SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Leeuw van Spiegelei
Onderzetters van Spuuglokje
Wooper van PaarsBeestje
Toilet thema plankje van Kniertje22
Piraat-aap van crejo]
Hook on!
[ Bericht 11% gewijzigd door BrainTeaser op 18-07-2012 16:47:18 ]Smile, tomorrow will be worse...
Ik dacht heel even dat dit bericht óók over een parkiet ging.quote:Op woensdag 18 juli 2012 18:22 schreef Toverheks het volgende:
ja ga hem wel afmaken meisjes, al wordt het saaier dan saai, kan het met mijn ogen dicht nu doen, doe maar paar kleuren door elkaar steeds voor de afleiding hahahaa
Nou, hij is voornamelijk minder hoog, waardoor de verhoudingen wat scheef liggen tov die van jou.. Maar dat komt omdat ik de helft van de rijen niet in de achterste lus heb gehaakt maar een gewone vast heb gedaan. Wilde juist wat meer afwiseling in uiterlijk. Bovendien wil ik nog een stukje borduren en die er dan in een band op zetten. en dat komt zo mooi uit in die "niet-ribbel" zeg maar...quote:Op donderdag 19 juli 2012 09:12 schreef EsseEi het volgende:
Leuk je pyjamazak lijnloos! lijkt wel breder dan die van mij!
Dat dacht ik eerswt ook al, maar hij staat niet op haar site bij de boekjes of in de webwinkel bij de losse patronen..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yepquote:Op donderdag 19 juli 2012 10:42 schreef EsseEi het volgende:
Is het niet uit dat boek Babycadeautjes haken?
haha phluph! je was ook wel vroeg van de partij!quote:Op donderdag 19 juli 2012 07:10 schreef phluphy het volgende:
trui, dan neem je toch 2 of 3 projectjes mee? Of past dat niet in de bagage?
[..]
Ik dacht heel even dat dit bericht óók over een parkiet ging.![]()
.... need ..... coffee ......
Pff en dan nu al zo goed bezig? Dat kan ik dus echt niet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:09 schreef EsseEi het volgende:
Whoop einde komt steeds dichterbij1 september ben ik klaar als t goed is. Maar moet 20 september nog een praatje op een symposium geven, dus gok dat ik daarna ook nog wel bezig ben...
Met een rijgdraadje strak trekken?quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:49 schreef BrainTeaser het volgende:
Iemand ervaring met het lijmen van haakwerk? Of misschien een nog beter idee?
Ik ben nu zo'n klein houten doosjes aan het omhaken:
[ afbeelding ]
En hoewel ik er zo strak mogelijk omheen haak, ben ik toch bang dat het door veelvuldig gebruik steeds losschiet (waar ik uiteraard geen zin in heb). Dus nu zat ik te denken om het vast te lijmen ofzo, maar dan ben ik weer bang dat de lijm er doorheen komt en alles keihard wordt ofzo..
Iemand?
? Ik denk dat je BrainTeaser bedoeld? Lastig al die mensen die UPjes als avatar hebbenquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:46 schreef Ckialita het volgende:
Meelezer meldt zich:
lijnloos, of met een tacker (zo'n nietmachine) bovenaan vastzetten?
quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:22 schreef phluphy het volgende:
Op je werk zitten, geen zin meer hebben, wetende dat thuis dat haakwerkje ligt, dat na weken zwoegen BIJNA af is.
Ik haat het.
Maar jij bent al oud en serieuze baan enzoquote:Op donderdag 19 juli 2012 13:46 schreef trui het volgende:
whoopdi, ik ben net zo'n slechte vooruitwerker als jij, en loop daar nu dus toch wel tegenaan.
Zat ik ook aan te denken inderdaad!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:46 schreef Ckialita het volgende:
Meelezer meldt zich:
lijnloos, of met een tacker (zo'n nietmachine) bovenaan vastzetten?
Hihi, heb (het idee van) m'n avatar inderdaad wel schaamteloos gejat van jou ja!quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:35 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
? Ik denk dat je BrainTeaser bedoeld? Lastig al die mensen die UPjes als avatar hebben
quote:Op donderdag 19 juli 2012 07:10 schreef phluphy het volgende:
trui, dan neem je toch 2 of 3 projectjes mee? Of past dat niet in de bagage?
[..]0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 18:22 schreef Toverheks het volgende:ja ga hem wel afmaken meisjes, al wordt het saaier dan saai, kan het met mijn ogen dicht nu doen, doe maar paar kleuren door elkaar steeds voor de afleiding hahahaa
Ik dacht heel even dat dit bericht óók over een parkiet ging.![]()
.... need ..... coffee ......
Sjiek Angelof! Ik heb nog maar 3 strengetjes die het begin van een hartje moeten voorstellen ... en die liggen ergens in een doos/tas in de kelder onder andere UFO'squote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb eindelijk die hartjes-sjaal af! Ben ik echt een eeuwigheid mee bezig geweest, ik vond het niet leuk om te doen. En nu is ook helemaal niet fijn want dat Zeeman acryl is toch echt niets
[ afbeelding ]
Je maakt eerst al die hartjes en dan haak je ze aan elkaar. Het is niet zo heel ingewikkeld.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 11:36 schreef busbreier het volgende:
Hoe heb je dat met die hartjes gedaan. Leuk. Ik hou van hartjes.
ik ben bezig met een gehaakte klok, daarbij moet ook haakwerk op hout en wordt een lijmpistool geadviseerd. Daarbij druk je het haakwerk in de lijm, ipv de lijm in het haakwerk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 17:59 schreef BrainTeaser het volgende:
Thanks voor alle ideeën m.b.t. het doosje!
Ik haak eerst nog even verder en ondertussen denk ik nog even na. Heb het deksel-omhulsel al af en hij zit op zich best strak al, dus misschien dat een dun laagje lijm inderdaad wel voldoende is!
En inderdaad even opletten bij het doosje zelf, dat ik niet te ver doorhaak ja!
[..]
Hihi, heb (het idee van) m'n avatar inderdaad wel schaamteloos gejat van jou ja!
Edit: Oh, en ik heb alleen een normale nietmachine, dus denk niet dat ik daarmee door dat doosje heen kom..
En mooie Ripple zag ik langskomen!Inderdaad wel apart, met dat groen en roze!
http://www.ravelry.com/patterns/library/sweetheart-scarf-3quote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:21 schreef EsseEi het volgende:
Angel leuke shawl! grappig patroonook leuk voor een randje op iets ofzo!! (heb je linkje ervan??)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, dat is ook nog een idee ja... Ik merk dat het haakwerk er op zoch al best strak omheen zit, dus ik lijm 'm sowieso maar op een paar plekken vast denk, des te kleiner het risico dat de lijm er doorheen komt ofzo.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 12:22 schreef Jannuk het volgende:
[..]
ik ben bezig met een gehaakte klok, daarbij moet ook haakwerk op hout en wordt een lijmpistool geadviseerd. Daarbij druk je het haakwerk in de lijm, ipv de lijm in het haakwerk.
Was ik toevallig een tijdje terug ook naar op zoek ja! Hier staat een manier uitgelegdquote:Op vrijdag 20 juli 2012 13:21 schreef EsseEi het volgende:
M'n ripple is nog lang niet af, maar heeft er iemand een idee hoe je de boven en onderrand recht kan krijgen? Die is nu ook gegolfd maar vind t mooi als t recht is...
en toch vind ik hem schattig, al is het maar om aan je kapstok te hangenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb eindelijk die hartjes-sjaal af! Ben ik echt een eeuwigheid mee bezig geweest, ik vond het niet leuk om te doen. En nu is ook helemaal niet fijn want dat Zeeman acryl is toch echt niets
[ afbeelding ]
in 1 woordquote:Op vrijdag 20 juli 2012 22:27 schreef Angelof9 het volgende:
Het is gelukt! Jacobus is een feit! Ik weet, hij hoort hier niet maar ik wou hem toch even laten zien.
[ afbeelding ]
Zal jullie verder niet lastig vallen met mijn breisels...
Ik niet, maar ik zat woensdag nog wel in de trein te hakenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 19:22 schreef Bijou het volgende:
Er zat net tegenover mij in de trein ook iemand te hakenToch niet toevallig een van jullie he
He, ook pannenlappen, leuk! Maar doe jij ook granny squares dan? Of doe je granny stripes?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 08:23 schreef YogaLove het volgende:
Lot ik ben nu bezig met pannenlappen en daar moet je 3 stokjes en 1 losse haken voor het Granny patroon.
Ik denk hoe meer losse je tussen de stokjes doet, hoe "opener" het wordt.
Die royal is ook niet mijn favoriet. Je hebt wel leuke kleuren gebruikt voor je sjaal!quote:Op vrijdag 20 juli 2012 10:49 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb eindelijk die hartjes-sjaal af! ... want dat Zeeman acryl is toch echt niets
Dat komt door de steek die erin zit, die 'bolletjes' van 5 stokjes die je na het haken ervan aan elkaar maakt doordat je de haaknaald uit het werk haalt, door de bovenkant van het 1e stokje heen steekt en dan door de bovenkant van het 5e stokje, dan de draad omslaan en erdoor trekken. Da's de popcornsteek.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:39 schreef Saffier het volgende:
Oh Spuug wat leuk! Waarom heet het een popcornkussen?
Ik heb dit patroon gebruikt:quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:42 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
He, ook pannenlappen, leuk! Maar doe jij ook granny squares dan? Of doe je granny stripes?
En welk patroon gebruik je?
Ja, de kleuren vind ik ook leuk. Maar het is zo stijf en krakerig gewordenquote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:50 schreef bietel het volgende:
[..]
Die royal is ook niet mijn favoriet. Je hebt wel leuke kleuren gebruikt voor je sjaal!
Dat aapje is echt schattig! Heb je dat met rondbreipennen gebreid?
Tof!!!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:15 schreef mmascha het volgende:
Jullie blijven ook lekker bezig! Ik lees nog wel steeds mee
maar reageer weinig.
Ik ben nog wel steeds aan het haken. Vooral dekentjes.
Hier mijn huidige projecten:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beetje afgekeken/inspiratie opgedaan. Jullie kunnen vast wel zien van wie.
Jij was ook lekker bezig met je dekentje en giraf. Enorm leuk kado! Mooie kleurencombi. En je UP blijft ook stoer!quote:
Dat is inderdaad ook de reden dat ik niet fan ben van Royal. De bollen verschillen ook nog wel eens van dikte. Dat vind ik ook altijd irritant. De Softfun vind ik dan wel weer goed te doen.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:26 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar het is zo stijf en krakerig geworden
Jacobus is in één stuk gebreid op rondbreinaalden. Hoefde op het eind alleen zijn "vulgat" dicht te naaien. Zelfs zijn oren zijn erop gebreid!
Bies B valt half over bies A. Dat is het ook het gedeelte dat met naaigaren bevestigd moet gaan worden. Dat zal dan wel een bepaald effect geven dat met eraan vast haken niet bereikt kan worden? Ik weet anders ook geen reden te bedenken.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:26 schreef Angelof9 het volgende:
Phluphy, je vest wordt vast prachtig. Ik begrijp niet helemaal waarom die biezen apart zijn gemaakt en er niet gewoon zijn aangehaakt? Hoe moet je ze nu gaan bevestigen? Het in elkaar zetten is niet zo moeilijk hoor en best zo gepiept. Komt helemaal goed![]()
Dan nog zou ik daar waar de ene bies aan de andere moet komen, een toer in front loop hebben gedaan of zoiets zodat je in de back loops die andere bies kunt haken. Maar ja, ik schrijf geen patronenquote:Op zondag 22 juli 2012 10:15 schreef phluphy het volgende:
Bies B valt half over bies A. Dat is het ook het gedeelte dat met naaigaren bevestigd moet gaan worden. Dat zal dan wel een bepaald effect geven dat met eraan vast haken niet bereikt kan worden? Ik weet anders ook geen reden te bedenken.
Begrijpelijk. Het is ook geen kritiek naar jou, maar naar de patroonmaaksterquote:Op zondag 22 juli 2012 10:33 schreef phluphy het volgende:
Je hebt een punt, angelof. Maar ik denk niet dat ik het aangedurfd zou hebben, daar voel ik me nog niet ervaren genoeg voor.![]()
Die voegen we dan toe aan de kritiek die ik al heb opgespaard.quote:Op zondag 22 juli 2012 10:39 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Begrijpelijk. Het is ook geen kritiek naar jou, maar naar de patroonmaakster
Soms helpt het als je je wol even wast met wasverzachter of haarconditioner. Royal is geloof ik superwash dus dat gaat niet vilten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 20:26 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, de kleuren vind ik ook leuk. Maar het is zo stijf en krakerig geworden
Jacobus is in één stuk gebreid op rondbreinaalden. Hoefde op het eind alleen zijn "vulgat" dicht te naaien. Zelfs zijn oren zijn erop gebreid!
Phluphy, je vest wordt vast prachtig. Ik begrijp niet helemaal waarom die biezen apart zijn gemaakt en er niet gewoon zijn aangehaakt? Hoe moet je ze nu gaan bevestigen? Het in elkaar zetten is niet zo moeilijk hoor en best zo gepiept. Komt helemaal goed![]()
Spuuglokje, dat kussen is GEWELDIG! De kleuren, het stofje, helemaal mijn smaak!
hihihi! Is het mouwgat in het vestje zelf wel de goede maat? Want dan kun je dat als uitgangspunt nemen. Dan een pand maken ter breedte van het mouwgat en de lengte die wilt hebben.quote:Op zondag 22 juli 2012 15:08 schreef phluphy het volgende:
Ik ga nu in Dappere-Angelof-Modus en ga het patroon voor de mouwen zelf bedenken/invullen.
En gewoon aan het bestaande pand vast. Hoppa.Ik kan dat
(hoop ik).
Ik neem alles terug.quote:Op zondag 22 juli 2012 16:25 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
hihihi! Is het mouwgat in het vestje zelf wel de goede maat? Want dan kun je dat als uitgangspunt nemen. Dan een pand maken ter breedte van het mouwgat en de lengte die wilt hebben.
Hij's lief! Hoe klein is klein?quote:Op zondag 22 juli 2012 16:56 schreef BrainTeaser het volgende:
Nieuwste lid van mijn Kleine beestjes familie:
[ afbeelding ]
Ik heb de mijne gekocht bij Pipoos.quote:Op zondag 22 juli 2012 17:57 schreef YogaLove het volgende:
Ik heb mn Shaun bijna klaar, alleen heb nog geen ogen.
Weet iemand waar ik die "goo goo toy eyes" kan kopen (leuke winkeltjes in Eindhoven anyone?)
(bewegende veiligheidsogen).
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 23 juli 2012 08:49 schreef Lijnloos het volgende:
Ik ben zaterdagavond aan een nieuw project begonnenEn inmiddels al 36 gs-jes af
Nog 684 te gaan!
.quote:Op maandag 23 juli 2012 09:03 schreef Lijnloos het volgende:
Dit wordt hem (dekentje idd):
[ afbeelding ]
Ik kon ook niet breien! Het is een heel duidelijk patroon waar elke toer stap voor stap staat uitgeschreven. En er zitten geen fouten in, dus je kunt het blindelings volgen.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:01 schreef annelotje het volgende:
Een hele coole aap zag ik nog! Ik heb dat patroon ook in mn handen gehad. Ik kan wel breien maar ik vrees niet goed genoeg om de aap te kunnen maken dus ik heb m niet gekocht.
Misschien is het dan minder stugquote:Op maandag 23 juli 2012 09:40 schreef Lijnloos het volgende:
Hmm, goeie Kirsten, ik ga het gewoon voor de eerste rij proberen en es kijken hoe het loopt. Het is trrouwens Zeeman Soft waarmee het gemaakt wordt.
Ik vind het ook een tijgertje hoor!quote:Op maandag 23 juli 2012 15:55 schreef BrainTeaser het volgende:
Lijnloos, wat haal je jezelf weer op je nek!
Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn tijgertje/beertje! Ik vind het toch wel écht een tijgertje, met die kleuren
Een appel is toch doorgaans vrij rond? Op het voorbeeld zou het, qua vorm, bijv ook een aardbei kunnen zijn.quote:Op maandag 23 juli 2012 15:58 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mn appel lijkt niet op een appelDeze ben ik aan het maken. Maar no way dat ie ook maar enigzins op een appel lijkt. Tis gewoon een bol.
Precies dat jaquote:Op maandag 23 juli 2012 21:13 schreef annelotje het volgende:
Maajelle89 welkom! Het patroon van de giraffe mag niet meer gedeeld worden. Maar op ravelry vind je wel soortgelijke. Ook gratis. (stiekum vind ik die van hier leuker natuurlijk!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whoop ik hoop dat het winkeltje open kan blijven.
Ik heb 2 jaar geleden een giraffe gemaakt, in Italië, patroon had ik van Vicky gekregen, ik wil de link wel opzoeken voor de liefhebbers?
edit; sneller gevonden dan ik dacht; van Lion brand patterns; http://www.lionbrand.com/patterns/80449AD.htmlHij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Heb je een account op Ravelry? Daar kun je dingen in je favorieten zetten, in de wachtrij zetten, betaalde patronen kunnen op een wishlist, en tegelijk kun je bijhouden wat je aan het maken bent en welk garen je ervoor gebruikt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:39 schreef Saffier het volgende:
Ik moet echt ergens een lijstje ofzo aan gaan leggen met linkjes van dingen die ik wil maken hoor. Dit ga ik straks weer vergeten en dan ben ik weer dagen aan het zoeken. (iemand tips? alles in mijn favorieten zetten is niet zo'n succes blijkt)
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:39 schreef Saffier het volgende:
Die taartjesslinger is leuk!!
Ik moet echt ergens een lijstje ofzo aan gaan leggen met linkjes van dingen die ik wil maken hoor. Dit ga ik straks weer vergeten en dan ben ik weer dagen aan het zoeken. (iemand tips? alles in mijn favorieten zetten is niet zo'n succes blijkt)
Lijnloos wat een leuk idee weer voor de deken.
Phluphy wat een supermooi vestje! Ik moet (jaja, daar begint het al) even terugzoeken naar het patroon daarvan en als je het goed vindt wil ik hem dan ook gaan maken. Ben je al verder gegaan ermee? Zit het al (gedeeltelijk) in elkaar?
Ik ben ook met een vest bezig en een mini-octopus, alleen de 8 armen nog, het is een cirkelvest van Drops maar ben nog niet helemaal blij met mijn (idioot dure![]()
) garen. Het heeft een kleurverloop van grijs/blauw/lila maar verloopt niet mooi. Baal er toch wel van.
Meestal gooi ik alles in Ravelry in m'n favorieten of doe ik een lijstje in m'n google sidebar :pSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Whoop ik hoop dat het winkeltje open kan blijven.
Ik heb 2 jaar geleden een giraffe gemaakt, in Italië, patroon had ik van Vicky gekregen, ik wil de link wel opzoeken voor de liefhebbers?
edit; sneller gevonden dan ik dacht; van Lion brand patterns; http://www.lionbrand.com/patterns/80449AD.html
Dan is pinterest handiger: slaat ook plaatjes op, met gelijk t linkje eronder!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:33 schreef YogaLove het volgende:
@saffier: ik heb een mapje op de pc met opgeslagen foto's van projecten die ik wil maken.
De foto gooi ik door Google afbeelding search en dan kom ik t patroon wel weer ergens tegen!
Ah ja dat is handiger inderdaad, alleen ik vermijd Pinterest liever, ik denk dat wanneer ik daar aan begin, dat ik dan nooit meer achter de pc vandaan kom..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:38 schreef EsseEi het volgende:
[..]
Dan is pinterest handiger: slaat ook plaatjes op, met gelijk t linkje eronder!
Yep, hij zit in elkaar en het lijkt net te passen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:39 schreef Saffier het volgende:
Phluphy wat een supermooi vestje! Ik moet (jaja, daar begint het al) even terugzoeken naar het patroon daarvan en als je het goed vindt wil ik hem dan ook gaan maken. Ben je al verder gegaan ermee? Zit het al (gedeeltelijk) in elkaar?
.
PLaatje 8 van 8 is mijn UPquote:El NES y Mario Bros fueron de los inventos más importantes de los ochentas. Ahora, veinte años después, casi todas esas personas que crecieron jugando Nintendo ya están en edad de vivir solos, o inclusive de ya tener sus propias familias.
No hay mejor manera de inculcar el amor a algo que viviendo inmerso en lo que sea que amas. Es por esto que algunas personas pensaron que debería haber más artículos del hogar inspirados en video juegos y en Mario Bros.
Aquí puedes ver los mejores artículos si quieres vivir como en un video juego.
(google translate: De NES en Mario Bros waren de belangrijkste uitvindingen van de jaren tachtig. Nu, twintig jaar later, bijna al die mensen die zijn opgegroeid met Nintendo en zijn oud genoeg om alleen te wonen, of zelfs al hun eigen familie. Er is geen betere manier om de liefde van iets levends ondergedompeld in alles wat je liefde inboezemen. Dat is waarom sommige mensen dachten dat er zou moeten zijn meer geïnspireerd door huishoudelijke artikelen en video games in Mario Bros Hier kunt u zien dat de beste items als je wilt leven als een video game.)
Dat is super cool!!!quote:Op woensdag 25 juli 2012 07:31 schreef Lijnloos het volgende:
Goed bezig Phluphy!![]()
Hopelijk kun je je vestje nu mooi afmaken!![]()
Ik was gisteren een beetje aan het rondneuzen op pinterest en toen zag ik inene een foto'tje van mijn eerste UP (the one where it all began) die gepint was. Dus ik klikken, kom ik gewoon uit op de internet-versie van de Spaanse Metro (die krant) uit waar een artikel staat en waar mijn UP in zit!
Hoe cool is dat!!
Klik naar artikel
[..]
PLaatje 8 van 8 is mijn UP
Nee, dat wil je niet, want dat kost je een dag tuinieren in de week, en dat gaat van je haaktijd af.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:34 schreef kirsten. het volgende:
Phluph ik wil ook zo'n tuin! En je bolero is ook supermooi
Goed punt. Dan wil ik ook een tuinman (van <25, zongebruind en met ontbloot bovenlijf)quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:42 schreef phluphy het volgende:
[..]
Nee, dat wil je niet, want dat kost je een dag tuinieren in de week, en dat gaat van je haaktijd af.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Goed punt. Dan wil ik ook een tuinman (van <25, zongebruind en met ontbloot bovenlijf)Dan heb ik wat te kijken tijdens het haken.
Ontzettende desperate housewife die je der bent!quote:Op woensdag 25 juli 2012 13:09 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Goed punt. Dan wil ik ook een tuinman (van <25, zongebruind en met ontbloot bovenlijf)Dan heb ik wat te kijken tijdens het haken.
Mooi!!quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:31 schreef phluphy het volgende:
ladies and gentlemen: I did it!![]()
(Hij's eigenlijk nog niet af, ik moet de biezen aan de mouwen nog maken, maar het garen was op).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:33 schreef MizzEnroe het volgende:
Hij is helemaal geweldig geworden, Phluphy. Nu maar hopen dat het slecht weer wordt op de grote dag... Oh wacht!
Nou ja, zou zonde zijn als je hem niet aan zou kunnen tegen die tijd.
Ik wil m wel overnemen hoorquote:Op woensdag 25 juli 2012 19:02 schreef Dottey het volgende:
de rede waarom ik weinig haak. ..
1 van de twee nieuwe aanwinsten: jeep (10 weken)
Lol. Sorry, ik heb een mommybrain blijkbaar.quote:Op woensdag 25 juli 2012 18:40 schreef phluphy het volgende:
[..]![]()
Je bent in de war met Dottey denk ik. Ik ben al 15 jaar getrouwd.![]()
En met slecht weer heeft het niets te maken.... ik droeg hem vandaag als vestje over een mouwloos jurkje. Het is katoen, en open, dus koel genoeg om met dit weer te dragen.
Ooooooh wat een lieverd! Ik wil er ook zo een, mijn vriend helaas niet...quote:
Dan zit het bij mij standaard in de knoop en zodanig dat ik het er nauwelijks meer uit krijg. Daarom ook buitenom de draad, vinden de katten ook veel leukerquote:Op woensdag 25 juli 2012 20:36 schreef MizzEnroe het volgende:
[..]
Ooooooh wat een lieverd! Ik wil er ook zo een, mijn vriend helaas niet...
Ik neem de draad trouwens altijd vanuit het midden van de bol, zodat de bol op dezelfde plek blijft liggen.
Dat is net mijn rodequote:Op woensdag 25 juli 2012 19:02 schreef Dottey het volgende:
de rede waarom ik weinig haak. ..
1 van de twee nieuwe aanwinsten: jeep (10 weken)
Dat heb ik ook altijd hoor, soms trek je de halve bol mee. Maar het werkt wel veel fijner.quote:Op woensdag 25 juli 2012 21:48 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dan zit het bij mij standaard in de knoop en zodanig dat ik het er nauwelijks meer uit krijg. Daarom ook buitenom de draad, vinden de katten ook veel leuker![]()
![]()
Lijnloos wat ga je hard! Doe je aan snelhaken soms?
Vanmiddag bij Pipooos Eindhoven geweest, maar ze verkopen deze niet meerquote:Op zondag 22 juli 2012 17:57 schreef YogaLove het volgende:
Ik heb mn Shaun bijna klaar, alleen heb nog geen ogen.
Weet iemand waar ik die "goo goo toy eyes" kan kopen (leuke winkeltjes in Eindhoven anyone?)
(bewegende veiligheidsogen).
[ afbeelding ]
Wow! Wow! Wow! Wat super-mega-kei-gaaf!quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:31 schreef phluphy het volgende:
ladies and gentlemen: I did it!![]()
(Hij's eigenlijk nog niet af, ik moet de biezen aan de mouwen nog maken, maar het garen was op).
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb een hele arm gemaakt! En nu ligt ie weer in de "komt wel een keer" bak. Ben maar weer eens aan iets nieuws begonnenquote:Op donderdag 26 juli 2012 22:05 schreef annelotje het volgende:
Ik heb er wel 5 gemaakt vandaag! Ik had er meer gepland maar had ook geen zin meer. Morgen weer verder.
quote:Op donderdag 26 juli 2012 21:04 schreef Angelof9 het volgende:
Helemaal geinspireerd door jouw geijver, heb ik mijn lollobeer maar weer eens onder het stof vandaan gehaald. Ben het na twee hexagonnetjes alweer zat natuurlijk...
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 15:53 schreef YogaLove het volgende:
[..]Gewoon op je gemakje telkens een stukje doen, dan komt er vanzelf een EIND
aan..
![]()
Nou, het is zover! Tadaaa:
beetje suggestieve foto maar allé![]()
[ afbeelding ]
En 1 van mijn "nieuwe" pannenlappen is ook klaar.
Ik denk erover om er ook een achterkant aan te maken, dat is wat netter (niet in het patroon vermeldt).
[ afbeelding ]
by the way: de Bobbels blijven niet zitten en deuken telkens weer in![]()
/ok wat je doet; zodra je de beginrij dus een keer rond bent gegaan met de sc en hdc's, kom je weer bij waar je voor het eerste de sc ging doen. Om daar een kleine afstand te overbruggen waarschijnlijk moet je een keer chain doen, en vervolgens in die steek waar je naartoe chaint een single crochet doen. Dit omdat de afstand tussen de sc en de steek waar je in haakt anders te groot wordt en dan gaat het zooltje krom staan ivm spanning. Maar ik moet zeggen dat het er een beetje gek staat want normaal als je een chain doe je dat niet ín een steek maar vanuit een steek ( immers, de chain zit nergens in vast).quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:20 schreef SupremeEvil het volgende:
Ben weer aan het pielen met die slofjes (http://imtopsyturvy.com/c(...)nt-boots-girls-boys/), maar snap ff niet wat er hiermee bedoelt wordt:
Row 2: ch1, sc in same sc, ...etc
Dus, ik heb de vorige toer met een halve vaste vastgemaakt, dus nu moet ik een losse maken, en daarna? Iets met een vaste in een vaste? Maar waarin dan? In die losse?
Iemand enig idee?![]()
tis stiekem zeker heel simpel?
quote:Op vrijdag 27 juli 2012 19:23 schreef Ynske het volgende:
[..]jij hebt ook een piem0lshaun, dan ligt t nu dus echt aan t patroon
***bijlezend : kokosnoot opvullen? Is groterquote:Op woensdag 25 juli 2012 16:57 schreef EsseEi het volgende:
kijk, dit is schattig
[ afbeelding ]
weet niet of t nou echt groot genoeg is voor je naalden, maar poepig is t wel
In je koffer zeker wel, handbagage is effe tricky, maar mij is het vorige week nog gelukt op weg van en naar barcelona. Beide keren bij de douane geen probleem. Schaartje is echter niet echt een optie geloof ik, maar ik ben met mijn sleutelbos aan de slag gegaan... ging prima om draad door te "snijden"quote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:15 schreef x__duck het volgende:
Vast al 10000 keer besproken... Maar mag mijn haaknaald in mijn koffer mee in het vliegtuig?
Thnx voor je snelle reactiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 23:30 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
In je koffer zeker wel, handbagage is effe tricky, maar mij is het vorige week nog gelukt op weg van en naar barcelona. Beide keren bij de douane geen probleem. Schaartje is echter niet echt een optie geloof ik, maar ik ben met mijn sleutelbos aan de slag gegaan... ging prima om draad door te "snijden"
quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:33 schreef Lijnloos het volgende:
Wat stoer die vlaggetjes zo! Slim bedacht!!
Oh, hier geen katten of parkieten... wel andere hindernissen tijdens het hakenHier lukt het echt niet met de kinderen, die willen ook helpen en vragen maar wat ik aan het doen ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Doe het dus meestal als ze in bed liggen...
Las van de week toevallig een blogpost van iemand die bijna kwaad wordt als ze deze bewering hoort, en van mening is dat acryl wel degelijk geblocked kan en eigenlijk ook zou moeten worden.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:56 schreef kirsten. het volgende:
Even een vraagje aan de stylecraft/ acryl gebruikers:
blokken jullie de dekens/sjaals/werkjes? Ik vroeg het toestraks aan iemand op een weblog maar die zei dat alleen natuurlijke vezels geblockt kunnen worden. Ik heb namelijk een deken van stylecraft (100% acryl) die nog een klein beetje crooked is op het moment en die ik hoop beter te maken met blocken
ik kan je vertellen dat dat erg goed werkt! beetje natspuiten, stomen met strijkijzer, en prima!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:23 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Las van de week toevallig een blogpost van iemand die bijna kwaad wordt als ze deze bewering hoort, en van mening is dat acryl wel degelijk geblocked kan en eigenlijk ook zou moeten worden.
Klik
Blocken van acryl werkt trouwens wel anders, namelijk niet door het nat te spuiten, maar door het stomen met een strijkijzer!
Wel eerst natspuiten dus? En dan gewoon het strijkijzer er net boven houden zeg maar?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 16:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik kan je vertellen dat dat erg goed werkt! beetje natspuiten, stomen met strijkijzer, en prima!
150 km, dat is best wel lastig soms.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:12 schreef Bijou het volgende:
Oh dat is schrikken van je moeder phlurphy! Fijn dat ze nu iig stabiel is. Woon je ver bij haar vandaan?
Als je ze nog hebt, houd ik me van harte aanbevolen! Blauw is een van mijn favoriete kleuren en daar val ik toch weer vaak op terugquote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:19 schreef phluphy het volgende:
Go Lijnloos! "Vooral doorgaan"
Ik kreeg vandaag een zak met ongeveer 10 bollen van 50 gram blauw acryl (stond een prijs op : 1,50 / bol). Een hele grote bol wit en nog een grote zwarte.
Ik wil hier graag iemand blij mee maken, maar volgens mij is de waarde niet veel hoger dan verzendkosten binnen Nederland, of wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |