SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Uitstekelbaars op 20-07-2012 10:41:00 ]"Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Als je het over het echte jodendom hebt, die hebben niks te maken met Matteüs of enig bedenker van het N.T. Ook dat terugkeren is een verzinsel van de auteur. En het is niet omdat Jezus dit zou belooft hebben dat de vrome joden hem als een valse profeet zijn, maar omdat hij terechtgesteld was en ook nog eens dood daarbovenop. Aan een dode messias hadden die joden niks. Een profeet was hij al evenmin, gezien profeten en messiassen twee verschillende vacatures zijn.quote:Jezus' voorspellingen
In de ogen van het echte jodendom echter, is het zo dat Jezus een valse profeet was, en wel om de volgende redenen: Hij zei dat hij binnen diezelfde generatie zou terugkeren, en dat is nooit gebeurd: Matt.23:36, hier bewijst Jezus zelf al dat hij een valse profeet was, het oorspronkelijke Griekse woord voor 'generatie' kan alleen geïnterpreteerd worden als een letterlijke generatie Matt 16:4 .
Zo zie je maar weer hoe deze auteur slecht geïnformeerd was. Het lijkt wel of alle kwaad bij de farizeeërs ligt, terwijl dit net de modernisten waren voor hun tijd. Het was niet deze partij die op een messias zat te wachten, maar wel in de eerste plaats de Essenen en de Nazarenen.quote:De Farizeeërs hebben nooit zo'n teken gehad. Matt 24:33-35 Ze zouden alles zien wat hij voorspeld had, en dat is nooit gebeurd.
De Sabbat is juist totaal niet christelijk....quote:Op woensdag 18 juli 2012 17:57 schreef BerjanII het volgende:
Ik zeg juist wel dat dat christelijk is. Lees eens wat beter voor je wat schrijft.
Wanneer is de sabbat weer ingesteld? Enkel bij de kerk van Ali houdt men de sabbatdag in plaats van de zondag.
Moet jij nodig zeggenquote:Op woensdag 18 juli 2012 17:57 schreef Scabies het volgende:
Je gooit alles door elkaar en zet jezelf steeds weer voor lul
Reageer anders gewoon niet als je het niet kan volgen/begrijpen
Nee inderdaad hebben christenen die bevoegdheid niet! Maar wat dat hier nou mee te maken heeft...quote:quote van Triggershot: Behalve dan dat Christenen niet de autoriteit hebben om Godswoord even te wijzigen.
Ik ben juist degene die niks met de sabbat heeft, en Ali houdt zich aan de sabbat. Hij zegt dat de zondag heidens is, ingesteld door de anti christ. Wat gewoon een leugen is, want in 100 na christus hielden ze al de zondag, in plaats van de sabbat. En toen was het Romeinse rijk nog niet weg, terwijl die eerst weg moest voor de anti christ zou komen.quote:De Sabbat is juist totaal niet christelijk....
Wanneer de sabbat is ingesteld weer? Ja zeg het maar. De 1e christenen hielden de sabbat niet meer. En de sabbat is hetzelfde als de zondag lijkt me he... Die zondagse rustdag=de sabbat.
Maar een christen mag op alle dagen werken en alles doen.
De zondag en de sabbat is precies hetzelfde. Een rustdag, een heilige dag, waarop een christen niet mag werken.quote:Op donderdag 19 juli 2012 20:28 schreef BerjanII het volgende:
Ik ben juist degene die niks met de sabbat heeft, en Ali houdt zich aan de sabbat. Hij zegt dat de zondag heidens is, ingesteld door de anti christ. Wat gewoon een leugen is, want in 100 na christus hielden ze al de zondag, in plaats van de sabbat. En toen was het Romeinse rijk nog niet weg, terwijl die eerst weg moest voor de anti christ zou komen.
Dat is zo ongeveer de meest stupide reden om iemand een jood te noemen die ik ooit gehoord heb.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De zondag en de sabbat is precies hetzelfde. Een rustdag, een heilige dag, waarop een christen niet mag werken.
Dit is ook de reden waarom ik Ali een jood noem.
Misschien wel een moslim of een boeddhist. Of misschien wel een heiden. Hahaha, je bent echt hilarisch.quote:Op donderdag 19 juli 2012 22:52 schreef bianconeri het volgende:
Dit is ook de reden waarom ik Ali een jood noem, hij is alles behalve een christen.
Kan men op deze onzin nog iets zinnig antwoorden ?quote:De sabbat is wel het laatste waar een christen zich aan dient te houden. (hij is ook verdacht stil)
Die hokjesgeest is vrij doorzichtig. Iedereen die anders denkt dan ik is gek.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de meest stupide reden om iemand een jood te noemen die ik ooit gehoord heb.
Het laat dan wel weer glashelder jouw manier van hokjesdenken zien.
Dat denkt Aton inderdaad, erg jammer.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:37 schreef hoatzin het volgende:
Die hokjesgeest is vrij doorzichtig. Iedereen die anders denkt dan ik is gek.
Als je ergens geen verstand van hebt hou dan je klep dicht aub.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:36 schreef ATON het volgende:
Kan men op deze onzin nog iets zinnig antwoorden ?
De reden hem een jood te noemen is het volgen van de Wet!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 09:57 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat is zo ongeveer de meest stupide reden om iemand een jood te noemen die ik ooit gehoord heb.
Het laat dan wel weer glashelder jouw manier van hokjesdenken zien.
Dat wil ik jou al heel de tijd duidelijk maken, maar dan zonder zo ordinair te reageren zoals jij hier.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
Als je ergens geen verstand van hebt hou dan je klep dicht aub.
Heb ik ook niet. Waar staat dat ? Haloo, dit is ATON. Weer slecht gequote zo te zien.quote:Als je dat gaat beweren dan wordt wel heel duidelijk dat je bijbelse kennis 0 is.
Ik heb wel Bijbelse kennis dus ik mag hier best inhoudelijk gaan reageren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:42 schreef ATON het volgende:
Dat wil ik jou al heel de tijd duidelijk maken, maar dan zonder zo ordinair te reageren zoals jij hier.
Heb ik ook niet. Waar staat dat ? Haloo, dit is ATON. Weer slecht gequote zo te zien.
En neem maar van me aan dat jij nooit zoveel over de ontstaansgeschiedenis van de bijbel zal weten als ik jochie.
Laat ik jouw redenatie even nagaan.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
De reden hem een jood te noemen is het volgen van de Wet!
En dat komt neer op het weigeren/ontkennen van het NT.
Een christen houdt/hoeft zich niet aan de Wet te houden, volgens hem moet hij daar wel aan volhouden en dat toont dus toch echt dat hij een jood is en geen christen.
De inhoud van jou versie van de bijbel zal je wel kennen, maar niks over de bijbel. WC eend syndroom, weet je ? Je komt hier helemaal niet om te discussiëren, maar om jou versie van de bijbel te promoten, wat ik best kan begrijpen met al die regendagen. Stel dat ik met jou zou willen discussiëren over externe invloeden op het Judaïsme, denk ik dat de eerste post mijnentwege al aanleiding zal zijn voor scheldpartijen. Het betere werk hou ik liever voor respondenten met wat achtergrondkennis ter zake. Blijf hier maar rustig verder de joker uithangen. Dit forum heeft ' aanbrengers ' nodig zoals jij. Heb je in het circus ook.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:49 schreef bianconeri het volgende:
Ik heb wel Bijbelse kennis dus ik mag hier best inhoudelijk gaan reageren.
Ordinair omdat ik klep zeg? Aanstellen ook knap.
Moeten we niet gewoon categorisch ophouden met reageren op deze man? Hij frustreert werkelijk iedereen met zijn opmerkingen, en laat voortdurend zien niet te kunnen debatteren. Als de JG zieltjes willen winnen is Bianconeri een heel slecht uithangbord.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Laat ik jouw redenatie even nagaan.
[1] Iemand houdt de Sabbat op zaterdag ipv zondag
[2] Die iemand volgt dus de hele wet
[3] Die iemand is dus een Jood.
In welke stap gaat het mis?
Laat ik het anders vragen. Als zo'n iemand b.v niet besneden is, niet naar de synagoge gaat, niet alle Joodse feestdagen viert, en Jezus wel als messias accepteert, dan noem jij zo'n iemand nog steeds een Jood?
Sorry, maar dan is er iets heel erg grondig mis met je begrip van het woordje "Jood". Ik kan ook moeilijk geloven dan iemand werkelijk zo stupide redeneert en in hokjes denkt, maar je hebt me al vaker verbaast.
Dat lijkt me geen slecht idee.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef hoatzin het volgende:
Moeten we niet gewoon categorisch ophouden met reageren op deze man?
Ik heb wel al vaker wat dingen gehad met Ali waaruit bleek dat hij de gehele wet als een ''moeten'' opvolgt. Dus niet omdat hij persoonlijk het goed vindt maar omdat een christen dat zou moeten.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:03 schreef Haushofer het volgende:
Laat ik het anders vragen. Als zo'n iemand b.v niet besneden is, niet naar de synagoge gaat, niet alle Joodse feestdagen viert, en Jezus wel als messias accepteert, dan noem jij zo'n iemand nog steeds een Jood?
*cough* cough* de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet *cough* *cough*quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:13 schreef hoatzin het volgende:
Moeten we niet gewoon categorisch ophouden met reageren op deze man? Hij frustreert werkelijk iedereen met zijn opmerkingen, en laat voortdurend zien niet te kunnen debatteren. Als de JG zieltjes willen winnen is Bianconeri een heel slecht uithangbord.
Ooit aan gedacht dat ik niet alleen ''onze'' Bijbel heb? Maar ook andere versies gebruik.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:37 schreef ATON het volgende:
De inhoud van jou versie van de bijbel zal je wel kennen, maar niks over de bijbel. WC eend syndroom, weet je ? Je komt hier helemaal niet om te discussiëren, maar om jou versie van de bijbel te promoten, wat ik best kan begrijpen met al die regendagen.
Je bent me voor! Ik scrollde en zat al te recapituleren.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:03 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Sorry, maar dan is er iets heel erg grondig mis met je begrip van het woordje "Jood". Ik kan ook moeilijk geloven dan iemand werkelijk zo stupide redeneert en in hokjes denkt, maar je hebt me al vaker verbaast.
Godallemachtig, wat ben ik blij dat ik het Licht heb gezien en nu weet en ervaar dat Octopus Paul de Ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
*cough* cough* de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet *cough* *cough*
Wij doen niet aan zieltjes winnen, maar wij brengen de ware boodschap uit de Bijbel.
Het goede nieuws van Gods koninkrijk. Of iemand dat nou accepteert of niet.
En ik kan goed debatteren en dat weet je zelf ook wel. Zeker Bijbels gericht.
[..]
Ooit aan gedacht dat ik niet alleen ''onze'' Bijbel heb? Maar ook andere versies gebruik.
Daarbij komt ELKE Bijbelse versie met elkaar overeen aangezien de boodschap ondanks enkele vertaalblunders gewoon overeenkomt.
Bv de 3-eenheid, ook al veranderen sommige Joh 1:1 toch toont rest vd Bijbel ook bij hun duidelijk dat Jezus niet God is.
Ik kom hier gewoon een praatje aangaan over de BIJBEL, ja de BIJBEL en niet zoals jij zegt over onze maar ik weet meer dan genoeg over de Bijbel.
En je kunt veel zeggen maar als het Bijbels gaat dan onderbouw ik alles zeer helder.
Ook in de andere discussies zoals bij sekte.
"Zieltjes winnen" [iemand] tot eene andere godsdienst of tot eene andere partij weten over te halen.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 14:58 schreef bianconeri het volgende:
[..]
*cough* cough* de pot verwijt de ketel dat het zwart ziet *cough* *cough*
Wij doen niet aan zieltjes winnen, maar wij brengen de ware boodschap uit de Bijbel.
1. Niet om zieltjes te winnen! Tuurlijk kan dat er van komen maar dat is niet het punt.quote:Op maandag 30 juli 2012 09:32 schreef hoatzin het volgende:
"Zieltjes winnen" [iemand] tot eene andere godsdienst of tot eene andere partij weten over te halen.
Wie is hier nu gek? Wat komen jullie dan aan de deuren doen?
(hou daar btw eens mee op. Dring een ander uw mening niet op als een ander daar niet nadrukkelijk om vraagt)
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:26 schreef bianconeri het volgende:
De reden hem een jood te noemen is het volgen van de Wet!
En dat komt neer op het weigeren/ontkennen van het NT.
Een christen houdt/hoeft zich niet aan de Wet te houden, volgens hem moet hij daar wel aan volhouden en dat toont dus toch echt dat hij een jood is en geen christen.
1. Dus wèl zieltjes winnen. Je zoveelste leugen. Je bent een goed uithangbord voor de JG beweging.quote:Op donderdag 2 augustus 2012 19:31 schreef bianconeri het volgende:
[..]
1. Niet om zieltjes te winnen! Tuurlijk kan dat er van komen maar dat is niet het punt.
We willen Gods naam bekend maken, Gods werken en het goede nieuws van Gods koninkrijk.
Wat ze er mee doen is niet aan ons maar moet elk zelf weten.
2. Hou daar btw mee op? Ik en wij dringen helemaal niemand wat op!
Aangezien elk kan bepalen wat ze er mee willen.
1. Nee NIET zieltjes winnen! Lees dan eens.quote:Op vrijdag 3 augustus 2012 10:33 schreef hoatzin het volgende:
1. Dus wèl zieltjes winnen. Je zoveelste leugen. Je bent een goed uithangbord voor de JG beweging.
2. Wéér een leugen. Jullie komen òngevraagd mensen lastig vallen. De overgrote meerderheid wil er absoluut niets van weten van jullie sekte. De spreekwoordelijke "voet tussen de deur" . Hou er AUB mee op!
En wat wil je zeggen?quote:Op donderdag 2 augustus 2012 21:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
28 Want die is niet een Jood, die het in het openbaar is; noch die is de besnijdenis, die het in het openbaar in het vlees is;
29 Maar die is een Jood, die het in het verborgen is, en de besnijdenis des harten, in den geest, niet in de letter, is de besnijdenis; wiens lof niet is uit de mensen, maar uit God. Romeinen 2
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |