Onzin, alleen post van de belastingdienst en het CJIB worden geacht altijd te zijn bezorgd.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:17 schreef SemperFii het volgende:
Een brief die is aangekomen mag als ontvangen beschouwd worden. Dat deze niet gelezen is, is dan de schuld van de ontvanger.
Aangetekend heeft dus niet zoveel zin. Gewoon per post treft wel doel!
Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.
Ik wil graag weten of ik in m'n recht sta.
Natuulijk, als jij het tijdig opzegt volgens de voorwaarden in het contract is het niet van belang of verhuurder wel of niet aanwezig is. Het is de verantwoordelijkheid van verhuurder om zijn post te lezen of laten lezen bij afwezigheid.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.
Waarom zou het kwaad kunnen nu alvast aan te geven dat er waarschijnlijk een verhuizing aan komt?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Ik begrijp het niet helemaal, ze gooien je er echt niet gelijk uit. Wat voor nadeel kleeft er aan voor jou om het niet nu te zeggen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Nogmaals, hij hoeft niet meteen langs en direct z'n huur op te zeggen. Dus wordt hij ook niet zomaar op straat gezet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Zou je niet even wachten? Straks duurt de verbouwing iets langer en zit jij in die caravan met al je spullen. Je kunt beter een week te lang dan een week tekort huren, zeker als je nog niet bij de notaris bent geweest, straks ligt er nog beslag op de woning, of is er een vertraging bij je hypotheekverstrekker. Ik zou dat risico niet lopen als ik jou was.
Ontopic, als jij een aangetekende brief of mail stuurt is dat prima, het is niet jouw verantwoordelijkheid wanneer ze dit lezen.
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:21 schreef dakpan90 het volgende:
[..]
Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?
Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Naja, ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt. Als je op tijd je brief verstuurd dan is er verder niets aan de hand, mochten de verhuurders die brief pas 2 weken later lezen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:24 schreef YupR het volgende:
[..]
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
Je kunt ook aangeven dat je hoogstwaarschijnlijk binnenkort weggaat, dan heb je al je rechten als huurder, en is het aan hen wat zij met die informatie doen. Je hebt er geen enkel nadeel van, en de verhuurder kan alvast rondkijken of hij andere mensen kent.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
Daar heb je wel gelijk in. :-) Morgen anders maar even langsgaan, als ze er nog zijn dan. Vanavond zijn ze er niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Pardon? Wie zit er nu te wachten op dubbele maandlasten?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat is nou een maandje dubbele woonlasten als je een huis gaat kopen?
Alleen maar makkelijk ook met verhuizen en eventuele verbouwingen.
Je maakt problemen die er niet zijn. Maak gewoon een focking praatje met de verhuurder, je bent toch niet autistisch?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |