Ik denk dat ze er wel op gerekend hadden dat ze overheidssteun zouden krijgen onder het mom van "to big to fail". Een hoop mensen zouden hun geld kwijt zijn geraakt door de slechte investeringen van de banken dus als er dan toch overheidssteun zou moeten zijn dan nog liever naar de mensen die het slachtoffer zijn geworden ipv de banken en de overheden die het veroorzaakt hebben.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Jazeker, dat is juist wat gebeurd is. Achteraf bleken die risico's mee te vallen omdat de overheden ze uit de brand hebben geholpen. Maar de bankiers zouden dat toendertijd niet hebben geweten. (is de aanname iig)
Dat zaken gewoon failliet gaan als het moet, als iedereen er van overtuigd is dat failliet gaan gewoon een reeele optie is als banken verkeerde investeringen doen dan kijken ze wel uit waar het geld gedeponeerd word en de banken kijken wel uit waar ze in gaan investeren.quote:[..]
Hoe zie je dat voor je?
quote:Tony Blair admits Labour didn't fully understand complex financial sector
Former prime minister accepts his government did not foresee extent to which banks had imperilled British and world economy
Tony Blair has accepted some responsibility for the state of Britain's economy after admitting his government failed to understand the complexity of the financial sector or foresee that it was on the brink of crisis.
The former prime minister's admission came as Boris Johnson, the mayor of London, called for a greater emphasis on growth and appeared to contradict David Cameron's warning that the eurozone crisis could last up to eight years.
Blair told the Murnaghan programme on Sky News: "In respect of the economy, yes, of course, everybody who was in power in the period bears a certain responsibility.
"On the other hand I think what happened – and this is really important for people to understand – this global financial crisis was the product of a whole new way that the financial and banking sector has been working in this past 20 or 30 years, where you have got this deep integration of the global economy and where you have a lot of financial instruments that were created whose impact people didn't properly understand," he said.
Asked if that meant Labour did not fully understand it while he was in power, he replied: "No, we didn't."
In an apparent warning to the current party leader, Ed Miliband, who wants Britain's banks dramatically reined-in, he said: "A vibrant financial sector is also a very important part of our future. Take the necessary steps, but realise that thriving and healthy banking sector is a major part of the modern British economy and will also be so."
Meanwhile, Johnson urged greater investment in the economy and the encouragement of large capital projects to get the economy moving.
"I am worried that people are losing confidence and losing enthusiasm," he told the BBC's Andrew Marr Show. "We need a more aggressive plan for more infrastructure."
He added: "There in danger of overdoing the gloom. I don't think that this will go on for another eight years."
Johnson also warned against an "orgy of stable door-banging and excessive regulation" for the financial services sector and claimed there were many international competitors that would be "only too happy to knock London off its perch".
"My message to Americans who may be slagging off London: the sub-prime crisis, frankly, began in the United States, not here," he said.
De overheid zat wat dat betreft tussen twee vuren: 1) omdat meer vrijheden voor banken de economie zouden stimuleren, al was het risico hoog, en 2) omdat ze de banken niet failliet konden laten gaan, want slecht voor de samenleving, terwijl de bailouts dat ook waren.quote:Op zondag 22 juli 2012 19:54 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er wel op gerekend hadden dat ze overheidssteun zouden krijgen onder het mom van "to big to fail". Een hoop mensen zouden hun geld kwijt zijn geraakt door de slechte investeringen van de banken dus als er dan toch overheidssteun zou moeten zijn dan nog liever naar de mensen die het slachtoffer zijn geworden ipv de banken en de overheden die het veroorzaakt hebben.
Dat denk ik dus niet. Het maakt niet uit hoe hoog de risico's zijn, want de opbrengsten zijn minstens zo hoog. En dat laatste, daar gaat het om. Winst, ongeacht de risico's.quote:[..]
Dat zaken gewoon failliet gaan als het moet, als iedereen er van overtuigd is dat failliet gaan gewoon een reeele optie is als banken verkeerde investeringen doen dan kijken ze wel uit waar het geld gedeponeerd word en de banken kijken wel uit waar ze in gaan investeren.
quote:"The largest public protests, rallies and demonstrations that the world has ever seen are happening right now - with almost no media coverage. Not only is ... there a blackout on these events in the media, but YouTube is frequently removing footage of these mass rallies and events when requested to do so by governments: 'Google, the owner of YouTube, has complied with the majority of requests from governments, particularly in the United States and the UK, not only to remove YouTube videos, but also specific web search terms and thousands of “data requests”."
Allemaal leuk en aardig maar wat heeft dit met occupy te maken?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
it giet oan!
Schijnt daar al dagen in Mexico aan de gang te wezen, horen wij niks van he? Wel dat er file naar het strand stond vandaag.
http://whatthefuckhasoccupydone.com/
Trekken we er gewoon bij want ook hier staat de 1% boven de massa.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar wat heeft dit met occupy te maken?
Dit gaat over de verkiezingsuitslag van Meggiko.
Bizar dat censuur in die vorm blijkbaar gewoon kan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:10 schreef Bastard het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
it giet oan!
Schijnt daar al dagen in Mexico aan de gang te wezen, horen wij niks van he? Wel dat er file naar het strand stond vandaag.
http://whatthefuckhasoccupydone.com/
Goed bezig.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Trekken we er gewoon bij want ook hier staat de 1% boven de massa.
Je gaat er klakkeloos vanuit dat het waar is wat bastardsuiker over Youtube en de media verteld. Een vage quote zonder bron kan van elke vage website komen die maar wat roept.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Bizar dat censuur in die vorm blijkbaar gewoon kan.
Ja verbaast mij dus ook, zoveel mensen op de been ergens op de aardkloot en gewoon geen enkel bericht over in de media, niks, nada.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Gray het volgende:
[..]
Bizar dat censuur in die vorm blijkbaar gewoon kan.
Dus het beeld is niet echt?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat er klakkeloos vanuit dat het waar is wat bastardsuiker over Youtube
Alsof mensen liegen op internet... Kom nou, zeg.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je gaat er klakkeloos vanuit dat het waar is wat bastardsuiker over Youtube en de media verteld. Een vage quote zonder bron kan van elke vage website komen die maar wat roept.
Scheef is dat, ja.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja verbaast mij dus ook, zoveel mensen op de been ergens op de aardkloot en gewoon geen enkel bericht over in de media, niks, nada.
Maar een wijk die ontruimd word vanwege asbest, daar kan best een kwartier mee volgeluld worden.
Het beeld is wel echt, wat je claimt is onzin.quote:
Nou woon ik niet in Amerika dus ik weet niet hoe dat daar leeft en of het op het news te zien is natuurlijk. Mea culpa wat dat betreft.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het beeld is wel echt, wat je claimt is onzin.
De media, met name in Amerika, heeft het er gewoon over. De fraude, de demonstraties, de hertellingen etc.
Stel je niet aan. Je kunt gewoon googlen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou woon ik niet in Amerika dus ik weet niet hoe dat daar leeft en of het op het news te zien is natuurlijk. Mea culpa wat dat betreft.
*zucht*quote:Maar hier zien we er in ieder geval bar weinig van, nee het zwemwater bij Katwijk is vervuild, ook spannend, of Badr wel/niet/wel komt de zwarte piet uit spanje terug.
Ok, protest in Spanje was even in beeld, dat wel.
Dus ik moet actief op zoek naar nieuws over bepaalde regionen van de wereld om te weten wat er speelt, dat is wat je bedoeld?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Stel je niet aan. Je kunt gewoon googlen.
Check eerst je onzin voor je het als waar aanneemt.
[..]
*zucht*
Het boeit geen reet. Niet genoeg om het er dagelijks over te hebben.
En over je verhaal over youtube die alle filmpjes verwijderd:
Staat er al op sinds 9 juli.
Al vanaf 7 juli:
Van een nieuwszender notabene, waarvan jij beweerde dat ze het links laten liggen.
*hele diepe zucht*quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus ik moet actief op zoek naar nieuws over bepaalde regionen van de wereld om te weten wat er speelt, dat is wat je bedoeld?
Dat vind jij. Dat zegt niks over dat het wereldwijd genegeerd wordt.quote:Want ik zie het niet in mijn dagelijkse portie newscoverage terug op de buis namelijk en natuurlijk boeit het wel! Het boeit meer dan een mogelijke tijgerhaai in de wateren van de Belgische kust!
Zojuist aangetoond dat de media het wel doet.quote:Dus waarom toont de media dit dan niet? Wat denk jij echt?
Yup.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:08 schreef Bastard het volgende:
Maar goed, er zijn dus een hoop protesterende mensen op de been in Mexico. Feit.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Yup.
Verzin alleen nog even een relevantie met deze discussie.
Wel lekker als je weet wat er in de wereld echt speelt, jwz.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Trekken we er gewoon bij want ook hier staat de 1% boven de massa.
Ik constateerde ook reeds dat 'al' het positieve aan Occupy wordt opgehangen. Op zich niet vreemd, zelf kunnen ze niets positiefs voor elkaar krijgen dus als een ander het wel lukt claim je gewoon dat succesquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:43 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Goed bezig.
Zag vanmiddag bij de ijsboer ook wat ophokking. Trek die er ook bij.
Vreemd... we hebben hier toch een echte knip en plaksmurf die alle berichten van over de hele wereld zit te zoeken en hier dan neerplempt? Blijkbaar doet hij zijn werk niet goed.quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:52 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou woon ik niet in Amerika dus ik weet niet hoe dat daar leeft en of het op het news te zien is natuurlijk. Mea culpa wat dat betreft.
Maar hier zien we er in ieder geval bar weinig van, nee het zwemwater bij Katwijk is vervuild, ook spannend, of Badr wel/niet/wel komt de zwarte piet uit spanje terug.
Ok, protest in Spanje was even in beeld, dat wel.
Heb je liever dat we er een apart topic voor maken? Ja? Please?quote:Op woensdag 25 juli 2012 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar wat heeft dit met occupy te maken?
Dit gaat over de verkiezingsuitslag van Meggiko.
#yosoy139 of zoiets.quote:Op woensdag 25 juli 2012 16:08 schreef Bastard het volgende:
Maar goed, er zijn dus een hoop protesterende mensen op de been in Mexico. Feit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |