abonnement Unibet Coolblue
pi_114588978
Toffe episode
pi_114589017
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:31 schreef EilandjeOnline het volgende:
ik dacht dat ze family waren ? of gewoon beste vrienden, trouwens, Gus heeft kinderen.
Kinderen? Dat heb ik niet meegekregen. Maar misschien je gelijk hoor!
pi_114590083
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:48 schreef Mirel het volgende:
Ik zat in de trein en lette niet zo goed op, keek op m'n telefoon de aflevering verdeeld over 2 trajecten :@

Hoezo neemt Mike nu half measures volgens jullie?

De man die de arme Japanner doodschoot en Mike probeerde te doden, waarom deed hij dat? Vond hij dat toch wel iemand gaat praten en dus liever Mike doodmaakt want anders wordt hij ook opgeruimd of was er een andere reden?

Ik had trouwens het idee dat de Japanner niet zou praten, maar die dude schoot hem jammer genoeg wel dood.
Omdat Chris eigenlijk Chau gebruikte om Mike naar hem toe te krijgen, Chris was ingehuurd om te doen wat Mike niet wilde doen.
Half Measures van mike omdat hij eigenlijk kwam om Lydia te vermoorden wegens de Hit die ze op hem had gezet, maar omdat hij haar kan gebruiken is dat niet gebeurd.

Dacht trouwens dat het plannetje van Walter verkeerd zou uitpakken met Jesse en ricin, dat het te opvallend gevonden zou worden.
Was gelukkig niet zo.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 02:20:55 #179
230491 Zith
pls tip
pi_114591554
Heerlijke aflevering, Mike _O_
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_114592262
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:29 schreef FredVleespet het volgende:
Schiet er hier bij Hank wat te binnen over Walt :P ?

[ afbeelding ]
Hank 'weet' het al veel langer. Alleen op dat moment gaat hij de puzzelstukjes aan elkaar verbinden.

Hij heeft al heel lang zijn vermoedens, eigenlijk al sinds het begin dat de spullen uit het lokaal van Walt verdwenen. Maar wat de doorslag heeft gegeven is de initiale 'WW' op Gale zijn notebook en het gesprek aan de tafel waar Walt zegt dat dit niet het werk van een genie was en dat de kans aanwezig is dat de echte Heisenberg nog rond loopt.

Hij heeft al heel lang zijn vermoedens en eigenlijk weet hij al maar hij ontkent, wil het niet geloven.. Maar dat gaat niet lang meer duren tot hij het toe laat/ toe durft te geven / alle puzzelstukken aansluit.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 03:05:47 ]
pi_114592414
Allereerst, excuses dat het zo lang is maar in mijn omgeving ben ik de enige die breaking bad echt volgt , de gene die iig al bij deze episode is dus vandaar dat ik al mijn gedachte met jullie wissel. Ik merk nu na afloop dat het erg lang is, maar ik zou het fijn vinden als men gedachten kan wisselen over mijn idee van het eventuele einde, ik hoop dat mijn post een toevoeging aan dit topic zal zijn. Daarnaast voor iedereen die niet up to date is met de serie en achterloopt en niet de dingen wilt zien lees niet verder, STOP MET LEZEN want spoiler alert!

Heerlijke aflevering, zoals in ieder seizoen word het langzaam opgebouwd, je krijgt eerst een slechte episode qua spanning zodat de verwachtingen naar beneden gaan aangezien het einde van ieder seizoen overweldigend is. En langzaam word de spanning steeds beter met af en toe een saaie episode er tussendoor (vlieg aflevering bv) zodat de verwachtingen weer omlaag worden gesteld en het daarna alleen maar beter is, zo werken alle top misdaad serie's het is ook niet anders vol te houden, kijk maar naar geniale serie's als The Sopranos of The Wire.

Dan over de aflevering, allereerst moeten we niet meer alles voor waarheid achten wat Walt zegt, zoals het feit dat hij geen geld heeft.. Hij had nog rond de 600.000 cash in zijn muur in de kelder oid in de aflevering waarin hij dat aan zijn pas geboren baby laat zien. Het feit dat hij dit niet uitgeeft probeert de regisseur in mijn ogen te laten zien door kleine maar o zo belangrijke details als geen afwasmachine kopen (hij wast af in de laatste scene), niemand vind dat leuk dus als je het geld hebt ,zeker 6 ton minstens koop je zulke dingen maar hij is heel voorzichtig, daarnaast worden zulke kleine nietszeggende scene's vaak met een belangrijke reden opgenomen met een hidden message.

Daarnaast blijkt dat Walt vaker liegt (scene's met Jesse,Gus, Saul) en dus alles zegt met een achterliggend plan, dus hij heeft zeker genoeg geld om te stoppen maar hij is nu echt evil en voelt dat hij een al capone kan worden.

En dat Walt echt evil aan het worden is is een understatement.

De rol van Mike is echt goed aan het worden, ook geniaal gedaan hoe de bijrol acteur en zeer goeie acteur is en groter word, die kleine scènes die hij eerst had waren al geniaal.

Ben naar een paar dingen benieuwd over hem ;

1 - Hoe wist hij dat die kerel daar bij Chau was, hij zag het vanuit het raam dus hij moest denk ik met al zijn mensen (die hij zeer zorgvuldig uitkiest , zie loyaliteits eis vanuits Mike oogpunt) die hij vertrouwt (tenminste de 11 op de hit-list) een soort van nood teken hebben wanneer er een valstrik is oid aangezien je zulke dingen niet via de telefoon kan zeggen wanneer iemand een geweer tegen je hoofd heeft (zie Chau). Ik denk dat we daar nog een flash back van krijgen die belangrijker is dan we denken. Of ik denk hier te ver over na, wat best mogelijk is op dit tijdstip hehe

2 - Daarnaast zie je Mike nadat hij zijn andere handlanger vermoord heeft , dat hij echt geraakt en gekwetst is, natuurlijk logisch als iemand van wie jij verwacht dat hij je niet verraad dat toch doet, maar ik denk dat dit een soort turning point is wat we eerder met Walt zagen en dat hij nu ook verandert en dus ook bewust niet naar Lydia ging om haar te vermoorden maar haar te gebruiken, ik denk dat hij nu ook zijn eigen plan heeft en hij in zijn ogen nu Walt, Lydia , Jesse enzo aan het gebruiken is en dit ook een aparte wending zal geven.

3 - Waarmee ik op punt 3 kom, waarom toch bewust kiezen om toch in zee te gaan met Walt en Jesse, hij weet alles van het wereldje en vooral de gevolgen, helemaal wanneer je in zee gaat met iemand die je niet vertrouwt, zie dood gus (vermoord door werknemer). Daarnaast herinner ik me een moment dat Mike ook in het begin zei tegen Gus niet met Walt in zee te gaan want hij vertrouwde hem niet, en Mike lijkt me iemand die zijn gevoel altijd volgt, helemaal wanneer het iets negatiefs laat voelen. Dus dat hij vervolgens niet in zee wilt gaan logisch te verklaren (begin scene).

Voor het geld doet Mike het weet ik echt 99% zeker niet (dus in zee gaan met Walt he, niet het feit dat hij überhaupt de misdaad in is gegaan), dat is in mijn ogen niet logisch qua het karakter wat Mike is, hij was immers ex agent (waarschijnlijk dirty cop) en weet/wist dus al toen Gus dood ging dat het hoogstwaarschijnlijk was dat die 2 million gevonden zou worden en dus weg was, ik kan me niet voorstellen dat hij dat niet had ingecalculeerd toen hij nee zei tegen Walt. Want de scene in het politiebureau dat je ziet dat er iets is met Mike is, is denk ik niet vanwege het geld dat ze dus hadden gevonden op zijn kleindochter haar rekening , (dat is juist dat de regie wilt dat je gaat denken om je op een dwaal spoort te zetten) ik denk dat hij dan een oplossing in zijn hoofd heeft/ weet dat hij een oplossing moet vinden voor dit om hieruit te komen (en dat het moment waarop hij nadenkt niets met het geld op zijn kleindochter haar rekening te maken heeft) voor zichzelf, en dat vanaf dat moment al zijn acties bewust worden gedaan met een achterliggende gedachte (dus bewust, met Walt in zee gaan, Lydia niet vermoorden, dit hoort allemaal bij het masterplan). Mike is namelijk slimmer dan hij doet voorkomen, dat komt steeds meer uit zijn scenes dat hij net zoals Walt nu is, ook steeds een stap voor is.

Nu ik dit ook zo typ denk ik dat Mike de grote verassing gaat zijn, breaking bad is vanaf het begin af aan altijd geëindigd met een totaal onverwachts einde (dood gus, ect.), dus ;

- We weten dat Walt een slecht einde krijgt - is al meerdere keren gezegd door regisseur en acteurs in interviews, in de zin van ;, zoals je verwacht zal het einde niet leuk zijn in de zin dat de bad guy overwint, --> Walt zal hoe dan ook gestraft worden voor zijn misdaden wat logisch is aangezien hij een moordenaar,druglord en al dat is.

- Dat Hank achter alles komt en het niet kan geloven, zal gebeuren en zal mooi zijn om die reactie te zien dat je beste vriend een soort al capone is MAAR DAT KAN NIET HET VERRASSENDE, GENIALE EIND ZIJN, dat is gewoon te logisch en zien we al aankomen en zal niet breaking bad - achtig zijn, nee in mijn ogen zal er een verrassende wending in komen buiten dit.

Dus zoals de poster boven mij ook al aangeeft, Hank vermoed al langer dat er iets niet pluis is bij Walt, daarnaast heb je in de spioler voor episode 3 kunnen zien dat de vrouw van Hank met Walt praat en echt wilt weten wat er aan de hand is. Je denkt natuurlijk Skyler tript hem en verteld wat aan haar beste vriendin (Hanks vrouw dus) maar ik kan me niet voorstellen dat Hank zijn vermoedens over Walt niet tegen zijn vrouw in bed verteld in de avond, je praat over zulke dingen in een huwelijk als je dingen niet vertrouwt + dit opgeteld met Skyler die hem tript + Hank die de puzzelstukjes in elkaar ziet vallen zal Hank er 100% achter komen over Walts drugsacties . Maar dit kan niet het verassende einde zijn, dit zien we allemaal al aankomen nu. Het zal een top einde aan de Heisenberg zijn maar niet van de serie

Wat dus in mijn ogen de verrassende wending zal gaan zijn is ; Mike gaat undercover werken voor de DEA en neemt dus alles op en verteld alles inruil voor dat hij voor alle misdaden word kwijtgescholden, zijn geld krijgt en denk ik het allerbelangrijkst voor hem, zijn politie verleden hem vergeven word. Immers de reden waarom hij volgens mij de criminaliteit is ingegaan is omdat hij nergens aan de bak kon met zijn vaardigheden (bewaker,beveiliging achtige dingen) bij legale bedrijven dankzij zijn verleden wat er in Philidelphia dus schijnbaar gebeurde als politieman (wat zeer ernstig was aan de reactie te zien van zowel Mike als Hank en diens collega).

Daarom is het in mijn ogen logisch dat hij in zee gaat met Walt, immers de DEA en Mike weten dat als ze alleen Walt en Jesse op zouden pakken met wat andere nietszeggende figuren dat dat zij het minimale zijn van het hele drugsnetwerk.

Nu Mike in zee met hun gaat (met Walt en Jesse en Saul), zal hij niet alleen Walt en Jesse kunnen opgeven aan de DEA later maar ook de distributeurs van die drugs en andere dingen die ze nodig hebben en andere grote mensen waar nog veel meer eer aan te behalen valt.

Daarom wilt Mike denk ik ook de leider zijn van de groep (zie scene in episode 3 spoiler) zodat hij alles weet en op het juiste moment naar de DEA kan wanneer hij alles en iedereen (alle hoge bazen , leveranciers e.d.) kan inruilen voor zijn vrijheid, uitwissen van slechte verleden (is een van de pijnlijkste dingen als politieman, weg gaan met een slechte naam) en zijn geld krijgt zodat hij met pensioen kan gaan.

Dus hij is nog niet undercover maar zal dat denk ik snel worden door een geheime deal met de DEA te sluiten.

Dit was het dan, ik hoop jullie mening hierover te krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Colonel_Gaddafi op 24-07-2012 03:34:17 ]
  † In Memoriam † dinsdag 24 juli 2012 @ 03:28:49 #182
230491 Zith
pls tip
pi_114592571
Ik denk niet dat Mike met de DEA gaat werken, al zou het wel passend zijn met dat verband die je duidelijk in beeld zag op zijn borst; daar zou je prima een afluister-ding voor in de plaats kunnen zetten. Ik denk dat mike langzaam maar zeker alle macht gaat overnemen, maar goed daarnaast denk ik ook dat hij niet de kingping type daarvoor is (hij wilt liever/is beter in contacten onderhouden, kennis vergagen etc..).

Oftewel wat je zegt is erg verklarend en misschien ook wel logisch, maar ik wil het eigenlijk niet zo, lijkt me een saai einde.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:19:27 #183
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_114594502
Walter Jr. zat weer lekker aan zijn ontbijtje in deze ep...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 juli 2012 @ 08:33:17 #184
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114594648
Ja het is wel weer tof. Maar ik word wel schijtberoerd van dat wijf van Walt. Goddamn labiel kutwijf ineens. Dat kost veel te veel zendtijd.
pi_114594691
Haha, Skyler is inderdaad nooit positief. Sterf maar ofzo.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 08:45:42 #186
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_114594818
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:39 schreef havanagila het volgende:
Matige aflevering trouwens, dat typerende gehaaste sfeertje begint er een beetje uit te lopen.
Dat je m matig vindt, prima, mening.

Maar typerende gehaaste sfeertje ? In BB?

Daarbij begint dit seizoen itt de vorigen juist direct in een hoog tempo, er gebeurt iig een heleboel.
Vond de ep zelf weer geweldig, die spanning steeds in de scenes van Mike, die opening-scene, die ontzettend mooie shots (Cho op de bank bv.)...

_O_
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 juli 2012 @ 08:54:34 #187
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114594973
Camerawerk is inderdaad buitengewoon sterk. Die scene met Walt en z'n zeikhoer op het laatst. Dat je zijn hoofd de hele scene niet ziet. Dat soort details zijn tof.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:01:46 #188
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_114595091
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:08:47 #189
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_114595229
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 08:33 schreef Kreator het volgende:
Ja het is wel weer tof. Maar ik word wel schijtberoerd van dat wijf van Walt. Goddamn labiel kutwijf ineens. Dat kost veel te veel zendtijd.
In de vorige ep had ze nauwelijks een rol en in de eerste een kleine.. Wat is er irritant aan? Ze ziet naast Saul als enige in dat Walt een psychopaat is. Goed personage.
When all else fails, you always have delusion.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:10:55 #190
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_114595282
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:08 schreef Mirel het volgende:

[..]

In de vorige ep had ze nauwelijks een rol en in de eerste een kleine.. Wat is er irritant aan? Ze ziet naast Saul als enige in dat Walt een psychopaat is. Goed personage.
Het zou me niets verbazen als zij degene is die Walt uiteindelijk stopt, met hulp van Saul :)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 juli 2012 @ 09:11:40 #191
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114595298
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:08 schreef Mirel het volgende:

[..]

In de vorige ep had ze nauwelijks een rol en in de eerste een kleine.. Wat is er irritant aan? Ze ziet naast Saul als enige in dat Walt een psychopaat is. Goed personage.
Maar ondertussen heeft ze wel een wasstraat van dat drugsgeld gekocht, is ze vreemdgegaan met die homo en deed ze 100% mee met de praktijken van haar man. En nu is ze ineens labiel en trekt ze het niet meer.
De kuthoer.
pi_114595326
Wat een fucking briljante serie is dit toch, alles klopt, en geen serie lijkt erop. Alles wat ze doen is niet cliche maar fantastisch. Echt, als dit seizoen zo loopt als verwacht (in kwaliteit, want voorspelbaar is het allerminst :D) dan is dit echt een van de beste series ooit...het verdient echt eens wat meer prijzen...

Moest ik nog ff kwijt :D
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:16:21 #193
25678 PBateman1978
Glow Sticks!
pi_114595394
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:12 schreef Norrage het volgende:
Wat een fucking briljante serie is dit toch, alles klopt, en geen serie lijkt erop. Alles wat ze doen is niet cliche maar fantastisch. Echt, als dit seizoen zo loopt als verwacht (in kwaliteit, want voorspelbaar is het allerminst :D) dan is dit echt een van de beste series ooit...het verdient echt eens wat meer prijzen...

Moest ik nog ff kwijt :D
Vind het nu al 1 van de beste series allertijden, het einde gaat bepalen of het mijn favo serie ooit wordt.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:18:03 #194
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_114595428
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:23 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Zou kunnen, die partner van hem die vermoord is door de mexicanen was misschien zijn vriendje? Dat verklaart wel het vrijgezel zijn en zijn wraak waarmee hij veel te veel risicos nam (eigen leven op spel gezet door het gif te drinken).
Dat was toch zijn broer?
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:22:10 #195
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_114595526
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Maar ondertussen heeft ze wel een wasstraat van dat drugsgeld gekocht, is ze vreemdgegaan met die homo en deed ze 100% mee met de praktijken van haar man. En nu is ze ineens labiel en trekt ze het niet meer.
De kuthoer.
Het maakt haar juist goed dat ze omkeert van al die dingen. Walt daarentegen gaat alleen maar dieper. Walt is ook een kuthoer, een steeds groter wordende.

Maar goed, tegen Ted in het ziekenhuis liet ze wel iets blijken van haar persoonlijkheid dus wie weet waar het naartoe gaat. Ze is in ieder geval vele malen meer likeable dan Walt.
When all else fails, you always have delusion.
pi_114595535
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:16 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Vind het nu al 1 van de beste series allertijden, het einde gaat bepalen of het mijn favo serie ooit wordt.
Precies. Voorlopig is dat voor mij West Wing, maar dat is natuurlijk onvergelijkbaar. En die serie is gewoon te groot, ook nooit afgekeken :X

Het einde gaat bepalen of het de beste ooit is :Y
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 juli 2012 @ 09:25:24 #197
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114595583
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:22 schreef Mirel het volgende:
Ze is in ieder geval vele malen meer likeable dan Walt.
Zitten wij naar dezelfde serie te kijken? Of ben je lesbisch en hou je van labiele wijve?
pi_114595626
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:22 schreef Mirel het volgende:

[..]

Het maakt haar juist goed dat ze omkeert van al die dingen. Walt daarentegen gaat alleen maar dieper. Walt is ook een kuthoer, een steeds groter wordende.

Maar goed, tegen Ted in het ziekenhuis liet ze wel iets blijken van haar persoonlijkheid dus wie weet waar het naartoe gaat. Ze is in ieder geval vele malen meer likeable dan Walt.
Toch superlogisch dat ze nu extra labiel is geworden? Ze wilde lekker met Walt meedoen op een veilige manier, om Walt wellicht weer op het rechte (in ieder geval rustige) pad te krijgen en geen gekke dingen meer te laten doen...En dan vervolgens vermoordt hij de grootste drugsbaas ooit....dat trok ze ineens niet meer. En voelt ze zich niet meer veilig....
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:35:52 #199
177948 Daskaar
cake or death?
pi_114595812
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:08 schreef Mirel het volgende:

[..]

In de vorige ep had ze nauwelijks een rol en in de eerste een kleine.. Wat is er irritant aan? Ze ziet naast Saul als enige in dat Walt een psychopaat is. Goed personage.
saul en mike.

goeie aflevering gister!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:36:59 #200
177948 Daskaar
cake or death?
pi_114595837
..

[ Bericht 96% gewijzigd door Daskaar op 24-07-2012 09:46:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')