zoals met ieder partij in Nederland zal er altijd water bij de wijn worden gedaan. Kijk naar wat Ron Paul in Amerika voor elkaar heeft gekregen. Hoe heerlijk om een partij te hebben die werkelijk tegen een grote alsmaar uitdijende staat is. De overheid moet zich volgens de meeste Libertariers beperken tot politie, leger en rechtspraak. Wat mij betreft zou daar ook nog wel het behouden van droge voeten bij mogen maar dan alleen het stuk van de planning en expertise. Niet voor wat betreft de uitvoering.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:28 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Libertarisme != Anarchie.
Ik vind het dus jammer dat de Libertarische Partij meer een anarchistische partij is, dan echt een partij voor een kleinere overheid. Je hebt nog gradaties binnen het libertarisme.
28, zal zo de punten noemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:29 schreef kort het volgende:
[..]
Een kleine overheid in de zin van een nachtwakersstaat is gewoon liberalisme.
Trouwens NanKing, hoe oud ben je? Dats ook geen factor wat je moet buiten sluiten
-edit-
Op welke punten vind je D66 te rechts? Ik zou toch D66 adviseren, GL is niet meer wat het was na Femke.
Afschaffen van numerus fixus is gebeurd. Het project had makkelijk kunnen slagen. Alleen Henk en Ingrid snappen weer niet dat de prijs op korte termijn omhoog schiet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
Marktwerking werkt wel degelijk maar werkt alleen als de overheid zich er niet meer mee bemoeid. Kijk maar naar wat er met salarissen van piloten gebeurt door de veranderende markt. Vliegen werd steeds goedkoper. De overheid heeft door haar beleid willens en wetens voor te weinig tandartsen en doktoren gezorgd. laat iedereen die wil die studie doen, zich vrij vestigen en de salarissen die nu als veel te hoog worden ervaren dalen vanzelf.
Laat mensen zelf hun verzekeringspakket samenstellen en eigen risico kiezen. Premie's gaan vanzelf omlaag.
Softdrugs legaliseren ben ik ook voor. Mét strenge controle van de overheid en de overheid bouwt de plantjes aan.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:36 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En ik vind het dus jammer dat de Libertarische Partij geen minarchistische partij is, of in ieder geval probeert een soort van midden te bereiken waardoor het wat minder extreem overkomt allemaal.
Een soort liberale VVD (dus ook met legalisering drugs etc.) had ik op gehoopt.
.
[..]
Voor haar is marktwerking in de zorg een probleem. Dat zie ik D66 nog wel doen.
Samsom, de fractievoorzitter. Een intelligente en energieke man, veel verstand van kerncentrales en energie. Hij was een demonstrant voor GreenPeace vroeger. Ik bewonder zo iemand omdat hij met zijn idealen de wereld wou verbeteren en er voor wou vechten, zonder aan zichzelf te denken. Hij is ook een tijdje straatcoach geweest, zoals je kan horen in bovenstaand filmpje. Ik heb extra veel respect voor mensen die zo iets willen bijdrage aan de samenleving. Zelf zegt hij dat hij de problemen met vooral jonge Marokkanen zelf mee wilde maken om de echte oorzaak te vinden van die problemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:27 schreef NanKing het volgende:
[..]
Vertel, waarom ben je lid geworden wat zijn de goede punten die bij mij passen? (in de OP heb ik de PVDA uitgesloten maar ben voor rede vatbaar)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben ik het dus al niet mee eens.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
De keuze of je drugs gebruikt, coma zuipt of sex hebt is aan het individu. Niet aan de overheid. De kosten van de gevolgen zijn voor de veroorzaker en niet voor de maatschappij.
Het Kunduzakkoord heeft Nederland gered?quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
Samson was te arrogant om mee te werken aan de redding van Nederland. Nee, bedankt.
SAMSOM leer het nou eens!quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
Samson was te arrogant om mee te werken aan de redding van Nederland. Nee, bedankt.
Hoe raar het ook klinkt, maar momenteel is onze kredietstatus zo hoog mogelijk houden erg belangrijkquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
SAMSOM leer het nou eens!
En "de redding van Nederland" is wel erg veel eer voor het Kunduz-akkoord.
Stemwijzers zijn alleen leuk voor de lol.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:02 schreef Tchock het volgende:
Ik zou eerst eens een stem- of kieswijzer doenMet de huidige partijprogramma's dan hè, niet met die uit 2010 of '11.
Niet mee eens. Ze kunnen geen subtiele verschillen bespeuren, maar je wel redelijk op weg helpen als je weinig of geen idee hebt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Gewas het volgende:
Ik denk dat er nog heel weinig mensen bij de SP zijn die het communisme aanhangen. Die tijd ligt toch ver achter ons?
Volgens mij wil de SP ook helemaal niet dat we uit de EU stappen...
[..]
Stemwijzers zijn alleen leuk voor de lol.
Beste is om veel te lezen over de verschillende partijen, standpunten vergelijken en kijken welke partij het dichtst bij jouw ideeën staan.
De SP wou een paar maanden geleden alles wat op TV zou komen vooraf screenen. Communisme dus.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Gewas het volgende:
Ik denk dat er nog heel weinig mensen bij de SP zijn die het communisme aanhangen. Die tijd ligt toch ver achter ons?
Volgens mij wil de SP ook helemaal niet dat we uit de EU stappen...
[..]
Stemwijzers zijn alleen leuk voor de lol.
Beste is om veel te lezen over de verschillende partijen, standpunten vergelijken en kijken welke partij het dichtst bij jouw ideeën staan.
Ach hou toch op joh.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:19 schreef kort het volgende:
[..]
De SP wou een paar maanden geleden alles wat op TV zou komen vooraf screenen. Communisme dus.
Nee, ze wouden alles screenen. Na de nodige commotie is het snel teruggetrokken. Geen grap of hack, wat kennelijk vaak gebeurd bij de PvdA.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ach hou toch op joh.
Dat zijn meer CDA praktijken.
Dat ging waarschijnlijk alleen over dat programma idee van John de Mol waarin pleegkinderen hun nieuwe ouders konden uitzoeken. Dat is ook een onwenselijk en verwerpelijk programma-idee.
Je had het over de SP, niet de PvdA. Maar ik weet 100% zeker dat dit niet het geval was. Natuurlijk wilden ze niet alles screenen, kom op zeg.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:24 schreef kort het volgende:
[..]
Nee, ze wouden alles screenen. Na de nodige commotie is het snel teruggetrokken. Geen grap of hack, wat kennelijk vaak gebeurd bij de PvdA.
Was even om aan te geven dat de SP wel de ballen had om openlijk toe te geven dat het niet slim was. En het was wel zo, waarom denk je anders dat media als PowNews er meteen bovenop stonden?quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:26 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je had het over de SP, niet de PvdA. Maar ik weet 100% zeker dat dit niet het geval was. Natuurlijk wilden ze niet alles screenen, kom op zeg.
Pownews serieus nemen.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:28 schreef kort het volgende:
[..]
Was even om aan te geven dat de SP wel de ballen had om openlijk toe te geven dat het niet slim was. En het was wel zo, waarom denk je anders dat media als PowNews er meteen bovenop stonden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |