abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 16:56:26 #1
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_114370716
Afgelopen week is mijn oma overleden. Nu is morgen de begrafenis, maar ik vraag me af of ik nu recht heb op een dag vrij. Ik werk onder het cao Ziekenhuizen.
Daar staat hetvolgende in:

Artikel 13.4.5. Calamiteiten en ander kort verzuimverlof

1. De werknemer heeft recht op korte tijd betaald verlof om in zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden de eerste noodzakelijke voorzieningen te treffen. Onder zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden wordt onder meer ziekte in het gezin van de werknemer verstaan.

2. Bij overlijden van:

een bloed- of aanverwant in de rechte lijn;
een broer of zus;

van de werknemer en/of van zijn echtgenoot of relatiepartner heeft de werknemer recht op betaald verlof op de dag van overlijden en op de dag van de begrafenis of crematie, voor zover de werknemer was ingeroosterd op deze dag/dagen.

3. Bij overlijden van:

de echtgeno(o)t(e) of relatiepartner;
een (pleeg)kind;
een (pleeg)ouder;

van de werknemer en/of van zijn echtgenoot of relatiepartner heeft de werknemer recht op betaald verlof op de dag van overlijden tot en met de dag van de begrafenis of crematie, voor zover de werknemer was ingeroosterd op deze dag/dagen.

Valt mijn oma nu onder bloed en aanverwant in rechte lijn?

Alvast bedankt.
pi_114370885
heb je het al gewoon gevraagd?
want dit lijkt me pas een probleem als iemand zegt dat je niet mag gaan en dat lijkt me sterk

en waarom heb je niet eerder vrij gevraagd? dagen genoeg tussen gezeten....
ik snap dat je hoofd er niet naar staat maar het is wel een van de essentiėle dingen die geregeld moeten worden, ook door de rest van de familie dus vind het persoonlijk nogal raar dat je dat nog niet gedaan hebt
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:00:50 #3
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_114370978
Heb het niet goed omschreven, ik bedoel of ik doorbetaald verlof recht op heb. Ben gewoon vrij morgen dat was geen probleem. Maar degene die dit precies weet is op vakantie.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:56 schreef egelhond het volgende:
Afgelopen week is mijn oma overleden. Nu is morgen de begrafenis, maar ik vraag me af of ik nu recht heb op een dag doorbetaald verlof. Ik werk onder het cao Ziekenhuizen.

1. De werknemer heeft recht op korte tijd betaald verlof om in zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden de eerste noodzakelijke voorzieningen te treffen. Onder zeer bijzondere persoonlijke omstandigheden wordt onder meer ziekte in het gezin van de werknemer verstaan.

2. Bij overlijden van:

een broer of zus;

van de werknemer en/of van zijn echtgenoot of relatiepartner heeft de werknemer recht op betaald verlof op de dag van overlijden en op de dag van de begrafenis of crematie, voor zover de werknemer was ingeroosterd op deze dag/dagen.

3. Bij overlijden van:

een (pleeg)kind;
een (pleeg)ouder;

van de werknemer en/of van zijn echtgenoot of relatiepartner heeft de werknemer recht op betaald verlof op de dag van overlijden tot en met de dag van de begrafenis of crematie, voor zover de werknemer was ingeroosterd op deze dag/dagen.

Alvast bedankt.
pi_114371022
http://www.rijksoverheid.(...)aanverwantschap.html
Je grootmoeder is bloedverwant 2e graad.
Vraag het eens aan Personeelszaken, zou ik zeggen.

En gecondoleerd natuurlijk.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 18 juli 2012 @ 17:06:10 #5
357686 Je_Werkgever
Ook wel de opdrachtgever
pi_114371250
Geen idee.
pi_114371354
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:06 schreef Je_Werkgever het volgende:
Geen idee.
Dat hoor je wel te weten natuurlijk he!
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_114371438
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 16:56 schreef egelhond het volgende:
Afgelopen week is mijn oma overleden. Nu is morgen de begrafenis, maar ik vraag me af of ik nu recht heb op een dag vrij. Ik werk onder het cao Ziekenhuizen.

2. Bij overlijden van:

een broer of zus;

3. Bij overlijden van:

een (pleeg)kind;
een (pleeg)ouder;

Alvast bedankt.
Gecondoleerd uiteraard en sterkte.

Je oma is een 2e graad bloedverwantlijn, betekend dat je recht hebt op 2 vrije dagen ( de dag van overlijden en de dag van de crematie danwel begrafenis.

een 1e graad overlijden geeft je recht op 4 vrije dagen
bij een 3e en 4e graad krijg je 1 dag, (de dag van de crematie)
pi_114371647
Edit - nvm
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114373489
Gecondoleerd met het verlies van je Oma en sterkte met het verwerken hiervan.

Er is hierboven al meerdere malen op in gegaan daar ga ik dus niet nog iets bijzetten.

Hoe oud was ze?
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 18 juli 2012 @ 18:24:59 #10
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_114375022
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:09 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Je oma is een 2e graad bloedverwantlijn, betekend dat je recht hebt op 2 vrije dagen ( de dag van overlijden en de dag van de crematie danwel begrafenis.

een 1e graad overlijden geeft je recht op 4 vrije dagen
bij een 3e en 4e graad krijg je 1 dag, (de dag van de crematie)
Mits je ingeroosterd stond voor die dagen.

De vraag is dus: stond je ingeroosterd voor die dagen, of niet?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:52:15 #11
3542 Gia
User under construction
pi_114379491
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Ja, precies.
Vakantie hebben, oma overlijdt en dan twee dagen terug willen hebben.

Volgens mij werkt dat zo niet.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:13:20 #12
355882 maturon
wannabe turkie
pi_114380626
Lees ik nu goed dat mijn broertje of Zus ondergeschikt is aan mijn ouders of partner of eigen kinderen????
pi_114381342
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:13 schreef maturon het volgende:
Lees ik nu goed dat mijn broertje of Zus ondergeschikt is aan mijn ouders of partner of eigen kinderen????
Broer/zus is tweedegraads, dus ja.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juli 2012 @ 20:32:37 #14
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114381598
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:13 schreef maturon het volgende:
in de ABU staat echter beschreven dat als je de begrafenis/crematie organiseert je alsnog dezelfde periode hebt als bij eerste graad.
En over het algemeen help je hier natuurlijk wel aan mee bij een broer of zus..
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_114381661
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:32 schreef Nizno het volgende:

[..]

in de ABU staat echter beschreven dat als je de begrafenis/crematie organiseert je alsnog dezelfde periode hebt als bij eerste graad.
En over het algemeen help je hier natuurlijk wel aan mee bij een broer of zus..
Naast dat dat helemaal niet zo natuurlijk is. gaat het hier om de CAO Ziekenhuizen :)
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 18 juli 2012 @ 20:37:04 #16
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_114381832
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:34 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Naast dat dat helemaal niet zo natuurlijk is.
want?
Ik weet dat als mijn zus komt te overlijden er echt wel een organisatie neer komt op mijn ouders en mij.
quote:
gaat het hier om de CAO Ziekenhuizen :)
i know maar die nam ik als voorbeeld omdat ik die dus net met bewondering door heb gelezen (voor het eerst in mijn leven, Kwam er achter dat ik gewoon mezelf geld door de neus geboord heb.
overlijden van mijn opa heb ik bij de inlener gewoon aangegeven dat ik er niet was en bij het uitzendbureau niets aangegeven. Dus gewoon minder gewerkt die week. En heb ook 3 jubilea gehad waarvoor ik gewoon betaald verlof had kunnen krijgen.... tjong...
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_114382336
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:37 schreef Nizno het volgende:

[..]

want?
Ik weet dat als mijn zus komt te overlijden er echt wel een organisatie neer komt op mijn ouders en mij.

Maar om aan te geven dat dat 'meestal' zo is, vind ik gewoon niet zo 'natuurlijk' te stellen. :) In de meeste gevallen is er bij overlijden van broers/zussen toch echt een heel andere band met je kinderen of je ouders. Tenzij het op zeer jonge leeftijd is, maar op oudere leeftijd wordt dat meestal een stuk minder.

Maar goed...da's maar zijdelings on topic.
  donderdag 19 juli 2012 @ 00:27:56 #18
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_114396244
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:24 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Heb geen vakantie, moet gewoon de rest van de week werken dus neem aan dat ik de dag van de begrafenis betaald verlof krijg dan.

Hoe zit dat met de dag van overlijden. Ik heb op maandag altijd een halve dag vrij. Toen ik thuiskwam om 12 uur kreeg ik te horen dat ze die morgen was overleden.
  donderdag 19 juli 2012 @ 00:45:27 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_114397143
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:27 schreef egelhond het volgende:
Hoe zit dat met de dag van overlijden. Ik heb op maandag altijd een halve dag vrij. Toen ik thuiskwam om 12 uur kreeg ik te horen dat ze die morgen was overleden.
Dan was je op dat moment dus vrij
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_114401700
quote:

[..]

Heb geen vakantie, moet gewoon de rest van de week werken dus neem aan dat ik de dag van de begrafenis betaald verlof krijg dan.

Als je gewoon had moeten werken op de dag van de begrafenis: ja.

Wat wil je precies met de dag van overlijden, toen je het hoorde was je toch al vrij??
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  donderdag 19 juli 2012 @ 08:40:08 #21
33954 ElisaB
pi_114402481
quote:
Yups

quote:
Wat wil je daar verder nog mee? Eerder (dan 12:00 uur) wist je het niet, en later (toen je het wel wist) hoefde je niet te werken.
pi_114403680
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, precies.
Vakantie hebben, oma overlijdt en dan twee dagen terug willen hebben.

Nou ja, wel dus.
Ik had 3 weken vakantie, waarbij we 2,5 bezig zijn geweest met ziekte en uiteindelijk overlijden van mijn schoonvader. Ik kreeg via mijn toenmalige werkgever 4 dagen daarvoor (CAO), en die heb ik ook geclaimd.
Ik had namelijk helemaal geen vakantie gehad, maar juist een heel stressvolle periode.
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:47:47 #23
3542 Gia
User under construction
pi_114403818
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:00 schreef egelhond het volgende:
Heb het niet goed omschreven, ik bedoel of ik doorbetaald verlof recht op heb. Ben gewoon vrij morgen dat was geen probleem. Maar degene die dit precies weet is op vakantie.

[..]

Je was, toevallig al vrij, of heb je vrij genomen voor de begrafenis?
Oftewel, stond je eigenlijk ingeroosterd voor vandaag?

Wb dag van overlijden. Je kunt toch geen verlof nemen met terugwerkende kracht.
Wil je hiervoor soms een halve vakantiedag terug, of een halve dag extra salaris?
  donderdag 19 juli 2012 @ 09:49:45 #24
3542 Gia
User under construction
pi_114403869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou ja, wel dus.
Ik had 3 weken vakantie, waarbij we 2,5 bezig zijn geweest met ziekte en uiteindelijk overlijden van mijn schoonvader. Ik kreeg via mijn toenmalige werkgever 4 dagen daarvoor (CAO), en die heb ik ook geclaimd.
Ik had namelijk helemaal geen vakantie gehad, maar juist een heel stressvolle periode.
Volgens dezelfde CAO als hierboven beschreven?
Daar staat toch echt dat je ingeroosterd moet zijn en volgens mij staan daar schoonouders niet bij.
pi_114404240
Oh, multi-interpretabel.
quote:
Nou, bij sommige werkgevers dus wel.
Zo goed? ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:09:40 #26
3542 Gia
User under construction
pi_114404364
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:05 schreef lezzer het volgende:
Oh, multi-interpretabel.

[..]

Nou, bij sommige werkgevers dus wel.
Zo goed? ;)
Okay, maar hier ging het om de ziekenhuis-cao.
Mijn man heeft ook een heel soepele cao. Gelukkig. Zorgverlof, bijzonder verlof, variabele werktijden, atv i.p.v. vakantiedagen in de vakantie. Enz.
  donderdag 19 juli 2012 @ 10:28:20 #27
33954 ElisaB
pi_114404929
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 09:41 schreef lezzer het volgende:

[..]

Nou ja, wel dus.
Dat is anders: je had vakantie. Maar TS stond niet ingeroosterd (maandagmiddag).
pi_114406630
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 10:28 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Dat is anders: je had vakantie. Maar TS stond niet ingeroosterd (maandagmiddag).
Ik reageerde niet op TS, ik reageerde op Gia, die naar mijn idee een waarde oordeel gaf over het claimen van een vrije dag voor het overlijden van een familielid tijdens vakantie.
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:39:17 #29
33954 ElisaB
pi_114409430
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 11:23 schreef lezzer het volgende:
Ik reageerde niet op TS, ik reageerde op Gia, die naar mijn idee een waarde oordeel gaf over het claimen van een vrije dag voor het overlijden van een familielid tijdens vakantie.
Ow, sorry :@

Misschien moest ik maar weer eens koffie gaan zetten c_/
  donderdag 19 juli 2012 @ 12:49:07 #30
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_114409815
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 17:09 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Mits TS dus zou moeten werken op betreffende dagen.
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')