Geen CO, maar wel rookmelders in het hele huis. De CV ketel hangt boven de trap, dus als dat ding al excessief CO zou produceren komt het in het gedeelte waar sowieso 's nachts niemand is, en overdag alleen de trap op en af.quote:Op dinsdag 4 september 2012 20:57 schreef vigier het volgende:
Mooi, kun je misschien binnenkort eindeljik gewoon fatsoenlijk douchen! Ga je het ook weer meer waarderen. HGoewel Dr. Evil het ook al heeft gevraagd: je hebt toch wel een CO/rook-melder hangen he??
Lijkt me niet, aangezien de monteur gewoon van een groot onderhoudsbedrijf is waar tientallen monteurs in dienst zijn. Daarnaast heeft het contactpersoon van het onderhoudsbedrijf (waarmee de verhuurder dus ook contact heeft) aangegeven dat vervangen de enige optie is, dus hoe kom je zo op deze gedachte?quote:Op dinsdag 4 september 2012 21:15 schreef trigt013 het volgende:
Ehhh, gekke gedachte misschien. Maar zou het kunnen dat de monteur en huiseigenaar vriendjes van elkaar zijn?
CO is zwaarder dan lucht, en loopt waarsch. zo van de trap af of de hal over, onder een deur door je slaapkamer in. Een rookmelder is geen CO melder, en een Rook/CO melder is een onzin ding, rook gaat omhoog, CO blijft laag dus 1 v/d 2 ga je niet of veel te laat meldenquote:Op woensdag 5 september 2012 02:19 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Geen CO, maar wel rookmelders in het hele huis. De CV ketel hangt boven de trap, dus als dat ding al excessief CO zou produceren komt het in het gedeelte waar sowieso 's nachts niemand is, en overdag alleen de trap op en af.
CO is lichter dan lucht. bij 15 graden 1,18 vs. 1,23 kg/m³. Dat komt door de zuurstofcomponent.quote:Op woensdag 5 september 2012 07:54 schreef Fe2O3 het volgende:
CO is zwaarder dan lucht, en loopt waarsch. zo van de trap af of de hal over, onder een deur door je slaapkamer in. Een rookmelder is geen CO melder, en een Rook/CO melder is een onzin ding, rook gaat omhoog, CO blijft laag dus 1 v/d 2 ga je niet of veel te laat melden
Zou in ieder geval een CO melder, met of zonder rook detectie dat boeit niet, ergens onder of in ieder geval lager dan de CV hangen (wel op 2 meter afstand of meer). Staat ook in de CO melder handleiding trouwens.
En CO is geurloos en kleurloos, als je trapgat ermee volstaat is dat op z'n zachts gezegd een niet zo veilige situatie als je er 's ochtends overheen moet.
Dus de tip van vandaag, investeer in een aparte CO melder, zeker als je je CV van falen verdenkt.
Je laat je aan het lijntje houden door een verhuurder die overduidelijk niet van plan is geld uit te geven. Volgende week hebben ze wel weer een ander smoesje waarom ze nog geen definitief antwoord geven. Ik zou maar vast beginnen met het schrijven van een klachtbrief waarin je het probleem vertelt en de verhuurder vraagt het op te lossen. Pas als het schriftelijk vastligt gaan officiële termijnen lopen en kan je het later voor de huurcommissie brengen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:56 schreef Benedykt1 het volgende:
...
De man van het onderhoudsbedrijf zou de informatie doorspelen naar de verhuurder, en de dame die nog aanwezig was zou het doorzetten naar de eigenaar. We wachten af!
quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 11:41 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
[..]
Ligt er een beetje aan waar die CO heengaat. Als die door de rookgasafvoer naar buiten gaat is er niet direct een probleem...
Ja goh, hehe, ALS jaquote:
Ik heb op donderdag 2 augustus een mailwisseling met haar gehad over dit probleem, waarna zij als reactie (per e-mail) teruggestuurd heeft dat zij dit bij de onderhoudspartij neer zou leggen en er op terug komt.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:21 schreef zakstront het volgende:
[..]
Pas als het schriftelijk vastligt gaan officiële termijnen lopen en kan je het later voor de huurcommissie brengen.
Is voldoende inderdaad.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:12 schreef Benedykt1 het volgende:
[..]
Ik heb op donderdag 2 augustus een mailwisseling met haar gehad over dit probleem, waarna zij als reactie (per e-mail) teruggestuurd heeft dat zij dit bij de onderhoudspartij neer zou leggen en er op terug komt.
Is dat niet schriftelijk genoeg?
quote:Op dinsdag 11 september 2012 20:58 schreef Benedykt1 het volgende:
Goed nieuws!
Ik heb vandaag per e-mail te horen gekregen dat de eigenaar toestemming gegeven heeft voor het vervangen van de CV ketel en dat de onderhoudspartij binnenkort met mij contact op neemt voor een afspraak!
Toen de buren hetzelfde bericht kregen hadden zij binnen 3 weken een nieuwe ketel... Even afwachten dus, en anders neem ik zelf wel contact op.
Ik ben wel opgelucht dat het hiermee klaar is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |