En zo krijgen we lekker onze eigen rotzooi terug.quote:Op woensdag 18 juli 2012 09:47 schreef debuurvrouw het volgende:
Er staat een prachtig (maar enigzins verontrustend) stuk in The Guardian deze maand. De kern is dat moedermelk helaas veel gifstoffen bevat. In Noorwegen blijkt langvoeden daarom ter discussie te staan. 99% van de noorse babies begint aan BV. Na een half jaar krijgt nog meer dan de helft. Reklame voor flesvoeding is er verboden en men heeft 42 weken betaald zwangerschapsverlof. Zeer bv vriendelijk dus.
Maar zij discussieren nu over of de voordelen van langer dan 6 maanden voeden opwegen tegen de (zeker in verhouding) grote hoeveelheden gifstoffen.
Ik wil echt geen paniek zaaien, maar t is wel iets wat ik had willen weten toen ik ging voeden. Dus vandaar dat ik het wel noem.
Het zijn echt geen kinderachtige hoeveelheden!
Heel herkenbaar. Incl. vriend die snel kv wil geven. Maar nadat ik wat meer had uitgelegd hoe productieverhoging werkt en dat regelen daar ook bij hoort, is hij wat losser geworden.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:46 schreef Mereltje het volgende:
Oeh tandjes![]()
Vanochtend naar CB geweest en M. is 140 gram gegroeid in 9 dagen dus netjes. Ze zit nu 40 gram boven geboortegewicht.
Ik merk dat de domperidon langzaam begint te werken. Mijn borsten voelen voller en in de nacht heb ik al lekkage gehad. Ik heb alleen minder kolfopbrengst, maar heb wel het idee dat ze meer uit mijn borst drinkt nu. Alleen het afbouwen van de KV gaat nog niet echt lekker. Komt ook nog bij dat mijn vriend bij elke huilbui vind dat ik KV moet geven.. wat ook niet echt bevordelijk werkt. Ik geef nog steeds tussen 150-200 KV. Ik had zelf het idee dat ik de KV ook makkelijker zou kunnen afbouwen, maar misschien dat ik het toch nog wat meer tijd moet geven.. maar soms twijfel ik ook wel weer of ik niet gewoon moet stoppen.
kan je hem niet liggend in de rubyhouding aanleggen? Dat hij echt op de bank ligt, zeg maar?quote:Op donderdag 19 juli 2012 08:33 schreef Asyniur het volgende:
ooh oeke, zie jij ze al?
Hier verdenk ik Huubke ook van het krijgen van tanden. HIj heeft een rode wang, hij kwijlt echt énorm, wil overal op knagen en is hangerig/huilerig, maar ik voel of zie niks.
Overigens had ik vanmorgen dikke vette stuwing aan 1 kant (en nu zijn allebei de kanten wat vol) en dat terwijl ik gisteren nog wilde vragen of hij genoeg dronk. HIj wil eigenlijk niet graag liggend drinken, alleen in bed. Overdag in madonnahouding of doorgeschoven wil hij liever niet meer. Wordt dan boos en gaat trappen/slaan/krabben en overstrekken.
Het ging gisteren wel iets beter in rugbyhouding maar omdat hij zo lang is, zet hij zich af op de bank. Als ik dat probeer te voorkomen, moet ik zover naar voren zitten dat het weer beroerd voelt voor mijn bekken
Zittend heb ik ook een geprobeerd maar dat was ook geen succes.
Iemand nog een tip?
mooie post.quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:12 schreef Asyniur het volgende:
weet je wat het is? jij wil graag je kindje zelf voeden met bv. je partner ziet alleen een huilende vrouw en een baby'tje dat het ook prima doet op (deels) kv. hij maakt zich gewoon zorgen om jullie allebei.
misschien op een moment dat je er zelf niet doorheen zit, even uitleggen hoe het werkt en datje het janken gewoon soms even nodig hebt om door te kunnen. dat je van hem geen oplossing verwacht, maar gewoon een luisterend oor?
Succes dames
Heel veel kindjes hebben een huiluurtje zo net als je eten gaat koken... Alsof ze het ruiken, aanvoelen of wat dan ook. Wij aten op een gegeven moment ook maar apart...quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:51 schreef Mereltje het volgende:
Thanks damesHet is alleen een beetje lastig, omdat het dus vaak eind van de middag is tot in de avond. Gisteren ging ik bijvoorbeeld onze dochter naar bed brengen en dan hoor ik haar beneden keihard krijsen. Ik kan dan niet naar beneden om aan te leggen. Hij is ook moe van zijn werk en kan ook niet alles doen. Hij is dan bezig met de keuken opruimen. Was in de ochtend even samen met mijn dochter wezen fietsen, kom ik terug is hij haar kv aan het geven.. terwijl ik echt dacht dat ze wel even 'vol' zou zitten. Ik heb trouwens nog geen traan gelaten na de bevalling, maar ik vind het wel moeilijk.
We gaan gewoon weer verder. Onze dochter is nu bij de kdv dus heb echt even rust nu, kolf ik net 110 ml uit één borst, record!
Maar dat is hier ook hoor!quote:Op donderdag 19 juli 2012 13:51 schreef Mereltje het volgende:
Thanks damesHet is alleen een beetje lastig, omdat het dus vaak eind van de middag is tot in de avond. Gisteren ging ik bijvoorbeeld onze dochter naar bed brengen en dan hoor ik haar beneden keihard krijsen. Ik kan dan niet naar beneden om aan te leggen. Hij is ook moe van zijn werk en kan ook niet alles doen. Hij is dan bezig met de keuken opruimen. Was in de ochtend even samen met mijn dochter wezen fietsen, kom ik terug is hij haar kv aan het geven.. terwijl ik echt dacht dat ze wel even 'vol' zou zitten. Ik heb trouwens nog geen traan gelaten na de bevalling, maar ik vind het wel moeilijk.
We gaan gewoon weer verder. Onze dochter is nu bij de kdv dus heb echt even rust nu, kolf ik net 110 ml uit één borst, record!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |