quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:11 schreef sinepedraap het volgende:
Ik zie niet hoe jij daar last van kan hebben.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:07 schreef smitjew het volgende:
gewoon bestraten en paar potten neer gooien.
ik voel de moeite en het geld verlies.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:11 schreef sinepedraap het volgende:
Hmm van april tot oktober een mooie tuin, voor 2 uurtjes werk per week. Goed te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:07 schreef smitjew het volgende:
Zo'n hekel aan van die oudjes die een dagje lekker in de tuin gaan zwoegen.
meestal met grasmaaier en ander apparatuur , om het volgend jaar weer te doen.
gewoon bestraten en paar potten neer gooien.
klacht : veel geld en moeite kwijt zijn voor 1 of 2 weken bloei.
Bestraten kost niks en gaat vanzelf.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:12 schreef smitjew het volgende:
[..]
ik voel de moeite en het geld verlies.
1 malig ,en kost mij alleen de stenenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:13 schreef Specularium het volgende:
[..]
Bestraten kost niks en gaat vanzelf.
En wat nou als het je hobby is?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:12 schreef smitjew het volgende:
[..]
En hoor de grasmaaiers
Volgens mij ben jij zo'n typetje die de hele dag op iedereen zit Te letten...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:12 schreef smitjew het volgende:
[..]
En hoor de grasmaaiers
Lelijkquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:13 schreef smitjew het volgende:
[..]
1 malig ,en kost mij alleen de stenen
Ditte, ben mijn ouders altijd dankbaar voor hun mooie tuinquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:14 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Niets fijners dan in je mooie tuin vol bloemen en planten zitten, in de zon.
hoezo ik laat mijn mening horen , als je met de rest meelult wat heeft klb dan voor zin ?quote:
Je kunt gewoon van de planten en bloemen genieten, dat is al voldoende.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:18 schreef smitjew het volgende:
Als je gewassen laat groeien snap ik nog maar bloemen en planten waar je niks aan hebt , zinloos.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:18 schreef smitjew het volgende:
Als je gewassen laat groeien snap ik nog maar bloemen en planten waar je niks aan hebt , zinloos.
Zoek de betekenis eens op.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:19 schreef smitjew het volgende:
[..]
hoezo ik laat mijn mening horen , als je met de rest meelult wat heeft klb dan voor zin ?
En wat zit er dan in die potten die jij op je betegelde postzegel zet?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:18 schreef smitjew het volgende:
Kabouters en windmolens of plastic nep planten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:23 schreef DeDooieVent het volgende:
[..]
En wat zit er dan in die potten die jij op je betegelde postzegel zet?
Prachtig....quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:24 schreef smitjew het volgende:
[..]
Kabouters en windmolens of plastic nep planten.
Hoe kan je nou haten op natuur man?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:26 schreef smitjew het volgende:
Of gewoon geen tuin is het beste of alleen gras met zo'n maai bot
ik haat nietquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe kan je nou haten op natuur man?
ik hou wel van natuur maar mensen die er dagen lang moeite voor doen en veel geld aan uit geven kan ik met de kop niet bij.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:29 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Haten / hekelen je houdt er gewoon niet van.
Als je in de overgang bent begint het meestal. Maar er is niks mis met in je tuin liggen en kijken naar de natuur.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:30 schreef smitjew het volgende:
[..]
ik hou wel van natuur maar mensen die er dagen lang moeite voor doen en veel geld aan uit geven kan ik met de kop niet bij.
Soms moet je moeite doen als je iets moois wilt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:30 schreef smitjew het volgende:
[..]
ik hou wel van natuur maar mensen die er dagen lang moeite voor doen en veel geld aan uit geven kan ik met de kop niet bij.
Hoe dan ?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:31 schreef Mishu het volgende:
Als je een goede tuin hebt hoef je er niks aan uit te geven en heb je toch een mooie tuin.
Waar steek jij je geld in dan? of heb je geen geld?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:30 schreef smitjew het volgende:
[..]
Een tuin moet je bijhouden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:31 schreef Mishu het volgende:
Als je een goede tuin hebt hoef je er niks aan uit te geven en heb je toch een mooie tuin.
Je moet dan nog wel onkruid dat tussen de stenen groeit wieden. Gewoon beton storten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:13 schreef smitjew het volgende:
[..]
1 malig ,en kost mij alleen de stenen
alcohol en tabakquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:33 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Waar steek jij je geld in dan? of heb je geen geld?
planten gifquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:33 schreef AthCom het volgende:
[..]
Je moet dan nog wel onkruid dat tussen de stenen groeit wieden. Gewoon beton storten.
Oh dat kost niks? of ren je naar buiten bij de intratuin?quote:
volgens google kun je huismiddelen gebruiken dus kost geen drolquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:36 schreef Pinoooo het volgende:
[..]
Oh dat kost niks? of ren je naar buiten bij de intratuin?
of niet mensen kunnen tegenwoordig klagen als je tuin niet goed is onderhouden dus met beton niks aan de hand.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:37 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Eens met TS. Hele tuin vol beton storten en klaar.
Af en toe maaien, wat eenjarige planten toevoegen, dooie planten verwijderen en onkruid wieden en that's it. Enjoy.quote:
Een vijver met vissen is leuk kan ik je vertellen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:39 schreef sinepedraap het volgende:
Als ik later een tuin heb wil ik een terrasje aan de achterdeur en daarna een stuk gras en daar omheen allemaal bloemen en planten
Ik ook, alleen dat terras mag ook verder in de tuin zijn, bijv. een paviljoentje.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:39 schreef sinepedraap het volgende:
Als ik later een tuin heb wil ik een terrasje aan de achterdeur en daarna een stuk gras en daar omheen allemaal bloemen en planten
Moet je wel de ruimte voor hebben idd om het een beetje mooi te maken. Ik hou namelijk niet van zo'n bak maar wil het dan wel 'integreren'. Of gewoon iets aan het waterquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Een vijver met vissen is leuk kan ik je vertellen.
Oh daar heb je ook wel een beste tuin voor nodigquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:42 schreef Mishu het volgende:
[..]
Ik ook, alleen dat terras mag ook verder in de tuin zijn, bijv. een paviljoentje.
Klopt, ik heb er twee.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Die koude beesten hebben enorm veel aandacht nodig en snachts houdt het stromende water en de happende vissen en kwakende kikkers je wakker. Niet mijn ding dus.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Valt best mee. Is maar net wat je in je vijver stopt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:44 schreef Mishu het volgende:
[..]
Die koude beesten hebben enorm veel aandacht nodig en snachts houdt het stromende water en de happende vissen en kwakende kikkers je wakker. Niet mijn ding dus.
waterquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:45 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Valt best mee. Is maar net wat je in je vijver stopt.
Ja, je kunt het met stenen en planten onderdeel uit laten maken van de tuin. Enige nadeel is dat je het wat moet afschermen omdat het katten aantrekt. Maar als de vijver diep genoeg is hoef je er geen netje overheen te spannen want dat vind ik persoonlijk altijd ontsieren.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:42 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Moet je wel de ruimte voor hebben idd om het een beetje mooi te maken. Ik hou namelijk niet van zo'n bak maar wil het dan wel 'integreren'. Of gewoon iets aan het water
Ja gewoon een schep en een zeilquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:48 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ja, je kunt het met stenen en planten onderdeel uit laten maken van de tuin. Enige nadeel is dat je het wat moet afschermen omdat het katten aantrekt. Maar als de vijver diep genoeg is hoef je er geen netje overheen te spannen want dat vind ik persoonlijk altijd ontsieren.
Zo duur kost het overigens niet om een vijver te laten uitgraven en aan te leggen, je kunt het zo gek maken als je zelf wil natuurlijk.
Daar komt het in principe wel op neer ja. Ik zou het alleen wel aan laten leggen want er komt nog wel wat bij kijken, meer als je wellicht zou denken. Maar ligt het eenmaal en je zorgt voor een watercirculatie heb je een aardige basis. Wat lelies en dergelijke erin, vissen die de algen opruimen en dan heb je al een behoorlijke vijver dat zichzelf aardig in stand houdt en heb je er ook niet zoveel werk aan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:50 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja gewoon een schep en een zeilDeed ik vroeger als kleine rakker met vuilniszakken om kleine vijvertjes te maken, dus als je het iets groter en steviger maakt moet dat wel lukken. En dan nog een pompje en een pissend fontein beeldje
Lijkt me ook dat je een houten bak of zo eromheen moet maken zodat het zeil mooi stevig op z'n plek blijftquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:55 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar komt het in principe wel op neer ja. Ik zou het alleen wel aan laten leggen want er komt nog wel wat bij kijken, meer als je wellicht zou denken. Maar ligt het eenmaal en je zorgt voor een watercirculatie heb je een aardige basis. Wat lelies en dergelijke erin, vissen die de algen opruimen en dan heb je al een behoorlijke vijver dat zichzelf aardig in stand houdt en heb je er ook niet zoveel werk aan.
Nee dat hoeft in principe niet hoor, je kunt met kiezels de grond er om heen stevig genoeg maken zodat het niet weg zakt en dergelijke. Maar goed, daarom zou ik het ook aan laten leggen want je moet wel weten wat je doet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:58 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Lijkt me ook dat je een houten bak of zo eromheen moet maken zodat het zeil mooi stevig op z'n plek blijft
Nee ik ben toch iemand die zulke dingen zelf zou gaan doenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:59 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Nee dat hoeft in principe niet hoor, je kunt met kiezels de grond er om heen stevig genoeg maken zodat het niet weg zakt en dergelijke. Maar goed, daarom zou ik het ook aan laten leggen want je moet wel weten wat je doet.
Daar verschillen wij dan wezenlijk in; ik was dat aanvankelijk ook van plan maar na 10 minuten scheppen had ik er wel genoeg van eerlijk gezegd. Maar inderdaad je zou het wellicht op kunnen zoeken maar als je het door professionals laat doen weet je in ieder geval dat het duurzaam aangelegd wordt en dat je er even mee vooruit kan; als je het zelf doet moet je dat maar afwachten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nee ik ben toch iemand die zulke dingen zelf zou gaan doenEn met google kom je al een heel eind. Is gewoon leuker om het echt zelf te maken vind ik.
Ja je moet er wel ff een dagje voor inplannen lijkt mij. Maar het is simpel: http://www.vijverhulp.nl/aanleg.htmquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:08 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Daar verschillen wij dan wezenlijk in; ik was dat aanvankelijk ook van plan maar na 10 minuten scheppen had ik er wel genoeg van eerlijk gezegd. Maar inderdaad je zou het wellicht op kunnen zoeken maar als je het door professionals laat doen weet je in ieder geval dat het duurzaam aangelegd wordt en dat je er even mee vooruit kan; als je het zelf doet moet je dat maar afwachten.
Het ziet inderdaad wel uit als iets dat wel mogelijk is. Maar dan moet je niet beroerd zijn om even de handen uit de mouwen te steken en even een middagje flink te zweten en daar ontbreekt het (helaas) bij mij nogal aan. Maar met een maat kun je inderdaad wel een vijvertje aanleggen als je daar in in hebt ja.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:13 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja je moet er wel ff een dagje voor inplannen lijkt mij. Maar het is simpel: http://www.vijverhulp.nl/aanleg.htm
Gewoon een A4-tje uitprinten een goede vriend en een krat bier.
Een paar appelbomenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het ziet inderdaad wel uit als iets dat wel mogelijk is. Maar dan moet je niet beroerd zijn om even de handen uit de mouwen te steken en even een middagje flink te zweten en daar ontbreekt het (helaas) bij mij nogal aan. Maar met een maat kun je inderdaad wel een vijvertje aanleggen als je daar in in hebt ja.
Wat ook leuk is om een paar appelbomen en druivenplanten in de tuin te plaatsen. Zie je, en proef je ook bijzonder goed of het een goede zomer of een slechte zomer is geweest. Maar goed je moet wel je tuin aanpassen aan de locatie; ik woon vlak aan zee en daar heb je een hoop zand maar ook zoute lucht en daar kan niet iedere plant tegen.
Een paar is wellicht ook wat overdreven maar je kunt er altijd een of zo plaatsen want het is op de een of andere manier leuk om eigen fruit te eten. En ik vind fruitbomen in de tuin ook altijd wel mooi staan; als je trouwens een mooi plant wil hebben moet je een passie in de tuin laten groeien (kan wonderbaarlijk genoeg wel wat kou hebben) die heeft prachtige bloemen, maar goed wellicht begin ik een beetje te veel op tuinman Rob te lijken nu.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:20 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Een paar appelbomenIk woon in een flat en met een beetje geluk heb ik over een paar jaar een rijtjeshuis
Ow mijn tuin krijgt meer dan genoeg passiequote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:24 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Een paar is wellicht ook wat overdreven maar je kunt er altijd een of zo plaatsen want het is op de een of andere manier leuk om eigen fruit te eten. En ik vind fruitbomen in de tuin ook altijd wel mooi staan; als je trouwens een mooi plant wil hebben moet je een passie in de tuin laten groeien (kan wonderbaarlijk genoeg wel wat kou hebben) die heeft prachtige bloemen, maar goed wellicht begin ik een beetje te veel op tuinman Rob te lijken nu.
Tip van Frank; vergeet in jouw geval niet overvloedig rozen te plaatsen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:25 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ow mijn tuin krijgt meer dan genoeg passie
En dan allemaal van die tering wespen, bijen en spinnen. Nee dankjewel!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:14 schreef HSG-BOMBER het volgende:
Niets fijners dan in je mooie tuin vol bloemen en planten zitten, in de zon.
Die beesten zijn nodig. Net als vogels, egels, insecten etc. In betegelde omhekte doorzontuinen komt geen natuur meer voorquote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:41 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
En dan allemaal van die tering wespen, bijen en spinnen. Nee dankjewel!
/care dan ga je maar naar het park.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:24 schreef Adelante het volgende:
[..]
Die beesten zijn nodig. Net als vogels, egels, insecten etc. In betegelde omhekte doorzontuinen komt geen natuur meer voor
Echt he..... ga dan in een flat wonen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:36 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een verschrikking zo'n hok
Beetje slechte hakenkruizen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:36 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon klimop tegen alle schuttingenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:36 schreef Adelante het volgende:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |