abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 21:25:49 #176
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_114579690
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zoroastrisme, Yazidisme, Alawitisme, Islam, Christelijk, Joods, waarvan nog maals het meeste zichzelf nog altijd moslim noemt.
Ja dat allemaal en wel meer denk ik. Heb nog wel andere geloven gezien waarvan ik weinig van heb gehoord :P.
pi_114579736
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:24 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik ben in 2008 en 2009 in Koerdistan geweest en in 2011 en in 2011 zag ik geen verschil. Lijkt me sterk dus, of het zijn huisjes/kamers ergens in een dorp die als ''moskee'' geregistreerd worden.
Ik ben een maand geleden door zowat heel Irak gegaan en ik zag het anders. Your point?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  maandag 23 juli 2012 @ 21:29:05 #178
344644 computerprobleem
pi_114579843
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:26 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ik ben een maand geleden door zowat heel Irak gegaan en ik zag het anders. Your point?
Lijkt mij nog steeds sterk, jij bent door Irak gereisd maar je bent er niet voor een langere periode verbleven, ik wel en ook in de hoofdstad. Op wegen zag ik in kleine dorpjes wel eens een moskee o.i.d., maar ik denk dat, omdat het om Minister van Religie gaat, het niet alleen om moskeeën gaat, maar ook om gebedshuizen van andere religies enzo.
pi_114579956
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:29 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Lijkt mij nog steeds sterk, jij bent door Irak gereisd maar je bent er niet voor een langere periode verbleven, ik wel en ook in de hoofdstad. Op wegen zag ik in kleine dorpjes wel eens een moskee o.i.d., maar ik denk dat, omdat het om Minister van Religie gaat, het niet alleen om moskeeën gaat, maar ook om gebedshuizen van andere religies enzo.
Ik ben ook in een koerdisch dorp (Zawite) verbleven voor een langere periode.

Nee hoor, gaat puur om islamitische gebedshuizen want het artikel zegt ook:

quote:
Noemenswaardig is dat over het jaar 2009 één kerk is gebouwd in de Koerdische regio.
  maandag 23 juli 2012 @ 21:31:46 #180
344644 computerprobleem
pi_114579977
Oja, dit zijn ook religies die in Zuid-Koerdistan veel aangehangen worden:

Yârsânisme
Yazdânism

The concept of Yazdanism is thus a product of Kurdish ethnic nationalism rather than a religious self-designation.

Yarsanisme = 1,000,000 aanhangers, meesten wonend in Zuid-Koerdistan (etnische Koerden).
Aantal inwoners van ZK: 4,800,000. Daar gaat dan al een groot deel van af lol.
  maandag 23 juli 2012 @ 21:34:17 #181
344644 computerprobleem
pi_114580105
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ik ben ook in een koerdisch dorp (Zawite) verbleven voor een langere periode.

Nee hoor, gaat puur om islamitische gebedshuizen want het artikel zegt ook:

[..]

Geloof er niets van. Zal eens navragen op een Koerdisch forum wat er van waar is en om voor moskeeën en kerken het dan gaat. Als het 100 moskeeën zijn van ieder 20 vierkante meter en 1 grote kerk van 2000 vierkante meter is het een ander verhaal.

Dit zijn de religies die voorkomen in ZK en andere delen van Koerdistan btw:

Sunni Islam, Shia Islam, Sufi, Yazidism, Yarsan, Zoroastrianism, Judaism, Christianity, Agnosticism, Atheism

Erg gevarrieerd dus.
pi_114580131
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef computerprobleem het volgende:
Oja, dit zijn ook religies die in Zuid-Koerdistan veel aangehangen worden:

Yârsânisme
Yazdânism

The concept of Yazdanism is thus a product of Kurdish ethnic nationalism rather than a religious self-designation.

Yarsanisme = 1,000,000 aanhangers, meesten wonend in Zuid-Koerdistan (etnische Koerden).
Aantal inwoners van ZK: 4,800,000. Daar gaat dan al een groot deel van af lol.
De Kaka'i zijn inderdaad 1 miljoen in aantal, maar verspreid over de Koerdische regio's en niet alleen Noord-Irak. Oftewel: (gehele koerdische bevolking - 1,000,000) :P
pi_114580154
"Nee, het is niet zo, het KAN gewoon NIET, ik wil het NIET geloven!!"
  maandag 23 juli 2012 @ 21:36:00 #184
344644 computerprobleem
pi_114580187
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:34 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

De Kaka'i zijn inderdaad 1 miljoen in aantal, maar verspreid over de Koerdische regio's en niet alleen Noord-Irak. Oftewel: (gehele koerdische bevolking - 1,000,000) :P
De meesten wonen in ZK en OK.
Waarvan de meesten in ZK wonen.
In NK en WK wonen er niet veel van. Ken zelf een aantal Kaka'i Koerden en die komen uit Slemani.
pi_114580195
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:34 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Geloof er niets van. Zal eens navragen op een Koerdisch forum wat er van waar is en om voor moskeeën en kerken het dan gaat. Als het 100 moskeeën zijn van ieder 20 vierkante meter en 1 grote kerk van 2000 vierkante meter is het een ander verhaal.
Dus de Koerdische minister van Religie geloof je niet maar wel wat random forumleden op NorthernIraq of iets dergelijks?
pi_114580221
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:36 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

De meesten wonen in ZK en OK.
Waarvan de meesten in ZK wonen.
In NK en WK wonen er niet veel van. Ken zelf een aantal Kaka'i Koerden en die komen uit Slemani.
Bron? Veel komen namelijk ook uit Iraans en Turks Koerdistan.
  maandag 23 juli 2012 @ 21:37:26 #187
344644 computerprobleem
pi_114580254
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:36 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Dus de Koerdische minister van Religie geloof je niet maar wel wat random forumleden op NorthernIraq of iets dergelijks?
Ik geloof de bron en de correctheid niet. Ik weet niet eens tot welke partij die minister van Religie hoort. Zal me niets verbazen als het een Islamiet is :').

En ja, ik geloof ze op Koerdische fora wel, zitten veel mensen bij die in dienst zijn v/d overheid.
  maandag 23 juli 2012 @ 21:37:48 #188
344644 computerprobleem
pi_114580268
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:36 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Bron? Veel komen namelijk ook uit Iraans en Turks Koerdistan.
Er staat bij dat ze voornamelijk uit Iran en Irak komen.
pi_114580309
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:37 schreef computerprobleem het volgende:

[..]

Ik geloof de bron en de correctheid niet. Ik weet niet eens tot welke partij die minister van Religie hoort. Zal me niets verbazen als het een Islamiet is :').

En ja, ik geloof ze op Koerdische fora wel, zitten veel mensen bij die in dienst zijn v/d overheid.
Als de islamitische partijen in noord Irak minder dan 7% van de stemmen hebben, zoals jij zegt, kan de minister ook niet van een islamistisch partij komen.

Oke dat mag; dat is jouw keus.
  maandag 23 juli 2012 @ 21:39:30 #190
344644 computerprobleem
pi_114580331
PS: de Christenen van Erbil zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de nieuwe Moskeeën die gebouwd worden ;).

Dit staat trouwens op de pagina mbt Koerden & Religie:

quote:
Most Kurds have moderate tendencies toward religion.
pi_114580485
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:39 schreef computerprobleem het volgende:
PS: de Christenen van Erbil zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de nieuwe Moskeeën die gebouwd worden ;).

Dit staat trouwens op de pagina mbt Koerden & Religie:

[..]

Van alle 4,000 moskeeën? _O-
  maandag 23 juli 2012 @ 22:10:31 #192
344644 computerprobleem
  dinsdag 24 juli 2012 @ 04:06:51 #193
344644 computerprobleem
pi_114593040
Maar ja, Zuid-Koerdistan heeft naast de enorme voorraden aardolie, aardgas en andere grondstoffen ook de bloeiende economie en het groot potentieel voor toerisme met zich mee. Wat Koerdistan nu krijgt van Bagdad zal straks niet eens 10% van het totaal zijn, zodra de eigen olie/gas industrie op gang is gebracht en het toerisme veel verder groeit.

Momenteel is er zelfs een enorm tekort aan hotels, omdat er jaarlijks miljoenen mensen uit buurlanden ZK bezoeken - om de vrede, tolerantie, veiligheid, natuur en economie. Binnenkort mogen er in de grote steden geen lage standaard (3 sterren bijv.) hotels meer gemaakt worden, volgens mij zelfs enkel 5 sterren hotels.

Ook zijn ze in de stad Slemani bijvoorbeeld bezig met een van de grootste (of zelfs de grootste) attractiepark van het Midden-Oosten.

Een van de Parken.

Ook mooi om te zien dat er al tientallen miljoenen bomen herplant worden. Het Ba'ath regime liet bijna alle bomen omkappen in een poging om de Peshmerga te verslaan (wat hem overigens niet lukte, iedereen ging gewoon in de steden door of kwamen 's nachts 'naar beneden' :P).

Ook zijn ze momenteel bezig met een project om de dieren en het natuur te beschermen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 04:37:27 #194
344644 computerprobleem
pi_114593287
Er staat trouwens een mooie documentaire op YouTube over de Koerdische revolutie begin jaren '60, tegen Irak / het Iraakse leger.

Hierin wordt alles door een Engelse zender die de documentaire heeft gemaakt bevestigd. Ook wordt aangegeven, zoals ik constant vertel maar wat door de meesten van jullie als ''leugens en dromen'' wordt afgedaan, dat een handjevol Koerden 2/3 van het Iraakse leger heeft ingesloten en er is ook bewijs te zien van neergehaalde vliegtuigen en gevangen genomen Iraakse (Arabische dus) troepen, die ook aan het woord komen.

Het mooie is dat je echt kunt zien dat de Koerden met het minimale een modern, sterk en groot leger hebben verdreven uit Zuid-Koerdistan.

Je ziet bijvoorbeeld dat defecte/onontplofte Iraakse bommen door midden gezaagd worden en dat het kruid in zakken gestopt wordt, om vervolgens met al het beschikbare materiaal (soms zelfs hout) granaten van te maken en deze tegen het Iraakse leger te hergebruiken.

Ook zie je bijvoorbeeld dat er 3x met een mortier geschoten wordt, het 3x raak is en er zelfs een voltreffer is in een Iraaks militair kamp.

Ik ga de video's hier niet posten, want dan gillen sommigen van jullie meteen dat het 'propaganda' is.

Als je geïnteresseerd bent, stuur je maar een DM en dan geef ik je de link naar de documentaire (bestaat uit 3 video's) :).
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:37:27 #195
344644 computerprobleem
pi_114611316
Obama to Maliki "US oil companies are free in their work"

Kurdistan, 24 July (Peyamner) - according to the letter Obama sent to Maliki, he has told the Iraqi PM that the US oil companies are free in their work and US Government does not interfere into their work.

He has also added that "Kurdistan oil and gas reserves can not be overlooked, thus they need to be developed so that they can participate at supplying the world with the energies required in various fields".

--

Lijkt mij véél waarschijnlijker dan dat Obama na de bedreigingen van Maliki, achter Maliki zal staan.
Ook de VS weet dat het hier om veel olie en gas gaat en ze weten ook dat ze Irak toch nooit 100% kunnen vertrouwen gezien het verleden. Lol.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:12:20 #196
344644 computerprobleem
pi_114617185
Wat bedoel je met als we iets bereiken, breken we het zelf meteen weer af? :')

te veel haat tussen de verschillende stammen

Uit welk deel van Koerdistan kom jij? In de KRG geldt al lang niet meer. Er is niet meer zoiets als 'stammen'. Vroeger waren er wel Koerdische dynasties, dit betekent dat een gebied voor een heel erg lange periode (soms zelfs honderden jaren) geregeerd werd door een bepaalde familie/stam.

Vind je laatste opmerking ook erg raar. De meesten zijn dom? Lijkt nu we alsof je doet alsof je een Koerd bent, maar dat niet bent. Het is namelijk vooral anti-Koerd en dat verwacht je niet van een Koerd. Daar de fout in gegaan?

Extreem nationalistisch zie ik niet als een slecht iets, maar als een zeer positief iets. Koerden die niet nationalist zijn, zijn meestal zwak en geven toe aan de wensen van de vijand. Iedereen die ik ken, niet alleen mijn familie, maar ook mensen die ik daar ontmoet heb en het algemeen beeld = altijd nationalistisch.

Misschien denk jij er anders over, dat kan. Maar het is i.i.g. niet iets slechts en de meerderheid van de Koerden zou om de argumenten die jij geeft lachen en je verder niet serieus nemen. Sommigen zouden je misschien zelfs meteen uitmaken voor een 'Jash' (verrader).

[ Bericht 20% gewijzigd door yvonne op 14-05-2014 23:48:18 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 21:30:55 #197
344644 computerprobleem
pi_114617874
Haat tussen Sorani's en Badhini's? Kom op zeg, in welk jaar leef jij? :P Dat is er al lang niet meer, sterker nog: wij (ik / familie) zijn Sorani's en mijn ooms hebben veel goede contacten met Badhini's en andersom ook.

Kort na de '91 revolutie en in de jaren '90 / begin 2000 was dat er misschien nog wel, maar dat is nu zo goed als verdwenen - samen met de rivaliteit tussen KDP & PUK. Er is nu echt een eenheid die er nooit eerder is geweest.

En Kirkuk hebben wij nooit volledig onder controle gehad, omdat de regimes ons constant willen verdrijven vanwege de olie die daar onder de grond zit. Momenteel is 70% van Kirkuk Koerdisch en hebben wij er dus 100% recht op, vooral omdat het ooit 100% Koerdisch was, maar de Arabieren hebben veel Koerden verdreven tijdens de Arabisatie van de stad.

Momenteel is Kirkuk in handen van Peshmerga en is 2/3 van de olie-industrie ook in handne van de KRG.

Ik begrijp wel wat je bedoelt met het laatste, maar dat is niet echt 'dom'. Sommige familie is inderdaad slecht bezig. Mijn pa heeft mijn oom bijvoorbeeld een huis gegeven dat nu $800,000 waard is, in ruil daarvoor zou hij (mijn oom dus) voortaan alles regelen voor mijn andere oom, opa, oma en tante. Is niets van terecht gekomen en de band is nu dus ook erg verslechterd.

Maar ja, de administratie in de KRG is slecht omdat ze pas sinds 2006 écht bezig zijn. Momenteel worden er veel hervormingen doorgevoerd.

Het regime van Saddam (en de regimes daarvoor) hebben geen flikker gedaan om Koerdistan te ontwikkelen, dit moet nu allemaal ingehaald worden en momenteel staat de KRG er enorm goed voor vergeleken met buurlanden.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:23:54 #198
344644 computerprobleem
pi_114620469
Nooit van gehoord en dat lijkt mij zeer sterk.
Saddam die tijdens de Al-Anfal campagne Koerden waarschuwd die hij al levend aan het begraven was? Klinkt als zware stieren stront in mijn oren.

[ Bericht 66% gewijzigd door yvonne op 14-05-2014 23:47:16 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 22:31:43 #199
344644 computerprobleem
pi_114620947
Mijn vader was destijds aan de Iraanse grens, waar ze Iraakse konvooien tegen hielden. Halabja is wel dicht in de buurt als je het nu bekijkt, maar destijds was het moeilijk bereikbaar.

Maar ik zou dat niet aannemen hoor, dat is gewoon valse informatie. Waarom zou Saddam een stad bombardere maar eerst de mensen vragen weg te gaan, terwijl hij een paar kilometer verderop de familie daarvan levend aan het begraven was? Ik weet niet waar je die informatie vandaan haalt, maar het is i.i.g. onzin van het grootste gehalte.

[ Bericht 32% gewijzigd door yvonne op 14-05-2014 23:47:29 ]
  woensdag 25 juli 2012 @ 22:59:19 #200
344644 computerprobleem
pi_114662186
Misschien wel erg belangrijk nieuws!!!!!!!!!!!!!!!

quote:
1:00 Muhsin Sa'dun, leader of KBC list reveals "Erbil is going to sign its own arm deals, because baghdad left them no other choice".
*O* *O* *O*

Eens zien wat Bagdad gaat doen. Ik zal het je zeggen: HEULEMAAL NIETS! :D :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')