abonnement Unibet Coolblue
pi_157824900
Weet iemand of er nog wat valt te Urbexen op het terrein van Expo 2000 in Hannover?
pi_174069970
Zo, even een huge kick in dit topicje :) *O*

Eind oktober heb ik 2 weken vakantie, waarvan ik een dag of 10 ga hiken in de Schwabische alb in de buurt van het Donaudal (Beuron/Sigmaringen etc).

Hierna heb ik nog een dag of 3 á 4 'over' om nog wat toffe plekken te bezichtigen. Iemand die een suggestie heeft voor een mooie stad/plaats om nog 3 dagen door te brengen? Ik zat zelf te denken aan Konstanz aan het Bodenmeer; maar andere opties zijn altijd mogelijk.

Ik moet me wel per trein verplaatsen, dus heb wel als 'eis' dat het redelijk makkelijk met de trein te bereiken is. Ook moet ik vanuit daar makkelijk een snelle verbinding naar Rotterdam of Utrecht kunnen pakken :)

En het mag ook niet in de Eifel/ruhrgebied liggen, daar heb ik al teveel plekken gezien en dat wat nog over is bewaar ik voor weekendjes weg :D
Voor wat foto's, kijk hier
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 29 september 2017 @ 12:16:22 #103
357044 Budapestenaar
pi_174070699
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:43 schreef polariteit het volgende:
Zo, even een huge kick in dit topicje :) *O*

Eind oktober heb ik 2 weken vakantie, waarvan ik een dag of 10 ga hiken in de Schwabische alb in de buurt van het Donaudal (Beuron/Sigmaringen etc).

Hierna heb ik nog een dag of 3 á 4 'over' om nog wat toffe plekken te bezichtigen. Iemand die een suggestie heeft voor een mooie stad/plaats om nog 3 dagen door te brengen? Ik zat zelf te denken aan Konstanz aan het Bodenmeer; maar andere opties zijn altijd mogelijk.

Ik moet me wel per trein verplaatsen, dus heb wel als 'eis' dat het redelijk makkelijk met de trein te bereiken is. Ook moet ik vanuit daar makkelijk een snelle verbinding naar Rotterdam of Utrecht kunnen pakken :)

En het mag ook niet in de Eifel/ruhrgebied liggen, daar heb ik al teveel plekken gezien en dat wat nog over is bewaar ik voor weekendjes weg :D
Uitstapje naar Liechtenstein? Via Zürich kun je eenvoudig naar Nederland reizen.
pi_174085996
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 september 2017 12:16 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Uitstapje naar Liechtenstein? Via Zürich kun je eenvoudig naar Nederland reizen.
Dank voor de suggestie, Liechtenstein ben ik nog nooit geweest en lijkt me interessant. Heb alleen de indruk dat je er niet per trein kan komen, dat wordt dus even puzzelen.

Goede suggestie, maar andere opties blijven natuurlijk ook welkom :)
Voor wat foto's, kijk hier
  zaterdag 30 september 2017 @ 09:25:12 #105
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_174086506
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:02 schreef polariteit het volgende:

[..]

Dank voor de suggestie, Liechtenstein ben ik nog nooit geweest en lijkt me interessant. Heb alleen de indruk dat je er niet per trein kan komen, dat wordt dus even puzzelen.

Goede suggestie, maar andere opties blijven natuurlijk ook welkom :)
Jawel hoor, Liechtenstein heeft vier stations en is vanuit Zwitserland en Oostenrijk bereikbaar.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 30 september 2017 @ 10:25:46 #106
357044 Budapestenaar
pi_174087192
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 08:02 schreef polariteit het volgende:

[..]

Dank voor de suggestie, Liechtenstein ben ik nog nooit geweest en lijkt me interessant. Heb alleen de indruk dat je er niet per trein kan komen, dat wordt dus even puzzelen.

Goede suggestie, maar andere opties blijven natuurlijk ook welkom :)
Moet wel te doen zijn. Er loopt een spoorlijn tussen Zwitserland en Oostenrijk door Liechtenstein. Maar dit is puur Wikipedia-wijsheid, want ben er zelf nog nooit geweest.

Ik las een paar dagen geleden in de Daily Telegraph dat Liechtenstein één van de minst toeristische landen van Europa is. Daarmee is het weer een paar plekjes omhoog geschoven op mijn bucket list :Y
  zaterdag 30 september 2017 @ 10:33:11 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174087325
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 30 september 2017 @ 10:36:41 #108
357044 Budapestenaar
pi_174087386
quote:
Mooi!

Railjet, wat een bazentrein! O+
pi_174119877
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 september 2017 09:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Jawel hoor, Liechtenstein heeft vier stations en is vanuit Zwitserland en Oostenrijk bereikbaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:25 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Moet wel te doen zijn. Er loopt een spoorlijn tussen Zwitserland en Oostenrijk door Liechtenstein. Maar dit is puur Wikipedia-wijsheid, want ben er zelf nog nooit geweest.

Ik las een paar dagen geleden in de Daily Telegraph dat Liechtenstein één van de minst toeristische landen van Europa is. Daarmee is het weer een paar plekjes omhoog geschoven op mijn bucket list :Y
Jullie hebben gelijk; ik liet me op de (officieel ogende) site tourismus.li op het verkeerde been zetten door de volgende zin: Rail passengers should travel to Sargans, Buchs (Switzerland) or Feldkirch (Austria), where they can take one of the regular buses (LIEmobil) to the region of Liechtenstein they are staying in.

En dat stond onder het kopje 'Arriving by train' ;)

Dat, en het feit dat Bahn.de me via een bus naar Vaduz stuurde liet me in de waan dat er geen trein zou zijn in Liechtenstein. Ik zie het nu idd wel; op de site van de Oostenrijkse spoorwegen staat een mooi kaartje getekend. Handig :)

Ik ga eens puzzelen, en kijken hoeveel er te zien/doen is daar en hoe lang het het waard is daar te blijven :)
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 1 oktober 2017 @ 19:01:46 #110
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174120301
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2017 10:36 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Mooi!

Railjet, wat een bazentrein! O+
volgens mij is met de trein van Wenen naar Zurich reizen ook een heel erg mooie rit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Meest relativerende user 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 22:55:45 #111
357044 Budapestenaar
pi_174127851
quote:
1s.gif Op zondag 1 oktober 2017 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

volgens mij is met de trein van Wenen naar Zurich reizen ook een heel erg mooie rit.
Lijkt me ook geweldig! Vorig jaar ben ik van München naar Boedapest gereisd met de Railjet. Ik had mezelf getrakteerd op een stoel in de 1e klas. Heerlijke reis.
  Meest relativerende user 2022 zondag 1 oktober 2017 @ 22:57:01 #112
357044 Budapestenaar
pi_174127881
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 18:42 schreef polariteit het volgende:

[..]

[..]

Jullie hebben gelijk; ik liet me op de (officieel ogende) site tourismus.li op het verkeerde been zetten door de volgende zin: Rail passengers should travel to Sargans, Buchs (Switzerland) or Feldkirch (Austria), where they can take one of the regular buses (LIEmobil) to the region of Liechtenstein they are staying in.

En dat stond onder het kopje 'Arriving by train' ;)

Dat, en het feit dat Bahn.de me via een bus naar Vaduz stuurde liet me in de waan dat er geen trein zou zijn in Liechtenstein. Ik zie het nu idd wel; op de site van de Oostenrijkse spoorwegen staat een mooi kaartje getekend. Handig :)

Ik ga eens puzzelen, en kijken hoeveel er te zien/doen is daar en hoe lang het het waard is daar te blijven :)
*O* Ik ben benieuwd! Ik denk niet dat er heel veel te doen is in Liechtenstein. Maar het is wel een grappig landje om even rond te kijken :)
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:57:25 #113
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_174403351
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:55 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Lijkt me ook geweldig! Vorig jaar ben ik van München naar Boedapest gereisd met de Railjet. Ik had mezelf getrakteerd op een stoel in de 1e klas. Heerlijke reis.
Ik had op WorldonRails gelezen dat je vanaf 2018 niet meer met de RailJet tussen Györ en Budapest mag reizen, alleen nog tussen Hongarije en Oostenrijk. Klopt dit?

Als het waar is, is het erg jammer, want nu kun je nog erg goedkoop de RailJet uitproberen. Kan ook vanaf 2018, maar dan alleen tussen Praag en Brno.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_174404066
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik had op WorldonRails gelezen dat je vanaf 2018 niet meer met de RailJet tussen Györ en Budapest mag reizen, alleen nog tussen Hongarije en Oostenrijk. Klopt dit?

Als het waar is, is het erg jammer, want nu kun je nog erg goedkoop de RailJet uitproberen. Kan ook vanaf 2018, maar dan alleen tussen Praag en Brno.
Volgens deze website: http://www.regionalbahn.hu/2017/09/CD-Metropolitan.html (20 september 2017) zijn er zulke plannen, maar is het nog niet duidelijk of die ook echt doorgaan.
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:40:49 #115
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_174404246
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 21:32 schreef Igen het volgende:

[..]

Volgens deze website: http://www.regionalbahn.hu/2017/09/CD-Metropolitan.html (20 september 2017) zijn er zulke plannen, maar is het nog niet duidelijk of die ook echt doorgaan.
Kun je die site ook in het Engels of Duits zetten? Hongaars is echt niet te lezen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:12:33 #116
357044 Budapestenaar
pi_174404815
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 20:57 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik had op WorldonRails gelezen dat je vanaf 2018 niet meer met de RailJet tussen Györ en Budapest mag reizen, alleen nog tussen Hongarije en Oostenrijk. Klopt dit?

Als het waar is, is het erg jammer, want nu kun je nog erg goedkoop de RailJet uitproberen. Kan ook vanaf 2018, maar dan alleen tussen Praag en Brno.
Het zou kunnen, maar op dit moment zijn de Railjets een integraal onderdeel van het Hongaarse intercitynetwerk tussen Boedapest en Györ/Mosonmagyaróvár. Overdag rijdt het ene uur een Railjet, het andere uur een Hongaarse IC. Het is een druk en belangrijk traject, dus minder binnenlandse treinen is geen optie. De Railjets zouden dan vervangen moeten worden door binnenlandse IC-treinen.

Wel een verlies. Hongaarse intercity's zijn ruk.

Goedkoop een ritje maken met een Railjet kan toch gewoon in Oostenrijk? Een ritje Wenen-Linz of zo? Treinkaartjes Wenen-Boedapest kosten ook geen drol trouwens.

[ Bericht 7% gewijzigd door Budapestenaar op 13-10-2017 22:27:29 ]
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:24:43 #117
357044 Budapestenaar
pi_174405099
Nog een nieuwtje in dat artikel dat Igen post: ze willen EC's voortaan laten rijden naar Nyugati in plaats van Keleti :o
  vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:29:20 #118
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_174405173
Dus we krijgen Parijse toestanden in Budapest, waarbij je als je van de ene trein naar de andere trein wilt overstappen, eerst met de metro naar een ander station moet reizen. Behoorlijke achteruitgang.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Meest relativerende user 2022 vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:38:24 #119
357044 Budapestenaar
pi_174405326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:29 schreef Erno-BE het volgende:
Dus we krijgen Parijse toestanden in Budapest, waarbij je als je van de ene trein naar de andere trein wilt overstappen, eerst met de metro naar een ander station moet reizen. Behoorlijke achteruitgang.
:Y Maar dat is nu ook al zo. Toen ik in mei van Miskolc in het oosten van Hongarije naar Tata in het westen van Hongarije reisde, moest ik ook met de metro van Keleti naar Deli.

Van oudsher bedienen de drie stations in Boedapest elke een deel van het land (dat vroeger natuurlijk wat groter was dan nu). De laatste jaren is steeds meer internationaal verkeer verhuisd naar Keleti. Zeker voor treinen uit Praag en Berlijn is dat niet heel logisch. Die rijden nu Nyugati voorbij om pas te stoppen op Keleti. Op die manier duurt de reis toch al snel tien minuten langer dan strikt noodzakelijk.

Helaas is Nyugati bepaald geen visitekaartje voor de stad meer. Dat gebouw brokkelt zo hard af dat het trottoir voor het gebouw voor de veiligheid al jaren overkapt is. _O-
pi_174405389
Leuke discussies over Duitsland :)
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:00:06 #121
357044 Budapestenaar
pi_174406871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 oktober 2017 22:42 schreef MCH het volgende:
Leuke discussies over Duitsland :)
Helpt het als ik zeg dat Hongarije in 40-45 aan de kant van Duitsland stond? Dan zijn we met een U-bahn-bochtje toch weer terug bij het oorspronkelijke onderwerp!
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:31:35 #122
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174407270
quote:
0s.gif Op zondag 1 oktober 2017 22:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

*O* Ik ben benieuwd! Ik denk niet dat er heel veel te doen is in Liechtenstein. Maar het is wel een grappig landje om even rond te kijken :)
Fiets huren in Buchs, dan kom je nog eens ergens. Lekker langs de Rijn fietsen, daar is het vlak.

Vanuit Vaduz kun je met de postbus naar Mabun, zeker de moeite waard.
pi_174434545
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 00:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Fiets huren in Buchs, dan kom je nog eens ergens. Lekker langs de Rijn fietsen, daar is het vlak.

Vanuit Vaduz kun je met de postbus naar Mabun, zeker de moeite waard.
Dank voor de tips, stukje fietsen klinkt wel leuk :)

Is er in/bij Malbun wel wat te doen? Ziet er uit als een standaard wintersportplaats?

Laat het even afhangen van het weer. Ben nu in het donaudal in de Schwabische Alb en is schitterend weer, blijft hopelijk zo. Het Donautal is erg mooi met die herfstkleuren :)
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 15 oktober 2017 @ 18:45:28 #124
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_174436043
quote:
1s.gif Op zondag 15 oktober 2017 17:22 schreef polariteit het volgende:

[..]

Dank voor de tips, stukje fietsen klinkt wel leuk :)

Is er in/bij Malbun wel wat te doen? Ziet er uit als een standaard wintersportplaats?

Laat het even afhangen van het weer. Ben nu in het donaudal in de Schwabische Alb en is schitterend weer, blijft hopelijk zo. Het Donautal is erg mooi met die herfstkleuren :)
Mabun is de enige hooggelegen plaats in Liechtenstein. Je kunt er alpien wandelen. De reis erheen is het hoogtepunt.
Het is allemaal maar klein, vergeet dat niet. Het bekendste museum in de hoofdstad Vaduz is het postzegelmuseum... nuff said.
  Moderator dinsdag 27 februari 2018 @ 12:16:37 #125
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177479918
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:43 schreef polariteit het volgende:
Zo, even een huge kick in dit topicje :) *O*

Eind oktober heb ik 2 weken vakantie, waarvan ik een dag of 10 ga hiken in de Schwabische alb in de buurt van het Donaudal (Beuron/Sigmaringen etc).

Hierna heb ik nog een dag of 3 á 4 'over' om nog wat toffe plekken te bezichtigen. Iemand die een suggestie heeft voor een mooie stad/plaats om nog 3 dagen door te brengen? Ik zat zelf te denken aan Konstanz aan het Bodenmeer; maar andere opties zijn altijd mogelijk.

Ik moet me wel per trein verplaatsen, dus heb wel als 'eis' dat het redelijk makkelijk met de trein te bereiken is. Ook moet ik vanuit daar makkelijk een snelle verbinding naar Rotterdam of Utrecht kunnen pakken :)

En het mag ook niet in de Eifel/ruhrgebied liggen, daar heb ik al teveel plekken gezien en dat wat nog over is bewaar ik voor weekendjes weg :D
Zag in het laatste reisje-topic dat je naar de Schwäbische Alb bent geweest. Een gebied waar ik eigenlijk alleen omheen ben gereden. Kun je wat meer vertellen over jouw reis? En ben je uiteindelijk naar Konstanz gegaan?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177500156
quote:
7s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 12:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Zag in het laatste reisje-topic dat je naar de Schwäbische Alb bent geweest. Een gebied waar ik eigenlijk alleen omheen ben gereden. Kun je wat meer vertellen over jouw reis? En ben je uiteindelijk naar Konstanz gegaan?
Ja, ik ben er inderdaad geweest. En ik kan wel zeggen dat het een erg mooi gebied is. Ik was er dus vooral om te hiken, en heb 160 kilometer lopend door het gebied doorgebracht.

Highlights vond ik toch wel Sigmaringen, met een leuke oude binnenstad en een erg gaaf kasteel:


Het Donaudal in de buurt van Beuron:




De route die ik gewandeld heb liep in eerste instantie boven/door het dal van de Donau, maar verliet die bij Sigmaringen. Hierna ging de route richting de noordrand van de Schwabische alb waar je een gigantisch hoge rotswand hebt die als afscheiding dient tussen de hoogvlakte van de Alb en de laagvlaktes.

Het stuk waar ik geweest ben leent zich uitstekend voor allerhande outdooractiviteiten: wandelen, mountainbiken en in wat warmer weer kan je er ook goed kanoën heb ik begrepen. Bewegwijzering voor wandelen en MTB is btw perfect... Ook heb je er best veel kastelen. Het al eerder getoonde Schloss Sigmaringen, maar ook bijvoorbeeld Burg Hohenzollern (ben ik niet geweest)

De drukste plaatsjes waren Sigmaringen, Albstadt en Beuron; maar de overige dorpjes waar ik doorheen kwam waren een soort van uitgestorven en sommigen zelfs in de orde 'je wilt er niet dood gevonden worden'.

Nadat ik de wandeltocht voltooid heb ben ik helaas niet meer naar Konstanz of Liechtenstein geweest ivm privé omstandigheden. Komt een andere keer wel weer ... :)
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator woensdag 28 februari 2018 @ 20:29:23 #127
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_177512079
Dat ziet er ontzettend mooi uit. Zal bij een volgende roadtrip naar het zuiden wat tijd inplannen voor de Schwäbische Alb. Lijkt me meer dan de moeite waard. :).

Wij zijn bij de vorige trip naar het zuiden gestopt bij de Bodensee, maar dit is meer iets voor ons. Bedankt voor de tips!
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_177516411
quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 11:51 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ja, ik ben er inderdaad geweest. En ik kan wel zeggen dat het een erg mooi gebied is. Ik was er dus vooral om te hiken, en heb 160 kilometer lopend door het gebied doorgebracht.

Highlights vond ik toch wel Sigmaringen, met een leuke oude binnenstad en een erg gaaf kasteel:
[ afbeelding ]

Het Donaudal in de buurt van Beuron:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

De route die ik gewandeld heb liep in eerste instantie boven/door het dal van de Donau, maar verliet die bij Sigmaringen. Hierna ging de route richting de noordrand van de Schwabische alb waar je een gigantisch hoge rotswand hebt die als afscheiding dient tussen de hoogvlakte van de Alb en de laagvlaktes.

Het stuk waar ik geweest ben leent zich uitstekend voor allerhande outdooractiviteiten: wandelen, mountainbiken en in wat warmer weer kan je er ook goed kanoën heb ik begrepen. Bewegwijzering voor wandelen en MTB is btw perfect... Ook heb je er best veel kastelen. Het al eerder getoonde Schloss Sigmaringen, maar ook bijvoorbeeld Burg Hohenzollern (ben ik niet geweest)

De drukste plaatsjes waren Sigmaringen, Albstadt en Beuron; maar de overige dorpjes waar ik doorheen kwam waren een soort van uitgestorven en sommigen zelfs in de orde 'je wilt er niet dood gevonden worden'.

Nadat ik de wandeltocht voltooid heb ben ik helaas niet meer naar Konstanz of Liechtenstein geweest ivm privé omstandigheden. Komt een andere keer wel weer ... :)
Liep je een route of heb je zelf wat samengesteld? Dat kasteel O+
pi_177522000
quote:
14s.gif Op woensdag 28 februari 2018 20:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Dat ziet er ontzettend mooi uit. Zal bij een volgende roadtrip naar het zuiden wat tijd inplannen voor de Schwäbische Alb. Lijkt me meer dan de moeite waard. :).

Wij zijn bij de vorige trip naar het zuiden gestopt bij de Bodensee, maar dit is meer iets voor ons. Bedankt voor de tips!
Ik kan het je aanraden :)

quote:
0s.gif Op woensdag 28 februari 2018 22:35 schreef MCH het volgende:

[..]

Liep je een route of heb je zelf wat samengesteld? Dat kasteel O+
Nee ik liep een bestaande langeafstandswandelroute (heb je er erg veel van in Duitsland): De Donau-Zollernalb-weg --> http://www.schwaebischeal(...)Donau-Zollernalb-Weg

Is een route in U-vorm; maar die kan je uitbreiden naar een volledig rondje door hem te combineren met de Donauberglandweg. Heb ik echter niet gedaan...

Maar je kan ook meer dan genoeg korte wandelingen maken :)

En ja die kastelen zijn echt tof :D
Voor wat foto's, kijk hier
pi_185142096
Het vriendje en ik willen binnenkort een paar dagen Duitsland doen. Heeft iemand een gouden tip?

Onze interesses liggen wat activiteiten betreft best wel uit elkaar, hij doet graag actieve dingen en ben meer van het cultuur proeven. Wel zijn we beide geïnteresseerd in geschiedenis (hij vooral de oorlogen, ik wat breder)

Het moet te rijden zijn, dus zeg nog zo'n twee a drie uur rijden vanaf de grensovergang bij Leek of Emmen. Een zuidelijkere grensovergang kan ook, maar dan moet het binnen twee uur te bereizen zijn.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 10:37:16 #131
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185142287
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:30 schreef DevilsWhore het volgende:
Het vriendje en ik willen binnenkort een paar dagen Duitsland doen. Heeft iemand een gouden tip?

Onze interesses liggen wat activiteiten betreft best wel uit elkaar, hij doet graag actieve dingen en ben meer van het cultuur proeven. Wel zijn we beide geïnteresseerd in geschiedenis (hij vooral de oorlogen, ik wat breder)

Het moet te rijden zijn, dus zeg nog zo'n twee a drie uur rijden vanaf de grensovergang bij Leek of Emmen. Een zuidelijkere grensovergang kan ook, maar dan moet het binnen twee uur te bereizen zijn.
Bedoel je op max twee uur van die zuidelijkere grensovergang? Want dan zou ik bijvoorbeeld Trier aanraden: mooi gebied voor activiteiten, mooie stad voor cultuur met een hele lange geschiedenis (die Romeinen hielden ook wel van een oorlog).
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:38:18 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185142317
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:30 schreef DevilsWhore het volgende:
Het vriendje en ik willen binnenkort een paar dagen Duitsland doen. Heeft iemand een gouden tip?

Onze interesses liggen wat activiteiten betreft best wel uit elkaar, hij doet graag actieve dingen en ben meer van het cultuur proeven. Wel zijn we beide geïnteresseerd in geschiedenis (hij vooral de oorlogen, ik wat breder)

Het moet te rijden zijn, dus zeg nog zo'n twee a drie uur rijden vanaf de grensovergang bij Leek of Emmen. Een zuidelijkere grensovergang kan ook, maar dan moet het binnen twee uur te bereizen zijn.
Deutsches Panzermuseum in Munster (let op, Munster, niet Münster, das een andere stad)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 21 februari 2019 @ 10:41:32 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_185142390
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Deutsches Panzermuseum in Munster (let op, Munster, niet Münster, das een andere stad)
Münster zat ik juist aan te denken vanwege de Tachtigjarige Oorlog en de Vrede van Münster, maar geen idee of daar verder wat actiefs te doen is. Ken de stad zelf niet.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:45:56 #134
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185142506
quote:
7s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:41 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Münster zat ik juist aan te denken vanwege de Tachtigjarige Oorlog en de Vrede van Münster, maar geen idee of daar verder wat actiefs te doen is. Ken de stad zelf niet.
Heeft een aardig binnenstad, fake oud/gerestaureerd na de oorlog. Je kan de kooien waar de wederdopers in werden opgesloten en aan de kerktoren gehangen nog zien hangen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jan_Matthijs
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Anabaptisme


Verder is het natuurlijk de stad van de beste Tatort serie

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185142599
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:37 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bedoel je op max twee uur van die zuidelijkere grensovergang? Want dan zou ik bijvoorbeeld Trier aanraden: mooi gebied voor activiteiten, mooie stad voor cultuur met een hele lange geschiedenis (die Romeinen hielden ook wel van een oorlog).
Trier is bijna zes uur rijden voor ons, dus dat is niet het aantrekkelijkste idee qua reis. Verder klinkt Trier goed.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_185142713
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:30 schreef DevilsWhore het volgende:
Het vriendje en ik willen binnenkort een paar dagen Duitsland doen. Heeft iemand een gouden tip?

Onze interesses liggen wat activiteiten betreft best wel uit elkaar, hij doet graag actieve dingen en ben meer van het cultuur proeven. Wel zijn we beide geïnteresseerd in geschiedenis (hij vooral de oorlogen, ik wat breder)

Het moet te rijden zijn, dus zeg nog zo'n twee a drie uur rijden vanaf de grensovergang bij Leek of Emmen. Een zuidelijkere grensovergang kan ook, maar dan moet het binnen twee uur te bereizen zijn.
Harz, Omgeving Bielefeld (Herford museum, Extrernsteine), hip Hamburg, Industriekultur in het roergebied. Zoveel toffe dingen O+ O+ O+

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2019 10:55:38 ]
pi_185142738
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Deutsches Panzermuseum in Munster (let op, Munster, niet Münster, das een andere stad)
Is er verder wat te doen in Munster? Of is het te combineren met Bremen of Hamburg?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:54:45 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185142742
quote:
14s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:49 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Trier is bijna zes uur rijden voor ons, dus dat is niet het aantrekkelijkste idee qua reis. Verder klinkt Trier goed.
Bij Xanten heeft men een Romeinse legerplaats gerestaureerd (nagebouwd)



In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 februari 2019 @ 10:55:57 #139
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185142771
quote:
5s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:54 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Is er verder wat te doen in Munster? Of is het te combineren met Bremen of Hamburg?
Ja is te combineren, maar das wel meer rijden. Munster is verder niet interessant, vooral een legerplaats
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185142882
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja is te combineren, maar das wel meer rijden. Munster is verder niet interessant, vooral een legerplaats
We moeten ook nog bedenken hoe lang we precies weggaan, dus dit kan allemaal meegenomen worden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_185142902
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:53 schreef MCH het volgende:

[..]

Harz, Omgeving Bielefeld (Herford museum, Extrernsteine), hip Hamburg, Industriekultur in het roergebied. Zoveel toffe dingen O+ O+ O+
Geen idee, ik kom bijna nooit in Duitsland. Een paar keer een kerstmarkt, een keertje Berlijn, verder niet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 21 februari 2019 @ 12:17:49 #142
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_185144742
Het nadeel is dat veel Noord-Duitsland hetzelfde lijkt als Noord-Nederland en dan minder aantrekkelijk is.
Misschien is voor jullie Wilhelmshaven interessant, de marinehaven.

Je zou wat verder landinwaards kunnen denken aan het Weserbergland, met plaatsen als Bad Pyrmont, Hameln, Bodenwerder. Van daaruit zijn de Externsteine ook te bereiken.

Misschien iets te ver maar Paderborn en omgeving is reuzeinteressant. Zie ook de Wewelsburg, SS hoofdkwartier.

Bij Osnabrück het plaatsje Kalkriese met een groot museum over de Varus-slag.
https://www.geheimoverdeg(...)-und-park-kalkriese/
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 21 februari 2019 @ 14:12:44 #143
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_185146909
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bij Xanten heeft men een Romeinse legerplaats gerestaureerd (nagebouwd)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Met een prachtig museum erbij _O_

DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_185152801
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft een aardig binnenstad, fake oud/gerestaureerd na de oorlog. Je kan de kooien waar de wederdopers in werden opgesloten en aan de kerktoren gehangen nog zien hangen
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Jan_Matthijs
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Anabaptisme
[ afbeelding ]

Verder is het natuurlijk de stad van de beste Tatort serie

[ afbeelding ]
Nee dat is Saarbrucken, en dan wel t team uit de jaren 70. Als ik mn moeder mag geloven die er vandaan komt.
pi_185153827
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Met een prachtig museum erbij _O_

[ afbeelding ]
Duitse degelijkheid _O-
  donderdag 21 februari 2019 @ 20:08:18 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185154659
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 19:03 schreef funnywell het volgende:

[..]

Nee dat is Saarbrucken, en dan wel t team uit de jaren 70. Als ik mn moeder mag geloven die er vandaan komt.
Bull, van de oude Tatort series is het Duisburg, met Schimanski
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_185172295
quote:
1s.gif Op donderdag 21 februari 2019 20:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bull, van de oude Tatort series is het Duisburg, met Schimanski
maar dat was pas in de jaren 80, ik bedoel nog eerder.
  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:29:07 #148
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_185176567
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2019 14:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Met een prachtig museum erbij _O_

[ afbeelding ]
Eens. Museum is echt geweldig. De buitenkant is een glazen replica van het badhuis (ja, was echt zo groot). Binnen vind je een geweldig opgezette tentoonstelling. Als je hier na toe gaat: hoop op mooi weer. Dan is het tof. En boek een rondleiding.

In de zomer kun je waterskiën en zeilen op een van de meren. Verder is Xanten vooral leuk als je van rust en eh... rust houdt. Prachtige stad voor 75plussers.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_194469794
Vorig jaar nog in de Eifel geweest. 14.gif
pi_194469893
Duitsland _O_

Kom er bijna wekelijks om te tanken, woon op 1.5km van de grens :P

Waarschijnlijk is iedereen er al geweest maarrrr: voor de mensen die bij Oldenzaal de grens overgaan en zoeken naar een leuk dagje uit, probeer Bad Bentheim eens. 20 minuten rijden ofzo vanaf de grens.
Het kasteel is best leuk en het stadje zelf heeft ook wel wat. Ligt op een flinke heuvel en heeft wel die oude feeling O+
Verder is er veel te zien over zandsteen, dat is in die regio veel gewonnen.


Brutal. Fucking. Metal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')