abonnement Unibet Coolblue
pi_115091515
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:05 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Misschien alleen nog een lijstje met bekende regisseurs?

Opzich is jouw filmlijstje wel goed genoeg, doen we nog tetsuo erbij en dan heb je een mooi iets om als beginnen mee aan de slag te kunnen gaan. :)
De enige bekende regisseurs de ik zo 123 weet die *meerdere* toffe films hebben gemaakt zijn Rob Zombie, Chan-wook Park, Takashi Miike, John Carpenter, George A. Romero, Shion Sono en Wes Craven.

[ Bericht 0% gewijzigd door znarch op 04-08-2012 13:14:15 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_115091894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 12:08 schreef blessed19 het volgende:
Bij jou schijnbaar ook nog niet. ;)
Ja :o , moet ik quotes gaan spoileren die ik zelf niet gepost heb en die 1 post voor mij ook nog eens door 3rdRock zonder spoilers gequote zijn?? Maar vooruit, een beetje gelijk heb je wel; it's done. :@
pi_115091991
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:03 schreef znarch het volgende:

De enige bekende regisseurs de ik zo 123 weet die *meerdere* toffe films hebben gemaakt zijn Rob Zombie, Chan-wook Park, Takashi Miike, John Carpenter, George A. Romero, Shion Sono en Wes Craven.
Vergeet je nou Peter Jackson?!! Ohoh, foei! :P
En Brian de Palma?!!

[ Bericht 1% gewijzigd door Luna3 op 04-08-2012 13:23:15 ]
pi_115092067
quote:
11s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:17 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Vergeet je nou Peter Jackson?!! Ohoh, foei! :P
Mjah, die vind ik persoonlijk niet goed, maar mag best bij het lijstje hoor. Vandaar dat input van anderen gewenst is, ik vind namelijk niet alle horror tof.

Brian palma heeft een Bruce Springsteen video gedaan, maar welke films moet ik hem van kennen?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_115092108
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:20 schreef znarch het volgende:
Mjah, die vind ik persoonlijk niet goed, maar mag best bij het lijstje hoor. Vandaar dat input van anderen gewenst is, ik vind namelijk niet alle horror tof.
Peter Jackson niet goed?! Grappigste horrors die er zijn, ever!

Alfred Hichcock?!
Dario Argento?!


-edit-

Brian de Palma regiseerde:

Jennifer (kort verhaal uit serie 'Masters of horror')

Phantom of the Paradise (gouwe ouwe, ik vond hem als kind heel eng!)

The Fury (ook goed)

CARRIE!!! Stephen King: Meesterwerkje!

[ Bericht 4% gewijzigd door Luna3 op 04-08-2012 13:43:51 ]
pi_115092221
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:21 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Peter Jackson niet goed?! Grappigste horrors die er zijn, ever!

Alfred Hichcock?!
Dario Argento?!
Nope, ik vind Andre Van Duin nog grappiger. Maar we hebben intussen de volgende lijst dan: Rob Zombie, Chan-wook Park, Takashi Miike, John Carpenter, George A. Romero, Shion Sono, Wes Craven, Alfred Hichcock, Dario Argento, Peter Jackson, Brian de Palma.

Ps, willen jullie voor elk "stukje" een banner? Of zetten we alles onder elkaar in de OP?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_115092745
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:24 schreef znarch het volgende:
Nope, ik vind Andre Van Duin nog grappiger. Maar we hebben intussen de volgende lijst dan:

Rob Zombie,
Chan-wook Park,
Takashi Miike,
John Carpenter,
George A. Romero,
Shion Sono,
Wes Craven,
Alfred Hichcock,
Dario Argento,
Peter Jackson,
Brian de Palma.

Ps, willen jullie voor elk "stukje" een banner? Of zetten we alles onder elkaar in de OP?
1 banner lijkt mij, of niet? (rest hier ligt nog te pitten denk ik ;))

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nog wat goede regiseurs van meerdere horrors!! En dan ben ik ook 'leeg' ;)

Sam Raimi (Poltergeist - Evil Dead - Drag me to hell - Boogeyman - the Grudge - 30 days of night - enz)

David Cronenberg (the Fly - the Dead zone - eXistenZ - Videodrome - enz)

Tobe Hooper (The Texas Chain Saw Massacre - Body Bags - Night terrors - the Mangler - Toolbox murderers - een paar van serie Masters of horrors - enz)

Tom Holland (Child's Play - Thinner - Fright Night - the Langoliers - the Stand - Pshyco II - enz)


Lijkt me wel leuk als achter die namen dan wat horrorfilms staan vermeld.
Dan kan men die meteen opsporen...

De bovenstaande personen hebben horrorfilms geregiseerd of soms zelfs geschreven!

[ Bericht 3% gewijzigd door Luna3 op 04-08-2012 20:52:55 ]
pi_115093209
Hoofd is leeg; ff doorgezocht op het net: Hier een forumlink waar nog namen bij staan van Regiseurs en horrors die zelfs ik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
niet ken!

http://www.moviemeter.nl/forum/18/4711/

Eli Roth er misschien nog bij? Heeft vooral veel horror geproduceerd.
En Robert Rodriguez moet zeker: (From dusk till dawn - the Faculty - Four rooms - Planet terror)

En zo zijn er vast nog Spaanse en Franse regiseurs van steengoede horrors, denk die gast van El Orfanato bijvoorbeeld. Haal de Spaanse en Franse namen altijd door elkaar van regiseurs, dus dat mag iemand anders aanvullen ;)

Ik ga weer iets (nog) nuttigers doen ;) Adios!

[ Bericht 4% gewijzigd door Luna3 op 04-08-2012 14:03:02 ]
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 17:03:29 #259
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_115099915
Vergeet Lucio Fulci niet :) ( _O_ Zombi 2 _O_ en City Of The Living Dead, The Beyond, House By The Cemetary, Don't Torture A Duckling)
The Light Is Leaving Us All
pi_115099952
Zo te lezen heb ik nog heel wat films te zien! :D
pi_115100529
Zijn eigenlijk weinig regisseurs waarvan ik veel horror films goed vind.
pi_115106163
Geen Del Toro? Niet mijn favoriet ofzo, maar vaak wel sfeervolle films :)
pi_115108565
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:59 schreef Faxie het volgende:
Geen Del Toro? Niet mijn favoriet ofzo, maar vaak wel sfeervolle films :)
Ja!!!
Die bedoel ik met Spaanse regiseur van El orfanato!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 21:08:26 #264
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_115109299
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 13:38 schreef Luna3 het volgende:

Nog wat goede regiseurs van meerdere horrors!! En dan ben ik ook 'leeg' ;)

Sam Raimi (Poltergeist - Evil Dead - Drag me to hell - Boogeyman - the Grudge - 30 days of night - enz)
De doorgestreepte zijn niet van Sam Raimi.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_115110000
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 20:51 schreef Luna3 het volgende:

[..]

Ja!!!
Die bedoel ik met Spaanse regiseur van El orfanato!
Is alleen niet de regisseur van El Orfanato. ;)
pi_115112061
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 21:22 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Is alleen niet de regisseur van El Orfanato. ;)
Goh...
pi_115112221
Laten we van het kopje regisseur dan reggiseur/schrijver/producent maken voor de puristen onder ons.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 23:50:53 #268
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_115118401
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 22:04 schreef znarch het volgende:
Laten we van het kopje regisseur dan reggiseur/schrijver/producent maken voor de puristen onder ons.
nee

schrijver en vooral producent zijn nogal irrelevant. Das net zoiets als die Tarantino (spuug op die gast) Presents films. zegt niks over de intentie/kwaliteit.
The Light Is Leaving Us All
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:00:13 #269
148823 znarch
ondertitel
pi_115118894
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 23:50 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

nee

schrijver en vooral producent zijn nogal irrelevant. Das net zoiets als die Tarantino (spuug op die gast) Presents films. zegt niks over de intentie/kwaliteit.
De schrijver en producent irrelevant? Sure. Del Toro is een goed voorbeeld waarbij films die hij alleen produceerde en niet regisseerde ook goed zijn waarbij hij een belangrijke link is tussen die verschillende films.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_115120007
Puur vanuit creatief oogpunt is een producer irrelevant, trekt vooral aan de financiėle touwtjes. Veel films die Del Toro produceerde zijn ook duidelijk van een andere stijl en een mindere kwaliteit dan de films die hij regisseert, en andere films zijn weer puur om z'n zakken te vullen. El Orfanato is 1 van de weinige uitzonderingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BankAardappel op 05-08-2012 00:25:39 ]
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:26:26 #271
148823 znarch
ondertitel
pi_115120337
Toch hebben beiden wel degelijk invloed. Tuurlijk, de regisseur uiteindelijk het meest. Maar met alleen een regisseur kom je er niet.

En als je het gezeur als: die heeft film x biet geregisseerd maar alleen geschreven/geproduceerd kunt oplossen door het in de op regisseurs/schrijvers/producenten te noemen. Waarom niet?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_115121118
Maakt mij verder ook niet uit, die lijst. Voor mij persoonlijk zegt een naam van een producer alleen totaal niks over de kwaliteit van de door diegene geproduceerde films, in tegenstelling tot een regisseur.
  zondag 5 augustus 2012 @ 00:46:00 #273
148823 znarch
ondertitel
pi_115121188
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 00:44 schreef BankAardappel het volgende:
Maakt mij verder ook niet uit, die lijst. Voor mij persoonlijk zegt een naam van een producer alleen totaal niks over de kwaliteit van de door diegene geproduceerde films, in tegenstelling tot een regisseur.
Dat is dan persoonlijk :)

Ikzelf zal een del Toro film altijd even checken ook als hij niet de producent is.

Zelfde bij Stephen King. Lang niet alles wat hij geschreven heeft wordt succesvol verfilmd maar er zitten pareltjes tussen.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_115122670
Je bedoelt checken ook als del Toro niet de regisseur is? En ik blijf ook wel op de hoogte van wat die kerel doet, vanwege de regisseur die hij is. Maar er is geen enkele producent die voor de rest uit zichzelf een naam heeft gemaakt dat niet op succes en geld gebaseerd is. De enige producers die nog enigszins interessant zijn vanuit creatief oogpunt zijn interessante regisseurs. Maar zelfs dan nog hoef ik Puss in Boots ofzo niet te checken. El Orfanato vind ik dan ook de enige echt goede horror die hij heeft geproduceerd en niet geregisseerd. En ik twijfel er ook niet aan dat veel films die hij geproduceerd heeft een stuk beter waren geweest als hij ze ook had geregisseerd.

Over Stephen King heb je helemaal gelijk, daarom reageerde ik ook alleen over producenten. Schrijvers kunnen een aardige creatieve inbreng hebben, en ook herkenbaar zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door BankAardappel op 05-08-2012 01:24:52 ]
  zondag 5 augustus 2012 @ 01:28:49 #275
148823 znarch
ondertitel
pi_115123121
Ik opperde het eigenlijk alleen om te voorkomen dat een film niet aan een naam gehangen mag worden omdat die persoon niet de regisseur is.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')