ja ben nu 3 dagen gestopt en zie nog geen verbetering in de rode vlekken, en zoals je zegt de volgende zomer... daar heb ik geen geduld meer voor aangezien ik al 1,5 jaar last had van acne, nu zijn de puistjes gelukkig weg en voel ik ook dat het zachter is enzo maar die rode vlekjes storen mij erg hard! dus mss de 22ste bij de derma een microdermabrasie of laserbehandelingquote:Op woensdag 10 oktober 2012 01:28 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Naja ik had na mijn kuur ook nog enorm veel rode vlekken. Nu zijn we een zomer verder en zie je er vrijwel niks meer van. Je kan jezelf dus afvragen of zo'n peeling nodig is, meestal is het de tijd geven genoeg.
Huid vernieuwt zich ook niet in 3 dagen tijd, duurt volgens mij een jaar. Je verwacht toch niet na 3 dagen al verbetering te zien? :pquote:Op woensdag 10 oktober 2012 15:42 schreef Angelo1994 het volgende:
[..]
ja ben nu 3 dagen gestopt en zie nog geen verbetering in de rode vlekken, en zoals je zegt de volgende zomer... daar heb ik geen geduld meer voor aangezien ik al 1,5 jaar last had van acne, nu zijn de puistjes gelukkig weg en voel ik ook dat het zachter is enzo maar die rode vlekjes storen mij erg hard! dus mss de 22ste bij de derma een microdermabrasie of laserbehandeling
Mijn dermatoloog adviseerde mij over 1 jaar een microdermabrasie te doen en niet eerder. En als ik dit wilde, dan adviseerde hij me om dit dan wel in het najaar te doen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:03 schreef Sasman het volgende:
Iemand die een goede kuur kent tegen de littekens na roa? Ik ben er zelf nu al 4-5 maanden af. Is dit volgens jullie nog te vroeg of niet?
Dankje. Kan ik beter nog een beetje wachten.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:45 schreef Miep5423 het volgende:
[..]
Mijn dermatoloog adviseerde mij over 1 jaar een microdermabrasie te doen en niet eerder. En als ik dit wilde, dan adviseerde hij me om dit dan wel in het najaar te doen.
Verbetering kan soms pas optreden na 3 maanden. Ik blijf me erover verbazen hoe slecht er blijkbaar wordt voorgelicht door de dermatoloog of huisarts. Maar ja, geen zorgen maken dus. En je raakt maar zo niet in een psychose.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:11 schreef postvalentijn het volgende:
hee allemaal ik begin al aan mijn 5e week roaccutane en ik merk nog niet echt een verschil, wel merk ik dat de bijwerkingen erger beginnen te worden, positief hieraan is dat mijn huid nooit meer vet is alleen negatief dat mijn lippen droog zijn, mijn hele huid en als ik pukkels uitdruk de wondjes groter zijn als normaal, alleen ik krijg gewoon nog steeds pukkels dus ik word een beetje wanhopig hiervan. Ik heb een zware obsessie ontwikkeld voor mijn huid en alles waar pus in zit druk ik eruit, het moet nu echt gaan werken anders ben ik bang dat ik in een psychose terecht raak. Ik slik nu 20mg en heb voor 104 dagen aan pillen gekregen. Heeft iemand advies wat ik moet doen? gewoon wachten?
quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:18 schreef k00pman het volgende:
Ook weer keer op het forum.
Nu 5 maand geleden dat ik gestopt ben.
Nog steeds een gave huid. Heb wel is een minipuistje gehad maar niks noemenswaardig
Echt helemaal top.
Ik denk dat dat wel mogelijk is ja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 02:57 schreef Exentric90 het volgende:
Ik heb vandaag(Gister avond zit in nachtdienst) eerste dosis roa genomen.
De laatste tijd had ik heel erg last van acne tot aan het niet kunnen slapen toe.
ik weet niet of het tussen m'n oren zit,maar kan het zijn dat ik nu al merk dat mijn huid/lippen droger worden?
Volgens mij overal, waardoor je ook sneller verbrand en beter uit de zon kunt blijven. Van je hele lichaam zal het op je handen denk ik het minst erg zijn vanwege de eelt (net als de voeten). Dus het valt niet met zekerheid te zeggen of je daar last van krijgt. Het is voornamelijk je gezicht en ook slijmvliezen, waardoor je vaker bloedneuzen kunt krijgen.quote:En is het eigenlijk een gegeven dat je huid dunner wordt? Of is dat per persoon verschillend? En zo niet Wordt het dan ook dunner onder je handen?
Neem aan van niet, anders had je huisarts je meteen doorverwezen.quote:Verder heeft mijn huisarts ook niks gezegd over een dermatoloog,houd dat dan in dat ook daar ook niet heen hoef?
Tja heb sowieso wel last van droge lippen, maar niet zo erg. Gelukkig helpt blistex erg goed! en heb het er zeker wel voor over!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mogelijk is ja.
Slijmvliezen vind ik niet zo'n ramp. En aangezien ik toch best een dikke laag eelt op m'n handen heb hoop ik dat dat genoeg is.quote:[..]
Volgens mij overal, waardoor je ook sneller verbrand en beter uit de zon kunt blijven. Van je hele lichaam zal het op je handen denk ik het minst erg zijn vanwege de eelt (net als de voeten). Dus het valt niet met zekerheid te zeggen of je daar last van krijgt. Het is voornamelijk je gezicht en ook slijmvliezen, waardoor je vaker bloedneuzen kunt krijgen.
Ik zal hem vanmiddag eens vragen of hij het nodig achtquote:[..]
Neem aan van niet, anders had je huisarts je meteen doorverwezen.
Ik lees dat je met je derde kuur bezig bent. Wanneer ben je begonnen met je eerste en tweede kuur?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:06 schreef patrickpsv het volgende:
Morgen een afspraak en dan naar maand 3 toe van de 3e kuur. Op een paar vlekjes en algemene roodheid na ziet mijn huid er weer prima uit. Waar ik wel mee zit is dat hij voor mijn leeftijd er behoorlijk verouderd uitziet, maargoed ik moet van die acne af. Zit nu op 60mg per dag, maar ga nog wel hoger de komende maanden. Hoop dat mijn huid na de kuur ook goed blijft en niet dan weer verschrikkelijk vet word, ik probeer er ook voor te zorgen dat ik niet onnodig veel vet binnenkrijg.
Hmm oke, maar ik heb nu in de 6e week nog steeds echte pijnlijke puisten zit ook in de toetsweek.. dus heb heel veel stress en ik maak me echt zorgen of het wel gaat werken, vooral omdat ik 20mg slik. Misschien is het wel iets verbeterd hoor alleen nog niet zoals ik het wel.. en het behoord te zijnquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 16:32 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Verbetering kan soms pas optreden na 3 maanden. Ik blijf me erover verbazen hoe slecht er blijkbaar wordt voorgelicht door de dermatoloog of huisarts. Maar ja, geen zorgen maken dus. En je raakt maar zo niet in een psychose.
Toen ik 20 mg slikte werd het volgens mij pas na 2 maanden echt beter, eerst vooral erger.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:35 schreef postvalentijn het volgende:
[..]
Hmm oke, maar ik heb nu in de 6e week nog steeds echte pijnlijke puisten zit ook in de toetsweek.. dus heb heel veel stress en ik maak me echt zorgen of het wel gaat werken, vooral omdat ik 20mg slik. Misschien is het wel iets verbeterd hoor alleen nog niet zoals ik het wel.. en het behoord te zijn
Paar jaar geleden eerste kuur, een maand na de kuur leek het weg te zijn, maar uiteindelijk werd mijn huid toch weer vetter en kwamen er weer puisten. Telkens een aantal maanden ertussen. Wat precies de oorzaak is weet ik niet, maar ik ga gewoon door.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:32 schreef Miep5423 het volgende:
[..]
Ik lees dat je met je derde kuur bezig bent. Wanneer ben je begonnen met je eerste en tweede kuur?
Wat gebeurde er nadat je gestopt was met je 1e kuur? Kwam de acné direct weer terug of duurde dat een tijd?
Hmm... Vervelend voor je dat het elke keer weer terug komt.quote:Op zaterdag 3 november 2012 14:11 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Paar jaar geleden eerste kuur, een maand na de kuur leek het weg te zijn, maar uiteindelijk werd mijn huid toch weer vetter en kwamen er weer puisten. Telkens een aantal maanden ertussen. Wat precies de oorzaak is weet ik niet, maar ik ga gewoon door.
oke bedankt voor deze info, ik dacht al van iedereen die ik hoor slikt veel meer mg en werkt het beter bij maar omdat ik weinig slik werkt het ook minder snel, naja dan moet ik nog eventjes wachten want ik slik het volgens mij bijna 2 maanden, dankjewel voor je infoquote:Op zaterdag 3 november 2012 13:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Toen ik 20 mg slikte werd het volgens mij pas na 2 maanden echt beter, eerst vooral erger.
Nu ben ik bijna een jaar acne vrij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |