quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Raceleiding waarschuwt al voor regen rond 14.30
Nou, Olav weet het nog niet zeker hoor. De wind zou volgens hem ook van de andere kant kunnen komen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Raceleiding waarschuwt al voor regen rond 14.30
Of hij gebruikt die link van weer.nl.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:10 schreef Sinister-D- het volgende:
Dan zou Olav wat meer op de schermen moeten kijken van de teams als deze in de uitzending komen
Aja, de voorspelling van het weer van 15 minuten geledenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:10 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Of hij gebruikt die link van weer.nl.
Gast, dat is geen voorspelling.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:11 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Aja, de voorspelling van het weer van 15 minuten geleden
Lees die conversatie nog eens naquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:12 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Gast, dat is geen voorspelling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:13 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Lees die conversatie nog eens naAh had je reactie in het vorige topic niet gezien. Maar kijk eens op buienradar.nl naar de meetgegevens en dan de verwachting die daarop gebaseerd is (al het weereens regent natuurlijk). In de daadwerkelijk meting zie je allerlei regengebieden ontstaan en verdwijnen, intensiteiten veranderen, een subtiele afwijking van beweging in de rechte lijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de voorspelling hebben ze gewoon het plaatje van de laatste meting verschoven in een rechte lijn met een bepaalde snelheid. Leuk en aardig, maar uit de meting kan je zelf een betere verwachting destilleren.Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
Dat Vergne Q1 niet doorkomt kan je je klok op gelijk zetten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:22 schreef Sinister-D- het volgende:
En weer Vergne eruitDat zal Tost fijn vinden, en Marko zal wel weer heel gelukkig met hem zijn
Maar komen Schumacher, Grosjean en de Red Bull's in Q3?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:23 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat Vergne Q1 niet doorkomt kan je je klok op gelijk zetten.
Is gewoon een wetmatigheid dat Vergne op P18 terechtkomt. Het gebeurt gewoon, misschien haalt hij in ander universum Q2 wel.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:24 schreef Sinister-D- het volgende:
Het scheelde anders heel weinig daarnet
De Red Bulls verwacht ik van wel, al hoeft het van mij niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Maar komen Schumacher, Grosjean en de Red Bull's in Q3?
Dat was gisteren te zien ja in VT2 toen die een wagen afschreefquote:
Eventjes op de witte lijn rijden, moet kunnenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat was gisteren te zien ja in VT2 toen die een wagen afschreef
Nog best een puike tijd van Alonso, ondanks Massa.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:32 schreef Sinister-D- het volgende:
''Felipe, Fernando is faster than you''
Dat kun je wel stellen als je Schumacher en Rosberg vergelijkt. Je zou bijna zeggen mannen van vrouwenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:32 schreef Weltschmerz het volgende:
De jongens worden weer van de mannen gescheiden.
De hele top 4, dat zijn degenen die er in de regen altijd zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen als je Schumacher en Rosberg vergelijkt. Je zou bijna zeggen mannen van vrouwen
Rosberg is op Full Wets.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:33 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat kun je wel stellen als je Schumacher en Rosberg vergelijkt. Je zou bijna zeggen mannen van vrouwen
Nee dan was ie wel duidelijker geweest. Hij wil gewoon niet spinnen.quote:
Schumacher zou wel eens op regenafstelling kunnen staan, gezien zijn moeizame 1e quali en makkelijke 2e.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:40 schreef Sinister-D- het volgende:
Hulkenberg glibbert anders wel héél veel op de Full wett.
Kan ook aan de afstelling liggen though.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schumacher zou wel eens op regenafstelling kunnen staan, gezien zijn moeizame 1e quali en makkelijke 2e.
Kon ook aan de harde band liggen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Schumacher zou wel eens op regenafstelling kunnen staan, gezien zijn moeizame 1e quali en makkelijke 2e.
Ros had er Q1 geen last van en was P3?quote:
Owquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:43 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Ros had er Q1 geen last van en was P3?
Hij kan nog uitvallen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:43 schreef Nober het volgende:
Rosberg moest al 5 plaatsen terug dus ik denk dat hij morgen voor het eerst hoger eindigt dan zijn startpositie, Olav.
Teringquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:43 schreef Nober het volgende:
Rosberg moest al 5 plaatsen terug dus ik denk dat hij morgen voor het eerst hoger eindigt dan zijn startpositie, Olav.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:51 schreef Sinister-D- het volgende:
Zo, dat was een goeie demonstratie van aquaplanning
en net was het Alonso, zal wel een ferrari mentaliteit zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Da's die opa van een schumi hoor , die aan het janken is
Het was Alonso op de radio.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:53 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Da's die opa van een schumi hoor , die aan het janken is
Toch apart... Tis zo moeilijk, laat ik maar vol gas geven!quote:
En een goede strategie van Ferrari.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
De duidelijk snelste man op pole. Terecht.
Is horloge van de sponsor, dus die moet goed zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:10 schreef Haarklip het volgende:
Seb zit even aan z'n peperdure horloge te pielen vlak voor de persconferentie.
Zeker het rondje van Hamilton in Q2?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:11 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Hey Sky laat een andere pole lap zien dan de FIA op RTL.
Nee Sky liet de een-na-laatste ronde van Alonso zien, de "gewone" beelden op RTL 7 de laatste ronde (die het snelste was). Herkenbaar aan dat hij in de laatste ronde iets van het circuit afging bij de laatste twee bochten, en inhield na de start-finish.quote:
Ik weet nog waar het is ookquote:
http://f1weather.com/2012(...)iew-sunday-forecast/quote:As we have been saying since the start of this weekend, Sunday is the day where it will all come right. In fact the prognosis is getting better as each new computer model for Hockenheim is released. It will dawn dry and cool, but once the sun rises and gets going things will warm up considerably, as high pressure moves in.
All on-track activity should take place in dry conditions. It will be mainly sunny for much of the day, with a few patches of cloud from time to time. No rain is expected for the grand prix, although there will be a light north-easterly breeze as the wind changes direction.
Air temperature will climb to around 21 Celsius tomorrow, but with much more sunshine on the circuit, we can expect to see track surface temperature just make it through the 30-degree barrier – a big change from what the teams have had to face so far this weekend.
Ik dacht dat er nu een samenvatting op BBC1 isquote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:30 schreef Eenskijken het volgende:
what the fuck.. moet ik 1.30 betalen om de herhaling terug te kijken op rtl? Weet iemand waar ik het ergens anders terug kan kijken?
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:30 schreef Eenskijken het volgende:
what the fuck.. moet ik 1.30 betalen om de herhaling terug te kijken op rtl? Weet iemand waar ik het ergens anders terug kan kijken?
Misschien dat het niet de polelap was omdat hij van het circuit afging? Toen ik het zat te kijken dacht ik nog 'telt die wel?'.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:18 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Nee Sky liet de een-na-laatste ronde van Alonso zien, de "gewone" beelden op RTL 7 de laatste ronde (die het snelste was). Herkenbaar aan dat hij in de laatste ronde iets van het circuit afging bij de laatste twee bochten, en inhield na de start-finish.
Zou best kunnen inderdaadquote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Misschien dat het niet de polelap was omdat hij van het circuit afging? Toen ik het zat te kijken dacht ik nog 'telt die wel?'.
We hebben het niet gezien natuurlijk... dus "gejank" moet je hier relatief zien.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Perez wordt ook 5 plaatsen teruggezet op de grid voor het hinderen van Alonso en Raikkonen. Heeft dat gejank van Kimi toch nut gehad.
Het was in Q2, Kimi is er dus niets minder van geworden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:20 schreef nils7 het volgende:
[..]
We hebben het niet gezien natuurlijk... dus "gejank" moet je hier relatief zien.
Janken doen ze allemaalquote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het was in Q2, Kimi is er dus niets minder van geworden.
Goed speurwerk!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb even de bbc-site gecheckt en daar staan Alonso 0.122 sneller geklaseerd dan Alonso. Volgens mij reed Alonso er in zijn laatste rondje nog 2 tienden vanaf terwijl Vettel er niet meer onder kwam. Dan zou dat het dus zijn.
quote:Op zondag 22 juli 2012 09:10 schreef JohnB52 het volgende:
GP2 straks weer live op RTL7 ?
Edit: 10:30 dus. Eerst maar eens mn bed uit
Troubles at Red Bull?twitter:MBrundleF1 twitterde op zondag 22-07-2012 om 10:23:57Red Bull reported to stewards here in Hockenheim regarding a technical issue on engine power delivery. Keep an eye on it. reageer retweet
http://joesaward.wordpress.com/2012/07/22/troubles-at-red-bull/quote:An FIA Technical Report on Sunday morning in Hockenheim has thrown the cat amongst the pigeons in F1 circles. The FIA Technical Delegate Jo Bauer reported that “having examinded the engine torque map of cars 1 and 2 it became apparent that the maximum torque output of both engines is significantly less in the mid rpm range than previously seen for these engines at other events”.
He went on “in my opion this is therefore in breach of Article 5.5.3 of the Technical regulations as the engines are able to deliver more torque at a given engine speed in the mid rpm range. Furthermore this new torque map will artificially alter the aerodynamic characteristics of both cars which is also in contravention of TD 036-11.”
It is not clear what TD 036-11 is but one presumes it is a technical directive, or clarification.
Article 5.5.3 states that “The maximum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or greater than the maximum engine torque at the measured engine speed. The minimum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or lower than 0Nm.”
The FIA Stewards are now considering the matter.
Daniel de Jong is weer vervangen door Teixeira.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:32 schreef JohnB52 het volgende:
Nederlandse 2e startrij.
Die Melker gaat steeds beter presteren.
Doet die andere Nederlander niet meer mee?
Guti is Bianchi II ja. Jammer, want het is best een sneller coureur. Die Kral is niet eens snel én een brokkenpilootquote:Op zondag 22 juli 2012 10:45 schreef JohnB52 het volgende:
Kral en Guetierrez tikken elkaar nog wel aan vandaag
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 22-07-2012 om 10:48:36#F1 Red Bull under investigation by the FIA for what is basically illegal off throttle blowing of the diffuser reageer retweet
Wat deed ie?quote:
Volgens mij had 'ie de TC niet helemaal controle en spinde voor het lange rechte stukquote:
Wel met wat gelukquote:Op zondag 22 juli 2012 11:12 schreef DennisDeBengel het volgende:
3 man onder geel er voorbij
Melker doet het echt goed de laatste weken
Die regel is dat dus. Welke eventuele straf daar op zou kunnen staan weet ik nietquote:5.5.3 The maximum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or greater than the maximum engine torque at the measured engine speed.
The minimum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or lower than 0Nm.
Diskwalificatie voor de quali, dus dan zouden ze achteraan moeten starten?quote:Op zondag 22 juli 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die regel is dat dus. Welke eventuele straf daar op zou kunnen staan weet ik niet
Het wordt waarschijnlijk achteraan starten voor de race, of wanneer dit niet op tijd te regelen valt diskwalificatie na de race. Sauber heeft vorig jaar in Australië een auto gehad waarbij op de achtervleugel een latje een paar mm te lang was, en daar werden ze al voor gediskwalificeerd. Dat was dan nog iets dat vrijwel geen invloed heeft op de verdere prestaties van de auto. Ik denk dat de straf voor Red Bull hetzelfde zal zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 11:59 schreef vosss het volgende:
[..]
Die regel is dat dus. Welke eventuele straf daar op zou kunnen staan weet ik niet
Tenzij ze in beroep gaan. Maar wat is de straf dan? Diskwalificatie voor de race? Ook als ze de enginemap corrigeren voor de race?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Diskwalificatie voor de quali, dus dan zouden ze achteraan moeten starten?
Dat was natuurlijk zo klaar als een klontje. Zijn auto voldeed niet aan de regels voor de kwalificatie, dus telde zijn tijd niet. Dat zou ook logisch zijn voor RB. Alleen was die overtreding er eentje op een moment, terwijl dit een voortdurende overtreding zou kunnen zijn. Dat maakt het gecompliceerder.quote:Net als Lewis in Spanje.
Dan riskeer je inderdaad diskwalificatie van de race, zoals in 2004 Canada/2011 Australiequote:Op zondag 22 juli 2012 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tenzij ze in beroep gaan. Maar wat is de straf dan? Diskwalificatie voor de race? Ook als ze de enginemap corrigeren voor de race?
[..]
Dat was natuurlijk zo klaar als een klontje. Zijn auto voldeed niet aan de regels voor de kwalificatie, dus telde zijn tijd niet. Dat zou ook logisch zijn voor RB. Alleen was die overtreding er eentje op een moment, terwijl dit een voortdurende overtreding zou kunnen zijn. Dat maakt het gecompliceerder.
Als dit echt een duidelijke overtreding is (waar het dus wel op lijkt), dan is het ook klaar als een klontje. Maar goed, hier kan Red Bull nog een (goede) verklaring voor geven dus we wachten even afquote:Op zondag 22 juli 2012 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Tenzij ze in beroep gaan. Maar wat is de straf dan? Diskwalificatie voor de race? Ook als ze de enginemap corrigeren voor de race?
[..]
Dat was natuurlijk zo klaar als een klontje. Zijn auto voldeed niet aan de regels voor de kwalificatie, dus telde zijn tijd niet. Dat zou ook logisch zijn voor RB. Alleen was die overtreding er eentje op een moment, terwijl dit een voortdurende overtreding zou kunnen zijn. Dat maakt het gecompliceerder.
Hoe bedoel je "voortdurend"? In de zin van voortdurend dit weekend, of over een langere periode?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
[..]
Dan vraag ik me af hoe ze gaan uitleggen dat hun wagen legaal verklaart kan worden.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Als dit echt een duidelijke overtreding is (waar het dus wel op lijkt), dan is het ook klaar als een klontje. Maar goed, hier kan Red Bull nog een (goede) verklaring voor geven dus we wachten even af
Het lijkt mij dat dan de snelste rondes van de kwalificatie ongeldig verklaard worden en dat ze dus met die aangepaste mapping van de laatste rij moeten starten.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:32 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan vraag ik me af hoe ze gaan uitleggen dat hun wagen legaal verklaart kan worden.
Gaat een leuke discussie geven, als de wagen enkel illegaal tijdens de quali was en RBR het op orde brengt voor de race.
Enige straf die ik me kan bedenken is een tijdstraf na de race.
En wat gebeurt er als ze het aanvechten, en blijkt dat hun wagen niet illegaal was? Dan zijn ze hun startplaats verloren door een foute beslissing van de FIA-scrutenering. Of wat als ze de beslissing al voor de quali aanvechten? Mogen ze dan toch starten vanaf hun orginele startplaats. En als ie naderhand toch illegaal blijkt, maar enkel voor de quali?quote:Op zondag 22 juli 2012 12:34 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat dan de snelste rondes van de kwalificatie ongeldig verklaard worden en dat ze dus met die aangepaste mapping van de laatste rij moeten starten.
Geen idee. Het zal er wel van afhangen hoe zeker ze van hun zaak zijn.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:57 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als ze het aanvechten, en blijkt dat hun wagen niet illegaal was? Dan zijn ze hun startplaats verloren door een foute beslissing van de FIA-scrutenering. Of wat als ze de beslissing al voor de quali aanvechten? Mogen ze dan toch starten vanaf hun orginele startplaats. En als ie naderhand toch illegaal blijkt, maar enkel voor de quali?
Toch niet dus.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:00 schreef Maver24 het volgende:
WOOO, heb ik iets gemist ? Red bull in overtreding ????
Waarom niet? Verduidelijking aub?quote:
Dat Alonso in de regen de snelste was wil niet zeggen dat dat op een droge baan ook zo is. Daarbij komt die hele bandenstrategie weer om de hoek kijken.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:59 schreef Jigzoz het volgende:
Het zou wel zonde zijn. Zonder Red Bulls rijdt Alonso vanaf het begin weg van de rest en dat was het dan.
Ja WTF. Als er regels zijn waar men zich aan moet houden dan moeten er voor al die regels ook straffen bekend zijn als men die overtreedtquote:Op zondag 22 juli 2012 13:01 schreef Atreidez het volgende:
De reglementen zouden niet toereikend genoeg zijn om een straf uit te delen.. Geen verandering op de grid dus ook.
Zeiden ze dat op Sky?quote:Op zondag 22 juli 2012 13:02 schreef Maver24 het volgende:
Red Bull heeft de stewards omgekocht . nu krijgen ze geen straf
ja zo gaat dat tegenwoordig
Ja, t zou uitgebreider beschreven moeten zijn wat wel of niet toegestaan is.. Denk dat straffen wel bekend zijn, maar niet of hier nou een overtreding wordt begaan.. Fia vind van wel, maar kan dat met t huidige reglement niet juist interpreteren .. Maja, ze hebben iig weer wat om over te lullen in t voorprogramma.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:03 schreef vosss het volgende:
[..]
Ja WTF. Als er regels zijn waar men zich aan moet houden dan moeten er voor al die regels ook straffen bekend zijn als men die overtreedt
WTF man.
Nou nu kunnen ze dus de rest van het jaar, of in elk geval totdat de regels aangescherpt worden/wel straffen gegeven kunnen worden, met deze illegale enginemapping rijden
Dit dus. Belachelijk weer. De coureurs die er rijden zijn best top, maar wat is dat team irritantquote:Op zondag 22 juli 2012 13:05 schreef Rodawa het volgende:
Apart... de volgende keer maar ff snel allemaal de engine mapping aanpassen nu het nog kan. Het is ook niet de eerste keer dat Red Bull er mee wegkomt trouwens.
Ik vind het echt belachelijk idd,quote:Op zondag 22 juli 2012 13:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dit dus. Belachelijk weer. De coureurs die er rijden zijn best top, maar wat is dat team irritant
Zo werkt het nu eenmaal bij RBRquote:Op zondag 22 juli 2012 13:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik vind het echt belachelijk idd,
dit is gewoon de boel belazeren en er nog mee wegkomen ook. niet fair.....
Beter kunnen die andere teams met nog meer geld de stewards omkopen.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:19 schreef Maver24 het volgende:
Benieuwd wat andere teams ervan zeggen, ik zou toch als andere team gaan protesteren
Ik heb wel respect voor Red Bull hoor. Elke keer vinden ze weer die loopholes in de regelementen en interpreteren ze het op zo'n manier dat ze er mee weg komen. Als ze echt de boel belazeren dan waren ze natuurlijk wel gestraft (hoop ikquote:Op zondag 22 juli 2012 13:14 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ik vind het echt belachelijk idd,
dit is gewoon de boel belazeren en er nog mee wegkomen ook. niet fair.....
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101408quote:Red Bull cleared to race in German Grand Prix, as stewards declare no further action to be taken.
By Edd Straw Sunday, July 22nd 2012, 11:06 GMT
German Grand Prix race stewards have decided to take no further action against Red Bull over torque map irregularities.
The stewards stated that, while they did not accept all of Red Bull's arguments, there was no infringement of Article 5.5.3 of the technical regulations.
This means that Sebastian Vettel will be allowed to line up second on the grid for the race, with team-mate Mark Wark Webber eighth after a gearbox change.
The statement from the stewards read as follows: "The stewards received a report from the FIA technical delegate, along with specific ECU data from Red Bull Racing cars #1 and #2. The Stewards met with the team representatives and the representative of the engine supplier Renault.
"While the stewards do not accept all the arguments of the team, they however conclude that as the regulation is written, the map presented does not breach the text of Art 5.5.3 of the Formula 1 Technical Regulations and therefore decided to take no action."
The equivocal wording of the stewards' statement suggests that Red Bull might be not entirely within the spirit of the regulations. If the FIA is unhappy with what Red Bull is doing with its engine mapping, it is possible that there could be a rules clarification at a later date closing any potential loophole.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101407quote:The regulation in question, which is new to the F1 technical regulations this year, states that: "The maximum accelerator pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or greater than the maximum engine torque at the measured engine speed. The minimum pedal travel position must correspond to an engine torque demand equal to or lower than 0Nm."
In simple terms, this regulation dictates that there must be a linear relationship between the throttle pedal position and the torque demand on the engine.
Je hebt wat dat betreft twee soorten overtredingen, je hebt ze die op één moment begaan worden, zoals het niet met voldoende benzine de kwalificatie beeindigen, en je hebt overtredingen die continu zijn, een te grote vleugel bijvoorbeeld. Dan wordt die overtreding op een bepaald moment geconstateerd, maar die was er daarvoor ook al, elke seconde dat die auto op de baan was.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:28 schreef Rodawa het volgende:
[..]
Hoe bedoel je "voortdurend"? In de zin van voortdurend dit weekend, of over een langere periode?
Ik denk dat je met een ouderwetse gaskabel een heel eind komt, als er niet teveel rek in die kabel zelf zit.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat staat er helemaal niet. Nul koppel bij gas los en vol koppel bij vol gas is de regel, er staat niet dat het gebied daartussen lineair moet verlopen. Dat lijkt me overigens ook bijna onmogelijk te implementeren.
Waarschijnlijk is dat laatste dus de reden waarom Red Bull geen straf heeft gekregen. Ik kan me prima voorstellen dat een niet lineare throttle mapping gunstig kan zijn voor zowel je tractie-control als voor een blow diffuser en dat dacht Red Bull dus ookquote:Op zondag 22 juli 2012 13:34 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Waar hebben jullie je informatie vandaan? Volgens Autosport is de constructie geheel legaal volgens de letterlijke regels. Niets over wel illegaal maar geen straf.
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101408
In hun eerder gepubliceerde analyse maken ze echter een bizarre stap:
[..]
http://www.autosport.com/news/report.php/id/101407
Dat staat er helemaal niet. Nul koppel bij gas los en vol koppel bij vol gas is de regel, er staat niet dat het gebied daartussen lineair moet verlopen. Dat lijkt me overigens ook bijna onmogelijk te implementeren.
Ik denk overigens dat dit soort low-tech traction control alleen in de regen helpt.
met Fly by wire (drive by wirequote:Op zondag 22 juli 2012 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een ouderwetse gaskabel een heel eind komt, als er niet teveel rek in die kabel zelf zit.
Sporza sowieso al 2 jaar niet meerquote:Op zondag 22 juli 2012 13:43 schreef AldoTheApache het volgende:
sowieso RTL
het is dat Sporza en de BBC het niet live uitzenden vandaag ...
Volgens mij niet, maar weet niet heel veel van motoren. Ik kan me zo voorstellen dat op een gegeven moment meer benzine inspuiten niet lineair meer koppel oplevert.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je met een ouderwetse gaskabel een heel eind komt, als er niet teveel rek in die kabel zelf zit.
ook mijn favorietquote:Op zondag 22 juli 2012 13:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
Deze baanwas wel echt mijn favoriet.
Geld.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
ook mijn favoriet
echt geweldig,
waarom hebben ze het ooit aangepast ,
Vast wel, maar het hoeft ook niet te kloppen met eerdere races, het moet kloppen met de reglementen. Ik kan daar echt geen verplichting in lezen om koppel lineair aan de stand van het pedaal te koppelen.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:42 schreef kepler het volgende:
[..]
met Fly by wire (drive by wire) kan je het prima 100% linear maken via de ECU. Dat is wat ze blijkbaar gecontroleerd hebben en wat dus niet klopt met eerdere races
Bij terugzien van die beelden valt me eigenlijk nu pas op dat ook de teamleden van Jaguar Racing over de pitwall hingen toen Rubens won voor Ferrari.quote:
Meerdere redenen:quote:Op zondag 22 juli 2012 13:48 schreef Maver24 het volgende:
[..]
ook mijn favoriet
echt geweldig,
waarom hebben ze het ooit aangepast ,
En nooit gewonnen in '99 toen hij het wel verdiende.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij terugzien van die beelden valt me eigenlijk nu pas op dat ook de teamleden van Jaguar Racing over de pitwall hingen toen Rubens won voor Ferrari.
Daar heeft hij gereden van 97 tot en met 99.
De 2000 GP gaf de definitieve doorslag toen de baan half nat half droog was.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Meerdere redenen:
In de bossen mochten geen tribunes.
Korter rondje is meer waar voor de toeschouwers omdat die de auto vaker zien, althans zo dachten zij.
In de Ostkurve hadden teams geen radiobereik meer met de auto's door de afstand
Tijd die het duurde voor de doktersauto's etc om daar te komen was te lang..
Het is klote, want de oude Hockenheimring was awesome.
quote:Op zondag 22 juli 2012 13:46 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Iets anders: heeft iemand al eens een goede kwaliteit stream gevonden? Heb liever niet die matige kwaliteit van vipbox.
Die is al lang niet nieuw meer.quote:
deze, maar dat zijn de oude plekkenquote:Op zondag 22 juli 2012 13:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Breed? Gister viel me juist op hoe smal de baan op veel plekken is.
Dat viel mij ook op.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:58 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Breed? Gister viel me juist op hoe smal de baan op veel plekken is.
quote:Op zondag 22 juli 2012 13:59 schreef Black-beauty-babe het volgende:
[..]
Van het oude layout bedoel je?
Fix My Lighthouse?quote:
en Koba ookquote:Op zondag 22 juli 2012 13:58 schreef Sinister-D- het volgende:
Pic, Glock, Vergne en Rosberg op prime, de rest allemaal op option.
Micheal Jackson ookquote:
grrrrquote:Op zondag 22 juli 2012 14:07 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Hamilton lekke band, nu Alonso nog
dan kan hij vanmiddag nog even een WeiBbier wegtikkenquote:
Echt hequote:Op zondag 22 juli 2012 14:09 schreef Zorro het volgende:
Hamilton, verwend kind. Als het even tegenzit wil hij niet meer meespelen
Hij kan toch maar mooi zeggen dat hij sneller dan Fernando is.quote:Op zondag 22 juli 2012 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Massa snelste ronde
Jammer dat je er niets voor koopt![]()
Das beter als zeuren zoals Lewis, en dan de snelste ronde rijdenquote:Op zondag 22 juli 2012 14:15 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Hij kan toch maar mooi zeggen dat hij sneller dan Fernando is.
Hij rijdt nu op andere compound toch, die is dus kennelijk sneller.. Bruikbare info voor Alonsoquote:Op zondag 22 juli 2012 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Massa snelste ronde
Jammer dat je er niets voor koopt![]()
neequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |