We gaan zeker wel kijken, maar het zou wel heel rot moeten aanvoelen voor we uitwijken naar een ander kerkdorp. Hij gaat overigens al naar de psz die er aan vast ligt (maar voor zover ik weet van een andere stichting is).quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ga je ook niet kijken bij de dichtstbijzijnde hoe het er is, en of het fijn aanvoelt? Gewoon rücksichtslos de dichtstbijzijnde?
Dat ligt ook helemaal aan het kind. Bij Amber hebben ze continurooster.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:57 schreef Juud79 het volgende:
Over dat continuerooster, dat lijkt me voor ouders enorm handig, maar voor kindjes van 4 en 5 jaar een veel te lange en vooral vermoeiende dag.
De Vrije School heeft over het algemeen korte dagen.
De kleinste kleuters gaan iedere dag van 8.30 tot 13.00
Oudste kleuters en klas 1 gaan een dag door tot 14.30
Klas 2, twee middagen tot 14.30
Klas 3 t/m 6 gaat 4 keer tot 14.30 en een keer tot 13.00
Daar zit, vind ik, een natuurlijke opbouw in, zodat kinderen geleidelijk wennen aan het naar school gaan.
Amber zat in groep 1-2-3 en gaat nu naar 4-5quote:De basisschool is een belangrijk stuk van je leven. Voor de kinderen en voor u. Een school kies je dan ook met zorg. Scholen verschillen in de manier van werken, in sfeer en in kwaliteit. Dat maakt het kiezen niet eenvoudig. Deze schoolgids geeft u een beeld van de wijze waarop de school het onderwijs van haar leerlingen ziet, invult en organiseert.
De maatschappij van nu vraagt veel van u als ouders, van de kinderen en van ons als school. Naast het goed beheersen van taal- en rekenvaardigheden, worden andere competenties steeds belangrijker. De complexiteit van de maatschappij is heel groot.
De school kan het ontwikkelen van taal- en rekenvaardigheden, maar vooral het ontwikkelen van andere competenties, in de (beperkte) tijd dat het met de kinderen doorbrengt, niet alleen. Door nauw samen te werken met andere maatschappelijke organisaties, hoeft de school dat ook niet alleen te doen. De maatschappelijke veranderingen vragen om andere keuzes en invulling van het onderwijs.
Als school zien we het als onze maatschappelijke opdracht om hier zo adequaat mogelijk mee om te gaan. De afgelopen jaren heeft er op school een herbezinning plaats gevonden: hoe bereiden we de kinderen van nu zo goed mogelijk voor op de maatschappij van morgen? In de schoolgids hopen we u hier antwoord op te geven.
We nemen kinderen serieus en zorgen dat zij centraal staan. Ieder kind beschikt over een eigen schat aan talenten. Ieder kind is uniek en leert op zijn eigen manier. Het ene kind leert door lezen, het andere kind leert door ontdekken en doen en weer een ander leert door samenwerken. Er zijn kinderen die daarbij behoefte hebben aan begeleiding en structuur. Anderen ontwikkelen zich juist beter in een vrije situatie. Bij Natuurlijk Leren is het onderwijs en de omgeving zo ingericht dat elk kind op zoek kan gaan naar een manier van leren die het meest natuurlijk bij hem past. Ieder kind krijgt zo alle kans om zich optimaal te ontplooien en talenten te ontdekken.
Wij helpen kinderen bij het ontdekken en uitbouwen van die talenten. Wij bieden onderwijs en begeleiding op maat in een uitdagende en rijke leeromgeving. We werken vanuit de behoeften en interesses van een kind. Wij hebben hoge verwachtingen van kinderen en stellen concrete eisen aan kinderen. Dat bepalen wij niet alleen, maar juist in samenspraak met een kind. Zo helpen we een kind inzicht te krijgen in het eigen leerproces. Samen gaan wij op zoek naar de sterke en zwakke kanten van een kind waarbij de focus ligt op de mogelijkheden en niet op de beperkingen. Van een kind verwachten we dat het verantwoordelijk wordt voor de eigen ontwikkeling en zelf keuzes leert maken. We willen kinderen leren op eigen benen te staan.
Dat is hier dus ook! en dan zijn de dagen helemaal zo lang lijkt me.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:41 schreef miss_sly het volgende:
Op alle vijf de scholen hier in de buurt wordt (nog) geen continue rooster gevoerd, maar wel blijft ongeveer 80-95% van de kinderen over!
Ben ik het zelf niet mee eens. Continurooster hield hier dus kortere dagen in. Je hebt dan tussen de middag minder tijd aan lunchpauze (met leerkracht) en die tijd ben je 's middags weer eerder klaar met school. Ik vind het juist een voordeel omdat het volgens mij moeilijker is voor een 4-5 jarige om 's middags weer naar school te moeten na 1,5 uur pauze thuis/ overblijf.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:57 schreef Juud79 het volgende:
Over dat continuerooster, dat lijkt me voor ouders enorm handig, maar voor kindjes van 4 en 5 jaar een veel te lange en vooral vermoeiende dag.
Ja, klopt. Sinds twee jaar nieuwe directie en daardoor is het echt beter geworden. Buiten dat heb ik me erbij neergelegd dat de basisschool er is voor 'de basis' en die is blijkbaar niet zo breed. nu ik ervaren heb hoe goed t gaat met mijn oudste nu hij bij 'gelijken' zit denk ik dat alleen een Leonardoschool of verhuizen naar een stad en een Leonadoschool nog had kunnen helpen.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Maar buuv ik dacht dat jij juist ontvreden was over de school qua extra stof etc?
Als ik d'r ophaal en weer terug breng, is dat veel vermoeiender dan overblijven. We hebben een uur lunchpauze, waarvan we bijna 15 minuten onderweg zijn. Dan komen ze vaak pas later buiten, kleren uit, kleren aan (zeker in de winter veel) 2 x plassen. Ze vindt het echt niks dat gerace. Bij het overblijven heeft ze tenminste tijd om rustig te eten en buiten te spelen. Continuerooster zou ik heel fijn vinden, maar nu blijven er ook veel kinderen over. Voor ouders die verder weg wonen (dorpsschool) is het helemaal niet te doen in dat uurtje.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:55 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Dat is hier dus ook! en dan zijn de dagen helemaal zo lang lijkt me.
en dan met o. dan zie je snel genoeg of ze een beetje aansluiting vindt. lijkt me een lastige keuze zo.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 08:38 schreef livelink het volgende:
Ik zou een keertje gaan kijken in de pauze, Lamb. Dan kun je beter beoordelen of alles geintegreerd samenspeelt en welke taal er wordt gesproken. Bovendien zie je dan ook op welke manier het toezicht geregeld is.
Getint is niet per definitie ook gelijk aan Arabisch, toch? Het buurmeisje ken je, hoe gaat het daar thuis?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 10:28 schreef Lamb29 het volgende:
Nou dat dus fannetje! Vind het echt heel lastig. Het buurmeisje gaat daar ook naar school maar is half Egyptisch en flink getint... Verder zijn er geen kinderen tussen 1 en 4 nu in de buurt ( ja een maar flink kerkelijk dus die gaan naar die school die wij niet willen vermoed ik)
Eens met pauze kijken is een goed idee. Kom er altijd langs als we boodschappen doen... Eens observeren.
Aansluiting zat wel goed, met de rondleiding werdt ze meteen door meerdere kinderen in hun spel betrokken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |