Ik verwacht juist dat ze wat met een ander doet... maar in hoeverre ik dit kan/mag accepteren is voor mij de vraag waar het om gaat...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:35 schreef trovey het volgende:
Wat verwacht je dan...dat ze maar geen relatie met een ander aanknoopt omdat het ooit weer eens aan zou kunnen gaan tussen jullie....wie weet over 20 jaar?
Klopt inderdaad. In de eerste weken interesseerde met het vrij weinig maar het begint meer en meer te knagen, waarschijnlijk omdat de kans met de tijd meegroeid/t...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:36 schreef Scuidward het volgende:
De periode zal, zeker als het een relatief korte tijd betreft, zeker een factor van belang zijn. In jouw situatie, je bent er behoorlijk mee bezig, lijkt me alles al snel zwaar kut. Denk dat ik zelf nog wel zo goed kan relativeren dat uit ook echt uit is, want je hebt geen 'pauze'.
Je kunt niets eisen....als je niet kunt accepteren dat ze iemand anders gehad heeft dan gaat het verhaal verder niet door met jullie.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:45 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik verwacht juist dat ze wat met een ander doet... maar in hoeverre ik dit kan/mag accepteren is voor mij de vraag waar het om gaat...
Hoeverre je het kan accepteren, geen idee.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:45 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik verwacht juist dat ze wat met een ander doet... maar in hoeverre ik dit kan/mag accepteren is voor mij de vraag waar het om gaat...
Mijn kijk op vrouwen ?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:37 schreef CruellaDeVil het volgende:
Sinds het uit is met je ex, nou ja, eigenlijk al sinds je topic dat je problemen had met haar, zie ik je regelmatig rare posts maken over vrouwen. Misschien moet je daar eens aan werken voor je überhaupt een nieuwe relatie overweegt.
Knap... hoe negeer jij dat dan ? Is je ego sterk genoeg ?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:38 schreef Flurry het volgende:
Ik zou het niet willen weten, niet vragen, gewoon negeren. Je gaat samen verder en wat daarvoor/-tussen gebeurt is speelt geen rol. Zo zou ik het zien.
Dat begin ik me steeds meer te beseffen...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:46 schreef Specularium het volgende:
Dus gevoelsmatig is het helemaal niet uit.
Als ik er niet mee zou kunnen omgaan inderdaad. Dan zou het zaak zijn zo snel mogelijk een herstel te regelen. Probleem is echter dat ik wil dat zij de eerste stap zet, en die lijkt maar niet gezet te worden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Je kunt niets eisen....als je niet kunt accepteren dat ze iemand anders gehad heeft dan gaat het verhaal verder niet door met jullie.
Heeft niks met ego te maken. Als je het gevoel hebt dat je de ware voor elkaar bent, dan doet de rest er niet meer toe. Als je dat gevoel niet hebt moet je er sowieso niet aan beginnen natuurlijkquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:47 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Knap... hoe negeer jij dat dan ? Is je ego sterk genoeg ?
Heeft ze goede redenen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:50 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Als ik er niet mee zou kunnen omgaan inderdaad. Dan zou het zaak zijn zo snel mogelijk een herstel te regelen. Probleem is echter dat ik wil dat zij de eerste stap zet, en die lijkt maar niet gezet te worden.
In hoeverre is dat relevant ? Heeft verder totaal geen rol gespeeld bij de breuk...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef CruellaDeVil het volgende:
Dit topic lijkt me toch wel relevante achtergrondinformatie:
Vriendin heeft een enorme lul gehad
We zijn uit elkaar gegaan omdat:quote:
Omdat het aangeeft dat jij toch wel erge moeite hebt met dit soort dingen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:50 schreef Dumbless het volgende:
[..]
In hoeverre is dat relevant ? Heeft verder totaal geen rol gespeeld bij de breuk...
Ah, het is dus geen knallende ruzie geweest. Ja, als ze zelf ook al zo'n balletje heeft opgegooid kan ik me goed voorstellen dat je het niet van je af kan zetten. Dan is het voor jou enkel de vraag, ga ik me echt volledig op haar focussen of gun ik mezelf óók die kans op een andere relatie.quote:
Je hebt gelijk inderdaad en eigenlijk is dit begonnen bij mijn eerste ex, die een heel los sexueelmoraal hanteerde en me behoorlijk (vaak) heeft gekwetst op dit gebied.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:57 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Omdat het aangeeft dat jij toch wel erge moeite hebt met dit soort dingen.
Je kon er al niet tegen de details van het seksleven van je toenmalige vriendin van nog voor ze jou überhaupt had leren kennen. Al heb jij als ik het mij goed herinner wel lopen aandringen op die details... Nu open je een topic met hoe met seksuele ervaringen tussen twee relaties in om te gaan. Ik vind het er sterk op wijzen dat jij jezelf alweer samen ziet met haar, maar van jezelf weet dat mocht dit ooit gebeuren je hier enorme moeite mee zult hebben. Je geschiedenis op dit vlak lijkt mij dus vrij relevant voor de adviesgeving.
Tried... kon niks verzinnen. WIlde het in eerste stantie algemeen houden maar dat werkte niet echt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik denk dat je in je TT moet aangeven waar je topic over gaat.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:48 schreef CruellaDeVil het volgende:
Dit topic lijkt me toch wel relevante achtergrondinformatie:
Vriendin heeft een enorme lul gehad
Dat is de hamvraag ja... ik weet niet of ik mezelf tot een relatie met een ander kan zetten op dit moment. Het gevoel over wat ik wil wisselt ook behoorlijk.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:58 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah, het is dus geen knallende ruzie geweest. Ja, als ze zelf ook al zo'n balletje heeft opgegooid kan ik me goed voorstellen dat je het niet van je af kan zetten. Dan is het voor jou enkel de vraag, ga ik me echt volledig op haar focussen of gun ik mezelf óók die kans op een andere relatie.
Dat gevoel relativerenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:04 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Dat is de hamvraag ja... ik weet niet of ik mezelf tot een relatie met een ander kan zetten op dit moment. Het gevoel over wat ik wil wisselt ook behoorlijk.
Ik weet het dan echt nog niet. Ik weet zeker, dat, ongeacht wat ik mezelf aan leer te denken, ik haar met open armen zou ontvangen wanneer zij aangeeft dat ze het weer wilt proberen. Het gevoel wat ik krijg bij als ik aan haar denk of ik haar wil wisseld omdat ik mezelf dwing haar van een voetstuk te halen... wat wel lukt zo afentoe.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:06 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Dat gevoel relativerenen dan weet je wat je te doen staat.
Het is een proces. En als ze terug komt bij jou, dan komt ze terug bij jou. Maar hoe je daar op wacht, dat is ook weer een proces. En dan komen we weer terug bij de originele vraagquote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:12 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik weet het dan echt nog niet. Ik weet zeker, dat, ongeacht wat ik mezelf aan leer te denken, ik haar met open armen zou ontvangen wanneer zij aangeeft dat ze het weer wilt proberen. Het gevoel wat ik krijg bij als ik aan haar denk of ik haar wil wisseld omdat ik mezelf dwing haar van een voetstuk te halen... wat wel lukt zo afentoe.
Overgedramatiseerd kutstuk waar ik me evengoed wel in kan vindenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:02 schreef Aristai het volgende:
Hoi, ik herken me hier goed in met de "twijfel/in de knoop"-ex en ik heb zelfs ook de 1e "losse moraal"-ex gehad en ik weet ook wat dat met je doet (maar dat is een ander verhaal). In ieder geval, laat ik je vanuit mijn ervaring het volgende zeggen:
Je ex komt niet bij je terug. Volgens haar ben je een "loser" omdat je op dit moment geen werk/school hebt en daardoor wil ze eigenlijk niks meer met je en daardoor zegt ze zelf ook dat ze niet meer zo verliefd op je is. Ja, daardoor zit ze met zichzelf in de knoop, maar is dat raar van haar en kan je nu op de korte termijn iets doen om je situatie te redden? Nee, waarschijnlijk niet. Een man die geen werk heeft wordt door vrouwen al snel gezien als een man die niet voor haar en eventuele kinderen kan zorgen en is ook geen man om tegenop te kijken, en dan is die andere (toekomstige) man die wel succes heeft opeens een stuk interessanter. En daar ligt ze nu al (bijna) mee in bed, want ze zit na 2 maanden nog steeds niet weer bij jou want jij hebt nu voor haar afgedaan (wat je ook doet op de korte termijn). Je ex komt niet bij je terug (misschien over een paar jaar, als je dan wel "goed genoeg" voor haar bent). Is het erg dat ze niet bij je terugkomt? Gevoelsmatig ja, je gaat kapot. Maar moet je haar terug willen en is ze het waard? Nee, want blijkbaar was haar liefde voorwaardelijk ("Al je liefde is leuk, toch ben je alleen goed genoeg voor mij als..."). Iemand die alleen voorwaardelijke liefde voor je heeft (je moet succes hebben, je moet leuke kleren aan hebben, etc) moet je niet willen. En ze houd van je maar ze is niet bij je?, dan houd ze niet (genoeg) van je. Ga op zoek naar iemand die door dik en dun en in goede en slechte tijden er voor je is en er samen met jou het beste van wil maken. Ga op zoek naar iemand die door dik en dun en in goede en slechte tijden er voor je is en er samen met jou het beste van wil maken.
Mag een ex terugkomen als ze met een ander is geweest? Dat hangt ervan af hoe de relatie uit is gegaan. Een ex waarmee het is uitgegaan omdat zij plotseling twijfels kreeg over of jij wel goed genoeg voor haar was mag m.i. alleen terugkomen als ze nog niet met een ander is geweest, want als ze naar een ander gaat dan doet ze dat om te kijken of ze het daar beter heeft dan bij jou, en daar moet je niet van gediend zijn want je bent een man met zelfrespect (als ze na je "gewogen" te hebben weer terug naar jou wil, dan heeft ze gewoon vette pech!, want jij laat jezelf niet wegen, want je bent goed zoals je bent). Hou je je niet aan deze regel, dan flikt ze je het straks weer, en zoals gezegd, je bent een man met zelfrespect. Wat je wel kan doen nadat ze met een ander is geweest is haar terugnemen (blijf maar hopen) maar dan ongezegd alleen als speeltje en voor je eigen ego, meer niet, maar je zal er waarschijnlijk niet gelukkiger van worden. Een ex mag m.i. wel terugkomen, zelfs als ze met een ander of anderen is geweest, als het zo is dat ze op het moment van jullie breuk wel echt moeite had gedaan om samen te blijven en/of dat in haar hart echt wilde (oftewel, jullie wilden tot op het laatst beide nog echt wel, maar het mocht niet zo zijn, vanwege op dat moment onverenigbare zaken). Maar, na het lezen van je bericht, denk ik niet dat deze situatie aan de orde is voor jou/jullie.
Wat je doet moet je zelf maar weten, maar wees een man en heb zelfrespect, iemand die jou niet goed genoeg vindt na al je liefde etc., die moet je niet terugnemen of een kans geven, maar alle contact verbreken en zelf lekker op zoek gaan naar een ander die wel met jou wil en er het beste van wil maken in goede en slechte tijden. Het typen van dit stuk kostte me tijd, dus print het uit en hang het aan je muur en leef ernaar. Succes!
Dat zou dus neer komen op twee mogelijkheden: of wel (lees: bewust) wachten of niet wachten (en dan maar zien of ik het nog wil wanneer het zover is. Bewust wachten zal erg slopend worden, ik zie niet in hoe ik daar een gemakkelijk proces van zou kunnen maken. Misschien door met andere vrouwen tegaan kloten. Lukt me voor geen meter meer trouwens, ben de 'feel' kwijt :/ Heb 't idee dat m'n ex een soort van spiegel was die mijn bullshit met al het gemak doorzag. In eerste instantie was dat positief, toen ze me accepteerde, maar nu... ik ben mijn zelfvertrouwen kwijt en ben eigenlijk vergeten waar die nou werkelijk op gestoeld was. Wat voor een nut hebben mijn leuke praatjes nog ?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:15 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Het is een proces. En als ze terug komt bij jou, dan komt ze terug bij jou. Maar hoe je daar op wacht, dat is ook weer een proces. En dan komen we weer terug bij de originele vraag![]()
Mag ze in die tijd geneukt hebben.
Gevoelsmatig heb ik er wel wat aan. Heb ook extreemheden met een ander meegemaakt op dit vlak; gedumpt worden zodat ze kon rondneuken op vakantie. Dat was niet verhapbaar. Nu zou ik nog kunnen zeggen dat ik er in mee stemde, ten minste... ik heb het idee dat ik de breuk had kunnen voorkomen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:40 schreef erodome het volgende:
Tja, uit is uit, was het een "pauze" dan is het wat anders.
In princiepe is ze zo vrij als een vogeltje, maar daar heb jij gevoelsmatig niets aan.
Ik denk dat het het beste is om de onzekerheid uit de lucht te halen, vraag haar dus of ze misschien nog een toekomst ziet en mocht dat zo zijn geef dan aan dat je daarop wacht en hoopt dat zij dat ook doet.
Wil je bepaalde dingen, of juist niet, dan zal je dat uit moeten spreken en haar de kans moeten geven zich ook uit te spreken, dan kan he beslissen wat verstandig is voor jezelf.
Denk niet dat jij ermee kan leven als ze tussendoor een ander heeft gehad, dus als ze zegt ook interesse te hebben in anderen, dat wil bekijken, dan zal je daar je conslusie's aan moeten verbinden en opzoek moeten gaan naar iemand anders.
Dat lijkt me niet het geval. Wel zet ik nog wel eens vraagtekens bij de waarom...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:43 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, boeit geen reet wat ze dan heeft uitgespookt.
Tjah, als ze het uit had gemaakt om flink van bil te gaan met een dichtbijstaande vriend van je... Dan zou ik dat haar niet vergeven uiteraard...
Maargoed die variabelen zijn veel te breed om allemaal in mijn post te verwerken.
Als het goed voelt en ze niks gedaan heeft wat jou danwel direct of indirect zou moeten kwetsen dan moet je er maar gewoon voor gaan.
Ik ook, al mis ik hier en daar wel wat nuances. Ook moet ik zeggen dat wel echt haar best heeft gedaan. Het speelde al tijden en we hadden 't er wel over gehad waar ze erg mee zat. Verder is het ook niet zo dat 'met haarzelf in de knoop' zat om de relatie of als excuus. Ze was door de gehele relatie heen al behoorlijk instabiel en gaf dit meerdere malen aan. Toen dit omdraaide in naar gedrag jegens mij begon het bergafwaarts tegaan. Ik begon me onzeker te voelen, zij begon indd op mij neer te kijken. Wat nog wel eens steekt is dat ze stelde haar gedrag jegens mij kwam doordat ik niet werkte, ipv haar gedrag inherent is aan haar. Ik snap de logica erachter, en het zal ook zeker kloppen, maar het zal ook zeker zo zijn dat gedrag wat ze nu toonde ook later tot uiting hadden kunnen komen. We gingen immers maar 5 maanden met elkaar.quote:Op zondag 22 juli 2012 21:58 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Overgedramatiseerd kutstuk waar ik me evengoed wel in kan vinden
Als je zelf ook met meiden loopt te flirten en te doen dan is het een beetje raar dat het je zo hoog zit als zij hetzelfde doet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:59 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Gevoelsmatig heb ik er wel wat aan. Heb ook extreemheden met een ander meegemaakt op dit vlak; gedumpt worden zodat ze kon rondneuken op vakantie. Dat was niet verhapbaar. Nu zou ik nog kunnen zeggen dat ik er in mee stemde, ten minste... ik heb het idee dat ik de breuk had kunnen voorkomen.
Tevens heb ik wat domme dingen gedaan.
Zo heb ik het eerste weekend naar de breuk met haar gewhatsapped dat ik van mezelf walgde omdat ik een random meid na een paar uurtjes praten deed twijfelen over haar relatie. (Die meid had mij opgezocht op fb en kwam met; normaal ga ik niet vreemd maar oppeens stond jij daar, et cetera). Ze heeft dit geintepreteerd alsof ik al gelijk met dames aan flirten was. Terwijl het mij eigenlijk ging om mezelf. Ik vroeg me af of ik ook haar een verkeerd beeld had gegeven in het begin, zoals ik deze misschien ook een verkeerd beeld had gegeven. Heel dom, ja. Maar ik zat er behoorlijk mee.
Later had ik een (behoorlijk) knappe vrouw op facebook erbij (paar maanden geleden voor 't laatst gezien), die vroeg of ik weer eens naar haar stad zou komen. Mijn ex reageerde hier een week later op met de vraag of ik weer aan daten ben. Ik bevestigde dit niet, kwam met de countervraag waarop ze 'ja' zei. Ik was behoorlijk overstuur. Ze vond het raar en hypocriet. Vooral hypocriet. Verder zei ze dat ze toch best een keer met iemand uit eten mocht. Verder had ze niks met hem gedaan en was het bij die ene date gebleven; ze was er niet aan toe.
Belangrijk om te begrijpen is dat ze altijd date. Ze vind het leuk, doet het vaak en kijkt wel hoe het loopt. Dat gaat bij haar niet hand in hand met sex o.i.d. -> ze wil eerst een potentiele relatie zien. Voor het perspectief: met 7 mannen naar bed geweest over 6 jaar daten.
Verder gaf ze aan zo actief op whatsapp geweest te zijn (ook iets waar ik mee zat) omdat ze vervangende maatjes nodig had. Mannen staan voor haar in de rij en daar maakt ze gebruik van om aandacht winnen.
Mijn angst hierbij is dan weer dat het voor haar (heel) gemakkelijk heeft gemaakt verder tegaan en mij verder van zich af te zetten.
Om terug te komen op jouw post: ik durf haar niet eens meer te benaderen. Ik weet niet wat het is, maar elke keer als ik twijfel om haar te contacteren besluit ik het niet te doen. Om de week contacte ze mij over ditjesendatjes maar dat is sinds 2 weken gestopt.
Een van de laatste keren vertelde ze mij dat het niet zo goed met haar ging, nergens meer van genoot en niet lekker in haar vel zat. Ik reageerde hierop dat ze met me kon praten als ze wilde (niet irl) maar daar reageerde ze op dat ik daar ook niet beter van zou worden en dat er niet veel over te praten valt. Ik heb daar kortaf op gereageerd. Paar dagen later nog de vraag of ik geslaagd was. Iets daarvoor overigens nog een facebook post van haar: 'All the memories we made, I threw them all away. There is no need to talk about it."
Een week later nog een reactie op een facebook post van mijn kant met: 'Goed bezig'. Een reactie alsof ik nu gewoon een random vriend/kennis ben...
Iets wat mij bijzonder dwars zat is dat een oude scharrel/ex van haar (lees; grote lullen topic) statussen van haar begon te liken maar sinds vrijdag is een like bij een van haar profielfoto weggehaald. Waar gaat dat over ? Heeft ze dat aan hem gevraagd (toen ze bij hem was) ?
Als ze met hem aan het kloten is, no way dat ik haar ondertussen ga contacten. Ik zou haar sowieso niet contacten met de vraag hoe ze tegen een hervatting aan kijkt, omdat ik mijn mannelijkheid gedurende de relatie al verloren had als geld, school en werkloze harrie. Ik kon mezelf niet meer staande houden tegenover een vrouw als zij.
Sorry voor de tldr post. Ik probeer het ook voor mezelf op een rijtje te krijgen...
Dat heb je simpelweg maar te accepteren. Ze is een vrij persoon.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:45 schreef Dumbless het volgende:
Ik ben een ongeloofelijke kneus die niet degene wil zijn die niet verder gaat. In feite heb ik met nog helemaal niemand gedate en heb ik die hele avond dat ik die ene meid tegenkwam depressief voor me uit lopen staren. Ik had gezegt: 'nog niet, jij". Zij zei daarop: "Ja ik wel, 'nog niet meer haar of helemaal niet ?' Waarop ik weer zei: 'nog niet met haar' (omdat ik net las dat zij wel had gedate).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je zelf ook met meiden loopt te flirten en te doen dan is het een beetje raar dat het je zo hoog zit als zij hetzelfde doet.
Ik denk dat je haar idd het idee hebt gegeven dat jij gewoon doorgaat met je leven en dus ook andere vrouwen opzoekt, dat zij dat dan ook doet vind ik niet zo vreemd.
Eerste weekend na de breuk, dat is pas echt heel snel(ook al was het niet helemaal wat zij ervan dacht) en countervraag stellen is gewoon bevestigen he?
Denk dat je met je overstuur worden over haar wel echt eerlijke antwoord idd hypocriet bent geweest en haar daarmee verder van je af hebt gezet.
Vergeet het, tel je verliezen, jank het uit en ga verder met je leven.
Omdat je spelletjes speelt, jaloers maken, kom op zeg, dat werkt bijna altijd averechts...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:12 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik ben een ongeloofelijke kneus die niet degene wil zijn die niet verder gaat. In feite heb ik met nog helemaal niemand gedate en heb ik die hele avond dat ik die ene meid tegenkwam depressief voor me uit lopen staren. Ik had gezegt: 'nog niet, jij". Zij zei daarop: "Ja ik wel, 'nog niet meer haar of helemaal niet ?' Waarop ik weer zei: 'nog niet met haar' (omdat ik net las dat zij wel had gedate).
Ik hoopte op jaloezie -> ik wil hem terug. Dat heeft gefaald. Inderdaad een verloren slag, maar waarom helemaal vergeten ?
Toendertijd kon het nog niet, omdat ik nog niet klaar voor haar was. Ik handelde als een kat in het nauw; dom en misschien inderdaad hetgeen waarmee alle kansen naar de klote geholpen zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat je spelletjes speelt, jaloers maken, kom op zeg, dat werkt bijna altijd averechts...
Je gooit je eigen glazen in, je had gewoon oprecht moeten zijn, je hart op een dienblad aan moeten bieden, dan had ze het misschien aangenomen, misschien ook niet, maar dan wist je waar je aan toe was.
Kan misschien nogsteeds, ik betwijvel het, maar het kan, maar wees dan echt oprecht, zonder gedoe, zonder spelletjes, maar echt hoe je denkt en hoe je je voelt.
Trust me; jouw ex is al lang met een ander het bed in gedoken!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:33 schreef Dumbless het volgende:
Stel je gaat uit elkaar met (min of meer) wederzijdse acceptatie en komen later weer bij elkaar terug, is het voor jou dan relevant wat de ander in de tussentijd heeft uitgespookt op sexueel gebied ?
Welke factoren wegen hierin mee voor jou ? De periode/tijdsduur dat het uit was ? Of jij überhaupt wel echt achter de breuk stond en dat het mentaal moeilijk te verkroppen wordt dat de ander dingen heeft gedaan terwijl jij nog naar haar verlangde ? Of ligt het er aan of jijzelf wat hebt gedaan ? Of gaat het er enkel om dat je genoeg geeft om de ander en het als niet relevant ziet ?
Momenteel zie ik geen opening voor hervatting voor een relatie met mijn ex, waar het net twee maanden mee uit is, maar ik zou het ergens wel graag willen. Nu vraag ik me af, dat als 't ooit zover zou komen, in hoeverre ik daar mee mag/moet zitten.... en hoe ik het nu voor mezelf moet blokkeren me af te vragen of ze met andere neukt.
Based on ?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:22 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Trust me; jouw ex is al lang met een ander het bed in gedoken!
Die kans zit er vrij dik in. Vooral als ze al gedatet heeft met anderen. Ze zal natuurlijk zeggen van niet maar ervaring leert van wel.quote:
Schrijf een brief, maar weet wel dat je je kwetsbaar opsteld en dat dat niet betekend dat dat ook goed opgenomen wordt door de ander. Het kan veel pijn doen als je je hart openlegd voor iemand en het wordt niet aangenomen. Dat moet je aandurven, het kan goed aflopen, maar ook slecht. In dit geval zet ik meer in op slecht aflopen omdat je al spelletjes hebt gespeeld.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:20 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Toendertijd kon het nog niet, omdat ik nog niet klaar voor haar was. Ik handelde als een kat in het nauw; dom en misschien inderdaad hetgeen waarmee alle kansen naar de klote geholpen zijn.
Maar hoe zou ik zoiets moeten aanpakken... hey hoi, ik hou nog van je, wil je het weer proberen ?
Langzaam opbouwen met vragen hoe het met haar gaat ? Wachten op de countervraag en dan zeggen; niet zo goed, want ik mis je als de malle...?
Ik ben zo enorm sceptisch tegenover eerlijk zijn. Het is een meid die een zwak heeft voor badboys. Ze viel op mij omdat we emotioneel op een lijn lagen. Ik ben geen badboy, al gaf ik haar dat idee wel deels in het begin. Wat hielp bij de verovering. Maar me weer zo opstellen, dat zal haar interesse niet wekken...;/
Als ik denk aan het schrijven van een brief, weet ik eigenlijk niet eens wat ik haar wil of kan vertellen. Wat ik raar vind, want bij mijn vorige ex wist ik heel duidelijk wat ik kwijt wilde. Nu echter... geen idee. Ik wil het met haar proberen, maar of ik oprecht kan schrijven dat zij de enige echte juiste voor mij is. Nee. Ik heb wel het idee en gevoel dat ze dat kan zijn. Dit komt doordat ik in de relatie met haar nog teveel met mijn ex bezig was. Ik ben vooral nieuwschierig naar hoe goed ik het met haar zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Schrijf een brief, maar weet wel dat je je kwetsbaar opsteld en dat dat niet betekend dat dat ook goed opgenomen wordt door de ander. Het kan veel pijn doen als je je hart openlegd voor iemand en het wordt niet aangenomen. Dat moet je aandurven, het kan goed aflopen, maar ook slecht. In dit geval zet ik meer in op slecht aflopen omdat je al spelletjes hebt gespeeld.
En waarom skeptisch tegen eerlijk zijn, iemand die je niet wil zoals je bent moet je niet willen. Spelletjes en je voordoen als wat anders als je bent is niet vol te houden, dat schiet niet op als je werkelijk een serieuse relatie wil.
Dat is je fout geweest, je voordoen als iets wat je niet bent, zodra dan doorschemert wat je wel bent is dat niet wat zij dacht te vinden in je.
Ik zou pakken wat ik pakken kan. Zij heeft daar nooit bijzonder veel interesse in gehad dan. Of in ieder geval, ze is vrij terughoudend wat sex betreft. Alhoewel, ze na haar vorige wel een rebound nodig had. Maar dat was allemaal ook wel vrij heftig. Sex met een andere scharrel/ex van d'r, dat zie ik wel heel realistisch inquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:27 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Die kans zit er vrij dik in. Vooral als ze al gedatet heeft met anderen. Ze zal natuurlijk zeggen van niet maar ervaring leert van wel.
Ze is nu vrij en heeft aandacht van mannen. Wat zou jij doen als het omgekeerd zou zijn?
Zo, dat zijn wel mindgames. Je dompelt je echt helemaal onder in deze situatie. Kun je ook afstand nemen, en jezelf aanschouwen, en zien wat dit allemaal met je doet?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:12 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik ben een ongeloofelijke kneus die niet degene wil zijn die niet verder gaat. In feite heb ik met nog helemaal niemand gedate en heb ik die hele avond dat ik die ene meid tegenkwam depressief voor me uit lopen staren. Ik had gezegt: 'nog niet, jij". Zij zei daarop: "Ja ik wel, 'nog niet meer haar of helemaal niet ?' Waarop ik weer zei: 'nog niet met haar' (omdat ik net las dat zij wel had gedate).
Ik hoopte op jaloezie -> ik wil hem terug. Dat heeft gefaald. Inderdaad een verloren slag, maar waarom helemaal vergeten ?
Haha. En dat geloof jij? Elke vrouw zegt dat ze terughoudend is met seks. Maar ondertussenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:56 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik zou pakken wat ik pakken kan. Zij heeft daar nooit bijzonder veel interesse in gehad dan. Of in ieder geval, ze is vrij terughoudend wat sex betreft. Alhoewel, ze na haar vorige wel een rebound nodig had. Maar dat was allemaal ook wel vrij heftig. Sex met een andere scharrel/ex van d'r, dat zie ik wel heel realistisch in
Ik was inderdaad niet klaar voor een relatie en vraag me af of ik dat nu wel ben. Ik heb al behoorlijk aan mezelf gewerkt en belangrijke doelen gesteld en uitgewerkt. Ik voel me redelijk sterk en stabiel, behalve dan op dit vlak...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:12 schreef VaLkyRie het volgende:
Ja ik heb wel iets.
Ga toch alsjeblieft verder met je leven joh. Dit gaat toch nergens over? Je maakt je nu al druk over wat ze allemaal uitgespookt heeft als jullie ooit weer samenkomen en als ik het zo inschat gaat dat toch niet gebeuren. Jullie maken elkaar gewoon niet gelukkig zo te lezen en dat is toch wel een vereiste in een relatie, dus wat doe je nou moeilijk dan?
Jij bent duidelijk nog niet klaar voor een relatie en zij lijkt dat ook niet te zijn. Het is nu uit en dat is waarschijnlijk beter voor beide partijen. Maak jezelf eerst eens gelukkig en stabiel. Een man met zelfrespect zoals iemand anders al aangaf een pagina terug. Dan vind je vanzelf iemand die past bij wie jij bent. Op deze manier lukt het niet. Je bent veel te wanhopig en needy. Leer hiervan en move on.
Als direct antwoord op je vraag; als er na een relatiebreuk van twee maanden inderdaad seksuele activiteit is met anderen, waarna de ex weer met hangende pootjes terugkomt, dan zou ik geen relatie meer beginnen. Vind het niet getuigen van een gezonde en stabiele geestelijk balans en dat is wel wat je wilt in een partner. Althans ik.
Zit ook wat in. Nu al best spijt dat ik mijn vorige ex niet 'gedaan heb' toen dat kon. Voelde me sterk genoeg om haar af te wijzen, maar tja :/quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:48 schreef Panzermaus het volgende:
Dat hindert niet, als je tegen die tijd ook maar enige gevoelens van jaloezie koestert dan heb je het er zelf niet genoeg van genomen.
Die mindgames waren van enkele weken terug dus hebben nu niet meer veel invloed op me, wel de gevolgen nu; het doet veel van me. Ik heb genoten van de zon, werd bruin, en dacht; ik hoop dat ze me binnenkort zietquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:58 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Zo, dat zijn wel mindgames. Je dompelt je echt helemaal onder in deze situatie. Kun je ook afstand nemen, en jezelf aanschouwen, en zien wat dit allemaal met je doet?
Zo ja, ga naar buiten en geniet van het weer.
Ik geloof helemaal niks... de eerste heeft mij van al mijn naïviteit afgeholpen, wel probeer ik niet meer tesnel van het negatieve uit tegaan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:46 schreef party_crasher het volgende:
[..]
Haha. En dat geloof jij? Elke vrouw zegt dat ze terughoudend is met seks. Maar ondertussen. De vorige keer had ze een rebound nodig. Nu niet denk jij? LOL, beetje naïef niet?
Goed zo. Kijk, het is natuurlijk logisch dat je veel aan je ex denkt. Je kunt echter ook jezelf kwellen. Als je jezelf nodeloos gek maakt, daar heb je alleen jezelf mee.quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:32 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Die mindgames waren van enkele weken terug dus hebben nu niet meer veel invloed op me, wel de gevolgen nu; het doet veel van me. Ik heb genoten van de zon, werd bruin, en dacht; ik hoop dat ze me binnenkort ziet
Nouja, ik denk dat je je probleem hier wel inzichtelijk hebt gemaakt. Je leeft niet voor jezelf en maakt je geluk afhankelijk van een partner. Dat is de crux en dat levert je al die stress op en uiteindelijk levert het een eventuele partner ook stress op. Het is nogal wat om de verantwoordelijkheid van een ander zn geluk te dragen en werkt op den duur afschrikwekkend lijkt mij. Het neigt een beetje naar codependency zoals je het nu stelt:quote:Op woensdag 25 juli 2012 19:31 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Ik was inderdaad niet klaar voor een relatie en vraag me af of ik dat nu wel ben. Ik heb al behoorlijk aan mezelf gewerkt en belangrijke doelen gesteld en uitgewerkt. Ik voel me redelijk sterk en stabiel, behalve dan op dit vlak...
Of ik überhaupt gelukkig kan zijn zonder een vriendin is ook een belangrijke vraag. Zover ik me herinner ben ik nooit gelukkig geweest zonder een vriendin. Misschien omdat ik geen sex heb zonder vriendin ? Omdat ik tot mijn 18de altijd zonder een vriendin heb gezeten ? Vrouwen zijn sinds ik kan heugen altijd een obsessie voor mij geweest, of in ieder geval zeer belangrijk. Té belangrijk wellicht.
Dit denkende vraag ik me af of ik needy ben omdat ik wil wat een vrouw mij bied of wil ik haar in speciaal ? Mijn motivatie om mijn leven weer op te pakken kwam voort uit dat ik iets aan haar wilde bewijzen. Elke keer als ik train, denk ik aan haar, toen ik een studie koos, vroeg ik me af wat zij er van zou vinden, als ik naar een kamer zoek, beeld ik me in hoe het zou zijn met haar te zijn, toen ik mijn gameverslaving tackelde, dacht ik aan haar, als ik werk, dan.... Je snapt mijn punt en ik ben me dit eigenlijk pas sindskort echt gaan beseffen. En als ik me besef dat het met haar misschien niet meer kan, verdwijnt mijn motivatie om mezelf op orde te houden, eigenlijk ook. Hier zie je weer dat vrouwen (in dit geval zij) de motivatie voor mij is überhaupt iets te doen, waar ze ook weer demotiverend kunnen werken wanneer ik een vrouw (zij) heb. Relaties diende in zekere zin ook als deken over de leegheid in mijn leven; het niets doen (wat ik graag doe), de leegte, werd daardoor gemasceert.
Over 't neuken... ben het er mee eens ik vind twee maanden ook kort, maar tegenwoordig... tja... Stel ik kom over een half jaar weer bij haar en ze heeft met een ander geneukt. Zou het voor mij moeten uit maken of dat na twee maanden was of zes ? Wat mij 't t meeste pijn zou doen is het idee dat ze het dan gedaan zou hebben ongeacht wat ik ervan zou vinden - mijn irrelevantie voor haar sexuele activiteiten. Dat is hetgeen dat steekt. Zou ik die gedachten kunnen relativeren op enige wijze ?
Ben weer terug na een break van fok/dit topic. Ik merk dat ik mezelf nu pas (twee maanden na dato?!) echt goed gek begin te maken. Ben vandaag halvewege de werkdag opgestapt. Knettergek werd ik op de werkvloer. Het was simpel kutwerk waardoor ik vrijwel de gehele dag aan haar kon denken. Maarja, nu zit ik thuis, en wat doe ik ? ... Juist. Het was slechts tijdelijk werk maar toch ben ik diep telleurgesteld in mezelf.quote:Op woensdag 25 juli 2012 23:37 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Goed zo. Kijk, het is natuurlijk logisch dat je veel aan je ex denkt. Je kunt echter ook jezelf kwellen. Als je jezelf nodeloos gek maakt, daar heb je alleen jezelf mee.
Het is uit. Dus staat het haar vrij om te doen (en laten) wat ze wil.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:45 schreef Dumbless het volgende:
[..]
Het is niet het einde van de wereld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 23:07 schreef Dumbless het volgende:
Wat ook mee kan spelen is het facebook-component. Ze is een behoorlijk actief gebruiker en ik check zo'n 20 keer per dag of ze weer iets nieuws heeft gepost of met wie ze vrienden geworden. Wat kan dat slopend zijn. Tientallen kerels achter d'r aan, maar wie vindt ze leuk/met wie dat date ze ? 't gaat haar zo gemakkelijk af met die tientallen kerels achter d'r aan. En ik ? Nops, nada, eenzaamheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |