegen Turkije. "Dat is meer dan ik verwacht had. Olsen vond dat ik wel goed speelde, alleen had ik bij een kans niet zelf moeten schieten maar af moeten leggen. Daar was hij niet blij mee."
De ontwikkeling van Fischer gaat snel. Dat beaamt hijzelf ook: "Ik heb niets eens tijd om in mijn armen te knijpen. Ik probeer er van te genieten en me langzaam te ontwikkelen. Ik moet rustig blijven en mijn best blijven doen."
Op de Toekomst was vrijdag zijn oud-coach aanwezig. "Het is leuk hem weer een keer te zien. Ik geloof dat ik toen ook al goed kon voetballen."
Hij was die wedstrijd ook licht geblesseerd, daarom was hij een tijdje uit beeld. Gestraft daarvoor omdat hij niks tegen de Boer had gezegd.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:19 schreef GGMM het volgende:
Wat een geweldenaar
Hoorde veel PSVers zeggen dat hij niks is, vanwege z'n wedstrijd in de JCS. Maar vandaag was hij echt heel goed.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:19 schreef GGMM het volgende:
Wat een geweldenaar
Hoorde veel PSVers zeggen dat hij niks is, vanwege z'n wedstrijd in de JCS. Maar vandaag was hij echt heel goed.
Hm, terecht gestraft wel. Maar ben blij dat hij nu terug isquote:Op zaterdag 1 december 2012 23:20 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Hij was die wedstrijd ook licht geblesseerd, daarom was hij een tijdje uit beeld. Gestraft daarvoor omdat hij niks tegen de Boer had gezegd.
EL - Fischer: 'Dat het zo goed zou gaan, had ik niet durven dromen'quote:Fischer: Een fantastische wedstrijd
Viktor Fischer was met een assist en een doelpunt de man van de wedstrijd in de 3-1 zege van Ajax op PSV. De jonge Deen was na afloop dan ook een tevreden mens.
"Ik denk dat het een fantastische wedstrijd was van onze kant", aldus Fischer. "Ik ben vooral tevreden met mijn assist. Die vond ik nog lekkerder dan mijn doelpunt."
Bizar idd. Echt gewoon bijna perfect.quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:23 schreef GGMM het volgende:
Hij spreekt trouwens gewoon vloeiend Nederlands.
Heeft die Blind toch nog iets goed gedaan.quote:'We wisten direct dat Fischer een veelvoud van de transfersom van 1,3 miljoen zou opbrengen'
Danny Blind was degene die bij Ajax de beslissing maakte om voor Viktor Fischer te gaan na lovende kritieken van scout Olsen. "Onze scout John Steen Olsen stuurde me een dvd. Ik bekeek de beelden en belde onmiddellijk met Frank de Boer. „Ik zei alleen: ’Frank, tijd voor actie’. Viktor werd begeerd door alle topclubs in Europa. We moésten snel schakelen. De twee wedstrijden dat ik hem live aan het werk zag, bevestigden het beeld van een groeibriljant," zo laat Blind in De Telegraaf weten.
Geld speelde wat Ajax betreft geen rol. "De transfersom was voor een 16-jarige jongen geen alledaags bedrag en het was ook de eerste keer dat wij meer dan een miljoen euro voor een jeugdspeler betaalden", herinnert Blind zich als de dag van gisteren. "Die 1,3 miljoen euro was een horde, maar daar keken we makkelijk overheen, hoor. We wisten toen al zeker dat dit geld op een gegeven moment in een veelvoud naar ons toe zou komen."
"Het is alom bekend, dat wat goed is, snel komt. Maar Frank heeft hem heel rustig gebracht. Na de wedstrijd om de Cruijff Schaal, die hij niet goed speelde, heeft hij hem in de luwte geplaatst", aldus Blind. "Hij had nog wat tijd nodig, maar tegen PEC Zwolle en PSV heeft iedereen kunnen zien wat voor een geweldige speler Viktor is."
Heeft nu 4 keer een volledige wedstrijd gespeeld en is nu voor de 2e keer speler van de week bij VI.quote:Jeugdige Fischer, koelbloedig ijskonijn met snelle voeten
Voetbal International kiest na elke speelronde in de Eredivisie de Speler van de Week. Voor de vijftiende speelronde was dat Ajax-middenvelder Viktor Fischer.
Ajax-trainer Frank de Boer vergeleek hem afgelopen zomer met Andrés Iniesta, de Deense jeugdbondscoach Thomas Frank trok onlangs een parallel met de scoringsdrift van Lionel Messi en Cristiano Ronaldo. Het zal je als tweedejaars A-junior gezegd worden. Viktor Fischer (18) vond het mooie complimenten, vertelde hij later, maar zijn hoofd was er niet door op hol gebracht.
Welgeteld 129 competitieminuten had Fischer bij Ajax in de benen, toen hij op 14 november mocht invallen tijdens de oefeninterland van Denemarken in Turkije (1-1). Daarmee troefde hij zijn teamgenoot Christian Eriksen af. De middenvelder debuteerde in de Deense ploeg na
424 speelminuten in de hoofdmacht van Ajax. Voor het overige kunnen de twee landgenoten elkaar de hand schudden: ze zijn technisch begaafd en zelfbewust, ze hebben spelinzicht en laten zich geen van beiden beperken door leeftijdsgrenzen.
Geef ze een bal en ze gaan zonder schroom op avontuur. Of de tegenstander nou PEC Zwolle of PSV heet. Fischer bewandelt het pad zoals Johan Cruijff dat voor de grootste talenten heeft uitgestippeld. Als coach liet Cruijff zijn oogappels vaak op jonge leeftijd debuteren en plaatste ze vervolgens terug naar de jeugd, waar ze verplicht werden wekelijks uit te blinken. Pas daarna kon sprake zijn van een doorstart in het eerste elftal.
Zo ging het ook met Fischer. Na zijn teleurstellende officiële debuut, ook tegen PSV, in de strijd om de Johan Cruijff Schaal, hervatte het juniorenleven zich. Afgelopen zaterdag kreeg Fischer zijn herkansing tegen PSV. Vier maanden geleden hadden de zenuwen vat op hem gehad, voor het eerst in die volle Arena. Al na vijf minuten zakte de spanning zijn benen in en was hij moe.
Hoe anders verliep zijn tweede krachtmeting met de Eindhovenaren. Typerend was de manier waarop Fischer het tweede Ajax-doelpunt voorbereidde. De aanvaller passeerde Atiba Hutchinson op de linkerflank, glipte Mark van Bommel voorbij, worstelde zich opnieuw langs Hutchinson en bood Danny Hoesen een nauwelijks te missen kans. In die actie zaten veel van zijn kwaliteiten opgesloten: snelle voeten, passeertechniek, kracht en overzicht.
Zijn voornaamste kwaliteit, scoren, toonde Fischer een kwartier later. Hij reageerde alert op gestuntel in de PSV-defensie, omspeelde doelman Boy Waterman en besliste de competitietopper met de koelbloedigheid van een ijskonijn. Nu het spotlicht steeds feller op
Fischer gaat schijnen, wil Ajax snel zakendoen omtrent zijn contractverlenging. De huidige verbintenis loopt tot de zomer van 2014.
Vorige maand hoopte voetbaldirecteur Marc Overmars al spijkers met koppen te kunnen slaan met een nieuw contract tot medio 2016. Zaakwaarnemer Lerby acht de komende winterstop echter vroeg genoeg om de besprekingen te hervatten. Fischer zelf heeft inmiddels aangegeven zijn groei in Amsterdam voort te willen zetten. Want ook op alle loftuitingen na Ajax-PSV reageerde hij koeltjes. 'Misschien heb ik mezelf voorlopig in de basis gevoetbald', dacht Fischer hardop. Waarna hij zich, met snelle voeten, terugtrok uit de polonaise.
Nee, Lerby zegt dat nieuwe besprekingen in de winterstop vroeg zat zijn, dus om nu al te gaan praten is geen noodzaak.quote:Op maandag 3 december 2012 23:23 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Winterstop nog te vroeg voor besprekingen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |