abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114476513
Momenteel zijn we bezig met de hypotheek rond krijgen van onze koopwoning.
We huren nu nog en hebben 1 maand opzegtermijn voor de huurwoning.
Zoals het er nu uitziet, kan de overdracht v.d. koopwoning half augustus plaats vinden (nu nog september vastgelegd), maar dit wordt pas bevestigd wanneer de boel bij de notaris ligt (voor 1 augustus). Het plan is de huur op te zeggen net vóór het einde v.d. maand, omdat er dan meer bekend is rondom financiering / notaris etc. en we zeker weten dat er in augustus een overdracht gaat plaatsvinden.

Nu zien we vanavond opeens bij de verhuurders een caravan voor de deur staan. Zij gaan dus op vakantie, hier hebben ze verder niets over gezegd. Nu is mijn vraag. Als wij voor het einde van de maand een aangetekende brief verzenden met daarin onze opzegging, staan wij dan in ons recht? Ondanks dat de verhuurders de brief mogelijk pas half augustus bijvoorbeeld kunnen lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door YupR op 21-07-2012 15:41:45 ]
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:15:56 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114476564
Je ziet de caravan staan, dus ze zijn nog niet weg. Waarom ga je niet gewoon even bij ze langs?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:17:28 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114476640
Zou het mooi aangetekend en per gewone post doen!
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_114476650
Een brief die is aangekomen mag als ontvangen beschouwd worden. Dat deze niet gelezen is, is dan de schuld van de ontvanger.

Aangetekend heeft dus niet zoveel zin. Gewoon per post treft wel doel!
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:18:23 #5
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114476675
Wat is er mis met nu al even aangeven dat jullie bezig zijn een huis te kopen?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:19:50 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114476738
Kan je idd niet even snel langs gaan?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_114476745
Het scheelt een hoop heibel door nu alvast wat te laten weten, en dan als het moment daar is de brief op de post te doen. Is voor de verhuurders ook prettig om op tijd te weten.
pi_114476746
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.

Ik wil graag weten of ik in m'n recht sta.
pi_114476779
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:17 schreef SemperFii het volgende:
Een brief die is aangekomen mag als ontvangen beschouwd worden. Dat deze niet gelezen is, is dan de schuld van de ontvanger.

Aangetekend heeft dus niet zoveel zin. Gewoon per post treft wel doel!
Onzin, alleen post van de belastingdienst en het CJIB worden geacht altijd te zijn bezorgd.

TS en alle andere 17 miljoen Piet Snotjes in dit land dienen het aangetekend te verzenden willen ze later sterker staan als het tot een escalatie komt.
pi_114476792
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:20 schreef YupR het volgende:
We willen op 't moment nog geen slapende honden wakker maken, aangezien de exacte datum nog niet bekend is, we willen 't dus zo lang mogelijk uitstellen als dat even kan.

Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:06 #11
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114476829
Goeie relatie heb je met je verhuurder dan.

Om kort antwoord te geven: Ja, je staat in je recht. Maar erg netjes vind ik het niet als je weet dat de verhuurder op vakantie gaat.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_114476831
quote:

Natuulijk, als jij het tijdig opzegt volgens de voorwaarden in het contract is het niet van belang of verhuurder wel of niet aanwezig is. Het is de verantwoordelijkheid van verhuurder om zijn post te lezen of laten lezen bij afwezigheid.

Lees dus even je contract om te kijken hoe je de huur moet opzeggen.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:29 #13
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_114476843
quote:

Waarom zou het kwaad kunnen nu alvast aan te geven dat er waarschijnlijk een verhuizing aan komt?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:49 #14
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_114476857
Zou je niet even wachten? Straks duurt de verbouwing iets langer en zit jij in die caravan met al je spullen. Je kunt beter een week te lang dan een week tekort huren, zeker als je nog niet bij de notaris bent geweest, straks ligt er nog beslag op de woning, of is er een vertraging bij je hypotheekverstrekker. Ik zou dat risico niet lopen als ik jou was.

Ontopic, als jij een aangetekende brief of mail stuurt is dat prima, het is niet jouw verantwoordelijkheid wanneer ze dit lezen.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:22:55 #15
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_114476864
quote:

Ik begrijp het niet helemaal, ze gooien je er echt niet gelijk uit. Wat voor nadeel kleeft er aan voor jou om het niet nu te zeggen?
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
pi_114476881
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:22 schreef Arnold_fan het volgende:
Zou je niet even wachten? Straks duurt de verbouwing iets langer en zit jij in die caravan met al je spullen. Je kunt beter een week te lang dan een week tekort huren, zeker als je nog niet bij de notaris bent geweest, straks ligt er nog beslag op de woning, of is er een vertraging bij je hypotheekverstrekker. Ik zou dat risico niet lopen als ik jou was.

Ontopic, als jij een aangetekende brief of mail stuurt is dat prima, het is niet jouw verantwoordelijkheid wanneer ze dit lezen.
Nogmaals, hij hoeft niet meteen langs en direct z'n huur op te zeggen. Dus wordt hij ook niet zomaar op straat gezet.
pi_114476912
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:21 schreef dakpan90 het volgende:

[..]

Maar je hoeft toch nog geen datum vast te zetten. Uiteindelijk ga je dus of half augustus of in september eruit, geen probleem om alvast wat te laten weten, lijkt me?
Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:25:31 #18
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_114476968
quote:

Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_114476984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:24 schreef YupR het volgende:

[..]

Nou, eigenlijk wel. Want het loopt van de eerste van de maand t/m einde van de maand.
En toen wij er een paar jaar geleden in gingen was er ook gezeik met de vorige bewoners, die waren ook zo "makkelijk" hierin, dachten nog een maandje langer te blijven, maar dat kon niet, omdat er nieuwe huurders waren, wij dus.
Naja, ik zou zeggen, doe waar je je goed bij voelt. Als je op tijd je brief verstuurd dan is er verder niets aan de hand, mochten de verhuurders die brief pas 2 weken later lezen.
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 21:26:10 #20
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_114476988
Wat is nou een maandje dubbele woonlasten als je een huis gaat kopen?

Alleen maar makkelijk ook met verhuizen en eventuele verbouwingen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:26:14 #21
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_114476992
quote:

Je kunt ook aangeven dat je hoogstwaarschijnlijk binnenkort weggaat, dan heb je al je rechten als huurder, en is het aan hen wat zij met die informatie doen. Je hebt er geen enkel nadeel van, en de verhuurder kan alvast rondkijken of hij andere mensen kent.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_114477015
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Maar het enige dat je nog niet weet is de exacte datum, maar wel dat je binnenkort verhuist toch?
Dan geeft het toch niet als je dal alvast aangeeft en dat de exacte datum nog per brief volgt?
Daar heb je wel gelijk in. :-) Morgen anders maar even langsgaan, als ze er nog zijn dan. Vanavond zijn ze er niet.
pi_114477026
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:25 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Waarom zou hij dat doen? Voor hetzelfde geldt loopt het helemaal spaak en dan kijkt verhuurder boos naar TS.

TS: Geen oude schoenen weggooien tot je nieuwe hebt, pas als je alles duidelijk hebt de boel opzeggen. Verhuurder dient zelf zorg te dragen voor het lezen van de post, desnoods stuurt hij het door naar zijn vakantieadres als het allemaal zo belangrijk voor hem is.
pi_114477077
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 21:26 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat is nou een maandje dubbele woonlasten als je een huis gaat kopen?

Alleen maar makkelijk ook met verhuizen en eventuele verbouwingen.
Pardon? Wie zit er nu te wachten op dubbele maandlasten?
En als de overdracht plaats vind half augustus, en we huren tot eind september. Dan is het feitelijk gezien anderhalf maand lang dubbele lasten.
pi_114477097
quote:

Je maakt problemen die er niet zijn. Maak gewoon een focking praatje met de verhuurder, je bent toch niet autistisch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')