Een jaaropgave kun je alsnog vragen bij je werkgever en een aangifte kun je alsnog doen. Of je maakt een schatting van je inkomen..quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:04 schreef Mierenneuker. het volgende:
Dikke kutzooi is dat, ik kan zo mijn inkomen aflezen op een jaaraangifte v/d belastingdienst. Maar omdat ik pas sindskort 18 ben heb ik die v/h afgelopen jaar dus niet gekregen.
Pak je laatste loonafschrift en ga rekenenquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:04 schreef Mierenneuker. het volgende:
Dikke kutzooi is dat, ik kan zo mijn inkomen aflezen op een jaaraangifte v/d belastingdienst. Maar omdat ik pas sindskort 18 ben heb ik die v/h afgelopen jaar dus niet gekregen.
Je weet pas sinds vandaag dat je gaat studeren? Lijkt mij niet hé.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:33 schreef Mierenneuker. het volgende:
Nu komt in een keer al die teringzooi op me af.
Kom op het valt allemaal wel mee!quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:33 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ik zal even mijn situatie uitleggen:
Ik ben zojuist 18 geworden, ga over ong een maand beginnen aan mijn studie. Nu komt in een keer al die teringzooi op me af. Zorgverzekering/toeslag etc. etc.
Verrast door je verjaardagquote:Op donderdag 19 juli 2012 16:33 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ik ben zojuist 18 geworden, ga over ong een maand beginnen aan mijn studie. Nu komt in een keer al die teringzooi op me af. Zorgverzekering/toeslag etc. etc.
hij jankt dat hij nu na moet denken hoe hij zijn geld moet aanvragen. Papa en mama houden zijn handje niet meer vast blijkbaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:58 schreef Kwamo het volgende:
Zit je nou te janken dat je geen gratis geld krijgt?
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Verrast door je verjaardag
Knap lullig. Sta je 's morgens op, ben je ineens 18Ik zou ook balen
Makkelijk lullenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:47 schreef Yashaaaaa het volgende:
Moeilijk doen over geld dat je gratis krijgt
Lekker boeiend. Zet het gewoon apart. Daarnaast maakt het onder de 20k allemaal niets uit volgens mij. Verder zit je echt niet met de FIOD op je hielen mocht je opeens enorm gaan verdienen. Gewoon beetje redelijk handelen, zit je meestal wel goed.quote:Op donderdag 19 juli 2012 16:33 schreef Mierenneuker. het volgende:
Ten tweede ga ik uit huis, zal wel moeten. Gevolg is dat ik mijn huidige bijbaan moet opzeggen en dus verandert mijn inkomen. Nu heb ik totaal geen overzicht op dit hele plaatje.
Grootste idioot kan dit.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Makkelijk lullen![]()
Niet iedereen kan goed orde houden, het is maar net waar je capaciteiten liggen.
Financien bijhouden is een kwestie van DOEN, niet meer en niet minder. Begin eens met 's avonds en 's ochtends je saldo te checken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:52 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Makkelijk lullen![]()
Niet iedereen kan goed orde houden, het is maar net waar je capaciteiten liggen.
Mooi niet dus. Ik ken er velen die het eveneens niet kunnen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Lekker boeiend. Zet het gewoon apart. Daarnaast maakt het onder de 20k allemaal niets uit volgens mij. Verder zit je echt niet met de FIOD op je hielen mocht je opeens enorm gaan verdienen. Gewoon beetje redelijk handelen, zit je meestal wel goed.
[..]
Grootste idioot kan dit.
Wanneer word je 18.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:59 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Mooi niet dus. Ik ken er velen die het eveneens niet kunnen.
Dat ligt dan aan je omgeving.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:59 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Mooi niet dus. Ik ken er velen die het eveneens niet kunnen.
Als je zelfstandig wilt worden moet je op een gegeven moment alles zelf gaan regelen. Per slot van rekening gaat mijn moeder me niet de rest van mn leven achter de broek hangen mocht dit bij jou wel het geval zijn.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:55 schreef WRH het volgende:
Misschien een hele domme vraag, maar waar zijn je ouders als je dit soort vragen hebt?
of geven ze wel kleedgeld maar zeiden ze verder op de ochtend van je verjaardag: zoek het verder zelf maar uit?
je hoeft niet zo aanvallend te doen en nee, ik ben een veertiger, dus mijn moeder hangt mij al heel erg lang niet meer achter mijn broek.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:59 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Als je zelfstandig wilt worden moet je op een gegeven moment alles zelf gaan regelen. Per slot van rekening gaat mijn moeder me niet de rest van mn leven achter de broek hangen mocht dit bij jou wel het geval zijn.
Nee dat is al sinds een enkele jaren zo.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:43 schreef WRH het volgende:
[..]
je hoeft niet zo aanvallend te doen en nee, ik ben een veertiger, dus mijn moeder hangt mij al heel erg lang niet meer achter mijn broek.
ik vroeg je gewoon waarom je met je VRAGEN niet terecht kon bij je ouders, maar die kun je blijkbaar niet kwijt bij ze en 'op een gegeven moment' zelfstandig worden ervaren jij en je ouders blijkbaar op de dag van je 18de verjaardag, dat is best triest eigenlijk.
Ze geven je wel kleedgeld maar willen je niet uitleggen hoe bepaalde instanties werken? Ik verbaas me weer eens.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 18:49 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Nee dat is al sinds een enkele jaren zo.
tja, ouders van tegenwoordig. ze zijn liever lui dan moe.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ze geven je wel kleedgeld maar willen je niet uitleggen hoe bepaalde instanties werken? Ik verbaas me weer eens.
dat is dan echt wel masselquote:Goed mijn massel is dat ik een economische studie ging doen en dus alles met cijfers leuk vond en het dus allemaal makkelijk begreep. Ik deed op mijn 16 al mijn eigen belastingaangifte
quote:Maar zoals hiervoor al word aangegeven zorgtoeslag krijg je tot zo'n 20.000 altijd even veel. Alleen inkomen opgeven.Schatten mag gewoon
Dude dat deed ik al bij mn eerste bijbaantje 14 jaar toen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Ze geven je wel kleedgeld maar willen je niet uitleggen hoe bepaalde instanties werken? Ik verbaas me weer eens.
Goed mijn massel is dat ik een economische studie ging doen en dus alles met cijfers leuk vond en het dus allemaal makkelijk begreep. Ik deed op mijn 16 al mijn eigen belastingaangifte
Maar zoals hiervoor al word aangegeven zorgtoeslag krijg je tot zo'n 20.000 altijd even veel. Alleen inkomen opgeven.Schatten mag gewoon
Toen betaalde ik geen belasting :-)quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:45 schreef Mierenneuker. het volgende:
[..]
Dude dat deed ik al bij mn eerste bijbaantje 14 jaar toen.
Dus je werkte zwart?quote:Op zondag 22 juli 2012 15:53 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Toen betaalde ik geen belasting :-)
Tussen zwart werken en geen belasting betalen zit een verschil.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |