abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:37:01 #26
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_114419877
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:28 schreef robin007bond het volgende:

[..]

:')
Libertarisme != Anarchie.

Ik vind het dus jammer dat de Libertarische Partij meer een anarchistische partij is, dan echt een partij voor een kleinere overheid. Je hebt nog gradaties binnen het libertarisme.
zoals met ieder partij in Nederland zal er altijd water bij de wijn worden gedaan. Kijk naar wat Ron Paul in Amerika voor elkaar heeft gekregen. Hoe heerlijk om een partij te hebben die werkelijk tegen een grote alsmaar uitdijende staat is. De overheid moet zich volgens de meeste Libertariers beperken tot politie, leger en rechtspraak. Wat mij betreft zou daar ook nog wel het behouden van droge voeten bij mogen maar dan alleen het stuk van de planning en expertise. Niet voor wat betreft de uitvoering.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_114419970
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)volkingspiramide.htm

Kijk hier naar, ik meen het. Marktwerking in de zorg is de enige oplossing buiten het volledig uitkleden van de basisverzekering.

Vrije prijzen bij tandartsen had gezorgd voor lagere prijzen over 10 jaar tijd.
pi_114420097
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:29 schreef kort het volgende:

[..]

Een kleine overheid in de zin van een nachtwakersstaat is gewoon liberalisme.

Trouwens NanKing, hoe oud ben je? Dats ook geen factor wat je moet buiten sluiten ;)

-edit-

Op welke punten vind je D66 te rechts? Ik zou toch D66 adviseren, GL is niet meer wat het was na Femke.
28, zal zo de punten noemen.
ijs_beer fan!
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:42:01 #29
379943 Paper_Tiger
pi_114420121
Marktwerking werkt wel degelijk maar werkt alleen als de overheid zich er niet meer mee bemoeid. Kijk maar naar wat er met salarissen van piloten gebeurt door de veranderende markt. Vliegen werd steeds goedkoper. De overheid heeft door haar beleid willens en wetens voor te weinig tandartsen en doktoren gezorgd. laat iedereen die wil die studie doen, zich vrij vestigen en de salarissen die nu als veel te hoog worden ervaren dalen vanzelf.
Laat mensen zelf hun verzekeringspakket samenstellen en eigen risico kiezen. Premie's gaan vanzelf omlaag.
pi_114420187
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
Marktwerking werkt wel degelijk maar werkt alleen als de overheid zich er niet meer mee bemoeid. Kijk maar naar wat er met salarissen van piloten gebeurt door de veranderende markt. Vliegen werd steeds goedkoper. De overheid heeft door haar beleid willens en wetens voor te weinig tandartsen en doktoren gezorgd. laat iedereen die wil die studie doen, zich vrij vestigen en de salarissen die nu als veel te hoog worden ervaren dalen vanzelf.
Laat mensen zelf hun verzekeringspakket samenstellen en eigen risico kiezen. Premie's gaan vanzelf omlaag.
Afschaffen van numerus fixus is gebeurd. Het project had makkelijk kunnen slagen. Alleen Henk en Ingrid snappen weer niet dat de prijs op korte termijn omhoog schiet.
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:43:26 #31
379943 Paper_Tiger
pi_114420211
Als je jong bent moet je juist op de LP stemmen of wil je je hele leven werken voor alle douceurtjes die de generatie voor je zichzelf cadeau heeft gedaan? LP is tegen staatsschuld.
pi_114420265
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:36 schreef robin007bond het volgende:

[..]

En ik vind het dus jammer dat de Libertarische Partij geen minarchistische partij is, of in ieder geval probeert een soort van midden te bereiken waardoor het wat minder extreem overkomt allemaal.

Een soort liberale VVD (dus ook met legalisering drugs etc.) had ik op gehoopt.

.

[..]

Voor haar is marktwerking in de zorg een probleem. Dat zie ik D66 nog wel doen.
Softdrugs legaliseren ben ik ook voor. Mét strenge controle van de overheid en de overheid bouwt de plantjes aan.
Harddrugs mag imo nooit gelegaliseerd worden maar ik ben niet zo naief dat ik denk dat zoiets uit de samenleving gebanned kan worden.

Ik zie D'66 het idd ook nog wel doen, marktwerking.
ijs_beer fan!
pi_114420294
Ik ben overigens 28
ijs_beer fan!
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:46:04 #34
379943 Paper_Tiger
pi_114420377
De keuze of je drugs gebruikt, coma zuipt of sex hebt is aan het individu. Niet aan de overheid. De kosten van de gevolgen zijn voor de veroorzaker en niet voor de maatschappij.
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:53:39 #35
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114420775
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:27 schreef NanKing het volgende:

[..]

Vertel, waarom ben je lid geworden wat zijn de goede punten die bij mij passen? (in de OP heb ik de PVDA uitgesloten maar ben voor rede vatbaar)
Samsom, de fractievoorzitter. Een intelligente en energieke man, veel verstand van kerncentrales en energie. Hij was een demonstrant voor GreenPeace vroeger. Ik bewonder zo iemand omdat hij met zijn idealen de wereld wou verbeteren en er voor wou vechten, zonder aan zichzelf te denken. Hij is ook een tijdje straatcoach geweest, zoals je kan horen in bovenstaand filmpje. Ik heb extra veel respect voor mensen die zo iets willen bijdrage aan de samenleving. Zelf zegt hij dat hij de problemen met vooral jonge Marokkanen zelf mee wilde maken om de echte oorzaak te vinden van die problemen.

Marcouch is Tweede Kamer lid voor de PvdA. Hij was politieagent en is/was stadsdeelvoorzitter in Amsterdam Slotervaart. Ik vind hem altijd heel goed optreden in programma's. Zo ook laatst bij Debat op Twee waar hij opkwam voor politie die hard optrad. Het imago dat de PvdA soft is klopt echt niet.

Verder ben ik wel een klein beetje fan van mevrouw Nebahat Albayrak. Ik vind haar een hele mooie uitstraling hebben. Ze heeft een hele tijd op de tweede plaats van de PvdA lijst gestaan maar ze is nu helaas opgestopt. Ze is trouwens het nichtje van die Albayrak die nu bij het COA weg is, maar politiek verschillen ze nogal aangezien haar tante VVD'er is.

Met andere partijen heb ik niets. De SP is te populistisch en te simpel. Al hoewel ik Roemer liever als premier heb dan Rutte, met zijn "snoeien om te groeien". Dat snoeien ging goed maar dat groeien niet. Het CDA, tja, ik weet niet wat ik daar van moet vinden. Ik vind ze niet echt duidelijk. D66 en GroenLinks zijn te kleine partijen en Jolande Sap komt niet echt sterk over. Pechtold ook niet meer zo sterk als vroeger. En Wilders :')...

Mijn ouders stemmen trouwens D66 en PvdA. Ik moet mijn moeder nog even overhalen om ook op Samsom te stemmen :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114420871
Samson was te arrogant om mee te werken aan de redding van Nederland. Nee, bedankt.
pi_114420900
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
De keuze of je drugs gebruikt, coma zuipt of sex hebt is aan het individu. Niet aan de overheid. De kosten van de gevolgen zijn voor de veroorzaker en niet voor de maatschappij.
Ben ik het dus al niet mee eens.
ijs_beer fan!
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:56:50 #38
373352 MrBaas
Here's your boss
pi_114420914
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
Samson was te arrogant om mee te werken aan de redding van Nederland. Nee, bedankt.
Het Kunduzakkoord heeft Nederland gered?
pi_114420953
Hele mooie post mrbaas, ik ga alle filmpjes bekijken.
ijs_beer fan!
pi_114421031
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:56 schreef kort het volgende:
SAMSOM leer het nou eens!

En "de redding van Nederland" is wel erg veel eer voor het Kunduz-akkoord. :')
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114421164
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

SAMSOM leer het nou eens!

En "de redding van Nederland" is wel erg veel eer voor het Kunduz-akkoord. :')
Hoe raar het ook klinkt, maar momenteel is onze kredietstatus zo hoog mogelijk houden erg belangrijk :)
pi_114421248
Ik zou eerst eens een stem- of kieswijzer doen :) Met de huidige partijprogramma's dan hè, niet met die uit 2010 of '11.
pi_114421790
Ik denk dat er nog heel weinig mensen bij de SP zijn die het communisme aanhangen. Die tijd ligt toch ver achter ons?

Volgens mij wil de SP ook helemaal niet dat we uit de EU stappen...

quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:02 schreef Tchock het volgende:
Ik zou eerst eens een stem- of kieswijzer doen :) Met de huidige partijprogramma's dan hè, niet met die uit 2010 of '11.
Stemwijzers zijn alleen leuk voor de lol.

Beste is om veel te lezen over de verschillende partijen, standpunten vergelijken en kijken welke partij het dichtst bij jouw ideeën staan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2012 17:13:06 ]
pi_114422209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Gewas het volgende:
Ik denk dat er nog heel weinig mensen bij de SP zijn die het communisme aanhangen. Die tijd ligt toch ver achter ons?

[..]

Beste is om veel te lezen over de verschillende partijen, standpunten vergelijken en kijken welke partij het dichtst bij jouw ideeën staan.
Niet mee eens. Ze kunnen geen subtiele verschillen bespeuren, maar je wel redelijk op weg helpen als je weinig of geen idee hebt.
pi_114422257
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:11 schreef Gewas het volgende:

[..]

De SP wou een paar maanden geleden alles wat op TV zou komen vooraf screenen. Communisme dus.
pi_114422395
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:19 schreef kort het volgende:

[..]

De SP wou een paar maanden geleden alles wat op TV zou komen vooraf screenen. Communisme dus.
Ach hou toch op joh. :')

Dat zijn meer CDA praktijken.

Dat ging waarschijnlijk alleen over dat programma idee van John de Mol waarin pleegkinderen hun nieuwe ouders konden uitzoeken. Dat is ook een onwenselijk en verwerpelijk programma-idee.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114422561
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ach hou toch op joh. :')

Dat zijn meer CDA praktijken.

Dat ging waarschijnlijk alleen over dat programma idee van John de Mol waarin pleegkinderen hun nieuwe ouders konden uitzoeken. Dat is ook een onwenselijk en verwerpelijk programma-idee.
Nee, ze wouden alles screenen. Na de nodige commotie is het snel teruggetrokken. Geen grap of hack, wat kennelijk vaak gebeurd bij de PvdA.
pi_114422641
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:24 schreef kort het volgende:

[..]

Nee, ze wouden alles screenen. Na de nodige commotie is het snel teruggetrokken. Geen grap of hack, wat kennelijk vaak gebeurd bij de PvdA.
Je had het over de SP, niet de PvdA. Maar ik weet 100% zeker dat dit niet het geval was. Natuurlijk wilden ze niet alles screenen, kom op zeg. :')
pi_114422726
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:26 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je had het over de SP, niet de PvdA. Maar ik weet 100% zeker dat dit niet het geval was. Natuurlijk wilden ze niet alles screenen, kom op zeg. :')
Was even om aan te geven dat de SP wel de ballen had om openlijk toe te geven dat het niet slim was. En het was wel zo, waarom denk je anders dat media als PowNews er meteen bovenop stonden? :D
pi_114422771
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:28 schreef kort het volgende:

[..]

Was even om aan te geven dat de SP wel de ballen had om openlijk toe te geven dat het niet slim was. En het was wel zo, waarom denk je anders dat media als PowNews er meteen bovenop stonden? :D
Pownews serieus nemen. :')

Pownews rukt wel vaker nieuws totaal uit de context.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')