paypal en creditcard zijn twee heel verschillende dingenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef xoxoSooph het volgende:
Ik weet dat je via het Paypal klachtencentrum een geschil kunt starten, er wordt met de creditcardmaatschappijen gepraat, blabla. Dat snap ik allemaal.
Echter, ik ga niet betalen via mijn creditcard, maar via mijn bankrekening. Kan het geld dan ook teruggeboekt worden, terwijl ik niet met een creditcard betaal?
Zit een beetje vast hier ...
Nee hoor, je kan een cc of bankrekening koppelen aan je paypal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef Mirjam het volgende:
[..]
paypal en creditcard zijn twee heel verschillende dingen
Dan nog zijn het 2 verschillende dingen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef kloontjeloontje het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan een cc of bankrekening koppelen aan je paypal.
dan nog zijn het twee totaal verschillende dingenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef kloontjeloontje het volgende:
[..]
Klopt, maar op de Paypal site staat het volgende:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef kloontjeloontje het volgende:
[..]
volgens mij moet je de voorwaarden nog eens goed doorlezen, je haalt van alles door elkaarquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:31 schreef xoxoSooph het volgende:
Oké, maar eBay zelf verwijst naar Paypal.
Stel ik krijg het product niet binnen, ik heb betaald met Paypal via mijn bankrekening. Dan komt er zo'n geschil en ik 'win' het. Ik ben mijn geld kwijt en eBay zegt dan dat er een kopersbescherming is.
Hoe krijg ik dan mijn geld terug?
nou, wat paypal zelf zegt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:33 schreef xoxoSooph het volgende:
Oké dan ben ik in de war. Kan je mij dan uitleggen wat ik moet doen als ik het product niet binnenkrijg maar wel heb betaald?
Ja dat bedoel ik.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
nou, wat paypal zelf zegt.
eerst contact opnemen met de verkoper.
en pas als die niet reageert een geschil openen.
wat zit je nou toch met creditcard maatschappijen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:35 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik.
Maar dan krijg je via Paypal het geld terug toch...? Maar dat gaat weer via de CC maatschappijen
Betaal je met PayPal zonder creditcard en gewoon met je account komt het geld terug op je PayPal account.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:39 schreef xoxoSooph het volgende:
Hm oke, 't staat gewoon vaag aangegeven daar en dat snap ik dus niet.
Je kan twee dingen doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:33 schreef xoxoSooph het volgende:
Oké dan ben ik in de war. Kan je mij dan uitleggen wat ik moet doen als ik het product niet binnenkrijg maar wel heb betaald?
Daarover kun je hier navraag doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef xoxoSooph het volgende:
Echter, ik ga niet betalen via mijn creditcard, maar via mijn bankrekening. Kan het geld dan ook teruggeboekt worden, terwijl ik niet met een creditcard betaal?
Oké merci.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:47 schreef TonyVermicelli het volgende:
[..]
Je kan twee dingen doen.
- Een geschil op Ebay openen
- Of direct een geschil via Paypal openen. (betere optie)
Hij begon te dreigen toen ik zei het niet te vertrouwen. Als ik niet binnen vier dagen zou betalen, zou hij het item niet verzenden en er voor zorgen dat ik zou betalen...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:51 schreef mrPanerai het volgende:
Maar waarom zou je het product niet binnenkrijgen...als je de verkoper niet vertrouwd zou het zaakje al vergeten.
Veel verkopers versturen het gewoon aangetekend als je dat vraagt (en betaald) of proberen voor een oplossing te zorgen bij prolemen.
Dan betaal je toch niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Hij begon te dreigen toen ik zei het niet te vertrouwen. Als ik niet binnen vier dagen zou betalen, zou hij het item niet verzenden en er voor zorgen dat ik zou betalen...
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
Ja maar kan hij verder niets doen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:53 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Dan betaal je toch niet.
Vast wel iemand anders die het ook verkoopt.
Wat?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:54 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Ja maar kan hij verder niets doen?
Oké, er komt een geschil, ik krijg negatieve status. Maar er komt geen zaak, of opeens iemand aan m'n deur of aan m'n rekening?
Ik heb de bieding gewonnen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:56 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wat?
Als ik het goed begrijp:
Je hebt contact met iemand op Ebay die iets verkoopt.
Hij geeft aan dat je moet betalen, anders stuurt hij niets op.
Nou prima, dan betaal je toch niet en stuurt hij niets op.
Of heb je ergens op geboden oid dat je verplicht moet betalen?
Neem contact op met de helpdesk van eBay en laat ze de mailwisseling zien. Vraag wat je moet doen. Mijn ervaring is dat je snel antwoord krijgt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:52 schreef xoxoSooph het volgende:
Hij begon te dreigen toen ik zei het niet te vertrouwen. Als ik niet binnen vier dagen zou betalen, zou hij het item niet verzenden en er voor zorgen dat ik zou betalen...
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |