paypal en creditcard zijn twee heel verschillende dingenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef xoxoSooph het volgende:
Ik weet dat je via het Paypal klachtencentrum een geschil kunt starten, er wordt met de creditcardmaatschappijen gepraat, blabla. Dat snap ik allemaal.
Echter, ik ga niet betalen via mijn creditcard, maar via mijn bankrekening. Kan het geld dan ook teruggeboekt worden, terwijl ik niet met een creditcard betaal?
Zit een beetje vast hier ...
Nee hoor, je kan een cc of bankrekening koppelen aan je paypal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
paypal en creditcard zijn twee heel verschillende dingen
Dan nog zijn het 2 verschillende dingen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef kloontjeloontje het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan een cc of bankrekening koppelen aan je paypal.
dan nog zijn het twee totaal verschillende dingenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef kloontjeloontje het volgende:
[..]
Klopt, maar op de Paypal site staat het volgende:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef kloontjeloontje het volgende:
[..]
volgens mij moet je de voorwaarden nog eens goed doorlezen, je haalt van alles door elkaarquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:31 schreef xoxoSooph het volgende:
Oké, maar eBay zelf verwijst naar Paypal.
Stel ik krijg het product niet binnen, ik heb betaald met Paypal via mijn bankrekening. Dan komt er zo'n geschil en ik 'win' het. Ik ben mijn geld kwijt en eBay zegt dan dat er een kopersbescherming is.
Hoe krijg ik dan mijn geld terug?
nou, wat paypal zelf zegt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:33 schreef xoxoSooph het volgende:
Oké dan ben ik in de war. Kan je mij dan uitleggen wat ik moet doen als ik het product niet binnenkrijg maar wel heb betaald?
Ja dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nou, wat paypal zelf zegt.
eerst contact opnemen met de verkoper.
en pas als die niet reageert een geschil openen.
wat zit je nou toch met creditcard maatschappijen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:35 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik.
Maar dan krijg je via Paypal het geld terug toch...? Maar dat gaat weer via de CC maatschappijen
Betaal je met PayPal zonder creditcard en gewoon met je account komt het geld terug op je PayPal account.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:39 schreef xoxoSooph het volgende:
Hm oke, 't staat gewoon vaag aangegeven daar en dat snap ik dus niet.
Je kan twee dingen doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:33 schreef xoxoSooph het volgende:
Oké dan ben ik in de war. Kan je mij dan uitleggen wat ik moet doen als ik het product niet binnenkrijg maar wel heb betaald?
Daarover kun je hier navraag doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef xoxoSooph het volgende:
Echter, ik ga niet betalen via mijn creditcard, maar via mijn bankrekening. Kan het geld dan ook teruggeboekt worden, terwijl ik niet met een creditcard betaal?
Oké merci.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Je kan twee dingen doen.
- Een geschil op Ebay openen
- Of direct een geschil via Paypal openen. (betere optie)
Hij begon te dreigen toen ik zei het niet te vertrouwen. Als ik niet binnen vier dagen zou betalen, zou hij het item niet verzenden en er voor zorgen dat ik zou betalen...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:51 schreef mrPanerai het volgende:
Maar waarom zou je het product niet binnenkrijgen...als je de verkoper niet vertrouwd zou het zaakje al vergeten.
Veel verkopers versturen het gewoon aangetekend als je dat vraagt (en betaald) of proberen voor een oplossing te zorgen bij prolemen.
Dan betaal je toch niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Hij begon te dreigen toen ik zei het niet te vertrouwen. Als ik niet binnen vier dagen zou betalen, zou hij het item niet verzenden en er voor zorgen dat ik zou betalen...
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ja maar kan hij verder niets doen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:53 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dan betaal je toch niet.
Vast wel iemand anders die het ook verkoopt.
Wat?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:54 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Ja maar kan hij verder niets doen?
Oké, er komt een geschil, ik krijg negatieve status. Maar er komt geen zaak, of opeens iemand aan m'n deur of aan m'n rekening?
Ik heb de bieding gewonnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:56 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wat?
Als ik het goed begrijp:
Je hebt contact met iemand op Ebay die iets verkoopt.
Hij geeft aan dat je moet betalen, anders stuurt hij niets op.
Nou prima, dan betaal je toch niet en stuurt hij niets op.
Of heb je ergens op geboden oid dat je verplicht moet betalen?
Neem contact op met de helpdesk van eBay en laat ze de mailwisseling zien. Vraag wat je moet doen. Mijn ervaring is dat je snel antwoord krijgt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef xoxoSooph het volgende:
Hij begon te dreigen toen ik zei het niet te vertrouwen. Als ik niet binnen vier dagen zou betalen, zou hij het item niet verzenden en er voor zorgen dat ik zou betalen...
Wat doe je moeilijk? Koppel je bankrekening aan Paypal. Betaal het item. Als je het niet krijgt of het product klopt niet dan open je gewoon een geschil en krijg je je geld terug.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:00 schreef xoxoSooph het volgende:
Omdat 'ie meteen begon te dreigen waarom ik vroeg dat het goedkoop was, en toen ik vroeg of het geannuleerd kon worden hij meteen begon te zeggen dat hij ervoor ging zorgen dat ik zou betalen.
Ja sorry, maar om het zo af te handelen heb ik zoiets van wtf?
Yeah right, zo simpel gaat dat?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:03 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijk? Koppel je bankrekening aan Paypal. Betaal het item. Als je het niet krijgt of het product klopt niet dan open je gewoon een geschil en krijg je je geld terug.
Kopen=betalen bij Ebay
Oké en dat werd wel gewoon als jouw gelijk gevonden? Er zijn namelijk ook mogelijkheden (las ik) om als niet betaald aan te geven terwijl het gewoon betaald was.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:14 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Yup. Koop zelf al jaren via Ebay en beide gevallen (niet ontvangen, fake product) meegemaakt.
Dat kun je altijd bewijzen via een afschrift van je CC of Paypalquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:15 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Oké en dat werd wel gewoon als jouw gelijk gevonden? Er zijn namelijk ook mogelijkheden (las ik) om als niet betaald aan te geven terwijl het gewoon betaald was.
Ik ga het vnv met de CC maar aanschaffen en hoop op het beste.
Oké, top bedankt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:19 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Dat kun je altijd bewijzen via een afschrift van je CC of Paypal
Enige waar je op moet letten is dat het geschil binnen 30 dagen (geloof ik ) geopend moet worden. Als je het op dag 29 dan nog niet hebt open dan het geschil. Deze kun je later altijd nog sluiten als het niet van toepassing isquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:19 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Oké, top bedankt.
Nog meer dingen waar ik rekening mee kan houden?
Kon toch vanaf 10 dagen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:21 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Enige waar je op moet letten is dat het geschil binnen 30 dagen (geloof ik ) geopend moet worden. Als je het op dag 29 dan nog niet hebt open dan het geschil. Deze kun je later altijd nog sluiten als het niet van toepassing is
Kan zomaar. Wist het niet uit mijn hoofdquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:22 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Kon toch vanaf 10 dagen?
Vanaf 10 tot en met 36?
Oké, dus als ik het binnen de (minimaal) 10 dagen norm niet binnen heb kan je het dan gewoon al openen en later gewoon weer sluiten als het niet meer nodig is.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:22 schreef Rewimo het volgende:
Moet je even nakijken, ik meen binnen 40 dagen na aankoop. Doe dat wel bijtijds!
Haha xDquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:57 schreef _Arthur het volgende:
Ik zou als ik de TS was maar nooit meer iets op eBay 'kopen'
Heb je nog broertjes en/of zusjes dan?quote:
Nee een zus, ik zal het doorgeven :pquote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:01 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Heb je nog broertjes en/of zusjes dan?
het ligt eraan waar het vandaan komt, als het uit het buitenland komt kan daar wel iets langer dan 10 dagen voerheen gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:23 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Oké, dus als ik het binnen de (minimaal) 10 dagen norm niet binnen heb kan je het dan gewoon al openen en later gewoon weer sluiten als het niet meer nodig is.
Simpel: andere verkoper zoeken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Mits het geld op het paypalaccount te verhalen is. Als ie het heeft weggesluisd, dan valt er niets te halen en kan TS alsnog fluiten naar zn centen. Tenzij betaald met CC dacht ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:03 schreef ArnoKlaassen het volgende:
[..]
Wat doe je moeilijk? Koppel je bankrekening aan Paypal. Betaal het item. Als je het niet krijgt of het product klopt niet dan open je gewoon een geschil en krijg je je geld terug.
Kopen=betalen bij Ebay
Tja, maar dan wordt het paypal account van de persoon in kwestie geblokkeerd oid totdat het geld er op staat. Zal die ook niet willen.quote:Op zondag 22 juli 2012 02:06 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mits het geld op het paypalaccount te verhalen is. Als ie het heeft weggesluisd, dan valt er niets te halen en kan TS alsnog fluiten naar zn centen. Tenzij betaald met CC dacht ik.
Klopt, heb uiteindelijk voor de veiligheid dus ook maar met CC betaald, dan kan het verhaald worden bij de CC maatschappijquote:Op zondag 22 juli 2012 02:06 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Mits het geld op het paypalaccount te verhalen is. Als ie het heeft weggesluisd, dan valt er niets te halen en kan TS alsnog fluiten naar zn centen. Tenzij betaald met CC dacht ik.
Ligt aan welk creditcard product je hebt afgesloten.quote:Op zondag 22 juli 2012 20:43 schreef Inlognaam het volgende:
Dat is het mooie van die CC-maatschappijen. Ze bieden ene soort van aankoopgarantie of hoe ze het ook noemen.
Ik heb wel eens zitten denken he? Stel, jij koopt een setje banden voor je motor en na 2 kilometer rijdt je er eentje lek. Dekken ze die band dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |