Ja dat allemaal en wel meer denk ik. Heb nog wel andere geloven gezien waarvan ik weinig van heb gehoordquote:Op maandag 23 juli 2012 21:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Zoroastrisme, Yazidisme, Alawitisme, Islam, Christelijk, Joods, waarvan nog maals het meeste zichzelf nog altijd moslim noemt.
Ik ben een maand geleden door zowat heel Irak gegaan en ik zag het anders. Your point?quote:Op maandag 23 juli 2012 21:24 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik ben in 2008 en 2009 in Koerdistan geweest en in 2011 en in 2011 zag ik geen verschil. Lijkt me sterk dus, of het zijn huisjes/kamers ergens in een dorp die als ''moskee'' geregistreerd worden.
Lijkt mij nog steeds sterk, jij bent door Irak gereisd maar je bent er niet voor een langere periode verbleven, ik wel en ook in de hoofdstad. Op wegen zag ik in kleine dorpjes wel eens een moskee o.i.d., maar ik denk dat, omdat het om Minister van Religie gaat, het niet alleen om moskeeën gaat, maar ook om gebedshuizen van andere religies enzo.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:26 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik ben een maand geleden door zowat heel Irak gegaan en ik zag het anders. Your point?
Ik ben ook in een koerdisch dorp (Zawite) verbleven voor een langere periode.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:29 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Lijkt mij nog steeds sterk, jij bent door Irak gereisd maar je bent er niet voor een langere periode verbleven, ik wel en ook in de hoofdstad. Op wegen zag ik in kleine dorpjes wel eens een moskee o.i.d., maar ik denk dat, omdat het om Minister van Religie gaat, het niet alleen om moskeeën gaat, maar ook om gebedshuizen van andere religies enzo.
quote:Noemenswaardig is dat over het jaar 2009 één kerk is gebouwd in de Koerdische regio.
Geloof er niets van. Zal eens navragen op een Koerdisch forum wat er van waar is en om voor moskeeën en kerken het dan gaat. Als het 100 moskeeën zijn van ieder 20 vierkante meter en 1 grote kerk van 2000 vierkante meter is het een ander verhaal.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Ik ben ook in een koerdisch dorp (Zawite) verbleven voor een langere periode.
Nee hoor, gaat puur om islamitische gebedshuizen want het artikel zegt ook:
[..]
De Kaka'i zijn inderdaad 1 miljoen in aantal, maar verspreid over de Koerdische regio's en niet alleen Noord-Irak. Oftewel: (gehele koerdische bevolking - 1,000,000)quote:Op maandag 23 juli 2012 21:31 schreef computerprobleem het volgende:
Oja, dit zijn ook religies die in Zuid-Koerdistan veel aangehangen worden:
Yârsânisme
Yazdânism
The concept of Yazdanism is thus a product of Kurdish ethnic nationalism rather than a religious self-designation.
Yarsanisme = 1,000,000 aanhangers, meesten wonend in Zuid-Koerdistan (etnische Koerden).
Aantal inwoners van ZK: 4,800,000. Daar gaat dan al een groot deel van af lol.
De meesten wonen in ZK en OK.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:34 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
De Kaka'i zijn inderdaad 1 miljoen in aantal, maar verspreid over de Koerdische regio's en niet alleen Noord-Irak. Oftewel: (gehele koerdische bevolking - 1,000,000)
Dus de Koerdische minister van Religie geloof je niet maar wel wat random forumleden op NorthernIraq of iets dergelijks?quote:Op maandag 23 juli 2012 21:34 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Geloof er niets van. Zal eens navragen op een Koerdisch forum wat er van waar is en om voor moskeeën en kerken het dan gaat. Als het 100 moskeeën zijn van ieder 20 vierkante meter en 1 grote kerk van 2000 vierkante meter is het een ander verhaal.
Bron? Veel komen namelijk ook uit Iraans en Turks Koerdistan.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:36 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
De meesten wonen in ZK en OK.
Waarvan de meesten in ZK wonen.
In NK en WK wonen er niet veel van. Ken zelf een aantal Kaka'i Koerden en die komen uit Slemani.
Ik geloof de bron en de correctheid niet. Ik weet niet eens tot welke partij die minister van Religie hoort. Zal me niets verbazen als het een Islamiet isquote:Op maandag 23 juli 2012 21:36 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Dus de Koerdische minister van Religie geloof je niet maar wel wat random forumleden op NorthernIraq of iets dergelijks?
Er staat bij dat ze voornamelijk uit Iran en Irak komen.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:36 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Bron? Veel komen namelijk ook uit Iraans en Turks Koerdistan.
Als de islamitische partijen in noord Irak minder dan 7% van de stemmen hebben, zoals jij zegt, kan de minister ook niet van een islamistisch partij komen.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:37 schreef computerprobleem het volgende:
[..]
Ik geloof de bron en de correctheid niet. Ik weet niet eens tot welke partij die minister van Religie hoort. Zal me niets verbazen als het een Islamiet is.
En ja, ik geloof ze op Koerdische fora wel, zitten veel mensen bij die in dienst zijn v/d overheid.
quote:Most Kurds have moderate tendencies toward religion.
Van alle 4,000 moskeeën?quote:Op maandag 23 juli 2012 21:39 schreef computerprobleem het volgende:
PS: de Christenen van Erbil zijn verantwoordelijk voor een groot deel van de nieuwe Moskeeën die gebouwd worden.
Dit staat trouwens op de pagina mbt Koerden & Religie:
[..]
quote:1:00 Muhsin Sa'dun, leader of KBC list reveals "Erbil is going to sign its own arm deals, because baghdad left them no other choice".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |