abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114372576
pi_114372591
Op naar de 32 landstitels _O_ .
pi_114372760
Sigi topscoorder _O_
Eriksen meeste assists _O_
Eriksen speler van het jaar _O_
Vermeer meeste cleansheets _O_
Van Rhijn steunpilaar in defensie _O_
Frank de Boer coach van het jaar _O_
pi_114372861
* Marsenal zit te wachten totdat de CL weer eens begint. :(
-nee-
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:44:08 #6
302138 HuffTheTalbot
Checking the Basement for Bugs
pi_114373089
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 14:48 schreef Artillerieschaap het volgende:
Ik begin me een beetje zorgen te maken over het uitblijven van nieuwe spelers. Ik vind de filosofie van jonge spelers kansen gunnen geweldig, maar een elftal (vol jonge gastjes) heeft ook ervaring nodig. Met Ooijer en Verthongen is er een hoop ervaring in het team / in de basis weggevallen en dat kun je niet opvangen met jeugdspelers, daar moet je de transfermarkt voor op.
Ik geef je groot gelijk. De scouting is het enige onderdeel dat duidelijk achterblijft bij Ajax (niet de jeugdscouting - Denen zat). Op alle andere onderdelen (centjes, lonen, filosofie, clubmensen, lange termijn) gaat het de goede kant op.

Het lijkt erop alsof Frank en/of Het Technische Hart een speler zoeken waar ze het allemaal (drie, vier - Overmars, Frank, Jonk, verder nog iemand?) over eens zijn. Bovendien willen ze dingen als "een Ajax-speler" en "technische perfectie".

Het zou heel goed kunnen dat jeugdtrainers zeggen: "Nee, dat kan die en die wel op lossen. Geef Koppers gewoon een kans en Berrie van Pompensteijn uit de B2 (echte naam, zelf verzonnen), die kan het best, heus wel!

Wie weet vertrouwen ze te veel op:

1) Je moet wel supergraag voor Ajax willen spelen; het is tenslotte een eer. Een Ajax-speler
2) Onwrikbare maxima qua transfer en loonbudget voor een aan te trekken speler
3) Het eens zijn: als iemand niet zeker is, gaat het niet door.
4) Jeugd ten allen tijde voorrang geven. Het afgelopen seizoen kan een vertekend beeld geven.
5) Cruijff. Vage Spanjaarden klinkt fishy, ook al komt het van El Cigarillo.

Ajax heeft nodig:

1) Verdedigende POWER
2) Leiderschap en Ervaring
3) Vieze klootzakken en Zuigers - zoals Jantje V.

De Situatie:

Gebaseerd of afgeopen seizoen kan de invloeden FdB, JC en de kwaliteit van de Toekomst eenvoudig overschat worden, ten koste van gezond verstand. Ajax is kampioen geworden. En dan vergeten we.

1) Dat praktische elke debutant teleurstelde en het niveau niet aankon. van Rhijn speelde leuk, maar ook hij had zijn mindere momenten. Kopper was niet goed genoeg. Ozbiliz niet of nauwelijks gezien (debutant met een verlengsnoer, komt tekort). Ebecilio, één wedstrijd. Ligeon gaat het niet worden. Enoh kun je weg doen. Sulejmani wordt met de dag slechter, niet beter. Derk kan waarschijnlijk nooit meer pijnvrij voluit spelen. Dat brengt me bij
2) Kwaliteitstekort. Eriksen steekt op een goede dag bovenuit. Blind is niet goed genoeg. Copycard Greg is drukker met de freshheid van zijn clubsoda. De Ziggstar kan hooguit 60 minuten spelen. Anita is een openbaring.
3) FdB hield te lang vast aan zijn (naar al snel bleek) waanidee: "wij spelen met onze verdediging op hun middenlijn, dus Theo kan vrij verdelen en krijgt vanzelf de extra tijd die hij nodig heeft" Ik heb als Twentefan even in mijn vuist gevloekt toen hij Frank erachter kwam, want toen viel de verdedigende klik op zijn plaats en kon Vertonghen eindelijk zijn ding doen. Dat het tipping point.

Wat produceert de jeugd van Ajax niet?

1) Verdedigende middenvelders
2) Grote sterke knakkers.

Iemand merkte een paar pagina's geleden op dat Enoh een ouderwetse DCM is. Hij of zij sloeg de spijker precies op zijn bolletje: Anita is de moderne, multifunctionele stofzuiger. Hij kan als back ook gemakkelijk mee de hoeken in omdat hij snapt hoe het daar werkt. Hij kan effectief dribbelen met een bal,terwijl hij vooruit en omhoog blijft kijken, bovendien is hij snel en hij heeft hij een goede pass. En met zijn krokobil duwt hij iedere PL-defender moeiteloos over de reclameborden.

Vertonghen weg = 1/3 van de verdediging, leider, zuiger en klootzak kwijt
Anita = schakel weg, balbezit wordt balverlies. Theo zwemt, Chris zwemt en het team verdrinkt.

Dus:

1) power, lente en genadeloze spieren kopen.
2) slimme klootzak/leider halen. Ervaren zuiger.
3) omschakelaar vinden; manusje van alles. wegcijferaar.
4) persoonlijkheid, kracht, overzicht, inzicht, ervaring.
5) fatsoenlijk verder over de landsgrenzen kijken.
6) niet enkel spelers benaderen die op AH-voetbalplaatjes staan die je al 16 keer dubbel hebt.
7) je scouts onder hun kont schoppen, anders instueren
8) niet vies zijn van mouwopstropers op de minder technische spelers
9) niet altijd alles mooi willen hebben, waardering hebben voor inzet en zweet
10) boksers van 12 en 13 vragen om lekker te komen voetballen op de Toekomst

Mijn suggesties:

De nieuwe Anita: Clasie

De volgende Jan: Vlaar

Kosten: 6 miljoen

Conclusie: koopje

*)
Look behind you! It's your ass!
  Redactie Games woensdag 18 juli 2012 @ 17:50:07 #7
140137 Wessiej
A.F.C.A.
pi_114373368
Leuk stuk, eindig je met die kakkies....jammer
.....Kennedy
pi_114373417
Goddomme, goed beargumenteerde mening, prima leeswerk zojuist, maar om nou af te sluiten met twee Feyenoorders. :')
-nee-
pi_114373421
quote:
Iemand merkte een paar pagina's geleden op dat Enoh een ouderwetse DCM is. Hij of zij sloeg de spijker precies op zijn bolletje: Anita is de moderne, multifunctionele stofzuiger.
ja dat was ik :W
pi_114373427
quote:
Met trots stellen we ons voor!

Het is zover, de oproep van die kale voor meer sfeer op Noord heeft zijn vruchten afgeworpen.
Na het beantwoorden van alle e-mails, de sollicitatierondes, diverse telefoongesprekken en meerdere meetings met de inmiddels gevormde selectie en medewerkers van ons aller Ajax zijn we er eindelijk klaar voor.

Wij zijn een collectief sfeerteam op Noord boven (2e ring), een alliantie van sfeer voor de vakken 409 t/m 415. Geen sfeervak zoals het roemruchte vak 410, maar een collectief van tot dusver ongeveer 200 fanatieke Ajax supporters die op een georganiseerde manier voor meer sfeer willen zorgen op Noord boven.

Doordat wij als diverse kleine en iets grotere groepen verspreid staan over de gehele bovenkant van Noord is er gekozen voor een alliantie. Onze hoop, en toekomstmuziek voor de langere termijn is dat deze alliantie uitgroeit tot één geheel.

We hebben vanaf het begin open kaart gespeeld richting Ajax over onze bedoeling: we willen het elftal van Frank de Boer op een positieve manier aanmoedigen in de Arena.
Als gevolg van deze insteek en goede bedoelingen hebben we inmiddels toestemming gekregen van Ajax om aan de slag te gaan. Deze toestemming is wel gerelateerd aan een aantal afspraken die wij onderling hebben gemaakt.
Deze afspraken hebben wij verwerkt in onze eigen huisregels, en het naleven van deze regels zal de rode draad vormen voor ons voortbestaan in de toekomst.
Mocht je jouw steentje willen bijdragen aan meer sfeer op Noord en je willen aanmelden bij onze sfeeralliantie, dan dien je jezelf te conformeren aan de huisregels, op een positieve manier de club te steunen en je clubliefde uit te dragen.

Graag wil de organisatie van North Up Alliance zich voorstellen aan alle belangstellenden en de plannen nader toelichten. Daarom is er gekozen voor een informatiebijeenkomst op donderdag 26 juli a.s. om 19:30 uur in het supportershome. Op deze informatiebijeenkomst is het mogelijk om vragen te stellen en je na afloop eventueel aan te melden als sympathisant. We hopen dat er zoveel mogelijk seizoenkaarthouders van Noord boven aanwezig zullen zijn en zich zullen aanmelden. Seizoenkaarthouders uit andere vakken dan 409 tot en met 415 en andere Ajacieden zijn uiteraard ook van harte welkom op de informatieavond.
http://www.northup.nl/
pi_114373504
Overigens snap ik niet dat de namen Eriksen en Anita genoemd worden bij het kopje kwaliteitstekort. :')

De middenvelder overgekomen van PSG moet Anita in de toekomst vervangen en Vertonghen tja, Denswil is volgend seizoen wss klaar voor de taak. En wss komt Muniesa, wie weet. Het transferseizoen is nog lang niet afgelopen dus waar maak jij je druk om.
pi_114373549
quote:
3s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:44 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Het lijkt erop alsof Frank en/of Het Technische Hart een speler zoeken waar ze het allemaal (drie, vier - Overmars, Frank, Jonk, verder nog iemand?) over eens zijn.
Dit is nou juist een hele goede ontwikkeling. Hiermee verklein je de kans op foute aankopen.
pi_114373564
quote:
3s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:44 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Ik geef je groot gelijk. De scouting is het enige onderdeel dat duidelijk achterblijft bij Ajax (niet de jeugdscouting - Denen zat). Op alle andere onderdelen (centjes, lonen, filosofie, clubmensen, lange termijn) gaat het de goede kant op.

Het lijkt erop alsof Frank en/of Het Technische Hart een speler zoeken waar ze het allemaal (drie, vier - Overmars, Frank, Jonk, verder nog iemand?) over eens zijn. Bovendien willen ze dingen als "een Ajax-speler" en "technische perfectie".

Het zou heel goed kunnen dat jeugdtrainers zeggen: "Nee, dat kan die en die wel op lossen. Geef Koppers gewoon een kans en Berrie van Pompensteijn uit de B2 (echte naam, zelf verzonnen), die kan het best, heus wel!

Wie weet vertrouwen ze te veel op:

1) Je moet wel supergraag voor Ajax willen spelen; het is tenslotte een eer. Een Ajax-speler
2) Onwrikbare maxima qua transfer en loonbudget voor een aan te trekken speler
3) Het eens zijn: als iemand niet zeker is, gaat het niet door.
4) Jeugd ten allen tijde voorrang geven. Het afgelopen seizoen kan een vertekend beeld geven.
5) Cruijff. Vage Spanjaarden klinkt fishy, ook al komt het van El Cigarillo.

Ajax heeft nodig:

1) Verdedigende POWER
2) Leiderschap en Ervaring
3) Vieze klootzakken en Zuigers - zoals Jantje V.

De Situatie:

Gebaseerd of afgeopen seizoen kan de invloeden FdB, JC en de kwaliteit van de Toekomst eenvoudig overschat worden, ten koste van gezond verstand. Ajax is kampioen geworden. En dan vergeten we.

1) Dat praktische elke debutant teleurstelde en het niveau niet aankon. van Rhijn speelde leuk, maar ook hij had zijn mindere momenten. Kopper was niet goed genoeg. Ozbiliz niet of nauwelijks gezien (debutant met een verlengsnoer, komt tekort). Ebecilio, één wedstrijd. Ligeon gaat het niet worden. Enoh kun je weg doen. Sulejmani wordt met de dag slechter, niet beter. Derk kan waarschijnlijk nooit meer pijnvrij voluit spelen. Dat brengt me bij
2) Kwaliteitstekort. Eriksen steekt op een goede dag bovenuit. Blind is niet goed genoeg. Copycard Greg is drukker met de freshheid van zijn clubsoda. De Ziggstar kan hooguit 60 minuten spelen. Anita is een openbaring.
3) FdB hield te lang vast aan zijn (naar al snel bleek) waanidee: "wij spelen met onze verdediging op hun middenlijn, dus Theo kan vrij verdelen en krijgt vanzelf de extra tijd die hij nodig heeft" Ik heb als Twentefan even in mijn vuist gevloekt toen hij Frank erachter kwam, want toen viel de verdedigende klik op zijn plaats en kon Vertonghen eindelijk zijn ding doen. Dat het tipping point.

Wat produceert de jeugd van Ajax niet?

1) Verdedigende middenvelders
2) Grote sterke knakkers.

Iemand merkte een paar pagina's geleden op dat Enoh een ouderwetse DCM is. Hij of zij sloeg de spijker precies op zijn bolletje: Anita is de moderne, multifunctionele stofzuiger. Hij kan als back ook gemakkelijk mee de hoeken in omdat hij snapt hoe het daar werkt. Hij kan effectief dribbelen met een bal,terwijl hij vooruit en omhoog blijft kijken, bovendien is hij snel en hij heeft hij een goede pass. En met zijn krokobil duwt hij iedere PL-defender moeiteloos over de reclameborden.

Vertonghen weg = 1/3 van de verdediging, leider, zuiger en klootzak kwijt
Anita = schakel weg, balbezit wordt balverlies. Theo zwemt, Chris zwemt en het team verdrinkt.

Dus:

1) power, lente en genadeloze spieren kopen.
2) slimme klootzak/leider halen. Ervaren zuiger.
3) omschakelaar vinden; manusje van alles. wegcijferaar.
4) persoonlijkheid, kracht, overzicht, inzicht, ervaring.
5) fatsoenlijk verder over de landsgrenzen kijken.
6) niet enkel spelers benaderen die op AH-voetbalplaatjes staan die je al 16 keer dubbel hebt.
7) je scouts onder hun kont schoppen, anders instueren
8) niet vies zijn van mouwopstropers op de minder technische spelers
9) niet altijd alles mooi willen hebben, waardering hebben voor inzet en zweet
10) boksers van 12 en 13 vragen om lekker te komen voetballen op de Toekomst

Mijn suggesties:

De nieuwe Anita: Clasie

De volgende Jan: Vlaar

Kosten: 6 miljoen

Conclusie: koopje

*)
Leuk verhaal, complimenten voor de leuke schrijfstijl en leesbaarheid. Maar je snapt maar weinig van clubgevoel als ik het zo lees. Kijk, ik ben Ajax supporter. Ooit verwend met oogstrelend voetbal vanuit de typische Ajax filosofie. Daarna werd het per trainer minder, onherkenbaar voetbal, zielloos bijna. Geloof me als ik zeg dat ik liever 6e wordt met een selectie vol eigen jeugd dan 1e met een elftal vol spelers die amper weten wat Ajax inhoudt. Ik wil geen type Enoh, ik wil voetbal. Ik wil creativiteit, lef en durf. Anita en Vlaar zijn Feyenoorders en hoe goed ze ook zijn, ik moet ze niet in het Ajax shirt. Maar wellicht is dat als Twente fan moeilijk te begrijpen.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_114373598
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:54 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Leuk verhaal, complimenten voor de leuke schrijfstijl en leesbaarheid. Maar je snapt maar weinig van clubgevoel als ik het zo lees. Kijk, ik ben Ajax supporter. Ooit verwend met oogstrelend voetbal vanuit de typische Ajax filosofie. Daarna werd het per trainer minder, onherkenbaar voetbal, zielloos bijna. Geloof me als ik zeg dat ik liever 6e wordt met een selectie vol eigen jeugd dan 1e met een elftal vol spelers die amper weten wat Ajax inhoudt. Ik wil geen type Enoh, ik wil voetbal. Ik wil creativiteit, lef en durf. Anita en Vlaar zijn Feyenoorders en hoe goed ze ook zijn, ik moet ze niet in het Ajax shirt. Maar wellicht is dat als Twente fan moeilijk te begrijpen.
:?
pi_114373617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:55 schreef Tyron het volgende:

[..]

:?
Clasie. Je snapt wat ik bedoel.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_114373655
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:55 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Clasie. Je snapt wat ik bedoel.
Ben het wel eens met je.
pi_114374050
Eerlijk gezegd vind ik het vertrek van Vertonghen nog niet eens zo'n enorm probleem. Tuurlijk, er moet vervanging voor komen, maar ik denk dat de niet-voetbal-kwaliteiten van Vertonghen zoals leiderschap en dergelijke worden opgevangen door Siem, Janssen en met een beetje mazzel, een uit zijn schulp kruipende Alderweireld. Die kan nu echt vooruit, nu hij niet in Jan zijn schaduw hoeft te bikkelen.
Het wegvallen van Anita erbij maakt het wat lastiger, hoop dat hij blijft.

Maar ik denk dat de grootste zorgen voor aankomend seizoen liggen in het gebrek aan ontwikkeling bij de vleugelspelers. Allemaal jongens met veel potentie, die regelmatig mooie dingen laten zien, maar nog geen enkele zekerheid. Ja Micky, ik kijk vooral naar jou. :{w

En hoewel ik overtuigd ben van het talent en potentie van Eriksen, moet het nu toch echt wel iets meer worden dan alleen talent en potentie. Als hij nu zijn zevenmijlslaarzen niet aantrekt, gaat hij geen grote stappen maken. :|W

Anyways, ondanks dit al, nog steeds snoeihard kampioen dit jaar, zo'n 4 wedstrijden voor het einde van de competitie.

En Fischer word een held.
-nee-
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:12:55 #18
302138 HuffTheTalbot
pi_114374411
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:50 schreef Wessiej het volgende:
Leuk stuk, eindig je met die kakkies....jammer
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:51 schreef Marsenal het volgende:
Goddomme, goed beargumenteerde mening, prima leeswerk zojuist, maar om nou af te sluiten met twee Feyenoorders. :')
Haha. Ja, die twist aan het eind is soms vies... ;)

Maar ik zal juliie vertellen waarom ik met deze twee namen kom:

1) Het is een knipoog naar het "binnenlands scouten" van Ajax
2) Ik kon binnen NL serieus geen goede vervangers voor Jan & Anita bedenken
3) Vandaar een grapje dus. Ik hoop dat het mij vergeven is. Verder waren het serieuze en opbouwend bedoelde bespiegelingen
4) Conclusie: Ajax moet investeren in beter kijken over de landsgrenzen in de leeftijdscategorie 20+

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:51 schreef Tyron het volgende:

[..]

ja dat was ik :W
Gefeliciteerd! Mocht ik het ooit tot een bestuursfunctie bij Ajax schoppen, dan krijg jij de A2. :s)

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:52 schreef Tyron het volgende:
Overigens snap ik niet dat de namen Eriksen en Anita genoemd worden bij het kopje kwaliteitstekort. :')
Die sectie liep onverwacht een stuk uit.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:52 schreef Tyron het volgende:

De middenvelder overgekomen van PSG moet Anita in de toekomst vervangen en Vertonghen tja, Denswil is volgend seizoen wss klaar voor de taak. En wss komt Muniesa, wie weet. Het transferseizoen is nog lang niet afgelopen dus waar maak jij je druk om.
Ik ben zeer benieuwd, maak me niet druk hoor. Zou die Muniesa wel eens aan het werk willen zien. ^O^
pi_114374655
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:12 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

[..]

Haha. Ja, die twist aan het eind is soms vies... ;)

Maar ik zal juliie vertellen waarom ik met deze twee namen kom:

1) Het is een knipoog naar het "binnenlands scouten" van Ajax
2) Ik kon binnen NL serieus geen goede vervangers voor Jan & Anita bedenken
3) Vandaar een grapje dus. Ik hoop dat het mij vergeven is. Verder waren het serieuze en opbouwend bedoelde bespiegelingen
4) Conclusie: Ajax moet investeren in beter kijken over de landsgrenzen in de leeftijdscategorie 20+

[..]

Gefeliciteerd! Mocht ik het ooit tot een bestuursfunctie bij Ajax schoppen, dan krijg jij de A2. :s)
Ik hoop echt dat die Ilan Boccara een goede vervanger voor Anita wordt. Blijkt echt een enorm talent te zijn en ook nog eens half nederlands!
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:19:17 #20
302138 HuffTheTalbot
pi_114374743
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:17 schreef Tyron het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat die Ilan Boccara een goede vervanger voor Anita wordt. Blijkt echt een enorm talent te zijn en ook nog eens half nederlands!
Net als Muniesa: één groot :?

Hopen dat ze goed genoeg zijn, op basis van wedstrijden in de 2e divisie in Spanje en Frankrijk.

Een gok. Het kan geweldig uitpakken, maar als fan moet je gewoon duimen en hopen dat Johan (of wie dan ook) het goed gezien heeft. Bij Theo, afgelopen seizoen, konden we erover twisten of het een goede transfer was. Nu weten we niets.

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:53 schreef BankAardappel het volgende:

[..]

Dit is nou juist een hele goede ontwikkeling. Hiermee verklein je de kans op foute aankopen.
Dat is waar, maar het kan ook leiden tot verlamming: niemand kopen omdat één van de drie toch misschien nog een beetje twijfel over de speler in kwestie heeft.

Niet om dik te doen, maar Luuk vertrekt en boem: Luc komt een contract tekenen in Enschede. Zo'n beetje op dezelfde dag. Dat is daadkracht.

[ Bericht 9% gewijzigd door HuffTheTalbot op 18-07-2012 18:24:26 ]
pi_114375032
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Net als Muniesa: één groot :?

Hopen dat ze goed genoeg zijn, op basis van wedstrijd in de 2e divisie in Spanje en Frankrijk.

Een gok. Het kan geweldig uitpakken, maar als fan moet je gewoon duimen en hopen dat Johan (of wie dan ook) het goed gezien heeft. Bij Theo, afgelopen seizoen, konden we erover twisten of het een goede transfer was. Nu weten we niets.

[..]

Dat is waar, maar het kan ook leiden tot verlamming: niemand kopen omdat één van de drie toch misschien nog een beetje twijfel over de speler in kwestie heeft.

Niet om dik te doen, maar Luuk vertrekt en boem: Luc komt een contract tekenen in Enschede. Zo'n beetje op dezelfde dag. Dat is daadkracht.
Muniesa heeft wel meer gespeeld, bijvoorbeeld in de CL tegen Bayern Leverkussen waar hij gewoon zijn mannetje stond. Nogmaals, het transferseizoen is nog niet afgelopen en ik vind deze discussie nog wat overbodig, natuurlijk zou ik nu het liefst weten wat onze selectie voor komend seizoen is, maar het is nog geen 31 augustus.
pi_114375068
Ajax heeft Denswil gewoon rondlopen en dus is het onnodig om een Moisander te halen. Daarom kijken ze ook naar tijdelijke opties. :)
pi_114375160
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:25 schreef j0rdiiii het volgende:
Ajax heeft Denswil gewoon rondlopen en dus is het onnodig om een Moisander te halen. Daarom kijken ze ook naar tijdelijke opties. :)
Denswil moet nog wel aan de krachttraining.
pi_114375803
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:19 schreef HuffTheTalbot het volgende:

[..]

Ach, dat wil elke club natuurlijk, maar daar moet je ook mazzel mee hebben. Voor hetzelfde geld vraagt Inter te veel voor Castaignos, of vraagt Castaignos teveel salaris, lopen de onderhandelingen stroef en dus lang door, of gaat hij liever naar 1 van de andere clubs die hem wilde hebben. Je hebt als club zijnde niet alles zelf in de hand.

Ajax had Moisander in gedachten als vervanger voor Vertonghen, maar vond dat AZ te veel vraagt. Dan moet je verder zoeken.
pi_114375932
quote:
Narsingh: 'PSV slagvaardiger dan Ajax'

Luciano Narsingh gaat in de VI van deze week verder in op waarom hij bij PSV heeft getekend en niet bij Ajax. 'PSV was slagvaardiger', zegt de aanvaller duidelijk.

'Het verhaal Ajax is heel simpel. Het is een topclub in Nederland en ik heb er een verleden, maar als ze er niet uitkomen met SC Heerenveen dan houdt het natuurlijk op. PSV was slagvaardiger, liet zien dat ze me heel graag wilden hebben. Technisch directeur Marcel Brands bleef me sms'en en Dick Advocaat heeft me zelfs gebeld', zegt Narsingh.

Hij vervolgt. 'Advocaat zei dat hij geen trainer was die normaal een speler belt, maar dat hij zei dat hij heel veel vertrouwen in mij had en mij heel graag aan de spelersgroep wilde toevoegen. Ook Frank de Boer heeft me gebeld, maar Ajax wilde niet verder gaan dan een bepaalde transfersom (3,5 miljoen euro, red.). PSV heeft nooit opgegeven, dat bevalt me wel.'
quote:
Overmars: 'Jammer dat Narsingh niet komt'

Directeur Marco Overmars van Ajax vindt het jammer dat Luciano Narsingh niet naar Ajax is gegaan. De 21-jarige vleugelaanvaller maakte deze week de overstap van SC Heerenveen naar PSV.

'Jammer dat Narsingh niet komt, want hij is in mijn ogen een echte Ajax-voetballer', zegt de directeur voetbalzaken in de Voetbal International. 'We richten ons nu op andere opties en die hebben volgens mij hetzelfde niveau.'

Ajax bereikte een principe-akkoord met Narsingh en legde een bod van ruim 3,5 miljoen euro neer bij Heerenveen voor de speler. Narsingh lag nog slechts een jaar vast, maar Heerenveen veegde het bod van Ajax van tafel. Toen PSV langskwam met een bod van circa 4,5 miljoen euro was de deal snel beklonken.
quote:
Overmars vernam niets van Newcastle

Marc Overmars laat in Voetbal International weten dat hij nog niets heeft gehoord van Newcastle United sinds de twee weken dat de directeur bij Ajax aan de slag is. Volgens diverse media zouden De Engelsen de middenvelder graag van Ajax over willen nemen.

'Als Frank hem wil behouden, moet Vurnon gewoon bij Ajax blijven', zegt Overmars. 'Zijn contract loopt nog twee jaar door en we zijn zeer tevreden over hem. In de twee weken dat nu bij Ajax werk heb ik zelf trouwens niets vernomen vanuit Newcastle. Over een paar weken komen we erop terug met Vurnon, mocht de situatie dan veranderd zijn.'
quote:
Geen gesprek Anita met Overmars

Er is dinsdag geen gesprek geweest tussen Marc Overmars en Vurnon Anita. Sky meldde dat dinsdagavond, omdat Anita erg graag naar Newcastle zou willen, maar dat blijkt niet te kloppen.

'We hebben met Frank de Boer gesproken, en willen nog een gesprek met Overmars, aangezien hij over de centjes gaat. Maar er is niet gisteren een gesprek geweest. Dat klopt niet. Het komt nog, hopelijk binnen een paar weken', zegt Harry Lulofs tegen AjaxLife.nl.
quote:
'Anzhi wil Van der Wiel'

Volgens Russische media wil FC Anzhi van Guus Hiddink graag Gregory van der Wiel aantrekken. Er is nog geen contact geweest tussen de clubs.

Van der Wiel meldde zich woensdagmorgen voor het eerst weer sinds zijn vakantie bij Ajax. Hij staat nog een jaar onder contract en de Amsterdammers willen hem daarom verkopen.
quote:
'Van der Wiel beste rechtsback van NL'

Eljero Elia noemt Gregory van der Wiel in de Voetbal International de beste rechtsback van Nederland. De Ajacied is woensdag weer begonnen met de training en bij de groep aangesloten.

'Dacht je nou echt dat Greg bij de besprekingen een koptelefoon op zijn hoofd had? Of tijdens de training? Nee, natuurlijk niet. Van der Wiel is de beste rechtsback van Nederland en een uitstekende prof', zegt Elia.

'Als we in de bus zitten, luistert hij inderdaad naar zijn muziek. Mag hij zich op zijn eigen manier voorbereiden? Of moet hij verplicht meekaarten met de rest? Ben je dan plotseling wel goed bezig?'
quote:
Ajax wil Bonevacia weer verhuren

Ajax hoopt deze week Roly Bonevacia te verhuren. Dat schrijft Voetbal International in haar nieuwe editie. Afgelopen seizoen werd de Ajacied al verhuurd aan NAC Breda.

De Amsterdammers verwachten hem deze week aan een eredivisieclub te verhuren. Bonevacia staat nog tot medio 2013 onder contract bij Ajax.
quote:
De Jong hoopt op ervaren vervanger

Siem de Jong, nieuwbakken aanvoerder van Ajax, hoopt op een ervaren vervanger van Jan Vertonghen. Ajax is echter bezig met Marc Muniesa (20) van FC Barcelona.

'Nu ook Jan is vertrokken, zou het goed zijn als hij vervangen wordt door een ervaren speler. We hebben een relatief jonge achterhoede, het kan geen kwaad als daar iemand bij komt die de boel achterin kan neerzetten', laat hij weten in Voetbal International.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')