SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Alle losse eindjes zo'n beetje ingelost.
Een van de weinige nadelen vond ik wel dat er net iets teveel onnodige subplots inzaten en op de een of andere manier vond ik de closeups van batman met ze masker nogal.... en bagger masker. Iets was er niet mooi aan. Kan de vinger er niet op leggen lol
De orginele Robin is Dick Grayson en die wordt na een tijdje Nightwing.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:21 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Ik denk dat Nolan een Robin spin-off gaat maken... dat maak ik op uit de manier waarop Gordon Levitt aan het eind van DKR is neergezet... Is er wel een comic waarin Robin zelf het kwaad moet verdrijven?!
Maar ik zie hem geen Justice League films of nog 3 Batman films uitpoepen...
Ik dacht eigenlijk dat die gewoon de nieuwe Batman kon worden... zeker vanwege de uitspraken dat hij niks gedaan krijgt op het politiequote:Op woensdag 25 juli 2012 22:25 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat ie Robin heet wil niet zeggen dat hij Robin wordt... Notabene is zijn oprijzen uit het water letterlijk het einde van de film, wat wil je nog meer qua symboliek?
haha als dit kopieen van elkaar zijn dan is bijna alles dat xdquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me af of Sylvester Stallone nog geld heeft gekregen voor het schaamteloos kopieren van Rocky III
Rocky III:
Rocky is lichamelijk en geestelijk niet meer op het top van zijn kunne. Hij kan nog wel enkele simpele tegenstanders aan maar als hij eenmaal tegenover Clubber Lang staat wordt hij in no-time verslagen en is hij gebroken. Op dat moment moet hij opnieuw zijn kracht zien te vinden. Deze vindt hij door een nieuwe coach (Apollo) en een visioen van zijn overleden coach (Mickey). Na in het begin hopeloos verloren te zijn bereikt hij toch uiteindelijk weer mentaal en lichamelijk de top. In een boxgevecht met Clubber Lang overwint hij uiteindelijk.
Dark Knight Rises:
Batman is lichamelijk en geestelijk niet meer op het top van zijn kunne. Hij kan nog wel enkele simpele tegenstanders aan maar als hij eenmaal tegenover Bane staat wordt hij in no-time verslagen en is hij gebroken. Op dat moment moet hij opnieuw zijn kracht zien te vinden. Deze vindt hij door een nieuwe coach (Medegevangene) en een visioen van zijn overleden coach (Ra's Al Ghul). Na in het begin hopeloos verloren te zijn bereikt hij toch uiteindelijk weer mentaal en lichamelijk de top. In een vuistgevecht met Bane overwint hij uiteindelijk, totdat Talia hem een mes in zijn ribben steekt.
Ik zat ook al tegen mijn vriendin toen ze aan het knokken was: Ik heb nu echt een Rocky gevoel... mis alleen de trompetten
Dank voor je antwoord... Het is in ieder geval duidelijk dat Nolan een prachtig einde heeft gemaakt dat elke kant op kan zonder dat t kut wordtquote:Op woensdag 25 juli 2012 22:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
De orginele Robin is Dick Grayson en die wordt na een tijdje Nightwing.
Later had je Tim Drake als Robin en die is Red Robin geworden. Een soort volwassen Robin die op zichzelf staat als karakter. Ondertussen wel met veel contacten met Batman.
Dick Grayson heeft ook een keer voor Batman gespeeld een tijd lang. Toen was Bruce Wayne zoek en had Gotham Batman nodig.
Ik denk niet dat er een spinoff gaat komen. Aan het begin van Batman Begins zegt dat hij een symbool wil worden en dat symbolen niet om te kopen of te doden zijn. Iemand anders zou het van hem, op wat voor manier dan ook, over moeten kunnen nemen.
Door Blake de grot in te sturen en een beetje op dezelfde manier binnen te laten komen als Bruce de eerste keer wil hij alleen maar laten zien dat ondanks dat Bruc weg is, de legende nog steeds door gaat. Niets meer niets minder.
Tenminste, dat denk ik
Dat was dan ook de strekking van de discussie tussen hem en Bruce halverwege de film. Iedereen kan Batman zijn, en hij heeft de drive.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:59 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat die gewoon de nieuwe Batman kon worden... zeker vanwege de uitspraken dat hij niks gedaan krijgt op het politie
Dat sowiesoquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:00 schreef kossikvassik2 het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord... Het is in ieder geval duidelijk dat Nolan een prachtig einde heeft gemaakt dat elke kant op kan zonder dat t kut wordt
Step up 4 ingelopen?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:04 schreef Quickie_Brat het volgende:
Vanavond gezien. Wat een takkefilm zegverspilling van mijn tijd
Dombo.quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:29 schreef Khaleesi het volgende:
ik ben me nu door een cam versie aan het worstelen, kwali valt niet mee maar ik moet en zal hem zien... oh well, volgende keer maar weer naar de bios
Wáárom?quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:29 schreef Khaleesi het volgende:
ik ben me nu door een cam versie aan het worstelen, kwali valt niet mee maar ik moet en zal hem zien... oh well, volgende keer maar weer naar de bios
Haha inderdaad maar zo werkt storytellimg nu eenmaal en bijna 100% van de films gefabriceerd in Hollywood voldoen aan dezelfde richtlijnen. Niet zo gek dus dat veel films zo op elkaar lijken. Je kunt zelfs a Cinderella story er perfect langsleggen. Afgezien van details dan. Opbouw is hetzelfde.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:42 schreef MikeyMo het volgende:
Ik vraag me af of Sylvester Stallone nog geld heeft gekregen voor het schaamteloos kopieren van Rocky III
Rocky III:
Rocky is lichamelijk en geestelijk niet meer op het top van zijn kunne. Hij kan nog wel enkele simpele tegenstanders aan maar als hij eenmaal tegenover Clubber Lang staat wordt hij in no-time verslagen en is hij gebroken. Op dat moment moet hij opnieuw zijn kracht zien te vinden. Deze vindt hij door een nieuwe coach (Apollo) en een visioen van zijn overleden coach (Mickey). Na in het begin hopeloos verloren te zijn bereikt hij toch uiteindelijk weer mentaal en lichamelijk de top. In een boxgevecht met Clubber Lang overwint hij uiteindelijk.
Dark Knight Rises:
Batman is lichamelijk en geestelijk niet meer op het top van zijn kunne. Hij kan nog wel enkele simpele tegenstanders aan maar als hij eenmaal tegenover Bane staat wordt hij in no-time verslagen en is hij gebroken. Op dat moment moet hij opnieuw zijn kracht zien te vinden. Deze vindt hij door een nieuwe coach (Medegevangene) en een visioen van zijn overleden coach (Ra's Al Ghul). Na in het begin hopeloos verloren te zijn bereikt hij toch uiteindelijk weer mentaal en lichamelijk de top. In een vuistgevecht met Bane overwint hij uiteindelijk, totdat Talia hem een mes in zijn ribben steekt.
Ik zat ook al tegen mijn vriendin toen ze aan het knokken was: Ik heb nu echt een Rocky gevoel... mis alleen de trompetten
Geen geduld.quote:
meen je dat nu echt? (vast wel, ik lees het ook vaker). Maar ik vond het echt een uitermate zwakke villain. Ook vraag ik me af waar in godsnaam die hele speech van 'people of gotham blablabla' nou werkelijk voor nodig was. Sloeg totaal nergens op, droeg niks bij en was zeer ongeloofwaardig.quote:
Ja meen ik echt. imho goede dialogen dat ie had. Dat loopje van hem. Gewoon knap dat Tom Hardy met heel weinig bewegingsruimte moest acteren (gezien het masker). Hij begon ook nog in de schaduw van de Joker en dan zo'n onderhoudende rol weet neer te zetten. Ach ja, smaken verschillen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 02:03 schreef thettes het volgende:
meen je dat nu echt? (vast wel, ik lees het ook vaker). Maar ik vond het echt een uitermate zwakke villain. Ook vraag ik me af waar in godsnaam die hele speech van 'people of gotham blablabla' nou werkelijk voor nodig was. Sloeg totaal nergens op, droeg niks bij en was zeer ongeloofwaardig.
Maar wat jij noemt zijn redelijke basiselementen voor een verhaal, maar hoe je dat dan verder invult is aan de maker. Maar The Dark Knight Rises neemt wel letterlijk allerlei elementen van Rocky III (het feit dat ik ook een specifiek film uit een reeks van 6 zegt ook genoeg) over en vult dat in de achtergrond aan met een terroristenverhaal.quote:Op donderdag 26 juli 2012 01:24 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Haha inderdaad maar zo werkt storytellimg nu eenmaal en bijna 100% van de films gefabriceerd in Hollywood voldoen aan dezelfde richtlijnen. Niet zo gek dus dat veel films zo op elkaar lijken. Je kunt zelfs a Cinderella story er perfect langsleggen. Afgezien van details dan. Opbouw is hetzelfde.
1: inleiding/voorstellen hoofd personen. Potagonist en Antagonist.
2: probleemstelling
3: confrontatie
4: tegenslag
5:eindconfrontatie
6:Eindconclusie
Ik heb em vandaag gezien vond em geweldig. Maar ben een grote Christian Bale fan dus ik moest wel! Heb de drukte wel even afgewacht. Vond em sterker dan de avengers. De stem van Bane was wel eff wennen. Mn vriend vond em klinken als Yoda.
quote:3. Rises Is Like Batman Begins and...Rocky III: With many callbacks to the first film (like the League of Shadows' comeback) Rises has a lot more in common with Begins than The Dark Knight. But way more fun is spotting all the similarities Rises shares with the Italian Stallion's third outing. First there's Bane's headgear—when viewed from the back, we can't help but be reminded of the Mohawk sported by Clubber Lang (Mr. T). Next up? Batman first loses a boxing match to Bane, and then comes out on top of their next bout. And finally, like Philly, Gotham pays tribute to its native son with a statue. So then, why no "Eye of the Tiger" during Bruce Wayne's training montage? Why so serious?
en nog een compleet artikelquote:Betrayal from within is best partnered with threat from without. Enter Bane, the bastard hybrid of Darth Vader, Humungus and Buster Bloodvessel. Bane is as erudite as he is imposing, a Marxist psychopath ready to bring Gotham’s ruling classes to their knees. ”There can be no despair without hope,” his words a dagger prising open Wayne’s Pandora’s Box. Bane is Batman’s Clubber Lang moment, Alfred his Mickey warning his charge that he can never win. Like Rocky, Batman is also shrouded by arrogance and pursued by age suiting up for one last fight.
sean connery door een toiletrol?quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Bane's stem is overigens wel extreem tof en makkelijk om na te doen...
In de film kon je wel zien dat hij zijn teksten echt uitsprak, maar het bleef vooral raar omdat de stem zo alom aanwezig was.
plaats je handen voor je mond en praat engels met een iers accent, haal het einde van zinnen af en toe wat omhoog.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |