Ik verwacht niet dat ze in de kamer terecht komen maar ik zou het wel prachtig vinden als ze een zetel weten te bemachtigen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Verwachten de libertariėrs hier dat de LP nog zetels gaat halen en zo ja, hoeveel?
Een zou al fantastisch zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Verwachten de libertariėrs hier dat de LP nog zetels gaat halen en zo ja, hoeveel?
Als je verhaal goed genoeg is om voldoende mensen aan te spreken kom je er wel tussen media-aandacht of geen media-aandacht. Dat is de SP ooit gelukt en later de ouderenpartijen of recent nog de dierenpartij. Je moet eens gaan beseffen dat het ook aan wat anders kan liggen dan altijd maar de externe factoren. Misschien heeft deze partij gewoon geen goed verhaal?quote:Op maandag 23 juli 2012 16:37 schreef PKRChamp het volgende:
Wederom door gebrek aan media aandacht. Als je het alleen van de TV moet hebben zullen dit soort partijen inderdaad volstrekt kansloos zijn maar het blijft altijd nog de beste partij op het gebied van persoonlijke en economische vrijheid.
Ik kan mij niet voorstellen dat heel Nederland het liefst zo veel mogelijk belastingen betaald en dat persoonlijke vrijheid niet zo belangerijk is.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je verhaal goed genoeg is om voldoende mensen aan te spreken kom je er wel tussen media-aandacht of geen media-aandacht. Dat is de SP ooit gelukt en later de ouderenpartijen of recent nog de dierenpartij. Je moet eens gaan beseffen dat het ook aan wat anders kan liggen dan altijd maar de externe factoren. Misschien heeft deze partij gewoon geen goed verhaal?
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar over wat voor persoonlijke en economische vrijheid hebben we het dan?quote:Op maandag 23 juli 2012 16:37 schreef PKRChamp het volgende:
Wederom door gebrek aan media aandacht. Als je het alleen van de TV moet hebben zullen dit soort partijen inderdaad volstrekt kansloos zijn maar het blijft altijd nog de beste partij op het gebied van persoonlijke en economische vrijheid.
Oh, dat is vast belangrijk. Maar daarvoor kan je natuurlijk van geen kant terecht bij een kansloos clubje dat enkel maar vanaf de zijlijn wat wil roepen. En wat ze roepen blijkt dan weer over het algemeen niet of zeer beperkt doordacht te zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:11 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat heel Nederland het liefst zo veel mogelijk belastingen betaald en dat persoonlijke vrijheid niet zo belangerijk is.
Kip en ei. Je moet een zekere basis hebben om op te kunnen bouwen. Een Rutte, Roemer, Obama en Romney hebben die basis. Paul en Manders ontberen die basis omdat die voor extremisten toch veel lastiger is om te bereiken.quote:Net zoals we in Amerika hebben kunnen zien waar een groot deel van de republikeinen denkt dat Obama niet in de VS is geboren dankzij Fox News die dat constant suggereerde.
Ook hebben we allemaal kunnen zien wat voor effect de media heeft gehad op de campagne van RP die ondanks alle negatieve publiciteit of het gebrek aan publiciteit toch nog een aardige supportersschare achter zich heeft weten te krijgen. Stel dat Manders dezelfde publiciteit had gehad als Roemer of Rutte of wie dan ook van de gevestigde partijen dan had het politieke landschap er toch heel anders uit gezien.
Neuh. Ben alleen niet zo'n complotdenker. Dat is het grootste verschilquote:Je onderschat de rol van de media in verkiezingen enorm,
Mensen willen stemmen op een partij die ook daadwerkelijk een kans maakt. Daar zit het grote probleem voor dit soort partijtjes.quote:een groot deel van de mensen halen hun nieuws uit de krant of de TV en gaan niet op zoek naar alternatieve partijen.
Ik ken het clubje al jaren.quote:Ik bijvoorbeeld weet nog maar een paar weken van de libertarische partij en dat is ook alleen maar dankzij internet surfen en goed mijn ogen open houden.
Dat lijkt me ook niet zo spannende vraag. met een goed programma en een enthousiaste campagne komt zoiets vanzelf wel. Wie kende een paar jaar terug de Dierenpartij?quote:Geloof jij nu werkelijk dat als je een enquete gaat doen met de vraag kent u de Libertarische partij dat ze dan massaal zeggen "ja die kennen we maar ik ben het niet eens met hun standpunten"?
Dat lijkt vaak een heel belangrijk motief inderdaad.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:13 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik heb de indruk dat libertariėrs vooral denken meer geld voor zichzelf over te houden in een libertarische samenleving.
Iemand die niet mee kan komen in de huidige samenleving heeft doormiddel van minder regelgeving veel meer kans op een beter bestaan. Zo iemand zou bijvoorbeeld een bedrijfje kunnen starten in ramen lappen of eten koken voor mensen die nogal veel werken en laat thuis zijn. Handel is ook een optie geworden doormiddel van minder regelgeving en een minieme belastingdruk. Er zijn zoveel zaken waar je geld mee kan verdienen en daar word je nu in geremt. Ook haalde Paper Tiger in het vorige topic een voorbeeldje aan van de ziektekostenverzekering. Je kunt dan immers kiezen of je je wil verzekeren of niet en waarvoor je je eigen verzekerd zodat je een pakket kan samenstellen dat totaal aansluit op jou behoeftes.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Klinkt allemaal leuk en aardig, maar over wat voor persoonlijke en economische vrijheid hebben we het dan?
Ik heb de indruk dat libertariėrs vooral denken meer geld voor zichzelf over te houden in een libertarische samenleving.
Maar waar het vooral op neerkomt is meer vrijheid om voor elk wissewasje individuele contracten af te sluiten met particuliere ondernemingen, waarna je afhankelijk bent van het goeddunken en het handelen van die onderneming. Hoe moet ik verder persoonlijke vrijheid voor me zien van mensen die nu al niet meekomen in de maatschappij? Zij worden dan afhankelijk van de vrijgevigheid van gulle gevers, en hun eisen. Dat kan ik nauwelijks een verbetering noemen. Nog los gezien van het feit dat in een dergelijke samenleving het veel eenvoudiger is voor veel mensen om hun verantwoordelijkheden te ontlopen. Zie maar eens een samenleving te ordenen op die manier.
Ik blijf me verbazen dat iemand die van zichzelf zegt dat hij een succesvol en geslaagd zakenman is gelooft in zo'n naief wereldbeeld.
Verklaar je eens nader.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Oh, dat is vast belangrijk. Maar daarvoor kan je natuurlijk van geen kant terecht bij een kansloos clubje dat enkel maar vanaf de zijlijn wat wil roepen. En wat ze roepen blijkt dan weer over het algemeen niet of zeer beperkt doordacht te zijn.
Die basis is er wel degelijk bij RP, ben je die mars van de veteranen en de grote opkomsten bij zijn rally`s soms vergeten?quote:[..]
Kip en ei. Je moet een zekere basis hebben om op te kunnen bouwen. Een Rutte, Roemer, Obama en Romney hebben die basis. Paul en Manders ontberen die basis omdat die voor extremisten toch veel lastiger is om te bereiken.
Als jij niet wil zien dat RP benadeelt werd dan kan ik daar maar weinig aan doen. Ik zal hem nog een keer postenquote:[..]
Neuh. Ben alleen niet zo'n complotdenker. Dat is het grootste verschil
Dat denk ik niet, ik geloof dat de meeste mensen stemmen op een partij die het beste hun standpunten vertegenwoordigt. Als je dat niet doet kun je beter helemaal niet stemmen.quote:[..]
Mensen willen stemmen op een partij die ook daadwerkelijk een kans maakt. Daar zit het grote probleem voor dit soort partijtjes.
Goede zaak, had je mij weleens mogen vertellen.quote:[..]
Ik ken het clubje al jaren.
En dankzij de media groeide die partij toch wel degelijk, het was een rariteitenpartij net zoals de pedofielenpartij en die doen het altijd goed in de media.quote:[..]
Dat lijkt me ook niet zo spannende vraag. met een goed programma en een enthousiaste campagne komt zoiets vanzelf wel. Wie kende een paar jaar terug de Dierenpartij?
Of op eindigen in de goot, het is maar net hoe zoiets uitpaktquote:Op maandag 23 juli 2012 17:21 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Iemand die niet mee kan komen in de huidige samenleving heeft doormiddel van minder regelgeving veel meer kans op een beter bestaan.
En je ziet het dan echt gebeuren dat iemand die niet verzekerd is en geen geld heeft na een ongeluk wordt achtergelaten op straat?quote:Zo iemand zou bijvoorbeeld een bedrijfje kunnen starten in ramen lappen of eten koken voor mensen die nogal veel werken en laat thuis zijn. Handel is ook een optie geworden doormiddel van minder regelgeving en een minieme belastingdruk. Er zijn zoveel zaken waar je geld mee kan verdienen en daar word je nu in geremt. Ook haalde Paper Tiger in het vorige topic een voorbeeldje aan van de ziektekostenverzekering. Je kunt dan immers kiezen of je je wil verzekeren of niet en waarvoor je je eigen verzekerd zodat je een pakket kan samenstellen dat totaal aansluit op jou behoeftes.
Maar andere zaken waar je nu niet apart voor betaalt zullen geld gaan kosten en veel duurder worden omdat er vaak sprake is van natuurlijke monopolies in dergelijke gevallenquote:Ook zou door de levendige handel die er ontstaat een prijsverlaging ingaan dat het dus makkelijker maakt voor mensen om te consumeren.
Hoewel er heel veel op onze regeringen valt aan te merken hebben de armen het hier juist helemaal niet slecht. Die zouden van jouw voorstellen veel eerder slachtoffer dan profiteur worden.quote:Zolang de regering alles reguleert en belast krijg je ongelijkheid en door dat zullen de armen altijd de dupe zijn van die maatregelen.
Hun verhaal is van geen enkele kant realistisch. De aannames die ze doen gaan nergens over en van het doorrekenen van hun verhaaltje hebben ze nog nooit gehoordquote:
Ben jij zijn daadwerkelijke verkiezingsresultaten vergetenquote:Die basis is er wel degelijk bij RP, ben je die mars van de veteranen en de grote opkomsten bij zijn rally`s soms vergeten?
Sorry maar youtubefilmpjes als je belangrijkste argument, dat komt niet zo heel sterk overquote:Als jij niet wil zien dat RP benadeelt werd dan kan ik daar maar weinig aan doen. Ik zal hem nog een keer posten
[..]
Zou mooi zijn maar zo werkt het in de praktijk nietquote:Dat denk ik niet, ik geloof dat de meeste mensen stemmen op een partij die het beste hun standpunten vertegenwoordigt. Als je dat niet doet kun je beter helemaal niet stemmen.
Kwam dat enkel door de media of door een partijapparaat dat goed was in het trekken van aandacht? Nogmaals altijd maar de schuld van het eigen falen bij anderen neerleggen is een bekende tactiek van de zogenaamde libertariers maar erg snugger is dat nietquote:[..]
Goede zaak, had je mij weleens mogen vertellen.
[..]
En dankzij de media groeide die partij toch wel degelijk, het was een rariteitenpartij net zoals de pedofielenpartij en die doen het altijd goed in de media.
Daar geloof ik niet zo in, de eerste behoefte van een mens is altijd nog zorgen voor voedsel, onderdak en kleding. Als het aanbod van middelen groter word dan betekent dat per definitie dat mensen makkelijker dit soort zaken zelf kunnen bekostigen.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Of op eindigen in de goot, het is maar net hoe zoiets uitpakt.
Dat zie ik niet gebeuren nee omdat we altijd nog zoiets hebben als de eed van hypocrates. Een dokter is verplicht iemand te helpen als hij ziek zwak of misselijk is de rekening kan altijd nog verhaald worden op het slachtoffer en als een ander schuld heeft aan zijn ongeluk dan word de rekening verhaald op de dader. Bovendien kan hij zijn eigen ook gewoon verzekeren dus is het alsnog zijn eigen verantwoordelijkheid als het fout gaat. Ook dat is vrijheid.quote:[..]
En je ziet het dan echt gebeuren dat iemand die niet verzekerd is en geen geld heeft na een ongeluk wordt achtergelaten op straat?
Juist, zo gaat dat niet werken. Die kosten zullen toch weer op de maatschappij worden afgewenteld op een of andere wijze.
Geef eens een voorbeeld?quote:[..]
Maar andere zaken waar je nu niet apart voor betaalt zullen geld gaan kosten en veel duurder worden omdat er vaak sprake is van natuurlijke monopolies in dergelijke gevallen.
De armen hebben het niet slecht omdat iedereen bijna de helft van zijn salaris aan de staat moet afgeven.quote:[..]
Hoewel er heel veel op onze regeringen valt aan te merken hebben de armen het hier juist helemaal niet slecht. Die zouden van jouw voorstellen veel eerder slachtoffer dan profiteur worden.
Als je echter ziek bent of anderszins veel pech hebt heb je aan dat grotere aanbod niet zoveelquote:Op maandag 23 juli 2012 17:37 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Daar geloof ik niet zo in, de eerste behoefte van een mens is altijd nog zorgen voor voedsel, onderdak en kleding. Als het aanbod van middelen groter word dan betekent dat per definitie dat mensen makkelijker dit soort zaken zelf kunnen bekostigen.
En wat als degene met het ongeluk geen geld en geen verzekering heeft? van een kale kip kan je niks plukkenquote:[..]
Dat zie ik niet gebeuren nee omdat we altijd nog zoiets hebben als de eed van hypocrates. Een dokter is verplicht iemand te helpen als hij ziek zwak of misselijk is de rekening kan altijd nog verhaald worden op het slachtoffer en als een ander schuld heeft aan zijn ongeluk dan word de rekening verhaald op de dader. Bovendien kan hij zijn eigen ook gewoon verzekeren dus is het alsnog zijn eigen verantwoordelijkheid als het fout gaat. Ook dat is vrijheid.
Drinkwater? Riolering? Wegen? Dijken? Ofwel veel fysieke infrastructuur maar ook veel afgeleide zaken als onderwijs of bijvoorbeeld het kadaster (registreren wat van wie is wordt erg lucratief in je libertarische heilstaat)quote:[..]
Geef eens een voorbeeld?
En met jouw voorstellen hebben ze vette pech en zijn ze met wat geluk aangewezen op liefdadigheid vanuit de kerk en met minder geluk gaan ze gewoon dood. Wat een vooruitgangquote:De armen hebben het niet slecht omdat iedereen bijna de helft van zijn salaris aan de staat moet afgeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |