Totdat je band elke keer lek is en je al die tijd die je wint dubbel en dwars kwijt bent aan reparaties.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef lbeew het volgende:
Je kan met gemak 4 binnentassen in 2 fietstassen kwijt. Gewoon eerst horizontaal de bundels erin leggen, totdat je nog 5-10 cm over hebt aan de bovenkant. Vervolgens de rest van de bundels verticaal daar bovenop zetten. Stapels HAH kun je meestal wel kwijt tussen de twee fietstassen op je bagagedrager.
Ik ging beladen met mijn fiets gewoon stoep op en af al fietsend, nooit problemen mee gehad. Bagagedrager heeft wel wat te verduren gehad en paar heb ik een paar schroefjes moeten vervangen. Daarnaast alleen normaal onderhoud eigenlijk, zoals ketting die een keer stuk is gegaan, etc...quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:37 schreef Kabolter het volgende:
[..]
Totdat je band elke keer lek is en je al die tijd die je wint dubbel en dwars kwijt bent aan reparaties.
Daarom knal ik ook niet overal naartoe met de fiets. Soms heb je hele wijken met irritante opstapjes qua pad. Je krijgt kan wel reparaties declareren. Maar daar heb je weinig aan als je fiets binnen no time af is.
Nou, niet met die zware boeken van vandaag, hoor! Ik had voor mijn ochtendwijk 4 tassen, van naar schatting 20-25 kg per stuk. Dat had mijn fiets niet echt leuk gevonden als ik dat allemaal achterop zou gooien.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef lbeew het volgende:
Je kan met gemak 4 binnentassen in 2 fietstassen kwijt. Gewoon eerst horizontaal de bundels erin leggen, totdat je nog 5-10 cm over hebt aan de bovenkant. Vervolgens de rest van de bundels verticaal daar bovenop zetten. Stapels HAH kun je meestal wel kwijt tussen de twee fietstassen op je bagagedrager.
Oh foutje.. vandaag waren het er 2,5. Als ik er 3 heb (minder zwaar dan nu), dan zet ik er eentje op de bagagedrager. 1x wel iets van 3,5 mee gesleept, ook nog spul in de stuurtas. Was ook met wat zwaardere reclame, dat was toch niet echt aan te radenquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:56 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Krijg jij 3,5 tas mee op de fiets? Hoe doe je dat, 2 in de fietstassen en de rest dan?
Dan ben ik een goedequote:Op donderdag 19 juli 2012 17:10 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb die nieuwe jas nu een paar keer geprobeerd, maar ik trek hem niet meer aan. Zweet er meteen na 5 minuten in, ook al is het koud of nat weer (met jas los).
En ik snap nog steeds niet waarom bol.com of ECI hun pakketjes in doosjes blijven sturen. Die gaan zovaak kapot of belanden onderop een tas. Ook tv-gidsen/tijdschriften zonder plastic versturen snap ik niet. Het scheurt, waait kapot of komt verzopen aan.
Helpt ook niet echt als de mensen van het Autobedrijf de tassen letterlijk uit de auto flikkeren. Je hoort soms gewoon keihard een knal op de grond. Ja vindt je het gek als de pakketjes dan al kapot zijn?! (je hebt ook goede medewerkers, maar de meeste dumpen 't en rijden zo snel mogelijk weg)...
Dat snap ik dus ook echt niet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:10 schreef Deezertje het volgende:
En ik snap nog steeds niet waarom bol.com of ECI hun pakketjes in doosjes blijven sturen. Die gaan zovaak kapot of belanden onderop een tas. Ook tv-gidsen/tijdschriften zonder plastic versturen snap ik niet. Het scheurt, waait kapot of komt verzopen aan.
Dat jij daar de tijd voor hebt... hier niet in ieder geval, zal er mss ook wel mee te maken dat het om de regio Amsterdam gaatquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan ben ik een goede
Ik zet alles netjes op code.
Voor de depot ritten en steunpunten, bij de postbezorgers thuis dus staat 1 uur voor. Zelfs als ik het netjes op code leg kom ik nog niet aan dat ene uurtje wat er voor staat.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:43 schreef Taneli het volgende:
[..]
Dat jij daar de tijd voor hebt... hier niet in ieder geval, zal er mss ook wel mee te maken dat het om de regio Amsterdam gaat
Op mijnpostnl.nl inloggen en dan:quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:49 schreef sushine het volgende:
Waar kun je je salarisstrookje vinden??
Ik heb 's ochtends voor 2 depotjes ook een uur, maar meestal moet ik wachten op de laatste ochtendwijk die klaar is waardoor ik het net red, 's middags heb ik drie depotjes en red ik het in 2 kwartier, maar daar heb ik een depot waar ik de tassen wel uit de container haal en neerzet in het depot en de container + lege tassen weer meeneem.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Voor de depot ritten en steunpunten, bij de postbezorgers thuis dus staat 1 uur voor. Zelfs als ik het netjes op code leg kom ik nog niet aan dat ene uurtje wat er voor staat.
Dus doe ik het netjes op code, zijn de postbezorgers ook weer blij. En ik neem gelijk de lege tassen mee en evt rest HAH.
Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar ik geloof dat ik een formulier kreeg waarop het stuk over verzekeringnemer al door iemand van PostNL was ingevuld. Je moet op dat formulier (standaard dingetje), net als bij andere ongevallen, verder beide aangeven wat er gebeurd is. Waar is het voertuig geraakt etc. Ook is er volgens mij wel een veld waar je je eigen gegevens invult. Zo ging het in ieder geval wel bij mij, maar dat was een fiets die omviel tegen een auto, geen karretjequote:Op donderdag 19 juli 2012 18:18 schreef V__L_N het volgende:
Maar wat vul ik op het schade formulier in? Niet mijn eigen gegevens neem ik aan? Of stuur ik dat meteen naar de postnl?
Dankjequote:Op donderdag 19 juli 2012 18:34 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Op mijnpostnl.nl inloggen en dan:
Personele Zaken > Zelf doen / Medewerker > Personeelsdossier > Salaris > Personeelsdossier weergeven. Dan krijg je een rijtje mappen en dan klik je de salarismap aan.
Bij mij werkt de site alleen met Firefox.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:35 schreef sushine het volgende:
[..]
Dankje
Maar ik kan het niet goed zien, omdat ik een melding krijg dat het op Internet Explorer moet, maar als ik het met IE doe, krijg ik die melding ook...
ik ook en per de sitequote:Op donderdag 19 juli 2012 22:52 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik ontvang mijn salarisstrookjes op FiNBOX
een wijk had ik zes zakken en vol ookquote:Op donderdag 19 juli 2012 17:05 schreef Herfstblad het volgende:
Wat een prutweer! Helaas is de post niet overal droog op de mat geploft.
En wat een klote H&Mboeken! In 1 straat had ik er serieus 15 of zo.
Ik neem 2-3 zakken per keer mee. Meer gaat mijn fiets ook echt niet waarderen.
En in die straat mag ik bij een deel van de deuren over houten loopplankjes, omdat de stoep open ligt. En daar zijn ook 4 nieuwe huizen gekomen waar de brievenbussen nog dicht zitten.lekker handig! Ook handig: bol.compakketten in de tas naast de post proppen waardoor de pakketten kapot gaan. Heb daar meteen maar een opmerking over gemaakt in het bezorgrapport dat ze dat niet moeten doen.
Vandaag mijn nieuwe jas opgehald. Hij past, maar ik moet van onderen geen gram aan komen en van boven is ie veel te wijd. En de mouwen zijn 10-15 cm te lang
Morgen in je brievenbus.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:49 schreef sushine het volgende:
Waar kun je je salarisstrookje vinden??
Ja wel als je dat hebt aangevraagd ja. Ze sturen die niet meer standaard op hè?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Morgen in je brievenbus.
(Vergeet die site van MijnPostNL, de helft doet het niet, of is incompleet).
Volgens mij is dit de laatste maand dat iedereen het strookje per post krijgt gestuurd. Weet iemand nog het telefoonnummer dat je kunt bellen als je hem per post wilt blijven ontvangen?quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:11 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja wel als je dat hebt aangevraagd ja. Ze sturen die niet meer standaard op hè?
oh die was ik nog vergeten ook nog thuisquote:Op vrijdag 20 juli 2012 08:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Morgen in je brievenbus.
(Vergeet die site van MijnPostNL, de helft doet het niet, of is incompleet).
nummer staat op je salarisstrookje volgens mijquote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:49 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Volgens mij is dit de laatste maand dat iedereen het strookje per post krijgt gestuurd. Weet iemand nog het telefoonnummer dat je kunt bellen als je hem per post wilt blijven ontvangen?
Ik loop vaak een wijk met een kar en als er zoveel tassen zijn dan ga ik wel proberen ze in één keer mee te krijgen. lukt vaak zonder problemenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 00:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
een wijk had ik zes zakken en vol ook
2/3 mee ja meer moet je niet doen,als er wat gebeurt komen er probs van,
is tegen de regels,en verzekeringtechnisch gaan ze er moeilijk over doen.
Die 5 min extra maken niet meer uit
Wat een lieve beestjes zijn het toch allemaalquote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:21 schreef Deezertje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_in_gezicht__.html
niet best ...quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:21 schreef Deezertje het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_in_gezicht__.html
Dat heb ik dus ook ja. Al is er ook een hond in mijn wijk die vaak in de voortuin ligt en mij altijd kwispelstaartend begroet.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wat een lieve beestjes zijn het toch allemaal
Ik heb niets tegen honden opzich, maar door het bezorgwerk ben ik er wel enigszins anders over gaan denken. Ik kom vrij vaak aggressieve honden tegen en dat vind ik niet prettig.
Waar een hond los op het erf losloopt krijgt géén post. Al 2 keer gebeten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:52 schreef KatrienDuck het volgende:
Mensen moeten hun hond gewoon binnen houden, of iig binnen een hek zodat hij post- en andere bezorgers niet kan aanvallen!
@ Erwin, die van mij was er na een week, dus hopelijk heb je geluk en kan het nog net binnen de tijd!
Die worden tegenwoordig ook alleen op de piekdagen bezorgd....quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Vreemd! Ik heb mijn salaris al op mijn rekening staan, maar geen salarisstrook ontvangen met de post!
Ok, dan zal ie er morgen dus bij zijn!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Die worden tegenwoordig ook alleen op de piekdagen bezorgd....
Zou ikook niet doen nee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waar een hond los op het erf losloopt krijgt géén post. Al 2 keer gebeten.
Katrien, ik ga mijn TC ook ff inlichten, wellicht dat hij dit met 1 week kan verlengen de termijn. Ik was het gewoon echt domweg vergeten.
Das mooi zeg! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:16 schreef Selestha het volgende:
Nu ik depotbeheerder ben krijg ik 4 uur per maand extra betaalt! Op mijn contract van 10 uur per week is dat een opslag van 10%Mijn TC heeft gezegd dat hij mij gekozen heeft omdat ik zo betrouwbaar ben
Voor het eerst in mijn leven verdien ik meer dan anderen met hetzelfde contract!
Ja, dat geeft wel een gevoel van waardering. Heeft kennelijk toch iemand opgemerkt dat ik me echt heb ingezetquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:21 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Das mooi zeg! Gefeliciteerd!
Mooie opsteker dat ze jou zo betrouwbaar vinden!
Toen ik nog gewoon post liep (ongeveer een jaar terug) was het echt een tyfusbende op die depots van ons.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:23 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja, dat geeft wel een gevoel van waardering. Heeft kennelijk toch iemand opgemerkt dat ik me echt heb ingezetEn 10% opslag is gewoon best veel, ik ben namelijk echt geen uur per week kwijt aan het depot bijhouden.
Hier niet; anders had ik ook echt geen ja gezegdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:25 schreef lbeew het volgende:
[..]
Toen ik nog gewoon post liep (ongeveer een jaar terug) was het echt een tyfusbende op die depots van ons.
Wow 4 uur.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:16 schreef Selestha het volgende:
Nu ik depotbeheerder ben krijg ik 4 uur per maand extra betaalt! Op mijn contract van 10 uur per week is dat een opslag van 10%Mijn TC heeft gezegd dat hij mij gekozen heeft omdat ik zo betrouwbaar ben
Voor het eerst in mijn leven verdien ik meer dan anderen met hetzelfde contract!
Ja hij belde eerst op met ''wil jij even gaan zorgen dat het depot op orde blijft'' en toen legde ik uit dat mijn overuren nu al niet betaalt worden, dus dat ik er niet op zat te wachten.. Maar toen beloofde hij me een uur extra per week voor het depot.. En toen heb ik wel ja gezegdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:35 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wow 4 uur.
Ik krijg 45 min voor de zakken.Hier is het op de depots ook best een zooi.
Gefeliciteerd
quote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:37 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja hij belde eerst op met ''wil jij even gaan zorgen dat het depot op orde blijft'' en toen legde ik uit dat mijn overuren nu al niet betaalt worden, dus dat ik er niet op zat te wachten.. Maar toen beloofde hij me een uur extra per week voor het depot.. En toen heb ik wel ja gezegd
Nicequote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:16 schreef Selestha het volgende:
Zij moeten jou in principe 10 uur werk bieden en jij hoeft niet meer te werken dan 10 uur.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:46 schreef Woussie1987 het volgende:
Even een kort vraagje: ik werk bij post nl volgens contract GEMIDDELD 10 uur per week.
Betekent dus dat je standaard per week 10 uur uitbetaald krijgt? Dus als je een week 8 uur gewerkt hebt dat je dan voor 10 uur uitbetaald krijgt en bij meer dan 10 uur per week telt als overwerk?
Dat lijkt een eeuwigheid! Lekker chillen!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo lekker vakantie: 4 zaterdagen achter elkaar niet werken
na vijven kan je de tijden ook opschrijven hoor , als iemand die bezorgrapporten leest kan die ze net zo goed een dag later lezen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 02:27 schreef sqdtnz het volgende:
Ik ga morgen weer aan de slag, wordt wel lekker weer geloof ik.
Ik heb het idee dat de betaling die ik heb ontvangen niet klopt, er was al de hele maand gedoe over die uren, elke keer mailen en nooit een reactie krijgen, dan aankloppen op kantoortje en daarna hoor je nog niets... Erg vervelend als dit elke maand zo'n gezeik wordt omdat ik meestal na 17:00 klaar ben en niet de tijden op kan schrijven...
Jaloers.....maar ik heb in september vakantie, ik hoop voor die tijd toch echt wel weer "volledig" te hebben gewerkt.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:51 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Zo lekker vakantie: 4 zaterdagen achter elkaar niet werken
Nee, als je een contract hebt voor 10 uur GEMIDDELD per week, betalen ze ook GEMIDDELD 10 uur per week. Als je 8 uur werkt, boeken ze 8 uur. En waarschijnlijk moet je dan de week erop 12 uur werken (en dan boeken ze ook 12 uur) om het goed te maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 23:46 schreef Woussie1987 het volgende:
Even een kort vraagje: ik werk bij post nl volgens contract GEMIDDELD 10 uur per week.
Betekent dus dat je standaard per week 10 uur uitbetaald krijgt? Dus als je een week 8 uur gewerkt hebt dat je dan voor 10 uur uitbetaald krijgt en bij meer dan 10 uur per week telt als overwerk?
Hoe gaat het nu?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 14:03 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Jaloers.....maar ik heb in september vakantie, ik hoop voor die tijd toch echt wel weer "volledig" te hebben gewerkt.
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:23 schreef Nezhi het volgende:
Kwam weer wat grappige namen tegen
Een breekbaar pakketje voor Kraak
En een foldertje over medicijnen voor Korteleven xD
quote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:23 schreef Nezhi het volgende:
Na vijf uur is de manager naar huis en is dat gebouw helemaal dicht, tenzij je 'n pasje hebt. Ze hebben ook gezegd dat ik niets moet opschrijven in dat boekje, dat doen ze zelf ofzo.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
na vijven kan je de tijden ook opschrijven hoor , als iemand die bezorgrapporten leest kan die ze net zo goed een dag later lezen.
ksnap trouwens toch al niet waarom je zonodig t bezorgmapje na t bezorgen moet inleveren elke keer , dat kost toch alleen maar weer een kwartiertje extra , nog es naar t depot fietsen??
Vertel!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:48 schreef ErwinRommel het volgende:
hehe, ik heb vandaag voor velen weer hun dag verpest
Echt een hele hoop envelopen van het CJIB had ik vandaagquote:
is een grote klant bij ons VBGquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt een hele hoop envelopen van het CJIB had ik vandaag
haha ik toevallig ookquote:Op zaterdag 21 juli 2012 15:23 schreef Nezhi het volgende:
Oh ja, heb ik ook wel eens! Je vraagt je soms gewoon af wat sommigen wel niet hebben uitgevreten!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:01 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Echt een hele hoop envelopen van het CJIB had ik vandaag
In principe doen ze niets met die dingen al zet je er 20uur inquote:Op zaterdag 21 juli 2012 13:48 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
na vijven kan je de tijden ook opschrijven hoor , als iemand die bezorgrapporten leest kan die ze net zo goed een dag later lezen.
ksnap trouwens toch al niet waarom je zonodig t bezorgmapje na t bezorgen moet inleveren elke keer , dat kost toch alleen maar weer een kwartiertje extra , nog es naar t depot fietsen??
Kunnen ook rekeningen van bestuurlijke premie Cvz zijn,daar barst het in Nl van.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:39 schreef V__L_N het volgende:
Ik heb hier een adres in de wijk waar paar x per week van die cjib brieven komen. Je vraagt je af wat die mensen doen.
Had vandaag iets vaags. Was lekker HaH aan het gooien. Kom ik bij de laatste bundelkom ik er 8 te kort. Dat heb ik nooit. Zit ik het briefje te bekijken. Was het niet de HaH van mijn wijk, maar van een wijk in het zelfde postcode gebied. Wel in een tas van mijn wijk.
Heb het verder maar zo gelaten, alleen opgeschreven dat ik 8 huizen niet had. Maar hoe kan zo iets nou gebeuren zeg... Dat is toch stom?
Volgens mij is de wijk waar ik woon ook blijven staan gisteren. Ik heb helemaal geen post gehad, en ik had gisteren toch in elk geval mijn loonstrookje, de Mail en de folders van C1000 en Ah moeten hebben.quote:Op zondag 22 juli 2012 06:02 schreef Selestha het volgende:
Gisteren waren er wel 6 wijken blijven staan in mijn depot.. Als ik dat zo zie begrijp ik al die klachten wel over de bezorging
Wow!quote:Op zondag 22 juli 2012 06:02 schreef Selestha het volgende:
Gisteren waren er wel 6 wijken blijven staan in mijn depot.. Als ik dat zo zie begrijp ik al die klachten wel over de bezorging
Ja typisch hè, als je een betrouwbare kracht bent krijg je dat soort dingen regelmatig. Toen ik deze week eens op het kantoor was werd ik aangesproken door de planner van ''ja, jij werkt niet op maandag hè? Ik heb dan wel een paar wijkjes voor je die je even kan wegbrengen!'' Ik zei dat hij eerst mocht beginnen met het uitbetalen van de uren die ik nu loop, en dat ik er dan nog wel eens over wilde denken..quote:Op zondag 22 juli 2012 23:02 schreef TokenW het volgende:
Laatst belden ze me op m'n eerste vrije zaterdag van het jaar op omdat ze de wijken niet weg konden krijgen. Moest de postbode plus me bellen van de TC's. Sommige mensen begrijpen het echt niet.
Goed van je zeg, heel assertief! Ja ze gaan er maar van uit dat je altijd klaarstaat!quote:Op maandag 23 juli 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja typisch hè, als je een betrouwbare kracht bent krijg je dat soort dingen regelmatig. Toen ik deze week eens op het kantoor was werd ik aangesproken door de planner van ''ja, jij werkt niet op maandag hè? Ik heb dan wel een paar wijkjes voor je die je even kan wegbrengen!'' Ik zei dat hij eerst mocht beginnen met het uitbetalen van de uren die ik nu loop, en dat ik er dan nog wel eens over wilde denken..
Herkenbaar! Deze week kreeg ik dus ook een extra wijk in mijn maag gesplitst (wel voor de zomer) toen ik op de vestiging was.quote:Op maandag 23 juli 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja typisch hè, als je een betrouwbare kracht bent krijg je dat soort dingen regelmatig. Toen ik deze week eens op het kantoor was werd ik aangesproken door de planner van ''ja, jij werkt niet op maandag hè? Ik heb dan wel een paar wijkjes voor je die je even kan wegbrengen!'' Ik zei dat hij eerst mocht beginnen met het uitbetalen van de uren die ik nu loop, en dat ik er dan nog wel eens over wilde denken..
Hm het paar wijkjes en even kan ik wel snappen op een maandagquote:Op maandag 23 juli 2012 07:54 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gaat redelijk, kan wel weer aardig lopen, maar niet langdurig.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 16:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Hoe gaat het nu?
En mag je nu eigenlijk alleen voorbereiden?
Even bij de buren geïnformeerd: Die hebben zaterdag ook geen post gehad, en ook de folders niet.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij is de wijk waar ik woon ook blijven staan gisteren. Ik heb helemaal geen post gehad, en ik had gisteren toch in elk geval mijn loonstrookje, de Mail en de folders van C1000 en Ah moeten hebben.
Helaas valt het dorp waar ik woon niet onder mijn eigen VBG, dus ik weet niet waar het depot is hier (en heb er ook geen sleutel van), anders had ik zelf even op het depot gekeken.
Als ik nu had geklaagd over een ansichtkaart van mijn tante uit Marokko die niet zou zijn aangekomen was dit een gepaste reactie geweest, maar als er een hele straat (en wellicht een hele wijk) geen post ontvangt, is dit wel erg gemakkelijk.quote:Geachte heer Kramerica-Industries,
.........Wij verwerken elke dag miljoenen poststukken waarvan het grootste deel niet traceerbaar is. Alleen pakketten en aangetekende brieven hebben een sticker met barcode die wij kunnen volgen. Uw poststuk heeft niet een dergelijke barcode gehad en daarom kan ik helaas niet voor u achterhalen wat er mis is gegaan. Mijn ervaring is dat de meeste zendingen een dag later alsnog aankomen. Ik adviseer u om dit af te wachten...............
Ik ga ervan uit u hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.
Met vriendelijke groet,
PostNL Klantenservice
Je werkt zelf bij dit bedrijf, je weet hoe het gaat. Klanten terugkoppeling is niet het sterkste punt van dit bedrijf. Waarschijnlijk was de teamcoach nog niet eens op de hoogte.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Even bij de buren geïnformeerd: Die hebben zaterdag ook geen post gehad, en ook de folders niet.
Dus ik een klacht indienen bij Klantenservice, waarin ik het hele verhaal uitleg. Krijg ik het volgende nietszeggende, standaard-antwoord:
[..]
Als ik nu had geklaagd over een ansichtkaart van mijn tante uit Marokko die niet zou zijn aangekomen was dit een gepaste reactie geweest, maar als er een hele straat (en wellicht een hele wijk) geen post ontvangt, is dit wel erg gemakkelijk.
Wij moeten gewoon nog onze uren in ons boekje schrijven, ze hebben het hier niet over de site gehad of een rooster in een zaal..quote:Op maandag 23 juli 2012 23:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik geef mijn uren via het rooster in de zaal EN via de mail op
Beetje dubbelop, maar beter dat dan geen uren.
daarom is het soms beter om niets op te schrijvenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:35 schreef ErwinRommel het volgende:
In principe geldt bij ons ( autobedrijf) dat men enkel de daadwerkelijk gewerkte uren opschrijft, niet de uren die daarvoor staan. Maar niemand is natuurlijk een dief van de eigen portomonaie.
Hier ook niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 06:44 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wij moeten gewoon nog onze uren in ons boekje schrijven, ze hebben het hier niet over de site gehad of een rooster in een zaal..
We moeten het doen, anders geen uren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom is het soms beter om niets op te schrijven
Nee, want ze zien ja pas tegen 1630 weer aankakkenquote:
Klopt, dus komen ze aan op de vestiging voor de tijd die voor die rit staat na eerst thuis te hebben gezetenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:48 schreef Peterselieman het volgende:
ze zouden toch moeten weten hoe laat je vertrekt en hoe lang er ongeveer voor een dienst staat?
Idd, dan kun je niet meer sjoemelen met die tijdenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
dan heeft het bedrijf de zaakjes duidelijk niet op orde. Dat zal wel anders worden wanneer er van GPS gebruik gemaakt zal gaan worden
of in ieder geval een stuk minder. Ook met de boordcomputer die er vroeger in zat kon je wel ietsje sjoemelen. Tussen diensten door gewoon de auto bij kantoor even buiten het bereik van de zender parkeren. Zo kon niet nagegaan worden hoe de diensten in elkaar overliepenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Idd, dan kun je niet meer sjoemelen met die tijden
Zou mooi zijn, als dat betekent dat zij ook niet meer sjoemelen met het uitbetalen van overuren..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:52 schreef Peterselieman het volgende:
dan heeft het bedrijf de zaakjes duidelijk niet op orde. Dat zal wel anders worden wanneer er van GPS gebruik gemaakt zal gaan worden
Ja, hihi het werkt twee kanten opquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, als dat betekent dat zij ook niet meer sjoemelen met het uitbetalen van overuren..
mja, dit gaat over autodiensten hequote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:18 schreef Selestha het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, als dat betekent dat zij ook niet meer sjoemelen met het uitbetalen van overuren..
Daarom dat ik eerst maar ff naar huis ga als ik zo vroeg klaar ben, voorkom je dat gezeik weer, anders gaan ze aan de uren morrelenquote:
Have fun, is goed weer. Ik ben vandaag en morgen lekker vrijquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
ik ga zo maar eens aan het werk en tussendoor nog ff lunchen. heb vandaag een bezorgwijkje dichtbij
Slim om dat op internet te zettenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
We moeten het doen, anders geen uren.
Wat velen doen, na de dienst met de
Nee die zijn te duur.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Doen ze nog aan zaterdag postbodes?
Anders bel je ze?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:46 schreef sqdtnz het volgende:
Ik ben meestal pas klaar na 5 uur, en dan is het kantoor dicht, dus moet ik mailen, en dan gebeurt er dus niets. Ik werk alleen zaterdag en de helft van mijn uren is dus maar geteld..
Ik zal a.s. zaterdag wel weer een gesprek aangaan met de heren.
Is algemeen bekend bij ons, en de TC's weten dat ookquote:
Wil net zeggen, al die 'trucks' zijn echt wel bekend hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:12 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is algemeen bekend bij ons, en de TC's weten dat ook
Je moet ook nee kunnen zeggen,het lijkt moeilijk, soms komen er scheve gezichten van,quote:Op maandag 23 juli 2012 11:23 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Herkenbaar! Deze week kreeg ik dus ook een extra wijk in mijn maag gesplitst (wel voor de zomer) toen ik op de vestiging was.
Vervelend is dat wel.
Jaren geleden had ik dit regelmatig,ja niet eind van de ochtend maar om 6uur s morgensquote:Op zondag 22 juli 2012 23:02 schreef TokenW het volgende:
Laatst belden ze me op m'n eerste vrije zaterdag van het jaar op omdat ze de wijken niet weg konden krijgen. Moest de postbode plus me bellen van de TC's. Sommige mensen begrijpen het echt niet.
Hier gebeurt echt niks met die uren in dat boekje al zet je er 20 uur inquote:Op dinsdag 24 juli 2012 10:39 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook niet.
Ik geef het dus ook gewoon door via het bezorgrapport.
vroeger konden ze ook precies zien of je te hard gereden had,hele uitdraai en rapportage werd er van gemaakt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:27 schreef ErwinRommel het volgende:
Dacht soms wel eens snelle Jelle te zijn, kom ik vroeg terug op de vestiging, staat 8 uur voor die dienst, is mijn TC aanwezig![]()
Vroeg me of ik een race-auto gepakt had
Gelukkkig is dat BOKO systeem pleitequote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:32 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vroeger konden ze ook precies zien of je te hard gereden had,hele uitdraai en rapportage werd er van gemaakt.
Dit werd ook in je beoordeling meegenomen,velen hadden hier probs mee.
Uitstervend ras. Ik behoor er nog toequote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
oh zeker, al stond ik altijd in de top en reed toch goed door. Is een kwestie van de auto goed laten rollen. En bij sommige adressen is het helemaal makkelijk. Daar hoef je niet stil te staan om de post in de bus te krijgenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gelukkkig is dat BOKO systeem pleite
Volgens mij is dat nog redelijk normaal.. Ik werk van di tot za, iedere week. Dat was ook het contract dat ze me aanboden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:56 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Oranje kaart indienen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:02 schreef sqdtnz het volgende:
Wat is het toch irritant dat ze op mijn depot gewoon nooit reageren op mails en mondelinge afspraken niet nakomen.
Nu heb ik deze maand dus minstens 100 euro te weinig ontvangen, terwijl ik er alles aan heb gedaan om dit te voorkomen. Meer kan ik er niet aan doen, of moet ik zelf hun administratie gaan doen?
De kans dat ze dit bij een volgend loon weer flikken is groot, en de kans dat ze het achterstallige bedrag nog uitbetalen zal wel helemaal astronomisch klein zijn?
Wat moet ik hier in godsnaam aan doen????
Daarom heb ik ook gezegd dat ik de wijk woensdag en vrijdag wel wil doen, maar zaterdag niet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Je moet ook nee kunnen zeggen,het lijkt moeilijk, soms komen er scheve gezichten van,
maar altijd geven is nooit goed.
Verder als je een beetje schappelijke Teamcoach hebt (ze zijn er wel) en je wilt soms ook iets
en dit gaat makkelijk,dan moet je er zeker niet moeilijk over doen.
Het is een beetje geven en nemen in deze laatste situatie.
Hier ook nietquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Hier gebeurt echt niks met die uren in dat boekje al zet je er 20 uur in
Hier verwerken ze dat keurig, als je een reden opgeeft krijg je de uitloop ook gewoon netjes betaald nuquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Hier gebeurt echt niks met die uren in dat boekje al zet je er 20 uur in
Hm net even het HAH rooster bekeken. Hier is er donderdag een karwei folder van 5 gramquote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:37 schreef V__L_N het volgende:
Volgens mij had ik vandaag al alle tv-gidsen voor donderdag.Dat moet wel een uitgestorven dagje worden (wel met overheidsverspreiding).
Volgende week geen veronicagids. Ook heerlijk.
Verder kon ik me sokken uitwringen na het lopen. Ben 6 uur en 45 minuten aan de wandel geweest.
Ik heb het heeeeet.
Ja, hier op donderdag ook een karwei papiertje van 5 gram. Wat moet ik me daar van voorstellen? 5 gram, is dat 1 A4'tje ofzo? Gooi dat er gewoon bij op dinsdag, dit slaat nergens op.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:44 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hm net even het HAH rooster bekeken. Hier is er donderdag een karwei folder van 5 gram
Lijkt me toch niet helemaal de bedoeling van de zogenaamde uitwijkdag.. had begrepen dat dat voor overheid was en voor als het niet anders kon.
Jaarlijks vakantiekaartje van Intergammaquote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vermoed dat het idd 1 blaadje isen wat jij zegt ja. Maar waarschijnlijk wil de karwei het donderdag, omdat de vorige folder precies t/m donderdag geldig is. Extra aanbiedingen of zo. Tja.. daar is imo die extra HAH mogelijkheid op donderdag niet voor bedoeld.
Beter dan vorige week. Dat was echt ziek veel...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag was de combi van c1000 en gamma geslaagd. Liep voor geen meter
mja, toen liep ik niet op dinsdag en bovendien verschilt het per wijk. Wijk 1 heeft misschien maar één folder, terwijl twee wijken verderop het er gewoon vijf zijn.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:46 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Beter dan vorige week. Dat was echt ziek veel...
Vond je? Ik mikte het zo weg uit mn schoudertas..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
vandaag was de combi van c1000 en gamma geslaagd. Liep voor geen meter
ja. De C1000 was er slecht tussen gevouwen en ik heb liever een grote stevige folder erbij ipv dat slappe ding van de C1000quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:58 schreef Selestha het volgende:
[..]
Vond je? Ik mikte het zo weg uit mn schoudertas..
Hehe geniaal!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:51 schreef KatrienDuck het volgende:
Tjonge, dat wordt een mager salarisje voor mij volgende maand. Maak steeds veel te weinig uren, vanwege weinig post! Vanmorgen ook alweer om kwart voor 10 klaar. Kan helaas niet sjoemelen, mijn TC zegt wanneer ik naar huis kan gaan!
Zoals?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:51 schreef gers het volgende:
sinds enkele dagen ben ik ook een trotse postbezorger
snap nu wel waarom er zoveel fout gaat bij dat bedrijf
het gewoonlijke,quote:
Apart, dat moest ik wel en ik ben afgelopen December aangenomen.. Misschien zie ik er uit als een tokkie?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:40 schreef gers het volgende:
snap ook trouwens niet dat ik geen VOG hoefde in te leveren gaat toch om het postgeheim enzo en daar wil je geen tokkies bij hebben
Vast wel. Alleen laten ze hier aan postbezorgers nooit weten hoe laat de post op het depot staat. In de zomertijd altijd rond 10 uur, maar de meeste komen gewoon om half elf aan en konden dus eigenlijk al een half uur vroeger beginnen... Dus heb je er nog niks aan.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Bestaat er trouwens een scenario dat men bij extreme hitte extra vroeg gaat beginnen?
En als je dan meerekent dat de communicatie over en weer vaak uiterst gebrekkig verloopt, dan kun je wel nagaan wat voor verwarrende toestanden je soms hebt!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:32 schreef gers het volgende:
[..]
het gewoonlijke,
1ste dag zonder begeleiding lopen
postpakketten niet goed gesorteerd
verkeerde adres opgeven voor de locatie van de post
Verschil tussen contract en ingeplande dagen
kan nog wel even doorgaan , maar als ik tnt/ptt/postnl/weetikveelhouhetheettegenwoordig zou ik het toch anders doen
Haha, vast wel!quote:Op woensdag 25 juli 2012 09:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Apart, dat moest ik wel en ik ben afgelopen December aangenomen.. Misschien zie ik er uit als een tokkie?
volgens mij nietquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:19 schreef ErwinRommel het volgende:
Bestaat er trouwens een scenario dat men bij extreme hitte extra vroeg gaat beginnen?
Hier niet, sterker nog. Ze hebben besloten dat ze op daldagen hier nog maar 1x leveren. Die auto gaat om 12 uur bij het sorteercentrum weg. Fijn op het heetst van de dag beginnen met werken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:19 schreef ErwinRommel het volgende:
hier niet. Gewoon doorgaanquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:05 schreef lbeew het volgende:
Als het heeeeel erg sneeuwt en er bijna geen doorkomen aan is, dan wordt de postbezorging soms wel een dagje stilgelegd.
Liever -18 dan dit! Serieusquote:Op woensdag 25 juli 2012 12:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Oh ja, lekker door de sneeuw baggeren met -10.. hou op
Vooruitzichten lange termijnquote:
Yepquote:Op woensdag 25 juli 2012 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Vooruitzichten lange termijn
woensdag 01 augustus tot en met woensdag 08 augustus
Zeer waarschijnlijk voortzetting van het te koele wisselvallige weertype met maximumtemperaturen van krap 20 graden.
Is dat beter?
Ik vind dat ook beter hoorquote:Op woensdag 25 juli 2012 14:39 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Vooruitzichten lange termijn
woensdag 01 augustus tot en met woensdag 08 augustus
Zeer waarschijnlijk voortzetting van het te koele wisselvallige weertype met maximumtemperaturen van krap 20 graden.
Is dat beter?
Je vergeet alleen de beloofde regenbuien die we erbij krijgen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:43 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik vind dat ook beter hoorKlinkt misschien heel saai, maar ik vind dat toch veel aangenamere temperaturen dan dit.
Gewoon 20 graden, koel windje en zonnetje erbij. Heerlijk
Ik trek dan ook die regenjas niet aan, noem me maar recalcitrant.. Heb het toch wel warm genoegquote:Op woensdag 25 juli 2012 15:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Je vergeet alleen de beloofde regenbuien die we erbij krijgen.
Ik vond het best goed te doen vandaag: 27 graden, maar wel met een koel briesje. Met korte broek, overhemd met korte mouwen, zonnebril en pet was het prima te doen hier. Ik heb nauwelijks gezweet.
Dat lijkt me toch beter dan 20 graden en harde regen. Dan zweet je harder (in een regenjas) dan nu zonder!
En terecht.quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:53 schreef Lastpost het volgende:
Hier is een keer collectief geweigerd om buiten te werken met het noodweer in de winter.
Waar koop je zulke polsbandjes?quote:Op woensdag 25 juli 2012 17:20 schreef V__L_N het volgende:
Regen, ja dat kan mij wel bekoren nu... Heb inderdaad weer gezweet voor liters. En zit nu dus ook aan de zoute chips.
Voetjes in ijs en ijs koud water. Me voeten hebben nog het meest te leiden onder deze temperaturen. Voor me hoofd heb ik een hoofdoek met koelkristallen en om me pols ook. Daar moesten ze maar sokken van maken.
Om me telefoon en mp3 speler droog te houden gebruik ik een tasje dat ze gebruiken tijdens het zeilen. Komt bij de decathlon vandaan.
LOL tof ideequote:Op woensdag 25 juli 2012 17:37 schreef V__L_N het volgende:
Winkels met motorartikelen verkopen ze meestal wel. Ik heb ze online gekocht: http://www.koelmat-koelband-honden.nl of hier: http://www.koelhalsband.eu
Iemand?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:20 schreef shygirl1985 het volgende:
Ff een vraagje:
Ik heb nu een 30-uurscontract bij het autobedrijf, maar ik wil graag wat meer uurtjes maken. Helaas gaat dit niet bij het autobedrijf. Ik wil daarom wat bij gaan verdienen bij voorbereiden. Weet hier iemand of je nog een tweede contract mag hebben binnen hetzelfde bedrijf? Het zou dan wss gaan om een nulurencontract.
pfoe, volgens mij mag het niet echt van het bedrijf, maar ik geloof wel dat het sporadisch voor komt.quote:
Hah is toch altijd met 1 hand vast te houden?quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:09 schreef Selestha het volgende:
Smsje van vandaag:
Scenario E, er zit wel HaH bij maar dit is met één hand vast te houden.
Alsof dat uitmaakt qua tijd
Ze bedoelen gewoon dat ze er nu geen bon voor gaan geven..
Niet wat ik hier soms meekrijg hoor, veel te zware bundels. Ik neem het altijd mee in mijn schoudertas. Maar dan nog snap ik niet waarom dit in het smsje staat.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hah is toch altijd met 1 hand vast te houden?
vrijwel altijd wel ja. Uitzondering zijn gidsen van gemeentes of theaters. Daar gebruik ik mijn schoudertas voor. Kun je alsnog heerlijk doorwerkenquote:Op donderdag 26 juli 2012 10:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hah is toch altijd met 1 hand vast te houden?
Dat zou wel een naaistreek zijn. Want je slaat minder adressen over. Maar naaistreken zijn helaas des PostNL's.quote:Op donderdag 26 juli 2012 10:19 schreef Deezertje het volgende:
Ze geven gewoon geen extra tijd.
Vriendendienstje Karwei
Ik moet veel fietsen en heb soms lage brievenbussen. Dan valt de schoudertas de hele tijd van mjn schouder af.... Dus ik draag het ook altijd onder de post. Net zo makkelijkquote:Op donderdag 26 juli 2012 10:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vrijwel altijd wel ja. Uitzondering zijn gidsen van gemeentes of theaters. Daar gebruik ik mijn schoudertas voor. Kun je alsnog heerlijk doorwerken
ik doe het alleen in uitzonderingsgevallen he. Maar met een schoudertas fietsen en bij lage brievenbussen aankomen hoeft geen probleem te vormen. Kruislings dragen en ook veelal achter je, dan heb je er weinig last vanquote:Op donderdag 26 juli 2012 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik moet veel fietsen en heb soms lage brievenbussen. Dan valt de schoudertas de hele tijd van mjn schouder af.... Dus ik draag het ook altijd onder de post. Net zo makkelijk
Vindt je dat echt makkelijk? Bij mij valt daardoor constant de stapel post alle kanten opquote:Op donderdag 26 juli 2012 10:21 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik moet veel fietsen en heb soms lage brievenbussen. Dan valt de schoudertas de hele tijd van mjn schouder af.... Dus ik draag het ook altijd onder de post. Net zo makkelijk
Die dertig uur werk ik met name in de avonduren en een enkele autobestelling erbij. Kan ik dus heel makkelijk combineren met voorbereiden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:58 schreef Troeta het volgende:
Jahoor 2 contracten kan best. Zelf ook vaak gehad, maar nul-uurcontracten bestaan niet echt.
En 30 uur is best veel, lijkt mij erg lastig combineren met voorbereiden.
Haha ja, ik ook alquote:Op donderdag 26 juli 2012 11:18 schreef lbeew het volgende:
Vandaag een waterijsje per post gekregen van de post.
ja natuurlijk smelten zequote:Op donderdag 26 juli 2012 15:47 schreef Thomas-sama het volgende:
Ijs per post?Die dingen smelten toch?
Met dit weer smaakt alles wat koud isquote:
Wij hadden AA-drink.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:36 schreef V__L_N het volgende:
Ik had vandaag een flesje water in me rooie bak. Niet erg koud. Maar wel een aardig gebaar.
in me wijk kreeg ik ook nog van iemand een flesje water, kwam speciaal een half blok naar me toe lopen om het me te geven. Zo leuk zulke mensen
Hier niets, ook niet van wijkbewoners trouwensquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:46 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Wij hadden AA-drink.
En lief van diegene. Krijg ik nou nooit.
Wie weigert zoiets nou dan..quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:53 schreef V__L_N het volgende:
Meestal krijg ik dat ook niet. Er zijn zelfs mensen waar ik geen flesje mag vullen ook (als ik te kort kom, maar dat kom ik niet vaak). Maar dit was gewoon een leuk gebaar. Had er al heel wat uurtjes opzitten en dan is een aardig gebaar wel welkom.
Om het gekker te maken, ik kreeg bij een boer eens een mud aardappels gratisquote:Op donderdag 26 juli 2012 17:21 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vul mijn flesjes altijd bij het depot en ik heb wel een keer een ijsje gehad.
Water mag ik wel bijvullen met de tuinkranen van verschillende mensen, dat is wel fijn. Ook zijn er een paar waar ik naar het toilet mag als het nodig is. Maar die mensen zijn op vakantiequote:Op donderdag 26 juli 2012 16:53 schreef V__L_N het volgende:
Meestal krijg ik dat ook niet. Er zijn zelfs mensen waar ik geen flesje mag vullen ook (als ik te kort kom, maar dat kom ik niet vaak). Maar dit was gewoon een leuk gebaar. Had er al heel wat uurtjes opzitten en dan is een aardig gebaar wel welkom.
Ja dat kan dus niet als je 5 km fietsen van je werk woont zoals ik.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:37 schreef Herfstblad het volgende:
Wel aardig van die boer, een mud aardappelen.
Naar de wc ga ik thuis wel.
Mijn tc wist niet eens dat mijn depot een toilet heeft.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:38 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja dat kan dus niet als je 5 km fietsen van je werk woont zoals ik.
Iemand vroeg laatst aan de tc toen we een nieuw depot kregen ''ja en waar moet ik nu naar de wc?' ''thuis'' zegt de tc lachend. Die gast woonde hier dus zelfs 10 km vandaan
Van alle depots hebben we er slechts 1 met een WC. De rest zijn gewoon garageboxen. Naar huis gaan is niet echt een optie als je regelmatig op meer dan 8 km van je huis moet lopen, dus maak ik mij geregeld schuldig aan wildplassen.quote:Op donderdag 26 juli 2012 18:37 schreef Herfstblad het volgende:
Wel aardig van die boer, een mud aardappelen.
Naar de wc ga ik thuis wel.
En ik kan morgen niet vroeg beginnen.. Moet ook nog eens 2 wijken lopen.
Ik ben benieuwd of ik 2 zakken voor 2 wijken ga halen dan. Totnutoe op daldagen nog niet minder dan 1 stampvolle zak gehad in mijn eigen wijkquote:![]()
donderdag 26 juli 2012 22:54 schreef Deezertje het volgende:
Iedereen veel succes morgen (zelf ook). Het wordt snikheet! En 's avonds waarschijnlijk weer onweer, raar landje.....
Daldag, en dan ook een echte daldag morgen. Zéér benieuwd of ik mijn record van 50 minuten ga verbreken (zelfs op een maandag doe ik er langer over!)En ik heb al vijf jaar dezelde wijk, dus ken echt álle binnendoorweggetjes!
Ik neem aan dat je het over een pakket hebt? Ik vrees dat je weinig reactie zult krijgen, want de meesten hier (mezelf incluis) hebben geen flauw hoe het sorteerproces in België werkt.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Heeft iemand hier meer verstand van?
Ik heb een adres in Belgie, met plaats/gemeente Herdersem.
Via de check van bpost geeft die aan dat het de plaats Aalst moet zijn op het adreslabel. Aalst is de grotere stad, herdersem wellicht een klein dorpje oid. Straat ligt wel in herdersem.
Nu is de zending ontvangen door postnl, maar nooit verder gekomen. kwijt dus.
Is het mogelijk dat die niet verder gesorteerd wordt doordat er Herdersem ipv aalst staat?
Hier idem. Kom ook wel eens Deense post tegenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over een pakket hebt? Ik vrees dat je weinig reactie zult krijgen, want de meesten hier (mezelf incluis) hebben geen flauw hoe het sorteerproces in België werkt.
In Nederland komt post die is gericht aan de gemeente ipv de plaats (of vice versa) wel gewoon aan, zolang combinatie van huisnummer of postcode maar klopt. Als jij een brief naar een adres in Leidschendam stuurt maar je zet er Den Haag op (of omgekeerd) komt íe toch wel terecht.
Het zou ook een sorteerfout in Nederland geweest kunnen zijn. Belgische postcodes lijken veel op de Nederlandse, alleen missen de 2 letters. Ik ben al vaker post voor Belgie tegengekomen tussen mijn eigen post, omdat de belgische post dezelfde postcode had (maar dan zonder de letters).
Heb je er wel bij vermeld dat het in België ligt? Vaak worden brieven voor het buitenland qua postcode gecodeert op Nederlandse plaatsen. Dan zouden de brieven met een sticker moeten worden gecodeerd op BTNL zodat de brief alsnog naar het buitenland gaat.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 08:26 schreef Snoepje5 het volgende:
Heeft iemand hier meer verstand van?
Ik heb een adres in Belgie, met plaats/gemeente Herdersem.
Via de check van bpost geeft die aan dat het de plaats Aalst moet zijn op het adreslabel. Aalst is de grotere stad, herdersem wellicht een klein dorpje oid. Straat ligt wel in herdersem.
Nu is de zending ontvangen door postnl, maar nooit verder gekomen. kwijt dus.
Is het mogelijk dat die niet verder gesorteerd wordt doordat er Herdersem ipv aalst staat?
Het is een pakketje.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:18 schreef TokenW het volgende:
[..]
Heb je er wel bij vermeld dat het in België ligt? Vaak worden brieven voor het buitenland qua postcode gecodeert op Nederlandse plaatsen. Dan zouden de brieven met een sticker moeten worden gecodeerd op BTNL zodat de brief alsnog naar het buitenland gaat.
Natuurlijk horen ze je in dit geval te betalen voor uren die je niet werkt. Dat is het hele idee van doorbetaling bij verlof en ziekte. Vraag anders of deze TC ook geen pensioen of AOW wil als hij 65+ is.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:25 schreef TokenW het volgende:
Het kan niet gekker worden bij postnl. Vanwege een verstandskiesoperatie op vrijdag heb ik zaterdag niet kunnen werken, worden mijn uren niet geboekt omdat ik als zaterdagmedewerker op maandag al mijn contracturen heb gemaakt. En dan? Als ik doordeweeks zou werken en ziek wordt krijg ik toch ook niks. Nu ben ik niet sociaal volgens de TC omdat ik betaalt krijg voor uren die ik niet werk. Mijn collega's moeten namelijk de uren binnen weer terugverdienen. Wel de 5e keer dat ik me ziek meldt in ruim 10 jaar. Leveren de TC's nu ook hun vakantie weer in omdat ze er niet voor werken? En dat op regenachtige en winterse dagen ineens heel veel postbezorgers zich ziek melden dat ligt anders want die werken niet 10 jaar bij het bedrijf. TC's hebben makkelijk praten met hun schaal 7 of 8 voor werk dat makkelijker is dan postbode zijn.
Ze betalen het wel uit, al "druist het tegen al hun principes in". Lid van de bond ben ik al. Maar het is meer dat het er zo aan toe gaat. Ze kunnen het ook niet weigeren, dat wisten zelf ook pas nadat ze er met de VM over gesproken hadden, maar dat je de zwarte piet toegespeelt krijgt is nogal triest. Zeker aangezien ik altijd hard werk en ze meer uren bespaar dan die zogenaamde collega's die de tijd nu moeten "terugverdienen", wat ik overigens niet eens geloof, want ziekte kan je niet terugverdienen. Maar uiteindelijk zal ik doordeweeks niet meer kunnen werken omdat ik de TC spreekwoordelijk voor de schenen heb getrapt. Hoe dan ook kun je nooit winnen, alleen maar verliezen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Natuurlijk horen ze je in dit geval te betalen voor uren die je niet werkt. Dat is het hele idee van doorbetaling bij verlof en ziekte. Vraag anders of deze TC ook geen pensioen of AOW wil als hij 65+ is.
Bij mij hebben ze iets soortgelijks ook eens geprobeerd uit te halen. Ik had toen op zaterdag vrij, en dan moeten ze 5 uur verlof boeken, want ik werk elke zaterdag 5 uur. Maar omdat ik extra gewerkt had en plus-uren had werd het daarmee verrekend, en boekten ze gewoon lekker niets op die dag.
Mijn advies is: Ga naar de TC, leg uit dat er bij ziekte gewoon doorbetaald moet worden (volgens de CAO en het arbeidsrecht), en als hij dat weigert stap je naar zijn leidinggevende (de vestigingsmanager), of bel je de bond. Wel eerst lid worden!
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:25 schreef TokenW het volgende:
Het kan niet gekker worden bij postnl. Vanwege een verstandskiesoperatie op een vrijdag heb ik zaterdag niet kunnen werken, worden mijn uren niet geboekt omdat ik als zaterdagmedewerker op maandag al mijn contracturen heb gemaakt. En dan? Als ik doordeweeks zou werken en ziek wordt krijg ik toch ook niks. Nu ben ik niet sociaal volgens de TC omdat ik betaalt krijg voor uren die ik niet werk. Mijn collega's moeten namelijk de uren binnen weer terugverdienen.
Wel de 5e keer dat ik me ziek meldt in ruim 10 jaar. Leveren de TC's nu ook hun vakantie weer in omdat ze er niet voor werken of halen ze die uren op hun roostervrije zaterdag of maandag in? En dat op regenachtige en winterse dagen ineens heel veel postbezorgers zich ziek melden dat ligt anders want die werken niet 10 jaar bij het bedrijf. TC's hebben makkelijk praten met hun schaal 7 of 8 voor werk dat makkelijker is dan postbode zijn.
Het meest belachelijke is nog dat er geklaagd werd dat de operatie op vrijdag plaats vindt, na de eerste operatie kreeg ik een afsprakenkaart mee waarop de datum van de eerstvolgende operatie al was vastgesteld. Als ze denken dat ik een operatie ga proberen te verzetten omdat hun daar beter van worden, dan hebben ze de verkeerde voor zich. Hoe sneller de kies eruit hoe beter.
Jahoor, je kan gewoon lid worden, tientje per maand ofzoquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:46 schreef ErwinRommel het volgende:
Vraag mbt de bond. Ik heb een 20 uren contract, maar werk vaak tegen de 37 uur per week.
Dat contract is wel een flex-contract, kan ik dan ook gewoon lid worden van de bond?
En wat zijn de kosten?
Dank je, dan ga ik me komende week ff aanmeldenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:19 schreef Troeta het volgende:
[..]
Jahoor, je kan gewoon lid worden, tientje per maand ofzo
Schandalig, maar ja, niets verbaasd me hier meerquote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:25 schreef TokenW het volgende:
Het kan niet gekker worden bij postnl. Vanwege een verstandskiesoperatie op een vrijdag heb ik zaterdag niet kunnen werken, worden mijn uren niet geboekt omdat ik als zaterdagmedewerker op maandag al mijn contracturen heb gemaakt. En dan? Als ik doordeweeks zou werken en ziek wordt krijg ik toch ook niks. Nu ben ik niet sociaal volgens de TC omdat ik betaalt krijg voor uren die ik niet werk. Mijn collega's moeten namelijk de uren binnen weer terugverdienen.
Wel de 5e keer dat ik me ziek meldt in ruim 10 jaar. Leveren de TC's nu ook hun vakantie weer in omdat ze er niet voor werken of halen ze die uren op hun roostervrije zaterdag of maandag in? En dat op regenachtige en winterse dagen ineens heel veel postbezorgers zich ziek melden dat ligt anders want die werken niet 10 jaar bij het bedrijf. TC's hebben makkelijk praten met hun schaal 7 of 8 voor werk dat makkelijker is dan postbode zijn.
Het meest belachelijke is nog dat er geklaagd werd dat de operatie op vrijdag plaats vindt, na de eerste operatie kreeg ik een afsprakenkaart mee waarop de datum van de eerstvolgende operatie al was vastgesteld. Als ze denken dat ik een operatie ga proberen te verzetten omdat hun daar beter van worden, dan hebben ze de verkeerde voor zich. Hoe sneller de kies eruit hoe beter.
Hier ook wel veel van die hockeybladen, ook vaak Margriet (lekker dik)quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:35 schreef Herfstblad het volgende:
En wederom had ik niet minder in mijn wijk.
Wel heel veel hockeybladen! Wel 20 in 1 straat!
Andere wijk is voor mij af en toe wat chaotisch gebundeld. Drie kwartier over gedaan. Best netjes voor een tweede keer in die wijk.
Oh ja hier zat het bomvol met de hockeybladen maar ik zou ook verbaasd zijn als dat niet zo wasquote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:55 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Hier ook wel veel van die hockeybladen, ook vaak Margriet (lekker dik)
Zal wel weer per gemeente verschillen denk ik. Hier regelde de gemeente de bezorging zelf, ik ga er vanuit dat ze dat dit jaar ook doen.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:45 schreef Deezertje het volgende:
Is het al bekend wie de stembiljetten gaat bezorgen dit jaar?
Kan me de vorige verkiezingen nog wel herinneren dat verschillende plaatsen nieuwe stembiljetten gedrukt moesten worden omdat de vorige niet aankwamen dankzij TNT, Sandd of de sociale werkplaats!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |