abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 augustus 2012 @ 16:30:11 #76
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_115056646
Handig linkje, dank je wel :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_115065366
Ik heb 't linkje ook opgeslagen, jammer dat ik het niet eerder kende, we gaan van 't weekend naar Keulen.

Ik las net tot mijn "schrik" op Wikipedia dat papavers in je tuin in Duitsland verboden en zelfs strafbaar is, maximaal 5 jaar cel. Is dat echt zo? Ik heb net een heleboel papaverzaad geoogst om in m'n nieuwe tuin te zaaien ;(
pi_115073487
Puur uit nieuwsgierigheid, wonen er hier mensen in de buurt van Oldenburg?
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:24:44 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_115076556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 16:30 schreef phluphy het volgende:

[..]

De verwachtingen zijn hoog gespannen, als jij dat zegt. ;)

Het Duitse koppel waarmee we gaan eten zijn gelukkig ook fijnproevers. Geen standaard Duitsers wat smaak betreft.
Hoe was het? Duitsers zijn trouwens IMHO kritischer op eten dan Nederlanders, erg op Preis/Leistung, hoewel ietwat teveel de nadruk op prijs naar mijn smaak.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:11:41 #80
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115079266
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 23:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe was het? Duitsers zijn trouwens IMHO kritischer op eten dan Nederlanders, erg op Preis/Leistung, hoewel ietwat teveel de nadruk op prijs naar mijn smaak.
Nou, aan de prijs/kwaliteit verhouding kunnen ze in Nederland nog een puntje zuigen, dunkt me.
Een pizza met verse ingrediënten van hoogwaardige kwaliteit (ik had garnalen/zalm/krab) voor iets meer dan ¤ 10 is in NL onvoorstelbaar. Prima bereid en erg lekker.
De huiswijn (rosé) was o.k., niet legendarisch, maar dat hoeft ook niet.
Dessert en koffie was allemaal pico bello.
De bediening liet iets te wensen over (niet wat betreft gedrag maar wel in snelheid) maar ik begreep dat i.v.m. vakantie niet de vaste staff aanwezig was.

En je kan er ook "afhalen". Altijd handig.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 00:14:41 #81
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115079442
"Picture this": Een Nederlands en een Duits koppel in een willekeurig Italiaans restaurant.

De Nederlanders spreken Duits (ja duh, we willen integreren!!!)
De Duitsers spreken Nederlands (ja leuk joh, kunnen we oefenen!!!)

Dan komt er een mevrouw de bestelling opnemen. Zij spreekt beide talen. Ze werd standaard in een andere taal beantwoord dan de taal waarin ze de vraag stelde.

Verwarring alom. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_115086587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:22 schreef Marco001 het volgende:

[..]

even onder favorieten gezet.. 27,50 voor Marriotkwaliteit is niet duur!
Die link is ook handig als ik naar Nederland ga, maar in Berlijn lijken ze geen secret hotels te hebben -O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:26:59 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_115086978
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 08:32 schreef LoggedIn het volgende:
Die link is ook handig als ik naar Nederland ga, maar in Berlijn lijken ze geen secret hotels te hebben -O-
Daar zocht ik ook al naar, dat zou leuk zijn :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 15:21:41 #84
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115096484
In Berlijn kun je prima voor een weekendje een appartement huren.
Destijds hebben we dit gedaan bij: http://www.oh-berlin.com/ ( All-Berlin-Apartments).
Dit kostte ca ¤ 35/40 pp/pn. Ligt er wel aan in welke tijd je gaat, denk ik (wij waren er in febr)
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:04:25 #85
45206 Pietverdriet
pi_115135988
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 augustus 2012 15:10 schreef phluphy het volgende:
Vanavond gaan we culinair integreren. :9 Samen met een koppel dat verderop in de straat woont, gaan we uit eten bij de befaamde Italiaan hier in Elten.

Hoe was het?
  zondag 5 augustus 2012 @ 19:08:20 #86
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115148850
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoe was het?
Zie pakweg 5 posts terug.
(Bril nodig? In Elten zit een goede opticien.) >:)
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:25:25 #87
45206 Pietverdriet
pi_115156567
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 19:08 schreef phluphy het volgende:

[..]

Zie pakweg 5 posts terug.
(Bril nodig? In Elten zit een goede opticien.) >:)
Oh darn.
En ik ben het trouwens niet helemaal met je eens in je kritiek, ik denk dat ze in NL aan de kwaliteit een puntje kunnen zuigen, heb in geen jaren zulke lekkere pizza's gegeten.
  zondag 5 augustus 2012 @ 21:48:34 #88
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115157930
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh darn.
En ik ben het trouwens niet helemaal met je eens in je kritiek, ik denk dat ze in NL aan de kwaliteit een puntje kunnen zuigen, heb in geen jaren zulke lekkere pizza's gegeten.
Je bent er echt niet bij hé? :D Lees mijn post nou nog eens. Dan zie je dat ik tot dezelfde conclusie kom als jij.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:10:59 #89
45206 Pietverdriet
pi_115159359
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 21:48 schreef phluphy het volgende:

[..]

Je bent er echt niet bij hé? :D Lees mijn post nou nog eens. Dan zie je dat ik tot dezelfde conclusie kom als jij.
Jij hebt het over prijs kwaliteit, ik over de kwaliteit, je zegt dat de pizza voor een tientje in NL ondenkbaar is, ik denk dat de pizza op zich in NL, maar ook in Duitsland een witte raaf is.
pi_115159601
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij hebt het over prijs kwaliteit, ik over de kwaliteit, je zegt dat de pizza voor een tientje in NL ondenkbaar is, ik denk dat de pizza op zich in NL, maar ook in Duitsland een witte raaf is.
Witte raaf moest ik even googlen.. kende die nog niet..
In Adenau voor 8,- een geweldig lekkere pizza gehad, en ook nog eens erg groot..
Maar het is net waar je van houd. Ik heb in NL ook wel eens erg goede pizza's gegeten.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:32:32 #91
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115160748
quote:
1s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vind het verwarrend worden (ligt aan mij hoor). Nog een keer zoals ik het bedoelde:

Een pizza voor een tientje is wel mogelijk in NL, maar dan heb je niet die kwaliteit zoals ik die vrijdag had.
En in NL kun je ook hele goede pizza's krijgen, maar niet voor een tientje.

Maar met dat laatste ben jij het niet eens. Begrijp ik je goed?

Ik kocht laatst hier in de supermarkt een verpakking van 3 salami-pizza's voor ¤ 2,49.
Voor een supermarktpizza zijn ze verrekte lekker! (Ik den liever niet na over de ingrediënten). :P
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 5 augustus 2012 @ 22:35:08 #92
45206 Pietverdriet
pi_115160931
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 22:32 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ik vind het verwarrend worden (ligt aan mij hoor). Nog een keer zoals ik het bedoelde:

Een pizza voor een tientje is wel mogelijk in NL, maar dan heb je niet die kwaliteit zoals ik die vrijdag had.
En in NL kun je ook hele goede pizza's krijgen, maar niet voor een tientje.

Maar met dat laatste ben jij het niet eens. Begrijp ik je goed?
correct, en ook in D is een goede pizza zelden.
pi_115163282
Hebben jullie trouwens een auto gekocht in Duitsland? Ik heb een beetje prijzen zitten kijken, maar ik heb niet kunnen ontdekken waar dat grote voordeel, waar je altijd van hoort, 'm nou in zit.. Als ik jonge autos vergelijk scheelt het voor mn gevoel wel, maar dat komt waarschijnlijk door het begrek aan BPM - die je bij een jonge NL auto kunt verrekenen, dus wellicht is een NL auto dan netto nogsteeds goedkoper. Als je naar oudere autos kijkt, heb ik ook niet het gevoel dat ze hier veel goedkoper zijn. Dusver valt het eigenlijk een beetje tegen :')

Nu is het nog niet zo'n issue, maar over een paar maanden wil m'n Nederlandse verzekeraar de verzekering niet meer doen.. Ik dacht er dan eigenlijk aan om 'm dan in te ruilen voor een Duitse auto die volgens de legende's hier voor een prikkie zijn op te rapen.
pi_115163497
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:09 schreef LoggedIn het volgende:
Hebben jullie trouwens een auto gekocht in Duitsland? Ik heb een beetje prijzen zitten kijken, maar ik heb niet kunnen ontdekken waar dat grote voordeel, waar je altijd van hoort, 'm nou in zit.. Als ik jonge autos vergelijk scheelt het voor mn gevoel wel, maar dat komt waarschijnlijk door het begrek aan BPM - die je bij een jonge NL auto kunt verrekenen, dus wellicht is een NL auto dan netto nogsteeds goedkoper. Als je naar oudere autos kijkt, heb ik ook niet het gevoel dat ze hier veel goedkoper zijn. Dusver valt het eigenlijk een beetje tegen :')

Nu is het nog niet zo'n issue, maar over een paar maanden wil m'n Nederlandse verzekeraar de verzekering niet meer doen.. Ik dacht er dan eigenlijk aan om 'm dan in te ruilen voor een Duitse auto die volgens de legende's hier voor een prikkie zijn op te rapen.
Volgens mij was het Autohaus24.de waar je nieuwe auto's kunt configureren met soms tot wel 30% korting. (Nieuwe Astra Sport voor 19.000 euro enzo..)
pi_115164199
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:12 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Volgens mij was het Autohaus24.de waar je nieuwe auto's kunt configureren met soms tot wel 30% korting. (Nieuwe Astra Sport voor 19.000 euro enzo..)
Nieuw wordt net wat te gek :P Het liefst zou ik overgaan op een jonge 2e hands
  maandag 6 augustus 2012 @ 06:37:56 #96
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_115173182
heb mijn auto gewoon in DLD gekocht, en dat scheelde 3000 euro ten opzichte van een vergelijkbare auto in NL (zelfde km. stand, vermogen etc)

En ik hoefde dus de auto niet in te voeren (al zal dat niet heel duur zijn? geen idee eigenlijk)
  maandag 6 augustus 2012 @ 07:37:04 #98
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_115173488
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 07:31 schreef LoggedIn het volgende:
Wat voor auto heb je gekocht? Vooral, wat voor leeftijd?
Volkswagen Touran, 2.0 TDI Highline, bj 2003 met toen 165.000 km op de teller
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:01:57 #99
63722 z80
I fink you freaky
pi_115202046
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2012 23:09 schreef LoggedIn het volgende:

bij nieuwe en jong auto's kan het interessant zijn om deze in NL te halen en de bpm terug te vragen.
hoe duurder de auto hoe meer bpm dus hoe groter het verschil.
de gesponsorde auto's (geen of weinig bpm) zijn niet interessant.
mijn auto heb ik NL gekocht en ingevoerd. of anders gezegd een export kenteken in NL gehaald en in D op naam gezet. de auto was jong genoeg om nog niet voor een HU keuring te hoeven.
als ik het goed heb alles bij elkaar ongeveer 100 Euro voor de ex/import.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_115204434
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:01 schreef z80 het volgende:

[..]

bij nieuwe en jong auto's kan het interessant zijn om deze in NL te halen en de bpm terug te vragen.
hoe duurder de auto hoe meer bpm dus hoe groter het verschil.
de gesponsorde auto's (geen of weinig bpm) zijn niet interessant.
mijn auto heb ik NL gekocht en ingevoerd. of anders gezegd een export kenteken in NL gehaald en in D op naam gezet. de auto was jong genoeg om nog niet voor een HU keuring te hoeven.
als ik het goed heb alles bij elkaar ongeveer 100 Euro voor de ex/import.
Dat valt best mee. Helemaal als je dan een nieuwe auto koopt. Scheelt op een Astra dan al snel zo'n 5000,-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')