Ik raak in de war van al die verschillende gebeden.quote:
 (
( 

Meer antwoorden met Ahadith dan je lief isquote:Op zaterdag 21 juli 2012 03:09 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Ik raak in de war van al die verschillende gebeden.(
Dus als je taraweeh niet hebt gebeden is het beste om de intentie te hebben gewoon nachtgebed te doen ipv taraweeh als t bijna fajr is?

Thank youuu =Dquote:Op zaterdag 21 juli 2012 03:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Meer antwoorden met Ahadith dan je lief is
http://www.protectedpearls.com/taraweehprayer.htm

. Zit alleen maar naar de klok te staren zo af en toe....
 . Zit alleen maar naar de klok te staren zo af en toe....

Waarom vandaag pas? Serieus dat slaat echt helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:30 schreef De_Ilias het volgende:
Wij zijn gister begonnen met de tarawee7 gebeden in de moskee, vandaag is het onze eerste vastendag in Marokko met een 40 graden, het is goed te doen alleen krijgt men hier toch zon ontzettende dorst.

Waarom zijn jullie vrijdag begonnen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom vandaag pas? Serieus dat slaat echt helemaal nergens op.

Omdat SA.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Waarom zijn jullie vrijdag begonnen?

Ik begrijp niet waarom mensen tijdens het vasten naar Marokko gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:30 schreef De_Ilias het volgende:
Wij zijn gister begonnen met de tarawee7 gebeden in de moskee, vandaag is het onze eerste vastendag in Marokko met een 40 graden, het is goed te doen alleen krijgt men hier toch zon ontzettende dorst.

In mijn geval is het geen vakantie omdat ik in Marokko woon, en de meeste vakantiegangers zijn alweer terug naar Europa gegaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:54 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom mensen tijdens het vasten naar Marokko gaan.
Je hebt geen vakantie en zit hele dag thuis met honger en dorst.

Dat is toch geen reden on te vasten? Vrijdag was 28 Sha3ban. Het is in Nederland onmogelijk on de Hilal te zien. Dus aan welke voorwaarde heb je voldaan om aan de maand Ramadan te beginnen?quote:

Tis gezellig met familie, de sfeer enzeuuu.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:54 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waarom mensen tijdens het vasten naar Marokko gaan.
Je hebt geen vakantie en zit hele dag thuis met honger en dorst.

Ja als er eindelijk gegeten kan worden. En de rest van de tijd dan?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:01 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Tis gezellig met familie, de sfeer enzeuuu.

Anders help je haar een handje.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:06 schreef Dibble het volgende:
Ook zo leuk, mijn moeder maakt zoveel gerechten tegelijk dat ze nog steeds in de keuken staat met 4/5 kokende pannen en de eettafel staat gewoon leeg op 3 borden na die ik er even voor de gemak gezet heb.
Dan maar een slokje water en een sigaretje.

De Islamitische bronnen die tot vasten oproepen zijn voor meerderlei uitleg vatbaar. Onder geleerden ontbreekt consensus over de juiste interpretatie.Volgens de ene lezing dient iedere moslim(gemeenschap) afzonderlijk de opkomst van de halve maan te zien, terwijl de andere lezing de mensheid als geheel gebonden acht aan de eerste de beste persoon die de halve maan ziet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat is toch geen reden on te vasten? Vrijdag was 28 Sha3ban. Het is in Nederland onmogelijk on de Hilal te zien. Dus aan welke voorwaarde heb je voldaan om aan de maand Ramadan te beginnen?

Dat wist ik ook al ja.. Gelukkig..quote:Op zaterdag 21 juli 2012 22:23 schreef Che_ het volgende:
Onbewust is niet verbroken, maar als je nog zit te kauwen en dan kom je erachter, mag je niet doorslikken..

ahh.. about time..
 ahh.. about time..

Net zo smerig als die Ebru Umar.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:02 schreef Bilge het volgende:
In de volkskrant van donderdag betichtte ene Celal Altuntas (een afvallige Koerdische schrijver) vastende moslims van hypocrisie omdat zij zich in de schulden steken om uitgebreide iftartafels te kunnen bekostigen (terwijl ze juist aan de armen zouden moeten denken). Ik zie het al voor me: je zoekt in alle hoeken en gaten om iets negatiefs over het vasten te vinden, en als je dan niets kunt vinden verzin je maar wat want die Nederlanders geloven het toch wel.

Het artikel ging over de sociale druk op (meestal afvallige) niet-moslims om tijdens de Ramadan niet in het openbaar te eten. Op zich een valide punt, maar wat dacht je van de externe pullfactors om van je geloof af te vallen? Elke randdebiel die zijn geloof afzweert komt uitgebreid in de media, wordt beladen met complimentjes, mag lekker belangrijk doen op allerlei conferenties en ziet zijn carrière omhoog schieten, ongehinderd door futiliteiten als competentie.

quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:31 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Net zo smerig als die Ebru Umar.
Verkopen hun geloof om aardig gevonden te worden door de niet-moslims. Bah bah bah

Ja, wanneer ik altijd haar stukjes las in de metro, moest het altijd een kern hebben die beweerde dat islam door en door slecht is, werkelijk misselijkmakend.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 23:31 schreef waaromniet1988 het volgende:
[..]
Net zo smerig als die Ebru Umar.
Verkopen hun geloof om aardig gevonden te worden door de niet-moslims. Bah bah bah

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |